Linköping: Head of Product Management till RemaSawco

Hitta ansökningsinfo om jobbet Head of Product Management till RemaSawco i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-05 // Varaktighet: Heltid

RemaSawco levererar smarta lösningar till sågverksindustrin. Det digitala sågverket – ökad automationsgrad och optimerade processer ger förbättrad produktionseffektivitet för våra kunder . Vi kan hela sågverksprocessen från timmersortering till hyvlerier.

RemaSawco har ca 50 anställda, ingår i Image Systems AB och har verksamhet i Västerås, Nyköping, Linköping, Skellefteå, Finland och Norge. Våra kunder finns i hela världen, med fokus i Norden och Europa.


Head of Product Management till RemaSawco.

Är du en ledare som förstår teknik, affär och kundnytta? En ledare som vill ta ansvar för att vår produktportfölj utvecklas i rätt riktning. Som gillar kreativitet, samarbeten och högt tempo. Bra, då kan vi vara rätt för varandra!
Du kommer till ett snabbrörligt, väletablerat företag som skapar den nya generationens sågverksteknologi. Med ökad automationsgrad och optimerade processer uppnås lönsam förbättrad produktionseffektivitet. Våra produkter inkluderar bland annat röntgen- och 3D-mätning av timmer, optimering av såglinjer samt automatisk kvalitetsavsyning och sortering av brädor och plank.

Vår expertis är att utveckla en mjukvara som samlar in och analyserar information från röntgen, laser och vision-teknik. Med informationen som underlag kan vi därefter styra sågverkens produktion på ett optimalt sätt.
Vi söker dig som vill arbeta strategiskt med utvecklingen av vår produktportfölj. Allt från definition och prioriteringar av kundönskemål/koncept, framtagande av Roadmaps och erbjudandepaketering till utfasning av befintliga produkter/erbjudanden.
Till din hjälp finns naturligtvis hela bolaget men kanske främst ditt team med underställda produktchefer och ett R & D team, totalt ca 15 personer.
 

Vad du får hos oss:

- En nyckelposition direkt underställd VD med stor frihet, stort inflytande och stor påverkan på hela bolagets framgång.
- Jobb i en bransch med mycket stor utvecklingspotential där kunderna efterfrågar moderna lösningar och är investeringsvilliga!
- Jobba med en tydlig inriktning på utveckling, det gäller såväl din egen som av personal, verksamhet, produktportfölj och kunderbjudanden.
- Vara en viktig del av ledningsgruppen som består av med kompetenta personer från olika branscher. Arbetet präglas av tät dialog, okomplicerat samarbete och en bra mix av strategiska och operativa frågor.

 
Vill du veta mer?

Läs på https://remasawco.se/ och ring Mikael Jacobsson på 0725 130  690, han har all information du behöver.
I denna rekrytering ställer vi höga krav på relevant kompetens och erfarenhet, kanske även från mjukvaruutveckling eller försäljning. Men din potential är det vi värderar allra högst.

Känner du dig lockad, och att du har vad som krävs för att axla rollen, då ska du skicka in din ansökan så snart som möjligt via www.asb-executive.se dock senast den 18/9.
Välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Utvecklingschef

Nedan visas andra jobb i Linköping som Utvecklingschef.

Områdeschef till Planning and Support

Läs mer Apr 2
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld.

Din roll

Vi söker en Områdeschef till Planning and Support inom Engineering and Development Missile Systems. Området Planning and Support ansvarar för övergripande resursplanering, kalkylering av framtida uppdrag och koordinering av utvecklingsuppdrags som genomförs av andra företag. Områdesansvaret omfattar även samordning av supportfunktioner inom utvecklings-organisationen. Då området är nytt är en viktig del av ditt uppdrag att bygga, forma och utveckla ett framgångsrikt team.

Du kommer sitta med i utvecklingsavdelningens ledningsgrupp. Utvecklingsavdelningen har idag ca 500 medarbetare och verksamheter i Karlskoga, Linköping och Karlstad. Stationeringsort är Linköping eller Karlskoga med resor till övriga orter.



Din profil

Vi söker dig som har ett prestigelöst arbetssätt och har en god förmåga att skapa förtroende i organisationen. Du brinner för att skapa förutsättningar för både dina medarbetare och för en organisation som helhet. För oss är det viktigt att du har förmågan att lyfta blicken och tänka helhet samt generera resultat genom att hugga i när det verkligen gäller.

Du har troligen ledarerfarenhet antingen från en chefs- eller projektledarroll. Vi ser gärna att du har jobbat inom en produktutvecklingsorganisation med något av områdets ansvarsområde.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Tveka därför inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Ansök nu

Software Engineering Manager

Läs mer Jan 24
The Company
Would you like to join us on the journey where we expand our development organization, solve problems together, deliver as a team, with the latest tools and technologies to a user base of over 45 000 users and more than 600 customers? Would you like to help us build and continuously improve a content management system for maintenance information that helps keep machines, facilities, and vehicles all over northern Europe operating efficiently and without interruptions? We are growing our organization and need more great people to do great things with us.


At MaintMaster we are 100% convinced that problem solving, failing, learning, and ultimately delivering is best done in a team. We are committed to promoting teamwork and the team’s result before the individuals and we strive to encourage the type of team environment where prestige is left at the door, and we can improve ourselves and the product together. We believe that agile methods, principles, and mindset are one of the key factors here. “Individuals and interactions over processes and tools” is not just a nice catch phrase for us.


The Product
Our product helps to keep the wheels of industry turning all over Europe. Our 45 000+ users are the masters of maintaining all kinds of industrial assets in an efficient and timely manner, and it is all backed by our system.
Our product is written in C#.NET and React with an Azure DB as persistency layer and is deployed 100% to Microsoft Azure.

Your Profile
We think you are the kind of leader that supports rather than directs and that coaches rather than commands because that is the way we want management to work at MaintMaster. We really do believe in an agile mindset and ways of working so obviously, it is expected that you do too. If you can bring anything to the table in that general area, we are more than happy to listen.
You probably have a background in people management, or at least strong interpersonal skills and are in general a good communicator. You know that establishing and maintaining good relationships with your direct reports is essential, and you are not afraid to have difficult conversations when needed.
We believe that you are the kind of person who helps build a system for organizing and distributing work rather than being yourself a distributor of work. We also hope you are good at embracing change, because MaintMaster has ambitious plans and are growing quite fast, which will mean lots of changes ahead for everyone.

Last, we would like to point out that MaintMaster is still a relatively small company where you will be expected to chip in wherever needed. A lack of prestige and ability to get things done quickly will likely be needed.

Our Offer to you as an Employee
On top of everything mentioned above, we offer all our employees four hours of competence development per week to use as you see fit. We encourage taking part in seminars, conventions, and workshops either individually or as a team. We also offer two paid hours per week for personal health care (physical exercise or similar) and a generous monetary contribution to this. We also offer a pension savings plan and health insurance to all our employees.

Our R&D department in Sweden is based in and around Linköping, Sweden with an office in the city center, close to the train station, but we offer a hybrid workplace model where you can work from home 1-2 days per week as you see fit.

Your Responsibilities
You will be the direct manager for approximately 10-15 people, with different roles in and around software development.
You will coach and support them personally, and as a team in their efforts to improve how to do work and to deliver our products to our end users with great quality.
You will hold regular one on ones, performance reviews etc. with your direct reports.
You will be responsible for annual salary adjustments.
You are encouraged from day one to contribute to the product backlog and to the team’s way of working. We would love to hear what we should do differently from you.
You will report directly to MaintMaster CTO, but you will also work together with the CTO to improve things in and around MaintMaster R&D.



Application
You will be hired directly by MaintMaster, full-time, with a jointly agreed starting date. We work continuously with candidate selection and interviews. The position may be filled before the last day of application.
Please submit your application to kaj.nystrom@maintmaster.com.


Qualifications
Relevant university education or similar in a relevant field.
At least some level of technical skills, preferably in the general area of software engineering.
A few years of experience as a manager, or similar relevant experience.
Able to communicate in Swedish and English, spoken and written.
Work permit for Sweden.


Nice-to-have qualifications:
Programming skills
Experience with practical and structured security management, processes, and certifications (I.E. ISO 27001, incident management). This is considered a big plus in our book, given our work ahead.
Good knowledge of modern software engineering concepts in general, such as continuous integration and delivery, test automation etc.
Experience of scrum mastery and/or agile coaching.
Experience as technical sales support.
Microsoft Azure
Azure DevOps
Experience with agile ways of working.
Experience leading and coaching various non-developer roles, such as product owners, UX-designers, architects etc.



About MaintMaster
MaintMaster has customers in 25 countries and our system is available in almost as many languages. Our product is a cloud-based service which is used by large and small companies, primarily in manufacturing to ensure smooth operation of their facilities and equipment. We handle things like fault reports, preventive maintenance, spare parts, economy, and reporting.

We understand the complexity of maintenance work and that many different processes need to be supported within the system, while at the same time providing simplicity and transparency to this complex environment. We strive to provide a great user experience while not compromising with flexibility and power for the tools we provide our customers with, to ultimately simplify their daily work, save money and keep operations going smoothly.

Ansök nu

Sektionschef

Läs mer Feb 8
Job Description

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad!

Din roll

Inom området "Flight Data & Navigation" söker vi nu en sektionschef. Att vara sektionschef är ett mångfacetterat, krävande, roligt och utvecklande uppdrag. Din uppgift blir bland annat att skapa förutsättningar för en fortsatt positiv utveckling av sektionen.

Verksamhetsansvarig chef ska:

* Utöva gott ledarskap
* Operativt leda sektionen
* Vara arbetsgivare och hantera arbetsrätt, arbetsmiljö, säkerhet, osv-
* Säkerställa en effektiv verksamhet som använder ändamålsenliga processer, metoder och verktyg samt en sund produktutveckling över hela livscykeln så att utvecklingsuppdrag kan genomföras enligt åtagande beträffande tid, teknik och ekonomi
* Säkerställa ett framåtblickande och strategiskt arbete på linjeenheten avseende teknik, produkt, kompetens och förmåga
* Kunna möta kunder, leverantörer och partners inom ditt teknikområde

Du ingår i områdets ledningsgrupp där du får vara med och utveckla hela områdets förmåga, i form av strategier, gemensamma personalfrågor och stöttning mellan sektionerna.

Din profil

Som ledare drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande och inkluderande ledarskap. Du använder din kommunikativa förmåga för att skapa tillit och bygga förtroende. Du utmanar och ifrågasätter, för att vi ständigt ska bli bättre och utvecklas tillsammans. Du ser individerna och deras potential, samt hur de tillsammans bidrar på bästa sätt till helheten och kommer till sin rätt i arbetet.

För att lyckas i denna roll tror vi att du har:

* ledarerfarenhet exempelvis teamledare, projektledare eller chef
* erfarenhet från arbete i systemutvecklingsprojekt
* teknikinriktad examen från universitet/högskola
* erfarenhet av utveckling tillsammans med underleverantörer
* har goda kunskaper i engelska och svenska

Det är meriterande om du har:

* erfarenhet av flight data and navigation systems
* intresse för flyg
* erfarenhet från vår bransch

Vi hoppas att du känner igen dig i dessa personliga egenskaper:

* drivande samtidigt som du tar ansvar för att samtliga medarbetare på sektionen och i projektet har balans mellan jobb och fritid
* intresserad av att utveckla människor och verksamhet
* tekniskt intresserad
* kommunikativ
* hjälpsam

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Ansök nu

Sektionschef elektronik

Läs mer Nov 23
Efterfrågan på BU Underwater Systems produkter ökar snabbt och enheten expanderar kraftigt. Vi har ett stort antal nyutvecklingsprojekt framför oss och behöver förbereda oss för att klara en upprampning som är snabb, men som troligtvis också kommer att behöva pågå under lång tid. För att klara det söker vi nu en sektionschef som vill göra den här resan tillsammans med oss.

Din roll

BU Underwater Systems produktportfölj består av ett stort antal produkter för militärt och civilt bruk. Produkterna är torpeder, AUVer (autonomous underwater vehicles), ROVar (remotely operated vehicles), UW-sensorer och sjöminor. BU Underwater Systems har två elektroniksektioner där vi nu söker sektionschef till den ena. De två elektroniksektionerna har tillsammans ansvar för design, utveckling och produktvård av elektroniken till samtliga produkter.

Sektionschef är en operativ roll men många kontaktytor och mycket som pågår samtidigt. Det gör att du behöver vara en god kommunikatör, både in mot sektionen och ut mot resten av företaget. Du behöver tycka om och kunna hantera att verkligheten förändras hela tiden och att det är du som måste lösa de problem som uppstår. Kompetensutveckling och välbefinnande för dina medarbetare, både på kort och lång sikt, är din viktigaste arbetsuppgift och du måste vilja ta det ansvaret. Vi har stora åtaganden framför oss och det är din uppgift att engagera och entusiasmera medarbetarna så att de orkar, vill och kan prestera på sin allra bästa nivå.

Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp som består av sammanlagt sex sektioner inom elektronik och mjukvara. Placeringsort är Linköping.

Din profil

Vi behöver en erfaren sektionschef som kan tekniken. Du har troligtvis en ingenjörsexamen och är chef i dag. Du behöver vilja och kunna växa sektionen snabbt. Det innebär inte bara att anställa nya medarbetare utan också få dem att trivas och prestera. Vi behöver få arbetssätt på plats som gör det möjligt att öka antalet medarbetare i den omfattning vi behöver, bygga kompetens och skapa en arbetsplats där medarbetare utvecklas och kan göra ett bra jobb. Du behöver helt enkel vara en team-byggare som tycker om och är bra på att rekrytera.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 20 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ansök nu

Sektionschef portföljhantering och kalkylledning

Läs mer Dec 1
På Saab jobbar vi dagligen med att hålla människor och samhällen trygga. Vill du bidra till ett högre syfte? Då är Saab rätt företag för dig. Saab Dynamics är mitt inne i en spännande förändringsresa med syfte att utveckla verksamhetens förmåga att tillgodose kundbehovet av våra produkter. Visst låter det spännande? Välkommen med din ansökan!

Din roll

Du kommer att tillhöra produktionens PMO - Project Management Office. PMO ansvarar bland annat för kalkylledning, projektledning, riskledning och hantera inkommande uppdrag till produktion.

Som sektionschef kommer du ha ett chefsansvar med delegerat arbetsmiljöansvar för omkring 10-15 medarbetare. Ansvaret för sektionen är bland annat portföljhantering, kalkylledning, marknad- och anbudsstöd, scenarioanalyser och resursplanering. Tjänsten är baserad i Linköping eller Karlskoga och resor inom Sverige ingår i tjänsten.

Du förväntas i rollen ha en god insyn i Win Business och Manage resources processerna och, förstå dess prioriteringar och skapa förutsättningar för dina medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* att fördela och leda arbete inom ansvarsområdet samt utföra delegerade arbetsuppgifter
* att organisera ansvarsområdet genom att tillsätta roller med erforderlig befogenhet
* för att säkerställa att alla anställda förstår och följer vårt sätt att arbeta
* att kontinuerligt driva systematiska förbättringar för att öka effektiviteten i alla aspekter (dvs kompetens, processer, metoder och verktyg)

Din profil

Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor, få individer att växa och med stor vilja och engagemang leder dina medarbetare för att nå förväntade resultat och utveckla verksamheten. I ditt ledarskap innehar du en personlig mognad och är en naturlig ledare. Du har god personkännedom och självkänsla. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar initiativ samt har en fallenhet för att entusiasmera personer i din närhet. Eftersom rollen innebär många kontakter och stor grad av samarbete läggs stor vikt vid din sociala förmåga.

Kompetenskrav:

* Du har i grunden en teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Tidigare dokumenterad ledarerfarenhet
* Erfarenhet inom tillverkande industri
* Förståelse och kunskap om kostnadskalkyler
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Körkort

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser försäkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Vi välkomnar dig till en arbetsplats med inspirerande utmaningar där mötet mellan kompetens och personlighet lägger grunden för vår framgång. Vi tror att en öppen miljö, där allas åsikter och idéer är välkomna, är en förutsättning för vår framtida utveckling. På Saab får du möjlighet att påverka din karriärutveckling utifrån dina intresseområden.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin

befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare

utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission.

Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här.

Vänligen observera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut, så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Saab är stolt karriärföretag 2023 - läs mera här.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Nedan visas andra jobb i Linköping från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led .

Systemutvecklare till inhouseteam inom Kritiska system på Combitech

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 29
Affärsområdet Kritiska System på Combitech söker nu systemutvecklare till två olika inhouseteam:

Det ena teamet jobbat med att skapa en arbetsmiljö i världsklass för framtidens piloter inom militärt flyg. Här bidrar vi till utvecklingen av ett nytt presentationssystem som ger piloten rätt information i varje situation. Som systemutvecklare deltar du i hela kedjan från kravdefinition, implementation, verifiering/validering och slutligen kravstängning.  
Det andra teamet jobbar med att utveckla ett system för kontroll av överhettning via ett fiberoptiskt sensorsystem gentemot civilt flyg. Även här inkluderat jobbet som systemutvecklare deltagande i hela kedjan från kravdefinition, implementation, verifiering/validering och slutligen kravstängning. 


Hos oss får du jobba i vår växande inhouse-verksamhet där du blir en del av något av våra egna välfungerande och självstyrande Combitech-team. Teamen kännetecknas av god sammanhållning där prestigelöshet, glädje, engagemang och samarbete står högt i fokus. Vi arbetar med produktutveckling i alla dess faser; från design och implementation till verifiering och validering. Du blir en del i team där vi trivs och också gör sociala aktiviteter tillsammans och sitter stationerad i våra egna nyrenoverade lokaler.

Affärsområde Kritiska system på Combitech har tre tydliga teknikområden - Säkerhetskritiska system, Industri 4.0 samt Autonomi (självkörande fordon). Inom affärsområdet finns en affärområdesunik akademi vars uppdrag är att maximera varje enskild medarbetares kompetensutveckling inom ett, eller flera, av våra teknikområden.

Våra medarbetare är kärnan i affärsområdet och med hjälp av vår affärsområdesunika akademi kan vi dessutom erbjuda skräddarsydd kompetensutveckling för varje enskild medarbetare.  

Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet.

Ansök nu

Platschef Linköpings universitetssjukhus till L&T FM

Platschef, bygg
Läs mer Feb 29
Vill du ha ett ansvarsfullt uppdrag som platschef hos en ledande leverantör av hållbara drift- och underhållslösningar? Vi söker en driven och affärsmässig ledare som vill ta ansvar för vår linköpingsenhet på Linköpings universitetssjukhus och säkerställa att vi lever upp till våra kundlöften och höga kvalitetskrav.

Vårt erbjudande

Lassila & Tikanoja FM (L&T) har det ansvarsfulla uppdraget att säkerställa driften för sjukhus och vårdcentraler inom Region Östergötland. Du erbjuds ett betydelsefullt uppdrag i vårt arbete att säkerställa att sjukhusen och vårdcentralerna kan bedriva sina verksamheter tack vare en väl fungerande fastighetsdrift. Här får du frihet under ansvar och tillsammans med oss får du vara med och vidareutveckla vår verksamhet.

Hos oss blir du en viktig del av den positiva resa som vi befinner oss i. Vi är ett bolag som just nu satsar stort på att ge goda förutsättningar för att på bästa sätt ta oss an vårt uppdrag. Vi har under bara det senaste året utökat vår kapacitet och genomfört interna och kundgemensamma utbildningsinsatser för att underlätta för alla att jobba mot samma mål - att säkra vården.  

Dina arbetsuppgifter

Som platschef är du ansvarig för vårt avtal som omfattar Linköpings universitetssjukhus och ett antal vårdcentraler. Det innebär ansvar för enhetens uppdrag, personal, avtal och resultat. Du har en viktig roll i att säkerställa att företagets kundlöften och ledningssystem efterlevs. Du arbetar aktivt för att nå fastställda mål genom att planera verksamheten och organisera resurserna på ett effektivt sätt, samtidigt som du ser till att kvalitetskraven uppnås med särskilt fokus på kundnöjdhet. Att bygga långsiktiga relationer med vår kund är således en stor del av din vardag.

Till din hjälp har du tre underställda gruppchefer som är personalansvariga för enhetens ca 30 drifttekniker samt två administratörer och en koordinator som du är personalansvarig för. Som platschef är du en viktig ledare och förebild för din enhet.

Du som söker

Vi söker sig som har verkat som leverans- och funktionsansvarig samt varit chef för en större grupp inom området för fastighetsdrift alternativt erfarenhet från att leda en större produktionsenhet inom industrin. Du har goda kunskaper i fastighetsteknik och är van att analysera och följa upp resultat vad gäller såväl ekonomi som personal. Dessutom har du erfarenhet av att initiera och driva utvecklingsinsatser baserade på analys och bolagsmål.

Som person är du relationsorienterad med förmåga att skapa och vårda långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du har god kommunikativ förmåga där du förmedlar klara och tydliga budskap på ett balanserat sätt. Självklart är du affärsmässig och ser till helheten för att skapa värde för såväl L&T som vår kund. Tack vare din analytiska förmåga kan du förstå trender och ekonomi och utifrån detta dra rimliga slutsatser. Som ledare skapar du engagemang genom att inkludera, involvera och ge ansvar till andra.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är den 2024-03-24.

För mer information, kontakta vår rekryteringskonsult Emelie Törnvall på AS&B Executive. Du når Emelie på telefonnummer 070-618 11 58. 

Om bolaget

Lassila & Tikanoja FM (L&T) är ett av Sveriges största företag inom teknisk fastighetsdrift. Vårt arbete handlar om att bedriva fastighetsdrift på det för kunden mest effektiva sättet vad det gäller livslängd, energi och miljö med egen kompetent och engagerad personal. Våra kunder är större fastighetsägare till handels-, kontors-, logistik- och teleteknikfastigheter. Vi driftar även stora delar av Stockholms Regions sjukhus samt alla Region Östergötlands sjukhus. Vi har ett stort förtroende hos våra kunder och vi får fler och fler uppdrag. Läs mer på vår hemsida.

Ansök nu

HR-direktör till Region Östergötland

Personaldirektör
Läs mer Feb 16
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Vi ska skapa goda och attraktiva livsvillkor för invånarna. Den mest omfattande verksamheten är att erbjuda en god hälso- och sjukvård inklusive tandvård.

Som vår HR-direktör blir du en drivande och stöttande kraft i den tuffa omställning vi är mitt uppe i.

Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill vara i framkant med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Nu har du chansen att vara med och leda verksamheten genom den viktiga omställningen till en god och nära vård, som finns där östgöten behöver den. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb hos länets största arbetsgivare. I rollen har du tillgång till breda nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling. Du har din arbetsplats i Region Östergötlands kontorslokaler i centrala Linköping.

Läs gärna om dina förmåner hos oss. 

Arbetsbeskrivning

Som vår HR-direktör står du för integritet och stabilitet. Du jobbar genom din organisation och i ditt agerande är du en förebild för andra. HR befinner sig i en förändring från att ha varit mer decentraliserat till att nu samlas ihop i det centrala regionledningskontoret.

Som HR-direktör har du ett regionövergripande ansvar att leda, följa upp och vidareutveckla HR-processerna och regionens utbildningsuppdrag. Du ansvarar även för att forma HR-strategier och riktlinjer utifrån Region Östergötlands övergripande mål. Du rapporterar direkt till regiondirektören och ingår i regionledningen. Där bidrar du aktivt till Region Östergötlands samlade uppdrag och utveckling. I din roll ingår att vara tillgänglig för media.

Region Östergötlands HR-organisation har cirka 100 medarbetare som ger kvalificerat stöd både verksamhetsnära och centralt till ledningen. Många av våra medarbetare inom HR jobbar med det nära stödet till chefer i hälso- och sjukvård och övrig verksamhet. Ett team erfarna HR-strateger ger stöd till dig och regionledningen inom olika specialistområden. Det finns även en enhet med specialister inom rekrytering, kompetensutveckling, hälsa, rehabilitering och chef- och ledarutveckling samt en enhet för löneadministration och arbetsgivarfrågor. En central enhet för stöd och service ger dagligt stöd till medarbetare och chefer.

Om dig

Vi söker dig med akademisk utbildning inom HR. Meriterande är ytterligare specialisering eller vidareutbildning inom HR-området eller områden som organisationsutveckling, ekonomisk styrning eller strategisk ledning.

Du har en gedigen bakgrund inom HR och erfarenhet av strategiskt utvecklings- och förändringsarbete i en komplex organisation. Vi ser att du har flera års erfarenhet som chef och ledare, även som chef över andra chefer. Du har förståelse för och kunskap om hur det är att arbeta i en offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. 

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en personlig mognad och att du är ödmjuk. Vi ser att du har ett prestigelöst förhållningssätt och förmåga att samarbeta med flera olika parter. Du är en trygg ledare som kan skapa engagemang och delaktighet. Din förmåga att lyssna och förstå behov, kombinerat med ett proaktivt agerande, är avgörande. Du är tydlig i din kommunikation och drivs av att låta medarbetare växa och att ni tillsammans skapar de bästa resultaten.

Mer information

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvariga på AS&B Executive; Veronika Otterborg, veronika.otterborg@asb-executive.se alt 070-568 82 66, eller Jan Schröder, jan.schroder@asb-executive.se alt 070-618 11 61.

Uppdraget kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Sista ansökningsdag är 10 mars 2024.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetschef till Linköpings Domkyrkopastorat

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Feb 16
Linköpings domkyrkopastorat – ett pastorat som gör skillnad.

I Linköpings domkyrkopastorat verkar människor med djup kompetens inom teologi, diakoni, pedagogik, musik, administration och service. Mellan och inom varje yrkesgrupp finns plats för kunskapsutbyte, reflektion, skratt och goda samtal. Vårt mål är att på bästa sätt använda oss av varandras resurser, arbeta tillsammans och att ständigt utvecklas utifrån vår vision ”För att världen ska leva”. Pastoratets mål är att bidra till det goda samhället och ett särskilt fokus på dop och konfirmation.

Domkyrkopastoratet består av nio församlingar. Vi firar gudstjänst i 11 kyrkor där ideella medarbetare i hög grad bidrar till ett levande församlingsliv. Här finns fler än 200 anställda medarbetare med en gemensam förvaltning som tillhandahåller ett professionellt stöd med relevant kompetens inom ekonomi, HR, begravnings- och fastighetsfrågor, lokalvård, kommunikation och IT.

Vi söker nu en Fastighetschef!

Som Fastighetschef hos oss ansvarar du för vår fastighetsenhet med 13 medarbetare, som tillsammans med dig underhåller och utvecklar våra 30-talet fastigheter i centrala Linköping med omnejd. Vi är stolta över våra fastigheter, som har en spännvidd från 1100-talet till nybyggnationer, flera av fastigheterna är unika och är väl underhållna. Vi utvecklar vårt fastighetsbestånd kontinuerligt för att optimera nyttjandet och för närvarande bygger vi en helt ny maskinhall och en ekonomibyggnad i Lilla Aska. Vi har också ett tydligt hållbarhetsfokus, inom pastoratet satsar vi på bland annat solcellspark och energibesparande insatser av olika slag. I din enhet ingår en förvaltare, en driftingenjör, tre fastighetstekniker, en drifttekniker inriktad på ljud och ljus samt en lokalvårdsgrupp med en städledare. Du ingår i kyrkoförvaltningens chefsgrupp och rapporterar till förvaltningschef Karolina Einehag.

I tjänsten ingår bland annat följande:

·       Budget- och resultatansvar

·       Personalansvar

·       Ansvar för att uppnå verksamhetsmål

·       Projektledning

·       Säkerställa att vi lever upp till myndighetskrav

·       Säkerställa ändamålsenliga lokaler för de som nyttjar dem

·       Säkerhetsfrågor rörande våra fastigheter

·       Miljöansvar

·       Tekniskt ansvar

·       Kontinuerlig utveckling av fastighetsbeståndet för optimalt nyttjande

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller har införskaffat motsvarande kompetens genom gedigen erfarenhet. Vi ser med fördel att du har verkat i ansvarsfulla roller inom fastighetssektorn, det är meriterande om du har ledarerfarenhet från eget linjeledarskap eller projektledning, men det är inget absolut krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från roller inom den offentliga eller idéburna sektorn. Som person är du handlingskraftig och trygg, du har såväl initiativkraft som mycket god samarbetsförmåga. Rollen innebär många externa och interna kontakter, för att trivas behöver du vara en utåtriktad person som gärna finns mitt i verksamheten och som gillar att arbeta såväl operativt som strategiskt. Andra viktiga egenskaper som vi söker är god kommunikativ förmåga, helhetssyn och hög social kompetens.

Tjänsten kräver god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, du behöver även ha körkort för personbil. Vi förutsätter att du delar Svenska Kyrkans värdegrund.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Jan Schröder på AS&B Executive, 070-618 11 61, eller förvaltningschef Karolina Einehag på 013-30 35 01.

Om du vill vara en del av Svenska kyrkans arbete och utveckling är du varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetschef till Stjärnägg AB

Kvalitetschef
Läs mer Feb 27
Stjärnägg är det gemensamma varumärket och säljorganisationen för de fyra svenska äggpackeribolagen KG:s Ägg, Västkustägg, Thuressons och Skåneägg. Huvudägare till Stjärnägg AB är KG:s Ägg. Bolaget Stjärnägg AB bildades ur insikten att vi skapar de bästa förutsättningarna för hög kvalitet på äggen och en hållbar produktion genom att arbeta tillsammans. Bakom Stjärnägg står genuina entreprenörer som utifrån egna äggpackerier och produktionsanläggningar arbetar med hela värdekedjan från äggproduktion till färdigpackade ägg. Vi är idag Sveriges största leverantör av ägg, med familjeägda packerier i fyra regioner och ett 90-tal certifierade gårdar som dagligen levererar färska svenska ägg och äggprodukter till kunder över hela landet. Med närhet till producent, kund och konsument säkerställer vi den mest hållbara leveranskedjan för ägg. Genom vår struktur kan vi tillgodose marknadens krav på hållbara och effektiva logistiklösningar av närproducerade produkter.

Vi är certifierade enligt IFS food, ISO 9001, ISO14001 och KRAV. KG:s Ägg, inklusive Stjärnägg omsätter ca 1400 Mkr, och har sitt huvudkontor i Linköping.

Kvalitetschef

Verksamhetsutveckling kvalitet hållbarhet och producentsupport

I den här rollen får du en central och viktig roll, du kommer att ansvara för Stjärnäggs interna kvalitetsarbete, vårt strategiska hållbarhetsarbete samt inte minst ha en stödjande roll för våra äggleverantörer. Som Kvalitetschef för Stjärnäggsgruppen är du processägare för processerna primärproduktion, kvalitet och hållbarhet samt miljö. Du leder Stjärnäggs kvalitets- och hållbarhetsgrupp där kvalitetscheferna för Västkustägg och Thuressons ingår.

Du kommer att ha ett samordnande ansvar för Stjärnäggs ledningssystem inom kvalitet, miljö och hållbarhet. Du kommer att vara direkt underställd VD, och ingår i ledningsgrupperna för såväl Stjärnägg som KG:s Ägg. Som kvalitetschef får du en viktig roll genom hela vår värdekedja, från primärproduktion till slutkund. I rollen ingår att utveckla funktionen producentsupport, med ett aktivt stöd till våra äggleverantörer genom löpande kontakter och besök. Du hjälper våra leverantörer i deras kvalitets- och verksamhetsutveckling, för att ständigt utveckla och förbättra vår produktionsprocess och våra relationer. Denna del av ditt uppdrag innebär att hjälpa våra äggleverantörer i deras verksamhetsutveckling inom hållbarhet, samordning och myndighetskontakter samt smittskydd och djuromsorg. Som Kvalitetschef har du ett löpande samarbete med våra kunder, och ger ett coachande stöd till Stjärnäggs kundansvariga.

Vår nuvarande kvalitetschef kommer att arbeta parallellt med dig under en övergångsperiod fram till pension, så du får en gedigen onboarding och ett gott stöd i alla branschspecifika frågor. 

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roller inom livsmedelsbranschen, där du har haft ansvar för livsmedelssäkerhet, kvalitet, miljö och hållbarhet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av internrevisionsarbete, samt har god IT-vana när det gäller ledningssystem för kvalitetsuppföljning och produktion. Du har en relevant akademisk utbildning, till exempel som agronom eller lantmästare, alternativt motsvarande kompetens baserad på lång erfarenhet. Du kommer att ha många kontaktytor internt och externt, du blir en viktig länk mellan Stjärnägg och våra äggproducenter vilket ställer krav på god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. En annan viktig del i ditt uppdrag är att vårda och utveckla våra relationer med kvalitets- och hållbarhetsansvariga hos såväl kunder som underleverantörer.

Som person är du initiativrik, självständig och ansvarstagande, med en stark målinriktning och ett stort intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete. Mycket god samarbetsförmåga och hög social kompetens är självklart också viktiga faktorer för att lyckas i rollen. Tjänsten kräver körkort för personbil samt att du behärskar svenska och engelska väl.

Tjänsten är placerad på Stjärnäggs kontor i Linköping, hybridarbete är möjligt till viss del. Tjänsten innebär en del resor för att besöka och supporta våra äggleverantörer på plats ute på gårdarna, men övernattningar krävs sällan. Din formella anställning kommer att vara på vår största delägare KG:s Ägg AB, som är samlokaliserat med Stjärnägg.

På Stjärnägg drivs vi av vår vision #365 Ägg – Hälsosamma ägg varje dag i en hållbar värld! Vårt kundlöfte att göra det enklare att välja ägg. Stjärnägg präglas av våra ägares entreprenörsanda, ett öppet klimat och att det är nära till kollegor och beslut. Hos oss får du stora möjligheter att påverka och göra skillnad, välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Top talents till Combitech talent program

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Jan 25
Är du nyutexaminerad och vill fokusera på din kompetensutveckling i kombination med spännande uppdrag i teknikens framkant? Sök till Combitech Talent Program - en ambitiös utbildningssatsning som ger dig en helt unik start på din karriär! 

Din roll inom Combitech talent program inom affärsområde Kritiska system

Till affärsområde Kritiska system på Combitech söker vi nu efter dig som vill varva spännande uppdrag/projekt inom högteknologisk produktutveckling med kurser i teknik, personlig utveckling och erfarenhetsutveckling enligt Combitechs helt unika, omtalade och erkända metodik. Vi erbjuder dig en skräddarsydd kompetensutveckling baserat på just dina ambitioner och mål. 

I ditt uppdrag får du variation i din vardag med olika uppgifter primärt inom system- eller mjukvaruutveckling. Du kommer att arbeta i team och får möjlighet att lära dig mycket genom ”learning by doing”, genom att tillsammans med de andra i teamet lösa uppgifter. 

Combitech ger dig tillgång till marknadens bästa kompetensutveckling i form av bland annat coaching, sparring, mentorskap och nätverk. Som nyutexaminerad får du en unik möjlighet till professionell utveckling samt mycket goda framtidsutsikter. 

Vem är du? 

Vi söker nyutexaminerade högskole- eller civilingenjör från elektroteknik, datateknik, teknisk fysik, eller motsvarande med start så snar som möjligt. Du har en passion för teknik med huvudfokus inom mjukvaruutveckling, reglerteknik, signalbehandling, modellering alternativt närbesläktade teknikområden. Vi söker dig med stort engagemang som är intresserad och nyfiken inför nya utmaningar. Du ställer frågor, har god samarbetsförmåga och är hjälpsam med tydligt fokus på att det projekt du deltar i ska drivas framåt. Du ska ha genomfört din utbildning med goda studieresultat och ha en klar ambition att nu ta ett nästa steg. 

Varför ska du jobba inom affärsområdet Kritiska system på Combitech?

Affärsområdet Kritiska System är ett affärsområde inom Combitech med tre tydliga teknikområden - Säkerhetskritiska system, Industri 4.0 samt Autonomi (självkörande fordon). Inom affärsområdet finns en affärområdesunik akademi vars uppdrag är att maximera varje enskild medarbetares kompetensutveckling inom ett, eller flera, av våra teknikområden.



Våra medarbetare är kärnan i affärsområdet och med hjälp av vår affärsområdesunika akademi kan vi dessutom erbjuda skräddarsydd kompetensutveckling för varje enskild medarbetare.  

Kom och gör skillnad!

Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet.  

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Sista ansökningsdatum: 7/1-2024 men urval sker löpande så sök gärna snarast möjligt.

Ansök nu