Linköping: Arbetsmiljöingenjör till Previa i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsmiljöingenjör till Previa i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-22 // Varaktighet: Heltid

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som arbetsmiljöingenjör i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt verktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsa.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Kundkontakter, utbildningar samt rådgivning
• Stöd till kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar
• Yrkeshygieniska undersökningar/mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer och kemikalier och elektromagnetiska fält.
• Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund
• Att vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund
• Analys av olika byggnadsmaterial på Kistas asbestlaboratorium.

Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Du skall inneha kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom mikroskopering samt vana att hålla utbildning inom arbetsmiljöområdet inför större grupper både på svenska och engelska.

Som person är du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten omfattar resor inom Stockholms län med omnejd, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på linda.jarheden@previa.se eller telefon 013-244 225

Välkommen med din ansökan senast 2023-01-10. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Arbetsmiljöingenjör.

Arbetsmiljöingenjör

Läs mer Feb 17
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck? Är du utbildad ingenjör och nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa? Vill du jobba med tydliga uppdrag i organisationer som ser värdet i att jobba förebyggande och systematiskt med arbetsmiljö?

Nu har du som Arbetsmiljöingenjör chansen att få vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher där din kompetens är efterfrågad och högt värderad hos våra kunder som finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta en mängd olika kulturer och individer.

Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som arbetsmiljöingenjör hos Falck har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt verktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsa.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Kundkontakter, utbildningar samt rådgivning
• Stöd till kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar
• Yrkeshygieniska undersökningar/mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer och kemikalier och elektromagnetiska fält.
• Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund
• Att vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund
• Analys av olika byggnadsmaterial på Linköpings asbestlaboratorium.

Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Du skall inneha kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom mikroskopering samt vana att hålla utbildning inom arbetsmiljöområdet inför större grupper både på svenska och engelska.

Som person är du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:

Vi är ett härligt gäng på 20 personer som sitter i centrala lokaler i Linköping. Du utgår från vårt kontor i Linköping men jobbar över hela Östergötland, då vi även har kontor i Norrköping och Finspång.

Tjänsten innehåller resor mellan enheterna och ut till våra kunder vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på linda.jarheden@falcksverige.se eller telefon 013-244 225.

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-06. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

HSE-samordnare

Läs mer Dec 14
Vi bygger något stort tillsammans!
Hos oss hittar du kollegor som vågar gå först och visa vägen, tror på det vi gör, är nyfikna, är trovärdiga, är medvetna, som driver, har kul på jobbet och når resultat!


Vi söker nu efter en grym HSE-samordnare! Uppdraget innebär att arbeta och koordinera det dagliga arbetsmiljöarbetet och därmed säkerställa en säker arbetsplats. Det är en bred roll där du bland annat stöttar som BAS-U, koordinerar säkerhetsmöten, samordnar undersökningar och analyser, hanterar olycksfallsrapporteringar, håller i säkerhetsintroduktioner samt genomför riskbedömningar.
Du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete har förmodligen en BAS P/U-utbildning eller liknande inom arbetsmiljö. Du har stenkoll på svensk arbetsmiljölagstiftning och det är en fördel om du hanterat frågor rörande hantering av farliga ämnen så som asbest, kvarts och rök/damm.
Som person tror vi att du är kommunikativ och tydlig samt gillar att se till att varje dag är en säker dag!


Vilka är vi och varför tycker vi att du ska välja oss?
Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter.
Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Nu under hösten 2023 har vi öppnat upp ett nytt kontor i Oskarshamn, vi är redan en handfull kollegor och vi vill bli fler. En spännande resa som vi gärna vill ha dig med på!


Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Skicka in din ansökan, CV och ett personligt brev till hr@icenergy.se redan idag. Sista ansökningsdag är den 14 januari och vi rekryterar löpande. Vi ser fram emot att få läsa just din ansökan!

Ansök nu

Arbetsmiljöspecialist till Vattenfall Eldistribution

Läs mer Okt 25
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Läs mer om oss här: https://www.vattenfalleldistribution.se/


Jobbeskrivning
Vill du ha en spännande vardag för en fossilfri framtid? Brinner du för arbetsmiljöfrågor och vill vara en viktig del i vårt arbete för en Hälsa &Säkerhet i världsklass? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Avdelningen HSEQ (arbetsmiljö, hälsa & säkerhet, elsäkerhet, miljö och kvalitet) bidrar till realisering av Vattenfall Eldistribution AB:s strategiska inriktning genom att vi säkerställer och utvecklar bolagets HSEQ och hållbarhetsarbete. Detta med syfte att skapa möjligheter för företaget att stärka varumärket, efterleva lagkrav, skapa en olycksfri och hälsosam arbetsplats, förbättra miljöprestanda och stärka företagets roll i energiomställningen. Vi är en verksamhet som är ISO 45001 certifierad.
Din roll som arbetsmiljöspecialist
Som arbetsmiljöspecialist ansvarar du för att driva och utveckla bolagets systematiska arbetsmiljöarbete och du rapporterar till Chef HSEQ inom enheten People, culture & Sustainability. Vi erbjuder ett spännande arbete på en dynamisk och inspirerande arbetsplats.
Som arbetsmiljöspecialist kommer du bland annat att:
Vara en viktig kugge i hjulet för att realisera vår strategi om en hälsa och arbetsmiljö i världsklass
Förvalta och utveckla bolagets arbetsmiljöledningssystem
Planera, genomföra och följa upp interna och externa arbetsmiljörevisioner integrerade med miljö i samarbete med interna och externa revisorer
Föreslå arbetsmiljömål och omvandla dem till konkreta handlingsplaner i verksamhetens affärsplan i enlighet med koncernens policy och strategi samt följa upp och rapportera detta
Vara med och utveckla bolagets hållbarhetsarbete
Identifiera och utvärdera bolagets arbetsmiljörisker
Representera Vattenfall Eldistribution AB inom arbetsmiljö i olika forum internt såväl som externt
Skapa medvetenhet om arbetsmiljö inom Vattenfall Eldistribution AB genom att hålla utbildningar och kommunicera om vårt systematiska arbetsmiljöarbete
Vara rådgivande inom arbetsmiljöfrågor genom ett nära samarbete och dialog med övriga enheter och grupper inom organisationen

Du kommer att vara en del av ett team som arbetar brett med olika hållbarhetsfrågor därav finns det stora utvecklingsmöjligheter i den inriktning och takt som passar just dig!


Kravspecifikation
Vi söker dig som
Har högskole-/ universitetsexamen inom arbetsmiljö eller innehar erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Har flerårig arbetslivserfarenhet inom arbetsmiljöområdet, gärna med både strategiskt och operativt fokus.
Har erfarenhet av arbete med utveckling av arbetsmiljöledningssystem
Har en vana av arbete med Office 365,
Uttrycker dig tydligt i tal och skrift både på svenska och engelska.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från en större processorienterad organisation.
Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi tror att du som söker är en strukturerad, drivande och kommunikativ person som har ett starkt engagemang för arbetsmiljöfrågor. Vi tror också att du har lätt för att skapa goda kontakter såväl internt som externt. Du är utvecklingsorienterad och har bevisat goda resultat i att driva och leda verksamhetsutveckling.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort
Flexibel placeringsort (t.ex. Luleå, Solna, Trollhättan, Jokkmokk, Uppsala, Västerås eller Linköping). Vi värdesätter dock rätt kompetens före geografisk placering, därför kan annan placeringsort diskuteras i ett sådant fall. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan!
Observera att resor i tjänst kan förekomma någon gång per månad!

För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Anna Ekdahl, anna.ekdahl@vattenfall.com. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Mays Al-Musfi, mays.al-musfi@vattenfall.com


Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.


Välkommen med din ansökan senast den 16 november. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

HSE Manager

Läs mer Jul 6
Är du en person med ledaregenskaper som brinner för miljö-, arbetsmiljö- och hållbarhetsfrågor och vill vara med och göra morgondagen säkrare än idag?


I rollen som HSE Manager ligger fokus på att leda, utveckla och säkerställa det systematiska och förebyggande arbetsmiljöarbetet tillsammans med ett övergripande ansvar för miljö- och hållbarhetsarbetet inom vår verksamhet i Sverige. Vår verksamhet består av tillämpad material- och processteknik i form av provning, utredning och utbildning tillsammans med mätteknik och kalibrering på sammanlagt tio orter i Sverige. Gillar du att utveckla och implementera effektiva processer, stötta organisationen med expertis och säkerställa kompetens inom HSE området kommer du att trivas och utvecklas här.
För att lyckas i rollen som HSE Manager tror vi att du har en relevant akademisk utbildning inom området. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att driva miljö-, arbetsmiljö- och hållbarhetsfrågor i en ledande befattning inom TIC segmentet (Testing, Inspection & Certification) eller inom närliggande områden. Du är väl insatt i ISO 14001 och ISO 45001 och har kompetens att revidera inom områdena. Du har goda kommunikativa och pedagogiska färdigheter och har även dokumenterad erfarenhet av ett eller flera HSE system. Som person är du kommunikativ, driven och pragmatisk. Vi ser gärna att du tar initiativ till projekt eller förändringar som hjälper organisationen att utvecklas framåt. Då du kommer att samverka med personer i flera av de nordiska länderna tillsammans med Tyskland och England ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska. Element har en värderingsdriven företagskultur där vi jobbar efter våra ledord Integritet, Omtanke och Framsteg. Tjänsten är placerad i en stimulerande arbetsmiljö i nya lokaler i Tannefors i Linköping.
Ansvarsområden:
Tredjepartscertifiering för ISO 14001 och ISO 45001
Utveckla och uppdatera rutiner i vårt ledningssystem, samt tillsammans med ledningen levandegöra dessa i organisationen
Identifiera samt följa upp KPI:er för att utveckla verksamheten
Planera och anordna utbildningar
Stödja chefer med kunskap om arbetsmiljölagstiftningen, föreskrifter och Best Practise
Support vid icidenter i form av samordna utredningar, nödvändiga åtgärder och rapportering
Implementera koncerngemensamma riktlinjer
Ha kontakt med myndigheter inom området
Medverka till ökat samarbete inom divisionen
Driva ett proaktivt arbete inom arbetsmiljökommittén för Element Sverige



Kvalifikationer:
Högskoleutbildning med inriktning mot miljö, arbetsmiljö och hållbarhet
5 års arbetslivserfarenhet av att driva HSE frågor i ledande befattning
Kommunikativ, driven och pragmatisk
Erfarenhet av ett eller flera HSE system
goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt såväl som skriftligt
Kunskap och erfarenhet av processutveckling och LEAN-verktyg

Ansök nu

Arbetsmiljöingenjör

Läs mer Apr 25
Brinner du för arbetsmiljöarbete och lockas av en arbetsdag där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du dessutom arbeta på ett välkänt företag med familjär stämning?

Om Cloetta
Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden och Holland. Cloettas produkter säljs i fler än 50 länder världen över med Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Candyking, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band. Cloetta har 7 fabriker i 5 länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. I Sverige har Cloetta idag ca 650 medarbetare som arbetar på kontoret i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i fabriken i Ljungsbro. I Ljungsbro tillverkas choklad, wafer, skum och dragerade produkter. Här arbetar idag cirka 350 personer.



Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com

Hur är det att arbeta på Cloetta?
På Cloetta möts du av en välkomnande och öppen atmosfär och av kollegor som drivs av att bli en fabrik och produktion i världsklass genom ständiga förbättringar. Vi gillar det vi gör och har roligt. Vi är stolta över vårt bidrag och våra fina varumärken. Besök gärna career.cloetta.com och läs mer om vår employee journey.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som arbetsmiljöingenjör på Cloetta i Ljungsbro kommer du arbeta med ständiga förbättringar av fabrikens arbetsmiljö där även brandskyddansvar ingår samt frågor kopplade till skalskydd och maskinsäkerhet. Du följer upp, analyserar och rapporterar nyckeltal samt coachar och stöttar chefer och medarbetare. Detta för att säkerställa en säker, trygg och trivsam arbetsmiljö. Vidare leder du förbättrings- och utvecklingsprojekt, genomför olika utbildningsaktiviteter för att öka kompetensen inom området och samarbetar tvärfunktionellt med olika funktioner i fabriken. Rollen innebär att du även har externa kontakter med myndigheter som tex räddningstjänst och arbetsmiljöverket.

Du är en del av fabrikens HSE-team lokalt samtidigt som du samverkar med den centrala HSE-funktionen och arbetsmiljöingenjörerna på de övriga fabrikerna.

Som du säkert förstår av ovan förutsätter rollen att du är på plats i hög utsträckning.

Din profil
För att bli framgångsrik i din nya roll har du ett brinnande och genuint intresse för arbetsmiljö. Du är ansvarstagande och har förmåga att få saker att hända samtidigt som du planerar och organiserar arbetet på ett realistiskt sätt. Du kan vara kravställande och har en mycket god förmåga att anpassa din kommunikation beroende på vem du talar med. Andra ser dig som en teamplayer som gärna ger och tar hjälp av andra. Oväntade situationer hanterar du med bevarat lugn och fokus.

Skallkrav:



- Eftergymnasial utbildning med inriktning arbetsmiljö alternativt förvärvad arbetslivserfarenhet inom området i minst 3 år
- Flytande svenska i tal och skrift
- God kunskap i engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper Officepaketet



Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: samarbete, kommunikation, förändringsagent, planering, anpassning och påverkan-influens

Ansök redan idag!
Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.

Hoppas att vi möts i processen!

Karolin Loström, 0721-479236, karolin.lostrom@unikresurs.se



Daniel Edqvist, 0721–426923, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från AB Previa

Nedan visas andra jobb i Linköping från AB Previa .

Leg psykolog till Previa i Linköping

Psykolog
Läs mer Maj 25
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser att den mänskliga faktorn - medarbetarna - är den överlägset viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som leg psykolog i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar konsultativt mot våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Vi letar efter en psykolog som kan arbeta på grupp- och organisationsnivå kopplat till verksamheternas systematiska arbetsmiljöarbete. Du blir också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Arbetsrelaterade stödsamtal
• Krishantering
• Psykosociala arbetsmiljöfrågor
• Handledning av chefer, individer och grupper
• Utbildningsinsatser

Vi söker dig som är leg psykolog. Du har intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa samt erfarenhet av att ha arbetat med utbildning, grupper och individsamtal. Meriterande om du har vidareutbildning inom eller erfarenhet av området organisatorisk och social arbetsmiljö. Du får gärna ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.

Vi kan ej ta emot PTP-psykolog.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Som leg psykolog i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på linda.jarheden@previa.se alternativt tel nr 013-24 42 25.

Välkommen med din ansökan senast 2022-06-10. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Arbetsmiljöingenjör till Falck och Previa i Linköping

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Maj 4
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser att den mänskliga faktorn - medarbetarna - är den överlägset viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 000 medarbetare på över 90 orter över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck och Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som arbetsmiljöingenjör i Falck och Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt chefsverktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Kundkontakter, utbildningar samt chefsrådgivning
• Stöd till kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar
• Tekniska mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer och kemikalier
• Asbestanalys i egen regi
• Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund
• Att vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund

Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Du skall inneha ingenjörsmässig kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Falck och Previas digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Som arbetsmiljöingenjör i Falck och Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på linda.jarheden@previa.se alternativt tel nr 013-24 42 25.

Välkommen med din ansökan senast 2022-05-20. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Företagsläkare till Previa i Linköping

Specialistläkare
Läs mer Dec 20
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Arbetsområde:
Som läkare hos Previa är du en av nyckelpersonerna för kvalificerade arbetsmedicinska tjänster på uppdrag av våra kunder. Du arbetar med hälsofrämjande insatser, lagstadgade undersökningar, arbetsmiljöundersökningar, arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder, medicinska bedömningar, utbildningar med mera i samarbete med övriga specialister inom företaget. Dessutom är du en viktig medicinsk stödfunktion internt.

Kompetensprofil:
Du är Legitimerad läkare. Meritande för tjänsten är om du är specialistläkare gärna med tilläggsspecialitet inom FHV alternativ specialist i arbets- och miljömedicin, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Ditt fokus är människan i relation till sin arbetsbetsplats och att tillsammans med arbetsgivaren verka för en hälsofrämjande arbetsmiljö. Din förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation värderas högt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, egen drivkraft, är kundorienterad och du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att använda hela teamets kompetens i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder.

Vi erbjuder dig:

• Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat
• Trevliga kollegor och arbete i tvärvetenskapliga team
• Previakollegor över hela landet med olika spetskompetens
• Ett omväxlande arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Möjligheter till utveckling i ett företag på frammarsch
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap
• Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur


Som läkare i Previa arbetar du utifrån våra värderingar – värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på linda.jarheden@previa.se alternativt tel nr 013-24 42 25.

Välkommen med din ansökan senast 2022-01-31. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Leg psykolog/beteendevetare till Previa i Linköping

Psykolog
Läs mer Nov 19
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som leg psykolog/beteendevetare i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar konsultativt mot våra kunder som ett stöd för chefer, kontaktpersoner och anställda. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå, men även uppdrag på grupp- och organisationsnivå kopplat till verksamheternas systematiska arbetsmiljöarbete. Du blir också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Arbetsrelaterade stödsamtal
• Krishantering
• Psykosociala arbetsmiljöfrågor
• Handledning av chefer, individer och grupper
• Utbildningsinsatser

Vi söker dig som är leg psykolog alternativt beteendevetare eller Socionom med vidareutbildning i psykoterapi, steg 1 eller motsvarande. Du har intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa. Du får gärna ha arbetat med KBT, ACT, eller FACT. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Som person är du drivande och har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.

Vi kan ej ta emot PTP-psykolog.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges hetaste framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Som leg psykolog/beteendevetare i Previa arbetar du som konsult utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på linda.jarheden@previa.se alternativt tel nr 013-244225.

Välkommen med din ansökan senast 2021-12-06. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu