Linköping: Servicetekniker till Nellemann Machinery

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker till Nellemann Machinery i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-05 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av mekanik och teknik och vill få chansen att vidareutvecklas som servicetekniker? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att som montör att hantera ärenden relaterade till våra maskiner. Det innebär bland annat montering av nya maskiner samt visst utförande av service på befintliga maskiner. Utöver detta kan vissa fältarbeten förekomma, då du åker ut på serviceärenden ute hos kund. El och hydraulik är centrala delar i ditt arbete och du kommer att erbjudas ett stort ansvar för att upprätthålla en fortsatt god kvalité på service, såväl som möjligheten att lära dig och utvecklas. Utöver montering och service ingår arbete med programvara för maskinerna, du bör därför ha goda IT-kunskaper.

Tjänsten är placerad i Skänninge.

Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av montering och service, gärna av tunga maskiner såsom entreprenadmaskiner. Du är sedan tidigare bekant med el och hydraulik och har en förståelse för och kan läsa el- och hydraulikscheman. I och med att en del kundkontakter förekommer ser vi gärna att du har ett gott bemötande och är orädd att knyta nya kontakter. Du är en social person med en positiv inställning till arbetet och är villig att bidra såväl som ta del av befintlig kunskap och lära dig vidare.

Ett krav är att du har B körkort, även gärna BE. Du talar och skriver obehindrat på engelska. Utöver detta har du god datorvana och förståelse för programmering kopplat till tunga maskiner.

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Servicetekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Linköping som Servicetekniker, maskin.

Tekniker

Läs mer Apr 17
Hej du som söker nya tekniska utmaningar! Här erbjuds du en roll med inslag av projektledning, avancerad teknik och installation av en världsledande produkt på plats hos våra kunder bland annat USA och Europa. Låter det spännande? Läs mer om den här tjänsten på Shapeline i Linköping!

Om företaget
Shapeline AB är en Linköpingsbaserad tillverkare av laserbaserade system för planhetsmätning inom den globala stål- och metallindustrin. Vi utvecklar, marknadsför och installerar mätsystem för beröringsfri planhetsmätning till våra kunder. Tekniken i systemen, som idag är världsledande, bygger på lasertriangulering och avancerad bildbehandling i realtid för att uppnå optimal prestanda.

Shapeline är i nuläget ett relativt litet företag med tydliga tillväxtambitioner. Vi är i dagsläget 12 anställda. Det innebär att varje medarbetare är en viktig pusselbit och kan påverka företagets framtid i hög grad.

Dina arbetsuppgifter
I grova drag kommer du, självständigt eller i team, arbeta med tillverkning, slutmontage och test till färdig installation och integration av vår produkt. Systemen i sig innefattar mekanik, optik, elektronik och mjukvara och du arbetar med samtliga delar med stöd från dina kollegor i produktionen samt våra mjukvaruutvecklare.

Du kan även förvänta dig att;
- Vara supportfunktion till befintliga kunder
- Utbilda våra kunders användare av Shapeline’s produkt

Tjänsten innefattar kontakter med kunder världen över, både via mejl och telefon samt direkt på plats hos kund. Du får ett stort eget ansvar och måste kunna arbeta både enskilt och i team. Tjänsten innebär resande, ca 30 dagar per år, främst internationellt där USA och Europa är våra största marknader.

Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en teknisk utbildningsbakgrund med några års erfarenhet i en tekniknära roll, oavsett om det heter ingenjör, drift-, underhåll- eller servicetekniker. Den gemensamma nämnaren är ”bred teknisk kompetens”.

Det är viktigt att du har ett eget driv, tar ansvar och arbetar strukturerat och systematiskt för att säkerställa kvalitet i alla led mot kund. Du har även förmågan att hantera flera parallella projekt. Du är tekniskt intresserad, gärna inom ett eller fler av dessa områden; mekanik, elektronik, mjukvara samt är införstådd i mekanik- och elritningar. Viktigast för oss är dock att du tycker det är stimulerande att lära dig nya saker. Vi ser det som självklart att du har datavana.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi dig? En stimulerande och ansvarsfull roll med stor möjlighet att påverka i ett företag med en världsledande produkt. Du kommer till ett företag som levererat och fortsätter leverera produkter till branschledande kunder, med högt fokus på service och kvalitet. Företagskulturen är öppen och hjälpsam. Chef och övriga kollegor står redo för att ge dig de verktyg du behöver för att lyckas och trivas i rollen.

Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Shapeline med Skill. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rasmus Rosander, rasmus.rosander@skill.se. Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Intervjuer och urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Resande servicetekniker till ASM (Östergötland)

Läs mer Mar 11
ASM Packaging System AB söker en resande servicetekniker med hemmaort Östergötland.

Vi söker dig med en industriell utbildning/erfarenhet i Mekanik, el och pneumatik. Har du kunskaper i PLC är det meriterande. Är du någon som gillar att fixa maskinen och samtidigt laga kundens förtroende?

Vi erbjuder ett omväxlande och fritt arbete i ett litet Serviceteam. Vår gemensamma fokus är att ge kunderna en riktigt bra service. ASM Service Team ansvarar för nyinstallationer, reparationer och förebyggande underhåll samt försäljning av reservdelar. Vi arbetar huvudsakligen med välkända fabrikat inom förpackningsvärlden.

Tjänsten omfattar:

• Installation hos kunder

• Utföra underhållsservice av maskiner

• Felsökning och problemlösning

Vem vi söker:

Du som söker bör ha relevant utbildning och om du har tidigare erfarenhet av maskinreparationer är det meriterande. 

I övrigt bör du behärska svenska språket väl i tal och skrift samt ha goda PC-kunskaper. Engelska i tal och skrift

Vi erbjuder ett varierande, stimulerande och fritt arbete och vi värnar om våra medarbetare. Arbetstiderna är belagda dagtid, måndag-fredag med en flexibel vardag. Vi söker dig som är disciplinerad och förstår vad det innebär att arbeta som en servicetekniker. Du är en social och kvalitetsmedveten problemlösare av rang.

Vi anser att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att passa i rollen som servicetekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt gentemot kunderna, så det är viktigt att du har goda kommunikations- och kundservicefärdigheter. Du behöver vara självgående, driven och strukturerad i ditt arbetssätt.

ASM Packaging Systems är ett rikstäckande företag inom förpackningsteknik som varit verksamt inom branschen sedan 1980-talet.

Räkna med 40-50 övernattningar, självklart har vi en tjänstebil för dig.

Ansök nu

Servicetekniker, Linköping

Läs mer Feb 8
Vill du arbeta och utvecklas inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Då kan du vara den vi söker för omgående anställning till vår anläggning i Linköping!

Vi söker en erfaren, driven och engagerad servicetekniker för entreprenadmaskiner. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i ett företag där laganda, arbetsglädje och motivation skapar en viktig plattform i det dagliga arbetet. I Linköping är vi idag 12st mekaniker och behöver utöka med ytterligare en person. Vi arbetar med den senaste tekniken i och med att vi arbetar med Volvos produktsortiment. Säkerheten sätts alltid i främsta rummet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Att utföra service och reparationer på Volvos entreprenadmaskiner. Arbetet innefattar allt från montage av olika utrustningar, akuta reparationer till förebyggande underhåll och arbetet utförs både på plats hos kunden eller på vår anläggning. Du kommer även vara delaktig i utveckling av arbetsuppgifterna och verksamheten och vi kvalitetssäkrar utförda arbeten via ”egenkontroller”.
För att lyckas och trivas i rollen

Har du:

- Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna entreprenadmaskiner eller tunga fordon
- Erfarenhet av el, teknik och hydraulik
- Behärskar svenska i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i engelska
- Goda datorkunskaper
- Körkort B

Har du även traverskort eller truckkort är det meriterande.

Är du:

- Strukturerad
- Kreativ och lösningsorienterad
- Disciplinerad och självgående
- Serviceinriktad
- Kundfokuserad med ett förtroendeingivande uppträdande

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande och fartfyllt arbete som ger utrymme för initiativtagande och eget ansvar. Du har många kontaktytor, både externt och internt, och tas emot av ett härligt gäng nya kollegor.

Placering Du utgår från anläggningen i Linköping.

Så här ansöker du

Du ansöker till tjänsten online. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2024-03-31.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter

John Svensson, platschef, 010-556 60 25
Tomas Welander, kontaktombud IF Metall, 010-556 28 56

Välkommen med din ansökan!

Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är exklusiv återförsäljare av Volvo Construction Equipment samt Volvo Pentas industrisegment i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 665 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar.

Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr.

Ansök nu

Resande servicetekniker till Trekomp

Läs mer Feb 26
Tycker DU om att arbeta med maskiner och automation och framför allt underhåll inom industriautomation? Har du arbetslivserfarenhet och/eller ett brinnande intresse för maskin och mek? Då är detta en roll som passar dig!

Om tjänsten
I rollen som resande servicetekniker så arbetar man med service, underhåll och felsökningar av kantpressar och gradsaxar. Man rycker in vid oplanerade produktionsstopp hos Trekomps kunder som befinner sig på olika platser i Sverige. Proaktivt arbete för att effektivisera kundens anläggning inom funktion, driftsäkerhet och miljö ingår i de vardagliga arbetsuppgifterna. Man kommer att utgå från hemmet i tjänsten med förmånsbil.

Vidare arbetsuppgifter kan vara:
• Felsökning inom el och hydraulik
• Installation och utbildning
• Eventuella uppgraderingar och ombyggnationer
• Säkerhetskontroller


Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs som resande servicetekniker och som gillar att t.ex. meka med bilar/maskiner på fritiden eller har arbetat med det. Är du en kreativ, lösningsorienterad person som tycker om att hjälpa kunder så är detta rätt roll för dig. Ett tekniskt intresse behöver ligga dig varmt om hjärtat och är du dessutom en idérik problemlösare så kommer du trivas i denna roll hos Trekomp. Vi ser det även som en självklarhet att du är självständig och en självgående person.

Kompetenskrav:
• Svenska & engelska i tal & skrift
• B-körkort
• Relevant teknisk gymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område

Meriterande:
• Arbetslivserfarenhet som servicetekniker

Om Trekomp
Trekomp Maskinservice AB grundades 1993, så vi är 30 år 2023. Vi är en märkesoberoende leverantör av service och underhåll för kantpressar och gradsaxar samt försäljning av tillhörande reservdelar och verktyg mm. Vi är servicepartner av styrsystem från Cybelec.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett fritt och självständigt arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Du kommer att få arbeta i ett företag som har gott renommé med stor kundnöjdhet och snabba beslutsvägar. På Trekomp ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång. Vi bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Villkor:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Valfritt
Befattning: Dagtid
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

RESANDE SERVICETEKNIKER TILL ASM (ÖSTERGÖTLAND)

Läs mer Mar 11
RESANDE SERVICETEKNIKER TILL ASM (ÖSTERGÖTLAND)

ASM Packaging System AB söker en resande servicetekniker med hemmaort Östergötland.

Vi söker dig med en industriell utbildning/erfarenhet i Mekanik, el och pneumatik. Har du kunskaper i PLC är det meriterande. Är du någon som gillar att fixa maskinen och samtidigt laga kundens förtroende?

Vi erbjuder ett omväxlande och fritt arbete i ett litet Serviceteam. Vår gemensamma fokus är att ge kunderna en riktigt bra service. ASM Service Team ansvarar för nyinstallationer, reparationer och förebyggande underhåll samt försäljning av reservdelar. Vi arbetar huvudsakligen med välkända fabrikat inom förpackningsvärlden.

Tjänsten omfattar:

• Installation hos kunder

• Utföra underhållsservice av maskiner

• Felsökning och problemlösning

Vem vi söker:

Du som söker bör ha relevant utbildning och om du har tidigare erfarenhet av maskinreparationer är det meriterande. 

I övrigt bör du behärska svenska språket väl i tal och skrift samt ha goda PC-kunskaper. Engelska i tal och skrift

Vi erbjuder ett varierande, stimulerande och fritt arbete och vi värnar om våra medarbetare. Arbetstiderna är belagda dagtid, måndag-fredag med en flexibel vardag. Vi söker dig som är disciplinerad och förstår vad det innebär att arbeta som en servicetekniker. Du är en social och kvalitetsmedveten problemlösare av rang.

Vi anser att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att passa i rollen som servicetekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt gentemot kunderna, så det är viktigt att du har goda kommunikations- och kundservicefärdigheter. Du behöver vara självgående, driven och strukturerad i ditt arbetssätt.

ASM Packaging Systems är ett rikstäckande företag inom förpackningsteknik som varit verksamt inom branschen sedan 1980-talet.

Räkna med 40-50 övernattningar, självklart har vi en tjänstebil för dig.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB .

Medarbetare till Customer Care på Engströms Bil i Linköping!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 14
Vi söker efter dig som drivs av goda kundrelationer och att ge det lilla extra. Har du tidigare erfarenhet av kundservice och är på jakt efter en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!

På Engströms Bil möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination - bli en del av ett stabilt företag i förändringsfas där du kan spela en viktig roll på vår resa.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett aktivt team på Engströms Customer Care som skapar glädje och delaktighet. Här får du möjlighet att kontinuerligt vidareutvecklas i din roll med några av marknadens främsta varumärken.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen på Engströms Customer Care teamet kommer du att vidareutveckla relationer med befintliga kunder. Du har en daglig kontakt med kunder och ger en personlig service och hjälper till med ärendehantering via inkommande och utgående samtal, chatt och mail. Du servar befintliga kunder som har köpt sin bil på Engströms med serviceavtal, däckhotell, kampanjer och erbjudanden.

I den här rollen jobbar du i ett proaktivt syfte med att kontakta våra kunder för att erbjuda företagets tjänsteutbud. Du är med och bidrar till att utveckla verksamheten för bästa kundupplevelse och effektivitet. Som en del i teamet på Engströms Customer Care kommer du spela en väldigt viktig roll i Engströms resa för att ge marknadens bästa kundupplevelse.

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av servicebranschen, gärna från kundtjänst eller innesälj. Du får gärna haft tidigare arbeten som inneburit daglig kontakt med kunder och du räds inte att kontakta kunder över telefon proaktivt med erbjudande av våra tjänster. Vi ser också att du gillar service, försäljning och att bygga långsiktiga kundrelationer samt drivs av att leverera en proffsig kundupplevelse för att öka kundnöjdheten.

Du gillar att bygga kundrelationer och drivs av kundnöjdhet. Som person har du en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. För att trivas i rollen ser vi att du är positiv och har en struktur i din vardag där du drivs av att hittar lösningar för våra kunder. Vi ser att du är en lagspelare samtidigt som du är drivande självständigt i ditt arbete. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser att du som söker har:

- Gymnasiekompetens
- Erfarenhet av service direkt mot kund, gärna från kundtjänst eller innesälj
- God svenska i tal och skrift
- God it- och systemvana, gärna av CRM-system
- B-körkort


Om verksamheten
Engströmskoncernen är en familjeägd företagsgrupp som grundades 1927 och har idag försäljnings- och serviceverksamhet i Linköping, Vimmerby, Västervik samt Kisa. Engströms är auktoriserade återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Cupra, Volkswagen transportbilar och Scania. Koncernen omsätter 1,3 miljarder SEK, har cirka 280 anställda och omfattar Engströms Bil AB, Engströms Lastbilar AB, Engströms Fastighet AB samt Engströms Finans AB.

Ansök nu

Planning coordinator till Saab!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 15
Har du ett intresse av planering och koordinering, samt har en god data- och systemvana? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en planning coordinator till Saab i Linköping.

Detta är ett konsultuppdrag med start i maj 2024, och det kommer pågå under 12 månader med chans till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som planning coordinator kommer du samarbeta med 7 andra kollegor där ni arbetar i utvecklingsprojekt med att skapa och behålla god hälsa i planeringsdata för aktiviteter inom konstruktion och industrialisering av nya artiklar, verktyg och underlag till Gripen. Arbetet innebär mycket olika kontakter med syfte att samla in data och uppdatering till tidplanerna.

Vem är du?
För den här tjänsten söker vi dig som har ett intresse för planering och ändringshantering. Du har goda kunskaper i officepaketet och har en förmåga att samarbeta tvärfunktionellt med olika funktioner och roller. Du har dessutom mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, öppen, flexibel och är van vid att ha många bollar i luften. Du är en lagspelare och besitter en god kommunkationsförmåga. Du är dessutom van vid att leda och koordinera arbete, och har en stark personlig drivkraft.

Det är meriterande om du besitter färdigheter i planeringssystem/affärssystem (IFS/ERP, MS Projects, CPS) samt om du har produktkännedom om SAAB Aeronautics produkter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Koordinator till Saab i Linköping!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 14
Har du tidigare arbetslivserfarenhet, är flexibel och har kunskaper i administration? Är du dessutom nyfiken på att lära dig nya saker och vill ha en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en koordinator till Saab i Linköping.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som har önskad start omgående och löper 6 månader framåt med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Avdelningen du blir en del av driver effektivitetsförbättringar inom Saab. Inom denna funktion finns en enhet som särskilt fokuserar på Business Requirement and Risk Management. Enheten har flera pågående initiativ och projekt för att hantera risker och säkerställa efterlevnad på ett enhetligt sätt inom hela företaget för att uppnå Saabs affärsmål. Aktuella prioriterade insatser omfattar bland annat efterlevnad av amerikanska kundkrav, efterlevnad av standarder för cybersäkerhet och förberedelser för att verka i en NATO-kontext.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta med avdelningens olika aktiviteter och vara nyckeln till effektivitet i det dagliga arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Analysera och strukturera information från många olika källor.
- Samordna aktiviteter mellan olika initiativ och team.
- Övervakning av milstolpar.
- Hantera informationsinnehåll på teamwebbplatser och samarbetsportaler.
- Administrativt stöd till möten, evenemangsplanering och reseplanering.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha:
- Eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, företagsekonomi är meriterande.
- Ett par års arbetslivserfarenhet, helst i ett internationellt sammanhang.
- Goda kunskaper i Microsoft Office-applikationer, särskilt Excel .
- Erfarenhet av att arbeta självständigt, kunna prioritera och fatta egna beslut som assistent eller i en liknande roll.
- En dokumenterad förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt och med känsla för detaljer.
- En naturlig förmåga att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer.
- Ett flexibelt tankesätt och en "kan göra"-attityd .
- Förmåga att hantera ändrade förhållanden och snabbt uppkomna situationer.
- En naturlig nyfikenhet som gör att du alltid ligger steget före.
- Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Du är en lagspelare som fokuserar på gruppen och du har en mycket god samarbetsförmåga.

Du kommer att vara baserad i Linköping, men tjänsteresor till olika länder förekommer.

För denna tjänst krävs att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regelverk kring/av säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsprövning kan ytterligare krav på medborgarskap gälla.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Debiteringsansvarig och applikationsspecialist

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 9
Har du erfarenhet av ekonomi och IT tjänster samt trivs i en roll där du får använda en pedagogisk och analytisk förmåga och nu är redo för att utvecklas och ta ett nytt steg i karriären?
Vi söker nu en applikationsspecialist med debiteringsansvar till Saab i Linköping.

Om tjänsten
Till Saab söker vi en engagerad, driven och erfaren applikationssspecialist inom debitering av IT -tjänster.
I rollen som applikationsspecialist kommer du arbeta både brett och koordinerade med våra ekonomisystem för debitering av IT-tjänster.
Du kommer även förvalta systemen för att säkerställa att verksamheten har rätt förutsättningar.
Arbetet kommer främst ske i Saabs egna ekonomisystem TTP och till viss del Agresso. Du kommer lära dig systemen på den nivå att du kommer kunna hålla utbildningar i debitering och agera användarstöd.
Detta är en konsultroll på heltid med start i början av maj och sträcker sig 14 månader framåt.
Intervjuer och urval sker löpande varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer i denna roll arbeta brett med kundens IT system
- Huvudansvarig för debiteringar
- Användaradministration
- Specifikation av ny funktionalitet
- Test av ny funktionalitet
- Utbildning och användarstöd kring debitering i TTP
- Årsuppdatering av systemen

Vem är du?

För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet inom följande områden:

• Har utbildning inom ekonomi eller IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Förståelse för processerna inom debitering och ekonomisk uppföljning av IT-tjänster.
• Trivas i en pedagogisk roll samt att tala inför kollegor
• Analytisk förmåga.
• God erfarenhet av Excel
• Generell IT kunskap
• Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift
• Drivande och självgående
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Ekonomichef till statlig myndighet i Norrköping!

Ekonomichef
Läs mer Apr 15
Vi söker dig som är redo att axla rollen som enhetschef inom en statlig myndighet. Har du tidigare haft ansvar över ekonomistyrning och redovisning på chefsnivå? Kanske är det då dig vi söker! Detta är ett konsultuppdrag med start i juni 2024, och det sträcker sig 6 månader framåt, med chans till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som ekonomichef kommer du att utföra arbetsuppgifter såsom ekonomisk planering, redovisning, uppföljning samt rapportering av ekonomiska transaktioner. Du kommer ha ytterst ansvar över den ekonomiska redovisningen för myndigheten.

Enheten ekonomi sammanhåller verksamhetens planering och budgetering. Som en del av det teamet kommer du därför att stötta verksamhetens planering, ge vägledning i ekonomiska frågor samt bistå med kalkyler och andra underlag som krävs för styrning, prognos, analys och rapportering av ekonomiska transaktioner. Du kommer att tillhöra ett team på ca. 20 personer där ni tillsammans arbetar för att uppnå de uppsatta målen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Leverera fakturering, leverantörs- och kundreskontra, löpande redovisning samt bokslut.
- Identifiera nya och ändrade lagkrav inom ansvarsområdet och vid behov ta fram förslag på interna styrande dokument samt ansvara för uppdatering av dessa.
- Inom ramen för befintliga resurser omhänderta övriga uppdrag från koncernfunktionen.
- Delta i ledningsgruppens gemensamma tjänster.
- Rapportera till direktör och övriga medarbetare inom teamet.

Vem är du?
Krav:
- Flerårig erfarenhet som chef inom ekonomi (controllerchef, ekonomichef, redovisningschef, CFO) samt har haft verksamhets-, budget- och personalansvar.
- Relevant akademisk examen inom ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
- Minst 5-10 års aktuell erfarenhet inom ekonomi.

Meriterande.
- Tidigare arbetslivserfarenhet från statlig eller offentligt reglerad verksamhet eller annan stor organisation.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Erfarenhet av att leda en större arbetsgrupp (ca 20 personer) i rollen som chef.
- Erfarenhet av att eda en arbetsgrupp som har olika yrkesroller, såsom exempelvis controller och redovisningsekonomer eller motsvarande.
- Erfarenhet av att bedriva verksamhetsutveckling gällande ekonomimodell och ekonomisystem.
- Erfarenhet av ekonomiarbete och chefskap inom statlig myndighet.

Som person är du flexibel, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du är målfokuserad och en person som gärna tar initiativ till att förbättra samt effektivisera arbetssätt. Att vara kommunikativ och lösningsorienterad är egenskaper som eftersökes för tjänsten.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Logistikmedarbetare till Saab!

Logistiker
Läs mer Mar 19
Har du erfarenhet eller intresse inom logistik eller orderhantering? Saab i söker nu dig som vill ta dig an en ny spännande roll inom deras logistikteam med placering i Hackefors i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag med önskad start första april 2024 och sträcker sig sex månader framåt, med god chans till förläning.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I din roll som logistikmedarbetare kommer du att tillhöra Saab TransponderTech där inköp, logistik och kundorderhantering utgör grunden för enheten. Logistikteamet består av ca. tolv medarbetare som hanterar allt från produktionsplanering till exportkontroll. Saab TransponderTech har som vision att skapa "World leading products for maritime safety and sustainability" och dem hoppas att du vill vara en del av deras utvecklingsresa i att uppnå den.

Saab söker en resurs som är flexibel under sommaren och som har möjlighet att arbeta ett flertal veckor då den ordinarie personalen har semester.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Vara en del av och bidra i den övergripande planeringsprocessen inom logistikteamet.
- Ansvara för planering och genomförande av kundleveranser.
- Koordinering av in- och utleveranser av produkterna.
- Kommunicera leveransbesked, prislistor och bidra med support till kunder.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet eller intresse av orderhantering, planering och logistik. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom MS Office och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. I rollen, som innefattar såväl interna som externa kontakter, krävs även en god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska.

Som person är du strukturerad, ambitiös och samarbetsvillig. Du motiveras av att arbeta i team och du tar gärna egna initiativ till att förbättra eller effektivisera arbetsprocesser. Du arbetar metodiskt och har en förmåga att se till såväl helheten som detaljer. Saab ser gärna att du bidrar och vill vara en del av deras utvecklings- och förbättringsarbete.

Rollen kräver även en godkänd säkerhetskontroll baserad på de säkerhetskrav som Saab ställer.

Ansök nu