Wise Professionals AB jobb i Linköping

Hitta lediga jobb hos Wise Professionals AB i Linköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Linköping.

Business Controller Nobina

Business controller
Läs mer Okt 9
Om tjänsten

I rollen som Business Controller för Nobinas trafikområde Östergötland utgår du från kontoret i Linköping och ansvarar för att driva resultatet för enheten i nära samarbete med affärschefen. Som Business Controller tillhör du trafikområdet snarare än den centrala ekonomifunktionen för att kunna verka närmare din affär och verksamhet. Du ingår även i den lokala ledningsgruppen. Ekonomiorganisationen är ett samarbete mellan lokal Business Controller, central ekonomiorganisation på huvudkontoret samt koncernekonomi. Som lokal Business Controller samarbetar du i huvudsak med din lokala ledningsgrupp men har daglig kontakt med centrala ekonomiorganisationen, andra lokala Business Controllers samt Shared Service Center.

Din roll innefattar att ansvara för trafikområdets ekonomi och styrning enligt centrala riktlinjer. Du driver och håller ihop de lokala boksluts-, budget-, och prognosprocesserna med ett ansvar för den ekonomiska kontrollen. Att driva ekonomisk och resultatorienterad förståelse och styrning inom ditt trafikområde är kärnan i rollen. Det är en verksamhetsnära roll där du jobbar tätt tillsammans med affärschef, underhållschef, affärsutvecklare, personalledningschef och produktionschef.

Du kommer att:

Driva bokslut, budget och prognos för trafikområdet enligt centrala riktlinjer.
Skapa och presentera tillförlitliga ekonomiska analyser, rapporter och prognoser inom given tidsram.
Identifiera och driva resultatförbättrande åtgärder för trafikområdet
Följa upp kostnader och nyckeltal samt föreslå åtgärder till förbättring.
Göra avvikelseanalyser mellan budget och utfall
Driva affärsmässiga kalkyler för investeringar, affärer och andra lokala initiativ.
Ingå i den lokala ledningsgruppen


Om dig

Vi söker dig med minst 3 års kvalificerat ekonomiarbete bakom dig. Du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning och är en skicklig användare i Excel då detta tillsammans med Agresso och Mercur är dina främsta digitala verktyg. Du är duktig på att paketera och presentera analyser som bygger stora datamängder på ett pedagogiskt sätt. Det är meriterande med erfarenhet från både redovisning och ekonomistyrning, men ditt driv, engagemang och förmågan att få verksamheten med dig som är absolut viktigast. Du har en god förståelse för de ekonomiska flödena i en verksamhet och är nyfiken och intresserad av bolaget ur ett helhetsperspektiv. Som person är du strukturerad, analytisk och har lätt för att skapa goda relationer.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från kontoret i Linköping. Det finns möjlighet att jobba hemifrån men rollen är verksamhetsnära och kräver att du jobbar från kontoret merparten av tiden.

Om Nobina

Vi är Nobina. Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdrags-givare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Från ett välkomnande bemötande och en bekväm bussresa, till ny smart teknik som bidrar till fler fossilfria resor. En unik möjlighet att skapa förändring.

Koncernen är verksam i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsatte 2021/2022 närmare 13 miljarder kronor. På den svenska och danska marknaden erbjuder Nobina även omsorgsresor under varumärket Samtrans Göteborgs Buss, Telepass respektive Ørslev.

Har vi fångat ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Nobina med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill. 

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vi jobbar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonatan Lundberg via jonatan.lundberg@eqonomy.se. 

Varmt välkommen att söka!

Ansök nu

Head of Finance and Accounting Sweden till Gasum i Linköping

Redovisningschef
Läs mer Jul 3
Om rollen

Head of Finance and Accounting Sweden ansvarar för den dagliga redovisnings- och finansverksamheten i Sverige, finansiell och regulatorisk rapportering. Utöver detta kommer du också utveckla och förbättra redan existerande redovisningsprocesser och kontroller i Sverige, samt vidareutveckla befintliga rutiner och processer. Du kommer rapportera till Group controller som sitter i Finland, du kommer därmed ha ett ledarskap på distans. Ditt team som du ansvarar för sitter dock tillsammans med dig i Linköping. Du kan behöva resa till övriga länder, främst Finland, vid enstaka tillfällen.

Dina arbetsuppgifter:

Ansvara för redovisning och den finansiella rapporteringen gällande den svenska marknaden, samt säkerställa en hög kvalitet i bokföring och dokumentation för att uppfylla bästa praxis
Hantera månads-, kvartals- och årsbokslut enligt lokala GAAP och IFRS i nära samarbete med koncernen
Leda ett lokalt redovisningsteam på totalt tre personer
Förvalta och förbättra styrning och efterlevnad när det gäller redovisning och skatterapportering
Nära samarbete med de internationella finans- och affärsenheterna för att harmonisera processer och rutiner gentemot övriga länder
Kravställa gentemot den outsourcade svenska lönepartnern och säkerställa en smidig löneprocess i Sverige


Vi erbjuder dig

Stora utvecklingsmöjligheter i ett innovativt bolag som bidrar till samhället och miljön
En inspirerande och modern arbetsplats där du alltid har ett uppmuntrande team som stöder dig i både med och motvind
Möjlighet att arbeta flexibelt både på kontoret och på distans


Vår etiska kod omfattar att ta hand om både människor och miljö. Vi strävar efter att bygga en renare morgondag.

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är lösningsorienterad, målinriktad, drivande och strukturerad. Du är trygg i din kunskap och har en vana att leda och fördela arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare och respekterar din omgivning. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

Du har 5+ års erfarenhet från redovisning/revision, är bokslutssjälvständig och har tidigare erfarenhet av moms, skatt och årsredovisningsarbete
Tidigare ledarskapserfarenhet och trygg i sin roll som chef
God kunskap inom svenska GAAP och komplexa redovisningsfrågor, tidigare erfarenhet från IFRS ses som en fördel
Du är flytande i svenska & engelska i både tal och skrift
Du har arbetat i ett internationellt företag
Meriterande om du har universitetsexamen inom företagsekonomi eller motsvarande
Du har god erfarenhet av något finanssystem (t.ex. D365-finanssystem) och expertkunskaper i MS Office, i synnerhet Excel


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Vi etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. Läs mer om Gasum här.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of Finance and Accounting Sweden till Gasum i Linköping

Redovisningschef
Läs mer Maj 26
Om rollen

Head of Finance and Accounting Sweden ansvarar för den dagliga redovisnings- och finansverksamheten i Sverige, finansiell och regulatorisk rapportering. Utöver detta kommer du också utveckla och förbättra redan existerande redovisningsprocesser och kontroller i Sverige, samt vidareutveckla befintliga rutiner och processer. Du kommer rapportera till Group controller som sitter i Finland, du kommer därmed ha ett ledarskap på distans. Ditt team som du ansvarar för sitter dock tillsammans med dig i Linköping. Du kan behöva resa till övriga länder, främst Finland, vid enstaka tillfällen.

Dina arbetsuppgifter:

Ansvara för redovisning och den finansiella rapporteringen gällande den svenska marknaden, samt säkerställa en hög kvalitet i bokföring och dokumentation för att uppfylla bästa praxis
Hantera månads-, kvartals- och årsbokslut enligt lokala GAAP och IFRS i nära samarbete med koncernen
Leda ett lokalt redovisningsteam på totalt tre personer
Förvalta och förbättra styrning och efterlevnad när det gäller redovisning och skatterapportering
Nära samarbete med de internationella finans- och affärsenheterna för att harmonisera processer och rutiner gentemot övriga länder
Kravställa gentemot den outsourcade svenska lönepartnern och säkerställa en smidig löneprocess i Sverige


Vi erbjuder dig

Stora utvecklingsmöjligheter i ett innovativt bolag som bidrar till samhället och miljön
En inspirerande och modern arbetsplats där du alltid har ett uppmuntrande team som stöder dig i både med och motvind
Möjlighet att arbeta flexibelt både på kontoret och på distans


Vår etiska kod omfattar att ta hand om både människor och miljö. Vi strävar efter att bygga en renare morgondag.

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är lösningsorienterad, målinriktad, drivande och strukturerad. Du är trygg i din kunskap och har en vana att leda och fördela arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare och respekterar din omgivning. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

Du har 5+ års erfarenhet från redovisning/revision, är bokslutssjälvständig och har tidigare erfarenhet av moms, skatt och årsredovisningsarbete
Tidigare ledarskapserfarenhet och trygg i sin roll som chef
God kunskap inom svenska GAAP och komplexa redovisningsfrågor, tidigare erfarenhet från IFRS ses som en fördel
Du är flytande i svenska & engelska i både tal och skrift
Du har arbetat i ett internationellt företag
Meriterande om du har universitetsexamen inom företagsekonomi eller motsvarande
Du har god erfarenhet av något finanssystem (t.ex. D365-finanssystem) och expertkunskaper i MS Office, i synnerhet Excel


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Vi etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. Läs mer om Gasum här.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Orderadministratör till Centric

Backofficepersonal
Läs mer Maj 30
Vi söker nu en Orderadministratör som kommer ansvara över Centrics orderhanteringsprocess på kontoret i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag via oss på The Pace på sex månader med omgående start. Du kommer att arbeta heltid mellan 07–16 och utgå från kontoret. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering till Centric.

Ditt uppdrag



I rollen som Orderadministratör kommer du att ansvar för planering, registrering, uppföljning och avregistrering av ordrar i samarbete med platschef och arbetsledare för kontoret i Linköping samt Södertälje. Du kommer agera ett stöd för arbetsledare i orderhanteringsprocessen, inklusive veckovis uppföljning av ordrar, tider och leverantörsfakturor. Som Orderadministratör har du breda kontaktytor, både internt och externt, främst via mejl men även telefon och ansvarar över växeln. Du kommer vara den första mottagaren mot kund och därmed en viktig länk i kommunikationen mellan kunder, leverantörer och arbetsledare. Vid inkommen order skapar du ärenden i det interna CRM-systemet för att sedan fördela ordrar till arbetsledare och/eller till kollegor som ska utföra arbetet. I rollen har du också ansvar för allmänna göromål som bland annat posthantering, inköp av förbrukningsvaror, behjälplig med fakturering, boka besiktning av arbetsbilar och däckbyten.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera inkommande ordrar via telefon och mejl
Daglig kontakt med kunder och kollegor
Delegering av uppdrag till arbetsledare och/eller andra kollegor
Hantering av leverantörsfakturor


 

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Orderadministratör har du ett par års erfarenhet från en liknande roll. Du brinner för att skapa långsiktiga relationer och trivs att ha daglig kontakt med kunder och kollegor för att leverera service i världsklass. Som person är du initiativtagande, prestigelös och ser lösningar framför problem samt kommer med förslag för att ständigt förbättra arbetet. Du trivs att arbeta strukturerat, flexibel i ditt sätt att arbeta och har en god förmåga att prioritera. Du har bra systemvana och har lätt för att lära dig nya system.

Du är flytande i svenska, både i tal och skrift, samt har en förståelse för engelska.

Om Centric

Vi på Centric har arbetat med tjänster inom markskötsel, klottersanering och utemiljöer sedan 1992. Vår bas är Linköping och Östergötland men vi har också kontor i Södertälje och Stockholm. Det innebär att vi kan erbjuda våra tjänster från Linköping i söder upp till norra Storstockholm och delar av Mälardalen. Vi finns där ni behöver oss för att sköta era fastigheter och utemiljöer med omsorg och stort engagemang!

Sedan 2019 är vi en del av fastighetsförvaltaren Nordic PM som erbjuder det mesta som rör fastighetsförvaltning såsom drift och teknisk förvaltning, kommersiell- och ekonomisk förvaltning, fastighetsutveckling, lokaluthyrning och rådgivning kring fastighetstransaktioner. Totalt förvaltar Nordic PM över 400 fastigheter i 174 svenska kommuner med en totalyta på 2 miljoner kvadratmeter.

Med Nordic PM som ägare kan vi på Centric tillsammans med våra dotterbolag erbjuda ett kvalificerat paket av service och tjänster som präglas av hållbarhet och kvalitet.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Orderadministratör till Centric

Backofficepersonal
Läs mer Maj 5
Vi söker nu en Orderadministratör som kommer ansvara över Centrics orderhanteringsprocess på kontoret i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag via oss på The Pace på sex månader med omgående start. Du kommer att arbeta heltid mellan 07–16 och utgå från kontoret. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering till Centric.

Ditt uppdragI rollen som Orderadministratör kommer du att ansvar för planering, registrering, uppföljning och avregistrering av ordrar i samarbete med platschef och arbetsledare för kontoret i Linköping samt Södertälje. Du kommer agera ett stöd för arbetsledare i orderhanteringsprocessen, inklusive veckovis uppföljning av ordrar, tider och leverantörsfakturor. Som Orderadministratör har du breda kontaktytor, både internt och externt, främst via mejl men även telefon och ansvarar över växeln. Du kommer vara den första mottagaren mot kund och därmed en viktig länk i kommunikationen mellan kunder, leverantörer och arbetsledare. Vid inkommen order skapar du ärenden i det interna CRM-systemet för att sedan fördela ordrar till arbetsledare och/eller till kollegor som ska utföra arbetet. I rollen har du också ansvar för allmänna göromål som bland annat posthantering, inköp av förbrukningsvaror, behjälplig med fakturering, boka besiktning av arbetsbilar och däckbyten.

Exempel på arbetsuppgifter:

Hantera inkommande ordrar via telefon och mejl
Daglig kontakt med kunder och kollegor
Delegering av uppdrag till arbetsledare och/eller andra kollegor
Hantering av leverantörsfakturor


 

Din bakgrundFör att lyckas i rollen som Orderadministratör har du ett par års erfarenhet från en liknande roll. Du brinner för att skapa långsiktiga relationer och trivs att ha daglig kontakt med kunder och kollegor för att leverera service i världsklass. Som person är du initiativtagande, prestigelös och ser lösningar framför problem samt kommer med förslag för att ständigt förbättra arbetet. Du trivs att arbeta strukturerat, flexibel i ditt sätt att arbeta och har en god förmåga att prioritera. Du har bra systemvana och har lätt för att lära dig nya system.

Du är flytande i svenska, både i tal och skrift, samt har en förståelse för engelska.

Om CentricVi på Centric har arbetat med tjänster inom markskötsel, klottersanering och utemiljöer sedan 1992. Vår bas är Linköping och Östergötland men vi har också kontor i Södertälje och Stockholm. Det innebär att vi kan erbjuda våra tjänster från Linköping i söder upp till norra Storstockholm och delar av Mälardalen. Vi finns där ni behöver oss för att sköta era fastigheter och utemiljöer med omsorg och stort engagemang!

Sedan 2019 är vi en del av fastighetsförvaltaren Nordic PM som erbjuder det mesta som rör fastighetsförvaltning såsom drift och teknisk förvaltning, kommersiell- och ekonomisk förvaltning, fastighetsutveckling, lokaluthyrning och rådgivning kring fastighetstransaktioner. Totalt förvaltar Nordic PM över 400 fastigheter i 174 svenska kommuner med en totalyta på 2 miljoner kvadratmeter.

Med Nordic PM som ägare kan vi på Centric tillsammans med våra dotterbolag erbjuda ett kvalificerat paket av service och tjänster som präglas av hållbarhet och kvalitet.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Permitting Manager

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 7
Din nya roll

I din roll som Permitting Manager kommer du tillsammans med projektledarna skapa och säkerställa att nya biogasanläggningar har alla de nödvändiga tillstånd som krävs, samt leda externa konsulter att ta fram nödvändig dokumentation kring tillstånd för nya anläggningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Stödja projektledare i tillstånds- och miljörelaterade frågor och att anläggningens utformning följer tillståndskrav.
Säkerställa att tillstånd som ges till myndigheter är i enlighet med interna krav & HSEQ-standarder.
Ansvara för uppföljning och dialog med myndigheter.
Leda arbete och motivera projektgruppen till att leverera i enlighet med projektets mål.
Leda arbetet med tillstånd genom projektens olika faser från upphandling och projektering till byggnation, driftsättning och fram till överlämning till vår produktionsenhet.
Ansvara för tidplan, kvalitet och budget.
Upphandla kvalificerade leverantörer och konsulter i samarbete med vår upphandlingsenhet/legala enhet.
Säkerställa uppfyllnad och efterlevnad av aktuella lagkrav.


Du kommer att tillhöra avdelningen Projects and Development and Execution (PDE) och du rapporterar till Senior Manager Development Projects och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Vem söker vi?

Vi söker en lagspelare som uppmuntrar och respekterar andra. Du är kommunikativ och delar med dig av kunskap och idéer för att få andra att växa. Du är stabil, trygg, målinriktad, noggrann, engagerad och uthållig samt besitter en förmåga att skapa starka relationer med personer i din omgivning. B-körkort och flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av biogas eller liknande roller i närliggande branscher. Vidare ser vi att du har:

Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning.
Mer än fem års erfarenhet av arbete med relevanta processer, t.ex miljötillstånd och detaljplan.
Erfarenhet av tillståndsprocesser som ombud för tillståndsmyndigheten. Meriterande om man även har erfarenhet av mark-, LBE- och bygglovsansökningar samt att bedöma tillståndsansökningar.


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasumkoncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  


Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på Oscar.Dahl@wise.se eller Saba Solomon på Saba.Solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Project Manager till Gasum

Civilingenjör, process, kemiteknik
Läs mer Feb 8
Din nya roll

I din roll som junior projektledare (Jr Project Manager) kommer du att supportera de seniora projektledarna i genomförandet av våra investeringsprojekt inom affärsområdet Biogas. Du kommer att supportera dem i deras arbete att hålla deadlines, hög kvalitet och budget. Du kommer även att tilldelas delprojekt inom det stora projektet där du själv ansvarar för genomförandet. Du tillhör avdelningen Excecution Projects där vi arbetar i genomförandefasen och där de seniora projektledarna har helhetsansvar för sina egna projekt. Detta är en roll med stor utvecklingspotential där ambitionen är att du på sikt kommer att växa in i rollen och ta dig an dina egna projekt och avancera till Sr Project Manager.

Teamet rapporterar till Sr Manager Execution Project och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Supportera Sr Project Manager i deras arbete med att genomföra projektet, från basic engineering och upphandling fram till överlämnandet till vår produktionsenhet.
Utföra uppgifter i projektet som delegeras från den seniora projektledaren.
Driva egna avgränsade delprojekt inom ramarna för det större projektet.
Ta fram nödvändiga rapporter, föra mötesanteckningar och hantera övrig intern dokumentation som krävs.
Stötta Sr Project Manager med intern rapportering gentemot projektägaren, projektets styrgrupp, samt projektets interna beställare: vår produktionsenhet.
Ansvara för att all dokumentation hanteras korrekt enligt vårt interna IMS-system
Bidra aktivt med att kontinuerligt förbättra våra interna arbetsprocesser och rutiner.


Vem söker vi?

För den här rollen kommer vi att värdesätta dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är driven, engagerad och har en stor vilja att utvecklas. Du vågar visa framfötterna och är lösningsorienterad, samtidigt som du har en förmåga att anpassa dig - både till variation i tempo, arbetsuppgift och person som du samarbetar med. Du har vidare en stark förmåga att administrera, dokumentera och planera. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

en civilingenjörsexamen eller annan relevant utbildning
är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om du har:

tidigare arbetslivserfarenhet av teknisk projektledning


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. 

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se eller Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Permitting Manager

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 2
Din nya roll

I din roll som Permitting Manager kommer du tillsammans med projektledarna skapa och säkerställa att nya biogasanläggningar har alla de nödvändiga tillstånd som krävs, samt leda externa konsulter att ta fram nödvändig dokumentation kring tillstånd för nya anläggningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Stödja projektledare i tillstånds- och miljörelaterade frågor och att anläggningens utformning följer tillståndskrav.
Säkerställa att tillstånd som ges till myndigheter är i enlighet med interna krav & HSEQ-standarder.
Ansvara för uppföljning och dialog med myndigheter.
Leda arbete och motivera projektgruppen till att leverera i enlighet med projektets mål.
Leda arbetet med tillstånd genom projektens olika faser från upphandling och projektering till byggnation, driftsättning och fram till överlämning till vår produktionsenhet.
Ansvara för tidplan, kvalitet och budget.
Upphandla kvalificerade leverantörer och konsulter i samarbete med vår upphandlingsenhet/legala enhet.
Säkerställa uppfyllnad och efterlevnad av aktuella lagkrav.


Du kommer att tillhöra avdelningen Projects and Development and Execution (PDE) och du rapporterar till Senior Manager Development Projects och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Vem söker vi?

Vi söker en lagspelare som uppmuntrar och respekterar andra. Du är kommunikativ och delar med dig av kunskap och idéer för att få andra att växa. Du är stabil, trygg, målinriktad, noggrann, engagerad och uthållig samt besitter en förmåga att skapa starka relationer med personer i din omgivning. B-körkort och flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av biogas eller liknande roller i närliggande branscher. Vidare ser vi att du har:

Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning.
Mer än fem års erfarenhet av arbete med relevanta processer, t.ex miljötillstånd och detaljplan.
Erfarenhet av tillståndsprocesser som ombud för tillståndsmyndigheten. Meriterande om man även har erfarenhet av mark-, LBE- och bygglovsansökningar samt att bedöma tillståndsansökningar.


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasumkoncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  


Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på Oscar.Dahl@wise.se eller Saba Solomon på Saba.Solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Permitting Manager

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 23
Din nya roll

I din roll som Permitting Manager kommer du tillsammans med projektledarna skapa och säkerställa att nya biogasanläggningar har alla de nödvändiga tillstånd som krävs, samt leda externa konsulter att ta fram nödvändig dokumentation kring tillstånd för nya anläggningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Stödja projektledare i tillstånds- och miljörelaterade frågor och att anläggningens utformning följer tillståndskrav.
Säkerställa att tillstånd som ges till myndigheter är i enlighet med interna krav & HSEQ-standarder.
Ansvara för uppföljning och dialog med myndigheter.
Leda arbete och motivera projektgruppen till att leverera i enlighet med projektets mål.
Leda arbetet med tillstånd genom projektens olika faser från upphandling och projektering till byggnation, driftsättning och fram till överlämning till vår produktionsenhet.
Ansvara för tidplan, kvalitet och budget.
Upphandla kvalificerade leverantörer och konsulter i samarbete med vår upphandlingsenhet/legala enhet.
Säkerställa uppfyllnad och efterlevnad av aktuella lagkrav.


Du kommer att tillhöra avdelningen Projects and Development and Execution (PDE) och du rapporterar till Senior Manager Development Projects och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Vem söker vi?

Vi söker en lagspelare som uppmuntrar och respekterar andra. Du är kommunikativ och delar med dig av kunskap och idéer för att få andra att växa. Du är stabil, trygg, målinriktad, noggrann, engagerad och uthållig samt besitter en förmåga att skapa starka relationer med personer i din omgivning. B-körkort och flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av biogas eller liknande roller i närliggande branscher. Vidare ser vi att du har:

Civilingenjörsexamen eller likvärdig utbildning.
Mer än fem års erfarenhet av arbete med relevanta processer, t.ex miljötillstånd och detaljplan.
Erfarenhet av tillståndsprocesser som ombud för tillståndsmyndigheten. Meriterande om man även har erfarenhet av mark-, LBE- och bygglovsansökningar samt att bedöma tillståndsansökningar.


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasumkoncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  


Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på Oscar.Dahl@wise.se eller Saba Solomon på Saba.Solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Development Manager

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 23
Din nya roll

I rollen som Senior Development Manager kommer du ansvara för att etablera och utveckla nya biogasanläggningar. Du kommer att leda projekten från idéstadie till produktionsfas, tillsammans med både externa och interna resurser, samt leverantörer. Förutom att vara involverad i nybyggnation kommer du också att vara en del av vårt långsiktiga arbete med teknikutvärderingar, konceptutveckling etc.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Identifiera affärsmöjligheter genom research samt lokalisera områden för förnybar energi.
Leda utvecklingsprojekt som projektledare.
Leda arbete och motivera projektgruppen till att leverera i enlighet med projektets mål.
Förbereda och vara en del av förhandlingar med nyckelintressenter.
Delta i ingenjörsprocesser inom olika projekt.
Ta fram strategier för utvecklingsprojekt.
Etablera och upprätthålla strategiska partnerskap.
Ansvara för tidplan, kvalitet och budget.
Säkerställa att projekten överensstämmer med Gasums standarder, policies och processer.
Utvecklings- och förbättringsarbete.


Du kommer att tillhöra avdelningen Projects and Development and Execution (PDE) och du rapporterar till Senior Manager Development Projects och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Vem söker vi?

Vi söker dig med akademisk examen inom relevanta områden och du har minst 5 års erfarenhet av projektledning och projektutveckling av varierade och komplexa projekt. Har du erfarenhet av utvecklingsprojekt inom miljö- och energisektorn ser vi det som starkt meriterande. B-körkort samt flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Som person är du stabil, resultatinriktad, kommunikativ och strukturerad. Du är en innovativ och kreativ person som är bra på att ta egna initiativ. Du är duktig på att organisera, planera, administrera och du är en teamplayer som uppmuntrar och respekterar dina kollegor. Vidare ser vi att du är:

Prestigelös och du delar gärna med dig av din kunskap och idéer.
Motiverad, engagerad samt är van att leverera och prestera på en hög nivå.


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasumkoncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  


Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på Oscar.Dahl@wise.se eller Saba Solomon på Saba.Solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Project Manager till Gasum

Civilingenjör, process, kemiteknik
Läs mer Dec 20
Din nya roll

I din roll som junior projektledare (Jr Project Manager) kommer du att supportera de seniora projektledarna i genomförandet av våra investeringsprojekt inom affärsområdet Biogas. Du kommer att supportera dem i deras arbete att hålla deadlines, hög kvalitet och budget. Du kommer även att tilldelas delprojekt inom det stora projektet där du själv ansvarar för genomförandet. Du tillhör avdelningen Excecution Projects där vi arbetar i genomförandefasen och där de seniora projektledarna har helhetsansvar för sina egna projekt. Detta är en roll med stor utvecklingspotential där ambitionen är att du på sikt kommer att växa in i rollen och ta dig an dina egna projekt och avancera till Sr Project Manager.

Teamet rapporterar till Sr Manager Execution Project och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Supportera Sr Project Manager i deras arbete med att genomföra projektet, från basic engineering och upphandling fram till överlämnandet till vår produktionsenhet.
Utföra uppgifter i projektet som delegeras från den seniora projektledaren.
Driva egna avgränsade delprojekt inom ramarna för det större projektet.
Ta fram nödvändiga rapporter, föra mötesanteckningar och hantera övrig intern dokumentation som krävs.
Stötta Sr Project Manager med intern rapportering gentemot projektägaren, projektets styrgrupp, samt projektets interna beställare: vår produktionsenhet.
Ansvara för att all dokumentation hanteras korrekt enligt vårt interna IMS-system
Bidra aktivt med att kontinuerligt förbättra våra interna arbetsprocesser och rutiner.


Vem söker vi?

För den här rollen kommer vi att värdesätta dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är driven, engagerad och har en stor vilja att utvecklas. Du vågar visa framfötterna och är lösningsorienterad, samtidigt som du har en förmåga att anpassa dig - både till variation i tempo, arbetsuppgift och person som du samarbetar med. Du har vidare en stark förmåga att administrera, dokumentera och planera. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

en civilingenjörsexamen eller annan relevant utbildning
är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om du har:

tidigare arbetslivserfarenhet av teknisk projektledning


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasum-koncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. 

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se eller Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Project Manager till Gasum

Civilingenjör, process, kemiteknik
Läs mer Dec 20
Din nya roll

I din roll som senior projektledare (Senior Project Manager) kommer du att driva, leda och genomföra stora investeringsprojekt inom affärsområdet Biogas. Hos oss, som Sveriges största biogasproducent, kommer du att ha en viktig och central roll i vår verksamhet med huvudsyfte att säkerställa att våra nya biogasanläggningar uppförs i enighet med fastställd budget och tidplan, samt uppfyller våra kvalitetskrav.

Du kommer att tillhöra avdelningen Excecution Projects där vi arbetar i genomförandefasen och har helhetsansvar för våra egna projektet från basic engineering och upphandling fram till att anläggningen överlämnas till Gasums produktionsenhet. Till ditt förfogande har du en projektgrupp som består av interna resurser, konsulter, leverantörer samt byggledare och driftspersonal på plats på anläggningen.

Teamet rapporterar till Senior Manager Execution Project och utgår från kontoret i Linköping där ca 30 personer arbetar. Vi tillämpar flexibelt arbete och kontoret är beläget precis vid järnvägsstationen vilket underlättar pendling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda och motivera projektgruppen till att leverera i enlighet med projektets målsättningar.
Leda projektet genom alla dess olika faser från upphandling och projektering till byggnation, driftsättning och fram till överlämning till vår produktionsenhet.
Ansvara för tidplan, kvalitet och budget.
Upphandla kvalificerade leverantörer och konsulter i samarbete med vår upphandlingsenhet/legala enhet.
Säkerställa uppfyllnad och efterlevnad av aktuella lagkrav.


Vem söker vi?

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och letar efter en kollega som är lösningsorienterad, målinriktad, drivande och strukturerad. Du är trygg i din kunskap och har en vana att leda och fördela arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare och respekterar alla som är involverade i projektet. Utöver detta söker vi specifikt efter dig som har:

några års tidigare arbetslivserfarenhet från projektledning av större, komplexa och teknikintensiva projekt
en civilingenjörsexamen eller annan relevant utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om du har:

projektledarerfarenhet inom biogas eller liknande industrier så som kraftvärmeverk eller massa och pappersindustri eller liknande processindustri
tidigare erfarenhet av större entreprenader – i egenskap av beställare, entreprenör eller konsult.
kunskap inom entreprenadjuridik och avtal
övergripande erfarenhet och kännedom om tillståndsfrågor för större industrianläggningar.


Om Gasum

Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Gasum etablerar gastankstationer över hela Sverige och hjälper våra kunder att minska både sitt eget och deras kunders miljöavtryck. Som marknadsledare inom vår sektor är vår ambition att fortsätta att växa med den svenska marknaden. Gasumkoncernen har omkring 320 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Vi hade en omsättning på 1,3 md SEK 2020 och ägs av finska staten. 

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se eller Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR Business Partner till Assemblin El

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Maj 23
Assemblin El

Assemblin El är ett av Sveriges ledande elinstallationsföretag och erbjuder heltäckande och hållbara lösningar för allt inom el – projektering, installation och service. Bolaget erbjuder även spetskompetens inom fastighets- och industriautomation, säkerhet, kraft samt data och telekom. Vi finns nu på närmare 70 orter i Sverige. Omsättningen är cirka 3 945 MSEK och vi är knappt 3 000 medarbetare. Läs mer om oss här.



Rollen

Som HR Business Partner på Assemblin El i kommer du dagligen att stötta chefer och medarbetare i regionen.  I rollen arbetar du verksamhetsnära och hantera hela bredden av HR-ärenden såsom fackliga förhandlingar, kollektivavtalsfrågor, rehabiliteringsärenden, rekrytering, medarbetarundersökningar, arbetsmiljöfrågor, arbetsrättsliga frågor och utbildningar. Utöver detta kommer du att driva och medverka i flera små och stora HR-projekt och andra initiativ inom verksamheten och tillsammans med övriga i HR-teamet utveckla och skapa rutiner och processer. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Region Mellersta och tillhöra HR-teamet för Sverige. Du rapporterar till HR-chef. Placering Linköping, på vårt regionkontor.



Exempel på arbetsuppgifter:

·      Arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till cheferna i alla personalrelaterade ärenden (ex rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekrytering, on- offboarding)

·      Leda, driva och implementera HR-processer. Jobba verksamhets- och affärsnära och bidra med god förståelse för vad som skapar engagemang och driver lönsamhet ur ett HR- perspektiv

·      Driva förbättringsprojekt inom HR-området

·      Kultur- och organisationsutveckling

·      Kompetensutveckling, employer branding

·      Medverka vid fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande. Du har minst fem års erfarenhet av liknande roll, gärna i en affärsdriven organisation. Erfarenhet från både kollektivanställda och tjänstemän är ett plus och meriterande är om du har jobbat inom bygg- eller installationsbranschen och därmed även förståelse för ackordarbete. Du har vana av att driva HR-projekt såsom t ex arbetsmiljöarbete samt att arbeta med chefsstöd och arbetsrättsliga frågor. Du är lyhörd, tar ansvar och är trygg i dig själv och din roll. Du trivs med att samverka med andra för att nå gemensamma resultat och har samtidigt integritet.

Du är van vid att arbeta självständigt och har en förmåga att driva igenom saker. För att trivas på Assemblin El är du en lagspelare och noggrann, strukturerad och planerande. Du har en generell förståelse för system och talar och skriver svenska obehindrat, samt har B-körkort.

Om Assemblin-koncernen

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på drygt 10 miljarder kronor och cirka 5900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden.



Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR Business Partner till Assemblin El

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Mar 17
Assemblin El

Assemblin El är ett av Sveriges ledande elinstallationsföretag och erbjuder heltäckande och hållbara lösningar för allt inom el – projektering, installation och service. Bolaget erbjuder även spetskompetens inom fastighets- och industriautomation, säkerhet, kraft samt data och telekom. Vi finns nu på närmare 70 orter i Sverige. Omsättningen är cirka 3 945 MSEK och vi är knappt 3 000 medarbetare. Läs mer om oss här.



Rollen

Som HR-generalist på Assemblin El i kommer du dagligen att stötta chefer och medarbetare i regionen. Du kommer att hantera ärenden som fackliga förhandlingar, kollektivavtalsfrågor, rehabiliteringsärenden, rekrytering, medarbetarundersökningar, arbetsmiljöfrågor, arbetsrättsliga frågor och utbildningar. Utöver detta kommer du att driva och medverka i flera små och stora HR-projekt och andra initiativ inom verksamheten. Du kommer att sitta på filialen i Linköping, ingå i ledningsgruppen för Region Mellersta och tillhöra HR-teamet för Sverige. Du rapporterar till HR-chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

·      Arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till cheferna i alla personalrelaterade ärenden (ex rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekrytering, on- offboarding)

·      Leda, driva och implementera HR-processer. Jobba verksamhets- och affärsnära och bidra med god förståelse för vad som skapar engagemang och driver lönsamhet ur ett HR- perspektiv

·      Driva förbättringsprojekt inom HR-området

·      Kultur- och organisationsutveckling

·      Kompetensutveckling, employer branding

·      Medverka vid fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande. Du har minst fem års erfarenhet av liknande roll, gärna i en affärsdriven organisation. Erfarenhet från både kollektivanställda och tjänstemän är ett plus och meriterande är om du har jobbat inom bygg- eller installationsbranschen och därmed även förståelse för ackordarbete. Du har vana av att driva HR-projekt såsom t ex arbetsmiljöarbete samt att arbeta med chefsstöd och arbetsrättsliga frågor. Du trivs med att samverka med andra för att nå gemensamma resultat. Du har integritet, är trygg i dig själv och tar ansvar.

Du är van vid att arbeta självständigt och har en förmåga att driva igenom saker. För att trivas på Assemblin El är du en lagspelare och noggrann, strukturerad och planerande. Du har en generell förståelse för system och talar och skriver svenska obehindrat, samt har B-körkort.

Om Assemblin-koncernen

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på drygt 10 miljarder kronor och cirka 5900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden.



Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-generalist till Assemblin El Region Mellersta

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jan 26
Assemblin El

Assemblin El är ett av Sveriges ledande elinstallationsföretag och erbjuder heltäckande och hållbara lösningar för allt inom el – projektering, installation och service. Bolaget erbjuder även spetskompetens inom fastighets- och industriautomation, säkerhet, kraft samt data och telekom. Vi finns nu på närmare 70 orter i Sverige. Omsättningen är cirka 3 945 MSEK och vi är knappt 3 000 medarbetare. Läs mer om oss här.



Rollen

Som HR-generalist på Assemblin El i kommer du dagligen att stötta chefer och medarbetare i regionen. Du kommer att hantera ärenden som fackliga förhandlingar, kollektivavtalsfrågor, rehabiliteringsärenden, rekrytering, medarbetarundersökningar, arbetsmiljöfrågor, arbetsrättsliga frågor och utbildningar. Utöver detta kommer du att driva och medverka i flera små och stora HR-projekt och andra initiativ inom verksamheten. Du kommer att sitta på filialen i Linköping, ingå i ledningsgruppen för Region Mellersta och tillhöra HR-teamet för Sverige. Du rapporterar till HR-chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

·      Arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till cheferna i alla personalrelaterade ärenden (ex rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekrytering, on- offboarding)

·      Leda, driva och implementera HR-processer. Jobba verksamhets- och affärsnära och bidra med god förståelse för vad som skapar engagemang och driver lönsamhet ur ett HR- perspektiv

·      Driva förbättringsprojekt inom HR-området

·      Kultur- och organisationsutveckling

·      Kompetensutveckling, employer branding

·      Medverka vid fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande. Du har minst fem års erfarenhet av liknande roll, gärna i en affärsdriven organisation. Erfarenhet från både kollektivanställda och tjänstemän är ett plus och meriterande är om du har jobbat inom bygg- eller installationsbranschen och därmed även förståelse för ackordarbete. Du har vana av att driva HR-projekt såsom t ex arbetsmiljöarbete samt att arbeta med chefsstöd och arbetsrättsliga frågor. Du trivs med att samverka med andra för att nå gemensamma resultat. Du har integritet, är trygg i dig själv och tar ansvar.

Du är van vid att arbeta självständigt och har en förmåga att driva igenom saker. För att trivas på Assemblin El är du en lagspelare och noggrann, strukturerad och planerande. Du har en generell förståelse för system och talar och skriver svenska obehindrat, samt har B-körkort.

Om Assemblin-koncernen

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på drygt 10 miljarder kronor och cirka 5900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden.



Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of Finance till Gasum

Ekonomichef
Läs mer Jan 7
Vad ska du göra?

Ditt uppdrag är att leda och utveckla ekonomiavdelningen på vårt svenska kontor i Linköping. Teamet består idag av tre redovisningsekonomer och en lönekoordinator, vilka alla rapporterar till Head of Finance. Ditt yttersta ansvar är säkerställa att redovisning håller högsta möjliga nivå enligt IFRS och svensk GAAP-standard. Detta gör du genom att utveckla och leda processer och arbetsmetoder för en effektiv rapportering med hög kvalitet. I rollen som Head of Finance ansvarar du för:

·        Leda och utveckla teamet för att säkerställa att ekonomiavdelningen håller högsta möjliga standard och levererar inom utsatt tid

·        Initiera och leda utvecklingsprocesser genom att sätta upp gemensamma målbilder och motivera teamet framåt

·        Säkerställa att redovisningen håller högsta möjliga nivå enligt relevanta ramverk för koncernredovisning, IFRS samt svensk GAAP-standard

·        Säkerställa att lokal skatteredovisning och internprissättning hanteras korrekt och inom utsatt tid

·        Säkerställa att alla redovisningsnivåer inklusive löner och andra delfunktioner löper effektivt

·        Utveckla processer, arbetssätt och system för granskning och dokumentation

·        Säkerställa att månads-, kvartals- och årsrapportering sker enligt IFRS och lagstadgade principer i HFM

Gasum är mitt i en spännande utvecklingsresa internationellt, och du är i högsta grad en del av den. Uppdraget är att arbeta lokalt med övergripande processförbättring för att göra organisationen mer effektiv, digitaliserad och redo för framtiden. Du agerar som lokal affärssupport i finansiella frågor samtidigt som du är operativ ledare för ditt team. I koncernsammanhang samarbetar du brett inom organisationen för att harmonisera och framtidssäkra processer och rapporteringsmetoder. Du rapporterar till Head of Group Accounting.





Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet inom krävande och gärna seniora roller inom ekonomi och finans där du skaffat dig kunskap kring koncernredovisning enligt IFRS. Allra helst har du även erfarenhet av Financial Controlling i en internationell koncernmiljö. Du har en ekonomisk högskoleutbildning och har god systemkunskap i ett eller flera ekonomisystem. Har du tidigare haft en position där du lett andra är det en fördel men inget krav.

Som person är du målinriktad och har god analytisk förmåga. Du lägger upp ditt arbete på ett organiserat och strukturerat sätt där inget lämnas åt slumpen. Du har goda kommunikativa egenskaper och har stark förmåga att motivera ditt team. Du bidrar gärna med din kunskap där den behövs och tycker om att se andra utvecklas.





Vilka är Gasum?

Användning av gas minskar våra kunders eget koldioxidavtryck och i sin tur koldioxidavtrycket för deras kunder. Tillsammans med våra samarbetspartners sätter Gasum riktning mot en kolneutral framtid, till lands och till sjöss.

Gasum främjar samarbete inom cirkulär ekonomi och är en ledande biogasleverantör och en ledande behandlare av biologiskt avfall. Vi är även den ledande aktören inom flytande naturgas (LNG) på den nordiska marknaden.

Gasumkoncernen har runt 350 anställda i Finland, Norge och Sverige. Företagets vinst 2018 uppgick till totalt 1 177 miljoner euro. Gasum är ett statsägt företag.

Klicka här för att läsa mer om Gasum.





Vill du veta mer?

Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals/Eqonomy. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se eller Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.

Ansök nu

R&D Manager till HKScan

Sinterblandare
Läs mer Sep 22
Som R&D Manager kommer du att ansvara för de utvecklingsprojekt HKScan genomför i samarbete med universitet, forskningsinstitutioner och branschorganisationer. Projekten berör bland annat livsmedelssäkerhet och kvalitet, process och produktionsteknologi samt djuromsorg, miljö och hållbarhet. Du kommer att stödja projekt och koordinera interna resurser, utvärdera och prioritera bland nya initiativ samt säkerställa att resultaten implementeras i vår organisation.

Du kommer även att stödja kvalitets-, CR-funktionerna och företagets hållbarhets- och miljöarbete i övrigt.

Du rapporterar till Director Business Development i Stockholm och utgår från någon av våra produktionsplatser eller kontor i Kristianstad, Linköping, Skara, Halmstad eller Stockholm. I din roll har du interna kontaktytor med bland annat produktion, kvalitet, CR, marknad och kommunikation. Du ingår i vårt CR-forum och kommer med jämna mellanrum delta på kvalitetslednings- och produktionsledningsmöten. I dina externa kontakter möter du kunder, forskare, projektledare, branschföreträdare och myndigheter.

Rollen är till att börja med en 2-årig anställning med möjlig tillsvidareanställning internt. Resor ingår som en naturlig del av jobbet.

Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med engagerade och kunniga kollegor där du får möjligheten att tillämpa den senaste kunskapen inom livsmedelsteknologi.

Din profil:

Vi söker dig som har analytisk förmåga och är förtrogen med tolkning och tillämpning av studier och forskningsrapporter. Samtidigt triggas du av operativa arbetsuppgifter som projektledning, databehandling och framtagande av processer, beslutsunderlag och rapporter. Du rör dig obehindrat i vår slakt, styckning och charkproduktion.

Vi tror du har tio års erfarenhet från en liknande roll inom livsmedelsproduktion. Arbete inom kött och charkproduktion är meriterande men inget krav. Du har en högskoleutbildning och forskningserfarenhet är meriterande. Du har ett uppbyggt kontaktnät inom forskningssfären och är insatt i utvecklingen inom livsmedelsteknologi samt miljö- och hållbarhetsfrågor. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Körkort är ett krav.

Som person är du strukturerad och ansvarsfull. Du trivs i en dynamisk miljö med snabba förändringar. För att lyckas i rollen har du en positiv attityd, trivs med stort ansvar, är duktig på att prioritera och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du serviceinriktad, noggrann, gillar att jobba mot deadlines och uppskattar ett självständigt arbete såväl som samarbete med andra. 

Mer om oss:

HK Scans mål är att bli ett mångsidigt livsmedelsföretag. Med över 100 år av erfarenhet tillverkar vi god, hälsosam och ansvarsfullt producerad mat som möter konsumenternas och kundernas behov. Det finns flera anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta hos oss. Det främsta är att alla vi som arbetar på HKScan är ett gäng som präglas av samarbete, stimulerande arbetsuppgifter och en produktportfölj innehållande bl.a. varumärken såsom Scan, Pärsons och Bullens. HKScan har kunder inom detaljhandel, foodservice, industri- och exportsektorn, där hemmamarknader är Sverige, Danmark och Baltikum. Våra närmare 7 000 professionella medarbetare säkerställer smak, kvalitet och hållbarhet - idag och imorgon. Under 2019 uppgick nettoomsättningen för det börsnoterade HKScan till 1,7 miljarder euro.

HKScan erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete där vi varje dag arbetar utifrån våra värdeord INSPIRE, LEAD, CARE och DELIVER. 

Vi har ett unikt medarbetarengagemang, en smittande entusiasm och ett starkt fokus på kundens och medarbetarens behov.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals och KIMM. Du söker tjänsten via ansökningslänken på KIMMs hemsida. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på johanna.nyqwist@wise.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu