Linköping: Interimschef på deltid sökes till Linköpings Universitet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interimschef på deltid sökes till Linköpings Universitet i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-30 // Varaktighet: Deltid

Kort om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en interimschef till Linköpings universitets interna tryckeri.

Uppdragets omfattning: 50 %
Uppdragets start: Slutet av augusti
Uppdragets längd: 6 månader

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Om verksamheten
LiU-tryck består av en produktionsanläggning och två försäljningsställen av kompendier. Tryckeriet på Campus Valla i Linköping är en fullserviceanläggning där vi producerar grafiska tjänster och produkter från ”ax till limpa”. Kunder kan köpa kompendier antingen i Linköping, Norrköping eller via webben. Deras kunder är huvudsakligen verksamheter och studenter på Linköpings universitet, men också exempelvis andra myndigheter eller privat verksamhet. LiU-tryck är självfinansierat och omsätter drygt 10 mkr.

Mer om tjänsten
Som interimschef för LiU-tryck har du ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. En del i uppdraget är att skapa säkra affärer och bidra till att säkra ekonomin i verksamheten, samt säkerställa att medarbetarna har en god arbetsmiljö. Inom LiU-tryck arbetar nio medarbetare som har mycket erfarenhet och kunskap om produktionen. Medarbetarna arbetar med kund- och ordermottagning, idéarbete, formgivning och layout samt tryck, kopiering och efterbehandling.

Din profil
Vi söker dig som är en affärsdriven och analytisk chef med mycket goda ekonomiska kunskaper samt förmåga att se helheten för verksamheten. Du har samtidigt ett genuint intresse för människor och en förmåga att genom ditt goda ledarskap bygga en kultur som präglas av trygghet, tillit och trovärdighet.

Du har arbetat inom producerande verksamhet och vet hur det är att vara chef för producerande personal. Du har dessutom kunskap om hur du driver upphandlingar inom verksamheten.

Språkliga kunskaper i svenska och engelska, samt kunskaper i digitala verktyg är en självklarhet.

Ansökan
Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Avdelningschef, statlig

Nedan visas andra jobb i Linköping som Avdelningschef, statlig.

Avdelningschef - Ostlänken

Läs mer Feb 27
Som avdelningschef för Ostlänken inom verksamhetsområde Stora Projekt i Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Stora Projekt ansvarar för Trafikverkets största investeringsprojekt med en kostnad över 1 miljard kronor från utredning och planering till öppnande av trafik.


Avdelningschef - Ostlänken

Arbetsuppgifter

Avdelning Ostlänken ansvarar för att bygga en 16 mil lång dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Sträckningen är uppdelad i fyra projekt som idag befinner sig i olika skeden- från tidigt skede till produktionsskede.
Som chef för avdelning Ostlänken har du ett omfattande leverans- och resultatansvar för din avdelning där du leder verksamheten och dess 100 medarbetare mot uppsatta planer och mål. Du är projektsponsor för projekten inom avdelningen och stöttar chefer och ledare i organisationen i deras uppdrag att säkra projektens framdrift och leveranser.
Som avdelningschef ingår du i verksamhetsområde Stora Projekts ledningsgrupp där du bidrar till den strategiska inriktningen, utveckling, framdrift och resultatet för hela verksamhetsområdet.

Övrig information

Möjliga placeringsorter för tjänsten är Solna, Norrköping eller Linköping.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.

Kvalifikationer

Vem är du?
Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din lösningsorienterade och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar.
Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Du är initiativtagande och har en strategisk höjd som gör att du kan lyfta blicken och se din del i det större sammanhanget samt på ett effektivt sätt omsätta teori till praktik. Du har förmåga att leda och involvera olika målgrupper för att uppnå resultat och/eller förändringar.
Vi söker dig som har
högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp med teknisk eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
flerårig erfarenhet från chefs- och ledarroller för komplexa uppdrag i en större organisation
erfarenhet från entreprenader inklusive produktion och upphandling i stora infrastruktur- eller anläggningsprojekt
erfarenhet från att planera, styra och följa upp tidplaner och prognoser i entreprenader
flerårig chefserfarenhet som har inkluderat personal-, budget- och verksamhetsansvar
erfarenhet av att leda genom andra chefer
mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har
erfarenhet från planering och tidiga skeden
erfarenhet från järnvägsbranschen


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Vill du veta mer om Ostlänken?

https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-som-stracker-sig-over-flera-lan/ostlanken-en-ny-dubbelsparig-jarnvag/

Ansök nu

Interimschef till statlig verksamhet i Linköping!

