Linköping: Application Specialist ERP

Hitta ansökningsinfo om jobbet Application Specialist ERP i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-08 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för att verksamheten ska få mesta möjliga nytta av sitt affärssystem? Är det viktigt för dig att känna delaktighet, ha ett gott samarbetsklimat och få ständiga möjligheter att utvecklas? Har du dessutom erfarenhet från ERP-system ur ett tekniskt, verksamhets- eller applikationsperspektiv, då tror vi att du både kan passa och trivas hos oss.
Application Specialist ERP
Väderstad AB står inför en spännande förändringresa med fokus på globalisering och söker därför flera Applikationsspecialister som vill vara med på denna resa. Inom ramen för vårt globaliseringsarbete bygger vi en modern affärsplattform där IFS Cloud blir en central del.

Vi behöver Din expertis…
Du blir en del av teamet Business Applications som består av ca 15 applikationsspecialister och systemarkitekter. Teamet har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara ERP där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att både förvalta befintliga ERP-lösningar (Jeeves, iScala) samt delta i implementationen av – och övergången till – IFS Cloud.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Exakt hur din roll kommer se ut påverkas av din nuvarande erfarenhet och kompetens samt hur du vill utvecklas framåt. Du kommer vid behov arbeta ganska brett, i kombination med att du blir specialiserad inom ett begränsat antal områden som kan vara både tekniska, applikationsnära och kopplade till affärsprocesserna.  

Exempel på arbetsuppgifter inom teamet:
I samarbete med verksamheten omsätta dess behov till lämpliga lösningar
Löpande förvaltningsarbete såsom incident, request, problem och change mangement
Delta i, alternativt driva, projekt i syfte att vidareutveckla vår affärsplattform
Säkerställa stabil drift och tillgänglighet
Planera för och genomföra patchningar, releaser och uppgraderingar
Utföra nyutveckling, anpassningar, konfigurering
Skapa och underhålla systemdokumentation och instruktioner
Genomföra utbildningar i verksamheten eller inom IT-avdelningen
Samarbeta med externa leverantörer
Proaktivt arbete och omvärldsbevakning
Arbeta med ständiga förbättringar

Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
… Du har erfarenhet av ERP-system utifrån något eller några av de tre perspektiven Verksamhet (tillverkande industri), Applikation eller Systemutveckling. Du har sannolikt IT-relaterad högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Vi ser det som meriterande om du har en projektledande bakgrund.
Då din roll kommer vara väldigt varierande krävs det att du tar stort eget ansvar och har eget driv. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att samarbeta. En av dina viktigaste drivkrafter är kundnytta.

Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.

Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 15:e januari 2023.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2021 hade Väderstad 1 900 medarbetare och omsatte 4,2 miljarder kronor.

Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Applikationskonsult

Nedan visas andra jobb i Linköping som Applikationskonsult.

Junior Application Engineer

Läs mer Nov 22
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries.
The positionAs a JuniorApplication Engineer at Cambio, you will be apart of something bigger, and your contribution will bring direct benefits and value to both healthcare professionals and yourself as a patient. Our products demand high standards of availability, performance, and patient safety.
You will be part of our competent Application Management team, which acts as the link between our customers - Sweden's regions and county councils - and our development department. Initially, your role will involve being part of the team responsible for third-line technical support, which includes troubleshooting Java applications, databases, networks, and other infrastructure.
As a Junior Application Engineer, you will work with technical solutions used in large installations with thousands of concurrent users, where scalability and performance are paramount.
We work both independently and together in the team. We value a good team spirit and a work environment where our colleagues thrive.Working in the support line involves daily customer contact, primarily in writing via a ticketing system and sometimes via phone or video meetings.
We offer a workplace characterized by a lack of prestige, knowledge sharing, and a desire for constant improvement. You will be able to create, influence, and improve work methods, develop, and build customer relationships while working with the latest technology.
Flexible working hours are applied, and travel to our customers may occur.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.
About youWe are looking for someone with relevant education or work experience in the same field. Perhaps you have studied computer engineering or information systems.
Requirements
A strong interest in technology and a willingness to learn new things
Experience (from studies or work) in software development and/or system administration
Basic knowledge of at least one programming language
Basic understanding of relational databases
Great communication skills in English and Swedish

It's a bonus if you have worked with
Microsoft Server
System administration in a Linux environment
System administration in a Windows environment
Java development
Experience with container-based solutions




Place of employment: Linköping
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment:Permanent employment, 6 months trial period
Other:We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about ushere!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career sitehere!

Ansök nu

Junior Applikationskonsult till ATRON Systems

Läs mer Feb 10
ATRON Systems levererar affärssystem för kollektivtrafik och har i över 40 år utvecklat och integrerat smarta lösningar för både städer och regioner. Företaget erbjuder kompletta affärslösningar från webbhandel till mobilapplikationer och hårdvaruinstallationer i bussar, spårvagnar och tåg. Huvudkontoret ligger i Tyskland men vi finns också i Sverige, Schweiz och Kroatien. Från kontoret i Sverige jobbar vi med kunder i både Sverige och Norge och arbetar aktivt för att expandera på marknaden. Koncernspråket är engelska.

Nu söker vi en Junior Applikationskonsult som vill vara med och stödja utvecklingen av våra innovativa lösningar och ge support till våra kunder.

Rollen:

Som applikationskonsult på Atron kommer du att arbeta med support och daglig drift av affärssystemet tillsammans med dina kollegor. Du kommer också att bistå kunder med implementering och konfiguration av nya applikationer. I arbetsuppgifterna ingår att:

Ta fram förslag på vidareutveckling av system
Rapportera buggar och sammanställa krav
Utföra tester av levererad mjukvara
Arbeta med projekt och leveranser av ny funktionalitet


Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för systemet för kunder i Sverige. Tjänsten innebär att du ger stöd till användare, administratörer och utvecklare. Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Linköping tillsammans med 10 kollegor.

Resor i tjänsten kan förkomma, främst inom Sverige och ibland till huvudkontoret i Tyskland.

Flexibilitet och anpassning:

Du har möjlighet att arbeta 2 dagar hemifrån i veckan.
Rollen kan anpassas efter dina intressen och erfarenheter.
Vi erbjuder flextid för att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv.


Vi söker dig som är:

Kundorienterad och har ett stort intresse av att hjälpa andra.
Teknikintresserad och har ett nyfiket intresse för IT.
Lösningsorienterad, självgående och kan ta egna initiativ.
Kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


Varför Atron?

Låg omsättning och trygg arbetsplats: Ingen har arbetat här mindre än fem år, vilket vi är väldigt stolta och glada över.
Stor frihet under ansvar: Planera och styr din egen tid i en roll där du kan arbeta självständigt och påverka din arbetsvardag.
Det lilla stora företaget: Här får du en nära kontakt med både kollegor och kunder och kan vara med och påverka företagets utveckling lokalt.
Konkurrenskraftiga förmåner: Hos Atron får du bra pension, konkurrenskraftig lön och generöst friskvårdsbidrag. Dessutom en extra månadslön per år!


Kravprofil:

Eftergymnasial utbildning inom relevant område (systemvetare är meriterande)
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Kundfokuserad och serviceinriktad


Meriterande:

Kunna kommunicera på tyska.
Erfarenhet av first line och/eller second line support
Erfarenhet av arbete med:
Databaser
Affärssystem
IT-drift
Programmering
Helpdesk/ärendehanteringssystem


Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se

Ansök nu

Applikationsspecialist till BRP Systems!

Läs mer Jan 16
Vi söker nu en applikationsspecialist till vårt Expert Services-team på BRP Systems Group. Personen som anställs kommer att ingå i ett internationellt team med kollegor både i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Har du erfarenhet och intresse av att arbeta i en konsulterande roll mot kunder inom IT-branschen kanske detta är något för dig!
Om bolaget
BRP Systems Group är ett SaaS-bolag grundat 2004. Vi har huvudkontor i Linköping och är idag runt 120 anställda i fyra länder varav ca 55 av oss sitter på huvudkontoret i Linköping. I Sverige har vi har även kontor i Malmö och Jönköping. Våra system används på över 2600 anläggningar inom gym-och fitnessbranschen i tio länder och detta gör att våra produkter når över 3,5 miljoner slutanvändare!
Du som någon gång har bokat spinning, en PT-klass eller har checkat in i gymmets reception, har troligen använt våra produkter som slutanvändare. Om du har förlängt ett abonnemang eller betalat i kassan så har receptionisten dessutom arbetat i våra system. Vi är den ledande leverantören i Norden och jobbar hårt för att fortsätta expandera.
Om tjänsten
Som Applikationsspecialist hos oss arbetar du i en konsulterande roll och primärt med att tolka, analysera och applicera affärskrav i våra kunders olika systemuppsättningar för att de ska få en så ändamålsenlig systemdesign som möjligt. Du tillför affärsvärde genom att ge vägledning och råd till våra kunder om hur systemet och dess funktioner på bästa sätt kan användas för att skapa mervärde. I rollen ingår också att:
Projektleda
Installera hårdvara
Installera och konfigurera nya kunder och nya anläggningar.
Konfigurera tillägg och tredjepartstjänster.
Delta aktivt i utrullning av nya versioner och nya funktioner.
Introducera nya funktioner för kunden, dvs. hjälpa kunden att förstå hur och om nya funktioner är fördelaktiga för kunden.
Delta aktivt i utrullning av nya versioner, inlärning, testning, etc.
Genomföra utbildningar för kunder och internt.
Ansvara för tid- och kostnadsregistrering.

Du kommer att vara en del av vårt Expert Services-team där 9 personer ingår och arbetar från något av våra kontor i Norden.
Vem söker vi?
För oss är det viktigt att du trivs på ett tillväxtbolag där saker går snabbt och förändringar sker kontinuerligt. För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har erfarenhet av att arbeta kundnära, där du har förmågan att ge idéer och lösningar som tillgodoser kundens behov och motsvarar dennes förväntningar. Du behöver vara duktig på att sätta dig in i komplexa system och förstå hur saker hänger ihop och kunna se helheten. Vårt system erbjuder en mängd olika funktioner och lösningar och det är din uppgift som applikationsspecialist att se hur systemet och kundens verksamhet kan fungera ihop på bästa sätt.
Som person är du resultatorienterad och duktig på att identifiera och agera på de olösta problem som uppstår. Du lyssnar effektivt och både förstår, men också gör dig förstådd, på ett tydligt sätt gentemot kund och kollegor. Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och attityd och vet att en driven person med positiv inställning brukar lyckas bra på BRP. Kanske tar du snart examen och letar efter ditt första heltidsjobb och vill jobba på ett bolag med stor tillväxtpotential?
Utöver detta önskar vi att du har:
Kandidatexamen inom teknik, IT, ekonomi eller liknande, inklusive arbetslivserfarenhet.
Goda IT- och Microsoft Office-kunskaper.
Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.

Vad erbjuder vi?
För dig som anställs erbjuder vi en arbetsplats med härliga kollegor i en bransch där vi arbetar för att främja människors hälsa. Du får möjlighet att arbeta i en internationell miljö med kollegor och kunder i olika länder. Våra nyrenoverade, moderna lokaler ligger mitt i centrum i Linköping och uppmuntrar både samarbete och kreativitet. Det går även bra att utgå från vårt fina kontor i Malmö som är beläget högt upp i Turning Torso.
Vi har en ledande position på marknaden och fortsätter att växa - en spännande resa att vara med på!
Intresserad?
Skicka din ansökan och CV till hr@brpsystems.se. Vid frågor om tjänsten, hör av dig till rekryterande chef Oliver Johansson på oliver.johansson@brpsystems.se.
Vi gör urval och intervjuer löpande.

Ansök nu

Affärssystemkonsult inom Visma.net till TagsIT

Läs mer Aug 28
Vill du var en del av ett växande konsultbolag där du får hjälpa verksamhetens kunder att implementera effektiva och smarta affärssystem som levererar värde? Vill du tillhöra ett kompetent och engagerat team där du får ta stort eget ansvar i kombination med en härlig sammanhållning och högt i tak?
TagsIT utökar nu sitt team och söker Affärssystemkonsulter inom Visma.net. Du erbjuds en stimulerande miljö med passionerade kollegor och stora utvecklingsmöjligheter!
OM ROLLEN
Som Affärssystemkonsult hos TagsIT kommer du att arbeta med att implementera, projektleda, förvalta och utveckla kundernas system samt arbetssätt. Du kommer fokusera på att effektivisera kundens affärsprocesser genom att arbeta med analys, design, implementering av lösningar, tester, utbildning och dokumentation.
I rollen som Affärssystemskonsult kommer du jobba:
Kundnära – Du drivs av en nära kundkontakt för att förstå verksamheters behov
Konsultativt – Med din expertis hjälper du kunder och agerar rådgivare
Med kvalitet i fokus – För oss är hög kvalitet och kompetens en självklarhet
Med helhetsfokus – Du erbjuds att jobba med helhetslösningar, exempelvis även med kopplingen mellan Visma.net och faktura-, rapport- och projektplaneringssystem
DIN BAKGRUND
Vi söker dig med en universitets- eller högskoleexamen, med fördel inom ekonomi eller industriell ekonomi, i grunden. Vi ser även att du samlat på dig minst två års arbetslivserfarenhet i en roll som Affärssystemkonsult eller en roll med liknande arbetsuppgifter och ansvar.
För att passa och trivas som Affärssystemkonsult har du även:
Erfarenhet av implementeringsprojekt av affärssystem
Erfarenhet av arbete med Visma.net
God ekonomisk förståelse med kunskap inom exempelvis ekonomiska processer och flöden
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
VEM ÄR DU?
Som konsult på TagsIT är du affärsinriktad, trygg och nyfiken. Du har en vilja att förstå kunder och verksamheter där du är bra på att lyssna in och med ett lösningsorienterat sätt kommer med kundanpassade lösningar.
Du trivs i en roll där du förväntas ta ett stort eget ansvar, samtidigt som du självklart alltid har erfarna kollegor som bollplank. Värdesätter du att ha örat mot rälsen är det alltid ett plus, på TagsIT har du möjligheten att både utveckla kunder och bolaget i sig!
TagsIT ERBJUDER En stimulerande arbetsmiljö med öppet klimat och nära till beslut
En stark gemenskap
Professionell utveckling med ständig utbildning och utvecklingsmöjligheter i teknikens framkant
Konkurrenskraftiga villkor och förmåner
OM TagsIT
Sedan starten 2015 har TagsIT vuxit stadigt, med en tydlig vision om att förbättra och effektivisera våra kunders IT-processer. Vår styrka ligger i vår förmåga att anpassa oss efter kundernas unika behov, stödda av ett team där varje medlem bidrar med sin expertis och kreativitet. Vi är stolta över vår arbetsmiljö, som präglas av öppenhet, samarbete och en ständig strävan efter att lära och utvecklas tillsammans. Vår ambition är att skapa lösningar som inte bara möter, utan överträffar förväntningarna, och att göra detta i en atmosfär där alla känner sig värderade och delaktiga.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos TagsIT. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: Tjänsten är placerad på TagsITs kontor på Dospace Link Business Center i centrala Linköping. Du kan även utgå från Stockholm, Malmö eller Göteborg. Du erbjuds flexibla arbetstider samt möjlighet att jobba hybrid.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Ansök nu

Junior Applikationskonsult till ATRON Systems

Läs mer Jan 7
ATRON Systems levererar affärssystem för kollektivtrafik och har i över 40 år utvecklat och integrerat smarta lösningar för både städer och regioner. Företaget erbjuder kompletta affärslösningar från webbhandel till mobilapplikationer och hårdvaruinstallationer i bussar, spårvagnar och tåg. Huvudkontoret ligger i Tyskland men vi finns också i Sverige, Schweiz och Kroatien. Från kontoret i Sverige jobbar vi med kunder i både Sverige och Norge och arbetar aktivt för att expandera på marknaden. Koncernspråket är engelska.

Nu söker vi en Junior Applikationskonsult som vill vara med och stödja utvecklingen av våra innovativa lösningar och ge support till våra kunder.

Rollen:

Som applikationskonsult på Atron kommer du att arbeta med support och daglig drift av affärssystemet tillsammans med dina kollegor. Du kommer också att bistå kunder med implementering och konfiguration av nya applikationer. I arbetsuppgifterna ingår att:

Ta fram förslag på vidareutveckling av system
Rapportera buggar och sammanställa krav
Utföra tester av levererad mjukvara
Arbeta med projekt och leveranser av ny funktionalitet


Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för systemet för kunder i Sverige. Tjänsten innebär att du ger stöd till användare, administratörer och utvecklare. Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Linköping tillsammans med 10 kollegor.

Resor i tjänsten kan förkomma, främst inom Sverige och ibland till huvudkontoret i Tyskland.

Flexibilitet och anpassning:

Du har möjlighet att arbeta 2 dagar hemifrån i veckan.
Rollen kan anpassas efter dina intressen och erfarenheter.
Vi erbjuder flextid för att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv.


Vi söker dig som är:

Kundorienterad och har ett stort intresse av att hjälpa andra.
Teknikintresserad och har ett nyfiket intresse för IT.
Lösningsorienterad, självgående och kan ta egna initiativ.
Kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


Varför Atron?

Låg omsättning och trygg arbetsplats: Ingen har arbetat här mindre än fem år, vilket vi är väldigt stolta och glada över.
Stor frihet under ansvar: Planera och styr din egen tid i en roll där du kan arbeta självständigt och påverka din arbetsvardag.
Det lilla stora företaget: Här får du en nära kontakt med både kollegor och kunder och kan vara med och påverka företagets utveckling lokalt.
Konkurrenskraftiga förmåner: Hos Atron får du bra pension, konkurrenskraftig lön och generöst friskvårdsbidrag. Dessutom en extra månadslön per år!


Kravprofil:

Eftergymnasial utbildning inom relevant område (systemvetare är meriterande)
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Kundfokuserad och serviceinriktad


Meriterande:

Kunna kommunicera på tyska.
Erfarenhet av first line och/eller second line support
Erfarenhet av arbete med:
Databaser
Affärssystem
IT-drift
Programmering
Helpdesk/ärendehanteringssystem


Fortsatt intresserad av rollen?

Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen.

Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Väderstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Väderstad AB .

Application Specialist ERP (IFS)

Applikationsingenjör
Läs mer Feb 16
Väderstad AB genomför en spännande förändringresa med fokus på globalisering och söker därför flera Applikationsspecialister som vill vara med på denna resa. Inom ramen för vårt globaliseringsarbete bygger vi en modern affärsplattform där IFS Cloud blir en central del.
Om rollen
Du ingår i teamet Business Applications som består av applikationsspecialister, systemarkitekter och förvaltningsledare. Teamet har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara ERP där du tillsammans med dina kollegor blir en viktig del i det pågående implementationsprojektet och den framtida förvaltningen och vidareutvecklingen av vår IFS Cloud-lösning.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Exakt hur din roll kommer se ut påverkas av din nuvarande erfarenhet och kompetens samt hur du vill utvecklas framåt. Du kommer vid behov arbeta ganska brett, i kombination med att du blir specialiserad inom ett begränsat antal områden som kan vara både tekniska, applikationsnära och kopplade till affärsprocesserna.
Exempel på arbetsuppgifter inom teamet:
I samarbete med verksamheten omsätta dess behov till lämpliga lösningar
Genomföra löpande förvaltningsarbete såsom incident, request, problem och change management
Delta i, alternativt driva, projekt i syfte att vidareutveckla vår affärsplattform
Säkerställa stabil drift och tillgänglighet
Planera för och genomföra uppdateringar och releaser
Utföra nyutveckling, anpassningar, konfigurering
Skapa och underhålla systemdokumentation och instruktioner
Genomföra utbildningar i verksamheten eller inom IT-avdelningen
Samarbeta med externa leverantörer
Arbeta proaktivt genom bland annat omvärldsbevakning
Arbeta med ständiga förbättringar



Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
… Du har erfarenhet av att arbeta med IFS ERP-system utifrån något eller några av de tre perspektiven Verksamhet (tillverkande industri), Applikation eller Teknik/Systemutveckling. Du har sannolikt IT-relaterad högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektledning och koordinering.
Då din roll kommer vara väldigt varierande krävs det att du tar stort eget ansvar och har eget driv. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att samarbeta. En av dina viktigaste drivkrafter är kundnytta.
Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 3:e mars 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

UX-designer inom Smart Machines

UX-designer
Läs mer Dec 22
UX-designer inom Smart Machines
Vi söker dig som vill anta utmaningen att tillgängliggöra avancerad teknik inom lantbruk för en kundgrupp som inte alltid har mjukvara närmast hjärtat.


Våra maskiner hjälper till att säkerställa matproduktionen över hela världen och samtidigt minska dess påverkan på miljö och klimat. Vi genomför nu en resa där mjukvara utvecklas för att göra våra maskiner ännu smartare och bättre. Detta är ett led i att förbereda inför framtidens autonoma jordbruk.


Nu behöver vi din hjälp för att skapa mjukvara i världsklass som hjälper våra kunder att använda maskinerna på bästa sätt så att upplevelsen är så smidig, rolig och enkel som möjligt.
I den här rollen kommer du att komma in i ett helt nytt område, Smart Machines, som just nu skapas på Väderstad och får därmed stora möjligheter att anta nya utmaningar, forma rollen och sprida din UX-kunskap inom företaget. Vi tror att avancerad hårdvara tillsammans med användarvänlig och smart mjukvara kommer att skapa nästa stora grej inom lantbruk. Häng med på resan!


Om rollen...
Du kommer tillsammans med UX-gruppen att arbeta med hela UX-processen från lösa tankar och idéer i diskussioner med produktägare till att skapa wire-frames, site-maps, storyboards, prototyper, etc.
Tillsammans kommer ni att planera, genomföra och analysera användartester för att kontinuerligt förfina och förbättra design och funktion i våra produkter för att tillse att användarnas behov och målsättningar uppfylls.
Du kommer tillsammans med UX-gruppen på företaget bygga upp interna processer och sprida kunskap om UX och dess verktyg på alla nivåer i företaget.



Utöver detta kommer du bli en naturlig del i det mjukvaruutvecklingsarbete som pågår på avdelningen och hjälpa till med din kunskap för att hjälpa utvecklarna att förstå kundens behov och problem.


Den vi söker…
Du har en kandidatexamen med relevant inriktning inom produktutveckling, UX-design, HMI, interaktionsdesign eller motsvarande utbildning.
Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet eller på annat sätt god erfarenhet av att arbeta praktiskt med UX.
Du har en passion att presentera avancerad teknik på ett lättillgängligt sätt.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska och engelska.



Det är meriterande om du sedan tidigare har en portfölj med exempel på tidigare projekt att visa upp. Även kunskap inom mjukvaruutveckling (React.js eller liknande) och tidigare erfarenheter av lantbruk är meriterande men inget krav. Du kommer att ha möjlighet att lära dig det du behöver för jobbet när du är på plats hos oss.
För att trivas i rollen
Stort fokus kommer att ligga på kunden, vi ser det som naturligt att du håller med i denna bedömning. Vi söker efter en person som drivs av att leverera goda resultat, trivs med att ta egna initiativ och är duktig på att kommunicera mellan olika funktioner.
Vårt erbjudande till dig
Du kommer arbeta på ett företag som verkar för att säkra tillgången på mat i framtiden och samtidigt minska matproduktionens påverkan på klimat- och miljö.
Du kommer att anta en stor utmaning i att designa UX för avancerad teknik till en kundgrupp som är ovan med mjukvara.
Du kommer att erbjudas en bred roll på en ny avdelning med stora möjligheter att växa samt utveckla din kompetens.
Du kommer kunna medverka i att utveckla UX-processer och bygga ett UX-team på Väderstad och sätta området på agendan inom företaget.
Du kommer att arbeta på ett fint och modernt kontor i mitten av Linköping Science Park i Mjärdevi.



Övrig information
Placeringsort är Linköping men resor och arbete på vårt kontor i Väderstad förekommer.
Rollen rapporterar till Roger Wahlström som arbetar som Director för avdelningen Smart Machines på R&D. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Roger på roger.wahlstrom@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.


Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 21 januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.


Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, kolla gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Algoritmutvecklare inom Smart Machines

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 18
Algoritmutvecklare inom Smart Machines
Vi söker dig som brinner för att utveckla nya smarta algoritmer som gör vardagen för våra kunder enklare.
Våra maskiner hjälper till att säkerställa matproduktionen över hela världen och samtidigt minska dess påverkan på miljö och klimat. Vi genomför nu en resa där mjukvara utvecklas för att göra våra maskiner ännu smartare och bättre. Detta är ett led i att förbereda inför framtidens autonoma jordbruk. Maskinerna är avancerade tekniska produkter där mycket kan gå fel. Därför är det viktigt att maskinerna själva kan upptäcka problem och föreslå lösningar för våra kunder så att maskiner kan användas som det är tänkt under den stressiga odlingssäsongen.
I den här rollen kommer du att spela en nyckelroll i ett helt nytt område Smart Machines som just nu skapas på Väderstad och får därmed stora möjligheter att anta nya utmaningar, forma rollen och sprida din kunskap inom företaget. Vi tror att avancerad hårdvara tillsammans med användarvänlig och smart mjukvara kommer att skapa nästa stora grej inom lantbruk. Häng med på resan!
Om rollen…
Du kommer att genomföra dataanalys, sensorfusion och signalbehandling för att hitta mönster i data och skapa algoritmer som kopplar detta till diagnostik.
Du kommer att vara med och ta ett helhetsgrepp för nästa generations diagnostiklösningar på våra maskiner och vara med i allt från val av sensorer till utveckling av algoritmer.
Du kommer att arbeta på systemnivå och kartlägga nuvarande diagnostiklösningar för att hitta utvecklingsområden och initiera arbetet med att förbättra dessa tillsammans med interna produktägare och tekniska produktchefer.

Utöver detta kommer du bli en naturlig del i det mjukvaruutvecklingsarbete som pågår på avdelningen och hjälpa till med din kunskap för att hjälpa utvecklarna att förstå avancerade algoritmer för att kunna implementera dem i vårt styrsystem.
?
Den vi söker…
Du har en civilingenjörsexamen (eller motsvarande) inom ett relevant område som exempelvis: elektroteknik, teknisk fysik, maskinteknik eller liknande.
Du har mycket goda teoretiska kunskaper och praktisk erfarenhet av arbete inom något eller några följande områden: signalbehandling, diagnostik, sensorfusion, bildbehandling, statistik, maskininlärning och/eller liknande.
Du har goda kunskaper inom något programmeringsspråk så att du kan skapa prototyper av algoritmer i Matlab, Python eller liknande.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har kunskap inom mjukvaruutveckling (C++, React.js eller liknande) och tidigare erfarenheter av lantbruk är meriterande men inget krav. Du kommer att ha möjlighet att lära dig det du behöver för jobbet när du är på plats hos oss.
För att trivas i rollen?
I denna roll så kommer det ställas krav på dina färdigheter inom problemlösning. Du är resultatorienterad och trivs i en organisation där du får ta egna initiativ. Vi söker också efter en person som trivs i en samarbetande kontext.
?
Vårt erbjudande till dig
Du kommer arbeta på ett företag som verkar för att säkra tillgången på mat i framtiden och samtidigt minska matproduktionens påverkan på klimat- och miljö.
Du kommer att arbeta med avancerad teknik för produkter i världsklass på ett mycket innovativt företag med stor möjlighet att förverkliga egna idéer.
Du kommer att erbjudas en bred roll på en ny avdelning med stora möjligheter att växa samt utveckla din kompetens.
Du kommer att arbeta på ett fint och modernt kontor tillsammans med kompetenta medarbetare i mitten av Linköping Science Park i Mjärdevi.

Övrig information
Placeringsort är Linköping men resor och arbete på vårt kontor i Väderstad förekommer.
Rollen rapporterar till Roger Wahlström som arbetar som Director för avdelningen Smart Machines på R&D. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Roger på roger.wahlstrom@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.
?
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 7:e januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, kolla gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Förvaltningsledare

Systemförvaltare
Läs mer Dec 18
Väderstad AB genomför en spännande förändringsresa med fokus på globalisering och digitalisering och förstärker därför med en Förvaltningsledare, som vill vara en del av detta.
Du blir en del av teamet Business Applications som består av Applikationsspecialister, Systemarkitekter och Förvaltningsledare. Teamet arbetar globalt och har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara inom CAD och PLM där du tillsammans med dina kollegor förvaltar systemen samt deltar i projekt kopplade till Väderstads förändringsarbete.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Om rollen
Du kommer ansvara för i dagsläget fyra olika förvaltningsobjekt bestående av ett tjugotal olika systemlösningar inom produktutvecklingsområdet, där tyngdpunkten ligger på CREO och Windchill.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:
Globalt ansvara för förvaltningsobjektens totala IT-leverans samt dess budget
Planera förvaltningsarbetet tillsammans med verksamheten och andra relevanta parter
Genomföra regelbundna förvaltningsmöten
Leda det löpande förvaltningsarbetet med incident, request, problem och change
Hantera mjukvarulicenser
Ha kontakt med leverantörer gällande operativa och affärsrelaterade frågor
Följa upp leveranskvalitet och ekonomiskt utfall samt rapportera resultat och avvikelser
Säkerställa proaktivitet och bevaka trender och utveckling på marknaden
Delta i/leda projekt som rör förvaltningsobjekten



Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
…Du har erfarenhet av förvaltnings- och projektledning och med fördel goda kunskaper inom de processer som systemen stödjer, såsom tillverkande industri, produktutveckling och mekanisk konstruktion. Vidare har du sannolikt en högskoleutbildning inom IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
I rollen krävs ett stort eget ansvarstagande och driv. Det är även viktigt att du är kommunikativ och lyhörd samt att du har en mycket god förmåga att leda och samarbeta. Några av dina starkaste drivkrafter är kundnytta, affärsmässighet och ordning och reda.
Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 7:e januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Spännande Studentjobb som Hydraulic Engineer hos Väderstad AB!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 2
Spännande Studentjobb som Hydraulic Engineer hos Väderstad AB!
Söker du efter en meningsfull möjlighet att utvecklas inom hydraulik, produktutveckling och systemdesign samtidigt som du pluggar?
Är du redo att ta steget in i den spännande världen av jordbruksautomation?
Gillar du att jobba i team med andra ingenjörer?

Då har vi ett stimulerande och utvecklande jobb att erbjuda dig!
Om oss
Väderstad AB är en ledande aktör inom jordbruksindustrin, och vi är på en resa mot en mer avancerad och automatiserad framtid. Våra jordbearbetnings- och såmaskiner utrustas med avancerade hydrauliska system, och du kan vara en del av det här spännande utvecklingsarbetet. Som Hydraulic Engineer hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att utforma och driva innovation inom hydraulik för våra produkter.
Ditt uppdrag
Hos Väderstad AB kommer du att vara en del av vårt team bestående av cirka 18 ingenjörer som arbetar med att utveckla och förvalta hydraulsystemen för våra jordbearbetnings-, så- och precisionssåmaskiner. Ditt arbete kommer att inkludera allt från konstruktion och simulering till prototypbyggnation och testning. Här är några av de spännande ansvarsområden du kan förvänta dig:
Designa och dimensionera hydrauliska system, komponenter och scheman
Designa hydraulsystemens installation och placering på maskinerna
Bidra till hydraulikavdelningens metodik och arbetssätt vad gäller systemdesign, installation och simulering
Stötta vid prototypbyggnation och testning

En tidigare students erfarenheter hos R&D Hydraulics:
"Jag tycker att det viktigaste med studentjobbandet har varit att jag fått andra perspektiv på ingenjörsyrket, produktionsindustrier, utvecklingsarbete och de tekniska discipliner jag pluggat. Det har varit lättare att ta till sig studierna när man kan sätta dem i en kontext. Jag tycker också att det har varit viktigt att få vara en del av ett team ingenjörer. Det finns mycket att lära av sina kollegor!"
Vi tror att du har
En pågående utbildning inom mekanik, hydraulik eller relaterat område
Intresse för hydraulik, produktutveckling och systemdesign
Förmåga att kommunicera på svenska och engelska

Meriterande är
Praktisk erfarenhet inom hydraulik, till exempel testning eller montering
Erfarenhet av simuleringsverktyg för hydraulik, som Matlab Simulink eller Automation Studio
Erfarenhet av CAD-verktyg
Kunskaper inom reglerteknik och styrsystem
Intresse eller kunskap inom jordbruk och agronomi

Personliga Egenskaper
Vi söker någon med en stark analytisk förmåga som kan arbeta självständigt och ansvarsfullt. Du kommer att vara en del av ett team och bör trivas med samarbete och vara flexibel nog att anpassa dig till förändrade omständigheter. Din entusiasm och ditt engagemang är värdefullt för oss.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär inom hydraulik och systemdesign och vill vara en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö, då är detta studentjobb för dig! Ansök nu och bli en viktig del av Väderstad AB:s framtida framgång!
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrig information:
Du kommer att jobba hos Gustav Marmelid, Design Manager Hydraulic Systems. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Gustav på 0142-814 25 eller Gustav.Marmelid@vaderstad.com.
Har du frågor gällande processen så får du gärna höra av dig till Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142-814 36.

Ansök nu

Director Project Management Office (PMO)

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Nov 20
Inom R&D söker vi nu en engagerad Director PMO. Denna roll är avgörande för att forma framtidens produktutvecklingsprojekt och utgör en nyckelposition inom Väderstad.


Du kommer att arbeta med att skapa förutsättningar för att långsiktig utveckla, styra och förbättra vår produktutveckling genom att värna innovation och standardiserade arbetssätt Du kommer även arbeta med resursdimensionering och planering i samband med utvecklingen av nya och befintliga produkter.





Om rollen...


Utveckla och leda vårt projektledarkontor (PMO).


Fungera som processägare för företagets globala huvudprocess för ny produktutveckling och ändringar (PUM).


Upprätta riktlinjer och skapa förutsättningar för att driva affärsutveckling inom PMO och över hela organisationen i samband med utveckling, implementering och förvaltning av huvudprocessen ”Utveckla Produkter” på Väderstad.


Se till att teamet har de nödvändiga resurserna för att leverera kompetens och resurs i enlighet med Väderstads värderingar.




Vår utvecklingsprocess är global och arbetet kommer att innebära flera kontakter och samarbeten internationellt.





Den vi söker...


Har en teknisk utbildning på högskolenivå (högskola/teknisk högskola eller motsvarande teknisk utbildning). Du har flera års erfarenhet av utvecklingsarbete, projektledning samt ledarskap. Vi ser gärna att du har en dokumenterad hög leveransförmåga. Du anses även vara flytande i både svenska och engelska.





Som person…


Har du förmågan att skapa engagemang och en positiv atmosfär i de grupper som du tidigare arbetat i. Du är samtidigt självgående och målinriktad, något som du kan påvisa genom tidigare erfarenheter. Du trivs i en roll där du förväntas ta mycket ansvar och engagera dina medarbetare.





Vårt erbjudande till dig
Möjligheter att utvecklas och bygga din roll inom avdelningen.


En kreativ och positiv arbetsmiljö.


Chansen att vara en del av ett framgångsrikt företag med en vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst.





Övrig information


Rollen rapporterar till Senior Vice President R&D, Johan von Mecklenburg som är baserad i Väderstad.


För frågor gällande rollen vänligen kontakta Johan på Johan.vonmecklenburg@vaderstad.com.





För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition & Employer Branding Specialist, Patrik Schultzén på antingen patrik.schultzen@vaderstad.com eller 0142-81436





Ansökan


Är du intresserad av tjänsten och uppfyller kraven, är du välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 10:e december.





Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.





Om Väderstad


Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.





Vill du ha mer information? Kolla gärna på denna korta film om Väderstad AB:


https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu