Linköping: Löneadministratör till kund i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör till kund i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-05 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du en driven, ambitiös och strukturerad löneadministratör? Är du en lagspelare som trivs på en arbetsplats som präglas av en familjär stämning? Då har vi nästa tjänst för dig! Till vår kund i Linköping söker vi nu en löneadministratör. Läs vidare och sök tjänsten redan idag för chansen att starta hösten med ett nytt och spännande jobb!


Som Lönekonsult kommer du att ansvara för hela löneprocessen till bolagets kunder som verkar i olika branscher. Det innebär bl a att du i möten med kunden är proaktiv och uppmärksam på önskemål för att kunna utveckla leverans och kundrelation. Du kommer att bli en del av ett härligt team där du har ett helhetsansvar för dina kunder. I teamet är alla nyckelspelare samtidigt som man ingår som en del av ett härligt gäng där man hjälper varandra för att utvecklas som individ och företag för att nå sina mål.


Tycker du det är roligt att arbeta med lön, är du ansvarsfull och noggrann samt lägger stor vikt vid att finnas till hands för övriga kollegor kommer vi att både har roligt och trivas ihop på jobbet!

Anställningsform: Kund erbjuder en tillsvidareanställning, med inledningsvis provanställning på 6 månader. Tillträde kommer ske enligt överenskommelse. Distansarbete är möjligt att tillämpa.

Ansvarsområden
- Administrera personalärenden
- Genomgång och uppföljning av närvaro/frånvarorapportering
- Löneberedning
- Genomgång och kontroll av provisions/bonusunderlag
- Genomgång och kontroll av reseräkningar
- Säkerställa löneutbetalningar
- Rapportering till bl a pensionsföretag, FORA, Skatteverket, Collectum
- Genomförande av årsskiftesrutiner 

Kvalifikationer
Till rollen som löneadministratör söker vi dig som har/är: 
Minst 2-3 års erfarenhet av självständigt arbete i hela löneprocessen
Självgående i arbetet med löneutbetalningsprocessen
Arbetat med flera olika kollektivavtal
Behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift
Goda systemkunskaper och kunskaper i Officepaketet
B-körkort



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du positiv, produktiv och effektiv. Du har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Vi vill att du är en teamspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper, har ett driv och framförallt tycker det är roligt att arbeta med lön!

Systemet som används är bl a Visma, Hogia och Agda. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av Agda, men inget krav. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-10-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Kontakta Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Löneadministratör.

Löneadministratör sökes till Samhall i Linköping!

Läs mer Mar 5
Har du en bakgrund inom ekonomi och är redo för nästa steg i karriären? Nu söker vi dig som vill utvecklas på ekonomifunktionen på ett av Sveriges största bolag! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Nu söker Academic Work en löneadministratör till Samhall i Linköping. Löneavdelningen består i dagsläget av 21 personer, varav 10 löneadministratörer. Arbetsveckan är varierad där teamet roterar veckovis mellan olika uppgifter. Dina främsta arbetsuppgifter är att registrera och korrigera löneunderlag, bevaka och administrera sjuk- och annan frånvaro samt registrera och kontrollera anställningsflödet. Du kommer även att sköta administration kopplat till reseräkning och förmåner, analysera data från försystem och agera rådgivare inom Samhalls kollektivavtal, löneprocess, pension och försäkringar till såväl medarbetare som chefer. Vi ser därför att du har en ekonomisk utbildning och som person har god struktur, bra samarbetsförmåga och är anpassningsbar. Samhall arbetar dagligen i många olika program och det är därmed fördelaktigt om du har ett intresse för system.

Samhall har utvecklat ett gediget introduktionsprogram och du kommer att få skugga befintlig medarbetare under din introduktion. Behovet sträcker sig till årsskiftet, men med god chans till förlängning.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet från ett av Sveriges största bolag
- Att bli en del av ett härligt gäng med högt i tak
- Varierande arbetsuppgifter

VI SÖKER DIG SOM
- Har ekonomisk utbildning, med fördel mot lön
- Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna
- Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt excel

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneadministrativa arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har systemvana från lön och/eller HR-system.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. De erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. De är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter tio miljarder kronor per år. Genom deras kunduppdrag utvecklar de personer med funktionsnedsättning och lyckas väl med att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.

Ansök nu

Löneadministratör till Framtiden i Linköping

Läs mer Feb 29
Nu söker vi dig som har jobbat några år som löneadministratör och som är redo för nya utmaningar hos oss. Placeringsort är flexibelt, men kan vara antingen i Jönköping, Stockholm, Göteborg eller Linköping.


Om rollen:

I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor på lön hantera löner för koncernens fyra verksamhetsbolag med 600 medarbetare. Rollen innebär eget självständigt ansvar men också ett tätt samarbete med dina kollegor på lön, ekonomiavdelningen och din närmaste chef.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneberedning från registrering till utbetalning
• Kvittohantering och utläggsredovisning
• Koordinering av tidsrapportering
• Sammanställning och rapportering intern och externt
• Underhåll av lön- och personaldata
• Övrig administration kopplat till personal


Om dig:
Skallkrav:
Vi söker dig med minst en YH-utbildning inom lön eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar inom lönearbetet och tillhörande administration.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare arbetat i HogiaLön plus och Intelliplan


Personliga egenskaper:
I rollen som löneadministratör har du mycket kontakt med kollegor i organisationen så det är viktigt att du är en serviceinriktad person som bidrar med engagemang och professionalism. Du är strukturerad och gillar ordning och reda.


Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.
För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.
Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.


Välkommen med din ansökan!


Villkor:
Start: Omgående
Ort: Jönköping, Göteborg, Stockholm eller Linköping.
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Lönehandläggare till HR-avdelningen, placering Linköping

Läs mer Mar 7
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönehandläggare till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lönearbetet hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven, samarbetsinriktad och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp om 13 personer med engagerade och framåtlutade medarbetare där vi tillsammans lyfter och stöttar varandra i vårt dagliga arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare driver du tillsammans med dina kollegor arbetet med löneadministrationen löpande under månaden. I detta ingår bl.a. frånvarohantering, ersättningar, arbetstidsförändringar, reseräkningar, löpande kontroller och felsignaler. I anställningen ingår även att supportera myndighetens anställda i olika lönerelaterade frågor.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du delaktig i utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Aktuell erfarenhet av lönearbete eller YH-utbildning inom lön som arbetsgivaren bedömer relevant
Gymnasieexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Om du har både löneerfarenhet och yrkesutbildning inom lön.
Erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Erfarenhet att jobba med statliga avtal
God datorvana i relevanta program, exempelvis Office-paketet

Personliga egenskaper
Då sektionen befinner sig i digitaliseringsfas ser vi att du vill bidra till utvecklingen med dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.
För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
Vi är en stor arbetsplats med höga inflöden så du behöver trivas med ett högt tempo och många omställningar. Vi arbetar i grupp men tjänsten kräver även stor självständighet och initiativförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, st.region-ost@polisen.se


ÖVRIG INFORMATION
Anställningsform: Vikariat
Arbetsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare lön
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28/3 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A140.027/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A140.027/2024 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt tryckfrihetsförordningen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lönehandläggare till HR-avdelningen, placering Linköping

Läs mer Mar 7
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönehandläggare till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lönearbetet hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven, samarbetsinriktad och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp om 13 personer med engagerade och framåtlutade medarbetare där vi tillsammans lyfter och stöttar varandra i vårt dagliga arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare driver du tillsammans med dina kollegor arbetet med löneadministrationen löpande under månaden. I detta ingår bl.a. frånvarohantering, ersättningar, arbetstidsförändringar, reseräkningar, löpande kontroller och felsignaler. I anställningen ingår även att supportera myndighetens anställda i olika lönerelaterade frågor.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du delaktig i utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Aktuell erfarenhet av lönearbete eller YH-utbildning inom lön som arbetsgivaren bedömer relevant
Gymnasieexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Om du har både löneerfarenhet och yrkesutbildning inom lön.
Erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Erfarenhet att jobba med statliga avtal
God datorvana i relevanta program, exempelvis Office-paketet

Personliga egenskaper
Då sektionen befinner sig i digitaliseringsfas ser vi att du vill bidra till utvecklingen med dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.
För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
Vi är en stor arbetsplats med höga inflöden så du behöver trivas med ett högt tempo och många omställningar. Vi arbetar i grupp men tjänsten kräver även stor självständighet och initiativförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, st.region-ost@polisen.se


ÖVRIG INFORMATION
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
Arbetsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare lön
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28/3–2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A139.902/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A139.902/2024 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt tryckfrihetsförordningen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör till Framtiden

Läs mer Feb 28
Om rollen:

I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor på lön hantera löner för koncernens fyra verksamhetsbolag med 600 medarbetare. Rollen innebär eget självständigt ansvar men också ett tätt samarbete med dina kollegor på lön, ekonomiavdelningen och din närmaste chef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneberedning från registrering till utbetalning
• Kvittohantering och utläggsredovisning
• Koordinering av tidsrapportering
• Sammanställning och rapportering intern och externt
• Underhåll av lön- och personaldata
• Övrig administration kopplat till personal

Om dig:

Skallkrav:
Vi söker dig med minst en YH-utbildning inom lön eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar inom lönearbetet och tillhörande administration.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare arbetat i HogiaLön plus och Intelliplan

Personliga egenskaper:
I rollen som löneadministratör har du mycket kontakt med kollegor i organisationen så det är viktigt att du är en serviceinriktad person som bidrar med engagemang och professionalism. Du är strukturerad och gillar ordning och reda.

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

Välkommen med din ansökan!

Villkor:

Start: Omgående
Ort: Jönköping, Stockholm, Göteborg eller Linköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Global funktionsledare

IT-samordnare
Läs mer Feb 29
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?
Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.
Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år. Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret.
För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund.

Ansvarsområden
Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna.
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet.


Kvalifikationer
3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Systemadministratör

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Är du systemadministratör eller ingenjör i början av din IT-karriär och intresserad av att arbeta med molnbaserade IT-system inom vården? Företaget är ett av världens ledande leverantörer av IT-system för hantering av medicinska bilder. Vår långsiktiga ambition är att vara ledande när det gäller att göra kundernas diagnostik mer effektiv och bidra till bevisat förbättrade vårdresultat för patienter. Att implementera våra lösningar, leverera uppgraderingar till våra kunder och möta deras önskemål om till exempel integrationer och migrationer är nyckeln för våra kunders framgång och tillfredsställelse. Du kommer att uppleva, och vara en del av, att sätta teknologier på plats som stödjer patientresan i sjukvårdssystemen runt om i världen.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du: vara en del av planering och leverans av kundprojekt genom att sätta upp virtuella system och installera, underhålla och uppgradera medicinska IT-produkter arbeta med och ständigt lära dig mer om IT-miljöer, komplexa databaser, virtualisering, operativsystem, nätverk, molnlösningar och integrationer mellan olika system inom hälso-IT tänka mycket! Felsökning och problemlösning är en stor del av att ständigt driva på utvecklingen av våra tjänster

Kvalifikationer
Som systemadministratör är du en teknisk expert som gör att företaget kan leverera produkter och tjänster till våra kunder. Du kommer att ingå i Cloud Operations-avdelningen och arbeta i projekt för nya och befintliga kunder, både inom och utanför Sverige. I projekt kommer du att arbeta med komplett installation av nya system i vår privata, OpenStack-baserade, miljö samt i Microsoft Azure. Du kommer att arbeta med automation och alltid sträva efter att förbättra vår effektivitet för att leverera våra tjänster. Du kommer att arbeta i ett brett tekniskt koncept, med virtualisering, olika operativsystem, nätverk med mera, vid sidan av deras egna produkter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Cloud Security Engineer

IT-samordnare
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att forma framtiden för medicinskt IT och bidra till ett tryggare och effektivt säkerhetsarbete? Vill du bli en nyckelspelare i kundens engagerade säkerhetsteam? Vår kund söker nu dig som har en passion för teknik och säkerhet i rollen som Cloud Security Engineer. Du kommer att ha en central roll i att säkra våra kunders framgång genom att tillhandahålla säkra lösningar för att säkra kundernas data. Din kreativitet och tekniska skicklighet kommer bidra till att forma säkerhetsarkitektur och design, implementera robusta kontroller samt övervaka system för att upptäcka och hantera hot i våra kunders molnmiljö ur ett informationssäkerhetsperspektiv. Vidare kommer du att arbeta på den globala arenan, med kollegor, kunder och partners i många olika regioner världen över, där du ständigt anpassar dig för att ge dem bästa möjliga service. Vår kund är en ledande internationell leverantör inom medicinska IT-system och letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet. Vår kund är mer än bara en arbetsplats – de stödjer din kompetensutveckling och du ges möjlighet att arbeta på en global scen samt påverka teknik och säkerhet på en internationell nivå. Det finns möjlighet att arbeta remote 2-3 dagar i veckan.
Ansvarsområden
Design och implementation av säkra molnmiljöer för våra kunder Hantering av sårbarhetskontroller och ständig övervakning/administration av system samt granskning av säkerhetsloggar Endpoint-skydd inklusive anti-malware och detektionsteknik Identity Access Manegement Aktivt delta i incidenthantering och digital forensisk för att skydda mot och reagera på hot Kontinuerlig övervakning av pågående tjänster och tillhörande nätverkskomponenter

Kvalifikationer
Civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning om minst 3 år vår kund bedömer som likvärdig Meriterande med erfarenhet inom Linux/Windows, OpenStack och Microsoft Azure Erfarenhet av att testa/ utreda säkerhetsaspekter Tidigare erfarenhet av informationssäkerhet

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Mar 25
Arbetsbeskrivning
Drivs du av utmaningar och vill vara en nyckelspelare i att säkerställa vår informationssäkerhet? Är du en erfaren expert inom området som inte räds att ta egna initiativ och driva framåt? Då är detta din chans att bli en del av vårt team på Linköpings universitet!

Ansvarsområden
I din roll som informationssäkerhetsspecialist hos oss kommer du arbeta i en varierad och bred roll. Du kommer beröra område så som:


löpande förbättring och utveckling av universitetets informationssäkerhetsarbete
leda prioriterade insatser inom informationssäkerhetsområdet 
stöd till våra forskare och lärare i informationssäkerhetsfrågor
kravställning och utvärdering i samband med upphandling och anskaffning
information och utbildning i informationssäkerhetsfrågor till våra medarbetare
uppföljning och utvärdering av universitetets arbete med informationssäkerhet
riskanalyser och utformning av skyddsåtgärder



Vi ser och hoppas att du vill arbeta hos oss på lång sikt där det på sikt finns bra utvecklingsmöjligheter!


Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast, dock senast. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies. För frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se

Kvalifikationer
För att passa in i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet av IT- och informationssäkerhetsarbete, gärna i en stor organisation med komplex verksamhet och som värdesätter att dina insatser leder till tydliga förbättringar i skyddet för information och verksamhet. Du måste ha en pragmatisk syn på informationssäkerhet och vara öppen för okonventionella och kreativa lösningar och arbetssätt. Vi tror att du är en person som gör väl avvägda prioriteringar som tar hänsyn till olika intressenters behov på ett genomtänkt och långsiktigt sätt. Du arbetar bra med olika sorters människor, är lyhörd, kommunikativ och öppen för förändringar och kreativa lösningar. Du är självgående när det behövs men arbetar gärna även i team. Du har förmågan att ta egna initiativ till och leda större insatser inom informationssäkerhetsområdet och tycker om att vara med att påverka och förbättra.


Krav:


Flera års erfarenhet av IT och informationssäkerhet
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift





Meriterande:


Erfarenhet av att arbetat i en komplex verksamhet, tex forskning och innovation
Erfarenhet av arbete enligt ISO 27001
Erfarenhet av ramverk som tex CIS Critical Security Controls och NIST CSF
Certifieringar inom informationssäkerhet och cybersäkerhet



Du kommer arbeta med erfarna kollegor som har roligt på arbetet och stöttar varandra att bolla idéer och lösa utmaningar. Vi trivs med att jobba med en gemensam målsättning om höjd informationssäkerhet för hela Linköpings universitet. Anställningen kan komma att omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Om företaget

Linköpings universitet Matematiska institutionen MAI
På Linköpings universitet har vi sedan flera år tillbaka haft en strategi att tidigt ta till oss och använda ny teknik. Som medarbetare på Digitaliseringsavdelningen har du möjlighet att bidra till denna utveckling och arbeta med modern teknik.

IT-säkerhetsgruppen, där anställningen är placerad arbetar informationssäkerhetsspecialister sida vid sida med specialister inom IT-säkerhet, systemadministratörer, och utvecklare för att upprätthålla en hög säkerhetsnivå, anpassad till verksamhetens förutsättningar och behov, i en ständigt föränderlig omvärld.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Digitaliseringsavdelningen och träffa flera av våra medarbetare: https://liu.se/organisation/liu/uf/digit

Möt några blivande kollegor:
IT-arkitekten Johan: ”Vi hjälps åt och vi samarbetar”
Marcus och Thibault: Tillit, frihet och möjligheten att hela tiden lära sig nytt gör att vi trivs med jobbet.

Ansök nu

Teknikutvecklare VVS

Driftmaskinist, reningsverk
Läs mer Feb 20
Arbetsbeskrivning
Är du utvecklingsorienterad och vill fortsätta jobba med tekniska förbättringar kopplat till VVS-teknik?
Fastighetsbranschen är i en spännande fas och vi söker en teknikutvecklare som hjälper oss i vår förflyttningsresa med fokus på VVS. Som Teknikutvecklare samordnar du arbetet med bolagsgemensamma anvisningar gällande teknikval, driver utveckling av tekniska koncept och lösningar och bidrar med teknisk specialistkompetens till bolagets nätverk av specialister. Du har en nyckelroll i att driva teknisk utveckling i linje med vår strategi som leder oss mot våra övergripande mål.
Placeringsort: Umeå, Uppsala, Stockholm, Linköping, Göteborg eller Lund.




Tjänsten
Som Teknikutvecklare hos oss ingår du i en avdelning vars uppdrag är att hjälpa linjeverksamheten i att framtidssäkra Akademiska Hus leverans. Du bidrar till att vi har tekniska standarder och lösningar för att möta bolagets nuvarande och framtida behov. Du jobbar i huvudsak i utvecklingsforum, i projekt i och inom personliga uppdrag. Du bidrar till förbättringar genom omvärldsspaning och verksamhetsanalys.

Ansvarsområden
Exempel på uppdrag kan vara: 
• Identifiera behov, initiera, driva och utvärdera utvecklingsprojekt inom bolaget, men även externt exempelvis forskningssamverkan med lärosäten.
• Ansvar för bolagets tekniska anvisningar, lösningar och koncept inom teknikområdet.
• Bidra med teknisk specialistkompetens till bolaget genom exempelvis nätverk och sparring till byggprojekt.
• Ansvara för omvärldsbevakning inom ditt specialistområde.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du har gedigen flerårig arbetserfarenhet och därmed kunskap inom:
• VVS, kyla och energisystem
• Systemförståelse, byggnad och områdesuppbyggnad
• Installationstekniska system och dess funktioner
• Projektering och att föreskriva teknik-krav
Relevant utbildning inom VVS, kyl och installationsteknik gärna högskola eller universitet inom energi, bygg eller liknande.
Vi söker dig som har dokumenterad god förmåga att leda arbetsgrupper. Du sätter en ära i att leda värdeskapande möten såväl fysiskt som digitalt med god pedagogik. Du fångar upp behov och driver uppdrag från start till mål, ofta med målet att implementera arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Är du nyfiken?
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 20 mars 2024.
För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om företaget

Akademiska Hus AB
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Ansök nu

IT-tekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 12
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en IT-tekniker med flerårig erfarenhet från yrket. Vår kund behöver förstärka sitt klientteam med en tekniker med bred kunskap inom IT. I uppdraget kommer du att jobba med olika typer av ärenden och projekt inom ramen för klienthantering. Det är bra om du är van att arbeta agilt.

Ansvarsområden
Hantering av projekt och ärenden inom klienthantering.

Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Minst 7 års erfarenhet av arbete inom Teknik/support. 
Erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktop development.
Förståelse för windows 10 och windows 11 operativsystem och arkitektur
Erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell, och group policy



Det är meriterande om du ha kunskap inom: 
Infrastructure as code (IAC) 
Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur 
Versionshantering i GitHub och GitLab 
Microsoft Intune för klienthantering och säkerhetspolicyer

Vi ser att du som person är problemlösningsorienterad och analytiskt tänkande. Det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera bra med andra. Samtidigt behöver du kunna arbeta självständigt och ha flera projekt igång samtidigt. 



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu