Consid AB jobb i Linköping

Hitta lediga jobb hos Consid AB i Linköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Linköping.

Löneadministratör till Consid i Linköping

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 9
Vill du utvecklas i en stimulerande roll inom ett företag med stark gemenskap och härlig företagskultur där samarbete och arbetsglädje står i centrum? Vi söker en noggrann och engagerad Löneadministratör till vårt ekonomi- och löneteam mitt i centrala Linköping! Välkommen med din ansökan!
Hos oss på Consid erbjuds du en ansvarsfull och varierad roll där du får arbeta självständigt men också i nära samarbete med erfarna kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen från början till slut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Löpande lönehantering/beredning och utbetalning av löner månadsvis
Tidrapportering och beräkning av provisioner
Hantering av tjänstepensioner, förmåner och tjänstebilar
Rapportering av statistik, årsskiftesrutiner samt semesterårsskifte
Administration kring frånvaro, anställningsavtal samt inkommande mejl och samtal

Du kommer att hantera många administrativa delar samt vara en rådgivande och stöttande funktion till chefer och övrig organisation.
Din profil
Vi söker dig som är en driven, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att hantera flera parallella uppgifter i ett tidvis högt tempo.
Vi värdesätter särskilt att du har ett stort intresse för lönerelaterade frågor och ett aktivt engagemang i att förbättra och effektivisera arbetssätt, rutiner och processer. Du är kommunikativ, noggrann och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
Aktuell erfarenhet av självständigt lönearbete inom hela löneprocessen under minst 1–2 år.
Mycket god datorvana
Mycket goda kunskaper inom Officepaketet
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande erfarenheter:
Hantering av sammanfallande semester, provisioner eller tjänstepensioner
Erfarenhet från arbete i Microsoft Teams

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Vi erbjuder en hybridlösning, där arbete främst sker på plats men med möjlighet till distansarbete efter att du blivit självgående i rollen. Du blir en del av ett engagerat och kompetent löneteam om sex personer, som tillsammans med kollegorna inom ekonomi utgör en grupp på totalt 35 personer. Tillsammans ansvarar vi för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens svenska bolag.
Tillträde sker enligt överenskommelse dock tidigast i mitten på augusti.
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!


Vi erbjuder
Consid är ett av Europas snabbast växande företag med över 1800 medarbetare på över 40 kontor. Trots vår storlek och snabba tillväxt lägger vi väldigt stort fokus på individen och den lokala kulturen. Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation. Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter, så väl lokalt som nationellt och internationellt. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en rad aktiviteter, så som exempelvis familjeaktiviteter, after works, träningsaktiviteter och spelkvällar. Och massor av annat kul, förstås! En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 25
Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Vi söker nu engagerade och noggranna Ekonomiassistenter till vårt Ekonomi- och Löneteam i centrala Linköping. Ta chansen och bli en del av oss!
Som ekonomiassistent på Consid erbjuds du ett prestigelöst, omväxlande och ansvarsfullt arbete med kompetenta kollegor mitt i centrala Linköping. Du kommer självständigt driva dina egna ärenden och samtidigt arbeta nära övriga teamet för att nå gemensamma mål. Din serviceinriktade och problemlösande inställning hjälper dig att hantera både interna och externa kontakter smidigt. Du är flexibel och anpassar dig till förändrade prioriteringar.
Vi har idag två lediga roller där den ena är inriktad mot kund och den andra mer mot leverantör och löpande bokföring. Båda roller innefattar dock även bl. a:
In- och utbetalningar
Avstämningar och bokslut
Administrativt arbete som exempelvis hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal

Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans med övriga kollegor på avdelningen utgör en dynamisk grupp om 35 personer.
Vem är du?
Vi söker en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs med både självständigt arbete och samarbete. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter och gillar att vidareutveckla arbetet, rutiner och processer. Ditt arbete kännetecknas av god kommunikation, noggrannhet, effektivitet och struktur. Du är en skicklig administratör, har god datorvana och är en van användare av Officepaketet och har erfarenhet av arbete i olika ekonomirelaterade affärs- och uppföljningssystem. Du kan med lätthet uttrycka dig i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Kompetens:
Ekonomisk utbildning på gymnasial nivå eller motsvarande
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi
Mycket goda kunskaper och erfarenhet av arbete i Officepaketet

Meriterande:
Erfarenhet av arbete i Teams
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vi erbjuder
Consid är ett av Europas snabbast växande företag med över 1800 medarbetare på över 40 kontor som erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av 35 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla svenska bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 mån provanställning tillämpas. Arbetet sköts på plats, med möjlighet till hemarbete efter överenskommelse. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Löneadministratör till Consid i Linköping

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Okt 7
Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Vi söker en engagerad och noggrann Löneadministratör till vårt Ekonomi- och Löneteam i centrala Linköping. Ta chansen och bli en del av oss!
Som Löneadministratör hos oss på Consid erbjuds du ett omväxlande och ansvarsfullt men fritt arbete med kompetenta kollegor mitt i centrala Linköping. Du kommer att självständigt driva dina egna ärenden och samtidigt arbeta nära övriga teamet för att nå gemensamma mål.
Ditt ansvar inkluderar:
Månadsvis utbetalning av löner
Tidrapportering och beräkning av provisioner
Hantering av tjänstepension och tjänstebilar
Rapportering av statistik och årsskiftesrutiner
Administrativt arbete med hantering av frånvaro och inkommande mail och samtal

Du blir en del av ett engagerat löneteam bestående av 6 medarbetare, som tillsammans med vårt ekonomiteam utgör en dynamisk grupp om 35 personer.
Vem är du?
Vi söker en driven, prestigelös och flexibel person som trivs med både självständigt arbete och samarbete. Du har en stark servicekänsla och klarar av att hantera ett stundtals högt tempo med många arbetsuppgifter parallellt och gillar att ständigt utveckla arbetet, rutiner och processer. Ditt arbete kännetecknas av god kommunikation, noggrannhet, effektivitet och struktur. Du har god datorvana och behärskar Officepaketet väl och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
Vi värdesätter en positiv attityd, hög social kompetens och lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom hela löneprocessen
Mycket goda kunskaper inom Officepaketet

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från arbete i Teams
Arbetat med sammanfallande semester, provisioner samt tjänstepension
Erfarenhet av lönearbetet från andra nordiska länder



Vilka är vi?
Consid är ett av Europas snabbast växande företag med över 1800 medarbetare på över 40 kontor som erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av 35 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Senior Strategic Key Account Manager till Region Öst

Key account manager
Läs mer Okt 5
Här får du möjlighet att jobba i en framåtlutad, kvalitetsmedveten och snabbfotad organisation där du kommer att få ansvar för att driva hela säljprocessen från start till mål. Som Senior Strategic Key Account Manager på Consid spelar du en avgörande roll i att bygga och upprätthålla starka relationer med våra strategiska kunder. Kunderna är främst belägna i Östergötland men finns över hela landet. Du kommer att hantera och utveckla kundrelationen samt leda viktiga affärsinitiativ. Ditt övergripande mål är att öka Consids tillväxt och stärka vår position som en pålitlig partner genom att utveckla vår affär och våra erbjudanden. Du kommer att driva affärsutveckling och initiativ genom tydlig strategisk planering och ett guidande arbetssätt.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Du ansvarar för att leda och utveckla kundrelationer. Du är den primära kontaktpersonen och den som ytterst omvandlar kundernas affärsbehov och framtida utmaningar till framgångsrika samarbeten. Du säkerställer starka relationer genom hög kundnöjdhet. Genom att arbeta nära dina kunder och stötta dem i deras verksamhet kommer du även att utveckla Consids verksamhet. Du kommer att vara Consids representant gentemot dina kunder, samtidigt som du har starkt stöd från flera viktiga interna funktioner.
Du kommer att bidra med strategisk rådgivning genom att sätta dig in i Consids kunderbjudande och affärsmöjligheter, samt förstå kundens utmaningar för att kunna rekommendera lämpliga IT-lösningar och tjänster. Du kommer att leda möten och diskussioner med kunder för att identifiera tillväxt- och innovationsmöjligheter. Du kommer att vara ansvarig för övergripande kontohantering och kundnöjdhet, vilket innebär att koordinera initiativ, möjliggöra nya leveranssätt och utveckla befintliga. Du kommer också att skapa handlingsplaner, sätta upp och leda samverkansmöten.
Du kommer att leda avtalsdiskussioner och förhandla fram avtal. Det inkluderar att förhandla priser, villkor och avtalsvillkor med fokus på att uppnå hållbar och långsiktig lönsamhet för båda parter
Genom att analysera marknaden och kundens behov kommer du att bidra till affärsutveckling och implementera en framgångsrik kontostrategi för att expandera vårt samarbete och uppnå tillväxtmål. Du kommer också att identifiera nya affärsmöjligheter och driva initiativ för att bredda vårt erbjudande och lägga till värde för våra kunder. Du skapar långsiktiga planer tillsammans med dina kunder genom tydliga kundplaner samtidigt som du dagligen löser de uppgifter som uppstår.
Ledning och samarbete: I rollen är du ansvarig för att driva och utveckla samarbeten och samarbeta med övriga Consid för att säkerställa leverans och nöjda kunder.


Din kompetens
Minst 8 års erfarenhet av att arbeta inom IT-branschen och förståelse för tekniska lösningar och tjänster.
Vana att hantera stora kunder och bygga framgångsrika partnerskap.
Starka förhandlingsfärdigheter och förmåga att driva affärsförhandlingar.
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, hög social kompetens, kommunikationsförmåga samt god presentationsförmåga.



Meriterande
Driven med en "get things-done" mentalitet, eftersom du inte bara vill uppnå dina mål utan även överträffa dem.
Hög förmåga att snabbt sätta rätt prioriteringar - och även justera dem.
Stark känsla av ägarskap och ansvarstagande.
Kan arbeta självständigt under eget ledarskap.
Tycker om att arbeta i en varierande och föränderlig vardag där du behöver kunna anpassa dig till våra kunders omväxlande behov.
Har lätt för att skapa förtroende och tycker om att bygga samt vårda relationer.
Tycker om att identifiera nya affärsmöjligheter.



Är detta något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev.
Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.

Ansök nu

Team Lead för Ekonomi till Consid i Linköping

Ekonomiledare
Läs mer Sep 7
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Vi utvecklar vår Ekonomiavdelning och inför nu ytterligare roller som Team Lead med personalansvar där du leder arbetet för en av våra tre personalgrupper inom Ekonomi. Teamen består av ca 10 personer där din uppgift är att fördela arbetet och ansvara för att det som behöver göras blir gjort i tid. Du prioriterar, följer upp och avslutar ärenden, godkänner bokföringar, betalningar, stämmer av och återrapporterar bokslut till närmsta chef. Samtidigt stöttar och utvecklar du medarbetarna i teamet i samarbete med närmsta chef samt med ledningsgruppen inom Ekonomi. Vi söker dig som har haft personalansvar tidigare och har erfarenhet av att leda möten samt hålla enskilda samtal.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är bra på att kommunicera och bjuda in till dialog. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Minst tre års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi där vi gärna ser att du har minst ett års erfarenhet av rollen som Team Lead eller motsvarande med personalansvar

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Varit ansvarig för medarbetar- och lönesamtal
Arbetat med personalfrågor
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och Löneteamet består idag av omkring 35 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 7
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Som ekonomiassistent på Consid arbetar du i en prestigelös och omväxlande roll där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet och hugger i där det behövs. Arbetsuppgifterna består av ekonomiarbete som rör löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut samt övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal.
Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, men arbetet kommer över tid innefatta övriga delar som nämnts ovan.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Ett par års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Team Lead för Ekonomi till Consid i Linköping

Ekonomiledare
Läs mer Aug 15
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Vi utvecklar vår Ekonomiavdelning och inför nu ytterligare roller som Team Lead med personalansvar där du leder arbetet för en av våra tre personalgrupper inom Ekonomi. Teamen består av ca 10 personer där din uppgift är att fördela arbetet och ansvara för att det som behöver göras blir gjort i tid. Du prioriterar, följer upp och avslutar ärenden, godkänner bokföringar, betalningar, stämmer av och återrapporterar bokslut till närmsta chef. Samtidigt stöttar och utvecklar du medarbetarna i teamet i samarbete med närmsta chef samt med ledningsgruppen inom Ekonomi. Vi söker dig som har haft personalansvar tidigare och har erfarenhet av att leda möten samt hålla enskilda samtal.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är bra på att kommunicera och bjuda in till dialog. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Minst tre års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi där vi gärna ser att du har minst ett års erfarenhet av rollen som Team Lead eller motsvarande med personalansvar

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Varit ansvarig för medarbetar- och lönesamtal
Arbetat med personalfrågor
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och Löneteamet består idag av omkring 35 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 15
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Som ekonomiassistent på Consid arbetar du i en prestigelös och omväxlande roll där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet och hugger i där det behövs. Arbetsuppgifterna består av ekonomiarbete som rör löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut samt övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal.
Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, men arbetet kommer över tid innefatta övriga delar som nämnts ovan.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Ett par års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Team Lead för Ekonomi till Consid i Linköping

Ekonomiledare
Läs mer Apr 17
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
På Consid händer det mycket nytt och spännande och vi inför nu ytterligare roller som Team Lead med personalansvar inom Ekonomi. Som Team Lead kommer du att arbeta i en prestigelös och omväxlande roll där du leder och fördelar arbetet för en av våra tre arbetsgrupper inom Ekonomi. Teamet består av ca 10 personer där din roll är att fördela arbetet och ansvara för att det som behöver göras blir gjort i tid, samt att godkänna bokföring och betalningar, stämma av och återrapportera bokslut till närmsta chef, prioritera, följa upp och avsluta ärenden. Rollen innefattar också coaching och utveckling av medarbetarna och vara länken mellan medarbetare och ansvarig chef. Att du har haft personalansvar tidigare och arbetat med att hålla samtal och leda möten är en god förutsättning för rollen.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är samtidigt också ett positivt omdöme för övriga teammedlemmar och är bra på att kommunicera tydligt och bjuda in till dialog. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Minst tre års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi där vi gärna ser att du har minst ett års erfarenhet av rollen som Team Lead eller motsvarande med personalansvar

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Varit ansvarig för medarbetar- och lönesamtal
Arbetat med personalfrågor
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och Löneteamet består idag av omkring 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Löneadministratör till Consid i Linköping

Löneadministratör
Läs mer Feb 21
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomi- och Löneteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!


Vi söker Löneadministratör
Tjänsten som Löneadministratör hos oss på Consid innebär ett omväxlande arbete där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet. Du tar dels ett personligt ansvar, dels ett ansvar för att gruppen ska nå sina gemensamma mål. Arbetsuppgifterna består av månadsvis utbetalning av löner, tidrapportering, beräkning av provisioner, hantering av tjänstepension och tjänstebilar samt rapportering av statistik och årsskiftesrutiner. Övriga arbetsuppgifter är hantering av sjukfrånvaro och även administrativt arbete med att hantera inkommande mail.
Löneteamet består idag av 6 medarbetare, där vi tillsammans med vårt ekonomiteam bildar ett härligt och dynamiskt team om ca 30 medarbetare. I och med Consids fortsatt fantastiska framgångsresa behöver vi nu stärka upp löneteamet i centrala Linköping med en ny kollega.
Vem är du?
Vi tror att du är en driven, prestigelös och flexibel person som trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många bollar i luften samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi värdesätter en positiv attityd, hög social kompetens och lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
Ett par års arbetslivserfarenhet av arbete inom hela löneprocessen

Det är meriterande om du har:
Arbetat med sammanfallande semester, provisioner samt tjänstepension
Erfarenhet av lönearbetet från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Team Lead för Ekonomi till Consid i Linköping

Ekonomiledare
Läs mer Feb 16
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
På Consid händer det mycket nytt och spännande och vi inför nu en ny roll som Team Lead med personalansvar till vårt Ekonomiteam. Som Team Lead med personalansvar på Consid arbetar du i en prestigelös och omväxlande roll där du leder och fördelar arbetet åt de övriga i teamet och ansvarar för att det som behöver göras blir gjort i tid.
Arbetsuppgifterna består av att godkänna bokföring och betalningar, stämma av och återrapportera bokslut till närmsta chef, prioritera, följa upp och avsluta ärenden, samt övriga personalrelaterade arbetsuppgifter som till exempel att bistå i guidning, stöttning och utveckling av medarbetarna och vara länken mellan medarbetare och ansvarig chef. Att du har haft personalansvar tidigare och arbetat med att hålla samtal och leda möten är en god förutsättning för rollen.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är samtidigt också ett positivt omdöme för övriga teammedlemmar och är bra på att kommunicera tydligt och bjuda in till dialog. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Minst tre års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi där vi gärna ser att du har minst ett års erfarenhet av rollen som Team Lead eller motsvarande där du har haft personalansvar

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder
Varit ansvarig för medarbetar- och lönesamtal
Arbetat med personalfrågor

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och Löneteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 1
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Som ekonomiassistent på Consid arbetar du i en prestigelös och omväxlande roll där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet och hugger i där det behövs. Arbetsuppgifterna består av ekonomiarbete som rör löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut samt övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal.
Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, men arbetet kommer över tid innefatta övriga delar som nämnts ovan.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter ett stort driv, en positiv attityd och hög social kompetens.
Vi söker dig som har:
Ett par års arbetserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi

Det är meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomi- och löneteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Account Manager till Linköping

Account manager
Läs mer Nov 9
Vi söker Account Manager
I rollen som Account Manager på Consid är din främsta uppgift att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten med vår befintliga kundbas. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår, regionsansvariga samt rekryteringsansvariga. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på en egen säljbudget. Dina uppgifter innebär bland annat att aktivt söka nya kundrelationer, formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial
Din kompetens:
Universitets- eller YH-utbildning inom ekonomi/sälj eller liknande
God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt engelska
B-körkort

Meriterande:
Affärs- och resultatdriven med god förmåga att skapa långsiktiga relationer
Erfarenhet av försäljning och affärsutveckling
Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning inom IT och/eller bemanning

Är detta något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 28
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Tjänsten som ekonomiassistent hos oss på Consid innebär ett omväxlande arbete där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet. Arbetsuppgifterna består av ekonomiarbete som rör löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut samt övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal.
Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, men arbetet kommer över tid innefatta övriga delar som nämnts ovan.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi värdesätter en positiv attityd, hög social kompetens och lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Det är meriterande om du har:
Ett par års arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomiteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Systemadministratör till Linköpingkontoret

Systemadministratör
Läs mer Aug 16
I rollen som systemadministratör på Consid i Linköping bidrar du till att vi fortsätter leverera förstklassiga lösningar och projekt till våra kunder. Vi söker dig som är en ansvarsfull lagspelare som med stort engagemang tar dig an utmaningar och tycker om att arbeta med problemlösning.
Som systemadministratör underhåller, uppgraderar och tillhandahåller du stöd för applikationer, servrar, nätverk och databaser. Du ansvarar för att etablera, underhålla och beställa systeminfrastruktur, inklusive brandväggar, och säkerhetskopiering av databaser. Du diagnostiserar och löser du problem snabbt och finns tillgänglig för att svara på inkomna förfrågningar. Du ser möjligheter i förändringar och tar egna initiativ samt har en fallenhet för att skapa och vidhålla struktur i ditt arbete. Du installerar och uppdaterar utvecklade lösningar och plattformar samt installerar och bygger om befintliga servrar och andra processer. Vi tror att du är en relationsbyggare som trivs i att vara länken mellan många olika avdelningar samt har en stor social förmåga och kan enkelt kommunicera tekniska problem och lösningar till personer med varierande tekniska kunskaper.
Vi ser gärna att du har kunskap inom följande:
Administration av Windowssystem med Powershell
Active Directory, såsom behörigheter, användarhantering, grupper och domänhantering
Nätverkslogik, såsom portar, IP, DNS
Hantering av webbcertifikat
Hantering av IIS
Grundläggande förståelse inom MS
Säkerhetsuppdateringar och patchningsrutiner
Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har kunskaper inom:
SharePoint
Övervakningsverktyg, exempelvis OP5, MS SCOM
Erfarenhet av lastbalansering och skalskydd
Erfarenhet av förändringshantering enligt ITIL
Kännedom om kod- och versionshantering

Vi erbjuder
Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation. Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter och delar med sig av tips och tricks. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en hel del olika aktiviteter som brädspelskvällar, padelturneringar, AWs, kodkvällar, familjeaktiviteter och massor av annat kul. En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv.
Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Systemförvaltare till Consids Linköpingskontor

Systemförvaltare
Läs mer Aug 16
I rollen som systemförvaltare på Consid i Linköping bidrar du till att vi fortsätter leverera förstklassiga lösningar och projekt till våra kunder. Vi söker dig som är en ansvarsfull lagspelare som med stort engagemang tar dig an utmaningar och tycker om att arbeta med problemlösning.
?Som systemförvaltare ansvarar du för support, administration och förvaltning av system och deltar i andralinjens supportkedja. Dina uppgifter omfattas av användarsupport, felsökning, konfigurering och utredning av uppgifter som rör uppsättning och konfiguration av tekniska miljöer tillsammans med IT-ansvariga. Du trivs att arbeta i en kundnära och serviceinriktad roll och har lätt för att kommunicera och skapa förtroende. I arbetet ingår att genomföra utbildningar av system och sprida information om nya funktioner till användare. Tillsammans med dina kollegor ansvara du för att systemen används och körs på ett enhetligt, effektivt och tillförlitligt sätt. Du deltar också aktivt med att synliggöra systemets funktion och verksamhetsnytta samt diskuterar blanda annat krav och kvalitetssäkring. Du tar dig an utmaningar med stort engagemang och har en god förmåga för att själv kunna prioritera ditt arbete.
Vi ser gärna att du har kunskap inom följande:
Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Serviceinriktad
Minst 1 års erfarenheter i en IT-supportorganisation

Det är meriterande om du har kunskaper inom:
SharePoint
ITIL
ServiceNow

Vi erbjuder
Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation. Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter och delar med sig av tips och tricks. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en hel del olika aktiviteter som brädspelskvällar, padelturneringar, AWs, kodkvällar, familjeaktiviteter och massor av annat kul. En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv.
Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Löneadministratör till Consid i Linköping

Löneadministratör
Läs mer Aug 29
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Tjänsten som Löneadministratör hos oss på Consid innebär ett omväxlande arbete där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet. Arbetsuppgifterna består av månadsvis utbetalning av löner, tidrapportering, beräkning av provisioner, hantering av tjänstepension och tjänstebilar samt rapportering av statistik och årsskiftesrutiner.
Vem är du?
Vi tror att du är driven, prestigelös och flexibel person som trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo med många bollar i luften samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi värdesätter en positiv attityd, hög social kompetens och lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom lön

Det är meriterande om du har:
Ett par års arbetslivserfarenhet av arbete inom hela löneprocessen
Arbetat med sammanfallande semester, provisioner samt tjänstepension
Erfarenhet av lönearbetet från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomiteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Processen kan avslutas innan ansökningstiden gått ut.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Consid i Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 29
Consid växer och vi utökar vårt Ekonomiteam i centrala Linköping med ytterligare stjärnor. Vill du utvecklas i en stimulerade roll och bli del av ett bolag med härlig företagskultur och gemenskap? Ta chansen och vänd dig till oss!
Tjänsten som ekonomiassistent hos oss på Consid innebär ett omväxlande arbete där du självständigt driver dina egna ärenden i nära samarbete med övriga teamet. Arbetsuppgifterna består av ekonomiarbete som rör löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar och bokslut samt övriga administrativa arbetsuppgifter som till exempel hantering av post, inkommande mail och telefonsamtal.
Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, men arbetet kommer över tid innefatta övriga delar som nämnts ovan.
Vem är du?
Vi tror att du är en engagerad, ansvarstagande och prestigelös person som trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en stark servicekänsla och klarar av ett stundtals högt tempo samtidigt som du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. God datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska, är en förutsättning.
Vi värdesätter en positiv attityd, hög social kompetens och lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Det är meriterande om du har:
Ett par års arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomi
Erfarenhet av redovisning från andra nordiska länder

Vilka är vi?
Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation.
Ekonomiteamet består idag av ca 30 medarbetare. Ett härligt och dynamiskt team som tillsammans ansvarar för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens alla bolag. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö hos Sveriges bästa arbetsgivare, underbara kollegor och ett omväxlande och spännande arbete där ingen dag är den andra lik.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och gärna ett personligt brev. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Processen kan avslutas innan ansökningstiden gått ut.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rekryterare till Södertälje

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 2
Vi söker ytterligare en stjärna till vårt rekryteringsteam – nu har du chansen! På Consid i Södertälje har du möjlighet att utveckla både dina idéer och dig själv. Ansök idag!
I rollen som rekryterare på Consid arbetar du med att hitta våra framtida medarbetare genom nya och kreativa vägar samtidigt som du jobbar aktivt med headhunting. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär search, headhunt, kartlägga marknaden och driva hela rekryteringsprocessen. Du kommer ha en aktiv roll i att stödja vår kontorsansvariga i hela rekryteringsprocessen på vårt kontor i Södertälje. I rollen ingår även planering av olika personalevent, samt andra arbetsuppgifter med personalvård som huvudsyfte.
För att du ska trivas i rollen ser vi att du har ett stort driv och engagemang och tillsammans med övriga i teamet sträva efter att nå uppsatta mål. Vi tror att du är en prestigelös, driven, lyhörd och nytänkande person. Du tycker om att bygga relationer och sprida vår företagskultur, detta för att skapa en god gemenskap. Något som vi värderar väldigt högt.
Att bygga relationer och värna om vår kultur, samt påverka den i rätt riktning är extra viktigt just i Södertälje. Du blir nämligen en del av vår nyetablering i regionen och blir således även en viktig pusselbit i delar som rör kontoret.
Din kompetens:
Vi ser att du har ett högt driv och trivs med att arbeta mot högt uppsatta mål i högt tempo
God kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift
Akademisk utbildning inom HR/Beteendevetenskap eller motsvarande

Meriterande:
Erfarenhet av rekrytering eller försäljning, gärna inom IT-branschen



Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV eller LinkedIn samt presentation! Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Account Manager till Consids Linköpingskontor

Account manager
Läs mer Maj 9
Är du en person som brinner för att skapa relationer, värde och affärsnytta? Då är det här jobbet något för dig. Ansök idag!
I rollen som Account Manager på Consid i Linköping är din främsta uppgift att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten med vår befintliga kundbas. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår, regionsansvariga samt rekryteringsansvariga. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på en egen säljbudget. Dina uppgifter innebär bland annat att aktivt söka nya kundrelationer, formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial
Din kompetens:
Universitets- eller YH-utbildning inom ekonomi/sälj eller liknande
God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt engelska
B-körkort

Meriterande:
Affärs- och resultatdriven med god förmåga att skapa långsiktiga relationer
Erfarenhet av försäljning och affärsutveckling
Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning inom IT och/eller bemanning

Vi erbjuder
Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. En typisk Considare älskar att överträffa förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv. Som vår kollega får du dela dina dagar med riktigt duktiga och härliga kollegor, där vi fortsätter att bygga en företagskultur som karaktäriseras av en stark laganda. När vi inte jobbar så gillar vi att göra saker ihop och lär känna varandra genom en hel del olika aktiviteter så som att åka Gokart, dreja, spela brädspel, ha padelturneringar, anordna AWs och familjeaktiviteter och massor av annat kul.
Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rekryterare till Consids Linköpingskontor

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 10
Du som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och rolig arbetsmiljö - ta chansen och vänd dig till oss!
Om dig
Vi tror att du är en prestigelös, driven och nytänkande person. Då vi jobbar med snabba processer är det viktigt att du trivs att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. För att trivas i rollen som rekryterare bör du som person vara social och utåtriktad samt tycka om att bygga relationer och sprida vår företagskultur, detta för att skapa en god gemenskap. Något vi värderar högt! Tjänsten ställer också höga krav på dig vad gäller affärsmässighet, samarbetsförmåga, lyhördhet och engagemang samt att du är en god administratör.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som rekryterare på Consid arbetar du med att hitta våra framtida medarbetare genom nya och kreativa vägar samtidigt som du jobbar med traditionell headhunting. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär search, headhunt, kartlägga marknaden, aktivt kontakta potentiella kandidater samt driva rekryteringsprocesser. Du kommer att, tillsammans med vår rekryterare Anderas, ha en aktiv roll i att medverka till tillväxten i Linköping i nära samarbete med sälj och den lokala ledningen. Samt ha ett nära samarbete med övriga kontor inom Region Mitt, vilket kan innebära resor till andra kontor. Fokus är på rekrytering, men i rollen ingår även marknadsföring vid arbetsmarknadsmässor och planering av olika personalevent, samt andra arbetsuppgifter med personalvård som huvudsyfte.
Att jobba på Consid
Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom IT, affärsutveckling och kommunikation. Genom att kombinera långsiktig strategi med nytänkande innovation utvecklar vi våra kunders digitala resa och erbjuder expertis inom allt ifrån IT-säkerhet och digital transformation till e-handel och marknadsföring.
Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. En typisk Considare älskar att överträffa förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv. Som vår kollega får du dela dina dagar med riktigt duktiga och härliga kollegor, där vi fortsätter att bygga en företagskultur som karaktäriseras av en stark laganda. När vi inte jobbar så gillar vi att göra saker ihop och lär känna varandra genom en hel del olika aktiviteter så som att åka Gokart, dreja, spela brädspel, ha padelturneringar, anordna AWs och familjeaktiviteter och massor av annat kul.
Låter det här som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och presentation ! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent, deltid / visstid / extrajobb

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 3
Consid har haft en explosionsartad framgång de senaste åren och vi behöver nu stärka upp ekonomiteamet i centrala Linköping med ett par nya kollegor.
Ekonomiavdelningen består i dagsläget av ca 25 medarbetare med erfarenheter från diverse olika skolor, företag och branscher. Ett härligt och dynamiskt team som åstadkommer magi tillsammans. Consid har en varm och familjär företagskultur där medarbetaren är den absolut viktigaste tillgången.
Är du ute efter ett deltidsarbete eller vill ha ett extrajobb parallellt med dina studier? Då har vi kanske rätt tjänst just för dig!
Till teamet i Linköping söker vi nu engagerade och ansvarstagande ekonomiassistenter. Vi tror att du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös och flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter en positiv attityd och hög social kompetens.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att ligga i sedvanligt ekonomiarbete. Initialt kommer fokus ligga på kund- och leverantörsreskontra, betalningar samt hantering av inkommande mail och samtal. Över tid kan arbetet komma att innefatta även övriga delar inom ekonomi, såsom t ex löpande bokföring, avstämningar och månadsrapportering- och bokslut.
Då vi har en väldigt cyklisk arbetsbelastning kommer arbetstiden främst att förläggas till de första veckorna varje månad. Möjlighet till extra arbete finns vid arbetstoppar och sommarmånaderna, enligt överenskommelse.
Låter detta som någonting för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Studerande ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 24
Är du ute efter ett extrajobb parallellt med dina studier? Då har vi rätt tjänst för just dig!
Dina primära arbetsuppgifter kommer att ligga i sedvanligt ekonomiarbete såsom löpande bokföring, kundreskontra, avstämningar, inbetalningar, fakturering och hantering av inkommande mail och samtal.
Vi tror att du är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vi värdesätter en positiv attityd och hög social kompetens. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 24
Dina primära arbetsuppgifter komma att ligga i sedvanligt ekonomiarbete såsom löpande bokföring, kundreskontra, avstämningar, inbetalningar, fakturering och hantering av inkommande mail och samtal.
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vi värdesätter en positiv attityd och hög social kompetens. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av ekonomiarbete



Meriterande:
Tidigare erfarenhet av löpande redovisning
Erfarenhet av månadsavstämning och månadsrapportering
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi



Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 24
Dina primära arbetsuppgifter komma att ligga i sedvanligt ekonomiarbete såsom löpande bokföring, kundreskontra, avstämningar, inbetalningar, fakturering och hantering av inkommande mail och samtal.
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vi värdesätter en positiv attityd och hög social kompetens. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av ekonomiarbete



Meriterande:
Tidigare erfarenhet av löpande redovisning
Erfarenhet av månadsavstämning och månadsrapportering
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi



Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Junior Systemutvecklare till Consid

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 6
Vi rekryterar inte till en specifik roll, utan söker istället ständigt efter nya stjärnor som har en positiv inställning och som vill lära sig och dela med sig av sina kunskaper. Därför lyssnar vi på dig och din erfarenhet och hittar tillsammans en roll som du skulle trivas och utvecklas i.
Framförallt värderar vi dina personliga egenskaper, men vi tror också det är viktigt att du gillar att arbeta kundnära för att trivas hos oss. Som person tror vi också att du är engagerad och drivs av nyfikenhet och problemlösning.

Vi ser att du har kunskap inom något av följande:
.NET Framework
.NET Core
Traditionell webbutveckling (ASP.NET och MVC)
Databaser som Server samt Entity Framework


Det är även meriterande om du har kunskap av följande:
Frontend-ramverk så som Angular, React, eller Vue.js
.NET Blazor
AWS / Azure / Google Clouds
CD / CI
SCRUM, RUP, UML eller liknande arbetsmetoder

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 23
Om tjänsten
Dina primära arbetsuppgifter komma att ligga i sedvanligt ekonomiarbete såsom löpande bokföring, kundreskontra, avstämningar, inbetalningar, fakturering och hantering av inkommande mail och samtal.
Vem är du?
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vi värdesätter en positiv attityd och hög social kompetens. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Kvalifikationer
Erfarenhet av ekonomiarbete
Meriterande
Tidigare erfarenhet av löpande redovisning
Erfarenhet av månadsavstämning och månadsrapportering
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV eller Linkedin samt presentation. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser framemot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonom med arbetsledaransvar

Ekonomiledare
Läs mer Apr 23
Rollen
Innebär att du är ekonomiansvarig med arbetsledaransvar för ca 6 kollegor inom ekonomifunktionen. Du kommer att ingå i ekonomifunktionens ledningsgrupp tillsammans med koncern-CFO, ekonomichef samt löneansvarig.
Du är kvalitetskontroller inom ekonomiarbetet samt stöttar kollegor i teamet i det dagliga arbetet och deras personliga utveckling. Samt aktiv i att leda avdelningen framåt bland annat genom utveckling av processer och rutiner.
För att passa i rollen ser vi att du är en social och serviceinriktad person som trivs med att arbeta i ett högt tempo. Arbetet ställer höga krav på att du är strukturerad och noggrann vilket vi förutsätter att du är.
Vi är ett prestigelöst och glatt gäng på 20 personer med olika bakgrund och erfarenheter, och hjälper varandra där det behövs.
Kvalifikationer - krav
· Erfarenhet av arbetsledar- eller personalansvar
· Minst 5 årdokumenterad erfarenhet inom ekonomiarbete
· Uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Kvalifikationer – meriterande
· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent Deltid

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 23
Om tjänsten
Rollen som timanställd kommer innebära att man får hugga tag där det behövs, till exempel att hjälpa till med fakturering, registrera leverantörsfakturor, hantera utlägg bland annat.
Vi har som absolut mest att göra de två första veckorna i månaden då alla fakturor skall ut till våra kunder, därför är behovet av denna tjänst som störst under denna period.
Om dig
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vi värdesätter en positiv attityd och hög social kompetens. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV eller Linkedin samt presentation. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser framemot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiansvarig med arbetsledaransvar

Ekonomiledare
Läs mer Feb 23
Rollen
Innebär att du är ekonomiansvarig med arbetsledaransvar för ca 6 kollegor inom ekonomifunktionen. Du kommer att ingå i ekonomifunktionens ledningsgrupp tillsammans med koncern-CFO, ekonomichef samt löneansvarig.
Du är kvalitetskontroller inom ekonomiarbetet samt stöttar kollegor i teamet i det dagliga arbetet och deras personliga utveckling. Samt aktiv i att leda avdelningen framåt bland annat genom utveckling av processer och rutiner.
För att passa i rollen ser vi att du är en social och serviceinriktad person som trivs med att arbeta i ett högt tempo. Arbetet ställer höga krav på att du är strukturerad och noggrann vilket vi förutsätter att du är.
Vi är ett prestigelöst och glatt gäng på 20 personer med olika bakgrund och erfarenheter, och hjälper varandra där det behövs.
Kvalifikationer - krav
· Erfarenhet av arbetsledaransvar
· Minst 5 årdokumenterad erfarenhet inom ekonomiarbete
· Uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Kvalifikationer – meriterande
· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Copywriter

Copywriter
Läs mer Feb 9
Consid Communication söker copywriter
Consid Communication växer, med nya spännande kunder och uppdrag. Vi är en kommunikationsbyrå med nationella och internationella kunder inom B2C, B2B och offentlig sektor. Vi arbetar kreativt och varumärkesbyggande, och som en del av IT-koncernen Consid har vi också ett mycket starkt digitalt tjänsteerbjudande. Inom Consid Communication är vi idag över 100 medarbetare, och vi finns i Stockholm, Norrköping, Linköping, Borås, Göteborg, Malmö och flera andra orter där Consid finns.


Nu söker vi en driven och kreativ copywriter/junior copywriter. Din huvudsakliga arbetsort kommer att vara Linköping/Norrköping, men du kommer även jobba i projekt med andra Considkontor. På Consid har vi ett digitaliserat arbetssätt och för oss är digitala arbetsmöten lika naturliga som fysiska.


Vi tror att du är en duktig och fantasifull skribent med en relevant utbildning i bagaget. Du får gärna ha några års erfarenhet från branschen, men viktigast är en bra portfolio. Vi ger dig möjligheten att arbeta inom en växande, dynamisk koncern, med flera olika typer av projekt och spännande, välkända varumärken.

Vi hoppas att du:


Kan skriva för olika kanaler, allt från reportage till filmmanus.
Gärna utvecklar kreativa idéer i samarbete med kollegor och kunder.
Förstår vad som funkar i sociala medier.
Kan skriva för webb och appar, t.ex. UX writing och microcopy.
Tar egna initiativ, gillar kundkontakt och driver projekt framåt.
Kan skriva copy på både svenska och engelska.
Är lyhörd, prestigelös och öppen för att arbeta med olika team och projekt inom Consid.


Kolla gärna vad vi jobbar med på www.considcommunication.se

Ansök nu

Rekryteringsassistent - Östergötland

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 13
Om tjänsten
Som rekryteringsassistent på Consid arbetar du med att hitta våra framtida talanger. Du kommer att ha en aktiv roll i att stödja vår rekryteringsorganisation och din huvudfokus blir att hitta rätt kompetens till aktuell kravprofil, samt säkerställa kandidatinflödet till Östergötland. Detta innebär framförallt aktivt arbete med kartläggning, urval och headhunting med telefon som främsta arbetsredskap. I arbetet ingår även övrig administration och att stödja vår rekryteringsorganisation i allt från eventplanering till marknadsföring.
Tjänsten passar dig som önskar skapa sig meriterande erfarenheter inom rekrytering i samband med dina studier. Du kommer att ingå i ett rekryteringsteam om sex personer. Arbetstiderna är flexibla, men vi ser gärna att du har möjlighet att jobba 1-2 dagar i veckan, med förståelse för att studierna kräver mer tid vissa veckor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter att du är en lagspelare med positiv attityd och hög social kompetens. Vår ambition är att du på sikt ska vilja gå mot en renodlad rekryterarroll.
Vem är du?
Vi tror att du är en prestigelös, driven, lyhörd och nytänkande person.
Du har en förmåga att driva dig själv mot högt uppsatta mål som kommer hjälpa dig i ditt arbete.
Du tar din examen i juni 2021, eller januari 2022 inom personal-, beteendevetenskap eller motsvarande universitetsutbildning.
Mycket god kommunikativ förmåga på svenska i såväl tal som i skrift.

Önskvärda meriter:
Tidigare arbete inom rekrytering eller försäljning.

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev! Tillträde sker i januari eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

.NET-utvecklare till Consids Linköpingskontor

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Sep 30
Vi rekryterar inte till en specifik roll, utan söker istället ständigt efter nya stjärnor som har en positiv inställning och som vill lära sig och dela med sig av sina kunskaper. Därför lyssnar vi på dig och din erfarenhet och hittar tillsammans en roll som du skulle trivas och utvecklas i.
Framförallt värderar vi dina personliga egenskaper, men vi tror också det är viktigt att du gillar att arbeta kundnära för att trivas hos oss. Som person tror vi också att du är engagerad och drivs av nyfikenhet och problemlösning.


Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av:
.NET Framework
.NET Core
Traditionell webbutveckling (ASP.NET och MVC)
Databaser som Server samt Entity Framework



Det är även meriterande om du har jobbat med något av följande:
Frontend-ramverk så som Angular, React, eller Vue.js
.NET Blazor
AWS / Azure / Google Clouds
CD / CI
SCRUM, RUP, UML eller liknande arbetsmetoder



Vi erbjuder…
Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation.
Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter och delar med sig av tips och tricks. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en hel del olika aktiviteter som brädspelskvällar, padelturneringar, AWs, kodkvällar, familjeaktiviteter och massor av annat kul.
En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv.

Är du intresserad av att höra mer?
Då är det bara att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil, så tar vi kontakt med dig så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Linköping

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 14
Om jobbet
Vi söker en engagerad Redovisningsekonom till Consid i Linköping. Har du ett par års erfarenhet från ekonomiarbete arbete och vill utvecklas i ett snabbväxande bolag med framåtanda? Skicka din ansökan idag!
Om tjänsten
Dina primära arbetsuppgifter kommer att ligga i sedvanligt ekonomiarbete så som skötseln av löpande bokföring, kundreskontra, avstämningar, inbetalningar, fakturering och hantering av inkommande mail och telefon. Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m. december 2021 med chans till förlängning.
Vem är du?
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Du har lätt för att samarbeta och jobba teambaserat samt att du gillar att jobba i ett högt tempo med många parallella uppgifter. Vi värdesätter även en positiv attityd och hög social kompetens. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Kvalifikationer:
Mer än 2 års arbetserfarenhet av ekonomiarbete
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Det är meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet från löpande redovisning.
Erfarenhet av månadsavstämning och månadsrapportering

Om oss
Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag. Att vi har blivit utsedda till såväl Gasellföretag av Dagens Industri som Superföretag av Veckans Affärer flera år i obruten följd är bara ett par bevis på detta. Vi erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Vår affärsidé är att se till att våra kunder blir bäst i världen på det de gör genom att ta vara på den digitala världens möjligheter.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes CV eller LinkedIn samt presentation! Tillträde sker i November eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Processen kan avslutas innan ansökningstiden gått ut. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Projektledare inom IT i Linköping

Projektledare, IT
Läs mer Aug 21
I rollen som projektledare på Consid ges du, med så väl nationella som internationella kunder, möjlighet att jobba i spännande projekt tillsammans med mycket erfarna kollegor som sätter kvalitet i främsta rummet. I vår kreativa, flexibla organisation med korta beslutsvägar har du möjlighet att växa och utvecklas i din roll som projektledare.


Din kompetens:
Flera års erfarenhet av projektledning och coachning
Dokumenterad erfarenhet av att självständigt driva större projekt, gärna inom områdena systemutveckling och webb
Stort intresse för verksamhetsutveckling
Vi tror även att du är affärsmässig, social och kommunikativ med förmåga att koppla samman dina kunskaper om verksamhetsutveckling med en förståelse för kundernas behov



Meriterande:
Erfarenhet som utvecklare och/eller arkitekt
Erfarenhet av Microsoft produkter, framför allt SharePoint
Det är meriterande men inget krav på tidigare erfarenhet av konsultrollen
Kunskap inom agila metoder



Är detta något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

.NET-utvecklare till Consids Linköpingskontor

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 14
Vi rekryterar inte till en specifik roll, utan söker istället ständigt efter nya stjärnor som har en positiv inställning och som vill lära sig och dela med sig av sina kunskaper. Därför lyssnar vi på dig och din erfarenhet och hittar tillsammans en roll som du skulle trivas och utvecklas i.
Framförallt värderar vi dina personliga egenskaper, men vi tror också det är viktigt att du gillar att arbeta kundnära för att trivas hos oss. Som person tror vi också att du är engagerad och drivs av nyfikenhet och problemlösning.


Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av:
.NET Framework
.NET Core
Traditionell webbutveckling (ASP.NET och MVC)
Databaser som Server samt Entity Framework



Det är även meriterande om du har jobbat med något av följande:
Frontend-ramverk så som Angular, React, eller Vue.js
.NET Blazor
AWS / Azure / Google Clouds
CD / CI
SCRUM, RUP, UML eller liknande arbetsmetoder



Vi erbjuder…
Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation.
Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter och delar med sig av tips och tricks. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en hel del olika aktiviteter som brädspelskvällar, padelturneringar, AWs, kodkvällar, familjeaktiviteter och massor av annat kul.
En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv.

Är du intresserad av att höra mer?
Då är det bara att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil, så tar vi kontakt med dig så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rekryterare till Linköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Aug 4
Om dig
Du som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och rolig arbetsmiljö - ta chansen och vänd dig till oss!
Vi tror att du är en prestigelös, driven och nytänkande person. Då vi jobbar med snabba processer är det viktigt att du trivs att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. För att trivas i rollen som rekryterare bör du som person vara social och utåtriktad samt tycka om att bygga relationer och sprida vår företagskultur, detta för att skapa en god gemenskap. Något vi värderar högt! Tjänsten ställer också höga krav på dig vad gäller affärsmässighet, samarbetsförmåga, lyhördhet och engagemang samt att du är en god administratör.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som rekryterare på Consid arbetar du med att hitta våra framtida medarbetare genom nya och kreativa vägar samtidigt som du jobbar med traditionell headhunting. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär search, headhunt, kartlägga marknaden, aktivt kontakta potentiella kandidater samt driva rekryteringsprocesser. Du kommer att ha en aktiv roll i att medverka till tillväxten i Linköping i nära samarbete med sälj och den lokala ledningen. Samt ha ett nära samarbete med övriga kontor inom Region Mitt, vilket kan innebära resor till andra kontor. Fokus är på rekrytering, men i rollen ingår även marknadsföring vid arbetsmarknadsmässor och planering av olika personalevent, samt andra arbetsuppgifter med personalvård som huvudsyfte.
Om oss
Vi är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Vår affärsidé är att se till att våra kunder blir bäst i världen på det de gör genom att ta vara på den digitala världens möjligheter. Vi gör det med teknik som möjliggjort att diktaturer faller, samhällen förändras och människan utvecklas – med svenskt hjärta och globala ambitioner.


Låter det här som någonting för dig? Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och presentation ! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Löneadministratör

Löneadministratör
Läs mer Maj 12
Vi söker en engagerad Löneadministratör till Consid i Linköping. Har du ett par års erfarenhet från Löneadministrativt arbete och vill utvecklas i ett snabbväxande bolag med framåtanda? Skicka din ansökan idag!
Om tjänsten
Tjänsten passar dig som önskar skapa sig meriterande erfarenheter inom löneadministration. Du kommer att ingå i ett löneteam om fyra personer. I rollen som löneadministratör kommer dina primära arbetsuppgifter att ligga i tidrapportering, månadsvis utbetalning av svenska löner, reseadministration, årsskiftes rutiner och rapportering av statistik. Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m. september 2021 med chans till förlängning.
Vem är du?
Vi tror att du är en driven, prestigelös och flexibel person som trivs i en roll där du får ta ett självständigt ansvar och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och jobba teambaserat samt att du gillar att jobba i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter att du har en positiv attityd och hög social kompetens.
Kvalifikationer
1-2 års arbetslivserfarenhet av arbete med hela löneprocessen.
Eftergymnasial utbildning inom lön eller likvärdig

Det är meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet från arbete med en viss manuell löneadministration.
Har arbetat med tjänstebilar, tjänstepension, provisioner, sammanfallande semester eller i lönesystemet Visma.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.
Om oss
Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag. Att vi har blivit utsedda till såväl Gasellföretag av Dagens Industri som Superföretag av Veckans Affärer flera år i obruten följd är bara ett par bevis på detta. Vi erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Vår affärsidé är att se till att våra kunder blir bäst i världen på det de gör genom att ta vara på den digitala världens möjligheter.

Ansök nu

.NET-utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 6
I rollen som .NET-utvecklare på Consid utgår du från vårt Linköpingskontor, där du i ditt dagliga arbete utvecklar kvalitativa och långsiktiga lösningar i nära samarbete med våra kunder. I din roll som konsult tar du, med en stor dos nyfikenhet och lika mycket engagemang, dig an och skapar våra kunders framtida IT-system. Din kompetens:Du har tidigare erfarenhet av utveckling med C# i .NET-frameworkMeriterande:Tidigare erfarenhet av CMS-verktyg som SharePoint eller EPiServerErfarenhet av konsultrollenErfarenhet av Scrum eller liknande arbetsmetoderÄr detta något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Sharepoint-utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 6
I rollen som SharePoint-utvecklare på Consid i Linköping arbetar du med både befintliga SharePoint-implementationer samt utveckling och konfigurering av kvalitativa och långsiktiga lösningar åt våra kunder. Som person är du strukturerad, ansvarsfull, social och har bra förmåga att jobba både enskilt och i grupp. Din kompetens:Några års erfarenhet av .Net-utveckling, varav minst 2 års erfarenhet av SharePointErfarenhet av såväl SharePoint 2010 som 2013Kunskap inom SharePoint, Server, ASP.net, Web service utvecklingDu talar flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska Meriterande:Högskoleexamen inom system-/datavetenskap eller motsvarande kompetens Erfarenhet av intranät- och samarbetsportalutvecklingErfarenhet av SCRUM, RUP, UML eller liknande arbetsmetoderErfarenhet av konsultrollenCertifieringar är meriterandeÄr detta något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Digital Specialist (SEO, SEM)

Marknadsförare
Läs mer Aug 6
I rollen som digital specialist kommer du ansvara för att generera kostnadseffektiv relevant paid och organisk trafik samt analys av densamma åt våra kunder. Du skapar, genomför och analyserar fantastiska digitala marknadsföringsinsatser, över flertalet digitala kanaler, med ett fokus på SEM, SEO och paid social. Du kommer med stöd av digital strateg och av övriga byråfunktioner ansvara för uppsättning, optimering och analys av paid social inom framför allt i nuläget facebook, instagram & linkedin. Som vår tekniska go-to-person har du även stor förståelse för både on page och teknisk SEO, och arbetar med SEO-strategi och projekt åt våra kunder med syfte att öka deras synlighet samt närvaro på sökmotorer, både internationellt och nationellt. Vi söker dig som är erfaren inom digital marknadsföring och har en tydlig ROI-fokus, som den specialist du är har du förståelse för inte bara ditt eget expertområde utan även övergripande marknadsföring & konverteringsflöden. Vi ser att du har erfarenhet från framgångsrika större search- & social-kampanjer samt SEO-projekt, antingen från kund- eller byråsidan. Som person är du strukturerad, driven och har en god kommunikativ förmåga.  Din kompetens:Minst två till tre års erfarenhet av performance marketing från konsult eller kundsidan, minst på nationell nivå.Ett analytiskt "number crunching"-sinne med starkt konversteringsmindset.Du är en power user i Google analytics, Google ads, Facebook ads manager och Linkedin campaign manager.Djup kunskap inom SEO, SEM, paid social och taggning av mätpunkter och remarketing.Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Meriterande:Högskoleutbildning inom marketing/digital marketing eller relevant arbetserfarenhet.Erfarenhet av att jobba med CRM och marketing automation-plattformar (tex hubspot). Är detta något för dig? Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rekryterare

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Maj 29
Om digVi tror att du är en prestigelös, driven och nytänkande person. Då vi jobbar med snabba processer är det viktigt att du kan arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt. Vidare bör du trivas med att arbeta mot högt satta mål och vi tror att du har vinnarinstinkt samtidigt som du trivs med att arbeta i ett team. För att trivas i rollen som rekryterare bör du som person vara social och utåtriktad, ha lätt för att knyta nya kontakter samtidigt som du bör vara en duktig administratör. Tjänsten ställer också höga krav på dig vad gäller affärsmässighet, samarbetsförmåga, lyhördhet och engagemang. Du bör också kunna uttrycka dig väl i såväl tal som i skrift. Du har en akademisk examen inom det personalvetenskapliga området eller motsvarande. Det är meriterande om du har arbetat med rekrytering eller försäljning tidigare, gärna inom IT-branschen, men inget krav. Du bör vidare ha goda kunskaper i svenska och engelska samt en god datorvana. Dina arbetsuppgifterDu som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och fantastiskt rolig arbetsmiljö med högt i tak och lätt till skratt - ta chansen och vänd dig till oss! Vi är en kreativ och flexibel organisation med korta beslutsvägar som ger våra duktiga medarbetare stora möjligheter att växa och utvecklas i sina olika roller. Consid är ett av Sveriges mest snabbväxande IT-företag och för att fortsätta vår resa söker vi därför ytterligare en rekryterare till vårt team! I rollen som rekryterare på Consid arbetar du med att hitta våra framtida medarbetare genom nya och kreativa vägar samtidigt som du jobbar med traditionell headhunting. Du kommer att ha en aktiv roll i att stödja våra kontorsansvariga i rekryteringsprocessen och i ditt ansvarsområde ingår bland annat att hitta rätt kompetens till aktuell kravprofil för att säkerställa kandidatinflödet till Östergötland. Detta innebär framförallt att kartlägga marknaden och att aktivt kontakta potentiella kandidater, samt att genomföra intervjuer och bedöma kandidater. Fokus är på rekrytering, men i rollen ingår även marknadsföring vid arbetsmarknadsmässor och planering av olika personalevent, samt andra arbetsuppgifter med personalvård som huvudsyfte.Om ossConsid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

BizTalk - utvecklare Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 17
Som BizTalk-utvecklare på Consid kommer du att arbeta med att utveckla kvalitativa och långsiktiga lösningar i nära samarbete med våra kunder. Vi tror att du är en person som är strukturerad, självgående och social samt har ett stort intresse för kundens affär. Konsultrollen ger dig möjlighet att skapa våra kunders framtida IT-system. Då Consid fortsätter att expandera och har många nya spännande uppdrag hos våra kunder söker vi förstärkning till vårt kontor i Linköping.

Efterfrågan på BI-lösningar och integration ökar drastiskt och vi söker dig som brinner för och har bred utvecklingserfarenhet av integrationer. Vi tror att du är en självgående person och därtill har du har goda kunskaper inom moderna tekniker samt erfarenhet av att jobba enligt projektmodellen Scrum. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av Microsoft Azure och .NET Framework. Vidare talar du flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska.

Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

.Net - utvecklare Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 17
Som .Net-utvecklare på Consid kommer du att arbeta i ett .NET-team med att utveckla kvalitativa och långsiktiga lösningar i nära samarbete med våra kunder. Då Consid fortsätter att expandera och har många nya spännande uppdrag hos våra kunder, söker vi förstärkning till vårt kontor i Linköping.

Du som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och fantastiskt rolig arbetsmiljö med högt i tak och lätt till skratt – ta chansen och vänd dig till oss, vi har uppdragen, arbetsmiljön och väldigt, väldigt roligt! Vi eftersträvar en platt organisation, där individerna står i centrum och där balans mellan jobb och privatliv tas hänsyn till. Vi tror att du som person är strukturerad, ansvarsfull, social och har ett stort intresse för kundens affär. Konsultrollen ger dig möjlighet att skapa våra kunders framtida IT-system.

Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

Java - utvecklare Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 17
I rollen som Java-utvecklare tar du, tillsammans med ett team av erfarna kollegor, dig an spännande uppdrag där du jobbar omväxlande med allt från mindre uppdrag till stora komplexa lösningar och system som har höga krav på djup funktionalitet och rik interaktion. Med den senaste tekniken skapar du tillsammans med dina kollegor förstklassiga lösningar i en stimulerande arbetsmiljö.

Önskvärda meriter:
Meriterande om du har erfarenhet av ramverk och verktyg som t ex: Hibernate, Struts, EJB2/3, Maven, Ant eller annat byggverktyg.
Erfarenhet av SCRUM, RUP, UML eller liknande arbetsmetoder. Erfarenhet av konsultrollen.



Du trivs med att jobba i team, gillar att lära dig nya tekniker och ser till att hålla dig uppdaterad om det senaste inom utveckling. Då Consid fortsätter ha god tillväxt och många spännande uppdrag, söker vi fler duktiga medarbetare till vårt kontor i Linköping.

Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

.NET - Arkitekt Linköping

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 6
Vi tror att du är en erfaren .Net-arkitekt/Senior utvecklare med erfarenhet av större .Net-projekt innehållande en hög grad av kundanpassning. Vi förutsätter att du har för området relevant utbildning och att du trivs i konsultrollen. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad, ansvarsfull och social person som har ett stort intresse för kundens affär. Tidigare erfarenhet av CMS-verktyg såsom EPiServer, Sitecore och Umbraco eller liknande är meriterande

Du som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och fantastiskt rolig arbetsmiljö med högt i tak – ta chansen och vänd dig till oss! Vi har uppdragen, arbetsmiljön och väldigt, väldigt roligt tillsammans! Vi söker nu efter en vass .Net-arkitekt med erfarenhet av webbapplikationer. Du kommer att arbeta med att utveckla kvalitativa och långsiktiga lösningar i nära samarbete med våra kunder. Konsultrollen ger dig möjlighet att skapa våra kunders framtida IT-system.

Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

SharePoint - utvecklare Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 6
I rollen som SharePoint-utvecklare på Consid i Linköping kommer du att arbeta med både befintliga SharePoint-implementationer samt utveckling och konfigurering av kvalitativa och långsiktiga lösningar åt våra kunder.

Du som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och fantastiskt rolig arbetsmiljö med högt i tak och lätt till skratt – ta chansen och vänd dig till oss, vi har uppdragen, arbetsmiljön och väldigt, väldigt roligt tillsammans!

Som person är du strukturerad, ansvarsfull, social och har bra förmåga att jobba både enskilt och i grupp. Då Consid fortsätter att växa och har många nya spännande uppdrag hos våra kunder söker vi förstärkning till vårt kontor i Linköping.


Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

.Net - utvecklare Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 15
Som .Net-utvecklare på Consid kommer du att arbeta i ett .NET-team med att utveckla kvalitativa och långsiktiga lösningar i nära samarbete med våra kunder. Då Consid fortsätter att expandera och har många nya spännande uppdrag hos våra kunder, söker vi förstärkning till vårt kontor i Linköping.

Du som söker nya utmaningar i en spännande, stimulerande och fantastiskt rolig arbetsmiljö med högt i tak och lätt till skratt – ta chansen och vänd dig till oss, vi har uppdragen, arbetsmiljön och väldigt, väldigt roligt! Vi eftersträvar en platt organisation, där individerna står i centrum och där balans mellan jobb och privatliv tas hänsyn till. Vi tror att du som person är strukturerad, ansvarsfull, social och har ett stort intresse för kundens affär. Konsultrollen ger dig möjlighet att skapa våra kunders framtida IT-system.

Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

BizTalk - utvecklare Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 15
Som BizTalk-utvecklare på Consid kommer du att arbeta med att utveckla kvalitativa och långsiktiga lösningar i nära samarbete med våra kunder. Vi tror att du är en person som är strukturerad, självgående och social samt har ett stort intresse för kundens affär. Konsultrollen ger dig möjlighet att skapa våra kunders framtida IT-system. Då Consid fortsätter att expandera och har många nya spännande uppdrag hos våra kunder söker vi förstärkning till vårt kontor i Linköping.

Efterfrågan på BI-lösningar och integration ökar drastiskt och vi söker dig som brinner för och har bred utvecklingserfarenhet av integrationer. Vi tror att du är en självgående person och därtill har du har goda kunskaper inom moderna tekniker samt erfarenhet av att jobba enligt projektmodellen Scrum. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av Microsoft Azure och .NET Framework. Vidare talar du flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska.

Consid är ett IT- och managementkonsultbolag som är specialiserat på mjukvaruutveckling och implementationsprojekt – vi arbetar både med tekniken och hur våra kunder ska tjäna pengar på den. Vi effektiviserar och optimerar våra uppdragsgivares verksamhet och lönsamhet och tillför den kompetens de själva saknar.

Ansök nu

Ekonomiassistent till vårt Linköpingskontor

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 1
Dina primära arbetsuppgifter kommer att ligga i sedvanligt ekonomiarbete så som skötseln av löpande bokföring, kundreskontra, avstämningar, inbetalningar, fakturering och hantering av inkommande mail och telefon.



Tjänsten passar dig som önskar skapa dig meriterande erfarenheter inom ekonomi. Du trivs i en roll där du får ta ett självständigt ansvar och är noggrann, effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du är prestigelös, flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vi värdesätter även en positiv attityd och hög social kompetens.

Som person är du beredd att hoppa in där det behövs, och de uppgifter du tar dig an tar du ansvar över och ser till att det blir gjort på bästa möjliga sätt. Du har lätt för att komma in i dina arbetsuppgifter och är inte rädd för att fråga om det är någonting du inte förstår. Vidare har du även god datorvana och förmågan att uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.


Det är meriterande om du…

- Har tidigare erfarenhet från arbete inom leverantörsreskontra eller övrig ekonomiadministration.

- Tidigare har arbetat i programmen Visma SPCS.


Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag. Att vi har blivit utsedda till såväl Gasellföretag av Dagens Industri som Superföretag av Veckans Affärer flera år i obruten följd är bara ett par bevis på detta. Vi erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Vår affärsidé är att se till att våra kunder blir bäst i världen på det de gör genom att ta vara på den digitala världens möjligheter. Vi gör det med teknik som möjliggjort att diktaturer faller, samhällen förändras och människan utvecklas – med svenskt hjärta och globala ambitioner.

Ansök nu