Läs mer Okt 23
Är du en person som har ett intresse för att utveckla och leda människor? Har du erfarenhet av att ansvara för personal och drift? Läs vidare!

Till vår kund inom statlig verksamhet söker vi nu dig som vill anta rollen som interimchef inom Centrum för biomedicinska resurser. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start så snart som möjligt och sträcker sig sex månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

About the position
I rollen som interimschef till Centrum för biomedicinska resurser, CBR, innebär din huvudsakliga arbetsuppgift personalansvar för cirka 15 medarbetare, vilket inkluderar sedvanlig arbetsledning och ansvar. Som chef har du det övergripande ansvaret för att den operativa verksamheten fortlöper vad gäller bemanning och drift. Arbetet sker i nära samverkan med andra nyckelfunktioner inom verksamheten och du kommer att få stöd i ditt arbete från HR-funktionen och ekonomiavdelningen.

Vem är du?
Vi söker dig med minst 1 års erfarenhet av chefs- och ledarskap och du har relevant högskoleutbildning för tjänsten. Du besitter förmågan att anpassa din kommunikation beroende på målgrupp och du tar gärna initiativ till att förbättra befintliga arbetsmetoder. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav i rollen.

Vår kund värdesätter att du har ett starkt intresse för att arbeta med människor samt att du har en god relationsskapande förmåga. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Flygstaben söker chef tillika Vidmakthållandeledare Flygplan 106

Läs mer Sep 6
Är du Chef? Kan du nyttja kraften i uppdragstaktik och synergieffekter? Har du erfarenhet från arbete inom flygmaterieltjänst och vill leda ett mycket kompetent team samt utföra tekniska bedömningar? Nu har du chansen att söka ett utmanande och inspirerande arbete!
Försvarsmakten är inne i en stark tillväxtperiod. Organisationen formas nu för att möta framtidens krav. Läs gärna mer om oss och vår verksamhet här: http://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/det-har-gor-forsvarsmakten/flygvapnet/.

OM BEFATTNINGEN


Teknik- och vidmakthållandeavdelningen (TVA) är Flygvapnets teknikkontor som ansvarar för att hålla samman fortsatt luftvärdighet och underhållsproduktion, modifieringsverksamhet och gemensamma tekniska frågor för alla flygmaterielsystem i Försvarsmakten. En del av TVA utgörs av Första Teknik- och Vidmakthållandesektionen (1.TVS). Fpl106 är en av sju detaljer på sektionen.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER



• Leder vidmakthållandet av FPL106 på systemnivå mot beslutad kravnivå. Detta inkluderar att följa upp och bereda ärenden för beslut med utgångspunkt i systemmålsättningar och från brukarerfarenhet.
• Genomför, tillsammans med kollegor, remisser och utredningar samt rapporter inom vidmakthållandeområdet och föreslår erforderliga åtgärder för bibehållande av kravställd funktionalitet och säkerhet.
• Upprättande och uppföljning av avtal, som exempelvis tjänste- och anskaffningsavtal.
• Ansvarar för beställningar av externa tjänster inom vidmakthållandeområdet.
• Budgetansvar för vidmakthållande.
• Ansvarar för beredning av beslut om avveckling.

KVALIFIKATIONER


• Chef med goda referenser
• Utbildad flygtekniker, relevant ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig av arbetsgivaren
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom relevant materielområde vid teknisk stab, på förbandsnivå eller motsvarande civil erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• B-körkort

MERITERANDE


• Teknisk utbildning/erfarenhet av Bombardier 6000
• Tekniskt kunnig om SAAB integrationsprodukter i Fpl106
• Goda kunskaper om regelverken inom civil/militär Luftfart

PERSONLIGA EGENSKAPER


Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och har ett bra ordningssinne. Du har en hög social kompetens. Du har ett helikopterperspektiv och vet vad som behöver göras, är flexibel och tar initiativ. Vi söker dig som har förmåga att arbeta i team såväl som självständigt. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Anställningsform: civil tillsvidareanställning. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: 100 %.
Arbetsort: Linköping
Tillträdesdatum: enligt överenskommelse.

Individuell lönesättning tillämpas. Befattningen innebär krav på fysisk förmåga, genomförande av tjänsteresor, internationell tjänstgöringsskyldighet samt deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Resor i tjänsten förekommer med kortare eller längre tjänstgöring på annan ort såväl nationellt som internationellt. Beredd att placeras i insatsorganisationen.

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av

Sektionschef Bo Svedevall, 013-28 36 71
Stf Sektionschef Måns Atlas, 0768- 656 553

Fackliga representanter

OFR/O Anders Wedin
OFR/S Caroline Nilsson
SEKO Jan Salomonsson
SACO Borka Medjed Hedlund

Samtliga nås via FM växel på 08-788 75 00.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan senast 2023-09-17. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 250 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 4000 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Gruppchef till Ekonomiavdelningen, Linköping

Läs mer Maj 16
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en utvecklingsinriktad gruppchef med erfarenhet av digitalisering av ekonomiadministrativa system till Polismyndighetens Administrativa Center (PAC) i Linköping.
Enheten för finansiell styrning ansvarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning. Enheten är inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bland annat innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Finansiell styrning är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Läs mer om ekonomiavdelningen här.
PAC Ekonomi är en sektion inom finansiell styrning och är placerat i Linköping. PAC Ekonomi ansvarar för hela polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Sektionen leds av en sektionschef och är organiserade i fyra grupper - Kund, Leverantör, Fakturasamordning och Redovisning. Det är till Kundgruppen, gruppen som ansvarar för hela Polismyndighetens inbetalningsflöden, som vi nu söker en chef.
Arbetsbeskrivning
Gruppen vi söker en chef till består av cirka 10 medarbetare, och dess huvuduppgift är att administrera och stödja hela Polismyndigheten i back-office hantering av kassa, fakturering, inbetalningar, avstämningar och utvecklingsprojekt. Sektionen är inne i en spännande och intensiv utvecklingsfas, som bland annat innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter.
I ditt uppdrag som gruppchef kommer du därför att arbeta aktivt med olika utvecklingsprojekt och framför allt med inriktning mot digitalisering. Du är med och driver arbetet och bidrar med dina idéer för att utveckla automatisering av de ekonomiadministrativa processerna.
Som gruppchef för Kundgruppen rapporterar du till sektionschefen samt ingår i dennes ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs och driva ekonomicentrets och till viss del myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området inbetalningar och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 3 års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef, arbetsledare eller liknande den senaste femårsperioden
erfarenhet av att leda och/eller delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde inom redovisning/ekonomi
akademisk utbildning inom ekonomi eller annan inriktning/utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
ingått i ledningsforum
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå
erfarenhet av liknande roll inom stor och/eller komplex organisation

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation



Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Kontaktpersoner
Information om uppdraget lämnas av sektionschef Therése Jern 010-56 35 141 eller 073-091 30 25.
Information om rekryteringsprocessen lämnas av HR-konsult Sanna Nilsson, sanna.nilsson@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO-S, Lawen Dehgani tfn: 010-563 85 79
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
Fackförbundet ST, st.region-ost@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn 0732-490 422
Övrig information
Anställning
Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering i Linköping



Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 12 juni 2023 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A286.510/2023 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Ansök nu

Avdelningschef till Cyberförsvar och ledningsteknik

Läs mer Nov 16
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1000 anställda, varav drygt 800 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap.

Har du erfarenhet av att leda och utveckla personal och verksamhet?

Vill du arbeta med strategisk utveckling och bidra till att driva myndigheten framåt i en verksamhet där det pågår spännande forskning i framkant inom försvar och säkerhet?

Nu söker vi dig som vill bli avdelningschef för Cyberförsvar och ledningsteknik!

Avdelningen bedriver forsknings- och utvecklingsverksamhet inom områdena cyberförsvar och cybersäkerhet, ledningssystemsutveckling, sensordataanalys, sensorfusion, beslutsstödsystem och människa-teknik-organisation. Verksamheten bygger kunskap om informationshantering i våra uppdragsgivares ledningsfunktioner, utgående från att en motståndare försöker försvåra eller omöjliggöra dem. Denna kunskap tillämpas till exempel för att stödja Försvarsmakten i att erhålla effektiv ledningsförmåga i utmanande förhållanden.

Inom ramen för avdelningens cyberverksamhet finns en av Europas första och största cyberanläggningar, Crate. Här bygger vi upp stora och komplexa IT-miljöer såsom styrsystem för samhällsviktig verksamhet, som vi kan utsätta för cyberangrepp och andra cybersäkerhetsscenarier under kontrollerade former.

Vad bidrar du med i arbetet hos oss?

Som avdelningschef är du ansvarig för att planera, leda, utveckla och följa upp avdelningens verksamhet. I detta ingår också ansvar för avdelningens budget och ansvar för personal och arbetsmiljö. I rollen ingår personalansvar för sex enhetschefer, en ställföreträdande avdelningschef samt en controller.

Du leder och utvecklar avdelningens ledningsgrupp där enhetscheferna ingår. Du företräder myndighetens verksamhet och kommer bidra till att driva myndigheten framåt med fokus på avdelningens strategiska utveckling.

Du rapporterar direkt till Generaldirektören och sitter i myndighetens ledningsgrupp.

Har du den kompetensprofil vi behöver?

Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet från verksamhet inom forskning och utveckling. I rollen som avdelningschef krävs att du har erfarenhet som personalledande chef från försvars- och säkerhetssektorn. För rollen krävs också att du har en god förståelse för ledarskap och styrning inom myndighet och en vana att leda verksamhet som omges av en hög grad av sekretess. Erfarenhet av att leda genom underställda chefer är meriterande.

Vi vill att du har en akademisk examen på masternivå i ett för verksamheten relevant område, och är du dessutom disputerad inom området är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete nära någon av FOI:s viktigaste uppdragsgivare.

För att lyckas i rollen som avdelningschef är det viktigt att du leder, motiverar och skapar engagemang och delaktighet för att nå överenskomna resultat. Som person har du en stor personlig mognad och är en god förebild för andra.

Du tillför med ditt ledarskap ett strategiskt och långsiktigt helhetsperspektiv och du har ett gott omdöme som påverkar dina prioriteringar, beslut och agerande. Du har en god förmåga till samarbete över organisatoriska gränser och god förmåga att se den egna verksamhetens arbete i ett större sammanhang. Vidare har du ett stort intresse för verksamhetsutveckling och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

I urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi dig?

På FOI får du möjlighet att arbeta med frågor som är viktiga för både totalförsvaret och hela samhället. Tillsammans med andra får du möjlighet att skapa nya infallsvinklar och lösningar på komplexa frågor och se resultaten förverkligas hos våra uppdragsgivare. Din expertis bidrar till att viktiga samhällsfunktioner som exempelvis Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap blir effektivare, kunnigare och starkare inom sina respektive områden.

Avdelningen är huvudsakligen lokaliserad till Linköping där tjänsten är placerad. Resor i tjänsten förekommer, framförallt till Kista där myndighetens huvudkontor och delar av avdelningens verksamhet finns.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan inledas med sex månaders provanställning. Alla chefer på FOI har en tillsvidaretjänst i verksamheten. Vi tillämpar chefsförordnande som avtalas på tre år med möjlighet till förlängning

Vi arbetar medvetet för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner, läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html

Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld?

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den   4 december 2022.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Generaldirektör Jens Mattsson. Fackliga företrädare är Kristofer Hallgren (Saco-S) och Eva Larsson (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning kommer den slutkandidat som är aktuell för tjänsten behöva lämna in vidimerade kopior på av oss angivna utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten.

Då vi är en myndighet betraktas inlämnade ansökningshandlingar som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Dreamwork Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Dreamwork Scandinavia AB .

Affärsutvecklare till MyAir Test and Validation AB

Affärsutvecklare
Läs mer Dec 5
Kort om tjänsten
Just nu söker vi en Affärsutvecklare med erfarenhet av projektledning till MyAir Test and Validation AB.
Som affärsutvecklare hos oss kommer du ha en nyckelroll och driva framgångsrika projekt mot Sjukhus, Farmaceutiskmiljö, Laboratorier och Industrier med känsliga miljöer. Här har du möjlighet att komma till ett välmående företag samt vara med och påverka din roll och företagets framtid. Dina ansvarsområden kommer inkludera att följa upp pågående projekt, vårda och utveckla befintliga kunder, samt att hitta nya affärsmöjligheter genom hela försäljningskedjan.

Om verksamheten
MyAir Test and Validation AB är ett välmående företag som fokuserar på att minimera luftburen smitta, optimera arbetsmiljön och säkerställa processfunktionen för våra kunder. Vi är certifierade för både ISO 9001 och 14001 och strävar efter att utöka vår närvaro i Malmö Regionen samt Stockholm.




Mer om tjänsten
• Följa upp kunder i pågående projekt.
• Vårda och utveckla befintliga kunder samt skapa varma kontakter.
• Identifiera och exploatera nya kunder, marknader och affärsmöjligheter.
• Samarbeta med kollegor för att ta fram och föreslå tekniska lösningar.
• Ansvara för offertarbete och dess uppföljning.
• Regelbunden kontakt med mättekniker för planering och avstämning.
• Deltagande vid mässor och konferenser.


Din profil
Vi söker främst dig som har några års erfarenhet av affärsutveckling och teknisk försäljning samt dig som är van
att ha kundkontakter inom vårt kundsegment. Du har ett stort tekniskt intresse som syns i din
arbetslivserfarenhet, det är starkt meriterande om du har erfarenhet från ventilation inom känsliga miljöer där
luftkvalitén är avgörande för verksamheten. Hos oss arbetar vi i projektform och därav är din kommunikativa
förmåga av stor vikt eftersom dialogen tillsammans med våra mättekniker och kunder är en viktig del i ditt
arbete. Rollen är ny och en utökning av företaget, så stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som är ansvarsfull, öppen och engagerad. För att lyckas i denna roll bör du också vara metodisk,
envis och ha en god administrativ förmåga

Kvalifikationer:
Eftergymnasialutbildning inom teknisk försäljning eller motsvarande erfarenhet.
Utbildning med naturvetenskaplig inriktning biologi/kemi/biomedicin är meriterande, dock inget krav.
Erfarenhet/utbildning inom projektledning, arbetsledning är meriterande dock inget krav.
Goda kunskaper i Office-programmen.
Att kunna kommunicerar i både tal och skrift på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
B-körkort.


Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Erfaren Administratör till Myndighet i Linköping

Administrativ assistent
Läs mer Apr 21
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en erfaren administratör till myndighet i Linköping. Uppdraget är minst ett år men med chans till förlängning. Start är enligt överenskommelse men så snart som möjligt. Arbetet är heltid. Du blir anställd av oss på Dreamwork men arbetar på plats hos kund.

Mer om tjänsten
Vi söker en erfaren administratör där du främst kommer att arbeta inom ledningsstöd och institutionsadministration. Du kommer bland annat att vara administrativt stöd till myndighetens ledning vilket innebär ett brett fält på varierande nivå av komplexitet. Arbetet utförs i nära samarbete med institutionens prefekt och administrativa chef. Rollen kräver en hög grad integritet, initiativtagande, prestigelöshet och förmåga att arbeta självständigt i ett periodvis högt tempo.

Vidare innebär tjänsten:

- Hjälp och stöd till institutionsledningen med olika administrativa uppgifter.
- Bevakning, samordning och strukturering av inkommande och aktuella ärenden hos institutionsledningen.
- Framtagande och utskick/publicering av skriftlig information, både internt och externt.
- Mötesadministration (agendor, inbjudningar, presentationsmaterial, lokalbokning, minnesanteckningar m.m.).
- Planering och genomförande av större personalaktiviteter på institutionen, externa besök, konferenser och workshoppar.
- Resebokningar för grupper och gäster, beställningar av catering och bokningar av representationsmåltider inklusive tillhörande fakturahantering.
- Medlem av institutionens krisledningsgrupp.
- Övriga administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.



Din profil
Vi söker dig med minst gymnasialutbildning. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerad och självständigt administrativt arbete inom verksamhetsstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du är van och har erfarenhet av att arbeta i större organisation. Du har tidigare arbetat med skriftlig kommunikation inom större organisationer. Du har B-körkort.
Som person har du hög integritet, van att ta initiativ, prestigelös och har en förmåga att arbeta självständigt.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Erfaren Registrator till myndighet i Linköping

Registrator
Läs mer Feb 28
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en Registrator.
Omfattning: Heltid 100%.
Start: omgående
Längd: I första hand fram till sommaren, eventuellt längre.


Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
• Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
• Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem, gärna Public360.
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
- Kunskap om offentligrättslig lagstiftning

Ansökan
Känner du att du passar in på detta så är du välkommen att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Administratör till Linköpings Universitet.

Administrativ assistent
Läs mer Feb 20
Kort om tjänsten
Nu sker vi dig som tidigare jobbat som administratör, gärna från skolmiljö med bra ordningssinne.

Omfattning: Deltid 50%
Start: 2023 03 01
Längd: 2023 05 31, eventuellt längre.


Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Om verksamheten



Mer om tjänsten
ARBETSUPPGIFTER
Kompetensförsörjningsenheten ansvarar för att genomföra LiU:s centrala chefs- och ledarprogram, bla Chefsprogrammet och PLUF (Programmet för ledare inom utbildning och forskning). I samarbete med programledarna ansvara för den praktiska planeringen och samordningen av dessa aktiviteter.

I samarbete med ansvariga för HR avdelningens övriga centrala utbildningar - Doktorandprogram, HLR och arbetsmiljöombudsdagar, ansvara för den praktiska planeringen och samordningen av dessa aktiviteter.
Löpande arbete och administration inom HR avdelningen och till CSG, Centrala samverkansgruppen.


Din profil
För att vara aktuell för detta uppdrag, behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Minst gymnasieutbildning med relevant inriktning te x ekonomi- eller samhällsprogrammet.
- God datorvana och att du har lätt för att lära dig nya administrativa system
- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Du skall känna dig bekväm i att ha flera kontaktytor, uppdrag och arbetsuppgifter pågående samtidigt.
God initiativ- och planeringsförmåga och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för ditt uppdrag och skapar effektiva arbetsmetoder och rutiner.

Bidrar till samarbete och tillgänglighet i ditt uppdrag genom att inkludera andra samt kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt.

Ansökan
Känns detta som om det passar in på dig, så är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Erfaren Registrator till myndighet i Linköping

Registrator
Läs mer Feb 7
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en Registrator.
Omfattning: Heltid 100%
Start: omgående
Längd: I första hand 2-3 månader, eventuellt fram till sommaren.


Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
• Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
• Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem, gärna Public360.
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
- Kunskap om offentligrättslig lagstiftning

Ansökan
Känner du att du passar in på detta så är du välkommen att söka via länken i annonsen.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Polismyndigheten i Linköping.

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 10
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vill jobba som Ekonomiassistent inom framförallt leverantörsreskontran hos polismyndigheten i Linköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning (tar ca 4-6 veckor)
Längd: ca 5 månader, ev längre.



Du måste klara en säkerhetsprövning som bland annat innebär att du är ostraffad, svensk medborgare och inte har några pågående ärenden i svensk domstol.

Mer om tjänsten
Du kommer att ingå i en grupp med 10 medarbetare som arbetar nära varandra med dagliga avstämningar och prioriteringar. Arbetet består av en kombination av löpande arbetsuppgifter varvat med specialiserade ansvarsområden och utvecklingsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i gruppen är att:

• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
• Delta som leverantörsreskontrans representant i olika typer av arbetsgrupper
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.


Din profil
Detta är en möjlighet för dig som har:

- Gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning.
- Några års erfarenhet av liknande ekonomiassistent arbete.
- Erfarenhet av arbete i ekonomiadministrativa processer

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

- Erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
- Flera års erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
- Flera års erfarenhet av ex Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
- Erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet

Personliga egenskaper:

Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även ett systemintresse och genom detta ett intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Ansökan
Skulle detta jobbet passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu