Linköping: Ekonomer för kommande uppdrag med start i december / januari

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomer för kommande uppdrag med start i december / januari i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-03 // Varaktighet: Heltid

Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Östergötland?
Vi söker nu juniora och seniora ekonomer för kommande konsultuppdrag som generar en 100% tjänst.
Varmt välkommen med ditt CV redan idag!

Om tjänsten
Arbetsuppgifter kommer att variera efter den specifika kundens behov, men kan komma att inkludera områden som redovisning, bokföring, bokslut, lönehandläggning och finansiell analys och rapportering. Poolia arbetar brett inom ekonomi, vilket innebär att vi söker konsulter inom ekonomins hela spektra.

Vanligt förekommande tjänster:

– Redovisningsekonom
– Controller
– Ekonomiassistent
– Ekonomiadministratör
– Chefspositioner, ex. CFO

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med ekonom eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera ekonomisystem. Notera gärna tillgänglighet.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Linköping som Ekonomikonsult.

Head of division Control

Läs mer Jan 22
Om kunden
Vi söker nu Head of Divison Control till vår kund inom försvarsindustrin. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet. Hos vår kund erbjuds en innovativ arbetsplats där du har mycket goda möjligheter att vidareutvecklas!

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter som Head of Division Control innefattar personalansvar över ett självständigt team med åtta controllers där ditt fokus kommer att vara att leda teamet med planering, effektivisering av arbetsprocesser och följa upp verksamhetens ekonomi. I din roll ingår även att driva och utveckla arbetet med månadsrapportering, prognoser och budgetar samt initiera förbättringsarbete kopplat till ekonomiprocesser. Du rapporterar till ekonomichefen och avlastar även denna i bl.a. rapportering och arbetsmiljöarbete.

Utöver ledarskapet medverkar du även operativt i rollen som controller gentemot stabsfunktionen.

Här erbjuds du en varierande och utmanande roll med goda möjligheter till vidareutveckling inom en trygg arbetsplats med många spännande projekt på ingång!

Din kompetens
För att passa i rollen behöver du vara kommunikativ och duktig på att skapa engagemang, driv och laganda. Du är van vid att jobba mot uppsatta mål och driva processer framåt. Vi tror att du som söker har följande bakgrund:

Alternativ 1: Du har jobbat några år som controller, eller som ekonom där controlling ingått, och är nu redo att ta nästa kliv i karriären, kanske har du haft en informell ledarroll i en tidigare anställning?

Alternativ 2: Du jobbar som konsult idag med erfarenhet från en liknande roll och söker nu nästa utmaning.

Oavsett finns här goda möjlighet att utmanas och utvecklas på ett företag som har många spännande projekt på ingång och som står inför en produktionsuppgång kommande år.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, vikariat 1 år.
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Linköping eller Arboga

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om Procruitment
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Konsulter till EY Insourcing Services, Linköping

Läs mer Jan 19
På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla.


Om tjänsten:
Vi växer och söker drivna kollegor till teamet som nu startar upp i Linköping.


Som konsult på EY Insourcing Services har du uppdrag där du arbetar som redovisningsekonom, controller eller ekonomiansvarig hos något av våra kundföretag. Du tillhör ett snabbväxande team med kompetenta och hjälpsamma kollegor, och är med och driver interna projekt efter intresse.


EY har en Hybrid working model, som i samarbete med kunden och teamet möjliggör flexibelt arbete på kundens kontor, såväl som på hemmakontoret och EY’s kontor i regionen.


Kvalifikationer för tjänsten
Examen från högskola/universitet med inriktning ekonomi
Minst 2 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom eller controller, goda kunskaper och praktisk erfarenhet från redovisning är ett krav
Hög språklig nivå i tal och skrift, i såväl svenska som engelska



Vad EY erbjuder dig
Inom EY, en global organisation, finns stora utvecklingsmöjligheter och du kommer att få utmanande och utvecklande uppdrag inom olika branscher och varierande storlek av företag. Din djärva ambition är bara början. Använd vårt globala nätverk, vår teknik, våra team och vår kultur för att förverkliga din potential. Lär dig av de bästa, omge dig med nyfikna människor.


Utöver fokus på work-life balance så erbjuder EY också flertalet härliga sociala aktiviteter. Utbildningar samt möjlighet till att bli auktoriserad redovisningskonsult är ett urval av det vi erbjuder våra medarbetare. Vi vill gärna vara en del av din resa där vi erbjuder möjlighet till personlig utveckling med en individuell utvecklingsplan och löpande coaching från mer seniora medarbetare.


Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.



Läs gärna mer om EY och vad våra kollegor säger om sin vardag på EY Careers, Karriärbloggen och i sociala medier.


Ansök nu
Välkommen med din ansökan senast den 10 mars. Urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV på svenska. Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Martin Petrini på martin.petrini@se.ey.com.




The exceptional EY experience. It’s yours to build.


At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, gender identity and expression, sexual orientation and disability.


If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this ad.
?


EY | Building a better working world


EY exists to build a better working world, helping to create long-term value for clients, people and society and build trust in the capital markets.


Enabled by data and technology, diverse EY teams in over 150 countries provide trust through assurance and help clients grow, transform and operate.


Working across assurance, consulting, law, strategy, tax and transactions, EY teams ask better questions to find new answers for the complex issues facing our world today.

Ansök nu

Senior redovisningsekonom och ambitiös livsnjutare!

Läs mer Jan 31
Senior redovisningsekonom och ambitiös livsnjutare? Då är du en perfekt människa för Mpya Finance!
Du fantastiska ekonom som ser till din fortsatta personliga utveckling – det är dig som vi på Mpya Finance hade känt oss glada att kalla för vår kollega. Vill du vara en del av ett härligt gäng ekonomer här i Östergötland? Vad bra! För vi önskar oss fler fantastiska kollegor som är slipade talanger inom redovisning och som ser till livets goda.
Mpya Finance är ett nytänkande konsult – och rekryteringsföretag inom ekonomi. Och för att kunna erbjuda enastående tjänster inom ekonomi krävs enastående människor. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det är att leverera kvalitetssäkrade lösningar med en nytänkande twist åt våra kunder. Under tiden ser vi alltid människan bakom ekonomen och vice versa. För helt ärligt, ibland kan man behöva dra av momsen från livets kostnader för att få ett positivt resultat – jaa, ni fattar. Det är vårt fokus; idag, imorgon, bättre och sämre dagar – tillsammans ser vi allas bidrag till att sprida kunskap och engagemang hos våra kunder och inom Mpya Finance.
Vem vi söker? Dig såklart!
Vi söker dig som vill vara med på vår resa! Du har 3–30 års erfarenhet av kvalificerad redovisning (ja, du läste rätt). Vi tror och hoppas att du är affärsmässig, relationsskapande och ser fram emot varierande uppdrag hos våra kunder. Du stimuleras av mötet med nya människor och du har drivkraften att göra det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden. Som person är du både social, driven och andra beskriver dig som lösningsorienterad. Bokslut, skatt samt moms löser du galant och så trivs du allra bäst i en miljö där vi tar hand om varandra.
Att bli en Mpyan – vad innebär det?
Som ekonomikonsult hos oss är du en del av vår gemenskap och du är med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi. Våra kunder finns i olika branscher i alla storlekar och våra uppdrag är för kvalificerade ekonomer inom redovisning och Controlling. Det är vad vi GÖR. Men vi ÄR så mycket mer. Vi får ofta höra att vår företagskultur är genuin och fantastisk, och vi kan bara stolt hålla med.
Så nu frågar vi dig; Kan vi fatta varandras händer och blicka upp mot himlen, allteftersom Gripen susar över våra huvuden? Ska vi gemensamt lyssna till vrålen från när Lasse slår an tonen ”Kom ihåg mig” eller när ”Totte” gör mål för ”Peking” eller i vårsolen avnjuta en glass längs med Göta kanal, kanske i Bergs slussar eller på Smultronstället? JA? Då låter det nästan som vi hör ihop…
Har vi fångat ditt intresse?
Såklart! Ett första möte kan bli en spännande början! Ett senare steg är att du kanske vill prata med en av våra konsultkollegor och höra hur det är att arbeta på Mpya? Intervjuer sker löpande så skicka in ditt cv så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Wetterlöv på 070-971 01 66 anna.wetterlov@mpya.se eller Lina Rehnholm på 076-851 35 85 lina.rehnholm@mpya.se
Om Mpya Finance
Mpya Finance är ett nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivs. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet.

Ansök nu

Gott slut... och god fortsättning på Mpya?

Läs mer Dec 14
God fortsättning från vardagsrummet?
Är det bara vi på Mpya Finance som tycker att tiden går i en väldans fart? Årsskifte står för dörren och i Östergötland är det krispigt och fint överallt. Att tiden går fort är kanske ett tecken på att vi har roligt – eller börjar bli gamla, vem vet?
Vintern kommer också med traditioner, doften av julgranar, glädje och inte minst står ett nytt år framför oss... Från det gamla till det nya, förändring helt enkelt. Känner du dig också sugen på förändring? Vad sägs då om utveckling och kompetensutbyte i en roll som ekonomikonsult med nya kollegor som sprider glädje i en organisation som mår otroligt bra?
Mpya – mer information tack
Vi på Mpya Finance är ett gäng kvalificerade ekonomer, med olika bakgrund inom redovisning och/eller controlling. Vi tycker att livet är för viktigt för att klämmas in mellan jobb och möten. Vi är konsult- och rekryteringsföretaget som på riktigt ser och uppmuntrar hela människan, inte bara yrkesmänniskan.
Vi är alla människor med unika behov och livssituationer och därför behöver vi se hela bilden; livet – livet fyllt med fritid, vänner, familj, uppdrag, jobb och kollegor. Att jobba på Mpya är att få vara 100% ekonom och 100% människa. Det är viktigt att ha kul, må bra, umgås, dela med sig, se och stötta varandra.
Vem är du?
Vi söker dig som är erfaren redovisningsekonom eller controller och har tidigare erfarenhet av minst tre års arbete inom just detta. Du älskar att arbeta med ekonomi och du har lätt för att förstå ”verkligheten” bakom siffrorna. Du har ett stort affärsintresse och erfarenhet av att hantera och analysera stora datamängder. Ditt systemintresse är stort och dina kunskaper i Excel är goda. I rollen är du en lagspelare som är kommunikativ, självgående samt har ett starkt driv att utveckla både dig själv och Mpya.
Hur funkar det?
Som ekonomikonsult hos oss är du är med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi och controlling. Våra kunder verkar i de flesta branscher och är vanligtvis medelstora till stora, internationella bolag. Uppdragen är för kvalificerade ekonomer på mid-level upp till seniora nivåer. Uppdragsvariationen ger dig unika möjligheter till utveckling av din karriär.
Och vinnaren är..
Vi söker dig som vill vara med på vår resa! Vi tror och hoppas att du är affärsmässig, relationsskapande och trivs i en varierande miljö hos våra med omsorg valda kundföretag. Du stimuleras av mötet med nya människor och du har drivkraften att göra det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden. Förmodligen har du flertalet års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi och brinner för att utvecklas på ett personligt och arbetsrelaterat plan.
Och nu?
Investera lite tid – det är sannolikt värt det oavsett vad det leder till. Ett förutsättningslöst första möte kan bli en spännande början! Ett senare steg är att du kanske vill prata med en av våra konsultkollegor och höra hur det är att arbeta på Mpya?

Ansök nu

Bli en av vårt Ekonomikonsult på Green Pine

Läs mer Nov 23
Bli en del av vårt Ekonomikonsult på Green Pine AB! Vi söker för närvarande en entusiastisk Ekonomikonsult för att förstärka vårt team. Tjänsten är tillgänglig för omedelbar start. Vi uppmanar dig att ansöka redan idag!
Ansvarsområden: Som en viktig medarbetare i bolaget kommer du att vara involverad i en rad uppgifter, inklusive men inte begränsat till:
Löpande bokföring
Hantering av fakturor
Aktivering av tillgångar
Stöd i avslutningsaktiviteter
Övriga ekonomiadministrativa uppgifter

Kvalifikationer: För att lyckas i denna roll bör du ha:
Utbildning inom ekonomi
Minst 1-2 års erfarenhet som ekonomiassistent/junior redovisningsekonom
Grundläggande erfarenhet av bokföring
Goda kunskaper i tal och skrift på svenska, engelska och på bengaliska. Det är meriterande om man kan bengaliska för att stor del av våran kunder talar bengaliska.
Erfarenhet av Fortnox är meriterande

Vi värdesätter individer som är snabbtänkta, positiva och flexibla. Vår teamkultur är samarbetsvillig och stödjande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB .

Logistikmedarbetare till Saab!

Logistiker
Läs mer Mar 19
Har du erfarenhet eller intresse inom logistik eller orderhantering? Saab i söker nu dig som vill ta dig an en ny spännande roll inom deras logistikteam med placering i Hackefors i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag med önskad start första april 2024 och sträcker sig sex månader framåt, med god chans till förläning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I din roll som logistikmedarbetare kommer du att tillhöra Saab TransponderTech där inköp, logistik och kundorderhantering utgör grunden för enheten. Logistikteamet består av ca. tolv medarbetare som hanterar allt från produktionsplanering till exportkontroll. Saab TransponderTech har som vision att skapa "World leading products for maritime safety and sustainability" och dem hoppas att du vill vara en del av deras utvecklingsresa i att uppnå den.

Saab söker en resurs som är flexibel under sommaren och som har möjlighet att arbeta ett flertal veckor då den ordinarie personalen har semester.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Vara en del av och bidra i den övergripande planeringsprocessen inom logistikteamet.
- Ansvara för planering och genomförande av kundleveranser.
- Koordinering av in- och utleveranser av produkterna.
- Kommunicera leveransbesked, prislistor och bidra med support till kunder.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet eller intresse av orderhantering, planering och logistik. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom MS Office och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. I rollen, som innefattar såväl interna som externa kontakter, krävs även en god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska.

Som person är du strukturerad, ambitiös och samarbetsvillig. Du motiveras av att arbeta i team och du tar gärna egna initiativ till att förbättra eller effektivisera arbetsprocesser. Du arbetar metodiskt och har en förmåga att se till såväl helheten som detaljer. Saab ser gärna att du bidrar och vill vara en del av deras utvecklings- och förbättringsarbete.

Rollen kräver även en godkänd säkerhetskontroll baserad på de säkerhetskrav som Saab ställer.

Ansök nu

Erfaren produktionstekniker till Saab i Linköping!

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Mar 11
Har du erfarenhet av att arbeta inom produktion och är intresserad av att ta dig an en ny utmaning inom ett internationellt växande bolag? Saab i Linköping söker en produktionstekniker till deras team med önskad start i mitten på maj och sträcker sig ett år framåt, med god chans till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen har sin placeringsort i Malmslätt där du kommer att vara en del av arbetet med avdelningens underhållssystem. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära sökning samt identifiering av felhantering i systemen, dokumentation och kontakt med leverantörer vad gäller felsökning samt underhållsåtgärder. I rollen kommer du både hantera avhjälpande underhåll, men också förebyggande underhåll av systemen. Du förväntas även delta i deras förbättrings- och utvecklingsarbete både inom din egen funktion, men också inom avdelningens processer och hur dessa kan optimeras.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Poolia, men utför ett uppdrag åt Saab.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-

Vem är du?
Vi söker dig med tidigare arbetsrelaterad erfarenhet inom produktionsteknik, alternativt motsvarande utbildning. Du behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift och du har god systemvana.

Som person är du strukturerad, samarbetsvillig och trivs i en roll där du arbetar i högt tempo. Du tycker om att arbeta i team och tar gärna initiativ till att komma med idéer på hur processer kan effektiviseras eller utvecklas. I rollen är det av betydelse att du både är kommunikativ och en lösningsorienterad person med förmåga att tänka kritiskt i situationer som kräver det. Om denna beskrivning passar bra in på dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Operativ inköpare till Saab!

Inköpare
Läs mer Mar 19
Har du erfarenhet av operativt inköp och vill du arbeta i en dynamisk samt internationell miljö med goda utvecklingsmöjligheter? Är du redo för att ta dig an en ny utmaning och vill vara en del av Saab´s utvecklingsresa? Nu söker nämligen Saab en ny medarbetare till sitt inköpsteam till deras varugrupp inom mekanik.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start i början på april 2024 och löper 12 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Inom tjänsten som operativ inköpare kommer din huvudsakliga arbetsuppgift handla om att utföra inköpsorder för professionella tjänster, produktionsvaror och investeringar. I samarbete med kollegor och leverantörer kommer du aktivt arbeta för att säkerställa att systeminnehållet avseende varor och tjänster levereras med god kvalité. Du kommer även ansvara för att priser och leveransvillkor uppdateras korrekt.

Tjänsten är på heltid och placerad på Saab i Tannefors, Linköping.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris där avtal saknas
• Skapa inköps order utifrån inköpsbehov, leveransbevaka och hantera fakturor
• Analysera leverantörsprestanda
• Genomföra köpberedning
• Säkerställa exportkontrollkrav hanteras och är uppfyllda

Vem är du?
Du behöver ha läst eftergymnasial utbildning inom operativt inköp eller ha motsvarande arbetslivserfarenhet inom området. Tidigare vana vid att arbeta i olika affärssystem, gärna IFS. Då du kommer att arbeta med kunder både nationellt och internationellt så är det ett krav att du kan uttrycka dig både skriftligt och muntligt i både svenska och engelska.

För att trivas i rollen som operativ inköpare till Saab är du noggrann, flexibel och strukturerad. Som person är du även lösningsorienterad och har en god förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Vi ser gärna att du är självgående, har lätt för att samarbeta med andra och drivs av att tillsammans sträva mot att uppnå gemensamma mål. Då rollen innefattar många kontaktytor ser vi gärna även att du är relationsskapande och kommunikativ.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Linköpings universitet.

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 20
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren Ekonomiassistent.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 15e april
Längd: 2024 09 30

Semester mellan den 13/7 till 11/8
Möjlighet finns att jobba på distans 2 dagar/vecka.

Om tjänsten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I uppdraget ingår att tillsammans med nuvarande ekonom hantera ekonomiuppgifter inom ett stort forskningsprogram vars verksamhet leds från Linköpings universitet.

Som ekonomiadministratör kommer tonvikten ligga på löpande redovisning, exempelvis faktura- och rekvisitionshantering inklusive kontering/kontroller. I uppdraget ingår även att besvara förfrågningar om in- och utbetalningar samt arbete med kontinuerliga avstämningar och kontroller av inkomna rapporteringsunderlag. Det kan även ingå att upprätta och följa upp budgetar kopplat till specifika projekt.

I ditt arbete verkar du för att regelverk efterlevs samt att förbättra ekonomiska processer och rutiner.

Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarade
• Flerårig erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
• Datorvana med god användarkompetens i Excel och övriga Office-programvaror
• Användarkompetens i något ekonomisystem (gärna Raindance)
• Erfarenhet av en serviceinriktad roll
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift

Meriterande:
• erfarenhet från ekonomiarbete inom statlig eller annan offentlig verksamhet
• YH-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom lämpligt område



Om verksamheten
Låter detta som en roll som skulle passa dig? Då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Resursplanerare till välkänt bolag i Norrköping

Logistiker
Läs mer Mar 15
Gillar du variation i arbetet, att samarbeta och resursplanera? Nu söker vi dig som har administrativ erfarenhet och är intresserad av att arbeta som Resursplanerare. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Resursplanerare ansvarar du för inköp, operativ resursplanering och taktiskt arbete. Du arbetar med att bereda och planera projekt med stöd av revisionssamordnare, taktisk resursplanering samt vid behov i samråd med berörd projektledare. Du kommer ansvara för orderhantering, avtalspriser och resurstillsättningar mot kund samt kontroll av projektets kalkyl för kostnader.

Du arbetar på plats på kontoret i Norrköping och arbetstiderna är måndag-torsdag 06:45-16:00 samt fredagar 06:45-13:00. Du blir anställd som konsult på Poolia under de första sex månaderna och ambitionen är en tillsvidareanställning hos vår kund efter den tiden om båda parter är nöjda med samarbetet.

Att vara anställd hos Poolia kan innebära att behöva ge samtycke till registerkontroll.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen innefattar inköp, operativ resursplanering och taktiskt arbete.

- Verifiera och informera uppdraget med tillsatta resurser
- Säkerställa bokningar, boende och bilar
- Sammanställ all dokumentation tillhörande uppdraget
- Orderhantering direkt mot kund enligt gällande rutin
- Kontrollera avtalspriser mot kund som avser resurstillsättning
- Kontrollera projektets kalkyl för kostnad av hotell
- Koordinera och samordna boenden
- Ta kontaktuppgifter på nya UE samt arkivera dessa på avsedd plats
- Uppdatera utbildningsmatriser
- Tilldela utbildningar samt följa upp att dessa blir gjorda
- Bidra till att utveckla och förbättra verksamheten

Vem är du?
Vi söker dig som har administrativ erfarenhet och har lätt för att se samband och är logiskt tänkande. Du är noggrann, lösningsorienterad och öppen för förändringar i planering och resursbehov från kunder. Du har en förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du kan arbeta både självständigt och i grupp med andra. Du är engagerad, social, hjälpsam och har en flexibel inställning. Du är prestigelös och har en vilja att ständigt utvecklas.

Det är meriterande med utbildning eller erfarenhet inom logistik och arbete inom industrin. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav samt goda datakunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Du behöver inneha B-körkort.

Tycker du att rollen som Resursplanerare verkar vara spännande? Skicka in din ansökan omgående, urval och intervjuer sker löpande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Resesupport Administratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 20
Är du intresserad av att bli en värdefull länk i Saabs internationella resenärsupportteam? Vi söker en Resesupport Administratör som kommer att spela en viktig roll i att säkerställa smidiga resor för våra anställda världen över.

Om tjänsten
Som Resesupport Administratör hos Saab kommer du att vara ansvarig för att ge högkvalitativ support och service till våra anställda gällande researrangemang. Du kommer att ansvara för att uppdatera information och nyhetsartiklar och stödja företagets travel manager i dennes arbete.
Detta är ett konsultuppdrag med start 1 april och sträcker sig till en början till slutet av juni med riktigt goda möjligheter till förlängning!
Du blir anställd av Poolia, urval och intervjuer sker löpande varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Koordinera och boka resor för anställda enligt företagets riktlinjer
- Hantera inkvartering, transport och andra researrangemang
- Ge support och assistera vid eventuella frågor eller problem relaterade till resor
- Arbeta nära teamet för att säkerställa smidiga researrangemang för alla anställda
- Ansvara för att följa företagets policyer och säkerställa att researrangemangen uppfyller företagets standarder
- Kommunicera och vid behov uppdatera information och nyhetsartiklar

Vem är du?
Du bör vara organiserad, noggrann och har god kommunikationsförmåga och brinna för serviceyrket.
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att boka resor, hantera resebokningar och har kunskap om olika reseföretag och bokningssystem. Flexibilitet, problemlösningsförmåga och god stresshantering är också viktiga egenskaper för att lyckas i rollen.
Du bör ha god systemvana och hantera office paketet samt att du kan utrycka dig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu