Linköping: Verksamhetschef sökes till 1177 Vårdguiden på telefon

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetschef sökes till 1177 Vårdguiden på telefon i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-21 // Varaktighet: Heltid

1177 Vårdguiden på telefon är en nationell tjänst som bedrivs dygnet runt och som finns i alla regioner i Sverige.

Den nationella samverkan innebär att vi kan besvara samtal från andra regioner. Vi är 20 regioner som arbetar i samma tekniska system. Själva systemen drivs av Inera som i sin tur ägs av SKR.

Via tjänsten ger sjuksköterskorna råd till allmänheten baserade på kvalificerade medicinska bedömningar. I Region Östergötland är 1177-enheten placerad i Linköping. Sjuksköterskorna som arbetar i rådgivningen arbetar i lokaler nära resecentrum. Vår arbetsplats kännetecknas av en god stämning, ett gott arbetsklimat där vi är måna om varandra och där vi stöttar och hjälper varandra.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill bli vår nya verksamhetschef. I uppdraget ingår personal-, arbetsmiljö-, kvalitets- och patientsäkerhets- och ekonomiansvar. Inom verksamheten finns cirka 85 medarbetare, 55 tillsvidare anställda och 30 timanställda. I uppdraget ingår att leda och organisera verksamheten. I ledningsgruppen arbetar du tillsammans med två vårdenhetschefer, medicinsk ansvarig läkare och sjuksköterskor med specifika uppdrag. Tillsammans med medarbetarna driver ni den fortsatta utvecklingen av 1177 Vårdguiden på telefon. Uppdraget innebär även arbete på nationell nivå med samarbete med andra regioners verksamhetschefer och genom kontakter med Ineras tjänstemän. Intervjuer sker främst under vecka 5 2022.

Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleexamen inom hälso- och sjukvård, alternativt annan relevant högskoleutbildning med gedigen erfarenhet av hälso- och sjukvård. Utbildning inom ledarskap liksom forskningserfarenhet är meriterande. Tidigare ledarerfarenhet är en förutsättning för uppdraget som verksamhetschef. 

Personliga egenskaper
Som person är du trygg och har god självinsikt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar och bidrar med ett nytänkande förhållningssätt och vill ta tillvara andras kunskaper samt lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du är tydlig i ditt ledarskap och har lätt för att skapa delaktighet, motivera och skapa engagemang. Som verksamhetschef är det också viktigt att vara närvarande i verksamheten samt vara resultat- och målorienterad genom att uthålligt arbeta för resultatuppfyllelse. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Verksamhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Linköping som Verksamhetschef, hälso- och sjukvård.

Biträdande verksamhetschef - Attendo Lambohov

Läs mer Mar 11
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Bli en del av vårt team på Attendo hemtjänst Linköping - Lambohov/Nykil/Ulrika!

I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du tillsammans med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Attendo har en platt organisation med korta beslutsvägar, där du tillsammans med regionledningen och dina medarbetare arbetar för att säkra kvaliteten i din verksamhet. Attendo har ett väl utarbetat introduktionsprogram och du kommer handledas av vana chefer det första året.

Beskrivning av tjänsten

Som biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Denna tjänst är just nu placerad på Attendo hemtjänst Lambohov och Nykil/Ulrika.

Tjänsten är tillsvidare och 100%.

Vi erbjuder

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annat yrke inom hälso- och sjukvården och/eller social omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, samt inom privat omsorg. Krav är att ha 180 hp.

Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.

Körkort är ett krav.

Tillträde enligt överenskommelse.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 27 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Verksamhetschef till Vardaga Linköping

Läs mer Nov 3
Om Vardaga

Vardaga driver drygt 100 boenden runt om i Sverige och vi erbjuder en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

Under våren 2023 startade en ny era i Linköpings äldreomsorg - Framtidens vård och omsorg i hemmet. Vardaga är med och formar äldreomsorg och hemsjukvård i Linköpings kommun och vill leverera stort till våra äldre. Du också? Och du har dessutom erfarenhet av hemtjänst och är sugen på såväl nystart som att forma din verksamhet? Toppen!

Vi på Vardaga är ödmjuka inför det uppdrag som uppdragsgivaren, Linköpings kommun, gett oss förtroende till. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan göra skillnad och göra världen lite bättre - en människa i taget.

Din roll

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start på 6 månaders provanställning.

I rollen som verksamhetschef kommer du att leda verksamheten i det dagliga arbetet där målet är att ge de boende förutsättningar för att klara det dagliga livet efter sina behov och önskemål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Säkerställa att verksamheten arbetar utifrån gällande lagar, avtal, aktuella koncept, policy- och styrdokument.

- Arbetsmiljöarbete

- Ekonomiskt resultat - budget, förändringsarbete osv.

Din profil

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och tidigare erfarenhet från äldreomsorg. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som hemtjänstutförare, antingen som medarbetare eller chef/arbetsledare.

Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.

Det här får du av Vardaga

- Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Vardaga samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära

- Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära

- Förmånsportal med rabatter och förmåner

- Coachande och stöttande chefer nära dig

- Tydliga styrdokument och rutiner för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare

- Karriär- och utvecklingsmöjligheter

- Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Clevry med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46704629320. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Biträdande verksamhetschef - Attendo Lambohov

Läs mer Mar 13
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Bli en del av vårt team på Attendo hemtjänst Linköping - Lambohov/Nykil/Ulrika!

I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du tillsammans med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Attendo har en platt organisation med korta beslutsvägar, där du tillsammans med regionledningen och dina medarbetare arbetar för att säkra kvaliteten i din verksamhet. Attendo har ett väl utarbetat introduktionsprogram och du kommer handledas av vana chefer det första året.

Beskrivning av tjänsten

Som biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Denna tjänst är just nu placerad på Attendo hemtjänst Lambohov och Nykil/Ulrika.

Tjänsten är tillsvidare och 100%.

Vi erbjuder

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annat yrke inom hälso- och sjukvården och/eller social omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, samt inom privat omsorg. Krav är att ha 180 hp.

Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.

Körkort är ett krav.

Tillträde enligt överenskommelse.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 27 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Verksamhetschef, Psykiatriska kliniken i Linköping

Läs mer Feb 19
Psykiatriska kliniken på universitetssjukhuset i Linköping är en del av psykiatricentrum och omfattar öppen och sluten vård för centrala Östergötland.

Kliniken har ett brett basutbud från diagnostik till behandling och strävar samtidigt efter att vara ledande inom ett flertal spetsområden, som till exempel ECT, PTSD och beroende. Vi anstränger oss ständigt att implementera frontlinjen inom psykiatri i vardagsklinik och på så sätt integrera klinisk forskning i det patientnära arbetet.
Psykiatriska kliniken består av fyra slutenvårdavdelningar varav en med beroende-
inriktning, en akutenhet, en tillnyktringsenhet, psykiatrisk öppenvårdsmottagning och beroendemottagning samt MiniMaria för ungdomar med alkohol- och drogproblematik.

Kliniken har ett nära samarbete med den psykiatriska och beroendemedicinska forskning som sker på CSAN (Linköpings Universitets Centrum för Social och Affektiv Neurovetenskap) och arbetar ständigt med att förbättra och utveckla vården inom såväl slutenvård som öppenvård. Vår storlek och vår samverkan är vår styrka och som arbetsgivare erbjuder kliniken olika typer av arbetsplatser, flera utvecklings- och karriärvägar både för den som vill bygga bred kompetens och för den som vill satsa på fördjupat kunnande inom ett område.

Vill du vara med och utveckla vård i världsklass? Välkommen att bli en av oss!


Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Läs gärna om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill leda och tillsammans med dina medarbetare utveckla en högspecialiserad verksamhet med höga kvalitetskrav. Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för den kliniska verksamheten, ekonomi, forskning, undervisning, utvecklingsfrågor samt medarbetare. I rollen ingår att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp verksamheten. Arbetsmiljöarbete, patientperspektiv och patientsäkerhet är självklart för dig och du ska tillsammans med medarbetarna vidareutveckla verksamheten i linje med de uppsatta målen. Du entusiasmerar till fortsatt gott arbete och ständig förbättring. Arbetet som verksamhetschef ger dig möjligheter att utvecklas i din ledarroll och Region Östergötland erbjuder relevanta ledarskapsutbildningar samt forum för erfarenhets- och idéutbyte med chefskollegor. Du är direkt underställd produktionsenhetschef/centrumchef och ingår i Psykiatricentrums ledningsgrupp. Du tar, förutom för din klinik, även ansvar för helheten gentemot angränsande verksamheter.

Arbetsgrupp

Kliniken består av omkring 400 medarbetare. Hos oss arbetar bland annat läkare, sjuksköterskor, psykologer, skötare, kuratorer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, dietist och vårdadministratörer. Varje profession har sin roll och funktion när vi skapar god, trygg och säker vård för våra patienter. Inom psykiatriska kliniken i Linköping vill vi skapa och upprätthålla hållbarhet i arbetslivet, i den samlande erfarenheten och kompetensen. Arbetet inom psykiatri och beroende ställer krav på trygghet och kompetens, personlig mognad och förmåga att samarbeta för patientens bästa.

Om dig

Vi söker dig som är disputerad med ledarerfarenhet från sjukvårdande verksamhet. Du har relevant utbildning på högskolenivå och gedigen erfarenhet från högspecialiserad och forskningsintensiv verksamhet. Erfarenhet av att leda förändrings- och förbättringsarbete är en förutsättning för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet från psykiatrin och chefserfarenhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av ekonomistyrning samt erfarenhet av organisationsutveckling. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, är en förutsättning då stora delar av arbetet innebär att kunna kommunicera med medarbetare, samarbetspartner, patienter och närstående.

Vi söker dig som har ett tydligt och närvarande ledarskap utifrån en specialistkunskap inom psykiatri. Du är strukturerad och har god uthållighet, är en god förebild i organisationen och stödjer medarbetarna och verksamhetens utveckling utifrån uppdrag, mål och resultat. Därav ser vi att du har en god problemlösande strategisk analysförmåga. Tjänsten kräver att du har god samarbetsförmåga och stödjer arbetsprocesser där olika professioner ingår i samverkan runt patienten.

Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har förmågan att samordna grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapa engagemang och delaktighet.

Ansökan och anställning

Uppdraget är ett chefsförordnande på 4 år och en anställning i din grundprofession.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Verksamhetschef till SAAND Service & Omsorg Västervik hemtjänst

Läs mer Feb 16
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB!
SAAND Service & Omsorg AB är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Botkyrka, Södertälje, Köping, Västervik, Värmdö och Örebro med huvudkontoret i Linköping.
Vi omorganiserar nu i Västervik och söker därför en ny verksamhetschef till vår hemtjänst!
Arbetsuppgifter
Rollen som verksamhetschef innebär att du självständigt ansvarar för att planera, leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet inom hemtjänstverksamheten i Västervik.
Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till våra uppdragsgivare (kunder), anhöriga/närstående och medarbetare. I rollen ingår att utveckla kontakter med kommunen och andra samverkanspartners. Du svarar för uppföljning gentemot kommunen samt deltar i utbildningar och möten i deras regi.
Du har ansvar för att beviljade insatser utförs mot uppdragsgivare samt ekonomi, budget, resultat- och personalansvar för din verksamhet. I rollen ingår att utföra uppdraget enligt vårt avtal med kommunen samt att regelbundet tillsammans med kvalitetsansvarig i företaget ansvara för översyn av rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet och se till att vi arbetar enligt dessa.
Du kommer att ha ett nära samarbete med VD, affärsområdeschef, kvalitets- och ekonomiansvariga samt övriga kollegor inom SAAND Service & Omsorg. Tillsammans med övriga ledningen arbetar du systematiskt för att utveckla organisationen så att den ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att ge god omsorg med kvalité. I din roll rapporterar du till affärsområdeschef och kvalitetsansvarig.
Som verksamhetschef på SAAND är du även med och utvecklar hemtjänst i andra städer/kommuner.
Kvalifikationer
Krav på tjänsten är minst 12 månaders erfarenhet av arbetsledning inom hemtjänst, vård- och omsorgsverksamhet.
Lägst undersköterskeutbildning (treårig omvårdnadsutbildning på gymnasienivå eller motsvarande) samt minst två års erfarenhet under de senaste tio åren av arbete inom vård och omsorg.
Annan aktuell relevant utbildning som t.ex. Socionom- eller social omsorgsutbildning, sjuksköterske- eller arbetsterapeututbildning eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdiga kunskaper.
Du är väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet och det ses som en merit om du har erfarenhet av kvalitetsarbete.
Din profil
Som person är du positiv, utåtriktad och har en stark drivkraft att utveckla verksamheten utifrån ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du kommunicerar framgångsrikt, är kvalitetsmedveten och trivs i ett relationsbyggande arbete. Din organisationsförmåga är god, du har ett helhetsperspektiv och kan handskas med många varierande arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat, har ett strategiskt och ekonomiskt tänkande samt en förmåga att systematiskt följa upp och bedriva förbättringsarbeten i verksamheten.
Du som söker är en trygg och beslutsmässig ledare med förmåga att få dina medarbetare att växa och ta ansvar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, ledaregenskaper, initiativtagande och personlig mognad.
Du behärskar svenska i tal och skrift och du har god kunskap i Officepaketet.
Meriterande är även erfarenhet av arbetsledning/kundansvar inom personlig assistans.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Och vi ser det som positivt om du är flerspråkig.
Vi tillämpar provanställning som går över i tillsvidaretjänst.
Urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND

Nedan visas andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND .

Sjuksköterska till medicinsk akutsjukvård och intermediärvård

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 4
Vi söker dig som är intresserad av akutsjukvård.

Du har ett genuint intresse för varje patient som individ och att göra det bästa möjliga utifrån var och ens unika situation i ett akut insjuknande. Vi ser fram mot att träffa dig!



Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Medicinska och geriatriska akutkliniken är en universitetssjukvårdsenhet som tillhör Närsjukvården i centrala Östergötland. Kliniken har cirka 200 anställda. Kliniken består av två sektioner. Sektionen för akut internmedicin består av medicinska akutvårdsavdelningen (MAVA), medicinsk intermediärvårdsavdelning (MIMA) och koagulationsmottagning. Geriatriska sektionen består av slutenvårdsavdelning (GAVA), en öppenvårdsmottagning, ett mobilt demensteam i samverkan med kommunen samt en klinisk undervisningsavdelning, KUA. Klinikens vårdadministration har ett uppdrag som är övergripande över hela kliniken.
På plan 17 där medicinska och geriatriska akutkliniken ligger finns också njurmedicinska klinikens slutenvårdsenhet. Alla dessa verksamheter tillsammans har startat upp ett samarbete -GEMINI- för att utveckla ett gediget medicin plan. Vi letar och hittar nya samarbetsmöjligheter i detta. Den som är intresserad av ännu bredare erfarenhet har möjlighet att rotera mellan enheterna på planet.
Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Den breda akut internmedicinska inriktningen på MAVA/MIMA ger ett stimulerande och omväxlande arbete med olika patientkategorier. Dina arbetsuppgifter är att bedöma, planera och utföra insatser utifrån patientens behov av vård på MAVA/MIMA. Vi arbetar i team där samarbete och god kommunikation är en avgörande faktor för god vård och arbetsmiljö. Som oerfaren är detta en arbetsplats där du skaffar dig en gedigen grund att stå på i framtiden inom yrket. Kompetensutveckling ges på flera olika sätt och vårt motto är att genom att satsa på personalen blir det bäst för patienten. Det finns alltid erfaren personal att rådfråga dygnet runt på vårt MIMA. På MIMA bedrivs en högre vårdnivå, intermediärvård, med fokus på respiration och cirkulation. Har du en specialistsjuksköterskeexamen har du möjlighet att ingå i vårt viktiga omvårdnadsledarteam. Som omvårdnadsledare hos oss har du en särskild roll i att stötta övrig personal och bidra till att komplext sjuka patienter vårdas med rätt helhetsperspektiv. Du får också arbeta med verksamhetsutveckling och internutbildningar inom kliniken.

Arbetsgrupp

I vår akutverksamhet utvecklas du i att hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt. Vi kan erbjuda dig en arbetsplats som har en god struktur med inarbetade rutiner och stöttande kringfunktioner i form av koordinator, samordnare, vårdsamordnare, farmaceuttjänst och måltidsvärd. Vi har högt i tak och kul tillsammans. Vi är måna om en god och hållbar arbetsmiljö där du kan utvecklas i din profession. Du får en introduktion på 4-5 veckor samt en mentor under cirka 1 år. Under din introduktion ingår också administrationstid för kompetensutveckling. Detta fortsätter sen under cirka ett halvår.

Inom kliniken finns goda kompetens- och utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar med korta internutbildningar flera gånger per vecka samt 2 heldagsutbildningar/termin/medarbetare. Vill du specialist utbilda dig mot medicinsk vård eller intensivvård finns också möjlighet till detta inom ramen för din anställning hos oss. Alla MIMA sjuksköterskor bjuds till exempel in till mellanjoursutbildningar utöver de yrkesspecifika tillfällen som ges på avdelningen. Det är också möjligt att rotera till vår systersektion geriatriska akutvårdsavdelningen, GAVA. Rotation mot andra enheter kan också diskuteras.

Om dig

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet i yrket. Meriterande är om du har en specialistsjuksköterskeutbildning och/eller erfarenhet från arbete inom akutsjukvård. Är du nyexaminerad sjuksköterska är du också varmt välkommen att söka då vi anställer både nyexaminerade och erfarna sjuksköterskor.

Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Som sjuksköterska söker du utveckling och fördjupning inom din sjuksköterskeprofession. Du vill applicera dina kunskaper och utmanas av den högre vårdnivån av de komplexa patienter som behöver ses av erfarna ögon. Du trivs med ansvar och tar gärna initiativ till aktiviteter som du strukturerar upp och driver framåt för att uppnå resultat. Med en positiv inställning bidrar du till teamet och du efterfrågar och ger återkoppling på ett konstruktivt sätt i det dagliga arbetet för att vi tillsammans ska utföra en så bra vård och arbetsmiljö som möjligt. Som oerfaren sjuksköterska har du ambitionen att växa över tid i en miljö där det finns mycket stöttning och erfaren personal.

Ansökan och anställning

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Är du operationssjuksköterska? Se hit!

Operationssjuksköterska
Läs mer Jan 12
Är du intresserad av att arbeta med akutsjukvård och högspecialiserad operationssjukvård i världsklass? Då ska du söka dig till ett av landets bästa sjukhus, Linköpings Universitetssjukhus!


På vår operationsavdelning finns de två enheter; Nord och Syd.

Här erbjuds anestesi- och operationservice till olika kirurgiska inriktningar. Här bedrivs högteknologisk avancerad operationssjukvård och akut omhändertagande av traumapatienter. Operation Nord är inriktad på neurokirurgi med endovaskulär interventionsbehandling, avancerad bukkirurgi, gynekologi, urologi och robotkirurgi. Operation Syd bedriver ortopedi, ryggkirurgi, hand-och plastikkirurgi med brännskadevård samt en barnenhet med blandad barnkirurgi. Här finns också en specialenhet som inrymmer öron, näsa och hals kirurgi, käk och anestesiservice för utgårda verksamheter. Våra enheter bedriver både elektiv- och akutkirurgi med arbetet förlagt dygnet runt.

Går du och funderar på något nytt i din karriär?

Vi erbjuder dig
Ett omväxlande och stimulerande arbete där operationssjuksköterskan har en betydelsefull roll i samarbetet med kollegorna i operationsteamet. Här finns en trivsam arbetsplats med teamarbete som präglas av engagemang, nyfikenhet, ansvar och respekt för patienten och varandra. Vi utgår från patienten och arbetar för att varje medarbetare ska få rätt kompetens för att kunna upprätthålla en hög kvalitet och hög patientsäkerhet. Vi erbjuder en individanpassad introduktion och du får även möjlighet till kompetensutveckling, rotationstjänst, intern och externa utbildningar samt forskning. Vi ingår i ett hälsobefrämjande projekt vilket innebär 34 timmars arbetsvecka med heltidslön när man ingår i 24/7 verksamhet.

Arbetsbeskrivning
Som operationssjuksköterska kommer du att ha en sektionstillhörighet, men med viss introduktion på alla sektioner för att kunna delta i jourarbete. Detta innebär att du arbetar på din sektion men har kunskap om akuta ingrepp på respektive enhet jourtid. Vi söker nu medarbetare till alla våra enheter som beskrivs ovan.

Vi träffar dig gärna och presenterar våra verksamheter. Om du vill vara med en dag och se hur vår verksamhet fungerar, hör gärna av dig!

Om dig
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård. Du ska ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift då du ska kommunicera med patienter, närstående och kollegor. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och mognad.

Arbetet präglas av spänning och variation där jag får använda min flexibilitet och problemlösningsförmåga. Jag är en nyfiken person och vill vara med att bidra till verksamhetens utveckling.

Jag är trygg, självgående och strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet. Jag trivs med teamarbete och arbetar bra med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är jag en engagerad person som vill vara med och bidra till en positiv arbetsmiljö.

Stämmer den här beskrivningen in på dig? Sök till oss!

Anställning och ansökan
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Praktisk tjänstgöring efter kunskapsprov för läkare

Läkare
Läs mer Jan 29
Praktisk tjänstgöring genomförs under sex månader och är ett led i att du som läkare har möjlighet att ansöka om svensk legitimation via Socialstyrelsen.

Det är alltså ingen tillsvidareanställning, utan en tidsbegränsad period då dina medicinska kunskaper och färdigheter bedöms.

Formella krav för att få söka praktisk tjänstgöring
Du som söker praktisk tjänstgöring är läkare med utländsk utbildning utanför EU/EES och har klarat Socialstyrelsens kunskapsprov.

Följande dokument ska bifogas ansökan:


Beslut från Socialstyrelsen om 6 månader praktisk tjänstgöring
Detta innebär att du behöver ha blivit godkänd i båda teoretiska och praktiska kunskapsprovet.
Betyg/intyg i svenska språket motsvarande Svenska 3/Svenska som andraspråk 3, nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen för språk(GERS) eller kurs/prov som ger behörighet till högskolestudier
CV
Personligt brev

Om du befinner dig i Sverige och har någon form av arbetstillstånd/uppehållstillstånd för studier från Migrationsverket ber vi dig informera oss om detta i din ansökan.

Genomförande
International Office tar emot alla intresseanmälningar och tar därefter kontakt med lämplig klinik/vårdcentral för att undersöka om de har möjlighet att erbjuda plats för praktisk tjänstgöring. International Office har inga egna platser att förfoga över. Tillgången på platser inom Region Östergötland varierar över tid. Det innebär att vi tyvärr inte kan erbjuda praktisk tjänstgöring till alla som söker. Vi rekommenderar dig därför att även söka hos andra regioner.

Om kliniken/vårdcentralen har möjlighet att ta emot en läkare för praktisk tjänstgöring kallas du till intervju. Därefter fattar verksamhetschefen beslut om praktisk tjänstgöring kan erbjudas.

Ansök nu

Sjuksköterska och nyfiken på neonatalvård?

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 9
Söker du ditt första jobb som sjuksköterska eller har du tidigare vårderfarenhet och vill arbeta med ett meningsfullt och spännande område inom vården? Önskar du ett arbete med en trygg och individuellt anpassad introduktion? Funderar du på var du hittar en arbetsgivare som vill satsa på din kompetensutveckling och där du får möjlighet att fördjupa dig inom de arbetsområden du brinner mest för? Då ska du söka dig till oss på Neonatal- IVA!

Vårt erbjudande

På Neonatal-IVA i Linköping vårdas för tidigt födda och sjuka nyfödda barn.

Vi bedriver högspecialiserad intensivvård i kombination med familjevård, där barnen vårdas tillsammans med sina föräldrar.

Oavsett bakgrund erbjuder vi dig en trygg och individuellt anpassad start på din karriär som sjuksköterska inom neonatalvård.12 veckor introduktion med handledare
Två veckor långt utbildningsprogram med föreläsningar inom neonatologi
Mentorsprogram
Kurser med simuleringsträning i akuta situationer
Kontinuerlig kompetensutveckling med veckovisa föreläsningar/utbildningar

Hos oss har du möjlighet att påverka din arbetstid och lön med individuellt schema och poängvärderingsmodell, vilket kan ge arbetstidsförkortning ner till 32 h/vecka.

Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och även om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta utifrån vår värdegrund – att alltid sätta barnen först. Hos oss bemöter vi familjer och arbetskamrater med respekt och omtanke. Vi arbetar teambaserat där varje team består av sjuksköterska, barnsköterskor och läkare. Vi strävar efter att samarbeta prestigelöst mellan yrkeskategorier och sätter värde i alla våra olika kompetenser. Intensivvård för nyfödda innebär ett varierande tempo över arbetspassen och arbetsuppgifter som växlar utifrån patientens behov. På avdelningen finns tydliga riktlinjer och rutiner vilket gör att du som sjuksköterska har en stabil grund att stå på från start.

”Det bästa med arbetet på Neonatal- IVA är variationen, från intensivvård till familjens hemgång. Vi arbetar med hela familjen där anhöriga är en del av vården. Arbetsklimatet är fantastiskt och jag är en del av en miljö där engagemang, omsorg och förbättring är starka drivkrafter.”
”Jag är enormt tacksam för den gedigna inskolning jag fick, vilket lett till att jag idag känner mig trygg som ny medarbetare på Neonatal- IVA”
… så här beskriver några av dina framtida kollegor arbetet på Neonatal- IVA.

Gå gärna in och titta på hur tre medarbetare på Neonatal- IVA beskriver sina jobb, HÄR, HÄR och HÄR

Om dig

Du är legitimerad sjuksköterska, är du vidareutbildad ses det som en merit. Vi har inte något krav på tidigare erfarenhet, utan lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Som person är du ansvarstagande, lösningsfokuserad och pålitlig. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och trivs med ett varierat arbete. En självklarhet är att du har en god samarbetsförmåga och att du bidrar med ett positivt och professionellt förhållningssätt i ditt arbete. Vi uppskattar om du vill dela med dig av tidigare erfarenheter och kunskaper och på så sätt bli delaktig i utveckling av avdelningen.

Ansökan och anställning

Vi är stolta över vår fina verksamhet och visar gärna upp den, hör av dig så kan vi planera in en hospiteringsdag eller ring oss om du vill veta mer om tjänsten! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

USKA/omvårdnadsassistent eller skötare, sommarvik hälso- och sjukvården

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Feb 14
Hälso- och sjukvården i Region Östergötland håller hög klass och vi har höga ambitioner.

Vi vill göra vården bättre – varje dag, året om. I en verksamhet som rymmer allt från högspecialiserade sjukhus till mindre mottagningar och vårdcentraler. Oavsett om du jobbar på sjukhus eller på en vårdcentral, med somatisk eller psykiatrisk specialistvård så gör du verkligen skillnad, för både patienter och närstående.

Vårt erbjudande

Ett sommarvikariat är en möjlighet att bredda dina erfarenheter och kunskaper samtidigt som du knyter värdefulla kontakter inför framtiden. Kanske hamnar du rätt direkt och när du gör det – då vet du. Du är rätt person på rätt plats. Och i vården behöver vi sådana som dig.

Arbetsbeskrivning

Som undersköterska/omvårdnadsassistent är du en nyckelspelare för att få tillvaron att fungera på bästa sätt för patienter som på olika sätt behöver hjälp, stöd och vård. Du är därmed en viktig del i vårdlaget där du samarbetar med olika professioner för att utföra behandlingar och undersökningar.

Som skötare är du en nyckelspelare för att få tillvaron att fungera på bästa sätt för patienter som på olika sätt behöver hjälp och stöd att komma på rätt väg igen. Du är därmed en viktig del i ett team där du samarbetar med andra skötare, sjuksköterskor, läkare, kuratorer och psykologer. I teamen samordnas omvårdnad och behandling tillsammans med patenten och närstående utifrån patientens individuella behov.

Om dig

För att arbeta som undersköterska/omvårdnadsassistent krävs det att du är utbildad undersköterska. Inom somatisk sjukhusvård är det, på de flesta enheter, ett krav med akutsjukvård 200 poäng samt godkänd APL för den kursen. För att arbeta som skötare krävs det att du är utbildad skötare eller undersköterska. Du kan även vara sjuksköterske-/eller läkarstuderande som vid anställningens start är godkänd på termin 3. För att vi ska kunna erbjuda våra patienter en god och säker vård är det viktigt att våra medarbetare kan kommunicera på svenska i tal och i skrift.

Våra förväntningar på dig är att du gör det bästa du kan utifrån din kunskap och förmåga och att alltid ha fokus på det vi finns till för – våra patienter. Oavsett var du jobbar så kommer du att vara en del av ett team som tillsammans jobbar för att ge bästa möjliga vård och omsorg. Här kommer du att få användning för din naturliga förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten. Samtidigt arbetar du för att varje patient ska känna sig trygg och väl omhändertagen. Det gör du genom att du är inkännande, uppmärksam, lyhörd och ha en förståelse för människors olika förutsättningar och behov.

Ansökan och anställning

Är din ansökan aktuell kommer en förfrågan skickas ut via Refapp där du ska ange dina referenser för en digital referenstagning. När referenserna är klara kommer vi att ringa upp dig för en kortare avstämning där du bland annat kommer få ange vilken/vilka verksamheter du är intresserad av att arbeta på. Komplett ansökan innehåller:

Bifogat personligt brev och ett CV där du beskriver dina tidigare arbetslivserfarenheter. Har du gjort praktik kan du inkludera detta.
Bifogade intyg från utbildningar, legitimation eller examensbevis. Om du ännu inte har examen, bifoga ett utdrag från de kurser du läst (Ladok-utdrag eller gymnasiebetyg).
Att du fyller i de veckor du preliminärt tror att du kan arbeta under sommaren 2024.

Om din ansökan saknar något av ovanstående kan vi komma att be dig att göra en komplettering.

Läst gärna mer om rekryteringsprocessen HÄR. 
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Sjuksköterska, välkommen att utvecklas i vår kirurgfamilj

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 16
Välkommen till avdelning B191 Kirurgi! Hos oss vårdas främst patienter med cancer i bukorganen som genomgår planerad kirurgi eller undersökningar som en del av en cancerutredning.

På avdelningen arbetar många professioner och yrkeskategorier och vi har stort fokus på samverkan i teamet, där patienten är central. Som sjuksköterska på avdelning B191 är relationsskapandet med patienten en förutsättning för att kunna ge patienten en god vård och se varje enskild persons behov och vi strävar därför efter små vårdlag med 4-5 patienter per sjuksköterska.

Vårt erbjudande

För att öka tryggheten i arbetet lägger vi på avdelning B191 stor vikt vid introduktion och kontinuerligt stöd i yrket. På kliniken finns ett väl utarbetat introduktionsprogram. Där har Du som nyanställd sjuksköterska sex veckors klinisk introduktion samt teoretiska introduktionsdagar med föreläsningar och praktiska moment. Under hela första året hålls schemalagda professionsträffar tillsammans med nya kollegor som leds av specialistsjuksköterskor samt avsatt schemalagd tid för fördjupning inom kirurgi. Du erbjuds en klinisk coach och längre fram kommer Du även att få en tilldelad mentor. Som nyutexaminerad sjuksköterska erbjuds Du även att delta i ett fördjupat introduktionsprogram via Region Östergötland, så kallat kliniskt basår.

Vi skapar trygghet för dig som medarbetare med hjälp av flera stödfunktioner som exempelvis specialistsjuksköterska i klinisk tjänst, apotekare och farmaceut. På avdelningen finns det alltid erfarna kollegor att få hjälp av vid bedömningar, prioriteringar och beslut. Det är högt i tak och vi vill alla hjälpas åt att utveckla varandra och ge patienten den bästa vården.

På avdelning B191 värderar vi en bra arbetsmiljö och kompetensutveckling högt. Vi tror på små vårdlag där du som sjuksköterska får möjlighet att arbeta personcentrerat med erfarna kollegor som stöd. Vi har täta interna utbildningar i syfte att öka kunskapsnivån. Våra specialistsjuksköterskor bjuder in till teamronder där fokus ligger på det tvärprofessionella samarbetet kring patienten för en god patientsäkerhet och kvalitativ vård. 

På kliniken är vi måna om att Du som sjuksköterska ska få möjlighet till karriärutveckling till exempel genom möjligheten att studera vidare till specialistsjuksköterska i kirurgisk vård på betald arbetstid.

Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor.

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Läs gärna om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Som sjuksköterska hos oss ansvarar du för omvårdnaden av patienterna i ditt vårdlag. Arbetet innefattar specifik pre- och postoperativ omvårdnad efter kirurgi. Vi arbetar utifrån standardiserade vårdplaner och när patienter inte följer sina förväntade vårdförlopp skapas individuella vårdplaner tillsammans med erfarna specialistsjuksköterskor. Du är omvårdnadsledare och samverkar med alla i teamet runt patienten, med målet att optimera patientens återhämtning efter kirurgi och återgå till tidigare funktionsförmåga.

Arbetsgrupp

Hos oss är trivsel viktigt så vi serverar alltid fredagsfika, vi har återkommande afterwork och en mycket engagerad festkommitté som planerar härliga sommar- och julfester!

Om dig

Du är legitimerad sjuksköterska eller beräknas ha slutfört din sjuksköterskeutbildning senast datum för tillträde till tjänsten.

Tidigare arbetslivserfarenhet inom kirurgisk vård är meriterande.

Du är en engagerad, nyfiken och en positiv teamspelare som vill utvecklas inom sjuksköterskeyrket. 

Ansökan och anställning

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu