Linköping: Vårdenhetschef för Avd27 slutenvården, i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vårdenhetschef för Avd27 slutenvården, i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-10 // Varaktighet: Heltid

Ser du dig själv som en organisatoriskt medveten person som gärna kommer med egna initiativ och idéer? Skulle du vilja jobba tillsammans med ett prestigelöst och sammansvetsat team? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Jefferson Wells en Enhetschef till Avdelning 27 på Region Östergötland i Linköping. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Om oss
Öron-, näs- och halskliniken (ÖNH) Region Östergötland är en universitetssjukvårdsenhet med verksamhet i Linköping, Norrköping och i Motala. Kliniken omfattas av ÖNH- mottagning, logopedi, hörselvård, sekretariat, tolkenhet och vårdavdelning. På kliniken arbetar cirka 250 medarbetare.

Vi är en liten avdelning med stort hjärta positiva, engagerade, nära till skratt och trivs med att arbeta tillsammans, vilket märks då flertalet i gruppen har arbetat på avdelningen i många år.

Tillsammans arbetar vi för ett gott samarbete mellan vårdavdelning och mottagning då det skapar en ökad förståelse för patienten och för våra vårdprocesser. Detta bidrar också till en kompetenshöjning och trygghet i vår yrkesroll.

Avdelning 27 är en kirurgisk vårdenhet. Vi har ett stort flöde av patienter främst inom den planerade kirurgiska verksamheten samt en stor del av patienter av mer akut karaktär.





Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som ser utmaningar och möjligheter att vara med och påverka samt vidareutveckla verksamheten på kliniken. Du ingår i klinikens ledningsgrupp där strategiska mål för kliniken formuleras och gemensamma beslut fattas. I uppdraget ingår att leda och organisera avdelningens cirka 26 medarbetare. Ditt chefsuppdrag innefattar verksamhets-, ekonomi-, personal och arbetsmiljöansvar samt ansvar för klinikens kvalitetsarbete och avvikelsehantering. Inom kliniken har vi ett sidledsansvar mellan klinikens alla enheter.
Mentorskap kommer att erbjudas till nytillträdd chef.




Utbildning och erfarenhet
Region Östergötland söker dig som har högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har några års tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare samt ledarskapsutbildning. Det är även meriterande att du har tidigare erfarenhet av 24/7 verksamhet.




Personliga egenskaper
Som person är du stabil, trygg och har god självinsikt. Du är initiativtagande och har lätt för att se helheten. Du ser möjligheter i förändringar och bidrar till utveckling genom ett nytänkande förhållningssätt samt fångar upp förbättringsförslag från andra. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor så väl internt på kliniken som i ett större regionperspektiv. Du är öppen och närvarande i ditt ledarskap och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet och har en god förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation.




Anställning och information
Den här rekryteringen innebär att vi på Jefferson Wells bistår Region Östergötland med att hitta rätt person till jobbet som Vårdenhetschef, du kommer att bli anställd av Region Östergötland.

Uppdraget som Vårdenhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande med en tillsvidareanställning i grundprofessionen.



Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Tatiana Jaklovska, tatiana.jaklovska@regionostergotland.se
Rekryteringskonsult Erik Svahn, erik.svahn@jeffersonwells.se


Fackliga representanter:

Johanna Jonsson, Vision, 010-1059959
Karin Angvik, Vårdförbundet, 010-1031127
Carol Gustavsson, Kommunal, 010-1031127
Karin Frånlund, Läkarförbundet, 010-1032527

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Enhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Linköping som Enhetschef, hälso- och sjukvård.

Vårdenhetschef till kirurgiska mottagningen

Läs mer Apr 8
Kirurgiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård i Östergötland.

Verksamheten är indelad i fem huvudsektioner; kolorektal-, övre abdominell-, bröst- och endokrinsektionerna samt sektionen för akut- och traumakirurgi.

Vi söker nu dig som tillsammans med övriga vårdenhetschefer och medarbetarna vill leda och utveckla verksamheten.

Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Kirurgiska kliniken ansvarar för patienter från såväl Östergötland som från den Sydöstra sjukvårdsregionen samt patienter från övriga landet. Vid kliniken bedrivs slutenvård på avdelning med vårdplatser för akut- och planerad vård samt öppenvård på mottagning. Vår målsättning är att på ett optimalt sätt vårda patienter som har behov av kirurgisk diagnostik och behandling.

Kirurgiska mottagningen bedriver öppenvård för 4 av klinikens 6 sektioner. Arbetet bedrivs utifrån patientens behov processorienterat. En stor del av patienterna behandlas för cancersjukdomar och kontaktsköterskefunktionen är central. Vi har ett nära samarbete med slutenvårdensamt rehabkompetens för att stärka patientens sömlösa övergång mellan öppenvård och slutenvård.

Vi vill även skapa en god arbetsmiljö för alla medarbetare för att utveckla professionalism, kreativitet och samarbete. Hos oss arbetar vi personcentrerat, inte bara gentemot patienten utan även mot varandra som kollegor. Vi månar om samarbete, att lyfta varandra och vi respekterar balansen mellan arbets- och privatliv.

Läs gärna mer om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag som vårdenhetschef är att leda, planera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål tillsammans med mottagningens medarbetare. Du arbetar i nära samarbete med övriga vårdenhetschefer samt ingår i klinikens ledningsgrupp. Ledningsgruppsarbetet ger dig goda möjligheter att påverka både vårdavdelningens och klinikens strategiska utveckling. Uppdraget innebär ett chefsansvar för cirka 30 medarbetare, vilket består av delegerat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar.

Du är en viktigt del i ledningsgruppen och vi söker dig som lägger stor vikt vid att utveckla arbetsplatsen.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av chef- och ledningsarbete och gärna ledarutbildning. Vidare vill vi att du har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård, gärna som sjuksköterska och med intresse för kirurgi- och cancervård. Har du arbetat processinriktat och med förändringsarbete är även det meriterande. För att fungera bra i denna roll är kommunikation viktigt och vi ser därmed att du har språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1.

Vi söker en engagerad chef som arbetar utifrån ett tydligt och närvarande ledarskap. Du är bra på att skapa engagemang och delaktighet tillsammans med dina medarbetare för verksamheten och patientens bästa. Du trivs i rollen som förändringsledare och har ett driv att omsätta idéer till praktik som sen leder till resultat, även om det ibland krävs en del uthållighet.

Du är strukturerad i ditt arbetssätt och kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du trygg och stabil med god självinsikt, vilket för oss innebär att kunna ge och ta feedback. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och organisationen och är en förebild för andra.

Ansökan och anställning

Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat förordnande under fyra år med en tillsvidareanställning inom din grundprofession.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Regionchef för Falck ambulans i Östergötland

Läs mer Apr 1
Är du vår nästa regionchef som kommer att revolutionera prehospital vård i Östergötland?
Om du brinner för service av högsta kvalitet, är en visionär ledare och söker en möjlighet att göra en verklig skillnad, då kan du vara den regionchef vi söker till Falck i Östergötland!
Om rollen
Som regionchef hos oss blir du en nyckelspelare och ambassadör i att driva Falcks uppdrag att rädda liv och erbjuda oöverträffad prehospital vård. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa en hög servicenivå och patientsäkerhet genom våra tjänster, som inkluderar ambulanssjukvård, liggande sjuktransporter och transport av avlidna. Du är en skicklig ledare som kan inspirera ditt team, främja innovation och ständigt sträva efter förbättringar i vår serviceleverans.
Du vårdar och utvecklar relationer med befintliga och potentiella kunder samt driver tillväxt genom nya affärsmöjligheter. Du analyserar, följer upp lönsamhet och resultat. Du planerar samt genomför korrigerande aktiviteter för att nå ekonomiska mål.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Är utbildad sjuksköterska och har erfarenhet av ledarskap, gärna inom prehospital vård eller liknande områden.


Har dokumenterat goda resultat inom personalansvar, ekonomisk styrning och erfarenhet av personalintensiva verksamheter


Har förmågan att bygga och upprätthålla relationer med både interna och externa intressenter.


Har en stark affärsmässig förståelse och erfarenhet av att driva tillväxt och effektivitet.


Har utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att agera som ambassadör för Falck.


Är van användare av systemstöd för uppföljning av ekonomi, verksamhet, och kommunikation samt är väl insatt i officepaketets verktygslåda.


Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt i en internationell miljö.

Varför Falck?
Falck är en plats där du kan växa både professionellt och personligt. Vi erbjuder en dynamisk och stödjande arbetsmiljö där innovation och engagemang värderas högt. Du kommer få delta Falcks globala ledarskapsutvecklingsprogram som rustar dig för ett värderingsstyrt ledarskap enligt modern organisationsteori. Du kommer bli en del av en organisationskultur som kretsar kring våra tre pelare: vi bygger förtroende, vi skapar mervärde tillsammans och vi bryr oss om.
På Falck väntar en karriär med verklig inverkan på livet!
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Arbetstiden är heltid, 40 timmar per vecka, främst måndag till fredag. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsarrangemang med minst 80% närvaro på plats. Tjänsten är baserad i Östergötland med utgångspunkt från Linköping.
Vi tillämpar kollektivavtal, Almega Vårdföretagarna – Unionen/Ledarna.
Ansökan
Är du intresserad av att leda vår verksamhet i Östergötland och bidra till en meningsfull förändring? Skicka din ansökan, bestående av CV och personligt brev idag. Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Senaste ansökningsdagen är den 7 april.
För mer information om rollen eller rekryteringsprocessen, kontakta vår samarbetspartner Susanne Adawi på Adawi People & Growth på susanne@adawi.se eller 073-633 2990. Märk ansökan "Regionchef."
Tillsammans kan vi skapa en tryggare och hälsosammare framtid för alla.


I den här rekryteringen har vi valt samarbetspartners och annonsvägar. Vi tackar därför vänligt men bestämt nej till vidare kontakter med rekryterings- och bemanningsföretag.

Ansök nu

Regionchef för Falck ambulans i Östergötland

Läs mer Mar 12
Är du vår nästa regionchef som kommer att revolutionera prehospital vård i Östergötland?
Om du brinner för service av högsta kvalitet, är en visionär ledare och söker en möjlighet att göra en verklig skillnad, då kan du vara den regionchef vi söker till Falck i Östergötland!
Om rollen
Som regionchef hos oss blir du en nyckelspelare och ambassadör i att driva Falcks uppdrag att rädda liv och erbjuda oöverträffad prehospital vård. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa en hög servicenivå och patientsäkerhet genom våra tjänster, som inkluderar ambulanssjukvård, liggande sjuktransporter och transport av avlidna. Du är en skicklig ledare som kan inspirera ditt team, främja innovation och ständigt sträva efter förbättringar i vår serviceleverans.
Du vårdar och utvecklar relationer med befintliga och potentiella kunder samt driver tillväxt genom nya affärsmöjligheter. Du analyserar, följer upp lönsamhet och resultat. Du planerar samt genomför korrigerande aktiviteter för att nå ekonomiska mål.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Är utbildad sjuksköterska och har erfarenhet av ledarskap, gärna inom prehospital vård eller liknande områden.


Har dokumenterat goda resultat inom personalansvar, ekonomisk styrning och erfarenhet av personalintensiva verksamheter


Har förmågan att bygga och upprätthålla relationer med både interna och externa intressenter.


Har en stark affärsmässig förståelse och erfarenhet av att driva tillväxt och effektivitet.


Har utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att agera som ambassadör för Falck.


Är van användare av systemstöd för uppföljning av ekonomi, verksamhet, och kommunikation samt är väl insatt i officepaketets verktygslåda.


Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt i en internationell miljö.

Varför Falck?
Falck är en plats där du kan växa både professionellt och personligt. Vi erbjuder en dynamisk och stödjande arbetsmiljö där innovation och engagemang värderas högt. Du kommer få delta Falcks globala ledarskapsutvecklingsprogram som rustar dig för ett värderingsstyrt ledarskap enligt modern organisationsteori. Du kommer bli en del av en organisationskultur som kretsar kring våra tre pelare: vi bygger förtroende, vi skapar mervärde tillsammans och vi bryr oss om.
På Falck väntar en karriär med verklig inverkan på livet!
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Arbetstiden är heltid, 40 timmar per vecka, främst måndag till fredag. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsarrangemang med minst 80% närvaro på plats. Tjänsten är baserad i Östergötland med utgångspunkt från Linköping.
Vi tillämpar kollektivavtal, Almega Vårdföretagarna – Unionen/Ledarna.
Ansökan
Är du intresserad av att leda vår verksamhet i Östergötland och bidra till en meningsfull förändring? Skicka din ansökan, bestående av CV och personligt brev idag. Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Senaste ansökningsdagen är den 31 mars.
För mer information om rollen eller rekryteringsprocessen, kontakta vår samarbetspartner Susanne Adawi på Adawi People & Growth på susanne@adawi.se eller 073-633 2990. Märk ansökan "Regionchef."
Tillsammans kan vi skapa en tryggare och hälsosammare framtid för alla.


I den här rekryteringen har vi valt samarbetspartners och annonsvägar. Vi tackar därför vänligt men bestämt nej till vidare kontakter med rekryterings- och bemanningsföretag.

Ansök nu

Vårdenhetschef till Psykiatriska kliniken i Linköping

Läs mer Feb 23
Psykiatriska kliniken på universitetssjukhuset i Linköping är en del av psykiatricentrum och omfattar öppen och sluten vård för centrala Östergötland.

Kliniken har ett brett basutbud från diagnostik till behandling och strävar samtidigt efter att vara ledande inom ett flertal spetsområden, som till exempel ECT, PTSD och beroende. Vi anstränger oss ständigt att implementera frontlinjen inom psykiatri i vardagsklinik och på så sätt integrera klinisk forskning i det patientnära arbetet.

Vi söker nu en chef till avdelning S.81. Avdelningen är en allmänpsykiatrisk avdelning där vi vårdar patienter med bland annat affektiv sjukdom, ångesttillstånd och personlighetssyndrom.

Vill du vara med och utveckla vård i världsklass? Välkommen att bli en av oss!


Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Psykiatriska kliniken består av fyra slutenvårdavdelningar, psykiatrisk öppenvårdsmottagning och beroendemottagning samt MiniMaria för ungdomar med alkohol- och drogproblematik. Kliniken har ett nära samarbete med den psykiatriska och beroendemedicinska forskning som sker på CSAN (Linköpings Universitets Centrum för Social och Affektiv Neurovetenskap) och arbetar ständigt med att förbättra och utveckla vården inom såväl slutenvård som öppenvård. Vår storlek och vår samverkan är vår styrka och som arbetsgivare erbjuder kliniken olika typer av arbets-platser, flera utvecklings- och karriärvägar både för den som vill bygga bred kompetens och för den som vill satsa på fördjupat kunnande inom ett område.

Läs gärna om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med att bygga framtidens psykiatri i Linköping. Uppdraget innebär att tillsammans med vårdchef och klinikledning, leda enheten enligt riktlinjer och uppdrag. Som vårdenhetschef ska du säkerställa att patienterna får en säker vård av god kvalité. Du ska arbeta för att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att arbeta i en bra arbetsmiljö. Verksamheten kräver att du kan ta snabba beslut och har lätt att anpassa dig till nya situationer och omständigheter. Vidare innebär arbetet även verksamhetsutveckling, arbete med patientsäkerhetsfrågor, samt personal- och ekonomiansvar. Till uppdraget hör också att understödja forskning, utveckling och undervisning i samverkan med främst medicinska fakulteten, Linköpings universitet.

Arbetsgrupp

Medarbetargruppen består av cirka 30 medarbetare där det arbetar såväl sjuksköterskor som skötare och där man också arbetar med nära kontakt med läkare. Varje profession har sin roll och funktion när vi skapar god, trygg och säker vård för våra patienter. Du kommer ingå i sluten-vårdens ledningsgrupp där du arbetat nära tillsammans med de fyra andra vårdenhetschefer samt vårdchef på kliniken.

Om dig

Vi ser gärna att du som söker har en utbildning inom hälso- och sjukvården alternativt för verksamheten relevant högskoleutbildning. Har du erfarenhet av arbete inom psykiatrisk verksamhet ser vi som positivt. Vidare ser vi att det är meriterande att du som söker har tidigare chef/- ledarskapserfarenhet samt av att driva utvecklingsarbete.

Då det i denna tjänst innebär ett tätt samarbete med övriga chefskollegor, lägger vi stor vikt på samarbetsförmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du skapar engagemang och delaktighet hos dina kollegor och medarbetare. Vi ser även att det är viktigt att du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet vid beslutsfattande. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, är en förutsättning då stora delar av arbetet innebär att kunna kommunicera med medarbetare, samarbetspartner, patienter och närstående.

Ansökan och anställning

Uppdraget är ett chefsförordnande på 4 år och en anställning i din grundprofession.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vårdenhetschef till avdelning D 97 Infektionskliniken i Östergötland

Läs mer Feb 6
Infektionskliniken i Östergötland är en länsövergripande klinik med verksamhet inom området Infektionssjukdomar.

Vi ingår i medicincentrum och finns på Universitetssjukhuset i Linköping (US), Vrinnevisjukhuset i Norrköping (ViN) samt har konsultverksamhet på Lasarettet i Motala (LiM). Kliniken har totalt cirka 160 medarbetare och det bedrivs dygnet runt verksamhet med sluten- och öppenvård på både US och ViN. Totalt finns det 38 vårdplatser, 19 på US och 19 på ViN.

Bland diagnoserna inom infektionskliniken kan nämnas HIV, tuberkulos, hepatit, MRSA, och immunbrist. Kliniken har också ett vaccinationsuppdrag. På US finns en högisoleringsenhet för vård av patienter med högsmittsamma sjukdomar. På ViN finns sedan några år en sprututbytesverksamhet där personer med intravenöst missbruk ges möjlighet att byta sina sprutor i hälsofrämjande och förebyggande syfte. På vår klinik bedrivs bred klinisk forskning, både nationell och internationell, av flera yrkesprofessioner vilket genomsyrar vår verksamhet. Undervisning och forskning genomförs också i nära samarbete med Linköpings Universitet. 

Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Läs gärna om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

I ditt uppdrag som vårdenhetschef ingår det att leda, planera och utveckla verksamheten i nära samarbete med klinikens övriga fyra vårdenhetschefer, läkarchef och verksamhetschef. I klinikens ledningsarbete ingår också medicinskt ledningsansvariga läkare och sektionsledare vilket ger en bred och djup kompetens inom flera områden. Tillsammans driver vi och utvecklar verksamheten framåt. Du har ett arbetsmiljö- och arbetsgivaransvar för cirka 25-30 medarbetare, bestående av sjuksköterskor och undersköterskor. På avdelningen arbetar ytterligare en vårdenhetschef vilket innebär ett nära samarbete er emellan. Ledarskapet ska präglas av engagemang och stimulera till ett aktivt medarbetarskap. Din förmåga att skapa förtroende och bygga relationer kommer att vara avgörande för hur du lyckas med uppdraget. Uppdraget innebär ett från verksamhetschef delegerat ansvar för enhetens medarbetare, arbetsmiljö och kvalitet. Utöver klinikledningen har du även andra stödfunktioner omkring dig.

Om dig

Vi söker dig som har stor förståelse för sjukvård och trivs i rollen att leda och utveckla verksamhet inom hälso- och sjukvård. Du har en vårdrelaterad utbildning samt erfarenhet av arbete inom sjukvård, gärna dygnet runt verksamhet. Det är meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet inom sjukvård samt om du genomgått någon form av ledarutvecklingsprogram. Arbete med forskning eller utveckling av vård som baseras på evidens är också meriterande.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört sätt och löser konflikter konstruktivt om de uppstår. Genom att se helheter kan du ta hänsyn till det större perspektivet. Det gör också att du kan förstå din roll och se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och kan därmed också hålla tidsramar som sätts upp.

Ansökan och anställning

Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande. Du har en tillsvidareanställning i Region Östergötland inom din grundprofession.

 
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Experis AB .

Intresseannons för dig som är redo för nästa steg!

Fastighetsekonom
Läs mer Apr 17
Registrera dig idag och öppna dörrar till spännande uppdrag!

Vi på Jefferson Wells är här för att guida dig till spännande karriärmöjligheter, även om du för tillfället inte hittar en perfekt match bland våra lediga tjänster är du varmt välkommen att registrera din profil via denna annons eller på vår hemsida www.jeffersonwells.se. Vi söker ständigt efter nya stjärnor på arbetsmarknaden, att registrera din profil hos oss skapar förutsättningar för att vi ska hitta dig när ett matchande uppdrag dyker upp!

Vi arbetar med tjänstemän inom de flesta branscher. Har du en bakgrund inom ett ingenjörsyrke, som logistiker eller ekonom och vill vidare i karriären? Eller är du en nyexaminerad HR-student som är ute efter ett första jobb? Oavsett bakgrund och tidigare erfarenheter finns vi här för att hjälpa dig vidare!

Som konsult hos oss får du erfarenhet från olika branscher och företag, vilket ger dig en unik möjlighet att bredda din kompetens och bygga ett starkt nätverk. Vi tror på att erbjuda våra konsulter en flexibel och stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att ta kontroll över din egen karriärutveckling.

Detta är en generell intresseannons för kommande konsultuppdrag i Linköping/Norrköping med omnejd.

Ansök nu

Sommarvikariat som teknisk Team Leader!

Kundtjänstchef
Läs mer Apr 15
OM UPPDRAGSGIVAREN

CBRE Data Centre Solutions (DCS) är en del av CBRE Group med över 115 000 anställda över hela världen och levererar fullt integrerade fastighets-, anläggnings- och tekniklösningar för datacenterägare, brukare och investerare över hela världen. Som en dedikerad affärsenhet inom CBRE ägnar sig DCS åt att lösa komplexa utmaningar inom varje skede av datacentrets livscykel.

Är du i slutet av din ingenjörsutbildning, har erfarenhet av att leda andra i en teknisk verksamhet och behöver sysselsättning till sommaren? Ta chansen att utvecklas mer som Team Leader!

OM UPPDRAGET

Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig fram till September med start så snart som möjligt. Som konsult bli du anställd av oss på Jefferson wells och uthyrd till vår kund i Linköping.

Rollen går att anpassa för dig med en lite mer junior profil, så tveka inte att söka om du vill utvecklas som ledare i en teknisk miljö.

DINA ANSVARSOMRÅDEN

Huvudsyftet med rollen "Teamlead Data Center Services" är att hantera driftsteamet på plats och att stödja och vikariera för Critical Facility Manager vid frånvaro. Uppgifterna inkluderar även skapande av skiftschema, semesterplaner, utbildningsplaner och introduktion av nya medarbetare. Naturligtvis ingår även andra uppgifter som rör teknikernas aktiviteter inom olika områden.

Huvudsakliga ansvarsområden

* Hantera driftsteamet (dag- och skifttekniker) och säkerställa en korrekt serviceleverans på platsen
* Vikariera för Critical Facility Manager och fylla i vid frånvaro samt ge ledarskap till teamen
* Se till att avtal är bemannade av fullt kompetenta team, se till att innehavarna av poster är fullt kompetenta och att effektiva successionsplaneringsarrangemang är på plats.
* Se till att kontraktsåtaganden uppfylls och överträffas
* Se till att det finns sunda och säkra arbetsförhållanden och att både klients och företagets hälsa och säkerhetspolicy och process effektivt genomförs över våra teams tjänster och underleverantörers aktiviteter och regelbundet granskas
* Se till att lämpliga kontrollsystem finns för att säkerställa att lagstadgade, policy- och kontraktsåtaganden uppfylls.
* Säkerställa en kundfokus inom alla områden för operativa aktiviteter och att effektiva relationer bibehålls med nyckelkontakter för kunder
* Tillhandahållande av ledning och vägledning, rådgivning, coaching och direkt stöd, vid behov för att leverera bästa praxis vid urval, utbildning, bedömning och erkännande/belöning
* Leverera effektiv affärskommunikation genom rådgivning, granskning, ledarskap och direkt bidrag till ledning och teammöten, briefingar, konsultationsforum, korrespondens, publicitet, månads- och ad hoc-rapportering och andra publikationer, vid behov.

DIN PROFIL

* Bevisad erfarenhet av en ledande roll som inkluderat ansvar för service, kultur, människor och affärstillväxt
* Tidigare erfarenhet av kritiska miljöer och/eller datacenter
* Hantering av ett brett spektrum av människor från juniornivå till senior nivå inklusive platsanställda, leverantörer och kunder
* Har arbetat inom en matrisorganisation
* Affärsmässig förståelse / affärskompetens
* Förmåga att förstå kommersiella och ekonomiska metriska
* Intern och extern klienthantering
* Branchkunskap inom kritiska miljöer och/eller datacentermiljöer och en eller flera av följande: M&E, fastighetsförvaltning, projekt, byggnadstjänster
* Utmärkta presentationsfärdigheter - skriftligt, muntligt och presentation
* Högutvecklade mellanmänskliga och kommunikationsfärdigheter
* Entusiastisk över ett snabbt tempo, hög tillväxtmiljö
* Visar verkligt ledarskap
* Högt integritet och uppriktighet
* Hög motivation och självmedvetenhet
* Hög grad av organisering med uppmärksamhet på detaljer
* Förmåga att förstå komplexa situationer
* Resultatinriktad
* Driv att växa affären
* Flytande språkkunskaper i engelska och lokalt språk



Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Josefine Vannfält, josefine.vannfalt@jeffersonwells.se

Ansök nu

Teknikinformatör till Saab Dynamics

Inköpsingenjör
Läs mer Apr 10
Om Saab/uppdragsgivare:
Saab Dynamics är en ledande aktör inom utvecklingen av avancerade missilsystem och teknologier för att möta kraven på dagens och framtidens försvar. Fokus ligger på att leverera innovativa och pålitliga lösningar som ger kunderna en ökad säkerhet och handlingskraft.

Missile-divisionen på Saab Dynamics är dedikerad till att utveckla och leverera högteknologiska missilsystem och vapenplattformar som möter de mest krävande behoven inom försvars- och säkerhetsindustrin. Genom att arbeta där kommer du att vara en del av ett globalt team som arbetar i framkant av teknologin för att säkerställa fred och säkerhet för samhällen över hela världen.

Teknikinformatör till Saab Dynamics, Linköping

Har du en god kommunikativ förmåga och ett genuint teknikintresse? Då kan du vara rätt person för nedan konsultuppdrag på Saab Dynamics i Linköping!

Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu för Saab Dynamics räkning en Teknikinformatör. Som Teknikinformatör ansvarar du för planering och framtagning av tekniska instruktioner för en specificerad målgrupp. Instruktionerna bygger på konstruktions- och underhållsdata och du ansvarar för såväl text- som viss illustration. Tillsammans med kollegor producerar ni publikationer i samarbete med utvecklingsingenjörer och produktionspersonal. I rollen får du möjlighet till att utvecklas inom flera tekniska system.

Vem är du
Du är företrädelsevis gymnasie- högskole eller civilingenjör. Har teknisk kunskap och/eller gedigen nyfikenhet för teknik. Erfarenhet av teknisk information är naturligtvis en stor fördel. Det är även meriterande om du har erfarenhet av STE och S1000D. Du bör kommunicera obehindrat på svenska så väl som engelska och du har en mycket god samarbetsförmåga.

Tjänsten kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen

Start: Så snart som möjligt
Omfattning: 100%

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila konsultchef Josefine Vannfält: josefine.vannfalt@jeffersonwells.se

Ansök nu

Logistiker till Saab i Linköping

Offertberedare
Läs mer Apr 10
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

Medarbetare till Customer Desk på Saab i Linköping!

Vi söker just nu en logistiker till Customer Desk i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig ca 6 månader fram med chans till förlängning. Som konsult är du anställd av oss på Jefferson Wells men arbetar på plats på Saab. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Som medarbetare inom Customer Desk är man Produktionsorganisationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från våra kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att vi håller vårt åtagande mot kund och ständigt förbättras att nå ny målbilder och krav.

Innehållet i rollen kan sammanfattas i följande ansvar:

* ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser.
* säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga
* säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund.
* agera kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
* följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund.
* vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden.
* vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet

Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.

Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens. Du har goda kunskaper i officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem.

I rollen har du dagligen kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift.

Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter.

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via e-mail, om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Josefine Vannfält, Josefine.vannfalt@jeffersonwells.se

Ansök nu

Hållbarhetscontroller till Vattenfall

Förvaltningsekonom
Läs mer Apr 3
Om kunden:

Vattenfall is one of Europe's largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system.



Ditt uppdragserbjudande

Bli en del av teamet på Vattenfall och var med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle. Detta är ett konsultuppdrag som pågår med start omgående t o m året ut, med möjlighet till förlängning.

Vill du ha en spännande vardag för en fossilfri framtid? Brinner du för hållbarhetsfrågor och vill vara en viktig del i Vattenfalls arbete med att elektrifiera samhället? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.

Arbetsbeskrivning:

Avdelningen HSEQ (arbetsmiljö, hälsa & säkerhet, elsäkerhet, miljö och kvalitet) bidrar till realisering av Vattenfall Eldistribution AB:s strategiska inriktning genom att vi säkerställer och utvecklar bolagets HSEQ och hållbarhetsarbete. Detta med syfte att skapa möjligheter för företaget att stärka varumärket, efterleva lagkrav, skapa en olycksfri och hälsosam arbetsplats, förbättra miljöprestanda och stärka företagets roll i energiomställningen.

Din roll Som hållbarhetscontroller ansvarar du för att strukturera och analysera hållbarhetsdata, driva strategier för att ständigt förbättra vår hållbarhetsrapportering och du rapporterar till Chef HSEQ inom enheten People, culture & Sustainability. Vi erbjuder ett spännande arbete på en dynamisk och inspirerande arbetsplats.

Som hållbarhetscontroller kommer du bland annat att:

· Ansvara för operativ arbete med hållbarhetsrapportering inklusive ansvar för datainsamling och uppföljning av mål

· Ansvara för att utveckla samt implementera processer för framtagande av hållbarhetsdata i enlighet med lagstiftning inom ESG-rapportering

· Analysera utfall och presentera resultat till ledning och verksamheten

· Stötta i kommunikationen av vårt hållbarhetsarbete

· Stötta i dokumentationen och kommunikationen av företagets certifierade ledningssystem ISO 140001 och ISO 45001

· Bidra till utvecklingen och implementeringen av vår övergripande hållbarhetsstrategi

Du kommer att vara en del av ett team som arbetar brett med olika hållbarhetsfrågor därav finns det stora utvecklingsmöjligheter i den inriktning och takt som passar just dig!

Kvalifikationer:

· Högskole/ universitetsexamen inom ekonomi/ hållbarhet eller innehar erfarenhet som vi bedömer likvärdig

· Erfarenhet av standarder och regelverk som styr hållbarhetsområdet

· Flerårig arbetslivserfarenhet inom business controlling och/ eller hållbarhetsredovisning

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från en större processorienterad organisation samt om du har erfarenhet av SharePoint och verktyg för att visualisera data.

Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi tror att du som söker är en analytisk, noggrann, självgående person som arbetar metodiskt och strukturerat. Du är lösningsorienterad och bra på att etablera förtroende och bygga starka relationer. Du kommer att trivas bäst i rollen hos oss om du är innovativ och öppen för nya idéer.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Kontaktperson för konsultuppdraget är: Josefinevannfalt@jeffersonwells.se

Ansök nu

2ndline support | Linköping | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 26
Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet?

Arbetsbeskrivning

Trivs du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och har möjlighet att leverera den där extra servicen med ett leende? Som erfaren IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. Ja, här kommer du verkligen få utmana dig tekniskt!

I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra.

Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!



För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet:

* Minimum 3 års erfarenhet med slutanvändarsupport
* Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, med fördel ServiceNow
* Erfarenhet inom Microsoft-miljön och Active Directory
* Erfarenhet inom ITIL och dokumentation
* Kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM och databaser
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Flytande i både svenska och engelska är ett krav, såväl muntligt som skriftligt.



Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.



På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.



People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.



Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.



Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.



Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på ellen.egnell@se.experis.com.

Ansök nu