Linköping: Teknisk skribent till Saab Aeronautics

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk skribent till Saab Aeronautics i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-06 // Varaktighet: Heltid

Saab Aeronautics rekryterar nu en teknisk skribent. Har du ett stort teknikintresse och gillar att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av arbete som teknikinformatör och vill arbeta i en unik bransch? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Mest känt av dessa är Gripen där Aeronautics har ett helhetsansvar från utveckling till försäljning och även support på sålda flygplan.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk skribent kommer din uppgift vara att skriva och skapa flygmanualer och standarder utifrån processerna inom produktionen för Saabs civila flygplan. Du kommer till största del arbeta självständigt på egen hand men tjänsten innebär även många kontaktytor inom organisationen. Du kommer ha nära dialog med bland annat andra skribenter, ingenjörer och koordinatorer. Med dessa kommer du främst ta emot och verifiera information som sedan ska bearbetas, men ibland även aktivt söka informationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för nyskapande, uppdatering eller komplettering av teknisk information
• Uppdatera verktygskatalog
• Delta i projekt

För den här tjänsten kommer du tillhöra avdelningen technical information på Saab Aeronautics Special Mission and Aircraft. Du kommer ingå i ett mindre team av andra skribenter, i dagsläget fyra personer. Placeringsort är Linköping, Tannefors.


Din profil
För att trivas i den här rollen behöver du ha ett stort intresse för teknik samt gilla att arbeta självständigt. Du är engagerad och kan driva ditt arbete framåt på egen hand. Vidare vill vi att du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett öga för detaljer. Du har ett strukturerat arbetssätt, är positiv och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi är öppna för att ta emot dig som är både erfaren eller junior och anpassar tjänstens komplexitet utifrån dina erfarenheter och kompetenser.

Krav för tjänsten:
• Tidigare arbetslivserfarenhet av teknisk information av något slag
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande:
• Teknisk utbildning inom relevant område, till exempel ingenjör, kognitionsvetenskap, flyg etc.
• Mångårig arbetslivserfarenhet som teknikinformatör/teknisk skribent

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där kunden har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med en konsultanställning på Skill för att efter en tids inhyrning gå över i en Saabanställning. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin, isabelle.wallin@skill.se.
På grund av semester kommer urvalsarbete och eventuella frågor hanteras under vecka 33.

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Teknikinformatör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Teknikinformatör.

Teknisk skribent med passion för teknik & kommunikation

Läs mer Mar 11
Vill du utvecklas vidare i din karriär och arbeta tillsammans med ett mindre och engagerat team som strävar efter att leverera högkvalitativ teknikinformation?

Vad rollen innebär

Som teknikinformatör hos oss kommer du vara bryggan mellan tekniken och människan och arbeta som konsult hos våra kunder.

Du kommer bl.a. arbeta med att:

- Analysera, strukturera samt utveckla teknisk information för våra kunders produkter. Informationen kommer rikta sig till olika målgrupper som behöver förstå produkten på olika sätt, så som servicetekniker, säljare eller slutanvändare.

- Vara experten ute hos kund, men ha nära kontakt och samarbete med dina kollegor på Aleido för att få hjälp och stöttning när det behövs.

- På bästa sätt hjälpa kunden, du behöver förstå deras produkter och kunna anpassa din leverans utifrån behovet, vilket ställer krav på nära kunddialog och relationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet inom teknisk dokumentation eller annan likvärdig erfarenhet t.ex. metodframtagning
av reperationsmetoder

- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande om du har:

- Kunskap inom Uptime4 och S1000D

- Erfarenhet av att arbeta i XML-miljö

Som person tror vi att du drivs av struktur och har ett öga för detaljer. Det faller sig dessutom naturligt för dig att samarbeta med andra människor, då du har förmågan att lyssna in och förhålla dig till olika perspektiv. Slutligen tror vi att du har förmågan att se utvecklingspotential och hitta nya områden där våra lösningar kan göra skillnad.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Junior standardskribent!

Läs mer Mar 26
Beskrivning
För vår spännande kund i expansiv fas söker vi nu en junior standardskribent till en avdelning.

Rollen inkluderar också hantering av ärenden som uppstår efter revision av leverantörer för att säkerställa att deras åtgärder och grundorsaksanalyser uppfyller förväntad nivå.



Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att vara delaktig i att uppdatera och skriva artikel- och konstruktionsstandarder samt tekniska specifikationer. Du kommer att utföra utredningar, samla in information och analysera standarder. Dessutom kommer du att säkerställa ledtider för svar på revisionsärenden från leverantörer samt övervaka kvaliteten på deras svar. Rollen kräver tydlig förmåga att arbeta mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande samt att kunna hantera flera uppgifter samtidigt. 

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom maskin, elektronik eller materialteknik, eller motsvarande erfarenhet alternativt motsvarande arbetserfarenhet inom relevant område;
- Erfarenhet från standardarbete;
- Tidigare erfarenhet som skribent;
- Kommunikativ förmåga och van att arbeta i team;
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Villkor
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Q och arbetar på heltid på plats hos vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till ett långt uppdrag. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att ta del av din ansökan snarast. Vänta därför inte med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Teknikinformatör hos SAAB Underwater Systems - En Innovativ Framtid Väntar!

Läs mer Feb 1
Är du redo att dyka in i en värld av innovation och teknik? SAAB Underwater Systems söker nu en teknikinformatör som är redo att ta nästa steg i sin karriär!

Om rollen
Som teknikinformatör hos Saab Underwater Systems kommer du att ha en dynamisk roll med varierande uppgifter i olika projekt för deras avancerade produkter. En central del av ditt arbete kommer att vara att förstå både tekniken och användaren för att kunna anpassa informationen på bästa sätt.

Din roll kommer att innebära att du planerar och producerar olika typer av teknisk dokumentation inom ramen för deras utvecklingsprojekt eller vid uppgraderingar av befintliga produkter. Detta kommer du att göra genom att:
•Samla in och analysera olika tekniska källdata, såsom designspecifikationer och scheman, genom att kommunicera med utvecklare och konstruktörer, och ibland även genom att undersöka produkterna själva.
•Strukturera och skriva klara tekniska instruktioner och beskrivningar, samt specificera och beställa eller producera tekniska illustrationer.
•Delta i förbättrings- och utvecklingsarbetet för processer, metoder och verktyg.
Du kommer att ha ett stort ansvar för ditt arbete, dina leveranser och din personliga utveckling. För att stödja dig i ditt arbete kommer du att ha tillgång till:
•Djup och bred teknisk expertis om våra produkter.
•Militära standarder och skrivregler att följa.
•Processer, metoder och verktyg för vår produktinformation.
•Stora möjligheter till utveckling, både inom ditt område och mer generellt.
Vi söker dig med
•Teknisk högskole- eller universitetsutbildning som ingenjör, systemvetare, kognitionsvetare eller liknande.
•Utmärkta kunskaper i att skriva och kommunicera på svenska, och gärna även på engelska.
•Hög förmåga att utvärdera och strukturera komplex teknisk information, på både detalj- och helhetsnivå, samt anpassa den till olika målgrupper.
Meriterande för tjänsten är
•Tidigare arbetslivserfarenhet av teknikinformation.
•Erfarenhet av att skapa tydlig och korrekt teknisk modulbaserad information i XML-miljö.
•Erfarenhet av exempelvis UpTime, S1000D, Adobe Suite och CAD.
Du erbjuds
•Stora utvecklingsmöjligheter och karriärvägar
•En del av en senior arbetsgrupp som har goda möjligheter till mentorskap och välplanerad introduktion
•En kreativ miljö med omväxlande arbetsuppgifter
•Attraktiva förmåner som Friskvårdsbidrag och Aktiesparprogram
Om vår kund
SAAB är ett globalt företag som levererar världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. SAAB har verksamhet och kunder i över 100 länder och har cirka 20 000 medarbetare. SAAB är ett företag som står för innovation, kvalitet, professionalism och ansvarstagande. SAAB har en stark företagskultur som präglas av öppenhet, respekt, engagemang och kundfokus.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.

Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare på Framtiden AB, referenstagning, intervju med avdelningschef på Saab och slutligen säkerhetsprövning.Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Linköping

Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Junior standardskribent!

Läs mer Mar 15
Beskrivning
För vår spännande kund i expansiv fas söker vi nu en junior standardskribent till en avdelning.

Rollen inkluderar också hantering av ärenden som uppstår efter revision av leverantörer för att säkerställa att deras åtgärder och grundorsaksanalyser uppfyller förväntad nivå.



Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att vara delaktig i att uppdatera och skriva artikel- och konstruktionsstandarder samt tekniska specifikationer. Du kommer att utföra utredningar, samla in information och analysera standarder. Dessutom kommer du att säkerställa ledtider för svar på revisionsärenden från leverantörer samt övervaka kvaliteten på deras svar. Rollen kräver tydlig förmåga att arbeta mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande samt att kunna hantera flera uppgifter samtidigt. 

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom maskin, elektronik eller materialteknik, eller motsvarande erfarenhet alternativt motsvarande arbetserfarenhet inom relevant område;
- Erfarenhet från standardarbete;
- Tidigare erfarenhet som skribent;
- Kommunikativ förmåga och van att arbeta i team;
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Villkor
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Q och arbetar på heltid på plats hos vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till ett långt uppdrag. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att ta del av din ansökan snarast. Vänta därför inte med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Teknisk skribent inom IT-säkerhet till välkänt bolag i Linköping

Läs mer Mar 11
Är du en erfaren teknisk skribent med fokus på IT-säkerhet? Har du vad som krävs för att säkerställa dokumentation och rutiner för höga standarder och krav? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Om Rollen:

Vi letar efter en teknisk skribent för att stärka vår kunds team inom Simulatorer i Sverige. Ditt huvudansvar kommer att vara att säkerställa att dokumentation och rutiner för IT-säkerhet uppfyller höga standarder och krav. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av en ny stor simulator och förvaltningen av datorplattformarna.

Krav:

Flera års arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet.
Stark förmåga att producera högkvalitativ dokumentation.
Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
En passion för IT och teknik är meriterande.


Fördelar:

Möjlighet att arbeta i ett trevligt och stöttande team.
Spännande arbete inom tekniksektorn.
God introduktion till verksamheten och möjligheter till personlig utveckling.


Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera.

För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Skill Rekrytering & Bemanning AB .

Lagermedarbetare till San Sac AB

Lagerarbetare
Läs mer Mar 26
San Sac AB erbjuder ett varierat lagerjobb med tydliga inslag av montering. Deras produkter förenklar källsortering och återvinning för omkring 3000 kunder och 5 miljoner användare. Nu söker vi dig med erfarenhet från lagerarbete som är redo för nästa kliv. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
San Sac AB är marknadsledande och har framgångsrikt levererat utrustning för avfallshantering sedan 1962, och erbjuder i dag marknadens bredaste sortiment av utrustning för miljöriktig källsortering. Viktiga kundgrupper utgörs bland annat av kommuner, renhållningsentreprenörer, fastighetsägare, byggbolag och landsting. San Sac har i dag 40 anställda och omsätter ca 550 Mkr. Huvudkontor med lager finns i Linköping och säljkontor i Stockholm, Göteborg, Örebro, Trelleborg och i Örnsköldsvik. Läs gärna mer på www.sansac.se.

San Sac AB är en del av den multinationella koncernen SULO med företag som erbjuder och producerar lösningar för avfallshantering och källsortering i tre världsdelar. Koncernen har ca 2500 anställda och en sammanlagd omsättning på ca 6 miljarder SEK.

San Sac AB söker nu en lagermedarbetare till deras lager i Linköping.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som lagermedarbetare ingår du i ”Team Lager” – ett gäng på fyra personer som tillsammans ser till att produkter flödar in och ut från San Sacs site i Hackefors.

Arbetsuppgifterna innefattar:
• Godsmottagning
• Plocka artiklar från hyllor, med truck och för hand
• Skriva fraktsedlar och registrera i system
• Utleverans

Parallellt med det traditionella lagerarbetet ingår montering av San Sac AB:s produkter. Du skruvar, nitar, monterar hjul, gångjärn med mera på sop- och sorteringskärl, för att nämna några exempel. Du fördelar din tid jämnt mellan lagerarbete och montering.

Arbetstiderna är 07 – 16 måndag till torsdag och 07 – 14 fredagar.

Din profil
Vi söker dig med några års erfarenhet av lagerarbete som trivs med varierade arbetsuppgifter. Då rollen innefattar montering ser vi att du är praktiskt lagd och kan hantera verktyg.

Truckkort A1-4 och B1-6 är ett krav.

Som person har du en känsla för ordning och reda. Av andra beskrivs du som en lagspelare, behöver någon hjälp sträcker du ut en hand och stöttar där det behövs. Du har lätt för att ta egna initiativ, är strukturerad och noggrann, granskar ditt arbete en extra gång så produkterna lämnar lagret i bästa skick.

På San Sac finns gott om erfarenhet och en arbetsgrupp som värderar att ha roligt tillsammans. Du kommer få en gedigen introduktion i arbetet och stöttning tills den stund du känner dig självgående.

Ansökningsförfarande
Tjänsten är en så kallad hyrrekrytering, där du anställs som konsult hos Skill första 6 månaderna, med avsikten att anställningen går över till San Sac AB efter första halvåret.

Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Hedvig Högström hedvig.hogstrom@skill.se. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och Tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Ansök nu

Applikationskonsult till IMI

Applikationskonsult
Läs mer Mar 25
Vill du jobba i gränslandet mellan logistik, kundkontakt och systemutveckling tillsammans med spännande kunder och kompetenta kollegor? I den här rollen får du möjligheten att djupdyka i en varierande spännvidd av logistiska flöden!

Om företaget
Framtiden är ljus för IMI med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik. Vi är en jämställd arbetsgivare som aktivt strävar efter mångfald och en inkluderande kultur. Ett exempel är den sedan länge jämna fördelningen mellan män och kvinnor i ledningen.
IMI är certifierade av Great Place To Work. Rankingen sker genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. Vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.

Dina arbetsuppgifter
Inom affärsenheten Professional Services arbetar du tillsammans med flera applikationskonsulter i kundteam för att utveckla och anpassa IMI:s order- och lagerhanteringssystem efter kundernas behov och önskemål. I rollen ingår även att förse våra kunder med rådgivning och support. Ett spännande arbete med en varierande vardag med möjligheter att arbeta i gränslandet mellan logistik, kundkontakt och systemutveckling. Arbetet sker in-house på kontoret i centrala Linköping eller i Göteborg, men det finns även goda möjligheter till distansarbete.

Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta med kunden i fokus och tycker om mixen av logistik och programmering. Det här jobbet passar dig som är lösningsfokuserad och driven i ditt arbetssätt samt har lätt för att förstå olika flöden och processer. Då du arbetar nära både företagets kunder och kollegor är det viktigt att du är relationsskapande, flexibel och nyfiken både på individer och verksamheter.

Eftersom du arbetar nära företagets kunder ser vi det som viktigt att du är nyfiken på kundernas verksamheter och har en konsultmässig approach. Att du har ett genuint intresse för teknik och programmering ser vi som en självklarhet. Då kunderna är internationella och dokumentation sker på både svenska och engelska krävs goda kunskaper i båda språken.

Vi söker dig som har:
• Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis Kommunikation, transport och samhälle, Industriell ekonomi (Logistik och supply chain) eller annan utbildning inom logistik eller data samt något års relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Kunskaper i logistik eller ekonomi är meriterande

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar IMI med Skill. Du är varmt välkommen med din ansökan på skill.se. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Filip Andersson på filip.andersson@skill.se.

Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Drifttekniker till Meva Energy

Drifttekniker, förbränningsstation
Läs mer Mar 25
Vill du vara med och forma framtiden för förnybar energi? Vi erbjuder en roll där din passion för teknik och hållbarhet kan utvecklas!

Om företaget
Meva Energy är ett högteknologiskt företag inom förnybar energi som använder termokemisk omvandling av biomassarester. Meva Energy är mitt i det kommersiella genombrottet efter att ha tecknat avtal med möbeltillverkaren IKEA Industry och mjukpapperstillverkaren Sofidel. Sofidels anläggning är redan igång och nästa i raden är IKEA. Hos Sofidel ersätter den producerade förnybara gasen användningen av fossila bränslen för mjukpapperstorkningen. På IKEA Industry-anläggningen kommer den förnybara gasen att omvandlas till förnybar kraftvärme genom generatorer och användas internt på platsen.

Dessa två kunder representerar de primära kundsegmenten för Meva Energy: bearbetningsföretag för träskivor (konstruktionsträ) samt mjukpapperstillverkare. Meva Energys teknologi kan användas för att ersätta fossil naturgas i många tillverkningsprocesser samt generera kostnadseffektiv förnybar kraftvärme från industriers biomassarester.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som drifttekniker är du en del av en innovativ fabrik i full drift. Vi erbjuder en spännande roll med varierande arbetsuppgifter och en möjlighet att vara med från början till slut i den dagliga driften av vår anläggning i Kisa.

Dina ansvarsområden inkluderar:

- Kontrollrumsövervakning och styrning av anläggningen
- Provkörning och testning med uppföljning för att ständigt förbättra arbetet
- Felsökning samt proaktivt och avhjälpande underhåll av anläggningen

Du kommer att arbeta i ett skiftlag där samarbete och effektiv kommunikation är nyckeln till att säkerställa en optimal och störningsfri driftprocess.


Din profil
Vi söker dig som är utbildad driftoperatör eller besitter industriteknisk erfarenhet, exempelvis från pappers-, process- eller energibranschen. Du har ett tekniskt intresse och drivs av utveckling och förbättring. Goda kunskaper i svenska krävs för rollen då det används i det dagliga arbetet. Kunskaper i engelska är starkt meriterande.

Som person är du en nyfiken lagspelare som trivs i samarbete med andra. Du tycker om att, tillsammans med ditt team, arbeta lösningsorienterat och proaktivt. Vidare besitter du en god kommunikativ förmåga och ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Flexibilitet är viktigt då arbetet innebär att du arbeta i skift, då vårt schema är baserat på 5-skift.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Meva Energy med Skill. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka, logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Andreas Schmidt 013- 473 20 68 alt. Andreas.schmidt@skill.se eller Susanne Öman på 013-32 94 08 alt. susanne.oman@skill.se.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Senior utvecklare till Euronetics

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 25
Är du en erfaren utvecklare som även brinner för att leverera god service? Euronetics stärker nu upp sitt utvecklingsteam och erbjuder en spännande och utvecklande roll i ett växande företag som aktivt bidrar till samhället. Här får du möjligheten att bli en värdefull del av Euronetics familjära utvecklingsteam, där varje individ spelar en direkt roll i att förbättra våra kunders vardag.

Om företaget
Euronetics är ett Linköpingsföretag som utvecklar och marknadsför webbaserade system för rekrytering, bemanning och schemaläggning inom offentlig förvaltning. Våra största produkter är Vikariebanken® och vårt nya system Schemabanken®, stora installationer med många inloggade användare. Kunderna är allt från små kommuner till några av landets största kommuner och regioner

Utifrån vårt motto om att alltid utgå från kundens behov, har vi byggt webbaserade, kundanpassade system som är lätta att både förstå och använda. Vi har mycket gott renommé och goda referenser!

Engagemang, säkerhet och initiativtagande är ledord i det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna i rollen som senior utvecklare är varierade. Fokus ligger på att driva utvecklingsprojekt i våra webbaserade system. Du är delaktig i nyutveckling av våra system på beställning av kund samt förvaltning av alla våra produkter. Vi jobbar efter agila arbetsmetoder och ditt arbete har direkt inverkan hos våra kunder. Teamet består av utvecklare, HR-konsult och kundansvariga som samarbetar tätt.

I rollen ingår även ett delat ansvar för support mot användarna. Du kommer att avlasta och effektivisera supportorganisationen där utvecklarna finns som stöd då det behövs. Dina ärenden kommer att variera med allt från enklare ärenden till mer komplexa där du får nytta av din kodförståelse.

Våra produkter förenklar och effektiviserar schemaläggning samt rekrytering, bokning, lönehantering och administration av vikarier och medarbetare inom kommuner och regioner. Då våra kunder befinner sig inom offentlig förvaltning ställer våra system höga krav på prestanda och säkerhet.


Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du ser vi att du är en vass fullstack utvecklare med bred kompetens då vi jobbar med avancerad programmering i komplexa system och därför är det viktigt att du har stort intresse för kod och webbutveckling. Som person tar du gärna ansvar för att driva utvecklingsprojekt framåt och har en konsultmässig approach gentemot kunder. Du kan driva dina egna processer men trivs samtidigt med att samarbeta med övriga kollegor. Erfarenhet av en liknande roll samt kunskaper inom databaser, design och användbarhet är meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personlighet, erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare är meriterande.

Vi söker dig som:
• Har en relevant högskole- eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis Datateknik, Mjukvaruteknik, Informationsteknologi, Innovativ programmering, Teknisk fysik eller motsvarande, samt några års erfarenhet i branschen.

• Är bekväm med att jobba med Linux och har kunskap och erfarenhet av webbutveckling med Python, JavaScript, TypeScript samt Postgre för databashantering. Vi använder primärt ramverken Flask, AngularJS och React. Kunskap i Docker är en meriterande.

• Kunskap inom drift- och serverteknik, och app-utveckling är meriterande.

Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Euronetics med Skill. Du är varmt välkommen med din ansökan på skill.se. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Filip Andersson på filip.andersson@skill.se.

Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Ansök nu

Elektronikkonstruktör till Saab

Elektronikkonstruktör
Läs mer Mar 21
Vill du vara med i utvecklingen av nästa generations testutrustning? Saab söker nu drivna konstruktörer för att utöka sitt nuvarande team. Ansök redan idag!

Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som elektronikkonstruktör blir du en del av ett team som arbetar med utveckling av testprogram, konstruktion av test-kablage, testutrustning och verktyg. Du blir en del av ett team där du får möjlighet att utvecklas genom nära samarbete med kollegor inom utveckling och produktion. Du kommer också att vara med i utvecklingen av nästa generation testutrustning.

Din profil
Som person är du noggrann, innovativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en vilja att utvecklas, och självständigt söka den information som anses nödvändig för att genomföra uppgiften. Du gillar att samarbeta med såväl externa som interna parter och har ett intresse för teknik.

För att lyckas i rollen ser vi att du är/har:
• gymnasieingenjör eller motsvarande erfarenhet.
• tidigare erfarenhet av kablagetillverkning och test av kablage.

Det är även meriterande om du har:
• kvalificerad yrkesutbildning.
• erfarenhet av CatiaV5/VPM.
• erfarenhet av ritningsarbete

Ansökningsförfarande
Tycker du att tjänsten låter intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linn Fälth, linn.falth@skill.se

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Elschemakonstruktör till Saab

Elkonstruktör
Läs mer Mar 22
Lockas du av att utveckla framtidens stridsflygsystem och av ett arbete som gör skillnad? Ta då chansen att bli en del av vårt fantastiska gäng som designar och ansvarar för systeminstallationen i våra flygande farkoster!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 20 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

System Installation Design består av fyra sektioner med totalt ca. 65 medarbetare, som inrymmer all systeminstallation. Vårt gemensamma ansvar är att effektivt utveckla och supporta dagens och framtidens stridsflygsystem genom att tillhandahålla kompetens i världsklass inom teknologi och ingenjörskonst. Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.

Dina arbetsuppgifter
Som Elschemakonstruktör kommer du vara med och designa system- och kopplingsscheman för elsystemet i flygplan med hjälp av verktyget Siemens Capital. Du deltar i studier för införande av ny funktionalitet i våra existerande produkter och nya koncept. I rollen får du arbeta med stor frihet, där du själv ansvarar för hur du planerar och strukturerar ditt arbete. Här får du dessutom kliva in i en roll där du tillsammans med kollegor får driva förbättringar och utveckla vår metodik, samtidigt som du kommer skapa dig en bred produktkunskap och kommunicera med andra områden inom affärsenhet Gripen.

Du kommer att tillhöra ett konstruktionsteam om 10 personer och arbeta med Saabs flygande produkter, såsom Gripen och T-7.

Din profil
Vi tror att du som söker har en relevant utbildning alternativt att du har fördjupat dina kunskaper inom el, kablage eller elektronik genom yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare kunskaper inom CAD samt erfarenhet av konstruktion eller tillverkning av el, kablage, elektronik eller angränsande områden. Tjänsten kräver att du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Känner du igen dig i egenskaper som kommunikativ, nyfiken och noggrann? Bra! Då har du sannolikt goda förutsättningar att nå framgång i rollen. Vi vill jobba med dig som drivs av utmaningar och har en förmåga att koordinera och prioritera ditt arbete. Du är en strukturerad och engagerad person som sätter laget före jaget. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med chans till förlängning.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog, linda.algeskog@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu