Team Olivia AB jobb i Linköping

Hitta lediga jobb hos Team Olivia AB i Linköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Linköping.

Regionchef till Klaragården!

Områdeschef, äldre- och handikappomsorg
Läs mer Apr 19
Om oss

Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.

Utgångspunkten för Team Olivia är att omsorgsbesluten ska fattas nära individen utifrån kunskap om deras behov och situation. Team Olivia har därför valt en decentraliserad affärsmodell. Team Olivias styrka ligger i att kombinera det lilla företagets flexibilitet, lokalt entreprenörskap, engagerade medarbetare och närhet med det stora företagets resurser, nätverk och finansiella stabilitet.

Team Olivia Sverige är indelat i tre affärsområden, Personlig Assistans, Hemomsorg och Omsorg. Affärsområde Omsorg är i sin tur indelat i tre Marknadsområden varav ett är inom LSS-Boenden, HVB-hem och Behandling. Vi söker nu efter en regionchef inom LSS-boenden i bolaget Klaragården. Driftsform för denna region är egen regi så du behöver du vara förändringsorienterad för att lyckas i detta uppdrag. I dagsläget verkar vi främst i Östergötland och Göteborg.

Om arbetet

På Klaragården står kvaliteten i centrum och under den förändringsresa bolaget står inför så blir din viktigaste insats att säkerställa hög formell och upplevd kvalitet samt driva kvalitetsutvecklingen inom regionen genom dina verksamhetschefer.

Jobbet erbjuder stor frihet och möjlighet till utveckling och en naturlig del av ditt arbete är att bidra till företagets framtida utveckling. Med hjälp av goda analyser och samarbete inom hela affärsområdet och marknadsområdet styr du verksamheten mot våra gemensamma mål. Du ser möjligheter i det lilla, det stora och i innovation, att driva mot mål på kort och lång sikt. Att hålla i och lyckas ta projekt hela vägen i mål med efterföljande uppföljning är en självklarhet. Med trygghet driver du framgångsrikt processen runt anbud tillsammans med ditt team. I ditt ansvar ingår:

- Att leda och utveckla verksamheten i regionen genom verksamhetschefer.

- Att ansvara för rekrytering av verksamhetschefer (med stöd av HR).

- Att vara aktiv och drivande i anbudsarbete.

- Att stärka relationer med uppdragsgivare tex. kommuner.

- Att säkerställa och utveckla kvalitetsarbetet.

- Fullt budget och personalansvar.

- Att vara med och utveckla framtidens omsorg.



Som regionchef leder du verksamhetscheferna och arbetar aktivt med uppföljning. Du ingår i ledningsgruppen för marknadsområdet och rapporterar till Marknadsområdeschef.

Om dig

För att lyckas i rollen behöver du ha flera års dokumenterad god ledarförmåga samt högskole-/universitetsexamen inom relevant område. Du har god erfarenhet av att leda chefer i förändring med påvisat gott resultat. Du känner dig trygg med budgetarbete, ekonomisk analys och HR arbete och vi ser att du tidigare arbetat med entreprenad och anbud. Har du arbetat inom omsorgsverksamheter (LSS och/eller SoL) och i ett företag i tillväxt är det meriterande.

Du är en problemlösare och du driver nya initiativ inom ramarna för ditt eget arbete och söker självständigt upp nya utmaningar inom ditt ansvarsområde. Du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Du håller andra informerade och ger specifik och konstruktiv feedback. Du har ett lyhört och verksamhetsnära ledarskap.

Du förväntas arbeta verksamhetsnära och resor i mellansverige ingår i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande, tjänsterna kan tillsättas under ansökningstiden. Vi tillämpar provanställning och gör bakgrundskontroller.

Känner du igen dig i rollen? Tror du att du kan bidra till organisationen? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Ansök nu

Regionchef till Team Olivia!

Verksamhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Feb 22
Om tjänsten

Vi söker nu en regionchef till Team Olivias verksamhetsområden inom familjehemsvård och HVB. Vi befinner oss i en expansiv fas vilket innebär att du som regionchef kommer att hantera strategiska frågor gällande verksamheten. I din roll förväntas du identifiera, driva och genomföra förändrings- och förbättringsarbete. En del av det arbetet innefattar förvärv och uppstart av nya verksamheter.

Med lyhördhet, tillit och tydlighet leder du verksamhetscheferna i deras uppdrag. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med de andra regioncheferna inom affärsområdet och rapporterar till marknadsområdeschef. Ledningsgruppen arbetar nära sälj-och kvalitetskoordinatorerna inom marknadsområdet.

Rollen som regionchef erbjuder stor frihet och här finns möjligheter för dig att påverka vår resa framåt.

I ditt ansvar ingår:

- Att leda och utveckla verksamheten i regionen genom verksamhetschefer
- Att ansvara för rekrytering av verksamhetschefer (med stöd av HR)
- Att vara aktiv och drivande i anbudsarbete
- Att stärka relationer med uppdragsgivare, t.ex. kommuner
- Att utveckla kvalitetsarbetet
- Fullt budget- och personalansvar
- Att vara med och utveckla framtidens omsorg


Vi finns på flera orter i landet vilket möjliggör att du kan vara stationerad i Göteborg, Linköping eller Stockholm. Då verksamheterna finns på olika platser ingår resor i tjänsten.

Om dig

Vi vill att du som börjar hos oss ska vara framgångsrik i din roll. Arbetet är i ständig förändring och därför lägger vi vikt vid att du som söker är flexibel. Du trivs med att ta dig an olika uppgifter och befinner dig gärna på resande fot. Vi söker en självständig person med ett eget driv. Du kommer att få användning av din analytiska förmåga för att se vad som behöver göras, din kommunikativa förmåga för att förankra dina ideér och din resultatorienterade sida för att genomföra förändringsarbetet. Du är en strateg som ser både till människan och affären. Du vågar fatta de beslut som krävs för att driva verksamheten i rätt riktning.

Du har tidigare arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom området för HVB och framförallt familjehemsverksamhet. Vi värdesätter att du delar vårt intresse att förbättra tillvaron för den enskilda.

Som ledare är du tydlig, entusiasmerande, ser och tar tillvara på dina medarbetares resurser.

Kvalifikationer:

- Högskole-/universitetsexamen inom relevant område, t.ex: beteendevetenskap, socionom eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- Flera års dokumenterad god erfarenhet av ledarskap
- Erfarenhet att leda andra chefer
- Erfarenhet av att driva organisationsförändring eller förändringsarbete med dokumenterat goda resultat
- Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
- B-Körkort


Vi ser det som meriterande om du därtill har:

- Chefserfarenhet inom HVB och/eller Familjehemsverksamhet
- Förhandlingsvana
- Tidigare erfarenhet av arbete i privat sektor
- Erfarenhet av anbudsarbete


Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroller.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss

Team Olivia grundades 2001. Team Olivia har sedan dess utvecklats till ett ledande omsorgsföretag i Sverige, Danmark och Norge.

Utgångspunkten för Team Olivia är att omsorgsbesluten ska fattas nära individen utifrån kunskap om deras behov och situation. Team Olivia har därför valt en decentraliserad affärsmodell. Team Olivias styrka ligger i att kombinera det lilla företagets flexibilitet, lokalt entreprenörskap, engagerade medarbetare och närhet med det stora företagets resurser, nätverk och finansiella stabilitet.

Inom Team Olivia tror vi på att du som ledare vill och kan göra skillnad. För att vi gemensamt ska kunna ta hand om och utveckla vår verksamhet krävs ett enhetligt, samspelande och utvecklande ledarskap. Vi använder vår modell Ledarskapskompassen för att kunna navigera tryggt på vår resa. Ledarskapskompassen omfattar fyra egenskaper; Teamorientering, Samarbetsorientering, Affärsorientering och Förändringsorientering. Det är egenskaper som våra ledare behöver för att bygga ett bolag med teamarbete som ryggrad.

Läs gärna mer om oss på www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se).

Ansök nu

Regionchef till Team Olivia!

Verksamhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Feb 21
Om tjänsten

Vi söker nu en regionchef till Team Olivias verksamhetsområden inom familjehemsvård och HVB. Vi befinner oss i en expansiv fas vilket innebär att du som regionchef kommer att hantera strategiska frågor gällande verksamheten. I din roll förväntas du identifiera, driva och genomföra förändrings- och förbättringsarbete. En del av det arbetet innefattar förvärv och uppstart av nya verksamheter.

Med lyhördhet, tillit och tydlighet leder du verksamhetscheferna i deras uppdrag. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med de andra regioncheferna inom affärsområdet och rapporterar till marknadsområdeschef. Ledningsgruppen arbetar nära sälj-och kvalitetskoordinatorerna inom marknadsområdet.

Rollen som regionchef erbjuder stor frihet och här finns möjligheter för dig att påverka vår resa framåt.

I ditt ansvar ingår:

- Att leda och utveckla verksamheten i regionen genom verksamhetschefer
- Att ansvara för rekrytering av verksamhetschefer (med stöd av HR)
- Att vara aktiv och drivande i anbudsarbete
- Att stärka relationer med uppdragsgivare, t.ex. kommuner
- Att utveckla kvalitetsarbetet
- Fullt budget- och personalansvar
- Att vara med och utveckla framtidens omsorg


Vi finns på flera orter i landet vilket möjliggör att du kan vara stationerad i Göteborg, Linköping eller Stockholm. Då verksamheterna finns på olika platser ingår resor i tjänsten.

Om dig

Vi vill att du som börjar hos oss ska vara framgångsrik i din roll. Arbetet är i ständig förändring och därför lägger vi vikt vid att du som söker är flexibel. Du trivs med att ta dig an olika uppgifter och befinner dig gärna på resande fot. Vi söker en självständig person med ett eget driv. Du kommer att få användning av din analytiska förmåga för att se vad som behöver göras, din kommunikativa förmåga för att förankra dina ideér och din resultatorienterade sida för att genomföra förändringsarbetet. Du är en strateg som ser både till människan och affären. Du vågar fatta de beslut som krävs för att driva verksamheten i rätt riktning.

Du har tidigare arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom området för HVB och framförallt familjehemsverksamhet. Vi värdesätter att du delar vårt intresse att förbättra tillvaron för den enskilda.

Som ledare är du tydlig, entusiasmerande, ser och tar tillvara på dina medarbetares resurser.

Kvalifikationer:

- Högskole-/universitetsexamen inom relevant område, t.ex: beteendevetenskap, socionom eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- Flera års dokumenterad god erfarenhet av ledarskap
- Erfarenhet att leda andra chefer
- Erfarenhet av att driva organisationsförändring eller förändringsarbete med dokumenterat goda resultat
- Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
- B-Körkort


Vi ser det som meriterande om du därtill har:

- Chefserfarenhet inom HVB och/eller Familjehemsverksamhet
- Förhandlingsvana
- Tidigare erfarenhet av arbete i privat sektor
- Erfarenhet av anbudsarbete


Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroller.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss

Team Olivia grundades 2001. Team Olivia har sedan dess utvecklats till ett ledande omsorgsföretag i Sverige, Danmark och Norge.

Utgångspunkten för Team Olivia är att omsorgsbesluten ska fattas nära individen utifrån kunskap om deras behov och situation. Team Olivia har därför valt en decentraliserad affärsmodell. Team Olivias styrka ligger i att kombinera det lilla företagets flexibilitet, lokalt entreprenörskap, engagerade medarbetare och närhet med det stora företagets resurser, nätverk och finansiella stabilitet.

Inom Team Olivia tror vi på att du som ledare vill och kan göra skillnad. För att vi gemensamt ska kunna ta hand om och utveckla vår verksamhet krävs ett enhetligt, samspelande och utvecklande ledarskap. Vi använder vår modell Ledarskapskompassen för att kunna navigera tryggt på vår resa. Ledarskapskompassen omfattar fyra egenskaper; Teamorientering, Samarbetsorientering, Affärsorientering och Förändringsorientering. Det är egenskaper som våra ledare behöver för att bygga ett bolag med teamarbete som ryggrad.

Läs gärna mer om oss på www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se).

Ansök nu

Familjehemskonsulent

Familjehemssekreterare
Läs mer Jun 1
Du ansvarar för rekrytering, utredning och utbildning av nya familjer. Vi värnar om ett gott samarbete med kommunernas socialtjänst i att bistå med jour- och familjehem och kontinuerligt informera om hur placeringen fortlöper. Ditt fokus ska vara ett nära stöd till familjerna samt kvalitetssäkring och utveckling av en verksamhet där barnet tillförsäkras en trygg omsorg och att familjerna får ett gott stöd.
Vi söker en familjehemskonsulent med branschkunskap, brett kontaktnät och erfarenhet av organisationsutveckling och marknadsetablering.

Erfarenhet och kompetens:
Socionom med några års arbetslivserfarenhet
God verksamhetsförståelse och gärna erfarenhet från jour- och familjehemsverksamhet
Erfarenhet från att marknadsföra, skapa relationer och kvalitetssäkra

Personlighet:
Vi söker dig som är lösningsorienterad, utåtriktad och kommunikativ. Du får möjlighet att bygga vidare på Pär Sonesson & Co starka varumärke tillsammans med erfarna medarbetare. Du är van att utveckla en organisation genom hög tillgänglighet och förmåga att skapa relation och nätverk.






Är du en engagerad, kvalitetsmedveten och relationsskapande Socionom som har en entreprenörsådra och brinner för att bygga upp en verksamhet under ett tryggt varumärke så kan du vara den vi söker. Pär Sonesson & Co är ett väletablerat företag med hög kvalitet som erbjuder jour- och familjehemslösningar. Vi arbetar nära våra familjer och uppdragsgivare och är tillgängliga dygnet runt. Vårt viktigaste uppdrag är att varje barn ska erbjudas ett hem att växa i och att varken barn eller familj ska känna sig ensam.

Hos oss får du möjlighet att etablera en verksamhet i Östergötland. Du erbjuds stöd av erfarna kollegor och får ta del av ett etablerat koncept. Etableringen sker i samverkan mellan två av Koncernen Team Olivias Bolag, Pär Sonesson och Active Omsorg. Din arbetsplats är i Active Omsorgs lokaler centralt i Linköping.





Pär Sonesson & Co har bedrivit jour- och familjehemsverksamhet sedan 2007. Active Omsorg bedriver HVB, utslussboende och öppenvård för ungdomar och vuxna. Företagen ingår i koncernen Team Olivia, affärsområde Omsorg. Där samlas 20 företag som tillsammans erbjuder en vårdkedja för den enskilde. Du kommer att ingå i ett utvecklande sammanhang med erfarna kollegor och ett aktivt utvecklingsarbete. Läs mer på www.parsonesson.se , www.activeomsorg.se och www.teamolivia.se

Ansök nu