Linköping: Manager Electronic

Hitta ansökningsinfo om jobbet Manager Electronic i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-15 // Varaktighet: Heltid

Manager Electronics
Att självständigt tänka nytt och göra verklighet av sina idéer är den viktigaste tradition som familjen Stark fört vidare genom generationer i Väderstad. Detta märks i vårt eget växthus – vår produktutvecklingsavdelning. Nu söker vi efter en Design Manager till vår grupp Electronics. På avdelningen arbetar idag drygt 70 medarbetare som skapar marknadsledande system i våra såmaskiner och jordbearbetningsmaskiner. Inom teknologier som mjukvara, hårdvara, luftsystem, hydraulik med mera, gör våra idéer skillnad för hur världens jordar brukas!
?Rollen är placerad på vårt kontor i Linköping, men resor till Väderstad förekommer.

Bonden står bakom den mat vi äter. Vi står bakom bonden. Vill du vara med?
Som Design Manager Electronics kommer du att leda System & Components elektronikgrupp som består av ca 17 ingenjörer. Rollens ansvar inkluderar att leda gruppen till att uppnå sina mål och att kontinuerligt förbättra effektiviteten hos medarbetarna och gruppen.
I den här rollen kommer du att vara del av en högmotiverad ingenjörsmiljö och leda design- och testaktiviteter. Du har personalansvar för ingenjörerna i gruppen och kommer att vara ansvarig för leveranser, kvalitet, samt prioritering och resursallokering. Du kommer också att vara en del av avdelningens ledningsgrupp. Där kommer du att delta i utveckling av metoder och system samt taktiskt och strategiskt produktarbete.


För att lyckas i rollen…
… tror vi att du har teknisk högskoleutbildning och för tjänsten motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi gärna att du har några års erfarenhet av produktutveckling, gärna inom elektronik eller styrsystem. Våra system och komponenter finns på ett stort antal olika maskiner som produceras i varierande volymer i våra fabriker. En bakgrund som tidigare chef med personalansvar gör dig till den trygga ledare vi söker efter.
Som person är du affärsmässig och förstår vår verksamhets strategier och prioriteringar, där du också har möjlighet att tillämpa din kunskap i affärsdrivande faktorer. Gruppen kommer att vara involverad i många olika utvecklingsaktiviteter, vilket kräver en ledare med förmåga att se lösningar på problem. För att hålla reda på leveranser, kvalitet, samt prioritering och resursallokering krävs en fallenhet för planering, beslutade processer och rutiner. Vi ser att du har en förmåga att kommunicera tydligt och enkelt, i både tal och skrift på svenska och engelska.
Vi vill att våra medarbetare skall trivas och vara produktiva. Det förutsätter en bra arbetsmiljö, ett öppet klimat, och en ledare som lyssnar. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper så som färdigheter i kommunikation, förutsättningar att utöva ett coachande ledarskap samt att du agerar enligt The Väderstad Way – innovativt, tillgängligt och pålitligt.
Övrig information
Du kommer att rapportera till Magnus Karlsson, Systems & Components Manager. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Magnus på magnus.karlsson@vaderstad.com.
För övriga frågor vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Aqcuisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 13:e oktober 2022.


Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kvalitetschef

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kvalitetschef.

Senior Quality Manager

Läs mer Apr 29
Nytt
About the Company Do you want to be part of a company where high reliability and zero defects are more than just a motto- it's a mission? At Beyond Gravity in Linköping, you will take full responsibility for quality in a fast-paced, high-tech space industry environment. This is a rare opportunity to drive strategic transformation, build culture, and lead a highly skilled team in a business-critical role.
About the Company Headquartered in Zurich, Switzerland, Beyond Gravity is not your typical space company. We're a unique blend of agility, speed, and innovation, fusing a start-up mindset with decades of industry expertise and a track record of 100% mission success. Our dynamic team of over 1800 professionals, spread across 14 locations in seven countries, is dedicated to pushing the boundaries of what is technically feasible. We're not just building crucial products for the satellites, launchers and semiconductor industry, we’re helping to improve life on earth.

Responsibilities and Areas of Ownership

As Senior Quality Manager, you will hold a broad and senior leadership role with full responsibility for the entire quality function—strategic as well as operational. This includes leading multiple teams and acting as a key advisor to senior management.
Key responsibilities:
- Lead and develop teams within Product Assurance, Quality Assurance/Control, and support functions like Supplier Quality and Configuration Management.
- Develop and execute the company-wide quality strategy and foster a strong quality culture.
- Act as the main quality representative in all program-related matters.
- Collaborate closely with Program, Engineering, and Operations to ensure high-quality deliveries and full compliance.
- Coach and mentor your team, ensuring capabilities and competencies meet current and future needs.
- Drive continuous improvement initiatives, set up KPIs, and enhance systems and governance.
- Strengthen internal quality awareness through proactive communication and training.
- Lead transformation efforts towards a unified and standardized quality culture.

Your Profile We’re looking for an experienced, confident, and business-oriented leader with a strong background in quality and compliance - preferably in the space or similarly regulated industries.
Must-have qualifications:
- Bachelors’s degree in Engineering or similar.
- Extensive years of experience in Quality, Configuration, and Change Management.
- Proven success in leadership roles across multiple business functions.
- Experience in highly regulated environments, preferably aerospace or space.
- Excellent leadership, analytical, and interpersonal skills.
- Fluent in English, both written and spoken. Swedish is a plus.
- Strong command of MS Office tools.
- Enthusiastic, pragmatic, and solution-oriented mindset with a passion for space and continuous improvement.

Key personality traits:
Business-minded, structured, self-aware, proactive, results-driven, collaborative, influential, and a strong problem-solver. We are looking for a Quality Manager that is driven in building successful teams and wants to take the responsibility of the highly business-critical role that it is at Beyond Gravity.

How to Apply: Apply by clicking on "Apply" and registering in our database — this is to comply with GDPR guidelines. Please include a detailed explanation of why you are the right candidate for this position and ensure your CV is updated. Please submit you application in English.
Questions? For questions regarding the position or the recruitment process, please contact:
- Karolin Loström, karolin.lostrom@unikresurs.se or +46 721-479236
- Frida Stern, frida.stern@unikresurs.se or +46 704-106395

Unik Resurs



Unik Resurs is your recruitment and development partner through success and challenges. If this position isn’t the perfect fit for you, feel free to reach out — together, we might find your dream job. We know the region and understand where your profile can make the greatest impact.
Good luck — we look forward to hearing from you!


Relaterade taggar: #LI-Onsite

Ansök nu

Interim Kvalitetschef – Livsmedelsproduktion

Läs mer Mar 26
Företagspresentation
Unik Resurs rekryterar nu till en ledande aktör inom svensk livsmedelsproduktion med stark förankring i hållbarhet, kvalitet och djurvälfärd. Med modern teknik, hög kompetens och ett stort engagemang levererar man produkter som möter både konsumenternas krav och samhällets högt ställda standarder. Verksamheten präglas av ständig utveckling, innovation och ett nära samarbete mellan olika funktioner i organisationen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker nu en interim Kvalitetschef till en livsmedelsproducent med verksamhet i Linköping. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå till och med oktober. Som interim Kvalitetschef kommer du att ha ett viktigt operativt ansvar på plats och säkerställa att det dagliga kvalitetsarbetet flyter på som det ska. Du blir en nyckelperson i frågor som rör livsmedelssäkerhet, kvalitet, djuromsorg, miljö och energi. Uppdraget innebär bland annat att:
- Styra, upprätthålla och förbättra platsens arbete inom livsmedelssäkerhet, kvalitet, miljö och energi
- Säkerställa att investeringar och aktiviteter följer interna policies
- Upprätthålla och utveckla ledningssystem enligt lagstiftning, standarder och kundkrav
- Ansvara för platsens kontrollplaner och revisioner (intern, extern, myndighet)
- Vara kontaktperson mot myndigheter och externa laboratorier
- Genomföra reklamationsutredningar och utbildningar
- Driva projekt och utredningar inom kvalitetsområdet
- Medverka i krishantering och ordningskontroller i produktionen
- Sammanställa resultat och följa upp mål, avvikelser och förbättringsarbete
- Rådgiva platsledning inom kvalitet och relaterade specialistområden

Din profil

Vi tror att du har gedigen erfarenhet av kvalitetsarbete inom livsmedelsindustrin, gärna i en ledande roll. Du har god kännedom om HACCP, ledningssystem, djuromsorg samt miljö- och energifrågor. Du är trygg i kontakten med myndigheter och van vid att driva förbättringsarbete i en operativ miljö.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Alexandra Linder och nås på 0707274979 eller på alexandra.linder@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




#LI-Onsite

Ansök nu

Kvalitetsansvarig till Grob Aircraft filial Sweden!

Läs mer Jan 8
Har du tidigare erfarenhet inom flygunderhåll, kvalitetssäkring och/eller luftvärdighet? Vill du dessutom tillhöra en arbetsplats med mycket kompetens där du får vara en nyckelspelare i bolaget från dag ett? Då kan rollen som kvalitetsansvarig hos Grob Aircraft filial Sweden vara något för dig! Grob Aircraft filial Sweden är en del av Grob Aircraft som är en tysk tillverkare av flygplan och material för pilotutbildning. Filialen i Sverige har underhållsansvar för Försvarsmaktens skolflygplan och som kvalitetsansvarig kommer du att tillhöra deras kontor i Linköping. Här kommer du erbjudas goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom bolaget och även få chans till att påverka dina arbetsuppgifter. Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Grob Aircraft filial Sweden är en del av Grob Aircraft som är en tysk tillverkare av flygplan och pilotutbildning. Bolaget erbjuder högkvalitativa utbildningslösningar för piloter, inklusive flygplan för träning och professionell användning. De arbetar även med försäljning och support av sina flygplan som ofta används inom både civilt och militärt flyg. Grob Aircraft är kända för sina innovativa designlösningar och teknik inom luftfart, vilket gör dem till en viktig aktör på marknaden för pilotutbildning och flygplanstillverkning. Filialen i Sverige är kontrakterad av Försvarsmakten för underhåll och modifieringsarbete på det nya skolflygplanet SK40 (Grob 120TP-A). Nu söker Grob Aircraft filial Sweden en kvalitetsansvarig till deras kontor i Linköping som vill vara med på deras spännande expansionsresa!

Som kvalitetsansvarig kommer du erbjudas en central roll i bolaget från dag ett. Du kommer ha ett övergripande ansvar för att säkerställa att kvalitetskraven efterlevs inom hela tillståndet och verksamheten och du kommer även samarbeta nära både ledning och underhållspersonal. Tjänsten passar dig med tidigare erfarenhet inom flygunderhåll, kvalitetssäkring och/eller luftvärdighet. Du kommer välkomnas till ett växande bolag med kunniga och engagerade kollegor och du kommer även erbjudas goda möjligheter till att forma din egen roll och dina arbetsuppgifter.

Du erbjuds:
- En arbetsgivare som är i en spännande expanderingsfas där du erbjuds en viktig roll i bolaget.
- En arbetsplats med korta beslutsvägar där du uppmuntras till egna initiativ.
- En roll där du erbjuds mycket frihet under ansvar och får möjlighet till att påverka din egen roll.
- Goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom bolaget.
- En arbetsplats med engagerade kollegor där gott samarbete och god stämning värderas högt.
- Trygga anställningsvillkor och generösa förmåner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som kvalitetsansvarig hos Grob Aircraft filial Sweden kommer du arbeta i en bred och varierande roll. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Ett övergripande ansvar för att säkerställa att kvalitetskraven efterlevs inom hela tillståndet och verksamheten.
- Utveckla och förbättra kvalitetsprocesser samt se till att de integreras och följs i den dagliga verksamheten.
- Utveckla och genomföra interna/externa revisioner för att säkerställa att verksamheten följer regelverk och standarder.
- Samarbeta med ledning och underhållspersonal för att kontinuerligt förbättra kvalitets- och säkerhetskulturen inom organisationen.
- Ansvar för kontakter med myndighet.
- Övervaka förändringar av gällande regelverk.
- Medverka i uppdatering av styrande dokument.

VI SÖKER DIG SOM
- Har några års relevant erfarenhet inom kvalitetssäkring och/eller luftvärdighet, initial eller fortsatt.
- Har något års erfarenhet av flygunderhåll, Part-145.
- Har goda kunskaper gällande lagstiftning för flygunderhåll, SE-EMAR 145 alternativt EASA Part-145.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har god datavana och goda kunskaper i Office-paketet.
- Har B-körkort.

Det är meriterande om du:
- Har flygteknikercertifikat, EASA Part-66.
- Har kunskaper i tyska i tal och skrift.
- Har erfarenhet av SAP och/eller Fenix.
- Har erfarenhet av arbete med ISO 14001, ISO 10005, ISO 9001, interna och externa revisioner.
- Har erfarenhet från en ledarskapsroll.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Grob Aircraft filial Sweden här.

Ansök nu

Sr Kvalitetschef hos en ledande tillverkare i fordonsindustrin

Läs mer Dec 4
Ta ledningen mot framtidens standarder inom Automotive! Vill du ta en nyckelroll på en innovativ och framåtblickande arbetsplats inom fordonsindustrin? Vi söker en engagerad Kvalitetschef med hög kompetens som blir en del av vår ledningsgrupp och får helhetsansvaret för kvalitet, förbättringsarbete och medarbetarutveckling.

Ett välrenommerat tillverkande företag inom fordonsindustrin med över 50 års erfarenhet som ingår i en internationell koncern. I fabriken idag finns 500-700 anställda där du ansvarar för ett kvalitetsteam på ca 20 personer med en underställd chef.

Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av kunden. Mer information om företaget kommer i ett senare skede av processen.

Om rollen
Som Kvalitetschef hos oss kommer du:

* Vara en drivkraft i ledningsgruppen: Tillsammans med oss sätter du strategiska mål och ser till att de blir verklighet.
* Leda förbättringsarbete runt produktkvalitet: Säkerställ att vi ständigt når högre nivåer inom kvalitet, arbetsmiljö och processer.
* Fatta avgörande beslut: Du har befogenhet att stoppa produktionen vid risker samt säkerställa att vi håller högsta standard för säkerhet, miljö och kvalitet.
* Utveckla organisationen och dina medarbetare: Bygg framtidens team genom kompetensutveckling, coachning och starkt ledarskap.
* Anta utmaningen att driva ett stort förbättringsarbete inom kvalitetsavdelningen: framförallt runt reklamationer och avvikelser och utveckla samarbetet i teamet
* Ha stor närvaro i produktionen: vara synlig och diskutera problem och lösningar med produktionspersonal och det egna teamet

Vem är du?
Du är en senior Kvalitetschef som kombinerar strategiskt tänkande med operativ handlingskraft och du trivs bra med att ligga nära pulsen i produktionen. Du är trygg i dig själv och agerar med pondus när det behövs och kan hantera krav uppifrån. Med en holistisk syn på verksamheten vågar du utmana det befintliga och rapportera avvikelser för att driva företaget framåt. Du har stor kunskap inom LEAN och van att driva större tekniska projekt.

En lämplig bostadsort kan vara inom Östergötland eller Småland, men vi är även öppna för att hitta lösningar gällande veckopendling.

Krav på erfarenhet för rollen

* Fordonsindustrin/Automotive
* Kvalitetschef med minst 5 års erfarenhet inom tillverkande industri
* Van vid högt tempo
* Teknisk utbildning högskola/universitet
* Hög närvaro på plats
* Kommunicera på professionell nivå inom både svenska och engelska
* Produktionsnära och vilja vara hands-on

Vi erbjuder:

* En nyckelposition i ett marknadsledande företag.
* Möjlighet att påverka både vår strategi och framtid.
* Ett engagerat team och en kultur som värderar innovation och kvalitet.
* Bra ersättning samt möjlighet till bonus och bil

Kontaktperson
Ansök via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta gärna Jefferson Wells Headhunter Thomas Andersson på 070-276 99 53.
Vi jobbar med ett löpande urval och du är välkommen att söka så länge annonsen är aktiv.

Ansök nu

Kvalitetschef (Interim)

Läs mer Jan 8
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll. Arbetsuppgifter
Som Kvalitetschef jobbar du hos våra kunder med att utveckla, implementera och förbättra kvalitetsstrategier och processer för att säkerställa överensstämmelse med interna standarder och externa regleringar. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
- Utveckla, implementera och förbättra kvalitetsstrategier och processer för att säkerställa överensstämmelse med interna standarder och externa regleringar
- Ansvara för kvalitetsledningssystemet och säkerställa att det uppfyller relevanta ISO-standarder och certifieringar
- Genomföra interna och externa revisioner för att säkerställa kvalitetskontroll och upptäcka områden för förbättring
- Samarbeta med andra avdelningar, inklusive produktion, inköp och teknik för att säkerställa ett smidigt och kvalitetssäkert processflöde
- Delta i ledningsmöten och bidra med kvalitetsinsikter och rekommendationer

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom rubricerat område
- Gedigen erfarenhet och kunskap av att arbeta med kvalitetsledningssystem inom tillverkande industri med fokus på kontinuerliga förbättringar
- God kunskap om kvalitetsstandarder och verktyg såsom ISO 9001, ISO 14001, ISO/TS16949
- Erfarenhet av att leda och utveckla kvalitetsteam och genomföra förändringsinitiativ
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Analytisk
- Initiativtagande
- Kommunikativ
- Strukturerad

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Väderstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Väderstad AB .

Application Specialist ERP (IFS)

Applikationsingenjör
Läs mer Feb 16
Väderstad AB genomför en spännande förändringresa med fokus på globalisering och söker därför flera Applikationsspecialister som vill vara med på denna resa. Inom ramen för vårt globaliseringsarbete bygger vi en modern affärsplattform där IFS Cloud blir en central del.
Om rollen
Du ingår i teamet Business Applications som består av applikationsspecialister, systemarkitekter och förvaltningsledare. Teamet har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara ERP där du tillsammans med dina kollegor blir en viktig del i det pågående implementationsprojektet och den framtida förvaltningen och vidareutvecklingen av vår IFS Cloud-lösning.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Exakt hur din roll kommer se ut påverkas av din nuvarande erfarenhet och kompetens samt hur du vill utvecklas framåt. Du kommer vid behov arbeta ganska brett, i kombination med att du blir specialiserad inom ett begränsat antal områden som kan vara både tekniska, applikationsnära och kopplade till affärsprocesserna.
Exempel på arbetsuppgifter inom teamet:
I samarbete med verksamheten omsätta dess behov till lämpliga lösningar
Genomföra löpande förvaltningsarbete såsom incident, request, problem och change management
Delta i, alternativt driva, projekt i syfte att vidareutveckla vår affärsplattform
Säkerställa stabil drift och tillgänglighet
Planera för och genomföra uppdateringar och releaser
Utföra nyutveckling, anpassningar, konfigurering
Skapa och underhålla systemdokumentation och instruktioner
Genomföra utbildningar i verksamheten eller inom IT-avdelningen
Samarbeta med externa leverantörer
Arbeta proaktivt genom bland annat omvärldsbevakning
Arbeta med ständiga förbättringar



Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
… Du har erfarenhet av att arbeta med IFS ERP-system utifrån något eller några av de tre perspektiven Verksamhet (tillverkande industri), Applikation eller Teknik/Systemutveckling. Du har sannolikt IT-relaterad högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektledning och koordinering.
Då din roll kommer vara väldigt varierande krävs det att du tar stort eget ansvar och har eget driv. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att samarbeta. En av dina viktigaste drivkrafter är kundnytta.
Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 3:e mars 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

UX-designer inom Smart Machines

UX-designer
Läs mer Dec 22
UX-designer inom Smart Machines
Vi söker dig som vill anta utmaningen att tillgängliggöra avancerad teknik inom lantbruk för en kundgrupp som inte alltid har mjukvara närmast hjärtat.


Våra maskiner hjälper till att säkerställa matproduktionen över hela världen och samtidigt minska dess påverkan på miljö och klimat. Vi genomför nu en resa där mjukvara utvecklas för att göra våra maskiner ännu smartare och bättre. Detta är ett led i att förbereda inför framtidens autonoma jordbruk.


Nu behöver vi din hjälp för att skapa mjukvara i världsklass som hjälper våra kunder att använda maskinerna på bästa sätt så att upplevelsen är så smidig, rolig och enkel som möjligt.
I den här rollen kommer du att komma in i ett helt nytt område, Smart Machines, som just nu skapas på Väderstad och får därmed stora möjligheter att anta nya utmaningar, forma rollen och sprida din UX-kunskap inom företaget. Vi tror att avancerad hårdvara tillsammans med användarvänlig och smart mjukvara kommer att skapa nästa stora grej inom lantbruk. Häng med på resan!


Om rollen...
Du kommer tillsammans med UX-gruppen att arbeta med hela UX-processen från lösa tankar och idéer i diskussioner med produktägare till att skapa wire-frames, site-maps, storyboards, prototyper, etc.
Tillsammans kommer ni att planera, genomföra och analysera användartester för att kontinuerligt förfina och förbättra design och funktion i våra produkter för att tillse att användarnas behov och målsättningar uppfylls.
Du kommer tillsammans med UX-gruppen på företaget bygga upp interna processer och sprida kunskap om UX och dess verktyg på alla nivåer i företaget.



Utöver detta kommer du bli en naturlig del i det mjukvaruutvecklingsarbete som pågår på avdelningen och hjälpa till med din kunskap för att hjälpa utvecklarna att förstå kundens behov och problem.


Den vi söker…
Du har en kandidatexamen med relevant inriktning inom produktutveckling, UX-design, HMI, interaktionsdesign eller motsvarande utbildning.
Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet eller på annat sätt god erfarenhet av att arbeta praktiskt med UX.
Du har en passion att presentera avancerad teknik på ett lättillgängligt sätt.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska och engelska.



Det är meriterande om du sedan tidigare har en portfölj med exempel på tidigare projekt att visa upp. Även kunskap inom mjukvaruutveckling (React.js eller liknande) och tidigare erfarenheter av lantbruk är meriterande men inget krav. Du kommer att ha möjlighet att lära dig det du behöver för jobbet när du är på plats hos oss.
För att trivas i rollen
Stort fokus kommer att ligga på kunden, vi ser det som naturligt att du håller med i denna bedömning. Vi söker efter en person som drivs av att leverera goda resultat, trivs med att ta egna initiativ och är duktig på att kommunicera mellan olika funktioner.
Vårt erbjudande till dig
Du kommer arbeta på ett företag som verkar för att säkra tillgången på mat i framtiden och samtidigt minska matproduktionens påverkan på klimat- och miljö.
Du kommer att anta en stor utmaning i att designa UX för avancerad teknik till en kundgrupp som är ovan med mjukvara.
Du kommer att erbjudas en bred roll på en ny avdelning med stora möjligheter att växa samt utveckla din kompetens.
Du kommer kunna medverka i att utveckla UX-processer och bygga ett UX-team på Väderstad och sätta området på agendan inom företaget.
Du kommer att arbeta på ett fint och modernt kontor i mitten av Linköping Science Park i Mjärdevi.



Övrig information
Placeringsort är Linköping men resor och arbete på vårt kontor i Väderstad förekommer.
Rollen rapporterar till Roger Wahlström som arbetar som Director för avdelningen Smart Machines på R&D. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Roger på roger.wahlstrom@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.


Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 21 januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.


Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, kolla gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Algoritmutvecklare inom Smart Machines

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 18
Algoritmutvecklare inom Smart Machines
Vi söker dig som brinner för att utveckla nya smarta algoritmer som gör vardagen för våra kunder enklare.
Våra maskiner hjälper till att säkerställa matproduktionen över hela världen och samtidigt minska dess påverkan på miljö och klimat. Vi genomför nu en resa där mjukvara utvecklas för att göra våra maskiner ännu smartare och bättre. Detta är ett led i att förbereda inför framtidens autonoma jordbruk. Maskinerna är avancerade tekniska produkter där mycket kan gå fel. Därför är det viktigt att maskinerna själva kan upptäcka problem och föreslå lösningar för våra kunder så att maskiner kan användas som det är tänkt under den stressiga odlingssäsongen.
I den här rollen kommer du att spela en nyckelroll i ett helt nytt område Smart Machines som just nu skapas på Väderstad och får därmed stora möjligheter att anta nya utmaningar, forma rollen och sprida din kunskap inom företaget. Vi tror att avancerad hårdvara tillsammans med användarvänlig och smart mjukvara kommer att skapa nästa stora grej inom lantbruk. Häng med på resan!
Om rollen…
Du kommer att genomföra dataanalys, sensorfusion och signalbehandling för att hitta mönster i data och skapa algoritmer som kopplar detta till diagnostik.
Du kommer att vara med och ta ett helhetsgrepp för nästa generations diagnostiklösningar på våra maskiner och vara med i allt från val av sensorer till utveckling av algoritmer.
Du kommer att arbeta på systemnivå och kartlägga nuvarande diagnostiklösningar för att hitta utvecklingsområden och initiera arbetet med att förbättra dessa tillsammans med interna produktägare och tekniska produktchefer.

Utöver detta kommer du bli en naturlig del i det mjukvaruutvecklingsarbete som pågår på avdelningen och hjälpa till med din kunskap för att hjälpa utvecklarna att förstå avancerade algoritmer för att kunna implementera dem i vårt styrsystem.
?
Den vi söker…
Du har en civilingenjörsexamen (eller motsvarande) inom ett relevant område som exempelvis: elektroteknik, teknisk fysik, maskinteknik eller liknande.
Du har mycket goda teoretiska kunskaper och praktisk erfarenhet av arbete inom något eller några följande områden: signalbehandling, diagnostik, sensorfusion, bildbehandling, statistik, maskininlärning och/eller liknande.
Du har goda kunskaper inom något programmeringsspråk så att du kan skapa prototyper av algoritmer i Matlab, Python eller liknande.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har kunskap inom mjukvaruutveckling (C++, React.js eller liknande) och tidigare erfarenheter av lantbruk är meriterande men inget krav. Du kommer att ha möjlighet att lära dig det du behöver för jobbet när du är på plats hos oss.
För att trivas i rollen?
I denna roll så kommer det ställas krav på dina färdigheter inom problemlösning. Du är resultatorienterad och trivs i en organisation där du får ta egna initiativ. Vi söker också efter en person som trivs i en samarbetande kontext.
?
Vårt erbjudande till dig
Du kommer arbeta på ett företag som verkar för att säkra tillgången på mat i framtiden och samtidigt minska matproduktionens påverkan på klimat- och miljö.
Du kommer att arbeta med avancerad teknik för produkter i världsklass på ett mycket innovativt företag med stor möjlighet att förverkliga egna idéer.
Du kommer att erbjudas en bred roll på en ny avdelning med stora möjligheter att växa samt utveckla din kompetens.
Du kommer att arbeta på ett fint och modernt kontor tillsammans med kompetenta medarbetare i mitten av Linköping Science Park i Mjärdevi.

Övrig information
Placeringsort är Linköping men resor och arbete på vårt kontor i Väderstad förekommer.
Rollen rapporterar till Roger Wahlström som arbetar som Director för avdelningen Smart Machines på R&D. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Roger på roger.wahlstrom@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.
?
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 7:e januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, kolla gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Förvaltningsledare

Systemförvaltare
Läs mer Dec 18
Väderstad AB genomför en spännande förändringsresa med fokus på globalisering och digitalisering och förstärker därför med en Förvaltningsledare, som vill vara en del av detta.
Du blir en del av teamet Business Applications som består av Applikationsspecialister, Systemarkitekter och Förvaltningsledare. Teamet arbetar globalt och har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara inom CAD och PLM där du tillsammans med dina kollegor förvaltar systemen samt deltar i projekt kopplade till Väderstads förändringsarbete.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Om rollen
Du kommer ansvara för i dagsläget fyra olika förvaltningsobjekt bestående av ett tjugotal olika systemlösningar inom produktutvecklingsområdet, där tyngdpunkten ligger på CREO och Windchill.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:
Globalt ansvara för förvaltningsobjektens totala IT-leverans samt dess budget
Planera förvaltningsarbetet tillsammans med verksamheten och andra relevanta parter
Genomföra regelbundna förvaltningsmöten
Leda det löpande förvaltningsarbetet med incident, request, problem och change
Hantera mjukvarulicenser
Ha kontakt med leverantörer gällande operativa och affärsrelaterade frågor
Följa upp leveranskvalitet och ekonomiskt utfall samt rapportera resultat och avvikelser
Säkerställa proaktivitet och bevaka trender och utveckling på marknaden
Delta i/leda projekt som rör förvaltningsobjekten



Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
…Du har erfarenhet av förvaltnings- och projektledning och med fördel goda kunskaper inom de processer som systemen stödjer, såsom tillverkande industri, produktutveckling och mekanisk konstruktion. Vidare har du sannolikt en högskoleutbildning inom IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
I rollen krävs ett stort eget ansvarstagande och driv. Det är även viktigt att du är kommunikativ och lyhörd samt att du har en mycket god förmåga att leda och samarbeta. Några av dina starkaste drivkrafter är kundnytta, affärsmässighet och ordning och reda.
Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 7:e januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Spännande Studentjobb som Hydraulic Engineer hos Väderstad AB!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 2
Spännande Studentjobb som Hydraulic Engineer hos Väderstad AB!
Söker du efter en meningsfull möjlighet att utvecklas inom hydraulik, produktutveckling och systemdesign samtidigt som du pluggar?
Är du redo att ta steget in i den spännande världen av jordbruksautomation?
Gillar du att jobba i team med andra ingenjörer?

Då har vi ett stimulerande och utvecklande jobb att erbjuda dig!
Om oss
Väderstad AB är en ledande aktör inom jordbruksindustrin, och vi är på en resa mot en mer avancerad och automatiserad framtid. Våra jordbearbetnings- och såmaskiner utrustas med avancerade hydrauliska system, och du kan vara en del av det här spännande utvecklingsarbetet. Som Hydraulic Engineer hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att utforma och driva innovation inom hydraulik för våra produkter.
Ditt uppdrag
Hos Väderstad AB kommer du att vara en del av vårt team bestående av cirka 18 ingenjörer som arbetar med att utveckla och förvalta hydraulsystemen för våra jordbearbetnings-, så- och precisionssåmaskiner. Ditt arbete kommer att inkludera allt från konstruktion och simulering till prototypbyggnation och testning. Här är några av de spännande ansvarsområden du kan förvänta dig:
Designa och dimensionera hydrauliska system, komponenter och scheman
Designa hydraulsystemens installation och placering på maskinerna
Bidra till hydraulikavdelningens metodik och arbetssätt vad gäller systemdesign, installation och simulering
Stötta vid prototypbyggnation och testning

En tidigare students erfarenheter hos R&D Hydraulics:
"Jag tycker att det viktigaste med studentjobbandet har varit att jag fått andra perspektiv på ingenjörsyrket, produktionsindustrier, utvecklingsarbete och de tekniska discipliner jag pluggat. Det har varit lättare att ta till sig studierna när man kan sätta dem i en kontext. Jag tycker också att det har varit viktigt att få vara en del av ett team ingenjörer. Det finns mycket att lära av sina kollegor!"
Vi tror att du har
En pågående utbildning inom mekanik, hydraulik eller relaterat område
Intresse för hydraulik, produktutveckling och systemdesign
Förmåga att kommunicera på svenska och engelska

Meriterande är
Praktisk erfarenhet inom hydraulik, till exempel testning eller montering
Erfarenhet av simuleringsverktyg för hydraulik, som Matlab Simulink eller Automation Studio
Erfarenhet av CAD-verktyg
Kunskaper inom reglerteknik och styrsystem
Intresse eller kunskap inom jordbruk och agronomi

Personliga Egenskaper
Vi söker någon med en stark analytisk förmåga som kan arbeta självständigt och ansvarsfullt. Du kommer att vara en del av ett team och bör trivas med samarbete och vara flexibel nog att anpassa dig till förändrade omständigheter. Din entusiasm och ditt engagemang är värdefullt för oss.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär inom hydraulik och systemdesign och vill vara en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö, då är detta studentjobb för dig! Ansök nu och bli en viktig del av Väderstad AB:s framtida framgång!
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrig information:
Du kommer att jobba hos Gustav Marmelid, Design Manager Hydraulic Systems. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Gustav på 0142-814 25 eller Gustav.Marmelid@vaderstad.com.
Har du frågor gällande processen så får du gärna höra av dig till Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142-814 36.

Ansök nu

Director Project Management Office (PMO)

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Nov 20
Inom R&D söker vi nu en engagerad Director PMO. Denna roll är avgörande för att forma framtidens produktutvecklingsprojekt och utgör en nyckelposition inom Väderstad.


Du kommer att arbeta med att skapa förutsättningar för att långsiktig utveckla, styra och förbättra vår produktutveckling genom att värna innovation och standardiserade arbetssätt Du kommer även arbeta med resursdimensionering och planering i samband med utvecklingen av nya och befintliga produkter.





Om rollen...


Utveckla och leda vårt projektledarkontor (PMO).


Fungera som processägare för företagets globala huvudprocess för ny produktutveckling och ändringar (PUM).


Upprätta riktlinjer och skapa förutsättningar för att driva affärsutveckling inom PMO och över hela organisationen i samband med utveckling, implementering och förvaltning av huvudprocessen ”Utveckla Produkter” på Väderstad.


Se till att teamet har de nödvändiga resurserna för att leverera kompetens och resurs i enlighet med Väderstads värderingar.




Vår utvecklingsprocess är global och arbetet kommer att innebära flera kontakter och samarbeten internationellt.





Den vi söker...


Har en teknisk utbildning på högskolenivå (högskola/teknisk högskola eller motsvarande teknisk utbildning). Du har flera års erfarenhet av utvecklingsarbete, projektledning samt ledarskap. Vi ser gärna att du har en dokumenterad hög leveransförmåga. Du anses även vara flytande i både svenska och engelska.





Som person…


Har du förmågan att skapa engagemang och en positiv atmosfär i de grupper som du tidigare arbetat i. Du är samtidigt självgående och målinriktad, något som du kan påvisa genom tidigare erfarenheter. Du trivs i en roll där du förväntas ta mycket ansvar och engagera dina medarbetare.





Vårt erbjudande till dig
Möjligheter att utvecklas och bygga din roll inom avdelningen.


En kreativ och positiv arbetsmiljö.


Chansen att vara en del av ett framgångsrikt företag med en vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst.





Övrig information


Rollen rapporterar till Senior Vice President R&D, Johan von Mecklenburg som är baserad i Väderstad.


För frågor gällande rollen vänligen kontakta Johan på Johan.vonmecklenburg@vaderstad.com.





För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition & Employer Branding Specialist, Patrik Schultzén på antingen patrik.schultzen@vaderstad.com eller 0142-81436





Ansökan


Är du intresserad av tjänsten och uppfyller kraven, är du välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 10:e december.





Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.





Om Väderstad


Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.





Vill du ha mer information? Kolla gärna på denna korta film om Väderstad AB:


https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu