Cruitive AB jobb i Linköping

Hitta lediga jobb hos Cruitive AB i Linköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Linköping.

Junior projektledare till Unitalent

Administrativ utvecklare
Läs mer Maj 15
Junior projektledare till Unitalent

Nu söker vi en projektledare i början av sin karriär som vill utvecklas med oss! Hos oss hittar du en arbetsplats med en stark teamkänsla och öppen företagskultur där du har möjlighet att sätta en egen prägel på dina arbetsuppgifter.

Om rollen
Rollen som projektledare hos Unitalent är bred och vi ser att du som söker trivs med stor variation i arbetet. Som projektledare hos oss är du den som står i mitten av projekten och ser till att såväl konsult som kund är nöjda och att arbetet flyter på. Hos oss får du jobba med allt från innovativa startups till industriföretag.I rollen som projektledare kommer du också ansvara för ett utav Unitalents större projekt i form av ett mentorsskapsprogram. Ett värdeskapande och viktigt projekt där du som projektledare är en viktig nyckelspelare för att hålla alla delar på plats och ge projektet sin röda tråd. Här välkomnas stort engagemang, nytänkande och viljan till att bidra och förbättra!

Dina uppgifter kommer bland annat innebära att:

Driva projekt i olika storlekar inom olika områden
Följa upp och vidareutveckla Unitalents processer
Kontakt med nya, nuvarande och tidigare kunder
Leda och stötta våra konsulter i deras arbete


Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av att driva projekt, är van med att arbeta systematiskt och står stadigt även under perioder med högre tryck. Grunden i tjänsten är som projektledare, men i det lilla bolaget finns också stora utvecklingsmöjligheter som öppnar upp det för dig att utveckla och forma tjänsten. Vi ser det som positivt om du har kunskaper och intresse inom olika områden.

Om Unitalent
Unitalent är ett konsultföretag som arbetar med studenter och forskare från Linköpings universitet i en mängd olika uppdrag och inom olika områden. Vi vill hjälpa våra kunder med kreativa infallsvinklar och nya lösningar på sina utmaningar. Vi erbjuder därför företag och organisationer att komma i kontakt med drivna studenter och forskare med den senaste kunskapen från universitetet. Unitalent vänder sig till LiUs alla studenter samt forskare och arbetar därmed med kunder inom olika branscher och kompetensområden.

Vi är idag fyra personer som jobbar heltid på Unitalent i olika roller, men i det lilla bolaget är det viktigt att kunna hjälpa varandra där det behövs och jobba brett. Vi har också fyra konsulter som jobbar inhouse hos oss och mellan 50–100 konsulter som arbetar i olika typer av uppdrag varje månad.

Vem söker vi?
Vi tror att denna roll passar dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas tillsammans med oss. Vidare söker vi dig som skulle beskriva dig själv som driven, nyfiken och engagerad. Vi tror att du som söker är van vid och uppskattar att arbeta på ett strukturerat sätt, men samtidigt kan vara flexibel i din yrkesroll och snabbt ställa om. Du trivs i rollen som generalist och med att vara den som håller ihop projekten på ett organiserat sätt. Du trivs även med att arbeta med människor och kundnöjdhet är viktigt för dig. Vidare är du en problemlösare och räds inte att hugga i där det behövs. Med ett bra driv och en förmåga att se helheten får du saker att hända, därför passar du hos oss.

Tidigare erfarenhet av projektledning är meriterande. För att trivas i den miljö vi arbetar i tror vi också att du som söker har en akademisk bakgrund, där inriktning på utbildning är mindre viktig.Som en del av ett mindre team ser vi att du värderar nära relationer till dina kollegor och gillar en arbetsplats med högt till tak och nära till skratt.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en arbetsplats med flexibilitet, utmaningar och en stark lagkänsla. Hos oss kommer du som projektledare få möjlighet att jobba med spännande projekt inom olika områden och branscher. Du får i din roll möjlighet till varierande arbetsuppgifter samt möjlighet att själv sätta din prägel på ditt arbete.

Vi värdesätter varandras kompetenser och erfarenheter vilket gör att vi har ett starkt samarbete i bolaget. Hos oss kommer du bli en del av ett team som stöttar varandra och gemensamt arbetar mot uppsatta mål.

Nu erbjuder vi dig möjligheten att vara med och utveckla både bolaget och dig själv, häng med på resan!

Rekrytering sker löpande.
___________________________
Omfattning: 100%
Startdatum: Enligt överenskommelse, med önskemål om start så snart som möjligt
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Arbetsgivare: Unitalent AB
Placeringsort: Linköping/Norrköping

Sista ansökan: 28 maj
__________________________

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: Viktoria Ringebrant, viktoria@unitalent.se.


Om Unitalent

Unitalent är länken mellan studenter vid Linköpings universitet och näringslivet. Vi erbjuder studenter konsultuppdrag för att vid sidan av studierna skaffa sig erfarenheter och kunskap relevanta för framtida arbetsliv. Unitalent vänder sig till LiUs alla studenter och arbetar därmed med kunder inom olika branscher och kompetensområden.

Ansök nu

Commercial Account Specialist to SyntheticMR

Internationell säljare
Läs mer Mar 1
Junior Commercial Account Specialist to SyntheticMR
Are you a driven and ambitious relationship builder looking for an opportunity to develop professionally and personally? Are you curious about doing that in an exciting and innovative MedTech company where our mission is to improve patient care worldwide? At SyntheticMR, we are looking for someone who would like to grow together with us and contribute to our vision and company by developing and managing our stakeholder accounts. Does it sound interesting? Apply today for the chance to join SyntheticMR as our Junior Commercial Account Specialist!

About SyntheticMR
SyntheticMR’s unique technology supports a faster MR imaging workflow and allows users to follow disease progression and therapy efficacy with greater confidence. We want to make quantitative imaging solutions the standard of care to support more precise diagnosis, reliable monitoring, and personalized treatment strategies. Built on sustainability, innovation, and trust, we strive to improve patient care worldwide.

Our headquarter is based in Linköping and we have regional offices in North America, India, Japan and Germany.

The team
You will be part of our headquarter Commercial team in Linköping and work closely with our Global Account Manager as well as with our Chief Commercial Officer. Developing novel ideas into world class products is not easy - it takes a multi-disciplined, international team of dedicated experts working together to continually uncover the unknown, solve difficult problems, and deliver consistent, medical solutions. How do we do this? With the brilliant minds of our team. We challenge ourselves and our team to use new perspectives, try out new methods and strive for continuous improvements.

About the role As Junior Commercial Account Specialist at SyntheticMR, you will play an important role in the development and management of SyntheticMR’s relationship with stakeholder accounts. You will assist our Global Account Manager and work closely with our various regional sales teams and be the link between the global and regional partnerships. You will also coordinate with different departments such as marketing, R n D and Product management to align plans and actions.

Tasks included in the role are:
• Developing and maintaining partner accounts and related activities
• Analyzing account data, provide forecasts and monitor partner preferences to determine the focus of sales efforts
• Reviewing account budgets and pricing and work to improve cost effectiveness
• Prepare material for partnership presentations

This is a full-time position and you will be placed in our headquarter office in Linköping. International travels will occur.

Are you still a student planning to graduate within the year? The role can also be combined with studies and the working hours would be flexible and set out in discussions between you and our Global Account Manager.

Who are you?
You could either be a student who within the year will receive a university degree in economics, management, industrial engineering, or another relevant field or you have just graduated looking for your first exciting job! No previous work experience is required as our team will help you develop and learn the necessary skills for the role. It is however beneficial if you have some type of international background, for example through university, work or through personal experience.

What we find important is that you are an efficient and natural relationship builder with excellent communication skills. Working independently is easy for you and with your structured and businessfocused mindset, you drive your work forward in collaboration with your team. You are professional, humble, and a trustworthy person with sharp analytical skills. You also have experience working in Microsoft Office and can navigate easily in the program.

Since we are a global organization, you need to be comfortable with professional Swedish as well as English, both written and verbal.

Ansök nu

Relationsskapande affärsutvecklare till Unitalent!

Account manager
Läs mer Feb 27
Nu söker vi en affärsutvecklare på heltid för att komplettera vårt befintliga team på Unitalent. Hos oss hittar du en arbetsplats med en stark teamkänsla och öppen företagskultur där du har möjlighet att sätta egen prägel på dina arbetsuppgifter.

Om rollen
Som affärsutvecklare hos Unitalent kommer du jobba i en varierad roll med stor möjlighet att själv påverka ditt arbete. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att jobba med relationen till våra kunder, både nya potentiella kunder och våra befintliga kunder. För att göra detta kommer du kontinuerligt finnas utanför kontorets gränser för att träffa potentiella kunder och identifiera affärsmöjligheter. Förutom att det är viktigt att du trivs i mötet med nya människor är en viktig del i arbetet att du har en förståelse för affärer och ser uppföljning och resultat som en naturlig del av ditt arbete. Om du dessutom har ett intresse för att jobba med kommunikation och sociala medier ser vi det som ett stort plus!

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

Sälj och affärsutveckling i relation till nya kunder
Utveckla befintliga affärer och relationen till befintliga kunder
Delta på olika event för att representera Unitalent
Vara en viktig del i utvecklingen av Unitalent

Även om din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att arbeta med säljprocessen finns det stora utvecklingsmöjligheter i det lilla bolaget vilket möjliggör att du själv kommer kunna utveckla och forma tjänsten.

Om Unitalent
Unitalent är ett konsultföretag som arbetar med studenter och forskare från Linköpings universitet i en mängd olika uppdrag och inom olika områden. Vi vill hjälpa våra kunder med kreativa infallsvinklar och nya lösningar på sina utmaningar. Vi erbjuder därför företag och organisationer att komma i kontakt med drivna studenter och forskare med den senaste kunskapen från universitetet.

Vi är idag fyra personer som jobbar heltid på Unitalent i olika roller, men i det lilla bolaget är det viktigt att kunna hjälpa varandra där det behövs och jobba brett. Vi har också två konsulter som jobbar inhouse hos oss och mellan 50–100 konsulter som arbetar i olika typer av uppdrag varje månad.

Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för mötet med människor och att skapa nya relationer. Du trivs med att mingla och vara i fokus, du har inga problem med att prata inför små eller stora grupper. Vi tror att denna roll passar för dig som är nyfiken och vill utvecklas och lära dig nya saker, samtidigt som du är en doer som ser till att få saker att hända. Likaså värdesätter du ett nära samarbete med kollegor, både för att underlätta arbetet samt för att utvecklas och lära av varandra. Då Unitalent är ett mindre team ser vi att du värderar goda relationer med dina kollegor och gillar en arbetsplats med högt i tak och nära till skratt.

Vi tror att du har tidigare erfarenhet från arbete inom service och har god vana att bemöta människor och förstå deras behov. Då vi arbetar brett på Unitalent och har kunder inom många olika branscher ser vi det som positivt om du har kunskap och intresse inom flera olika områden. Unitalent är ett bolag som arbetar nära universitetet och erfarenhet av akademin ses som positivt. Det viktigaste är dock att du är öppen och vill lära dig! Om du har intresse för arbete med sociala medier och kommunikation är det meriterande, men inget krav.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsplats med stark lagkänsla där vi utmanar och lyfter varandra. Hos oss kommer du få möjlighet att jobba med kunder och uppdrag inom många olika områden och branscher. Du kommer bli en del av ett härligt team där vi hjälper varandra och gemensamt arbetar mot uppsatta mål.
_________________________________________
Omfattning:100%
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas.
Start:enligt överenskommelse. Gärna under våren 2023
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Arbetsgivare: Unitalent AB
Placeringsort: Teknikringen 7 i Linköping samt Laxholmstorget 3 i Norrköping.

Sista ansökan: 19 mars
Ansök redan idag då rekryteringen sker löpande, vilket innebär att om vi hittar en passande kandidat kan uppdraget komma att tillsättas även innan sista ansökningsdag.
_________________________________________
Frågor? Vid frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Viktoria Ringebrant, viktoria@unitalent.se


Om Unitalent

Unitalent är länken mellan studenter vid Linköpings universitet och näringslivet. Vi erbjuder studenter konsultuppdrag för att vid sidan av studierna skaffa sig erfarenheter och kunskap relevanta för framtida arbetsliv. Unitalent vänder sig till LiUs alla studenter och arbetar därmed med kunder inom olika branscher och kompetensområden.

Ansök nu

Application Specialist

Mättekniker, fysik
Läs mer Jan 16
About us

Image Systems is a Swedish company, world leader in the high-end segment of image analysis and image processing for precise measurement. We are counting among our customers the majority of the world’s car manufacturers, defense forces, space agencies, universities and other well-known players within this industry.
Our newly established development center in Israel is focused on leading the Digital Image Correlation (DIC) industry with a comprehensive solution by combining software, measurement techniques and community best practices, with system integration based on cameras setup, custom mounting, lighting, data acquisition systems and more.

What do we offer

As an Application Specialist you will be an expert on customer use of our products and systems. You will be responsible for our test lab activities and you will be devoted to give our customers the best possible experience in their test situation. This role includes handling stock and deliveries, as well as support to customers, both remote online and possibly on-site.
We believe that you have a technical interest and experience, possibly even experience from test- and measurement situations. You have a flexible mindset and easy to collaborate with colleagues and customers. A relevant engineer exam might strengthen your role, and let you assign to even more complex tasks using our products.
There are great opportunities to develop in this role. You will work closely with our product and development teams and are expected to become the best in-house expert of our products as we move forward.

Today the Role includes:

• Being the best in-house expert on customer applications, including both hardware and software products.
• Support the sales team to develop business and solve specific customer needs.
• Responsible for carrying out system installations and software training.
• Responsible for product deliveries and packaging.
• Responsible to build up and maintain operations in our measurement lab, to support sales and testing.
• Being part of the support team, helping customers all over the world, sometimes through on-site visits.

Are you one of us?

Profile:
• Interest and knowledge of measurement technology, video analysis and other product testing.
• Technically interested and educated, e.g. a mechanical engineer or a university engineer.
• Probably a rather junior role, 0-5 years of experience
• Structured, curious, practical and social
• Comfortable in talking (training, customer support)

Knowledgeable on:
• Mechanical Engineering/Testing
• Imaging (high speed or low speed)
• Digital Image Correlation
• Motion analysis (ISAB products or similar)

Ansök nu

Commercial Account Specialist to SyntheticMR

Internationell säljare
Läs mer Dec 23
Baba

Vi på Cruitive söker en junior HR-stjärna med intresse för digital HR till vårt team! Cruitive är ett modernt och härligt StartUp-bolag där teamkänsla, kul på jobbet och hög kvalitet är våra ledord. Just nu är vi inne i en fantastiskt spännande och rolig fas i bolagets utveckling där mycket händer på en och samma gång, detta gör att vi nu söker efter nya medarbetare och sköna arbetskamrater som är med och utvecklar vårt bolag. Vi behöver bland annat stöttas upp i HR-arbetet, ett speciellt uppdrag hos oss då det handlar om att göra så att HR-arbetet får hjälp av digitala hjälpmedel.

Vi söker därför dig som har gjort minst hälften av en PA-/HR-utbildning eller liknande, är ansvarstagande och självgående samtidigt som du gillar att jobba tätt i ett team. Du är social och har lätt för att komma in i nya grupper, du är lättlärd och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Du får gärna ha en entreprenöriell ådra i dig (om än outforskad) som gör att du har lätt för att se möjligheter och lösa nya uppgifter.

I rollen som junior HR-stjärna hos oss arbetar du tätt ihop med oss andra i teamet. Din uppgift kommer att vara allt från rent rekryteringsarbete, till att granska och utveckla HR-innehållet i systemet. Du kommer att arbeta mycket i teknikens tecken så det är ett plus om du har ett tekniskt intresse. ?
Arbetsuppgifter


Delansvarig för projekt
Följa upp och vidareutveckla projekt
Sätta nya rutiner
Rekryteringsarbete


? Med höga ambitioner och en förmåga att se helheten får du saker att hända, därför passar du hos oss.

För frågor om tjänsten:
Hanna Falk
hanna@cruitive.com
0702535296

asd asd

Ansök nu

Baba new

Befolkningsstatistiker
Läs mer Nov 28
Junior digital HR-stjärna

Hej

Vi på Cruitive söker en junior HR-stjärna med intresse för digital HR till vårt team! Cruitive är ett modernt och härligt StartUp-bolag där teamkänsla, kul på jobbet och hög kvalitet är våra ledord. Just nu är vi inne i en fantastiskt spännande och rolig fas i bolagets utveckling där mycket händer på en och samma gång, detta gör att vi nu söker efter nya medarbetare och sköna arbetskamrater som är med och utvecklar vårt bolag. Vi behöver bland annat stöttas upp i HR-arbetet, ett speciellt uppdrag hos oss då det handlar om att göra så att HR-arbetet får hjälp av digitala hjälpmedel.

Vi söker därför dig som har gjort minst hälften av en PA-/HR-utbildning eller liknande, är ansvarstagande och självgående samtidigt som du gillar att jobba tätt i ett team. Du är social och har lätt för att komma in i nya grupper, du är lättlärd och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Du får gärna ha en entreprenöriell ådra i dig (om än outforskad) som gör att du har lätt för att se möjligheter och lösa nya uppgifter.
vava
Bababa
I rollen som junior HR-stjärna hos oss arbetar du tätt ihop med oss andra i teamet. Din uppgift kommer att vara allt från rent rekryteringsarbete, till att granska och utveckla HR-innehållet i systemet. Du kommer att arbeta mycket i teknikens tecken så det är ett plus om du har ett tekniskt intresse. ?
Arbetsuppgifter


Delansvarig för projekt

Hej

haha




Följa upp och vidareutveckla projekt
Sätta nya rutiner
Rekryteringsarbete


? Med höga ambitioner och en förmåga att se helheten får du saker att hända, därför passar du hos oss.

För frågor om tjänsten:
Hanna Falk
hanna@cruitive.com
0702535296



Om oss

Viktig beskrivning! Här är företagets presentation :)

Ansök nu

Application Specialist

Applikationsutvecklare/Apputvecklare
Läs mer Nov 24
About us

Image Systems is a Swedish company, world leader in the high-end segment of image analysis and image processing for precise measurement. We are counting among our customers the majority of the world’s car manufacturers, defense forces, space agencies, universities and other well-known players within this industry.
Our newly established development center in Israel is focused on leading the Digital Image Correlation (DIC) industry with a comprehensive solution by combining software, measurement techniques and community best practices, with system integration based on cameras setup, custom mounting, lighting, data acquisition systems and more.

What do we offer

As an Application Specialist you will be an expert on customer use of our products and systems. You will be responsible for our test lab activities and you will be devoted to give our customers the best possible experience in their test situation. This role includes handling stock and deliveries, as well as support to customers, both remote online and possibly on-site.
We believe that you have a technical interest and experience, possibly even experience from test- and measurement situations. You have a flexible mindset and easy to collaborate with colleagues and customers. A relevant engineer exam might strengthen your role, and let you assign to even more complex tasks using our products.
There are great opportunities to develop in this role. You will work closely with our product and development teams and are expected to become the best in-house expert of our products as we move forward.

Today the Role includes:

• Being the best in-house expert on customer applications, including both hardware and software products.
• Support the sales team to develop business and solve specific customer needs.
• Responsible for carrying out system installations and software training.
• Responsible for product deliveries and packaging.
• Responsible to build up and maintain operations in our measurement lab, to support sales and testing.
• Being part of the support team, helping customers all over the world, sometimes through on-site visits.

Are you one of us?

Profile:
• Interest and knowledge of measurement technology, video analysis and other product testing.
• Technically interested and educated, e.g. a mechanical engineer or a university engineer.
• Probably a rather junior role, 0-5 years of experience
• Structured, curious, practical and social
• Comfortable in talking (training, customer support)

Knowledgeable on:
• Mechanical Engineering/Testing
• Imaging (high speed or low speed)
• Digital Image Correlation
• Motion analysis (ISAB products or similar)

Ansök nu

Projektledare till Linköping

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 16
Projektledare

Är du en kundinsiktsdriven projektledare med ett stort tekniskt intresse? Vi söker dig som motiveras av ett helhetsansvar och som trivs i en samordnande roll med stort kundfokus!

Dina arbetsuppgifter

Som kundprojektledare hos oss leder och driver du kundspecifika projekt i nära samarbete med kund. Det innebär att förankra projektet i organisationen och driva det genom tillverkningsprocessen för att sedan slutföra det internt i den egna organisationen och mot kund.

Du förväntas ansvara för;

Projektplanering
Kundkontrakt
All kundkommunikation och koordinering av kundprojekt
Resursallokering
Inköp av material
Fakturering
Installation hos kund samt projektavslut

I dina kundprojekt har du ett nära samarbete med kunder, leverantörer, R&D samt våra säljare. I rollen ingår budgetansvar. Du tillhör vårat Linköpingskontor men resor i tjänsten förekommer.

Vem är du

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom teknisk kundprojektledning, gärna inom industri och/eller automation. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten. Du har en hög teknisk förståelse, erfarenhet av ekonomisk planering samt erfarenhet av att arbeta kunddrivet.
Som person har du ett starkt driv, ser logiska lösningar och har en förmåga att skapa struktur. Du trivs i en miljö med högt tempo och av att hantera flera parallella projekt. Givet är du kommunikativ och ansvarstagande.
Du behärskar svenska och engelska väl i tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Ansök nu

Servicetekniker inom sågverksindustrin

Installationstekniker
Läs mer Aug 11
Om oss
RemaSawco levererar avancerade mätsystem och smarta digitala lösningar till sågverksindustrin. Det digitala sågverket - ökad automationsgrad och optimerade processer ger förbättrad produktionseffektivitet för våra kunder. Som medarbetare på RemaSawco är du en viktig del i att bygga framtidens biobaserade samhälle. Våra system hjälper sågverken att på ett effektivt sätt hushålla med naturresurserna och samtidigt producera högkvalitativa byggmaterial som bidrar till att minska samhällets miljöpåverkan. Våra produkter ligger i teknisk framkant och utvecklas ständigt för att erbjuda bästa möjliga förutsättningar för våra kunders framgång. Systemen inkluderar bland annat röntgen- och 3D- mätning av timmer, optimering och olika måttkontroller i såglinjen samt automatisk kvalitetsavsyning och sortering av brädor och plank. Mättekniken använder allt från röntgen och laser till vision med RGB-bilder

Om tjänsten
Som servicetekniker är du en central del av RemaSawcos verksamhet och vårt ansikte utåt mot våra kunder. Du kommer i första hand att jobba med driftsättning, service samt support av våra system. Du kommer tillhöra vårt kontor i Linköping och resor ingår i tjänsten. Att jobba som servicetekniker innebär arbete med både avancerade mät- och styrsystem, optimering av våra kunders processer och enklare reservdelsbyten. Detta är en bred roll där du både kommer att jobba i större projektgrupper och driva egna projekt och uppdrag. I tjänsten ingår även att agera första linjetelefonsupport för våra kunder.
Arbetet innebär resor till våra kunder där även akuta resor förekommer. Omfattningen av resor varierar, men ligger normalt mellan 60 och 100 dagar per år, främst inom Sverige men även utomlands.
I rollen ingår även:
· Planering av eget arbete
· Uppföljning och återrapportering
· Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter.

Om dig
Du har bred tekniskt intresse med erfarenhet från tidigare liknande tjänster så som drifttekniker eller installatör där du arbetat med felsökning och kundkontakter. Vi värdesätter bred tekniska kompetens och det är meriterande om du har kunskaper inom automation, PLC-programmering och el. Du behärskar svenska i tal och skrift och känner dig bekväm med att använda engelska, samt har B-körkort.
Vi sätter stor vikt vid din personlighet och söker en person som är

Strukturerad
Kreativ och lösningsorienterad
Självgående
Serviceinriktad förtroendeingivande uppträdande


RemaSawco
Vi kan hela sågverksprocessen från timmersortering till hyvling. Huvudområdet är kvalificerade sensorer och optimeringssystem för att bättre nyttja råvaran. Vi är även specialister på styrning av sågverksmaskiner. Våra produkter ligger i teknisk framkant och utvecklas ständigt för att erbjuda bästamöjliga förutsättningar för våra kunders framgång. Systemen inkluderar bland annat röntgen- och 3D- mätning av timmer, optimering och olika måttkontroller i såglinjen samt automatisk kvalitetsavsyning och sortering av brädor och plank. Mättekniken använder allt från röntgen och laser till vision med RGB-bilder. RemaSawco ingår i Image Systems AB och har verksamhet i Västerås, Nyköping, Linköping, Skellefteå, Finland och Norge. Våra kunder finns i hela världen, med fokus i Norden och Europa.

Ansök nu

Servicetekniker inom sågverksindustrin

Installationstekniker
Läs mer Jun 27
Om oss
RemaSawco levererar avancerade mätsystem och smarta digitala lösningar till sågverksindustrin. Det digitala sågverket - ökad automationsgrad och optimerade processer ger förbättrad produktionseffektivitet för våra kunder. Som medarbetare på RemaSawco är du en viktig del i att bygga framtidens biobaserade samhälle. Våra system hjälper sågverken att på ett effektivt sätt hushålla med naturresurserna och samtidigt producera högkvalitativa byggmaterial som bidrar till att minska samhällets miljöpåverkan. Våra produkter ligger i teknisk framkant och utvecklas ständigt för att erbjuda bästa möjliga förutsättningar för våra kunders framgång. Systemen inkluderar bland annat röntgen- och 3D- mätning av timmer, optimering och olika måttkontroller i såglinjen samt automatisk kvalitetsavsyning och sortering av brädor och plank. Mättekniken använder allt från röntgen och laser till vision med RGB-bilder

Om tjänsten
Som servicetekniker är du en central del av RemaSawcos verksamhet och vårt ansikte utåt mot våra kunder. Du kommer i första hand att jobba med driftsättning, service samt support av våra system. Du kommer tillhöra vårt kontor i Linköping och resor ingår i tjänsten. Att jobba som servicetekniker innebär arbete med både avancerade mät- och styrsystem, optimering av våra kunders processer och enklare reservdelsbyten. Detta är en bred roll där du både kommer att jobba i större projektgrupper och driva egna projekt och uppdrag. I tjänsten ingår även att agera första linjetelefonsupport för våra kunder.
Arbetet innebär resor till våra kunder där även akuta resor förekommer. Omfattningen av resor varierar, men ligger normalt mellan 60 och 100 dagar per år, främst inom Sverige men även utomlands.
I rollen ingår även:
· Planering av eget arbete
· Uppföljning och återrapportering
· Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter.

Om dig
Du har bred tekniskt intresse med erfarenhet från tidigare liknande tjänster så som drifttekniker eller installatör där du arbetat med felsökning och kundkontakter. Vi värdesätter bred tekniska kompetens och det är meriterande om du har kunskaper inom automation, PLC-programmering och el. Du behärskar svenska i tal och skrift och känner dig bekväm med att använda engelska, samt har B-körkort.
Vi sätter stor vikt vid din personlighet och söker en person som är

Strukturerad
Kreativ och lösningsorienterad
Självgående
Serviceinriktad förtroendeingivande uppträdande


RemaSawco
Vi kan hela sågverksprocessen från timmersortering till hyvling. Huvudområdet är kvalificerade sensorer och optimeringssystem för att bättre nyttja råvaran. Vi är även specialister på styrning av sågverksmaskiner. Våra produkter ligger i teknisk framkant och utvecklas ständigt för att erbjuda bästamöjliga förutsättningar för våra kunders framgång. Systemen inkluderar bland annat röntgen- och 3D- mätning av timmer, optimering och olika måttkontroller i såglinjen samt automatisk kvalitetsavsyning och sortering av brädor och plank. Mättekniken använder allt från röntgen och laser till vision med RGB-bilder. RemaSawco ingår i Image Systems AB och har verksamhet i Västerås, Nyköping, Linköping, Skellefteå, Finland och Norge. Våra kunder finns i hela världen, med fokus i Norden och Europa.

Ansök nu

Rekryteringsansvarig till Unitalent

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Feb 4
Vi söker en rekryteringsansvarig för ett vikariat (med möjlighet till förlängning). Hos oss hittar du en arbetsplats med en stark teamkänsla och öppen företagskultur där du har möjlighet att sätta en egen prägel på dina arbetsuppgifter.

Om Unitalent
Unitalent är ett konsultföretag som arbetar med studenter och forskare från hela LiU i en mängd olika uppdrag. Vi vill hjälpa våra kunder med kreativa infallsvinklar och nya lösningar på utmaningar. Vi erbjuder därför företag och organisationer att komma i kontakt med drivna studenter och forskare med den senaste kunskapen från universitetet.

Om rollen
Rollen som rekryteringsansvarig hos Unitalent innebär stor variation och möjlighet att påverka ditt arbete. I rollen är ditt främsta ansvar Unitalents rekryterings- och anställningsprocesser, både vad gäller student- och forskarkonsulter. Inom ramen för ansvaret faller arbetsuppgifter som möte med kund, sätta kravprofiler och skapa annonser, search, genomföra intervjuer och ta beslut om anställning. Utöver detta huvudansvar ingår arbete med employer branding, då främst mot studenter. Det kan innebära allt ifrån att medverka under arbetsmarknadsdagar till att hålla i event eller kampanj på sociala medier. I arbetet med employer branding ges du möjlighet att presentera nya idéer samt förslag som sedan kan genomföras.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
- Huvudansvar för rekryteringsprocesser
- Planering och genomförande av event och annat värdeskapande för nuvarande konsulter
- Employer branding
- Skapa samarbeten med studentföreningar och sektioner vid Linköpings universitet

Vi ser positivt på om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men det är inget krav.

Vem söker vi?
Vi söker dig som skulle beskriva dig själv som driven, nyfiken och engagerad. Vi tror att du som söker är van vid samt uppskattar att arbeta på ett strukturerat sätt, men samtidigt kan vara flexibel i din yrkesroll. Du trivs i en roll med flera arbetsuppgifter/aktiviteter som pågår parallellt och ser ändå till att arbeta på ett organiserat sätt. Vi tror därtill att du som söker gillar att arbeta med och träffa nya människor då det är en stor del av arbetet. Likaså värdesätter du ett nära samarbete med dina kollegor, både för att underlätta arbetet samt för att utvecklas och lära av varandra. Då Unitalent är ett mindre team ser vi att du värderar goda relationer med dina kollegor och gillar en arbetsplats med högt till tak och nära till skratt.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en arbetsplats med flexibilitet, utmaningar och en stark lagkänsla. Hos oss kommer du få möjlighet att jobba med spännande rekryteringar inom många olika områden och branscher. Hos oss kommer du bli en del av ett team som stöttar varandra och gemensamt arbetar mot uppsatta mål.

Nu erbjuder vi dig möjligheten att vara med och utveckla både bolaget och dig själv, häng med på resan!

______________________________________________________
Omfattning: 100%
Startdatum: Enligt överenskommelse. Gärna under våren 2022.
Anställningsform: Vikariat på cirka ett år med möjlighet till tillsvidareanställning.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Arbetsgivare: Unitalent AB
Placeringsort: Teknikringen 7, Linköping samt Laxholmstorget 3, Norrköping.

Sista ansökningsdag: 28 februari.
Ansök redan idag då rekryteringen sker löpande, vilket innebär att om vi hittar en passande kandidat kan rollen komma att tillsättas även innan sista ansökningsdag.
_____________________________________________________

Frågor? Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: Emilia Lord, emilia@unitalent.se.

Ansök nu

Entrepreneurs in Residence 2022

Marknadsanalytiker
Läs mer Dec 28
Ta chansen och ansök till ett unikt trainee-program där du får möjlighet att arbeta i verkliga case med potential att bli framgångsrika bolag, coachas av erfarna affärscoacher och samlar verktyg för att bli en vass entreprenör.

Om Entrepreneurs in Residence
LEAD Entrepreneurs in Residence är ett unikt trainee-program med fokus på entreprenörskap och personlig utveckling. Programmet är utvecklat av företagsinkubatorn LEAD och erbjuder dig en möjlighet att utvecklas som person och entreprenör för vad som kan bli framtida bolag.

När du är en Entrepreneur in Residence hos LEAD blir du en del av ett affärsutvecklingsteam med ett tydligt uppdrag – att omvandla nya idéer eller teknologier till startup-bolag med potential att lyckas på marknaden. Teamet kommer bestå av fyra till sex personer som eftersträvas ha olika kompetenser och erfarenheter. Under programmet kommer teamet att arbeta med att identifiera och utveckla en möjlig affärsmodell och genomföra de första stegen på en bolagsresa; det vill säga att utvärdera marknadens behov, förstå problem och kundens verkliga utmaningar. Case tillhandahålls av LEAD vid programstart och är av olika karaktär, men har alla koppling till teknik, nya innovationer och hållbarhet. Bakom varje case finns en idéeägare.

Som en del av LEADs program blir du coachad och får stöd av erfarna affärscoacher från LEAD, vilket är en del av din entreprenörsutbildning. Målet med traineeprogrammet är att skapa förutsättningarna för teamets medlemmar att kickstarta sin utveckling till marknadens bästa entreprenörer och framtida nyckelpersoner i startup-bolag.Detta görs genom utbildning, träning och coachning inom affärsutveckling, projektledning och affärsmässighet i riktiga case.

Vad innebär det att vara en Entrepreneur in Residence hos LEAD?
Att vara en del avEntrepreneur in Residence innebär att ingå i ett affärsutvecklingsteam under sex månader. Teamet har ett starkt samarbete, samtidigt som både individen och gruppen coachas i entreprenörskap och personlig utveckling. Under programperioden får du möjlighet att, på ett tryggt sätt, testa det utmanande men roliga arbetet som det innebär att göra verklighet av en idé.

Arbetsuppgifter
Inledningsvis tilldelas teamet ett flertal case och teknologier sprungna ur forskning och/eller bolag i regionen. Din uppgift blir att tillsammans med teamet identifiera potentiella marknader, testa hypoteser, verifiera affärsidéer och utveckla möjliga affärsmodeller. Detta gör ni bland annat genom:

Marknadsundersökningar
Nätverkande
Samtal med intressenter
Utveckling av arbetsprocesser och mycket mer.


Som deltagare i programmet får du:

Utveckla en bred kompetens med verktyg och metoder inom affärsutveckling.
Utvärdera affärspotentialen i casen och teknologier sprungna ur forskning och/eller bolag i regionen.
Individuell coachning.
Möjlighet att leda verkliga case med potential att bli framgångsrika bolag.
Arbeta i en miljö tillsammans med andra entreprenörer och vara en del av ett startup-community.
Möjlighet att positionera dig som en nyckelperson/medgrundare i ett startup-bolag.

Vilka är LEAD?
Programmet är utvecklat av LEAD – en av Sveriges ledande företagsinkubatorer som genom åren har arbetat med över 200 startups och utvärderat runt 1000 idéer. LEAD strävar efter att stötta hållbara innovationer och arbetar ständigt för att göra den globala hållbarheten till en drivkraft för innovation och tillväxt.LEAD som företagsinkubator har som syfte att främja och underlätta för personer som nyligen startat eller vill starta bolag. Detta görs, förutom med hjälp av coachning och väl utstuderade program och utbildningar, genom ett community där startup-bolag sitter i en gemensam miljö för att utbyta erfarenheter och kompetenser. Genom Entrepreneur in Residence kommer du få möjlighet att bli en del av just den här miljön.

Vem söker vi?
Vi söker en grupp på fyra till sex individer som tillsammans kompletterar varandra och bildar ett starkt team. Vi tror därför att du som söker är en lyhörd och nyfiken lagspelare med hög social kompetens som drivs av att ta dig an utmaningar. Du har ett analytiskt tankesätt och är mån om att ditt arbete håller hög kvalitet.Under programmet får du möjlighet att sätta dig in i nya innovationer och tekniker vilket gör att vi värdesätter nyfikenhet och problemlösningsförmåga hos kandidaterna.

För att passa i programmet tror vi att du har ett brinnande intresse för affärsutveckling eller motiveras av att skapa nytta och värde såväl för kunden som för samhället i stort.

Krav: Engelska. Du kan uttrycka dig obehindrat på engelska i tal och skrift.
Meriterande: En tanke eller vilja att i framtiden driva eller bli en del av ett start-up bolag.

Mycket av din tid på trainee-programmet genomförs i grupp, vilket gör att vi önskar sätta samman en grupp personer med olika styrkor och kunskaper. Därför kan du ansöka till programmet även om du inte identifierar dig med samtliga egenskaper. Därtill eftersträvas en grupp med jämn fördelning mellan kvinnor och män.

______________________________________________
Om anställningen
Start: September 2022
Omfattning: 100%
Varaktighet: 6 månader, september 2022 - februari 2023
Sista ansökan: 20 februari

Arbetsgivare: LEAD
Lön: Månadslön. Anpassad efter lönesituationen för en person som startar och driver ett start-up bolag.
Adress: Teknikringen 7, Linköping samt Laxholmstorget 3, Norrköping.
______________________________________________

Är du intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningsperioden är mellan 14 december till 20 februari. Unitalent ansvarar för rekryteringsprocessen. Första steget i processen är en intervju, dessa kommer bjudas in till löpande vilket innebär även före sista ansökningsdag.

Frågor?
Har du frågor kring trainee-programmet Entrepreneur in Residence, kontakta Åsa Glavich, LEAD: asa.glavich@lead.se
Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Emilia Lord, Unitalent: emilia@unitalent.se

Ansök nu

Arbetsförmedlingen Test

Atomfysiker
Läs mer Okt 26
Vi på Cruitive söker en junior HR-stjärna med intresse för digital HR till vårt team! Cruitive är ett modernt och härligt StartUp-bolag där teamkänsla, kul på jobbet och hög kvalitet är våra ledord. Just nu är vi inne i en fantastiskt spännande och rolig fas i bolagets utveckling där mycket händer på en och samma gång, detta gör att vi nu söker efter nya medarbetare och sköna arbetskamrater som är med och utvecklar vårt bolag. Vi behöver bland annat stöttas upp i HR-arbetet, ett speciellt uppdrag hos oss då det handlar om att göra så att HR-arbetet får hjälp av digitala hjälpmedel.

Vi söker därför dig som har gjort minst hälften av en PA-/HR-utbildning eller liknande, är ansvarstagande och självgående samtidigt som du gillar att jobba tätt i ett team. Du är social och har lätt för att komma in i nya grupper, du är lättlärd och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Du får gärna ha en entreprenöriell ådra i dig (om än outforskad) som gör att du har lätt för att se möjligheter och lösa nya uppgifter.

I rollen som junior HR-stjärna hos oss arbetar du tätt ihop med oss andra i teamet. Din uppgift kommer att vara allt från rent rekryteringsarbete, till att granska och utveckla HR-innehållet i systemet. Du kommer att arbeta mycket i teknikens tecken så det är ett plus om du har ett tekniskt intresse. ?
Arbetsuppgifter


Delansvarig för projekt
Följa upp och vidareutveckla projekt
Sätta nya rutiner
Rekryteringsarbete


Med höga ambitioner och en förmåga att se helheten får du saker att hända, därför passar du hos oss.

Ansök nu

Global Marketing Coordinator

Marknadskoordinator
Läs mer Okt 12
Are you a driven, team playing marketer, passionate about raising the awareness of our innovative technology in MedTech? SyntheticMR is now looking for you to join our journey!

About Synthetic MR
SyntheticMR’s unique technology supports a faster MR imaging workflow and allows users to follow disease progression and therapy efficacy with greater confidence. We want to make quantitative imaging solutions the standard of care to support more precise diagnosis, reliable monitoring and personalized treatment strategies. Built on sustainability, innovation and trust, we strive to improve patient care worldwide. Our headquarter is based in Linköping and we have regional offices in North America, India, Japan and Germany.

The team
You will be part of our headquarter team in Linköping and work closely with the Marketing and Communications Manager. Developing novel ideas into world-class products is not easy - it takes a multi-disciplined, international team of dedicated experts working together to continually uncover the unknown, solve difficult problems, and deliver consistent, medical solutions. How do we do this? With the brilliant minds of our team. We challenge ourselves and our team to use new perspectives, try out new methods and strive for continues improvements.

About the role as Global Marketing Coordinator
As the Global Marketing Coordinator, you will be responsible for planning and producing marketing materials, including testimonials, presentations, videos, press releases and newsletters. Further tasks include working closely with the regional sales offices to coordinate local marketing material and campaigns, including events and webinars, ensuring we maintain our graphic profile and that our marketing efforts serve to achieve our goals. We sometimes work with international marketing agencies where you will be involved and, in some cases, lead the collaboration. You will also support creating our annual report as well as produce market research and competitor analysis.

Furthermore, you will be responsible for our website and social media. During 2022, we plan a major branding project where you will have the opportunity to contribute with new ideas to shape our future branding and marketing strategy.

As the Global Marketing Coordinator, occasional travelling may be required to participate in exhibitions or meetings at our regional offices.

This position is placed in Linköping, but we are open for the possibility to work from home or another location.

Who are you?
Through engaged project management, you are expected to be productive, collaborate with other roles and deliver according to schedule based on current goals, strategies and guidelines. Since we often work in cross-functional teams, it is vital that you are a true team player, flexible, unpretentious and enjoy working in an international environment. You are driven and initiate and complete your projects and responsibilities. You have excellent communication skills, whilst also being creative and having a great eye for details.

You have a Bachelor or equivalent degree in Marketing, Economics, Business Administration or Design and Communication and previous experience within marketing. We are passionate about our products and therefore we also value if you have an interest in or experience from the MedTech or healthcare industry. You are a fast learner with the ability to understand complex products and services. You manage MS Office and Google Analytic with ease and it is also helpful if you are used to Adobe CC, MailChimp, CRM or CMS (e.g., Wordpress). Since we are a global organization, you need to be comfortable with professional English, both written and verbal. Swedish is preferable however not a must. Knowledge of other languages is advantageous.

A portfolio of your previous graphic designs and/or content is needed in the next step of the recruitment process.

Ansök nu

Projektledare till Unitalent

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Aug 3
Nu söker vi en projektledare för ett vikariat (med möjlighet till förlängning). Hos oss hittar du en arbetsplats med en stark teamkänsla och öppen företagskultur där du har möjlighet att sätta en egen prägel på dina arbetsuppgifter.

Om Unitalent
Unitalent förmedlar tjänster baserade på kompetens från forskare och studenter vid Linköpings universitet. Vi erbjuder näringslivet att ta del av den kompetens och forskning som finns på universitetet genom skräddarsydda konsultuppdrag som anpassas efter kundens behov. Därmed erbjuder Unitalent studenter vid LiU extrajobb vid sidan av studierna för att skaffa sig erfarenheter och kunskap relevanta för framtida arbetsliv. Samtidigt får även forskare chansen att förmedla sin kunskap och forskning till näringslivet. Unitalent vänder sig till LiUs alla studenter samt forskare och arbetar därmed med kunder inom olika branscher och kompetensområden.

Om rollen
Rollen som projektledare hos Unitalent är bred och vi ser att du som söker trivs med stor variation i arbetet. Hos oss får du jobba med allt från innovativa startups till industriföretag. Grunden i tjänsten är som projektledare, men i det lilla bolaget finns också stora utvecklingsmöjligheter som öppnar upp det för dig att utveckla och forma tjänsten. Vi ser det som positivt om du har kunskaper och intresse inom olika områden.

Dina uppgifter kommer bland annat innebära att:

• Driva projekt i olika storlekar inom olika områden
• Följa upp och vidareutveckla Unitalents processer
• Kontakt med nya, nuvarande och tidigare kunder
•Leda och stötta våra konsulter i deras arbete


Vi ser positivt på om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, är van med att arbeta systematiskt och står stadigt även under perioder med högre tryck.


Vem söker vi?
Vi söker dig som skulle beskriva dig själv som driven, nyfiken och engagerad. Vi tror att du som söker är van vid och uppskattar att arbeta på ett strukturerat sätt, men samtidigt kan vara flexibel i din yrkesroll. Du trivs i rollen som generalist och att vara den som håller ihop projekten på ett organiserat sätt. Du trivs även med att arbeta med människor och kundnöjdhet är viktigt för dig. Med ett bra driv och en förmåga att se helheten får du saker att hända, därför passar du hos oss.
Tidigare erfarenhet av projektledning är meriterande.
Som en del av ett mindre team ser vi att du värderar nära relationer till dina kollegor och gillar en arbetsplats med högt till tak och nära till skratt.


Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en arbetsplats med flexibilitet, utmaningar och en stark lagkänsla. Hos oss kommer du som projektledare få möjlighet att jobba med spännande projekt inom olika områden och branscher. Du får i din roll möjlighet till varierande arbetsuppgifter samt möjlighet att sätta din prägel på ditt arbete.
Vi värdesätter varandras kompetenser och erfarenheter vilket gör att vi har ett starkt samarbete i bolaget. Hos oss kommer du bli en del av ett team som stöttar varandra och gemensamt arbetar mot uppsatta mål.


Nu erbjuder vi dig möjligheten att vara med och utveckla både bolaget och dig själv, häng med på resan!

Rekrytering sker löpande!
___________________________
Omfattning: 100%
Startdatum: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Placeringsort: Linköping/Norrköping
__________________________

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: Emilia Lord, emilia@unitalent.se.

Ansök nu

E2C söker Projektledare - Kom och bygg framtiden med oss!

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 12
Är du en engagerad och lösningsorienterad person som trivs med att leda människor och utmanas i ditt arbete? Gillar du tanken på ett flexibelt och varierat arbete där du välkomnas att delta i utvecklingen av verksamheten framåt? Vi på E2C - Exclusive Competence & Construction söker dig som vill vara med och projektleda vårt arbete inom bygg- och fastighetssektorn.

Det här är vi
E2C erbjuder rådgivning, projektledning och totalentreprenad i bygg- och fastighetsprojekt. Teamet består idag av hängivna projektledare med erfarenhet och kompetens av såväl ekonomistyrning som av byggprocesser och förhandling. Vår huvuduppgift är glasklar – att alltid se till kundens bästa och vara en uppskattad projektledande, problemlösande partner. Vi tar ansvar för olika typer av byggprojekt – hela vägen från analys och strategi till byggnation och besiktning - och med hjälp av digitala styrverktyg och metoder ser vi till att våra kunders investeringar följer kvalitetskrav, budget och tidplan.

Är det här du?
Projektledarrollen innebär många olika kontakter och det är viktigt att du är flexibel, lyhörd och har god kommunikativ förmåga. Det är bra om du är analytisk, problemlösande och bekväm med digitala system och det kan vara en fördel om du har erfarenhet av entreprenadarbete. Vi söker dig som är engagerad, förtroendeingivande och trivs med att leda såväl projekt som människor.

Du som känner att vår efterlysning skulle kunna locka personer från vitt skilda bakgrunder och kompetensområden uppfattar oss helt rätt. Vem och hur du är, spelar betydligt större roll än exakt vad du pysslat med tidigare. Tillsammans med vårt team av kunniga projektledare vill vi att du ska utvecklas i din yrkesroll och med vårt företag. Och inte minst, ha riktigt roligt på jobbet!

Läs gärna mer om oss och vårt arbete på www.e2c.se

Ansök nu

LEAD - Entrepreneurs in Residence

Marknadsanalytiker
Läs mer Jan 28
Vill du utvecklas till framtidens ledare, vara med och bygga framgångsrika startup-bolag och arbeta med idéer som kan förändra världen? Ta chansen och ansök till trainee-programmet där du arbetar i verkliga case, coachas av erfarna affärscoacher och samlar verktyg för att bli en vass bolagsbyggare.

LEAD Entrepreneurs in Residence är ett trainee-program med fokus på entreprenörskap. Programmet är utvecklat av LEAD och erbjuder dig en unik möjlighet att utvecklas som ledare och entreprenör. Genom programmet skapar du förutsättningarna för framtidens bolag med dig i huvudrollen.

Som Entrepreneurs in Residence blir du en del av ett affärsutvecklingsteam med ett tydligt uppdrag – att omvandla nya idéer eller teknik till startup-bolag med potential att lyckas på marknaden. Projekten du kommer vara med och arbeta i ger dig möjlighet att utvecklas till ledare och entreprenör, men också att utveckla lösningar som kan förbättra världen.

Du får coachning och stöd av erfarna affärscoacher under ett 6-månaders trainee-program och som en del av din entreprenörsutbildning arbetar du med att utveckla verkliga projekt inom specifika områden. Under traineeperioden ska du arbeta med att identifiera och utveckla en möjlig affärsmodell och driva de första stegen – att förstå marknadens behov, problem och kundens verkliga utmaningar.

Programmet är utvecklat av LEAD – en av Sveriges ledande företagsinkubator som genom åren har arbetat med över 150 startups och utvärderat över 700 idéer. LEAD strävar efter att stötta hållbara innovationer och arbetar ständigt för att göra den globala hållbarheten till en drivkraft för innovation och tillväxt.

Som Entrepreneur in Residence får du:

- Utveckla en bred kompetens med verktyg och metoder inom affärsutveckling, som du sedan arbetar med i projekt.
- Utvärdera affärspotentialen under coachning av erfarna affärscoacher och stöd av moderna affärsutvecklingsmetoder.
- Individuell coachning med en utpekad affärscoach hos en av Sveriges främsta företagsinkubatorer.
- Möjlighet att leda verkliga projekt med potential att bli framgångsrika bolag.
- Arbeta i ett företagande sammanhang tillsammans med andra entreprenörer och vara en del av ett startup Community.
- Trainee-lön för ditt arbete och möjlighet att positionera dig som en nyckelmedlem/medgrundare i en tech-startup.

Målet för traineeprogrammet är att utveckla marknadens bästa bolagsbyggare och framtida ledare. Det görs genom att löpande utbilda och träna våra Entrepreneurs in Residence i affärsutveckling, projektledning och affärsmässighet.


Arbetsuppgifter
Inledningsvis tilldelas teamet ett flertal idéer och teknologier sprungna ur forskning och/eller bolag i regionen. Er uppgift blir att identifiera potentiella marknader, testa hypoteser, verifiera affärsidéer och utveckla möjliga affärsmodeller.
Detta gör teamet bland annat genom:

- Marknadsundersökningar
- Nätverkande
- Samtal med intressenter
- Utveckling av arbetsprocesser och mycket mer.

Din profil
Du är en lyhörd och nyfiken lagspelare med hög social kompetens som drivs av att ta dig an utmaningar. Du har ett starkt analytiskt tankesätt och är mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du kan uttrycka dig obehindrat på engelska i tal och skrift.

För att passa i programmet tror vi att du har ett brinnande intresse för affärsutveckling och motiveras av att skapa nytta/värde såväl för kunden som för samhället i stort.

Mycket av din tid på trainee-programmet genomförs i grupp, vilket gör att vi önskar sätta samman en grupp personer med olika styrkor och kunskaper. Därför kan du ansöka till programmet även om du inte identifierar dig med samtliga egenskaper.

______________________________________________
Programstart: September 2021
Omfattning: 100% i 6 månader

Ansökan är öppen till och med 12 februari 2021.

Ansök nu

LEAD - Entrepreneurs in Residence

Marknadsanalytiker
Läs mer Dec 10
Vill du utvecklas till framtidens ledare, vara med och bygga framgångsrika startup-bolag och arbeta med idéer som kan förändra världen? Ta chansen och ansök till trainee-programmet där du arbetar i verkliga case, coachas av erfarna affärscoacher och samlar verktyg för att bli en vass bolagsbyggare.

LEAD Entrepreneurs in Residence är ett trainee-program med fokus på entreprenörskap. Programmet är utvecklat av LEAD och erbjuder dig en unik möjlighet att utvecklas som ledare och entreprenör. Genom programmet skapar du förutsättningarna för framtidens bolag med dig i huvudrollen.

Som Entrepreneurs in Residence blir du en del av ett affärsutvecklingsteam med ett tydligt uppdrag – att omvandla nya idéer eller teknik till startup-bolag med potential att lyckas på marknaden. Projekten du kommer vara med och arbeta i ger dig möjlighet att utvecklas till ledare och entreprenör, men också att utveckla lösningar som kan förbättra världen.

Du får coachning och stöd av erfarna affärscoacher under ett 6-månaders trainee-program och som en del av din entreprenörsutbildning arbetar du med att utveckla verkliga projekt inom specifika områden. Under traineeperioden ska du arbeta med att identifiera och utveckla en möjlig affärsmodell och driva de första stegen – att förstå marknadens behov, problem och kundens verkliga utmaningar.

Programmet är utvecklat av LEAD – en av Sveriges ledande företagsinkubator som genom åren har arbetat med över 150 startups och utvärderat över 700 idéer. LEAD strävar efter att stötta hållbara innovationer och arbetar ständigt för att göra den globala hållbarheten till en drivkraft för innovation och tillväxt.

Som Entrepreneur in Residence får du:

Utveckla en bred kompetens med verktyg och metoder inom affärsutveckling, som du sedan arbetar med i projekt.
Utvärdera affärspotentialen under coachning av erfarna affärscoacher och stöd av moderna affärsutvecklingsmetoder.
Individuell coachning med en utpekad affärscoach hos en av Sveriges främsta företagsinkubatorer.
Möjlighet att leda verkliga projekt med potential att bli framgångsrika bolag.
Arbeta i ett företagande sammanhang tillsammans med andra entreprenörer och vara en del av ett startup Community.
Trainee-lön för ditt arbete och möjlighet att positionera dig som en nyckelmedlem/medgrundare i en tech-startup.

Målet för traineeprogrammet är att utveckla marknadens bästa bolagsbyggare och framtida ledare. Det görs genom att löpande utbilda och träna våra Entrepreneurs in Residence i affärsutveckling, projektledning och affärsmässighet.


Arbetsuppgifter
Inledningsvis tilldelas teamet ett flertal idéer och teknologier sprungna ur forskning och/eller bolag i regionen. Er uppgift blir att identifiera potentiella marknader, testa hypoteser, verifiera affärsidéer och utveckla möjliga affärsmodeller.
Detta gör teamet bland annat genom:

Marknadsundersökningar
Nätverkande
Samtal med intressenter
Utveckling av arbetsprocesser och mycket mer.

Din profil
Du är en lyhörd och nyfiken lagspelare med hög social kompetens som drivs av att ta dig an utmaningar. Du har ett starkt analytiskt tankesätt och är mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du kan uttrycka dig obehindrat på engelska i tal och skrift.

För att passa i programmet tror vi att du har ett brinnande intresse för affärsutveckling och motiveras av att skapa nytta/värde såväl för kunden som för samhället i stort.

Mycket av din tid på trainee-programmet genomförs i grupp, vilket gör att vi önskar sätta samman en grupp personer med olika styrkor och kunskaper. Därför kan du ansöka till programmet även om du inte identifierar dig med samtliga egenskaper.

______________________________________________
Programstart: September 2021
Omfattning: 100% i 6 månader

Ansökan är öppen till och med 12 februari 2021.

Ansök nu

Vikarierande Skolsköterska 50%

Skolsköterska
Läs mer Nov 25
Vi söker nu en vikarierande skolsköterska till Linköping Fria Läroverk. Vi vill att du är en engagerad
skolsköterska med känsla för kvalitet och ett hjärta som klappar för ungdomar. Tillsammans med övriga
medlemmar i vår elevhälsa kommer du arbeta främjande för våra elevers hälsa.
Arbetsuppgifter
I arbetet som skolsköterska arbetar du främst hälsofrämjande och förebyggande. Du ingår i skolans
elevhälsa som alla har ett nära samarbete för att stödja elevens utveckling mot utbildningens mål.
Du skall även bidra till att utveckla skolans elevhälsoarbete tillsammans med övriga kollegor och med
fokus på det främjande arbetet.
Som skolsköterska kan de dagliga inplanerade arbetsuppgifterna hastigt förändras vilket gör att du
behöver ha förmåga att snabbt kunna prioritera och samtidigt ha ett professionellt och bra bemötande. Vi
vill att du har lätt att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor och att du på ett
empatiskt och tydligt sätt kan kommunicera med dessa grupper.
Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning till skolsköterska, barnsjuksköterska eller
distriktssköterska.
Det absolut viktigaste är att du delar våra värderingar och grundläggande pedagogiska vision.
Utöver det måste du:
• Ha en god förmåga att samarbeta som en del av ett team, både inom skolan och med övriga inom
elevhälsan.
• Vara bra på att kommunicera syftande till goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och
skolledning.
Villkor
Vikariat 50% 6 månader eller längre.

Ansök nu

Lärare i Historia 75%

Lärare i gymnasiet
Läs mer Nov 16
Beskrivning
Linköping Fria Läroverk är i behov av en vikarie i Historia omgående och fram till den 18 Juni 2021. Vi söker en
pedagog med näsa för kvalitet och ett hjärta som klappar för undervisning och relationer.
Om du börjar jobba hos oss kommer du att bli del av en glad och energirik lärarkår. Våra pedagoger är drivna och jobbar för hela skolan, inte bara för sina lektioner. Att ha en bra stämning på arbetsplatsen är A och O för att alla ska trivas. Vi ser varandra, är prestigelösa och trygga och gläds åt varandras framgångar. Vi stöttar varandra i med- och motgångar, står upp för varandra och drar vårt strå till stacken.
Arbetsuppgifter
Du kommer att undervisa kurser i Historia. Du kommer utöver din undervisning att ingå i ett arbetslag
som träffas varje vecka och diskuterar skol- och ämnesutveckling, elevvård mm.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad ämneslärare i Historia. Erfarenhet av undervisning på gymnasiet är
meriterande. Du skall ha höga ambitioner och en vilja att uppnå de mål som sätts. Du ser också att
kvalitet och goda resultat är samstämmigt. Du skall ha en mycket god förmåga att planera dina lektioner
och skapa struktur för en tydlig återkoppling till eleverna. Du har hög social kompetens och en god
förmåga att skapa relationer till dina elever.
Villkor
Tjänsten är ett vikariat på 75%.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren order- och ekonomiadministratör

Backofficepersonal
Läs mer Nov 2
Är du en riktigt skarp administratör med inriktning på orderhantering och ekonomi? Gillar du att skapa bra flyt, som spindeln i nätet, när produkter ska levereras ut från företaget till internationella kunder eller när fakturor ska hanteras? Vill du vara med och göra det möjligt för företag att lösa eller förebygga problem, var i världen de än uppstår? Gillar du dessutom ny teknik som leder vägen in i framtiden?

På XMReality brinner vi för att göra skillnad för våra kunder genom Remote Guidance. Vi skapar de förutsättningar som krävs för att ge vägledning och instruktioner digitalt på distans – med känslan av att vara på plats. Vi är i en fas av stark tillväxt och till vårt ekonomiteam söker vi nu dig som vill vara med på resan i en roll som order- och ekonomiadministratör med fokus på såväl kunder och leverantörer som interna processer.

Din utmaning
Ditt övergripande ansvar är att – med eget driv och mycket samarbete – säkerställa att hantering och administration kopplat till ordrar, leveranser, ekonomi och interna processer genomförs kvalitetssäkert, smidigt och korrekt.
I praktiken innebär ditt arbete bland annat:


Orderadministration avseende registrering och bekräftelser, viss kontakt med våra kunder i Sverige och utomlands
Praktisk hantering och administration av leveranser utifrån tillämpliga exportregler
Ekonomiadministration såsom fakturahantering, kontering, attesteringsrutiner, betalningsbokningar, betalningsfiler, momsdeklaration och periodisk sammanställning
Intern administration såsom granskning av reseräkningar, telefonabonnemang och företagskort samt andra förekommande uppgifter kopplat till administration och samordning på vårt kontor


Du arbetar tätt tillsammans med kollegorna inom ekonomi och försäljning, men även med övriga arbetskamrater inom företaget. Du rapporterar till Chief Finance Officer (CFO) och har din arbetsplats på vårt huvudkontor i centrala Linköping.

Din bakgrund
Vi söker dig som brinner för att bidra till välfungerande administrativa arbetssätt i ett mindre företag på tillväxt. Du uppfyller följande kriterier:


Relevant utbildning, gärna med inriktning ekonomi, samt flerårig arbetslivserfarenhet passande för rollen
Goda kunskaper om och praktisk erfarenhet av global export
Goda kunskaper om och praktisk erfarenhet av ekonomiadministration såsom t.ex. leverantörsfakturahantering och betalningar
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Som person är du drivande, ansvarstagande, målinriktad och lösningsfokuserad. Du arbetar med struktur och noggrannhet och är bra på att hålla fokus och prioritera i en snabb vardag. Du har förståelse för hur ditt arbete bidrar till helheten, gillar att vara i hetluften och arbetar effektivt och kvalitetssäkert trots ibland komplexa arbetsuppgifter. Du ser vad som behöver göras och samarbetar effektivt både internt och externt. Du bidrar till vår goda stämning och framåtanda inom företaget, och tror precis som vi att vi blir bättre tillsammans.

Din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via knappen Sök jobbet senast den 15 november 2020. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan.

För mer information om tjänsten, kontakta Lotta Ekerbring, Senior Financial Accountant, på telefon 0730-53 54 43 eller lotta.ekerbring@xmreality.com. För frågor av mer allmän karaktär, kontakta Sara Wibeck, HR Manager, på telefon 0706-89 31 19 eller sara.wibeck@xmreality.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!


XMReality AB (publ) utvecklar och säljer digitala lösningar i teknikens framkant för snabbare, smartare kunskapsöverföring via teknikintensiv och innovativ vägledning på distans – Remote Guidance. Företaget är marknadsledande och kunderna finns över hela världen i alla branscher. På våra kontor i Sverige och USA arbetar ett 30-tal kollegor som är experter på innovation, utveckling, marknadsföring, försäljning och support. Huvudkontoret finns i centrala Linköping. XMReality är noterat på NASDAQ First North Growth Market under symbolen XMR.

Ansök nu