Linköping: Lönespecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönespecialist i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-18 // Varaktighet: Heltid

Vi på Maxi ICA Stormarknad i Linköping strävar hela tiden efter att ge service i världsklass och överträffa våra kunders förväntningar!


Då vår HR-specialist med inriktning mot lön går på föräldraledighet söker vi nu en vikarierande lönespecialist med start i början av januari 2023.


Om oss


Maxi ICA Stormarknad i Linköping är Östergötlands största dagligvaruhandel och idag arbetar ca 240 engagerade medarbetare hos oss. Vårt fokus är att ge våra kunder en kundupplevelse ut över det vanliga och detta gör vi alla tillsammans genom våra värderingar: Öppen kommunikation, Engagemang, Kundnöjdhet och inte minsta av allt Humor och glädje.


Nu söker vi dig som har erfarenhet inom lön och som vill bli en del av vårt engagerade HR-team!


Arbetsuppgifter


HR-avdelningen utgör ett stöd för våra chefer och medarbetare i HR- och lönerelaterade frågor.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som lönespecialist kommer att vara:


• Ansvara för, utföra och kvalitetssäkra hela löneprocessen inklusive pensionsavsättning, semesterårsskifte och årsskiftesrutiner


• Vara uppdaterad och delta i samordning mellan Lön, HR och Ekonomi i frågor såsom avtalsskrivning, bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar och andra personaladministrativa områden


• Bistå med din kunskap och administrera den årliga lönerevisionen


• Löpande utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner tillsammans med övriga HR-funktioner


• Bistå medarbetare med hjälp i lönerelaterade frågor


• Rapportera till myndigheter såsom SCB, Svensk Handel, Kronofogden, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket etc


• Bistå med diverse lönerelaterad statistik


• Stötta ekonomichef med löpande bokföring vid behov


• Ansvara för passersystem och arbetskläder


Kvalifikationer


Vi söker dig som har erfarenhet som löneadministratör. Du har fullgjord gymnasieutbildning med vidareutbildning inom löneadministration (högskola eller likvärdigt). Har du dessutom erfarenhet av Handels och Unionens kollektivavtal samt av löneadministration i Softone ses detta som meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av löpande bokföring.


En stor del av arbetet är också att ta fram rapporter och underlag varpå god datavana och goda kunskaper i excel är ett krav.


Personliga egenskaper


För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara noggrann och ha viljan att skapa god struktur. Vi ser att du sätter stort värde i att hålla deadlines.


Viktigt för oss är även att du är en flexibel teamspelare som upplevs prestigelös och är samarbetsvillig. Din servicekänsla kommer göra stor positiv skillnad då arbetet även innefattar andra förekommande arbetsuppgifter.


Vi erbjuder


Tjänsten är ett föräldravikariat på 100% som löper fram till augusti 2024.


Vi erbjuder en roll med innehåll av stor variation av arbetsuppgifter där din sociala förmåga värderas högt! Du kommer att ingå i ett HR-team innehållande HR-chef och schemaadministratör. Du kommer också att jobba nära ekonomichefen.


Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Löneadministratör.

Löneadministratör sökes till Samhall i Linköping!

Läs mer Mar 5
Har du en bakgrund inom ekonomi och är redo för nästa steg i karriären? Nu söker vi dig som vill utvecklas på ekonomifunktionen på ett av Sveriges största bolag! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Nu söker Academic Work en löneadministratör till Samhall i Linköping. Löneavdelningen består i dagsläget av 21 personer, varav 10 löneadministratörer. Arbetsveckan är varierad där teamet roterar veckovis mellan olika uppgifter. Dina främsta arbetsuppgifter är att registrera och korrigera löneunderlag, bevaka och administrera sjuk- och annan frånvaro samt registrera och kontrollera anställningsflödet. Du kommer även att sköta administration kopplat till reseräkning och förmåner, analysera data från försystem och agera rådgivare inom Samhalls kollektivavtal, löneprocess, pension och försäkringar till såväl medarbetare som chefer. Vi ser därför att du har en ekonomisk utbildning och som person har god struktur, bra samarbetsförmåga och är anpassningsbar. Samhall arbetar dagligen i många olika program och det är därmed fördelaktigt om du har ett intresse för system.

Samhall har utvecklat ett gediget introduktionsprogram och du kommer att få skugga befintlig medarbetare under din introduktion. Behovet sträcker sig till årsskiftet, men med god chans till förlängning.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet från ett av Sveriges största bolag
- Att bli en del av ett härligt gäng med högt i tak
- Varierande arbetsuppgifter

VI SÖKER DIG SOM
- Har ekonomisk utbildning, med fördel mot lön
- Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna
- Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt excel

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneadministrativa arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har systemvana från lön och/eller HR-system.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. De erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. De är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter tio miljarder kronor per år. Genom deras kunduppdrag utvecklar de personer med funktionsnedsättning och lyckas väl med att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.

Ansök nu

Löneadministratör till Framtiden i Linköping

Läs mer Feb 29
Nu söker vi dig som har jobbat några år som löneadministratör och som är redo för nya utmaningar hos oss. Placeringsort är flexibelt, men kan vara antingen i Jönköping, Stockholm, Göteborg eller Linköping.


Om rollen:

I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor på lön hantera löner för koncernens fyra verksamhetsbolag med 600 medarbetare. Rollen innebär eget självständigt ansvar men också ett tätt samarbete med dina kollegor på lön, ekonomiavdelningen och din närmaste chef.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneberedning från registrering till utbetalning
• Kvittohantering och utläggsredovisning
• Koordinering av tidsrapportering
• Sammanställning och rapportering intern och externt
• Underhåll av lön- och personaldata
• Övrig administration kopplat till personal


Om dig:
Skallkrav:
Vi söker dig med minst en YH-utbildning inom lön eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar inom lönearbetet och tillhörande administration.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare arbetat i HogiaLön plus och Intelliplan


Personliga egenskaper:
I rollen som löneadministratör har du mycket kontakt med kollegor i organisationen så det är viktigt att du är en serviceinriktad person som bidrar med engagemang och professionalism. Du är strukturerad och gillar ordning och reda.


Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.
För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.
Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.


Välkommen med din ansökan!


Villkor:
Start: Omgående
Ort: Jönköping, Göteborg, Stockholm eller Linköping.
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Lönehandläggare till HR-avdelningen, placering Linköping

Läs mer Mar 7
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönehandläggare till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lönearbetet hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven, samarbetsinriktad och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp om 13 personer med engagerade och framåtlutade medarbetare där vi tillsammans lyfter och stöttar varandra i vårt dagliga arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare driver du tillsammans med dina kollegor arbetet med löneadministrationen löpande under månaden. I detta ingår bl.a. frånvarohantering, ersättningar, arbetstidsförändringar, reseräkningar, löpande kontroller och felsignaler. I anställningen ingår även att supportera myndighetens anställda i olika lönerelaterade frågor.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du delaktig i utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Aktuell erfarenhet av lönearbete eller YH-utbildning inom lön som arbetsgivaren bedömer relevant
Gymnasieexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Om du har både löneerfarenhet och yrkesutbildning inom lön.
Erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Erfarenhet att jobba med statliga avtal
God datorvana i relevanta program, exempelvis Office-paketet

Personliga egenskaper
Då sektionen befinner sig i digitaliseringsfas ser vi att du vill bidra till utvecklingen med dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.
För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
Vi är en stor arbetsplats med höga inflöden så du behöver trivas med ett högt tempo och många omställningar. Vi arbetar i grupp men tjänsten kräver även stor självständighet och initiativförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, st.region-ost@polisen.se


ÖVRIG INFORMATION
Anställningsform: Vikariat
Arbetsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare lön
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28/3 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A140.027/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A140.027/2024 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt tryckfrihetsförordningen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lönehandläggare till HR-avdelningen, placering Linköping

Läs mer Mar 7
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönehandläggare till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lönearbetet hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven, samarbetsinriktad och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp om 13 personer med engagerade och framåtlutade medarbetare där vi tillsammans lyfter och stöttar varandra i vårt dagliga arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare driver du tillsammans med dina kollegor arbetet med löneadministrationen löpande under månaden. I detta ingår bl.a. frånvarohantering, ersättningar, arbetstidsförändringar, reseräkningar, löpande kontroller och felsignaler. I anställningen ingår även att supportera myndighetens anställda i olika lönerelaterade frågor.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du delaktig i utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Aktuell erfarenhet av lönearbete eller YH-utbildning inom lön som arbetsgivaren bedömer relevant
Gymnasieexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Om du har både löneerfarenhet och yrkesutbildning inom lön.
Erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Erfarenhet att jobba med statliga avtal
God datorvana i relevanta program, exempelvis Office-paketet

Personliga egenskaper
Då sektionen befinner sig i digitaliseringsfas ser vi att du vill bidra till utvecklingen med dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.
För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
Vi är en stor arbetsplats med höga inflöden så du behöver trivas med ett högt tempo och många omställningar. Vi arbetar i grupp men tjänsten kräver även stor självständighet och initiativförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, st.region-ost@polisen.se


ÖVRIG INFORMATION
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
Arbetsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare lön
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28/3–2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A139.902/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A139.902/2024 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt tryckfrihetsförordningen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör till Framtiden

Läs mer Feb 28
Om rollen:

I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor på lön hantera löner för koncernens fyra verksamhetsbolag med 600 medarbetare. Rollen innebär eget självständigt ansvar men också ett tätt samarbete med dina kollegor på lön, ekonomiavdelningen och din närmaste chef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneberedning från registrering till utbetalning
• Kvittohantering och utläggsredovisning
• Koordinering av tidsrapportering
• Sammanställning och rapportering intern och externt
• Underhåll av lön- och personaldata
• Övrig administration kopplat till personal

Om dig:

Skallkrav:
Vi söker dig med minst en YH-utbildning inom lön eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar inom lönearbetet och tillhörande administration.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare arbetat i HogiaLön plus och Intelliplan

Personliga egenskaper:
I rollen som löneadministratör har du mycket kontakt med kollegor i organisationen så det är viktigt att du är en serviceinriktad person som bidrar med engagemang och professionalism. Du är strukturerad och gillar ordning och reda.

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

Välkommen med din ansökan!

Villkor:

Start: Omgående
Ort: Jönköping, Stockholm, Göteborg eller Linköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Yobber AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Yobber AB .

Kassaledare 30h/vecka ICA Maxi Linköping

Kassaledare, butik
Läs mer Okt 18
Gillar Du att ha många bollar i luften och uppskattar utmaningen att aldrig riktigt veta hur dagen kommer att arta sig?
Vill du bli en del av vårt härliga team?
Vi söker nu en kassaledare som tillsammans med kassachef och övriga kassaledare ska fortsätta att utveckla och förbättra vår kassalinje och förbutik. Med grunden i våra värderingar: Öppen kommunikation, Lagarbete, Humor & glädje, Engagemang samt Kundnöjdhet, är du ett föredöme för personalen och butikens ansikte utåt.


Som kassaledare har du personalansvar där du stöttar och vägleder dina medarbetare genom återkoppling, medarbetarsamtal, lönesamtal samt uppföljning. Du strävar efter att utveckla både dig själv och dina medarbetare i mötet med kunden. För oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och engagerad.


Om Tjänsten
Som kassaledare har du en mycket viktig roll i kassalinjen. Det är du som leder och fördelar arbetet i kassalinje, scanning och dess övriga ansvarsområde. Tillsammans med vår kassachef och övriga kassaledare har du ett ansvar i att driva avdelningen framåt. Detta genom att coacha dina kollegor, komma med förbättringsförslag, förnya och implementera nya avdelningsrutiner samt se till att de rutiner vi har efterlevs. Du är en förebild vad gäller kundbemötande och har en naturlig känsla för service och ledarskap.
Som kassaledare trivs du med att arbeta i ett högt tempo och du brinner för att ge rätt service till varje kund. Att hantera kundklagomål och reklamationer är en del av ditt arbete. Du är lösningsorienterad och en i grunden driven, glad och strukturerad person.
Som ledare skapar du förtroende och trygghet för dina medarbetare. Att ha ett helikopterperspektiv över driften i kassalinjen faller sig naturligt för dig.
Du kommer att arbeta både i självscanningen, kassan och i förbutiken under ditt pass. I dina arbetsuppgifter ingår även att lösa sjukdomar, fördela resurser i kassalinjen och vid behov i hela butiken, följa upp måltal för avdelningen och se till att dagens arbetsuppgifter blir gjorda.
Att vara ledare hos oss innebär att du kommer vara ett bollplank för dina kollegor och närmsta chefer, du tar ansvar i stort och smått och är ärlig & hjälpsam. Du ser till butikens och kundernas bästa i alla beslut du fattar och du är bekväm med att ge feedback till de du arbetar med.
Arbetstiderna sträcker sig från klockan 06:45 fram till 22.30 och innefattar både vardags- och helgarbete.
Är du en ledare som vill ta ett nytt steg i din utveckling och jobba på Östergötlands största stormarknad är du mer än välkommen med din ansökan. Internt är det inte ett krav att ha sin tjänst i kassan idag utan sökande från hela butiken är välkomna.




Om Dig
Det är av största vikt att du som person är trygg och stabil, du bör ha lätt för att hantera olika situationer som uppstår samt ha en lösningsorienterad inställning. I din roll som kassaledare är det viktigt att du sprider glädje och positivitet samt att du coachar och uppmuntrar dina kollegor till att utvecklas och lära sig nya saker.
Meriterande
-Kassavana från ICA-butik
-Likvärdig ledarroll med personalansvar
Omfattning och tillräde
Tjänsten omfattar 30h/v, med en arbetstid som är förlagd till både vardag, kväll och helger.
Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Lön enligt avtal.


Intervjuer sker löpande.
Frågor om tjänsten och uppdraget besvaras av Sophie 013-364763.


Senaste ansökningsdag:20221031


Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Säljchef Frukt och grönt

Säljledare
Läs mer Okt 18
Säljchef Frukt och grönt till ICA Maxi Linköping


Maxi ICA Stormarknad Linköping är Östergötlands största stormarknad och en av Sveriges största Maxi-butiker. Vi är övertygade att nyckeln till vår framgång är vår ständiga strävan efter att ge våra kunder bästa service och ett brett sortiment till låga priser.
Vår organisation är platt, prestigelös och bygger på ömsesidig respekt och arbetsglädje. Vi är värdegrundsdrivna med värderingarna; Engagemang, Humor & glädje, Lagarbete, Öppen kommunikation samt Kundnöjdhet som plattform. Tillsammans är vi ca 260 medarbetare.
Butiken har över 40 000 besökare i veckan som vill vi erbjuda en fräsch butik med förstklassig service, varför du bör gilla att arbeta i ett högt tempo. Vi tror att du är en positiv, lyhörd, noggrann och effektiv ledare som har förmåga att skapa engagemang. Du har ett vänligt sätt och lätt för att skapa goda kontakter med såväl medarbetare som kunder.


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden


Det övergripande målet för dig blir att säkerställa att avdelningen Frukt och Grönt utvecklas både inom sälj och sortiment. Du håller dig a jour med trender och nyheter inom frukt och grönt men det är också viktigt att kunden alltid vet att den alltid kan hitta frukt och grönt till ett bra pris och bra kvalitet. Som säljchef är du ytterst ansvarig för den dagliga driften på fruktavdelningen, till din hjälp har du ca 20 medarbetarna på avdelningen vilka du har personalansvar över. Du arbetar operativ på avdelningen, nära dina medarbetare och har ett coachande ledarskap med tydlig riktning. Du utvecklar och driver avdelningen genom att sätta och följa upp rutiner och arbetssätt för att säkerställa att dessa fungerar optimalt. Du ansvarar för avdelningens budget, lönsamhet och de för avdelningen satta nyckeltalen, varpå du bör ha goda kunskaper i butiksekonomi. Du rapporterar till butikschefen. Någon eller några arbetspass varje månad kommer också innebära ansvar för driften av hela butiken.


Din bakgrund


För att lyckas i rollen har du flera års erfarenhet av liknande tjänst i butik, gärna en ICA-butik. Du har känsla för frukt och grönt och säsonger och microsäsonger. Du har sinne för färg och form och ser säljmöjligheter överallt. Du har goda ledaregenskaper, är tydlig och kommunikativ som person. Att skapa goda förutsättningar för medarbetarna och ett effektivt team samt att prioritera rätt sak faller sig naturligt för dig och motiverar dig i det dagliga arbetet. Du är drivande, ser förbättringar, och är en bra förebild för dina medarbetare.
Vem är du


Du har en positiv inställning, brinner för kundupplevelsen och skapa välfungerande team. Du gillar att jobba i ett högt tempo och vill utveckla dig själv personligen och inom ditt ledarskap. Genom kommunikation bygger du välfungerande team, skapar engagemang samt förmedlar en tydlig målbild. Du är lösningsorienterad och hittar bra lösningar på problem som kan uppstå men kan också låta andras idéer bli verklighet och ge dem erkännande för en bra ide. Du är handlingskraftig vilket visar sig i att du har känsla för, och kan läsa av situationer när det behövs sättas in åtgärder.


Det är meriterande om du har god kunskap om AOB specifikt och i övrigt god datorvana.


Vi erbjuder


- Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Lön enligt överenskommelse.
- Tillträde snarast. Varierande arbetstider dagtid/kvällstid/helger.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Josephine Brandt, josephine.brandt@maxi.ica.se eller telefon 013-364734.
Intervjuer kommer hållas löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 20221031
Vi tar inte emot ansökningar via e-post utan vill att du registrerar din ansökan via vår hemsida.
Vi har marknadsföringsplanen klar för denna annons och undanber oss därför säljande samtal från rekryteringsföretag och bemanningsföretag.

Ansök nu

Säljchef Frukt och grönt

Säljledare
Läs mer Okt 18
Säljchef Frukt och grönt till ICA Maxi Linköping


Maxi ICA Stormarknad Linköping är Östergötlands största stormarknad och en av Sveriges största Maxi-butiker. Vi är övertygade att nyckeln till vår framgång är vår ständiga strävan efter att ge våra kunder bästa service och ett brett sortiment till låga priser.
Vår organisation är platt, prestigelös och bygger på ömsesidig respekt och arbetsglädje. Vi är värdegrundsdrivna med värderingarna; Engagemang, Humor & glädje, Lagarbete, Öppen kommunikation samt Kundnöjdhet som plattform. Tillsammans är vi ca 260 medarbetare.
Butiken har över 40 000 besökare i veckan som vill vi erbjuda en fräsch butik med förstklassig service, varför du bör gilla att arbeta i ett högt tempo. Vi tror att du är en positiv, lyhörd, noggrann och effektiv ledare som har förmåga att skapa engagemang. Du har ett vänligt sätt och lätt för att skapa goda kontakter med såväl medarbetare som kunder.


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden


Det övergripande målet för dig blir att säkerställa att avdelningen Frukt och Grönt utvecklas både inom sälj och sortiment. Du håller dig a jour med trender och nyheter inom frukt och grönt men det är också viktigt att kunden alltid vet att den alltid kan hitta frukt och grönt till ett bra pris och bra kvalitet. Som säljchef är du ytterst ansvarig för den dagliga driften på fruktavdelningen, till din hjälp har du ca 20 medarbetarna på avdelningen vilka du har personalansvar över. Du arbetar operativ på avdelningen, nära dina medarbetare och har ett coachande ledarskap med tydlig riktning. Du utvecklar och driver avdelningen genom att sätta och följa upp rutiner och arbetssätt för att säkerställa att dessa fungerar optimalt. Du ansvarar för avdelningens budget, lönsamhet och de för avdelningen satta nyckeltalen, varpå du bör ha goda kunskaper i butiksekonomi. Du rapporterar till butikschefen. Någon eller några arbetspass varje månad kommer också innebära ansvar för driften av hela butiken.


Din bakgrund


För att lyckas i rollen har du flera års erfarenhet av liknande tjänst i butik, gärna en ICA-butik. Du har känsla för frukt och grönt och säsonger och microsäsonger. Du har sinne för färg och form och ser säljmöjligheter överallt. Du har goda ledaregenskaper, är tydlig och kommunikativ som person. Att skapa goda förutsättningar för medarbetarna och ett effektivt team samt att prioritera rätt sak faller sig naturligt för dig och motiverar dig i det dagliga arbetet. Du är drivande, ser förbättringar, och är en bra förebild för dina medarbetare.
Vem är du


Du har en positiv inställning, brinner för kundupplevelsen och skapa välfungerande team. Du gillar att jobba i ett högt tempo och vill utveckla dig själv personligen och inom ditt ledarskap. Genom kommunikation bygger du välfungerande team, skapar engagemang samt förmedlar en tydlig målbild. Du är lösningsorienterad och hittar bra lösningar på problem som kan uppstå men kan också låta andras idéer bli verklighet och ge dem erkännande för en bra ide. Du är handlingskraftig vilket visar sig i att du har känsla för, och kan läsa av situationer när det behövs sättas in åtgärder.


Det är meriterande om du har god kunskap om AOB specifikt och i övrigt god datorvana.


Vi erbjuder


- Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Lön enligt överenskommelse.
- Tillträde snarast. Varierande arbetstider dagtid/kvällstid/helger.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Josephine Brandt, josephine.brandt@maxi.ica.se eller telefon 013-364734.
Intervjuer kommer hållas löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 20221031
Vi tar inte emot ansökningar via e-post utan vill att du registrerar din ansökan via vår hemsida.
Vi har marknadsföringsplanen klar för denna annons och undanber oss därför säljande samtal från rekryteringsföretag och bemanningsföretag.

Ansök nu

Kassaledare 30h/vecka ICA Maxi Linköping

Kassaledare, butik
Läs mer Okt 18
Gillar Du att ha många bollar i luften och uppskattar utmaningen att aldrig riktigt veta hur dagen kommer att arta sig?
Vill du bli en del av vårt härliga team?
Vi söker nu en kassaledare som tillsammans med kassachef och övriga kassaledare ska fortsätta att utveckla och förbättra vår kassalinje och förbutik. Med grunden i våra värderingar: Öppen kommunikation, Lagarbete, Humor & glädje, Engagemang samt Kundnöjdhet, är du ett föredöme för personalen och butikens ansikte utåt.


Som kassaledare har du personalansvar där du stöttar och vägleder dina medarbetare genom återkoppling, medarbetarsamtal, lönesamtal samt uppföljning. Du strävar efter att utveckla både dig själv och dina medarbetare i mötet med kunden. För oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och engagerad.


Om Tjänsten
Som kassaledare har du en mycket viktig roll i kassalinjen. Det är du som leder och fördelar arbetet i kassalinje, scanning och dess övriga ansvarsområde. Tillsammans med vår kassachef och övriga kassaledare har du ett ansvar i att driva avdelningen framåt. Detta genom att coacha dina kollegor, komma med förbättringsförslag, förnya och implementera nya avdelningsrutiner samt se till att de rutiner vi har efterlevs. Du är en förebild vad gäller kundbemötande och har en naturlig känsla för service och ledarskap.
Som kassaledare trivs du med att arbeta i ett högt tempo och du brinner för att ge rätt service till varje kund. Att hantera kundklagomål och reklamationer är en del av ditt arbete. Du är lösningsorienterad och en i grunden driven, glad och strukturerad person.
Som ledare skapar du förtroende och trygghet för dina medarbetare. Att ha ett helikopterperspektiv över driften i kassalinjen faller sig naturligt för dig.
Du kommer att arbeta både i självscanningen, kassan och i förbutiken under ditt pass. I dina arbetsuppgifter ingår även att lösa sjukdomar, fördela resurser i kassalinjen och vid behov i hela butiken, följa upp måltal för avdelningen och se till att dagens arbetsuppgifter blir gjorda.
Att vara ledare hos oss innebär att du kommer vara ett bollplank för dina kollegor och närmsta chefer, du tar ansvar i stort och smått och är ärlig & hjälpsam. Du ser till butikens och kundernas bästa i alla beslut du fattar och du är bekväm med att ge feedback till de du arbetar med.
Arbetstiderna sträcker sig från klockan 06:45 fram till 22.30 och innefattar både vardags- och helgarbete.
Är du en ledare som vill ta ett nytt steg i din utveckling och jobba på Östergötlands största stormarknad är du mer än välkommen med din ansökan. Internt är det inte ett krav att ha sin tjänst i kassan idag utan sökande från hela butiken är välkomna.




Om Dig
Det är av största vikt att du som person är trygg och stabil, du bör ha lätt för att hantera olika situationer som uppstår samt ha en lösningsorienterad inställning. I din roll som kassaledare är det viktigt att du sprider glädje och positivitet samt att du coachar och uppmuntrar dina kollegor till att utvecklas och lära sig nya saker.
Meriterande
-Kassavana från ICA-butik
-Likvärdig ledarroll med personalansvar
Omfattning och tillräde
Tjänsten omfattar 30h/v, med en arbetstid som är förlagd till både vardag, kväll och helger.
Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Lön enligt avtal.


Intervjuer sker löpande.
Frågor om tjänsten och uppdraget besvaras av Sophie 013-364763.


Senaste ansökningsdag:20221031


Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Medarbetare Kassa/Färskvaror 20 timmar/vecka

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Apr 20
OM OSS
Vi på ICA Supermarket Storgatan söker nu en ny kollega till vårt gäng!
Hos oss på ICA Supermarket Storgatan ska kunden få ett kundbemötande i världsklass.
En butik full av matglädje och inspiration utöver det vanliga med fokus på måltidslösningar i Linköpings mest moderna butik.


DINA ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta i vår kassalinje innebär att du är framåt i kundmötet och vågar ta första kontakten. I vårt Kök & beredning av smörgåstårtor, wraps och liknande behöver du kunna prioritera, ligga steget före och inte minst ha ett brinnande matintresse!
Vanliga arbetsuppgifter är att du arbetar i kassan, arbetar i delikatessen i butiken eller hjälper våra kunder att hitta det de letar efter.
Dagarna kan variera väldigt mycket och det är de som gör det så roligt att arbeta hos oss på ICA Storgatan!


Öppettiderna i butiken är mån-sön 07:00-22:00. Arbetet kan infalla under vardagar och helger samt innefatta morgonarbete, dag- och kvällsarbete. Tjänsten är på 20 timmar/vecka men möjlighet till utökad tid.


KVALIFIKATIONER
Tidigare erfarenheter av arbete i kassa & arbete med färskvaror såsom Deli & Chark.


DIN PROFIL
För att trivas hos oss bör du inte vara rädd för att ta egna initiativ, vara öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter och ha ett helikopterperspektiv för att se var man kan tänkas behöva hjälpa till.
Du bör vara över 18 år för att arbeta hos oss.


OM REKRYTERINGEN
I din ansökan kommer du att få besvara tre videofrågor samt bifoga ditt cv och 1–2 st. referenser. Referenser kan t.ex. vara en tidigare arbetsgivare, kollega, lärare eller mentor. Intervjuer sker löpande, vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via Yobber.


TILLTÄDE
Omgående


Vi ser fram emot din ansökan!
Vi ber er inte komma in till butik med CV då vi endast sköter rekrytering via Yobber

Ansök nu