Linköping: Registrator till Rättsmedicinalverket

Hitta ansökningsinfo om jobbet Registrator till Rättsmedicinalverket i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Är du noggrann, kommunikativ och Relationsskapande? Är du utbildad Registrator eller har arbetserfarenhet av liknande roll, exempelvis inom offentlig verksamhet? Vill du jobba med något som verkligen gör skillnad, på riktigt? Då har vi vinterns kanske mest spännande erbjudande!

Vi söker nu en registrator med erfarenhet av registratur och sekretessbedömning gentemot offentlighets- och sekretesslagstiftningen, för uppdrag mot Rättsmedicinalverket!

Om tjänsten
Som registrator vid rättsmedicinalverket kommer dina arbetsuppgifter främst beröra registratur och diarieföring av allmänna handlingar. Arbetet kring dessa ansvarsområden kommer innebära daglig kontakt med interna verksamhetsfunktioner samt externa intressenter, exempelvis verksarkivariet och personuppgiftsombud. Även om dessa arbetsområden kommer vara dina primära ansvarsområden, förekommer även allmän administration & receptionsansvar, arkivering och fakturering samt posthantering. Du kommer givetvis inte vara ensam i din utmaning. Med dig kommer du arbeta med ett härligt gäng likasinnade, vilka precis som du, vill göra skillnad!

Arbetsuppgifter:
- Registratur
- Diarieföring
- Administration
- Receptionist
- Fakturering

Om företaget
Rättsmedicinalverket är den medicinska delen i rättskedjan som ansvarar för att analysera kemiska och genetiska prover. Verksamheten har en nyckelroll i brottsutredningar och hanterar fler än 100 000 ärenden och ca 800 000 analyser per år. Uppdragen sker på anmodan av domstol, polis och åklagare.

Enheten för verksamhetsstöd i Linköping (EVS) tillhör avdelningen för rättsgenetik och rättskemi. Vid enheten jobbar 14 personer i supportroller, så som reception, arkiv, ekonomi och registratur.

Om dig
Vi söker en registrator/administratör med energi och viljan att göra skillnad! Du är strukturerad och har lätt för att samarbeta med andra och skapa relationer. Vad som verkligen kännetecknar dig däremot, är din integritet och professionalism. Du förstår att i denna tjänst representerar du en myndighet där du hanterar känsliga uppgifter och vad det innebär. Kanske har du arbetat inom offentlig sektor tidigare och har fått erfarenhet kring diarieföring, registratur och offtenlighets/sekretesslagstiftning genom ditt arbete, eller så kanske du är nyutbildad inom registratur eller som dokumentcontroller? Oavsett så erbjuds du en enorm möjlighet att göra skillnad!

Denna tjänst innebär att du kommer att hantera känslig information, därav kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av registratur och sekretessbedömning (antingen genom arbete eller högskolestudier)
-Goda språkliga kunskaper i svenska (tal och skrift)

Meriterande
- Högskoleutbildning inom relevant utbildning är starkt meriterande, likväl certifikat inom registratur
- Tidigare erfarenhet av ekonomisk administration
- Tidigare erfarenhet av växel/telefoniarbete (exempelvis kundtjänst)
- Goda kunskaper i Office (Excel, Powerpoint, Word)
- Goda kunskaper i engelska (tal och skrift)

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Villkor
Du kommer vara en del av vår kunds driftenhet, anställd som konsult via Adecco. Tjänsten är ett vikariat, med goda möjligheter till förlängning och på sikt tillsvidareanställning.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, visstid ca 6 mån
Ort: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Robin Hermansson, robin.hermansson@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Sökord: Registrator, Administratör, Arkivarie, Diarieföring, Registratur, Administration, Offentlighetslagstiftning, Sekretesslagstiftningen, Office, Linköping, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Linköping som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Handläggare civil beredskap inriktning samverkan och ledning

Läs mer Sep 27
När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din kunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i samhällets vardag. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland!



Vi söker en handläggare inom civil beredskap med inriktning samverkan och ledning till oss!

Du kommer att tillhöra Enheten för civil beredskap och räddningstjänst som är en av enheterna på avdelningen för människa och samhälle.

Enheten består av femton medarbetare som tillsammans arbetar med säkerhetsskydd, signalskydd, skydd mot olyckor, krisberedskap och civilt försvar. När du arbetar hos oss är du en del i ett lag vars kompetens ska vara efterfrågad både lokalt, regionalt och nationellt.

Dina arbetsuppgifter handlar om att utveckla myndighetens förmåga till ledning och samverkan samt lägesbild och rapportering under fredstida kriser och höjd beredskap. Utgångspunkten är Länsstyrelsens geografiska områdesansvar för krisberedskap och civilt försvar i länet. Du stödjer och samordnar myndighetens arbete med regelbunden samverkan i länet, framtagande av samlade lägesbilder och lägesrapporteringar till exempelvis centrala myndigheter.

Du ansvarar för att tillsammans med andra utveckla strategier, förhållningssätt, arbetssätt och metodstöd för ledning och samverkan i länet. Utgångspunkten är det nationellt framtagna konceptet Gemensamma grunder för samverkan och ledning samt den regionalt framtagna Strategi för samverkan i Östergötlands län före, under och efter samhällsstörningar.

Vi vill att du så småningom ska kunna bemanna myndighetens funktion tjänsteman i beredskap (TiB). Det innebär att du ingår i en krets på 6–8 personer som roterar på veckobasis som tjänsteman i beredskap. Du kommer också fungera som samordnare för TiB-funktionen och tillsammans med kollegor utveckla funktionen.

Du kommer att ingå i myndighetens krislednings- och krigsorganisation i funktionen stabschef, där du ska verkställa länsledningens inriktning och arbetsleda en stab.

Du är även med och planerar, genomför och följer upp utbildnings- och övningsaktiviteter internt och externt. Du stödjer kommunernas arbete med krisberedskap och civilt försvar tillsammans med övriga på enheten, samt utvecklar myndighetens samverkan med näringsliv och frivilligorganisationer.

Vi vill att du har:

- Högskoleutbildning eller motsvarande yrkesutbildning av relevans för arbetsuppgifterna.
- Utbildning i krishantering, stabsmetodik, ledarskap, projekt- eller processledning.
- Erfarenhet av krishantering, stabsarbete eller motsvarande.
- Erfarenhet från förvaltningsmyndighet på lokal, regional eller nationell nivå.
- Erfarenhet av samordning alternativt av att leda projekt eller uppdrag.
- Erfarenhet av att utveckla verksamhet, skriva riktlinjer och ta fram process- och metodstöd
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Övriga krav:

Svenskt medborgarskap

B-körkort

Det är meriterande om du har:

- Kunskap om samverkansformer på olika nivåer inom krisberedskap och totalförsvar: skadeplatssamverkan mellan blåljusorganisation, samverkan mellan bakre ledning och krisledning samt civil och militär samverkan i fred och krig.
- Erfarenhet av att samordna uppdrag som berört flera olika myndigheter och privata aktörer.
- Erfarenhet av att arbeta med kommunikation och utbildning.
- Kunskap om Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps rekommendationer avseende gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar.

Som person har du en hög social förmåga, en vilja att lära och utveckla. Du är stabil och kan arbeta systematiskt trots ovisshet, tidspress eller oklara ansvarsförhållanden. Du klarar av att växla mellan flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du har förmåga att förstå andras perspektiv och se till helheten. Du är bra på att bryta ner komplexa problem, se dem i ett större sammanhang och identifiera lösningar som kan accepteras av flera olika intressenter. Du trivs med att arbeta självständigt, driva egna uppdrag men samtidigt vara lyhörd gentemot kollegor med angränsande ansvarsområden. Du är prestigelös gentemot kollegor och olika typer av arbetsuppgifter. Du kan anpassa kommunikation vara föredragande för olika typer av målgrupper med olika yrkesbakgrund.

 

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

Övriga villkor
Vi erbjuder möjligheten till distansarbete om verksamheten tillåter. Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. 

Läs mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss på vår hemsida.

https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html

Vill du veta mer kontakta enhetschef Andreas Lundberg, tel. 010-223 53 67. Fackliga företrädare för SACO är Lovisa Granberg, tel. 010-2235490 och för ST Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04.

Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.se. Din ansökan ska ha inkommit senast den 22 oktober 2023, ange ref nr 15298.

Ansök nu

Utredare Planering

Läs mer Sep 27
Som Utredare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.


Utredare Planering

Arbetsuppgifter

Vi söker en utredare till Planering regionalt med placering i Jönköping eller Linköping. På enheten analyserar vi dagens och framtidens transportsystem och tar, med utgångspunkt i fyrstegsprincipen, fram förslag på åtgärder för att transportinfrastrukturen i sydöstra Sverige ska bidra till att alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Som utredare driver du självständigt utredningar och uppdrag för alla trafikslag. Du leder och koordinerar resurserna i arbetet samt ansvarar för administration, uppföljning och ekonomi. Du kommer att ha hela regionen som ditt arbetsfält och i din roll kommer du att ha samarbeten både internt och externt. Mycket av arbetet görs digitalt men resor kan förekomma. Tjänsten är komplex och kräver god kunskap om samhälls- och transportinfrastrukturplanering samt förståelse för hur verksamhetens olika delar har betydelse för och bidrar till de transportpolitiska målen. Dina arbetsuppgifter blir varierade och du förväntas aktivt driva utvecklingen av verksamheten i samspel med kollegor från olika verksamhetsområden, både regionalt och nationellt.
Exempel på arbetsuppgifter:
process- eller projektleda utredningar och uppdrag med flera kompetenser
ta fram beslutsunderlag i komplexa frågor, exempelvis förslag till rekommenderade åtgärder och åtgärdsområden
leda och koordinera olika resurser och kompetenser i dina uppdrag
ansvara för administration, uppföljning och ekonomi inom ramen för dina uppdrag
företräda Trafikverket i externa kontakter. Mediakontakter kan förekomma


Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 45 och 46.
Vi eventuella frågor kontakta rekryterande chef Tanja Jevtic, se kontaktuppgifter nedan.

Kvalifikationer

Vem är du?
Vi söker dig som arbetar enligt en tydlig process, du har en förmåga att själv strukturera och anpassa ditt angreppssätt och driver dina processer till mål. En förutsättning för att göra ett bra jobb på denna tjänst är att du som tycker om att lösa problem och är duktig på att se logik och samband i komplex information. Du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt, är duktig på att säkerställa att ditt budskap nått fram och att berörda parter har alla förutsättningar klara för sig.
Vi söker dig som
har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) inom väg- och vattenbyggnad, samhällsplanering eller fysisk planering, alternativt har annan utbildning i kombination med erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig
har några års aktuell och relevant erfarenhet av arbete med att delta i eller leda utredningar eller projekt i tidiga planeringsskeden inom infrastrukturområdet
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta med planerings- eller utredningsarbete inom järnväg
har erfarenhet av trafiksäkerhetsarbete med koppling till analys av infrastruktur


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Naturvårdshandläggare

Läs mer Okt 2
Nytt
När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din kunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i samhällets vardag. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland!



Du kommer att tillhöra enheten för Naturskydd som idag består av av 15 personer.

Vårt huvudsakliga arbetsområde berör myndighetsutövning kring skydd och bevarande av naturvärden i Östergötland utifrån ett brett perspektiv.  Våra huvuduppdrag är att handlägga ärenden och utföra tillsyn enligt miljöbalken, kap 7 och 12, samt att bilda nya naturreservat i länet. Vi erbjuder en spännande och rörlig arbetsplats med kunniga och engagerade kollegor. Som handläggare hos oss blir du en viktig del av arbetsgruppen för ärendehandläggning där du kommer arbeta självständigt och i samarbete med andra.

Dina arbetsuppgifter innebär ärendehandläggning och föredragning av förekommande ärenden på naturskyddsenheten. I arbetsuppgifterna ingår samråd om verksamhet som kan påverka värdefull natur, hotade arter och deras livsmiljöer

Vi vill att du har relevant högskoleutbildning, såsom naturvetare, biolog eller likvärdigt, gärna med inriktning mot naturvård. Arbetslivserfarenhet av praktisk handläggning vid myndighet av naturvårdsärenden utifrån miljöbalken är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i GIS verktyg och Office-paketet. Arbetet kräver att du uttrycker dig väl i det svenska språket, i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav då fältbesök ingår som en naturlig del i arbetet.

Som person är du strukturerad, tydlig och flexibel. Du är resultatorienterad, vilket innebär att du fullföljer egna och gemensamma arbetsuppgifter och mål inom utsatt tid. Med din kommunikativa förmåga bidrar du till en konstruktiv dialog och ett gott samarbete. Du har ett intresse för att sätta dig in i nya områden samt söka ny information, är trygg i dig själv och du står upp för fattade beslut.

 

Anställningen är en visstidsanställning på heltid fram till 31 maj 2024. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

 

Övriga förmåner och villkor
Myndigheten finns i lokaler i centrala Linköping. Länsstyrelsen erbjuder möjligheten till distansarbete om verksamheten tillåter. Som anställd hos oss har du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, utökad föräldrapenning och flexarbetstid.

Läs mer om oss, våra förmåner, vår värdegrund och hur det är att arbeta hos oss.

https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html

Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. 

 

Vill du veta mer kontakta enhetschef Marina Verbova, tel. 010-223 5406

Fackliga företrädare för SACO är Lovisa Granberg, tel. 010-223 54 90 och för ST är Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04.

Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.se. Din ansökan ska ha inkommit senast 2023-10-15, ange ref nr: 15659.

Ansök nu

Intermittent anställning som utredare med uppdrag som skribent

Läs mer Sep 25
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu en person som kan designa och utforma en skolinriktad digital utbildning och för granskning av skrivet material vid Barnafrid - ett nationellt kunskapscentrum för kunskap om våld mot barn.

Om jobbet
Barnafrid vid Linköpings Universitet avser att utforma en arbetsplatsutbildning kopplat till Barnafrids basprogram, våld mot barn och unga.  Arbetsplatsutbildningen riktas till skolans personal. Du kommer att fungera som projektledare och ansvara för planering och utformning av utbildningen. Du kan också vid behov kunna rådfrågas kring övriga frågor som rör din kompetens om skolan och våld mot barn.

Arbetstiden kan variera utifrån process och behov, från timmar under veckan till ca 1 dag i veckan. Arbetstagaren redovisar timmar fortlöpande under projektet. Uppdrag kommer in löpande till projektet, ofta i sjok. Samtliga arbetsuppgifter ersätts (skrivtid, möten samt restid).  

Om dig

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning (i detta fall pedagogik, lärarutbildning barnpsykiatri), tidigare dokumenterad erfarenhet av våld mot barn. Vi söker en disputerad person med vana att skriva texter och planera utbildningar. Fördjupad kunskap om skolvärlden, ssk styrning, regler, utvecklingsarbete är ett krav.

Arbetet kräver att du är självständig, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du bör ha vana att uttrycka dig i ord och muntligt, samt kunna granska skrivna dokument.

Din arbetsplats

Du kommer arbeta på Avdelningen Barnafrid vid Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper.

Läs mer om vår verksamhet här 

Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) är en av universitetets största institutioner med verksamhet framför allt inom den medicinska fakulteten. Vår målsättning är att bedriva utbildning och forskning inom medicin och biomedicin, med hög internationell kvalitet. Vid BKV finner du ledande forskning med både spets och bredd inom ett stort spektrum av modern biomedicin.

Om anställningen

Anställningen är en timanställning. Omfattningen på arbetsuppgifterna bestäms löpande efter överenskommelse. Tidsbegränsad anställning på deltid kan diskuteras. Behovet är omgående och för cirka ett år framåt, med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetet innebär resor.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. 

Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta.

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 12 oktober 2023. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Sakkunnig med utredningsuppdrag

Läs mer Sep 12
Tjänsten är placerad inom Kultur- och fritidsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi erbjuder alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter.  

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med där det händer mycket roligt i Linköping? Söker du dessutom en tjänst som sakkunnig med utredningsuppdrag, gillar att arbeta i högt tempo där du är spindeln i nätet med många relationer och vill ha en intressant blandning av både strategiskt och operativt arbete? Då har Kultur- och fritidsförvaltningen en tjänst för dig!

Som sakkunnig skriver du fram tjänsteskrivelser och beslutsunderlag till nämnden som håller en hög kvalitetsnivå formellt och juridiskt. Du utgör ett kompetensstöd i nämndprocessen, skriver fram utredningar och rapporter på uppdrag av chefer samt är ett konsultativt stöd i analyser och bidrar med utredarkompetens vid behov. I uppdraget ingår även att ansvara för att skriva underlag till budgethandlingar och verksamhetsberättelser. 

Du är en del av Förvaltningskontoret och har biträdande kultur- och fritidsdirektör som chef. I ditt uppdrag kommer du att ha ett nära samarbete med olika chefer, sakkunniga och nämndsekreterare. 

Din arbetsplats
Kultur- och fritidsförvaltningen har drygt 250 medarbetare och består av verksamheterna: Förvaltningskontoret med sakkunniga inom kultur och idrott, Kulturskolan, Linköpings stadsbibliotek, Linköpings konst och museer, Anläggningsdrift och lokalbokning samt Kultur och ungdom.

Din arbetsplats är förvaltningskontoret som är ett strategiskt utvecklingskontor där förvaltningsdirektör, biträdande kultur- och fritidsdirektör, chefer, sakkunniga samt andra stödfunktioner inom ekonomi, HR och kommunikation är placerade. 

Du välkomnas till en öppen och ljus kontorsmiljö i hjärtat av Linköping. Här arbetar vi tillsammans för att skapa och utveckla de bästa förutsättningarna för kultur, idrott och fritid inom Linköpings kommun.

Du som söker
Du som söker har en relevant högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng. Du har flerårig erfarenhet av att skriva utredningar och rapporter samt mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då detta är det huvudsakliga arbetsspråket. Du är analytisk, har förmåga att arbeta processorienterat samt har förståelse för organisation och styrprocesser. Det är även ett krav att du kan arbeta i digitala verktyg och i officepaketet, med exempelvis word och excel. 

Det är meriterande om du har flera års erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig sektor på en övergripande nivå, gärna nära en politisk ledning eller organisationsledningen. Det är även meriterande om du har god kännedom om förvaltningsrätt, kommunalrätt och avtalsrätt. 

Som sakkunnig är du ansvarstagande, målinriktad, har förmågan att leverera resultat med hög kvalitet samt har ett tydligt verksamhetsperspektiv. Du är trygg i dig själv, är flexibel och kan lätt anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du arbetar självgående, har ett professionellt förhållningssätt, kan se både utifrån helhet och delar samt anstränger dig för att leverera lösningar. För att lyckas i uppdraget har du även god kommunikativ och administrativ förmåga. Vi värdesätter att du tycker om och har lätt för att samarbeta med andra. 

Övrig information
Tillträde: 240101

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11788

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Adecco Sweden AB .

Kantpressare med programmeringserfarenhet

Industrirobotoperatör
Läs mer Sep 21
Kantpressare med programmeringserfarenhet

 

Om tjänsten
Som Kantpressare kommer du att arbeta med att bocka detaljer av plåt i tjocklekarna 1-25 mm. Du kommer arbeta med maskiner som Ursviken, Trumpf och Bystronic. Alla med presskrafter mellan 150 och 320 ton. Din expertis inom verkstadsarbete och förmågan att arbeta med maskiner samt din känsla för hur maskin och material samverkar, kommer vara avgörande i denna roll.

 

I din roll som Kantpressare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:
- Arbeta med att bocka detaljer med varierande svårighetsgrad.
- Programmera
- Arbeta med att optimera av bockningen och i framtiden vara behjälplig i planerad robotisering.

Tjänsten som Kantpressare är en direktrekrytering med anställning hos Plåtmodul.
Arbetsplatsen är placerad i Mjölby med omgående tillträde alternativt enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med en stark teknisk bakgrund som Kantpressare med minst några års erfarenhet. Sannolikt har du en god verkstadsvana och känsla för hur maskin och material fungerar och från det kunna optimera arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten
- Erfarenhet som kantpressar och tillverkande industri, inklusive CNC-programmering
- Erfarenhet av arbete med maskiner som Ursviken, Trumpf, Armada
- God verkstadsvana och erfarenhet av att arbeta med styrda maskiner.

Meriterande
- Erfarenhet av robotprogrammering

Om Plåtmodul AB
Plåtmodul AB är en framstående aktör inom legotillverkningen som leverantör till globala företag som Toyota och Väderstad. Vi är dedikerade till att upprätthålla de högsta standarderna i våra produkter och tjänster. Vår arbetsmiljö är dynamisk och utmanande, där din tekniska expertis och erfarenhet kommer att vara en avgörande faktor för vår framgång

Kontaktuppgifter

Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarige: Marcus Björk 0736-847036,  Adecco 010-173 73 00, E-post: marcus.bjork@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Robotprogrammering, Teknisk utbildning, Plåtmodul, Kantpressare.

Ansök nu

CNC- Operatör

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Sep 21
CNC- Operatör

Om tjänsten

Du kommer förutom att köra en maskin att arbeta med inkörning av nya program, optimering av matning och varvtal. Även val av verktyg är en viktig del i arbetet. Din erfarenhet och tekniska expertis kommer att vara avgörande i verksamhetens tekniklag. Ditt arbete innefattar både driftsättning och underhåll av CNC-utrustning samt kvalitetskontroll för att säkerställa höga produktionsstandarder. Om du har erfarenhet av robotprogrammering är det en extra bonus.

 

Dina ansvarsområden

Som CNC-operatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:
-Programmering och driftsättning.
-Underhåll.
-Kvalitetskontroll och säkerställande av höga produktionsstandarder.
-Samarbeta med teknikteamet för att förbättra och optimera produktionsprocesserna.
-Eventuell robotprogrammering (om tillämpligt).

Tjänsten som CNC-operatör är en direktrekrytering med anställning hos Plåtmodul.
Arbetsplatsen är placerad i Mjölby med omgående tillträde alternativt enligt överenskommelse.

 

Om dig

Vi söker dig med en stark teknisk bakgrund inom CNC-teknik och 3–5 års erfarenhet. Du har bred kompetens inom CNC-programmeringsspråk och är kunnig i att köra CNC-maskiner från olika tillverkare. Erfarenhet av robotiserade maskiner är en merit. Som person är du tekniskt kunnig, motiverande, tålmodig och har en ödmjuk inställning till arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Viktigt för tjänsten

- 3-5 års erfarenhet inom CNC-teknik, inklusive CNC-programmering.
- Kompetens och erfarenhet av flertalet programmeringsspråken.

 

Meriterande

- Erfarenhet av robotar och robotprogrammering

 

Om Plåtmodul AB

Plåtmodul AB är en framstående aktör inom legotillverkningen som leverantör till globala företag som Toyota och Väderstad. Vi är dedikerade till att upprätthålla de högsta standarderna i våra produkter och tjänster. Vår arbetsmiljö är dynamisk och utmanande, där din tekniska expertis och erfarenhet kommer att vara en avgörande faktor för vår framgång.

 

Kontaktuppgifter

Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarige: Marcus Björk  0736-847036, Adecco 010-173 73 00, E-post: marcus.bjork@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord:
CNC-operatör, CNC-programmering, Teknik, Fanuk, Doosan, HAAS, Kitat ura, Robotprogrammering, Teknisk utbildning, Plåtmodul

Ansök nu

Områdeschef till Samhall i Linköping

Verksamhetskonsult
Läs mer Aug 10
Om tjänsten
Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Ditt viktigaste mål ät att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall. I coachningen ingår att motivera medarbetare, kontakta företag för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.

I kundansvaret förväntas du utveckla samarbeten med befintliga kunder och säkerställa en god leverans. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i ett team för att tillsammans bidra till distriktets måluppfyllelse. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund.

I din roll som Områdeschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvar för medarbetare, kundrelationer och daglig styrning
• Motivera, coacha och utveckla medarbetare
• Utveckla och stärka medarbetarnas yrkeskompetens, arbetskapacitet och anställningsbarhet
• Bygga starka kundrelationer, driva affärsmässig tillväxt och säkerställa en positiv kundupplevelse

Tjänsten som Områdeschef är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Linköping och arbetstiderna är måndag-fredag 07:00-16:00.

Om dig.
Vi söker en engagerad ledare med passion för ledarskap och en stark tro på människors potential att utvecklas. Vi ser att du kommer från en tidigare ledarroll inom en operativ verksamhet med erfarenhet av både drift, personal och kundrelationer. Kanske har du varit arbetsledare inom lokalvård, butik, restaurang eller produktion och är redo för din nästa utmaning?

Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du besitter en förmåga att prioritera, strukturera och anpassa ditt arbete utefter verksamhetens behov. Vidare ser vi att du är kundorienterad och vet att nöjda kunder skapas genom bra leverans och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.

Viktigt för tjänsten är:
• God vana att använda digitala verktyg och system
• B-körkort
• Flytande svenska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Samhall
På Samhall arbetar vi dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall.

Ett arbete är så mycket mer än en försörjning, därför är Samhalls verksamhet så viktig både för individen och samhället i stort.

Kom och gör skillnad!

Kontaktuppgifter
Rekryteringsprocessen är ett samarbete mellan Samhall och Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Robin Hermansson via Adecco´s växel 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Områdeschef, arbetsledare, Samhall, Adecco, samhällsnytta, Linköping, Produktionsledare, personalansvar, medarbetaransvar, kundansvar

Ansök nu

Arbetsledare till Samhall

Teamledare
Läs mer Sep 1
Om tjänsten
Som Arbetsledare på Samhall kommer du att arbeta som arbetsledare i den dagliga driften ute hos våra kunder. Du kommer att ha ansvaret för att styra leverans- och driftsfrågor, vilket innebär att du säkerställer att våra processer följs och att leverans sker enligt avtal och ekonomiska nyckeltal. I rollen ingår ett arbetsmiljöansvar ute på uppdrag hos kunden samt att arbeta med anpassning av arbetsuppgifter efter medarbetarnas behov. Du har ett nära samarbete med chefskollegor och andra funktioner inom distriktet för att tillsammans säkerställa att vi når våra mål.

En viktig del av rollen är att skapa struktur och planering i arbetet för att säkerställa effektiv arbetsledning på uppdragen. Du kommer att samarbeta med ansvarig chef för att se till att rätt resurser finns tillgängliga och att arbetsuppgifter utförs enligt gällande rutiner. I din roll ingår att medverka till merförsäljning på befintliga kunder och underhålla och utveckla kundrelationen. Som Arbetsledare förväntas du vara en expert på lokalvård inom distriktet. Du kommer att vara den som har djup kunskap och erfarenhet inom området och vara stöd för dina kollegor.

I din roll som Arbetsledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvar för den dagliga driften ute hos våra kunder (Bla styra leverans- och driftsfrågor)
• Skapa bra struktur och planering i arbetet för att arbetsleda på uppdragen i samråd med ansvarig chef
• Motivera, coacha och utveckla medarbetare
• Se till att rutiner och god kvalité efterlevs
• Säkerställa nöjda kunder

Tjänsten som Arbetsledare är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Linköping och innebär till viss del oregelbundna arbetstider samt arbete varannan helg.

Om dig
Vi söker dig som har relevant erfarenhet och kunskap inom operativ driftsledning inom exempelvis butik, restaurang, produktion eller lokalvård. Du är självgående, strukturerad och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. I rollen som Arbetsledare uppstår oförutsedda händelser där du på ett snabbt och smidigt sätt ska kunna prioritera och hantera situationen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt arbete inom lokalvård. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättningar.

Vidare ser vi att du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och delar Samhalls grundläggande värderingar. Som person har du stort tålamod, du är tydlig i din kommunikation och du drivs av att hjälpa människor uppnå sin fulla potential.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att leda operativ drift med personal och kunduppdrag
• B-körkort
• Flytande svenska i tal och skrift
• Van vid att använda digitala verktyg och system
• Positiv inställning och tilltro till människors utvecklingsförmåga

Meriterande:
• Erfarenhet av operativ drift inom lokalvård

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Samhall
På Samhall arbetar vi dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall.

Ett arbete är så mycket mer än en försörjning, därför är Samhalls verksamhet så viktig både för individen och samhället i stort.

Kom och gör skillnad!

Kontaktuppgifter
Rekryteringsprocessen är ett samarbete mellan Samhall och Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Robin Hermansson via Adecco´s växel 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Driftspecialist, arbetsledare, operativ, Samhall, Adecco, samhällsnytta, Linköping, Produktionsledare, driftansvar, Arbetsledare

Ansök nu

Elektriker till kund i Norrköping

Serviceelektriker, installation
Läs mer Sep 11
EDDIMA är installationsföretaget med stor kompetens och erfarenhet inom el, tele, data och stadsnätsbyggande. Med våra 30 duktiga medarbetare och 20 servicebilar är vi snabbt på plats för att hjälpa våra kunder. Vårt arbete bedrivs alltid av erfaren och certifierad personal i enlighet med våra höga miljö- och kvalitetskrav. Det garanterar att våra installationsarbeten alltid ger önskat resultat för våra kunder. Vi är ett kollektivanslutet företag och arbetar med ständiga förbättringar för våra medarbetare. Eddima Teknik AB är ett företag i framkant och har blivit utsedd till ett av Sveriges Gasellföretag.

Om tjänsten

Vi söker nu efter en elektriker för el-service med minst 2 års erfarenhet, för arbete i Norrköping med omnejd. Vi tror att du tycker om nya utmaningar och att du har förmågan att arbeta både självständigt och i lag. Du har en god erfarenhet och känner dig trygg att arbeta som elektriker.

Då rollen innefattar kommunikation med våra kunder talar och skriver du flytande på svenska samt har körkort för bil. Eddima Teknik AB erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för dig som har viljan och drivet framåt. Våra uppdrag finns inom ett brett spann med bland annat teleoperatörer, fastighetsägare, landsting och stadsnät som kunder.

Tjänsten som elektriker är en heltidsanställning till Eddima med start löpande eller enligt överenskommelse.

Om dig

Vi söker dig som har tre-årigt gymnasium inom el-, teleutbildning eller motsvarande, erfarenhet av data- och telenät. Har du också några års arbetslivserfarenhet inom området är det mycket meriterande.

• Viktigt att kunna arbeta självständigt med installation och service.
• För tjänsten krävs B-körkort
• Utdrag ur belastningsregistret krävs
• Branschvana med minst 2-års erfarenhet
• ECY certifikat skall finnas.

Du är driftig, noggrann och bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Då en del av ditt arbete sker ute hos kunderna är det också viktigt att du som person är serviceinriktad, har lätt för att skapa relationer samt gillar att samarbeta.
Som person är du pålitlig med sinne för detaljer som du sätter ett stort värde i att leverera hög kvalitet i det arbete du utför.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Eddima har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se, 0736-84 70 36

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos support via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Serviceelektriker, elektriker, underhåll, reparationer, adecco

Ansök nu

Fibertekniker till kund i Norrköping

Installationstekniker
Läs mer Sep 11
EDDIMA är installationsföretaget med stor kompetens och erfarenhet inom el, tele, data och stadsnätsbyggande. Med våra 30 duktiga medarbetare och 20 servicebilar är vi snabbt på plats för att hjälpa våra kunder. Vårt arbete bedrivs alltid av erfaren och certifierad personal i enlighet med våra höga miljö- och kvalitetskrav. Det garanterar att våra installationsarbeten alltid ger önskat resultat för våra kunder. Vi är ett kollektivanslutet företag och arbetar med ständiga förbättringar för våra medarbetare. Eddima Teknik AB är ett företag i framkant och har blivit utsedd till ett av Sveriges Gasellföretag.

Om tjänsten

Vi söker nu efter fibertekniker med erfarenhet för arbete i Norrköping med omnejd. Vi tror att du tycker om nya utmaningar och att du har förmågan att arbeta både självständigt och i lag.

Då rollen innefattar kommunikation med våra kunder talar och skriver du flytande på svenska samt har körkort för bil. Eddima Teknik AB erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för dig som har viljan och drivet framåt. Du kommer att ingå i deras lag för uppbyggnad och service av optofibernät och arbeta med stadsnät och villaanslutningar i regionen.

Tjänsten som fibertekniker är en heltidsanställning till EDDIMA med start löpande eller enligt överenskommelse.

Om dig

Du har dokumenterad utbildning och certifierad fibertekniker. Du är van att arbeta med fibertekniska installationer, svetsskarvning och mätning samt installationsarbeten och montage.

Meriterande är om du har erfarenhet av fiberblåsning och arbeten med stam och FOS samt innehar utbildning och certifieringar på kabelsystem koppar/fiber.  Du behöver även ha B-körkort.

Utdrag ur belastningsregistret krävs.

Du är driftig, noggrann och bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska Då en del av ditt arbete sker ute hos kunderna är det också viktigt att du som person är serviceinriktad, har lätt för att skapa relationer samt gillar att samarbeta.

Som person är du pålitlig med sinne för detaljer som du sätter ett stort värde i att leverera hög kvalitet i det arbete du utför.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

EDDIMA har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se, 0736-84 70 36

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos support via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Fibertekniker, FOS, Adecco, EDDIMA, CTF, underhåll, reparationer

Ansök nu