Linköping: Kopia av IT-tekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kopia av IT-tekniker i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-21 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu till vår kund i Linköping en Active Directory-tekniker. Kan det vara du?
Uppdragsbeskrivning:Vi söker en tekniker som kommer ingå i ett fokuserat och sammansvetsat team där arbetsuppgifterna kommer att innefatta att vidareutveckla och förvalta tjänster inom Active Directory och Privileged Access Management (PAM), samt åtkomsttjänster både on-prem och i Azure.
Arbetsuppgifterna innebär en spännande blandning av snabb problemlösning och långsiktigt förbättringsarbete där säkerhet spelar en större roll. Den tekniska miljön är utmanande med tiotusentals användare på olika håll i Sverige och världen, som använder all tänkbar teknik. Tempot är stundtals högt. Stöd finns hos skickliga och prestigelösa kollegor som stöttar och gärna agerar bollplank för att hitta lösningar.
Du kommer också vara en nyckelperson när det gäller att förstå, utvärdera och informera om förändringar som sker inom AD och PAM och på vilket sätt utvecklingen kan tillgodogöras i kundens verksamhet.
Vi söker dig som besitter dessa kvalifikationer:
- Erfarenhet av drift och förvaltning av AD- och PAM-lösningar. Behärskar PowerShell på en avancerad nivå där automatisering är en del av vardagen.
- Erfarenhet av att utveckla och underhålla Active Directory i en storskalig IT-miljö.
- God kompetens inom AD- och privilegierad åtkomsthantering i allmänhet.
- Relevant utbildning för arbetsuppgifterna eller motsvarande kunskap förvärvat på annat sätt.
- Erfarenhet av att arbeta i projektform (migrering-, utrullning-, eller uppgraderingsprojekt).
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Meriterande:
- Erfarenhet av säkerhetsarbete.

- Erfarenhet av Azure och CyberArk.


Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare och arbetet är förlagd på dagtid. Uppdraget omfattas delvis av försvarssekretess, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet. Utöver detta krävs godkänd bakgrundskontroll.

Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som IT-tekniker/Datatekniker.

ICT Engineers to Linköping!

Läs mer Mar 13
Are you an ICT professional with the passion for technology and a drive for continous improvement? This is the role for you!



About the assignment
We are currently looking for multiple experienced ICT Engineers within two diferent teams in Linköping, on behalf of our client. The teams work during regular office hours and onsite.

As an ICT Engineer, you will play a key role in the integration, configuration, and validation of products and solutions across various network environments. Your responsibilities will include software management, such as licening, upgrades, and backups, as well as equipment management, ensuring efficient utilization of hardware assets. Additionally, you will handle case incidents, troubleshoot technical issues, and oversee the decommissioning of out-of-service equipment.

Furthermore, you will be responsible for the dministration and documentation of systems, propopsing improvements to enhance stable operations, and actively participating in local and global improvement initiatives. In this role, you will lead knowledge-sharing efforts within the team, driving activities for solutions and tools development, and acting as a mentor to junior team members.

The assignment starts on June
1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through
us at Ed:Za.

About you

- 5+ years of IT Engineering experience, preferably in a telecommnications context

- Demonstrated experience in integration, configuration, and validation of products/solutions, preferably in ICT or a related field.

- We believe that you have an educational backround within a relevant field.

As a person, you are
communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team
player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback.



We look forward to your application!
The recruitment process is handled by Ed:Za. If you have any questions or concerns related to the position or process, you are warmly welcome to contact us at charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

ICT-Technicians to Linköping!

Läs mer Mar 13
Do you have experience with server installations and an interest in technology? Then this is the role for you!

About the Team and Role
We are currently seeking several ICT technicians on behalf of our client in Linköping. You will be part of a competent team responsible for hardware installation, ensuring servers, networks, and other types of hardware are installed and functioning properly. The team works during regular office hours and onsite.

Our client is one of Sweden's largest telecom companies, and you will have varied tasks. These include planning installation of hardware including physical connections and power, maintaining and monitoring installed hardware, handling of Surplus, install SW for basic Node- configuration and use tools for request tracking.

The assignment starts on June 1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za.

About you

- You have previous experience with server installations and cable leying

- You have good English language skills, both spoken and written

- Previous experience working in data centers and performing installations of servers, routers, and switches is highly advantageous.

As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback.

We look forward to your application!
The recruitment process is handled by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Infrastructure Support Technician till välkänt industriföretag i Linköping!

Läs mer Feb 9
A-hub?öppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.

A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!

Just nu söker vi en Infrastructure Support Technician till vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.

OM ROLLEN
I rollen som supporttekniker till vår kund löser du avancerade ärenden tillsammans med dina kollegor. Du kommer ingå i ett sammansvetsat agilt team och arbeta brett med bland annat Windows client infrastructure, fysisk desktop development, Operativsystem och arkitektur, SCCM, AD, PowerShell och IAC.

ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i rollen har du:

- Erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktop development.

- Förståelse för windows 10 och windows 11 operativsystem och arkitektur

- Erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell och Group policy

- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Utöver detta tror vi att du drivs av att lösa problem. Du är analytisk, kommunikativ samt samarbetsvillig. Du trivs bra med att arbeta i team och är van vid att arbeta agilt. Du har också en god förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt.

Det är även meriterande om du har:

- Erfarenhet av Infrastructure as code (IAC)

- Kompetens inom Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur

- Förståelse för versionshantering i GitHub och GitLab

- Erfarenhet av Microsoft Intune för klienthantering och säkerhetspolicyer

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.

VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.

Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.

ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping

Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse

Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se
eller Alice Lindell på alice@a-hub.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.

A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu

IT-tekniker till UCS IT Solutions i Linköping!

Läs mer Dec 15
Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter!

OM UCS IT SOLUTIONS
UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas!

OM TJÄNSTEN
Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja.

Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten.

VEM ÄR DU?
Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden:

- Storage och backup
- VMware
- Citrix
- Exchange/Microsoft 365
- Active Directory
- Nätverk, VPN, mobilt bredband
- Azure/AWS
- Netapp och Veeam
- Switchar, routing och brandväggar


Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

VAD ERBJUDER VI?
Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag.

UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär.

UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst?

ÖVRIGT
Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se eller Love Fransson på love@a-hub.se

Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Are you a Container Developer or DevOps technican?

Läs mer Apr 16
Ready to find your path? Try new things. Share experiences. And discover what you truly enjoy.

Your role

Saab is currently expanding internationally towards becoming a multi-domestic company. In this process, IT plays an important role in facilitating and enabling collaboration. Data has never been as important as it is today. Sharing, collecting, storing, using and capitalizing on data is one important component for all Saab's product areas. Information technology will bring improvements in practically every area and Saab will utilize this by incorporating IT even closer to our core business.

Some areas that Saab IT will need to put extra effort in are:

*

Increased digitalization in products and ways of working
*

Invest in competence for modern technologies such as automation, cyber, cloud and space
*

Continuing to create a truly inclusive and performance driven culture

The section Platform Application and Content within Saab Group IT is now looking for a skilled Container Developer. As a Container Developer, it is important that you have the drive for innovation and the ability to learn and collaborate within you team. Your main tasks are:

*

Developing containers based on existing components
*

Develop, operate and support the our Kubernets based run-time environment

The section currently employs about 25 people with IT solutions, methodological support and strategic issues linked to tools and processes. The Conteiner Developer team contains 4 closely working persons today and is about to expand the next years. Domestic travels occurs monthly.

Your profile

We believe that you are a dev-ops technician and or developer. You are comfortable with taking responsibility for your work but also to share knowledge and work together with others. Prestige is found together with your team colleagues in your deliveries. We would also like you to have good communication skills in English, both written and verbal.

Required skills:

*

Linux
*

Kubernetes
*

Container development skills like Helm, Docker etc.
*

Minimum 2-3 years of experience

Other valuable skills

*

Agile Software Development
*

Infrastructure management, network, storage and virtualization
*

Database knowledge
*

Cloud experience

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Quest Consulting Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Quest Consulting Sverige AB .

Programledare

Projektledare, IT
Läs mer Dec 27
Som Programledare kommer du att utveckla, definiera och genomföra journalplaner, inklusive: scheman, budget, resurser, leveranser och risker.

Vi söker dig med följande erfarenhet:

Kandidatexamen i teknik, datavetenskap eller närliggande område.
5+ års programledning eller relaterad arbetslivserfarenhet.
5+ års arbete med driftsbudgetar, resurser och/eller projektekonomi.


Meriterande

Civilingenjör, datavetenskap eller närliggande område.
PMP-certifiering.
10+ års programledning eller relaterad arbetslivserfarenhet.
5+ års arbetslivserfarenhet i en roll som kräver interaktion med högre ledning
3+ års erfarenhet av att arbeta i en stor organisation.
2+ års erfarenhet av programhanteringsverktyg som dashboards, Gantt-diagram m.m.


Kortfattade arbetsuppgifter:

Samarbeta med nyckelintressenter och programsponsorer för att utveckla programmål, sätta upp prioritering av leveranser, diskutera involvering av affärsprocesser (t.ex. programbyte, ledning, kommunikation) och driva beslut som är nödvändiga för leverans i tid.
Hantera och ta ansvar för flera medelstora program/teknik med komplexitet genom att tillämpa uppdaterad kunskap om programledning för att möta deadlines.
Utveckla och hantera genomförandet av programmet i tid, inom budget, inom räckvidd för flera medelstora program som inkluderar schema och resursprognoser, identifiering av intressenter, metod och frekvens för kommunikation, omfattning och prioritering.
Fastställer viktiga programmål och coacha team att vidta åtgärder utanför deras bekvämlighetszon
Identifierar och säkrar resurser för att säkerställa anpassning av teamet till program/teknikefterfrågan
Driva teamet att identifiera programproblem/risker och skapa en riskreduceringsplan
Främja antagande av processer genom att tillämpa bästa praxis och identifiera och genomföra processer förbättringsinitiativ i hela programledningsgruppen.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Laboratorieingenjör inom Vatten och Avfall

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Nov 13
Är du Labbingenjör och ute efter en spännande möjlighet samt är intresserad av att arbeta inom offentlig sektor?

För kunds räkning söker vi nu en passionerad laboratorieingenjör till verksamhetsområdet Vatten och avfall. Som en del av staben kommer du bland annat arbeta med analys för drift- och utsläppskontroll av avloppsvatten, lakvatten från deponi, slam samt utföra fysikaliska analyser av dricksvatten. Dina arbetsuppgifter kommer också att inkludera fältprovtagningar och mätningar vid olika anläggningar. Du kommer att vara delaktig i att bereda lösningar och reagens, kalibrera instrument och utrustning samt journalföra och sammanställa resultat. Eftersom laboratoriet är ackrediterat av SWEDAC enligt ISO/IEC 17025, kommer du att vara en nyckelspelare i att upprätthålla höga kvalitetsstandarder.

I denna roll kommer du tillhöra ett team som är nyskapande och öppna. Kontoret ligger utanför Linköping och på denna kommunala arbetsplats får du bidra, utvecklas och trivas. Med fokus på samhällsnyttigt arbete strävar teamet efter att leverera tjänster av högsta kvalitet inom områden som skötsel av gator, parker, fastigheter, idrottsanläggningar, städning, matlagning, sophämtning, vattenleverans och avloppsrening. Målet är att tillhandahålla rätt service av högsta kvalitet, anpassad efter våra kunders behov.

För att lyckas i rollen är nedanstående krav för tjänsten:

Akademisk examen inom relevanta områden som exempelvis kemi och biologi
God anpassningsförmåga och förmåga att lösa problem.
God samarbetsförmåga och serviceinriktad.
Behärskar svenska väl i tal och skrift.
B-körkort är ett krav


Vidare är nedanstående meriterande:

Erfarenhet från liknande verksamheter och arbete i ackrediterade laboratorier


Därutöver är det önskvärt att du som person har dessa egenskaper:

Självgående
Ansvarstagande
Ordningsam


Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Quest, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Quest. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Quest. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Junior Produktägare

Projektledare, IT
Läs mer Nov 14
Som Produktägare hos denna kund i Linköping kommer du ha fokus på kund inom Produktutveckling

Vi söker en engagerad Produktägare för ett spännande uppdrag. I denna roll kommer du att arbeta i ett team tillsammans med andra, där var och en av er ansvarar för en specifik del av produkterna. I din roll säkerställer du samstämmighet mellan kund och deras kund, vilket ger dig en betydande roll i hur produkten utformas, både designmässigt och tidsmässigt.

Dina huvuduppgifter inkluderar:

Utarbeta en plan för utrullning av produkter/funktioner, med prestandamål som uppfyller både kundens krav och är genomförbara för utvecklingsteamet.
Vid behov justera omfattningen för antingen kunden eller utvecklingen för att följa planen för produktens utrullning.
Kontinuerligt presentera utvecklingens framsteg, status för krav och verifiering, med stöd från utvecklingsorganisationen.
Som kundens kontaktperson godkänna testresultat av produkter och säkerställa att prestandamålen uppfylls, och sedan presentera detta-
Du är den första personen att verifiera nya/förbättrade funktioner i fordon.
Ditt slutmål är att hålla kunden nöjd genom att vara proaktiv och tidigt lyfta fram eventuella problem.


Vi söker dig med någon tidigare erfarenhet utav liknande arbetsuppgifter som i uppdragsbeskrivningen.

Uppdraget är på 1 år.

Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Strategisk inköpare

Inköpare
Läs mer Okt 23
Hej du strategiska inköpare som befinner dig i Linköping eller närheten. Till kund söker vi en inköpare som är van att verka i komplexa miljöer.

Som strategisk inköpare hos oss kommer du vara ansvarig för ett antal leverantörer och upphandlingar. Du kommer upprätthålla leverantörsrelationer och utveckla affärsrelationerna med kundens leverantörer.

Som strategisk inköpare tar du fram strategier och aktionsplaner för respektive leverantör i samarbete med andra berörda. Du förhandlar uppgraderingar, förhandlar eller omförhandlar avtal samt tar fram nya avtal med alternativa aktörer.

Du utvecklar befintliga affärer med leverantörer för att hitta optimal leveransförmåga, du ansvarar för förhandlingar samt gör kostnadsanalyser.

Rollen kräver stort eget ansvar med många kontaktytor både internt och externt.

Du har en akademisk examen med inriktning juridik, ekonomi, logistik eller inköp. Alternativt en yrkesutbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp. Du ska ha deltagit i förhandlingar och kontraktsskrivningar samt har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.

Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Svensk Medborgarskap är ett krav, säkerhetskontroll utifrån Sveriges säkerhet kommer att utföras innan du kan börja arbeta på denna roll.

Du kommer vara anställd av Quest Consulting, ditt arbete kommer du utföra hos kunden.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Configuration Manager

Configuration Manager/CM
Läs mer Okt 20
Configuration Manager till spännande kund i Linköping. Du kommer vara en aktiv del i att både utveckla och implementera etablerat arbetssätt genom att bland annat att stötta pågående utvecklingsprojekt.

Kortfattade arbetsuppgifter:

Skapa och underhålla planer
Skapa och underhålla instruktioner inom CM
Bidra till ständig förbättring
Administrera inom vissa mötesforum och delta i möten rörande konfigurationsrevisioner
Granska systemdokumentationen från en CM-synpunkt.


Vi söker dig med följande kompetens:

Högskoleutbildning alternativt civilingenjör eller motsvarande likvärdigt
Arbetat som Configuration Manager i ett par år
Kommunicerar flytande på svenska och engelska, tal och skrift.


Svenskt medborgarskap är ett krav, start efter godkänt säkerhetskontroll.

Du kommer vara anställd av Quest Consulting, ditt arbete kommer du utföra hos kunden.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Senior Klienttekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 27
Är du en senior Klienttekniker? Till kund i Linköping söker vi dig som vill arbeta i ett team med högt i tak.

Du kommer arbeta med Windows-klienter och virtuell och fysisk desktop development du kommer även arbeta med SCCM, Active Directory, PowerShell och grupppolicyn.

Vi söker dig som har minst 8 års erfarenhet av ovanstående. Du behöver även ha god förståelse för Windows 10 operativsystem och arkitektur

Svenskt medborgarskap är ett krav. Du behöver kunna svenska och engelska i tal och skrift.

Arbetet går delvis att utföra på distans, resor för workshops kan komma att ske ca 1 gång per månad.

Uppdraget är på heltid, tillsvidare med start så snart som möjligt

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu