Responda Group AB jobb i Linköping

Hitta lediga jobb hos Responda Group AB i Linköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Linköping.

Kundservicemedarbetare i Linköping

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 20
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice, försäljning eller teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer!
Om tjänsten
Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov.

Du kommer att:
Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang


Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering


Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar


Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer


Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare

Vårt erbjudande
Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega.


Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll.


Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget.


Friskvårdsbidrag


Nyöppnat, modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap!

Vi söker dig som
Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det


Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå!


Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål.


Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet.


Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas!

Krav för tjänsten
Flytande i svenska i både tal och skrift


Goda kunskaper i engelska


Har datorvana


Godkänd gymnasieutbildning



Anställningsform och startdatum
Start: Enligt överenskommelse


Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person.


Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet!



Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 13
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Säljande Kundservicemedarbetare med provision utan tak!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 9
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och försäljning blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer!
Om tjänsten
Som säljande kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik försäljning. Du kommer ta emot inkommande samtal och hjälpa kunder genom engagerad service och merförsäljning där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov.

Du kommer att:
Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang


Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer


Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering


Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare

Vårt erbjudande
Alltid garanterad grundlön med en attraktiv provisionsmodell utan tak där du påverkar din egen lön!


Kollektivavtal via Unionen och Almega.


Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll.


Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget.


Friskvårdsbidrag


Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap!

Vi söker dig som
Har ett intresse för kundservice och försäljning och drivs av att utvecklas inom det


Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin säljkarriär till nästa nivå!


Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål.


Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet.


Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas!

Krav för tjänsten
Flytande i svenska i både tal och skrift


Goda kunskaper i engelska


Har datorvana


Godkänd gymnasieutbildning



Anställningsform och startdatum
Start: 2025-05-19


Anställningsform: Vi erbjuder behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person.


Arbetstider: 08.00-17.00 måndag-fredag



Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

Ansök nu

Sommarjobba som agent på Responda Group!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 9
Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. 
Vårt erbjudande  Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag.
Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. 
Om tjänsten
Vi söker nya kollegor till vårt fina och nyöppnade kontor i Linköping för sommaren, start enligt överenskommelse. Våra avdelningar har olika inriktningar så som kundservice och kundservice med inriktning försäljning. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning så att vi på så sätt skapar ett fint samarbete mellan varandra. 
Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar inom. Vi erbjuder både arbete dagtid måndag-fredag för vissa av våra avdelningar, men även kvällar, helger och nätter hos andra avdelningar. Du kommer  tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager.
För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss.
Dina arbetsuppgifter
Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar
Mail och chattkontakt på vissa avdelningar
Administrativt arbete

Arbetsuppgifterna varierar efter vilket område du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare.
Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen.  Krav för tjänsten är:
Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Har en god datorvana 
Kan jobba under sommaren

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst.
Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 5
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 8
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Team Manager Linköping

Teamledare
Läs mer Maj 9
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för kundservice med mer försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bygga upp och utveckla ett helt nytt team och bli en del av en framåtsträvande organisation. Du kommer att leda ett engagerat och glädjefyllt team som brinner för kundservice och merförsäljning i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll med stora möjligheter att påverka.
Responda Group befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en engagerad och coachande Team Manager till vårt nyöppnade kontor i Linköping. Vi är en etablerad aktör inom kundkommunikation och servicehantering, med 650 medarbetare fördelade på 8 kontor i Sverige och ett i Norge
Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.
Team Manager Linköping
Som Team Manager ansvarar du för ett team på cirka 15 agenter som arbetar med kundservice och merförsäljning. Din huvudsakliga uppgift är att coacha och utveckla teamet för att nå uppsatta mål och KPI:er.
Du tillhör produktionsledningen och samarbetar med flera duktiga Team Managers. Dessutom finns olika stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för hjälp och stöd.
I rollen ingår att lyssna, återkoppla och följa upp dina medarbetares prestationer och beteenden. Du lyfter fram och firar framgångar! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp som en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Ebbepark. Anställningen inleds med en introduktion. 
Dina arbetsuppgifter Som Team Manager är du en inspirerande ledare som skapar delaktighet och engagemang i teamet. Du är tillgänglig för medarbetarna, informerar, styr och coachar. Du har fullt personal- och arbetsmiljöansvar för ditt team och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare för att uppnå satta KPI:er.
Tjänstens huvuduppgifter
Personalansvar med huvudsaklig roll att löpande leda och stötta agenterna i sitt team med fokus på coaching och närvarande ledarskap på produktionsgolvet.
Team Manager genomför slutintervju och avtalsskrivningar med kandidater tillhanda via HR.
Ansvara för nyrekrytering och leda upplärning av agent genom medlyssning/side by side och feedback.
Aktivt själv bidra till linans ekonomiska resultat och KPI:er genom att medverka och producera ärenden såsom ta samtal, mail, administration vid behov.
Sträva efter att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål som är satta för Ditt team och, om sådana mål saknas, själv sätta upp mål i samråd med Delivery Manager.
Aktivt identifiera leads och merförsäljningsmöjligheter genom nära kundkontakt.
Ansvarar för teamets NMI eller eNPS samt säkerställa att kunduppdragsgivarnas nöjdhet.
Aktivt bidra till förbättring baserat på NMI och kundresultat.
Ansvarar för att ta feedback som kommer från kund med medarbetaren.
Löpande kvalitetssäkra produktionen och säkerställa utvecklingen hos agenterna t. ex. genom medlyssning av samtal enligt gällande rutiner.
Aktivt säkerställa att teamet har den kompetens som krävs och vidareutbilda sitt team.

För att lyckas i rollen:
Erfarenhet och kunskap inom help- och servicedeskfunktioner.
God datorvana.
Datakunskaper (MS-Office) och vana att arbeta inom olika system.
Starka kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi söker dig som är en pedagogisk och coachande ledare. Du arbetar strukturerat och har kontroll över både egna projekt och teamets utveckling. Du är en drivande "doer" som ser till att saker blir gjorda. Dessutom tycker du att service och ledarskap är både roligt och utvecklande!

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Du blir en viktig del av vår tillväxtresa och får arbeta med kompetenta och drivna kollegor i ett fartfyllt bolag. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del av Responda Groups fortsatta expansion.

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2025-04-21.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 29
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Team Manager Linköping

Teamledare
Läs mer Apr 29
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för kundservice med mer försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bygga upp och utveckla ett helt nytt team och bli en del av en framåtsträvande organisation. Du kommer att leda ett engagerat och glädjefyllt team som brinner för kundservice och merförsäljning i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll med stora möjligheter att påverka.
Responda Group befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en engagerad och coachande Team Manager till vårt nyöppnade kontor i Linköping. Vi är en etablerad aktör inom kundkommunikation och servicehantering, med 650 medarbetare fördelade på 8 kontor i Sverige och ett i Norge
Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.
Team Manager Linköping
Som Team Manager ansvarar du för ett team på cirka 15 agenter som arbetar med kundservice och merförsäljning. Din huvudsakliga uppgift är att coacha och utveckla teamet för att nå uppsatta mål och KPI:er.
Du tillhör produktionsledningen och samarbetar med flera duktiga Team Managers. Dessutom finns olika stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för hjälp och stöd.
I rollen ingår att lyssna, återkoppla och följa upp dina medarbetares prestationer och beteenden. Du lyfter fram och firar framgångar! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp som en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Ebbepark. Anställningen inleds med en introduktion. 
Dina arbetsuppgifter Som Team Manager är du en inspirerande ledare som skapar delaktighet och engagemang i teamet. Du är tillgänglig för medarbetarna, informerar, styr och coachar. Du har fullt personal- och arbetsmiljöansvar för ditt team och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare för att uppnå satta KPI:er.
Tjänstens huvuduppgifter
Personalansvar med huvudsaklig roll att löpande leda och stötta agenterna i sitt team med fokus på coaching och närvarande ledarskap på produktionsgolvet.
Team Manager genomför slutintervju och avtalsskrivningar med kandidater tillhanda via HR.
Ansvara för nyrekrytering och leda upplärning av agent genom medlyssning/side by side och feedback.
Aktivt själv bidra till linans ekonomiska resultat och KPI:er genom att medverka och producera ärenden såsom ta samtal, mail, administration vid behov.
Sträva efter att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål som är satta för Ditt team och, om sådana mål saknas, själv sätta upp mål i samråd med Delivery Manager.
Aktivt identifiera leads och merförsäljningsmöjligheter genom nära kundkontakt.
Ansvarar för teamets NMI eller eNPS samt säkerställa att kunduppdragsgivarnas nöjdhet.
Aktivt bidra till förbättring baserat på NMI och kundresultat.
Ansvarar för att ta feedback som kommer från kund med medarbetaren.
Löpande kvalitetssäkra produktionen och säkerställa utvecklingen hos agenterna t. ex. genom medlyssning av samtal enligt gällande rutiner.
Aktivt säkerställa att teamet har den kompetens som krävs och vidareutbilda sitt team.

För att lyckas i rollen:
Erfarenhet och kunskap inom help- och servicedeskfunktioner.
God datorvana.
Datakunskaper (MS-Office) och vana att arbeta inom olika system.
Starka kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi söker dig som är en pedagogisk och coachande ledare. Du arbetar strukturerat och har kontroll över både egna projekt och teamets utveckling. Du är en drivande "doer" som ser till att saker blir gjorda. Dessutom tycker du att service och ledarskap är både roligt och utvecklande!

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Du blir en viktig del av vår tillväxtresa och får arbeta med kompetenta och drivna kollegor i ett fartfyllt bolag. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del av Responda Groups fortsatta expansion.

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2025-04-21.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 22
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Team Manager Linköping

Teamledare
Läs mer Apr 22
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för kundservice med mer försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bygga upp och utveckla ett helt nytt team och bli en del av en framåtsträvande organisation. Du kommer att leda ett engagerat och glädjefyllt team som brinner för kundservice och merförsäljning i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll med stora möjligheter att påverka.
Responda Group befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en engagerad och coachande Team Manager till vårt nyöppnade kontor i Linköping. Vi är en etablerad aktör inom kundkommunikation och servicehantering, med 650 medarbetare fördelade på 8 kontor i Sverige och ett i Norge
Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.
Team Manager Linköping
Som Team Manager ansvarar du för ett team på cirka 15 agenter som arbetar med kundservice och merförsäljning. Din huvudsakliga uppgift är att coacha och utveckla teamet för att nå uppsatta mål och KPI:er.
Du tillhör produktionsledningen och samarbetar med flera duktiga Team Managers. Dessutom finns olika stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för hjälp och stöd.
I rollen ingår att lyssna, återkoppla och följa upp dina medarbetares prestationer och beteenden. Du lyfter fram och firar framgångar! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp som en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Ebbepark. Anställningen inleds med en introduktion. 
Dina arbetsuppgifter Som Team Manager är du en inspirerande ledare som skapar delaktighet och engagemang i teamet. Du är tillgänglig för medarbetarna, informerar, styr och coachar. Du har fullt personal- och arbetsmiljöansvar för ditt team och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare för att uppnå satta KPI:er.
Tjänstens huvuduppgifter
Personalansvar med huvudsaklig roll att löpande leda och stötta agenterna i sitt team med fokus på coaching och närvarande ledarskap på produktionsgolvet.
Team Manager genomför slutintervju och avtalsskrivningar med kandidater tillhanda via HR.
Ansvara för nyrekrytering och leda upplärning av agent genom medlyssning/side by side och feedback.
Aktivt själv bidra till linans ekonomiska resultat och KPI:er genom att medverka och producera ärenden såsom ta samtal, mail, administration vid behov.
Sträva efter att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål som är satta för Ditt team och, om sådana mål saknas, själv sätta upp mål i samråd med Delivery Manager.
Aktivt identifiera leads och merförsäljningsmöjligheter genom nära kundkontakt.
Ansvarar för teamets NMI eller eNPS samt säkerställa att kunduppdragsgivarnas nöjdhet.
Aktivt bidra till förbättring baserat på NMI och kundresultat.
Ansvarar för att ta feedback som kommer från kund med medarbetaren.
Löpande kvalitetssäkra produktionen och säkerställa utvecklingen hos agenterna t. ex. genom medlyssning av samtal enligt gällande rutiner.
Aktivt säkerställa att teamet har den kompetens som krävs och vidareutbilda sitt team.

För att lyckas i rollen:
Erfarenhet och kunskap inom help- och servicedeskfunktioner.
God datorvana.
Datakunskaper (MS-Office) och vana att arbeta inom olika system.
Starka kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi söker dig som är en pedagogisk och coachande ledare. Du arbetar strukturerat och har kontroll över både egna projekt och teamets utveckling. Du är en drivande "doer" som ser till att saker blir gjorda. Dessutom tycker du att service och ledarskap är både roligt och utvecklande!

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Du blir en viktig del av vår tillväxtresa och får arbeta med kompetenta och drivna kollegor i ett fartfyllt bolag. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del av Responda Groups fortsatta expansion.

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2025-04-21.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Säljande Kundservicemedarbetare med provision utan tak!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 5
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och försäljning blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer!
Om tjänsten
Som säljande kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik försäljning. Du kommer ta emot inkommande samtal och hjälpa kunder genom engagerad service och merförsäljning där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov.

Du kommer att:
Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang


Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer


Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering


Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare

Vårt erbjudande
Alltid garanterad grundlön med en attraktiv provisionsmodell utan tak där du påverkar din egen lön!


Kollektivavtal via Unionen och Almega.


Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll.


Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget.


Friskvårdsbidrag


Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap!

Vi söker dig som
Har ett intresse för kundservice och försäljning och drivs av att utvecklas inom det


Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin säljkarriär till nästa nivå!


Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål.


Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet.


Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas!

Krav för tjänsten
Flytande i svenska i både tal och skrift


Goda kunskaper i engelska


Har datorvana


Godkänd gymnasieutbildning



Anställningsform och startdatum
Start: 2025-05-19


Anställningsform: Vi erbjuder behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person.


Arbetstider: 08.00-17.00 måndag-fredag



Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

Ansök nu

Säljande Kundservicemedarbetare med provision utan tak!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 17
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och försäljning blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer!
Om tjänsten
Som säljande kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik försäljning. Du kommer ta emot inkommande samtal och hjälpa kunder genom engagerad service och merförsäljning där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov.

Du kommer att:
Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang


Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer


Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering


Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare

Vårt erbjudande
Alltid garanterad grundlön med en attraktiv provisionsmodell utan tak där du påverkar din egen lön!


Kollektivavtal via Unionen och Almega.


Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll.


Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget.


Friskvårdsbidrag


Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap!

Vi söker dig som
Har ett intresse för kundservice och försäljning och drivs av att utvecklas inom det


Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin säljkarriär till nästa nivå!


Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål.


Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet.


Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas!

Krav för tjänsten
Flytande i svenska i både tal och skrift


Goda kunskaper i engelska


Har datorvana


Godkänd gymnasieutbildning



Anställningsform och startdatum
Start: 2025-05-19


Anställningsform: Vi erbjuder behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person.


Arbetstider: 08.00-17.00 måndag-fredag



Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

Ansök nu

Team Manager Linköping

Teamledare
Läs mer Apr 15
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för kundservice med mer försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bygga upp och utveckla ett helt nytt team och bli en del av en framåtsträvande organisation. Du kommer att leda ett engagerat och glädjefyllt team som brinner för kundservice och merförsäljning i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll med stora möjligheter att påverka.
Responda Group befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en engagerad och coachande Team Manager till vårt nyöppnade kontor i Linköping. Vi är en etablerad aktör inom kundkommunikation och servicehantering, med 650 medarbetare fördelade på 8 kontor i Sverige och ett i Norge
Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.
Team Manager Linköping
Som Team Manager ansvarar du för ett team på cirka 15 agenter som arbetar med kundservice och merförsäljning. Din huvudsakliga uppgift är att coacha och utveckla teamet för att nå uppsatta mål och KPI:er.
Du tillhör produktionsledningen och samarbetar med flera duktiga Team Managers. Dessutom finns olika stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för hjälp och stöd.
I rollen ingår att lyssna, återkoppla och följa upp dina medarbetares prestationer och beteenden. Du lyfter fram och firar framgångar! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp som en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Ebbepark. Anställningen inleds med en introduktion. 
Dina arbetsuppgifter Som Team Manager är du en inspirerande ledare som skapar delaktighet och engagemang i teamet. Du är tillgänglig för medarbetarna, informerar, styr och coachar. Du har fullt personal- och arbetsmiljöansvar för ditt team och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare för att uppnå satta KPI:er.
Tjänstens huvuduppgifter
Personalansvar med huvudsaklig roll att löpande leda och stötta agenterna i sitt team med fokus på coaching och närvarande ledarskap på produktionsgolvet.
Team Manager genomför slutintervju och avtalsskrivningar med kandidater tillhanda via HR.
Ansvara för nyrekrytering och leda upplärning av agent genom medlyssning/side by side och feedback.
Aktivt själv bidra till linans ekonomiska resultat och KPI:er genom att medverka och producera ärenden såsom ta samtal, mail, administration vid behov.
Sträva efter att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål som är satta för Ditt team och, om sådana mål saknas, själv sätta upp mål i samråd med Delivery Manager.
Aktivt identifiera leads och merförsäljningsmöjligheter genom nära kundkontakt.
Ansvarar för teamets NMI eller eNPS samt säkerställa att kunduppdragsgivarnas nöjdhet.
Aktivt bidra till förbättring baserat på NMI och kundresultat.
Ansvarar för att ta feedback som kommer från kund med medarbetaren.
Löpande kvalitetssäkra produktionen och säkerställa utvecklingen hos agenterna t. ex. genom medlyssning av samtal enligt gällande rutiner.
Aktivt säkerställa att teamet har den kompetens som krävs och vidareutbilda sitt team.

För att lyckas i rollen:
Erfarenhet och kunskap inom help- och servicedeskfunktioner.
God datorvana.
Datakunskaper (MS-Office) och vana att arbeta inom olika system.
Starka kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi söker dig som är en pedagogisk och coachande ledare. Du arbetar strukturerat och har kontroll över både egna projekt och teamets utveckling. Du är en drivande "doer" som ser till att saker blir gjorda. Dessutom tycker du att service och ledarskap är både roligt och utvecklande!

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Du blir en viktig del av vår tillväxtresa och får arbeta med kompetenta och drivna kollegor i ett fartfyllt bolag. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del av Responda Groups fortsatta expansion.

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2025-04-21.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Team Manager Linköping

Teamledare
Läs mer Apr 7
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för kundservice med mer försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bygga upp och utveckla ett helt nytt team och bli en del av en framåtsträvande organisation. Du kommer att leda ett engagerat och glädjefyllt team som brinner för kundservice och merförsäljning i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll med stora möjligheter att påverka.
Responda Group befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en engagerad och coachande Team Manager till vårt nyöppnade kontor i Linköping. Vi är en etablerad aktör inom kundkommunikation och servicehantering, med 650 medarbetare fördelade på 8 kontor i Sverige och ett i Norge
Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.
Team Manager Linköping
Som Team Manager ansvarar du för ett team på cirka 15 agenter som arbetar med kundservice och merförsäljning. Din huvudsakliga uppgift är att coacha och utveckla teamet för att nå uppsatta mål och KPI:er.
Du tillhör produktionsledningen och samarbetar med flera duktiga Team Managers. Dessutom finns olika stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för hjälp och stöd.
I rollen ingår att lyssna, återkoppla och följa upp dina medarbetares prestationer och beteenden. Du lyfter fram och firar framgångar! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp som en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Ebbepark. Anställningen inleds med en introduktion.
Dina arbetsuppgifter Som Team Manager är du en inspirerande ledare som skapar delaktighet och engagemang i teamet. Du är tillgänglig för medarbetarna, informerar, styr och coachar. Du har fullt personal- och arbetsmiljöansvar för ditt team och genomför mål-, prestations-, resultat- och lönedialoger. Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare för att uppnå satta KPI:er.
Tjänstens huvuduppgifter
Personalansvar med huvudsaklig roll att löpande leda och stötta agenterna i sitt team med fokus på coaching och närvarande ledarskap på produktionsgolvet.
Team Manager genomför slutintervju och avtalsskrivningar med kandidater tillhanda via HR.
Ansvara för nyrekrytering och leda upplärning av agent genom medlyssning/side by side och feedback.
Aktivt själv bidra till linans ekonomiska resultat och KPI:er genom att medverka och producera ärenden såsom ta samtal, mail, administration vid behov.
Sträva efter att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål som är satta för Ditt team och, om sådana mål saknas, själv sätta upp mål i samråd med Delivery Manager.
Aktivt identifiera leads och merförsäljningsmöjligheter genom nära kundkontakt.
Ansvarar för teamets NMI eller eNPS samt säkerställa att kunduppdragsgivarnas nöjdhet.
Aktivt bidra till förbättring baserat på NMI och kundresultat.
Ansvarar för att ta feedback som kommer från kund med medarbetaren.
Löpande kvalitetssäkra produktionen och säkerställa utvecklingen hos agenterna t. ex. genom medlyssning av samtal enligt gällande rutiner.
Aktivt säkerställa att teamet har den kompetens som krävs och vidareutbilda sitt team.

För att lyckas i rollen:
Erfarenhet och kunskap inom help- och servicedeskfunktioner.
God datorvana.
Datakunskaper (MS-Office) och vana att arbeta inom olika system.
Starka kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi söker dig som är en pedagogisk och coachande ledare. Du arbetar strukturerat och har kontroll över både egna projekt och teamets utveckling. Du är en drivande "doer" som ser till att saker blir gjorda. Dessutom tycker du att service och ledarskap är både roligt och utvecklande!

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Du blir en viktig del av vår tillväxtresa och får arbeta med kompetenta och drivna kollegor i ett fartfyllt bolag. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del av Responda Groups fortsatta expansion.

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2025-04-21.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 27
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Kundservice med försäljning!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj.
Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av kundservice och försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Sommarjobba som agent på Responda Group!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. 
Vårt erbjudande  Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag.
Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. 
Om tjänsten
Vi söker nya kollegor till vårt fina och nyöppnade kontor i Linköping för sommaren, start enligt överenskommelse. Våra avdelningar har olika inriktningar så som kundservice och kundservice med inriktning försäljning. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning så att vi på så sätt skapar ett fint samarbete mellan varandra. 
Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar inom. Vi erbjuder både arbete dagtid måndag-fredag för vissa av våra avdelningar, men även kvällar, helger och nätter hos andra avdelningar. Du kommer  tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager.
För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss.
Dina arbetsuppgifter
Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar
Mail och chattkontakt på vissa avdelningar
Administrativt arbete

Arbetsuppgifterna varierar efter vilket område du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare.
Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen.  Krav för tjänsten är:
Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Har en god datorvana 
Kan jobba under sommaren

Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst.
Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Team Manager för ett elbolag - Linköping

Teamledare
Läs mer Feb 7
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, brinner för försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudande Hos oss kommer du att leda ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll på ett helt nytt kontor med kraftig expansion. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.
Om tjänsten Du kommer arbeta som Team Manager för ett nytt team inom kundservice med merförsäljning. Som team Manager hos oss arbetar du främst med ditt team i vardagen och coachar dina medarbetare framåt mot uppsatta mål. Du tillhör produktionsledningen där vi har flera duktiga Team Managers som du samarbetar med och det finns även andra stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för att få hjälp, råd eller stöttning.
I rollen ingår det att du lyssnar, återkopplar och följer upp dina medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du uppmärksammar de bra saker som dina medarbetare gör och säkerställer att de firas! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Linköping. Anställningen inleds med en introduktion.
Dina arbetsuppgifter Du är din medarbetares viktigaste inspiratör och du skapar förutsättningar för delaktighet och engagemang. Vidare är du tillgänglig för medarbetarna i ditt team där du informerar, styr och coachar. Du säkerställer att inkommande samtal besvarar i enlighet med våra mål och har ett fullt personalansvar där du genomför mål-,prestations-, resultat och lönedialoger.
Krav för tjänsten är:
Gymnasieutbildning
En god datorvana
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, önskvärt på teamledarnivå
Erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter
Är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska

Som person är du pedagogisk och vill coacha andra. Du har en struktur i ditt dagliga arbete och har koll både på dina projekt samt medarbetarnas utveckling. Vidare är du en driven "doer" som får saker gjorda. Vi ser även att du tycker att service och ledarskap är utvecklande och roligt!

Anställningsform och kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2025-02-07.
Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

HR Business Partner till Linköping

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jan 28
Responda Group befinner sig nu i en spännande utvecklingsfas där flera bolag inom koncernen ska slås samman till en enhetlig och effektiv organisation. HR-funktionen spelar en central roll i denna transformation, och vi letar efter en HR Business Partner som vill vara med och forma denna resa.
Om du är en person som älskar att vara med och skapa något nytt, driva förändring och utveckla både människor och organisationer, då kan det här vara rollen för dig! Som enda HR-person på vår site i Linköpingfår du friheten att ta ansvar för HR-arbetet lokalt, samtidigt som du är en del av ett dedikerat HR-team som finns där för att stötta dig på vägen.
Vad kommer du att göra?Som HR Business Partner kommer du att ha en väldigt central roll. Du kommer att jobba tätt tillsammans med chefer för att bygga en stark kultur och ett bra samarbete. Vi ser att du gillar både operativt och strategiskt HR-arbete – att hjälpa chefer med rekrytering, personalfrågor, arbetsrätt och fackliga förhandlingar är en stor del av din vardag.
Du kommer också vara med och utveckla och implementera HR-processer, som t.ex. performance management och talanghantering, så att vi kan skapa en arbetsmiljö där alla trivs och presterar på topp.
Vi behöver någon som kan ta ansvar för att bygga ett starkt ledarskap, stötta chefer i deras utveckling, och hjälpa oss att forma en effektiv organisation där alla har rätt kompetens på rätt plats. Du kommer att vara med och säkerställa att vi följer alla lagar och interna policies för att skapa en trygg arbetsmiljö för alla.
Vem är du?Vi tror att du har minst fem års erfarenhet av brett operativt HR-arbete och gärna har jobbat i en organisation som är i förändring. Du har koll på kollektivavtal och fackliga förhandlingar och har en relevant högskoleutbildning inom HR eller något liknande. Du älskar att arbeta med både små och stora HR-processer och har goda kunskaper i HR-system och Office-paketet.
Du har flytande svenska och engelska i tal och skrift, och är van vid att arbeta meddigitala HR-plattformar.
Dina egenskaper:
Självgående: Du gillar att ta ansvar och jobba självständigt men är också en teamspelare.
Kommunikativ: Du har lätt för att skapa relationer och kan förmedla information på ett tydligt sätt.
Strukturerad: Du är bra på att hålla koll på flera uppgifter samtidigt och kan hålla deadlines.
Flexibel: Du anpassar dig lätt efter nya förutsättningar och kan snabbt växla fokus när det behövs.
Problemlösare: Du gillar att hitta lösningar och tar gärna initiativ för att lösa utmaningar.

Och lite mer om oss...Tjänsten är baserad på vår site i Linköping och du kommer att jobba nära vår CHRO som är baserad i Stockholm. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där det finns möjlighet att jobba hemifrån vid behov. Vi ser även att resor mellan våra siter kan förekomma. Provanställning tillämpas.
Det här är en roll för dig som vill vara med och forma något nytt och spännande. Du får chansen att arbeta i en organisation som är på väg att växa och förändras – och du kommer att ha en viktig roll i den utvecklingen. Tillsammans med ett fantastiskt HR-team kommer du kunna göra verklig skillnad.
Anställningsform och kontaktVarmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta Andrea Brönnegård, CHRO, andrea.bronnegard@respondagroup.com

Ansök nu

Säljande kundservicemedarbetare - Linköping

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 23
Vi söker nya kollegor till vårt fina och moderna kontor mellan Universitetsområdet och centrala Linköping.
Vad erbjuder vi?
Hos oss kommer du vara med och startaett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice och försäljning. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds:
Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum
Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling.
En engagerad och erfaren Team Manager
Om tjänsten
I rollen som säljande kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i vinter/vår.
Dina arbetsuppgifter:Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice.
Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du:
Har ett stort intresse för kundservice
Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål.
Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt.
Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet.
Har erfarenhet av försäljning
Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Anställningsform och kontaktStartdatum för tjänsterna är i vinter/vår. Anställningsformen varierar beroende på behov samt önskemål vid en eventuell intervju.Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Är du intresserad?Då är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt och glöm inte att ge information om du är intresserad av heltid, deltid eller timanställning om du känner att detta vore ett lämpligt extraarbete för dig!
Om Responda Group
Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

HR-Generalist till Responda Group i Linköping

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Dec 2
Responda Group befinner sig nu i en spännande utvecklingsfas där flera bolag inom koncernen ska slås samman till en enhetlig och effektiv organisation. HR-funktionen spelar en central roll i denna transformation, med fokus på att stärka vår företagskultur, implementera gemensamma värderingar och stötta både medarbetare och chefer i deras utveckling. Som en del av vår HR-avdelning blir du en nyckelspelare i att driva HR-agendan framåt och bidra till att koncernen växer i en dynamisk bransch. I denna operativa roll kommer du säkerställa att våra strategiska HR-initiativ implementeras och vidareutvecklas. Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar direkt till CHRO.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Rollen som HR-Generalist innefattar:
Operativt HR-arbete såsom rekrytering, onboarding, offboarding, och personalärenden.
Stöd till chefer i personalfrågor och arbetsrättsliga frågor, inklusive fackliga förhandlingar och hantering av kollektivavtal.
Implementering och vidareutveckling av våra HR-processer, inklusive performance management, talent management och kompetensutveckling.
Arbetsmiljöarbete och säkerställande av en trygg arbetsmiljö i enlighet med gällande lagar och interna policys.
Stödja i strategiska initiativ, exempelvis vid förändringsarbete och kulturutveckling.
Samarbete med CHRO för att säkerställa att koncernens HR-strategi implementeras lokalt.


Vi ser att du som söker denna tjänst har:
Minst 5 års erfarenhet av brett operativt HR-arbete.
Erfarenhet av att arbeta i en koncern eller organisation i förändring.
Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom personalvetenskap, arbetsrätt, HR eller liknande.
Goda kunskaper i HR-system och Office-paketet, särskilt Excel och PowerPoint.
Erfarenhet av att arbeta i digitala HR-plattformar såsom Evity, Teamtailor eller liknande.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är din erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal och genomföra fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ta fram, leda och följa upp utbildningsinitiativ samt erfarenhet av att implementera och driva HR-processer i en växande verksamhet.
Vilka personliga egenskaper är viktiga i denna tjänst:
Självgående: Kan arbeta självständigt och driva HR-arbetet på siten.
Kommunikativ: Förmåga att förmedla information och skapa goda relationer på alla nivåer.
Strukturerad: Klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och håller deadlines.
Flexibel: Kan anpassa sig efter förändrade omständigheter och snabbt växla fokus.
Problemlösare: Tar initiativ och föreslår lösningar på HR-relaterade utmaningar.

Övrig information och ansökan
Placering är på vår site i Linköping med regelbunden kontakt och samarbete med CHRO baserad i Stockholm. Rollen innebär viss flexibilitet med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov och resor till andra siter inom koncernen kan förekomma. Provanställning tillämpas och vi erbjuder här utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag som är den 13:e december. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta johan.rosenqvist@respondagroup.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-Generalist till Responda Group i Linköping

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Nov 22
Responda Group befinner sig nu i en spännande utvecklingsfas där flera bolag inom koncernen ska slås samman till en enhetlig och effektiv organisation. HR-funktionen spelar en central roll i denna transformation, med fokus på att stärka vår företagskultur, implementera gemensamma värderingar och stötta både medarbetare och chefer i deras utveckling. Som en del av vår HR-avdelning blir du en nyckelspelare i att driva HR-agendan framåt och bidra till att koncernen växer i en dynamisk bransch. I denna operativa roll kommer du säkerställa att våra strategiska HR-initiativ implementeras och vidareutvecklas. Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar direkt till CHRO.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Rollen som HR-Generalist innefattar:
Operativt HR-arbete såsom rekrytering, onboarding, offboarding, och personalärenden.
Stöd till chefer i personalfrågor och arbetsrättsliga frågor, inklusive fackliga förhandlingar och hantering av kollektivavtal.
Implementering och vidareutveckling av våra HR-processer, inklusive performance management, talent management och kompetensutveckling.
Arbetsmiljöarbete och säkerställande av en trygg arbetsmiljö i enlighet med gällande lagar och interna policys.
Stödja i strategiska initiativ, exempelvis vid förändringsarbete och kulturutveckling.
Samarbete med CHRO för att säkerställa att koncernens HR-strategi implementeras lokalt.


Vi ser att du som söker denna tjänst har:
Minst 5 års erfarenhet av brett operativt HR-arbete.
Erfarenhet av att arbeta i en koncern eller organisation i förändring.
Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom personalvetenskap, arbetsrätt, HR eller liknande.
Goda kunskaper i HR-system och Office-paketet, särskilt Excel och PowerPoint.
Erfarenhet av att arbeta i digitala HR-plattformar såsom Evity, Teamtailor eller liknande.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är din erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal och genomföra fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ta fram, leda och följa upp utbildningsinitiativ samt erfarenhet av att implementera och driva HR-processer i en växande verksamhet.
Vilka personliga egenskaper är viktiga i denna tjänst:
Självgående: Kan arbeta självständigt och driva HR-arbetet på siten.
Kommunikativ: Förmåga att förmedla information och skapa goda relationer på alla nivåer.
Strukturerad: Klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och håller deadlines.
Flexibel: Kan anpassa sig efter förändrade omständigheter och snabbt växla fokus.
Problemlösare: Tar initiativ och föreslår lösningar på HR-relaterade utmaningar.

Övrig information och ansökan
Placering är på vår site i Linköping med regelbunden kontakt och samarbete med CHRO baserad i Stockholm. Rollen innebär viss flexibilitet med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov och resor till andra siter inom koncernen kan förekomma. Provanställning tillämpas och vi erbjuder här utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag som är den 13:e december. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta johan.rosenqvist@respondagroup.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare - Linköping

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 14
Vi söker nya kollegor till vårt fina och moderna kontor mellan Universitetsområdet och centrala Linköping. Våra avdelningar har olika inriktningar inom kundservice. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning.
Arbetstiderna är varierande beroende på vilka uppdrag man arbetar inom. Här kan du erbjudas både arbete dagtid måndag-fredag men även kvällar och helger. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med likadana arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager.
För samtliga roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas, får rätt förutsättningar och kan skapa dig en karriär inom bolaget.
ArbetsuppgifterHär kommer du utföra olika kundserviceuppdrag t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl.
Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar
Mail och chattkontakt på vissa avdelningar
Administrativt arbete

Du kommer vara “ansiktet utåt” för våra kunder vilket ger dig en fantastisk möjlighet att få prata med personer med olika bakgrund och från olika delar i världen.
Din profilFör att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra på ett föredömligt sätt, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en härlig energi på arbetsplatsen.
Krav för tjänsten är:
Gymnasieutbildning
Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Har en god datorvana

Kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Rätt utbildning för tjänsten eller likartad arbetslivserfarenhet
God datorvana

Meriterande
Erfarenhet från serviceyrken
Goda kunskaper i språk, både tal och skrift är meriterande

Här erbjuds du en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Som nyanställd hos oss får du en introduktion i allt du behöver veta och kunna för att utföra ditt arbete. Kontinuerliga utbildningar inom bolaget, allt för att stärka dina kunskaper
VillkorTillsvidareanställning, månadslön med schemalagd arbetstid. Vi söker även personer som är intresserade av timanställningar. Kollektivavtal finns.
Är du intresserad?Då är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt och glöm inte att ge information om du är intresserad av heltid, deltid eller timanställning om du känner att detta vore ett lämpligt extraarbete för dig!
Om Responda Group
Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu

Team Manager - Linköping

Kundtjänstchef
Läs mer Nov 14
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service ivärldsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss.
Vårt erbjudandeHos oss kommer du att ledaett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarrollpå en arbetsplats med kraftig expansion. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställdafriskvårdsbidrag.
Om tjänstenDu kommer arbeta som Team Manager för ett nytt team inom kundservice.Som team Manager hos oss arbetar du främst med ditt team i vardagen och coachar dina medarbetareframåt mot uppsatta mål. Du tillhör produktionsledningen där vi har flera duktiga Team Managers som du samarbetar med och det finns även andra stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för att få hjälp, råd eller stöttning.
I rollen ingår det att du lyssnar, återkopplar och följer upp dina medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du uppmärksammar de bra saker som dina medarbetare gör och säkerställer att de firas! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare.
Arbetstiderna är varierande och du utgår från vårt fina kontor i Linköping. Anställningen inleds med en introduktion. Tjänsten inleds med en provanställning.
Dina arbetsuppgifterDuär din medarbetares viktigaste inspiratör och du skapar förutsättningar för delaktighet och engagemang. Vidare är du tillgänglig för medarbetarna i ditt team där du informerar, styr och coachar. Du säkerställer att inkommande samtal besvarar i enlighet med våra mål och har ett fullt personalansvar där du genomför mål-,prestations-, resultat och lönedialoger.
Krav för tjänsten är:
Gymnasieutbildning
En god datorvana
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, önskvärtpå teamledarnivå
Erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter
Är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska

Som person är du pedagogisk och vill coacha andra. Du har en struktur i ditt dagliga arbete och har koll både på dina projekt samt medarbetarnas utveckling. Vidare är du en driven "doer" som får saker gjorda. Vi ser även att du tycker att service och ledarskap är utvecklande och roligt!

Anställningsform och kontaktVälkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten inleds med en provanställning.
Om Responda GroupResponda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice!Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Ansök nu