Linköping: Målmedveten Affärskonsult till Triona i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Målmedveten Affärskonsult till Triona i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-16 // Varaktighet: Heltid

Om uppdraget

Tech Talents har fått möjlighet att rekrytera en affärsdriven och målinriktad affärskonsult till Triona. C7 Projects är idag ett av de främsta projektstyrningsverktygen på marknaden, det har flera tusen användare. Som affärskonsult hos Triona tillhör du ett affärsdrivet och prestigelöst team om ca 30 personer som brinner för att göra skillnad för deras kunder.  

Som affärskonsult på Triona kommer du att möta en organisationskultur som präglas av högt i tak, en god gemenskap likaså en prestigelöshet som genomsyrar hela kontoret. Du som medarbetare tillåts att få vara kreativ, driva på dina egna projekt och kunder i en stimulerande och affärsdriven arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med projektverktyget C7 Projects i en central roll där du ansvarar för att identifiera behov hos nya och befintliga kunder. Du medverkar i hela processen; från kravspecifikation och design till att projektleda och styra utvecklingen och implementation hos kund. Förutom tätt samarbete med kunder och dina kollegor i C7-teamet arbetar du även nära deras Backoffice-team som deltar i mjukvaruutvecklingen.  

Teamet och din chef kommer att stödja dig i utvecklingen för att på ett framgångsrikt sätt nå din fullständiga potential i att kunna driva dina affärer och projekt framåt. På så vis kommer du också aktivt att bidra till att utveckla och utmana dina kompetensområden framåt. Då företaget och teamet präglas av en öppen och platt kultur tillåts du att vara innovativ och kreativ vilket är viktiga byggstenar för att lyckas i din roll som affärskonsult.

Om företaget

Triona är en ledande och pålitlig leverantör av innovativa IT-lösningar med anknytning till logistik och infrastrukturrelaterad verksamhet. Vi kombinerar stort verksamhetskunnande inom framför allt transportinfrastruktur, kraft/energi, entreprenadverksamhet, transporter och skogsindustri med branschinriktade produkter samt spetskompetens inom systemutveckling och systemförvaltning.  

Triona är etablerade i Finland, Norge och Sverige, omsätter cirka 240 MSEK och har ca 190 medarbetare. Exempel på kunder är Skanska, Svevia, NCC, Trafikverket, Tekniska verken, SCA och Sveaskog. 

Vi söker dig som
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom IT med god systemvana 
Har tidigare erfarenhet av en liknande roll  
Innehar Högskole- alt. Civilingenjörsutbildning med inriktning Industriell ekonomi, datateknik, IT eller motsvarande 
Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift 


Önskvärda meriter

Branschkännedom och arbetslivserfarenhet av ex; bygg, asfaltering och/eller anläggning.


Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person är du målmedveten och affärsinriktad och har lätt att sätta dig in i dina kunders behov. Du är lösningsorienterad och bidrar med nya idéer och infallsvinklar. Vidare är du kommunikativ och ser alltid till kundens och teamets bästa. 

Övrig information

Placering: Önskvärt i Linköping, men Trionas andra kontor fungerar också.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Triona har i denna rekrytering valt att samarbeta med Tech Talents. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig rekryterare Victoria Beckne på victoria.beckne@techtalents.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Affärskonsult, IT

Nedan visas andra jobb i Linköping som Affärskonsult, IT.

Affärskonsult inom finans genom M3CS unika konsultprogram!

Läs mer Mar 28
Har du en bakgrund inom ekonomi eller redovisning och söker en ny spännande karriärmöjlighet? Nu söker vi dig som vill arbeta inom ERP området med ett av världens största affärssystem och ha en roll som både fokuserar på verksamhet och applikationen så är detta program något för dig. Vi söker dig som vill vidareutvecklas till affärskonsult genom M3CS unika program, med start i september. På M3CS välkomnas du till ett familjärt och välmående bolag där din kompetens och utvecklingspotential står i fokus.

OM TJÄNSTEN

Konsultprogrammet syftar till att du under sex månader utbildas inom affärssystemet Infor M3 för att du därefter ska kunna arbeta som affärskonsult i både nationella och internationella kundprojekt. Utbildningsblocken kommer att hållas på M3CS kontor i Linköping, Stockholm, Göteborg och Malmö, där du får träffa andra kollegor inom programmet och bygga ett nätverk inom M3CS och övriga bolag inom CombinedX. Målet är att du efter utbildningen arbetar med en mentor i projekt för att sedan bli mer självständig i ditt arbete.

Traineeprogrammet körs tillsammans med övriga CombinedX-bolag med gemensamma träffar för alla traineer inom koncernens bolag där man får åka iväg en gång i månaden, bo på hotell och få utbildningar som stärker dig i affärs- och konsuktmässighet och självledarskap. För dig som kommer att fokusera rollen som affärskonsult inom Infor M3/Cloud Suite kommer det att vara schemalagda utbildningsavsnitt mellan de gemensamma utbildningstillfällena.

De områden som vi söker/utbildar inom är:
- Finans
- Planering, produktion och inköp

Konsultprogrammet är en unik karriärmöjlighet där du genom utbildningen får specialistkompetens inom affärssystemet M3 som du kombinerar med din branschspecifika kompetens från arbetslivet. Detta ger dig goda förutsättningar att förstå kundens verksamhet och utmaningar och stötta dem i utvecklingen av deras process- och systemlösningar inom området ekonomi och redovisning. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du till starten av konsultprogrammet kommer att anställas direkt hos M3CS.

Så här beskriver en medarbetare företagskulturen och hur det är att arbeta på M3CS:



Mitt jobb som affärskonsult är kul och utmanade och jag har fantastiska kollegor där vi har kul tillsammans både i arbetet och privat. Det är alltid en härlig och familjär stämning på kontoret och våra samarbeten kännetecknas av en ödmjukhet och respekt för varandras specialistkompetens, där vi hjälps åt för att stärka varandra i arbetet.

Du erbjuds:
- En unik möjlighet till vidareutveckling där du efter avslutat utbildningsprogram blir affärskonsult på ett familjärt och välmående bolag.
- Goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter inom bolaget där du erbjuds möjligheten att gå utbildningar och ta olika certifieringar.
- Ett företag med härlig organisationskultur som kännetecknas av goda samarbeten med kollegor och där man gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans.
- En roll med bra lönevillkor och förmåner. På M3CS erbjuds du ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via M3CS Förmånsportal, företagshälsovård, flexibilitet i arbetet samt möjlighet till bonus i din roll.

Arbetsuppgifter:

Som affärskonsult kommer du vara med på kundens digitala resa när de väljer att byta eller uppgradera sitt affärssystem. Du kommer exempelvis att:


* Jobba nära slutkund inom ditt affärsområde
* Hjälpa kunder att effektivisera processer i samband med implementering och utveckling av process- och systemlösningar inom Infor M3.
* Genomföra workshops för att analysera ett företags processer. Utifrån resultaten av workshops ta fram lösningar efter kundernas behov.
* Supportera kunder i deras affärssystemlösning och i deras integrationer mot andra system. Vid behov utbilda personal vid implementation av Infor M3.
* Bli specialist inom en specifik inriktning inom Infor M3.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en roll inom ekonomi eller redovisning, exempelvis som ekonomi – och redovisningsassistent, redovisningsekonom eller liknande roll.
- Har en god systemvana samt erfarenhet från en roll där du har kommit i kontakt med ett affärssystem.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har B-körkort.

Det är även meriterande om du har:


* En eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis inom ekonomi, affärsutveckling, inköp eller logistik.
* Erfarenhet som affärskonsult eller av systemet Infor M3.


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
M3CS är ett svenskt konsultföretag som grundades 2020. Vi är idag över 80 anställda med fokus på att implementera och sälja affärssystemet Infor M3 / CloudSuite med best of breed produkter som exempelvis Novacura, iCore, Medius, Vince, Extend, etc. Vår vision är att bli det självklara valet för alla M3 kunder. För att uppnå detta vill vi optimera nyttan av kundernas M3 lösning genom att erbjuda de bästa konsulterna, expertisen och branschkunskapen.

Sedan 2024 är M3CS en del av börsnoterade digitaliseringskoncernen CombinedX, som består av IT-specialistbolag som hjälper företag och organisationer att dra fördel av digitaliseringens möjligheter. Detta göra de genom att automatisera affärsflöden och processer från kundinteraktion till produktion, med data som förändringsdrivare och skalbara molnplattformar som möjliggörare. Läs mer om CombinedX här.

Ansök nu

Affärskonsult till Navcite

Läs mer Feb 27
Har du några års erfarenhet av att arbeta med affärssystem och vill bli del av ett företag med fokus på leveranser, partnerskap och långsiktighet? Som affärskonsult hos oss på Navcite blir du del av ett härligt team med möjlighet att arbeta i en spännande roll med uppdrag hos olika företag och branscher.

Om företaget
Navcite grundades under hösten 2008. Målet var att bli den modiga partner som marknaden behövde, som vågade ifrågasätta och utmana traditionella synsätt. Det första kontoret öppnades i Luleå och med tiden växte kundstocken från lokala bolag till både nationella och internationella.

Idag har Navcite expanderat till att ha flera kontor runt om i Sverige och även ett i den finska huvudstaden Helsingfors. Med hjälp av vår samlade erfarenhet från olika branscher har vi fortsatt att hjälpa kunder med optimerade helhetslösningar inom projekt, tillverkning och underhåll.

Dina arbetsuppgifter
Som affärskonsult hos oss på Navcite är du med och förenklar och digitaliserar våra kunders vardag med affärssystemen Infor M3 och Microsoft 365 Business Central. Hos oss blir du del av ett team som tillsammans arbetar i olika utvecklingsprojekt, uppgraderingsprojekt och implementationsprojekt.

Som affärskonsult har du en viktig roll i att förstå kundens behov och verksamhet för att på bästa sätt arbeta fram en lösning i linje med kundens krav och önskemål. I det dagliga arbetet kommer du arbeta både i projekt och i mindre uppdrag med ett fokus på affärsprocesser. Din vardag är varierad och du kommer att arbeta med allt ifrån utveckling, support, test och verifiering, konfiguration till att hålla utbildningar och workshops.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får utrymme att utvecklas och får möjlighet att arbeta med spännande och utmanande uppdrag. Hos oss blir du del av ett härligt team med en familjär stämning med stort fokus på trivsel och delaktighet!


Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad, nyfiken och gillar problemlösning. Du är en lagspelare och värdesätter öppenhet och transparens. Du trivs i en roll med ett kundfokus och drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter med teamanda.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med affärssystem, i en linjebefattning eller som konsult. Det är meriterande om du har erfarenhet av Infor M3 och/eller Microsoft 365 Business central. Du har ett genuint intresse för affärsprocesser och motiveras av att arbeta i team för att hitta nya lösningar och utveckla våra kunders verksamheter. Då våra kunder även finns internationellt ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Navcite med Skill. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofie Ilhed, sofie.ilhed@skill.se.
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Junior affärssystemskonsult till Xeamit i Linköping!

Läs mer Sep 29
Är du intresserad av affärssystem och av att förenkla företags vardag med hjälp av affärssystemet? Trivs du med mycket kundkontakt och värderar långsiktiga kundrelationer? Då är detta tjänsten du ska söka! Xeam söker en junior affärssystemskonsult till sitt team i Linköping där du får lära dig rollen som konsult från grunden och med möjlighet att utvecklas. Skicka in din ansökan idag, vi bearbetar urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Xeamit är ett företag som brinner för sina kundrelationer. Här kommer du att bli en del av kontoret i Linköping där du i din roll som affärssystemskonsult kommer att hjälpa kunder med att förenkla och förbättra sitt användande av affärssystemet. Här välkomnas du till ett varmt och öppenhjärtligt kontor med en härlig teamkänsla och god gemenskap. Du välkomnas in i en gemenskap om drygt 30 medarbetare som sitter i fina lokaler i både Linköping och Stockholm. Tjänsten passar dig som är junior och som vill växa in i rollen som affärssystemskonsult. För att lyckas med detta kommer du att få en kollega som mentor som med hjälp av uppgifter och utbildningar hjälper dig att skapa rätt förutsättningar för din roll och hjälper dig att utvecklas i den riktning som du önskar.

I rollen som affärssystemskonsult kommer du att jobba nära kunden med allt från att diskutera problem till att hitta lösningar, dokumentera och implementera dessa. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att kartlägga, analysera och optimera befintliga affärsstödssystem. Du kommer också vara med och ta fram lösningsförslag till bolagets olika kunder samt parametersätta och konfigurera affärssystem utefter kundernas behov. Då Xeamit jobbar mycket nära sina kunder kan en del resor förekomma i tjänsten.

Du erbjuds
- En roll med mycket kundkontakt och stora utvecklingsmöjligheter.
- Att bli en del av ett öppet och härligt team som tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitetsexamen inom exempelvis systemvetenskap, industriell ekonomi eller motsvarande utbildning.
- Har kunskap inom ett eller flera programmeringsspråk.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Drivs av ett intresse för affärsprocesser, systemutveckling och IT.

Vidare är det meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet, besitter kunskaper i , databaser och C#, samt är van vid att arbeta i Visual Basic.

Som person är du driven och strukturerad. Du är nyfiken, inte rädd för att komma med idéer och har inställningen att problem är till för att lösas. Förutom det är du kommunikativ och trivs med mycket kundkontakt. För dig som person är det viktigt att du trivs att ingå i ett team där din arbetsinsats är viktig för att teamet ska lyckas och utvecklas gemensamt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Xeamit är ett konsultbolag som arbetar med att hjälpa sina kunder skapa friktionsfria liv runt sina affärssystem. De gör det via att erbjuda tjänster inom allt från installation, integration, konfiguration och övervakning till optimering, analys och rådgivning.
Xeamits kunder är kärnan i deras verksamhet och de är måna om att vara en långsiktig partner. I deras arbete värdesätter de teamwork, tillgänglighet och trygghet, och de finns där när deras kunder behöver dem. Xeamit älskar det de gör och drivs av att alltid skapa den bästa möjliga nyttan för sina kunder.

Ansök nu

Customer Success Specialist

Läs mer Jan 18
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support health care professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 800 employees in several countries.

The position

As a Customer Success Specialist, you will be the primary contact within Cambio regarding the customer’s implementation, maintenance, and support. You will be a part of a team that works close with the customers and be an important part when it comes to helping the customer identify their business needs and leading them along the journey based on their business plan. Together with other key stakeholders within Cambio you will manage existing business to ensure deliveries, satisfied customers and keeping a strong relationship with them.

You will also get the exciting opportunity being the primary contact on our implementation journey for one of our products. This means you will be in the front seat together with our customers when it comes to implementing the product and participate in fulfilling maintenance agreements such as SLA’s and KPI thresholds. All while adding value to the customers daily work so that they are encouraged to continue using our services.

In this role you will have close contact with the whole customer group and participating in monthly tactical delivery meetings. You will also be responsible for handling release videos ensuring that the customers are prepared for the new functionality that comes with new releases.

At Cambio, you are trusted to drive your work forward in a way you think is the best and taking initiatives is highly encouraged. Collaboration and knowledge sharing are key factors for us and there is always help to be found from caring and wise colleagues. For us, it is important that you get the opportunity to grow, both personally and career-wise. Our culture is described by three words "Trust", "Care" and "Together" which characterize everything we do at Cambio. Together, we are enabling tomorrow's health and social care today.

About you

To be able to feel comfortable in this position you should enjoy having a close contact with our customers. You like the idea of being their contact person and an important part of their journey when it comes to using and implementing Cambio products and services. For you customer value and satisfaction are what motivates you in your daily work. You find it easy to make new contacts and enjoy building and maintaining strong relationship with your customer(s).

Requirements?

- Relevant education and/or work experience
- General knowledge in the healthcare industry and/or IT industry
- Strong experience from working with customer support and service management
- Fluent in Swedish and good English communication skills
- Good Danish communication skills a bonus
- Work well in high paste environments
- Organized and well structured


It's a bonus if you

- Knowledge of Cambio products and services
- Have work experience from the healthcare industry
- Have experience from working and having close relationship with our customers
- Have worked in Cambio COSMIC and/or CIS
- Good knowledge management skills
- Ability to work and collaborate across teams/functions
- Knowledge in ITIL process


Place of employment: Stockholm or Linköping

At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.

Scope: Full time?

Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period

Others: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.?

The role will likely have access to sensitive personal data and therefore a background check on the final candidate will be required.

We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in?Sweden.?We will ask for verification during the process.?

We look forward to receiving your application!

Read more about us here! (https://www.cambiogroup.com/)

Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site (https://cambio.teamtailor.com/)

Ansök nu

Chief Information Security Officer (CISO)

Läs mer Maj 16
Releasy Customer Management AB söker en erfaren och driven Chief Information Security Officer (CISO) för att leda vår informationssäkerhetsavdelning. Som CISO kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår organisation är skyddad från säkerhetshot och att våra informationsresurser är säkra.

Ansvarsområden:

• Utveckla och implementera en övergripande strategi för informationssäkerhet och säkerställa att den följer bästa praxis inom branschen.
• Skapa och upprätthålla policys och procedurer som säkerställer integritet, konfidentialitet och tillgänglighet för företagets informationsresurser.
• Säkerställa att företaget följer gällande lagar, standarder och regler inom informationssäkerhet.
• Arbeta tillsammans med andra avdelningar för att identifiera risker och implementera lämpliga skyddsåtgärder.

Kvalifikationer:

• En kandidatexamen inom informationssäkerhet, datavetenskap eller en liknande disciplin.
• Erfarenhet av att leda informationssäkerhetsavdelningar eller team.
• Erfarenhet av att utveckla och implementera informationssäkerhetsstrategier.
• Djupgående kunskap om säkerhetshot och tekniska lösningar för att skydda organisationen mot dessa.
• Kunskap om relevanta lagar, standarder och regler inom informationssäkerhet.

Egenskaper:

• Analytisk och problemlösande förmåga.
• Stark ledarskapsförmåga och förmåga att bygga och leda ett team.
• Stark kommunikationsförmåga och förmåga att kommunicera teknisk information till icke-tekniska personer.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för resultat.

Om du är en passionerad och driven CISO med en stark bakgrund inom informationssäkerhet, tveka inte att skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra från dig.

Vi erbjuder dig

Du kommer att ingå i Releasys IT team på huvudkontoret i Linköping. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med en stark teamkänsla där du har möjligheter att påverka och utveckla dina egna arbetsrutiner.

Vi har kollektivavtal och pensionssparar åt dig. Utöver detta tillkommer andra personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, 30 dagars semester, rabatterade gym bland annat.

Ansökan

Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan redan idag, sista dag 2023.05.31.
Vi behandlar ansökningar löpande. Start efter överenskommelse.

Vid frågor kontakta IT Chef Thommy Andersson, thommy.andersson@releasy.se

Urvalsprocessen

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Det gör vi för att undanröja eventuella frågetecken gällande framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt fullständiga personnummer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har ca 1400 anställda fördelat på fem verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm och Barcelona.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Tech Talents Consulting i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Tech Talents Consulting i Sverige AB .

Product Assurance Manager till Beyond Gravity, Linköping

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Apr 8
Om företaget

På Beyond Gravity i Linköping arbetar cirka 250 personer med utveckling och tillverkning av avancerad utrustning för användning i rymden. Våra huvudsakliga produkter är adapter- och separationssystem där vi är världsledande. Med 90 % av den kommersiella marknaden förser vi alla större leverantörer av uppskjutningstjänster i världen med utrustning för uppskjutning av satelliter av alla storlekar.

Rymdindustrin genomgår just nu en spännande förändring där den traditionella rymdindustrin utmanas av "New Space". Det inkluderar nya teknologier och lösningar och det blir allt viktigare att kunna hantera många olika typer av kunder, leverantörer och produkter. För att hjälpa oss att navigera på denna föränderliga marknad söker vi nya kollegor som vill spela en central roll i att forma vår framtid!

Om rollen

Som Product Assurance Manager är du främst interfacet mellan projektet och kunden, men arbetar också parallellt med utveckling av produktionsverksamheten i samarbete med Quality Assurance och Supplier Quality funktionerna. Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

•   Ledarskap - coaching/utbildning av kollegor/funktioner i kvalitetsfrågor inom rymdbranschen

•   Kvalitetsledning - utveckla, underhålla och förbättra kvalitetsprocesser

•   Offertarbete i samarbete med sälj

•   Leda avvikelseutredningar i enl. med 8D metodiken

•   Utföra avancerade rotorsaksanalyser

•   Leda interna revisioner

•   Delta i externa revisioner

•   Upprätta projektspecifika Product Assurance Plan and Quality Manual vid behov

Din profil

Vi ser att du har en kandidat- eller civilingenjörsexamen inom teknik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har tidigare arbetat inom området kvalitet och med ständiga förbättringar samt har en stor passion för det. Du vet hur du uttrycker dig på svenska såväl som engelska. Du är driven och har förmågan att arbeta självständigt. Du är teamorienterad och trivs med att teamet ska briljera tillsammans. Resor kan förekomma i tjänsten. 

Ytterligare erfarenhet (inte ett krav, men är meriterande):

Har du kunskaper om standarder som EN9100, ECSS, NASA och MIL? I så fall är det en fördel men inte obligatoriskt. Kanske har du erfarenhet av tillämpning av kvalitetsverktyg och metoder så som FMEA, Ishikawa/Fishbone och 5Why samt 8D? Eftersom detta också är en fördel kan detta ge dig ett försprång i rekryteringsprocessen.

Vi erbjuder ett arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt. Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden.

I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt inflytt år 2024 till Linköpings fräschaste kontor/fabrik med eget gym. 

Övrig information

Anställningsort: Linköping

I denna rekrytering samarbetar Beyond Gravity med Tech Talents. Vi tillämpar kontinuerligt urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatumet. Välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Karlsson på alexandra.karlsson@techtalents.se eller 073-053 42 78.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Cendio

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 25
Om Oss:

Vi är ett kulturstarkt team som tror på att möjliggöra Linux-användning för alla, både individer och organisationer. En av våra innovationer, Thinlinc, är en lösning för att ge tillgång till Linux som öppnar upp för en sömlös fjärrskrivbords-upplevelse. Vi strävar efter att skapa nöjda och återkommande kunder genom kreativa lösningar och noggrannhet i hela utvecklingskedjan. Cendio söker nu passionerade dataingenjörer som nyligen påbörjat sin karriär inom mjukvaruutveckling.

Uppdraget:
Som en del av vårt utvecklingsteam kommer du arbeta med att ta fram nya funktioner och lösa befintliga problem i Thinlinc. Du kommer att ha interaktion med kompetenta kollegor och kunder, där din expertis kommer vara nyckeln för att tillgodose deras behov och skapa en positiv användarupplevelse. Vidare kommer du även att få möjlighet att bidra i flertalet olika open-sourceprojekt - ett arbete som innebär både stor variation samt en god känsla att bidra till en bättre värld.

Arbetsuppgifter:
Utveckla och implementera nya funktioner i Thinlinc samt våra övriga produkter.

Lösa befintliga problem och förbättra produktens prestanda.

Samarbeta med teamet för att leverera lösningar som överträffar kundens förväntningar.

Arbeta självständigt och proaktivt i en dynamisk arbetsmiljö.

Vi söker dig som:
Har en civilingenjörsutbildning inom datateknik, mjukvaruteknik eller motsvarande.

Har ett starkt intresse för programmering och kan visa upp egna hobbyprojekt eller tidigare erfarenheter inom tekniken.

Har ett intresse för Linux och tidigare kunskaper inom området.

Har erfarenhet av programmeringsspråken C, C++, Python eller JavaScript.

Besitter goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande om du även:
Har erfarenhet av att vara delaktig i open-sourceprojekt.

Personliga Egenskaper:
Har passion och ambition att utvecklas inom Linux.

Är samarbetsvillig och har förmågan att arbeta nära kollegor.

Är öppen för att fråga och stötta kollegor vid behov.

Trivs i en miljö där förbättring och utveckling står högt på agendan.

Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med utrymme för kreativitet och idérikedom.

Möjligheten att vara en del av ett härligt team och forma din roll över tid.

För att verkligen stärka dig utveckling i din yrkesroll så erbjuds du 4 timmar/vecka eller 1 dag varannan vecka på vad som helst. Detta är en mycket uppskattad källa till inspiration och motivation.

Flexibilitet och frihet med ansvar för att främja din personliga och professionella utveckling.

Friskvård 1 timme/vecka tillsammans med kollegor på arbetstid

En rolig och dynamisk vardag både på och utanför kontoret.

Sök redan idag eller tipsa en vän om denna spännande roll som utvecklare hos Cendio!

Övrig information
Arbetsplatsen är förlagd till Cendios kontor i Linköping. Intervjuer kommer att hållas löpande så ansök redan i dag!

Har du fler frågor rörande tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Daniel Ekeroth på daniel.ekeroth@techtalents.se

Ansökningsförfarande
Cendio har valt Tech Talents som rekryteringspartner för denna roll.

Ansök nu

Junior nätverkstekniker till innovativt företag i Linköping!

Nätverkstekniker
Läs mer Mar 11
Om uppdraget

Som nätverkstekniker på företaget är du en teknisk expert som gör det möjligt för företaget att leverera produkter och tjänster till deras kunder. Du kommer vara en del av avdelningen Cloud Operations där du omgivs av en grupp med erfarna och kunniga kollegor som gärna delar med sig av sin kompetens. Det är ett växande företag och de dagliga arbetsuppgifterna kommer att variera, och du kommer har möjlighet att ta på dig mycket ansvar i leveransen av tjänster till deras kunder. Du kommer att kunna växa i din roll och hitta de speciella områdena som du har ett extra intresse för.

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att vara delaktig i planeringen, leveransen samt driften av kund projekt genom att sätta upp anslutning, virtuella system och företagets medicintekniska IT-produkter. Vidare kommer du arbeta med samt kontinuerligt lära dig mer om IT-miljöer, komplexa databaser, virtualisering, operativsystem, nätverk, molnlösningar och integrationer mellan olika system inom hälso-IT. Felsökning och problemlösning är en viktig del av att ständigt driva utveckling av företagets tjänster framåt.

Vi söker dig som
På företaget prioriteras attityd och förmåga över tidigare erfarenheter. Vi letar efter kandidater med en stark vilja och förmåga att snabbt ta sig till och lära sig nya arbetsuppgifter samt teknologier. Vidare har du en god analytisk förmåga och kommunikationsfärdigheter. Det är viktigt för oss att du är organiserad, ambitiös och ansvarstagande. Du har en lämplig utbildning inom IT, arbetslivserfarenhet inom nätverk är önskvärt. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Det är meriterat om du har erfarenhet av Fortinet, Zabbix, Linux, MS Server, Server AlwaysOn, Active Directory, Microsoft Azure eller VMware.

Om företaget
Företaget utvecklar och säljer innovativa lösningar för medicinsk IT och cybersäkerhet. De hjälper sjukhus och de som utbildar framtida vårdpersonal att förbättra deras effektivitet så att patienter kan få den bästa tänkbara vården. Företaget stödjer och hjälper också försvar, myndigheter och samhällskritiska funktioner med att säkra deras kommunikation mot avlyssning och skydda deras system mot obehörig åtkomst. På så sätt skapar de förutsättningar för ett friskare och tryggare samhälle.

En sak som identifierar företaget är deras kundfokus — deras förmåga och vilja att förstå, skapa värde för och stå upp för sina kunder. Denna gemensamma prioritering är kärnan i kulturen och deras kunder beskriver detta som att de har kunskapen att möta deras förväntningar och passionen att överträffa dem.

Övrig information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig konsultchef och rekryterare Malin Jönsson på Malin.jonsson@techtalents.se eller 076-118 15 08.

Ansök nu

Product Assurance Manager till Beyond Gravity, Linköping

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Mar 11
Om företaget

På Beyond Gravity i Linköping arbetar cirka 250 personer med utveckling och tillverkning av avancerad utrustning för användning i rymden. Våra huvudsakliga produkter är adapter- och separationssystem där vi är världsledande. Med 90 % av den kommersiella marknaden förser vi alla större leverantörer av uppskjutningstjänster i världen med utrustning för uppskjutning av satelliter av alla storlekar.

Rymdindustrin genomgår just nu en spännande förändring där den traditionella rymdindustrin utmanas av "New Space". Det inkluderar nya teknologier och lösningar och det blir allt viktigare att kunna hantera många olika typer av kunder, leverantörer och produkter. För att hjälpa oss att navigera på denna föränderliga marknad söker vi nya kollegor som vill spela en central roll i att forma vår framtid!

Om rollen

Som Product Assurance Manager är du främst interfacet mellan projektet och kunden, men arbetar också parallellt med utveckling av produktionsverksamheten i samarbete med Quality Assurance och Supplier Quality funktionerna. Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

•   Ledarskap - coaching/utbildning av kollegor/funktioner i kvalitetsfrågor inom rymdbranschen

•   Kvalitetsledning - utveckla, underhålla och förbättra kvalitetsprocesser

•   Offertarbete i samarbete med sälj

•   Leda avvikelseutredningar i enl. med 8D metodiken

•   Utföra avancerade rotorsaksanalyser

•   Leda interna revisioner

•   Delta i externa revisioner

•   Upprätta projektspecifika Product Assurance Plan and Quality Manual vid behov

Din profil

Vi ser att du har en kandidat- eller civilingenjörsexamen inom teknik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har tidigare arbetat inom området kvalitet och med ständiga förbättringar samt har en stor passion för det. Du vet hur du uttrycker dig på svenska såväl som engelska. Du är driven och har förmågan att arbeta självständigt. Du är teamorienterad och trivs med att teamet ska briljera tillsammans. Resor kan förekomma i tjänsten. 

Ytterligare erfarenhet (inte ett krav, men är meriterande):

Har du kunskaper om standarder som EN9100, ECSS, NASA och MIL? I så fall är det en fördel men inte obligatoriskt. Kanske har du erfarenhet av tillämpning av kvalitetsverktyg och metoder så som FMEA, Ishikawa/Fishbone och 5Why samt 8D? Eftersom detta också är en fördel kan detta ge dig ett försprång i rekryteringsprocessen.

Vi erbjuder ett arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt. Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden.

I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt inflytt år 2024 till Linköpings fräschaste kontor/fabrik med eget gym. 

Övrig information

Anställningsort: Linköping

I denna rekrytering samarbetar Beyond Gravity med Tech Talents. Vi tillämpar kontinuerligt urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatumet. Välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Karlsson på alexandra.karlsson@techtalents.se eller 073-053 42 78.

Ansök nu

Systemutvecklare till Treasury Systems i Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 26
På Treasury blir du en del av ett stabilt och välmående bolag inom FinTech där du får arbeta med utveckling i hela kedjan från krav till produktionssättning. Vill du dessutom jobba med utveckling i Microsoftbaserad miljö och därmed jobba med tekniker som C# och Azure? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om uppdraget

Vår kund Treasury Systems söker nu fler talanger inom utveckling för att fortsätta bygga upp ett av deras team som är baserat i Linköping. Här får du chans att arbeta med kompetenta utvecklare på en trygg arbetsplats som jobbar nära resten av sina kollegor som är placerade på huvudkontoret i Stockholm. Du tillåts jobba kreativt i deras nya plattform med stort fokus på nyutveckling och utökade funktionalitet för att möta deras kunders krav och önskemål. Med dagliga standups liksom täta samarbeten mellan finans och utvecklingsteamet kommer du komma nära hela verksamheten med sikte om att bli expert dels inom utveckling och dels inom Treasury-systemet där du tillåts arbeta med problemlösning och innovation i en flexibel arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter

I rollen som utvecklare hos Treasury Systems kommer du primärt att utveckla i C#. I din roll fokuserar du på att nyutveckla och bygga på mer funktionalitet i Treasury Systems produkter baserat på kunders nya och befintliga behov. Du kommer att ha möjlighet att följa alla delar av arbetsprocessen som innefattar krav, design, implementering, testning och förvaltning. Utvecklingsarbetet sker alltid i nära samarbete med dina kollegor och du ingår i ett team med många olika kompetenser. Under en inledande fas i din anställning kommer du att bli tilldelad en mentor där du kommer att få en introduktion i systemet för att få en högre förståelse kring helheten och dels ha ett naturligt bollplank och en "go to person" som kan hjälpa dig. 

Om företaget

Treasury Systems är en ledande leverantör i Norden av Treasury Management System (TMS) till företags finansförvaltningar för kontroll, analys och administration av finansiella risker och cash management. Treasury Systems har funnits sedan 30 år tillbaka men identifierar sig som ett startupbolag med innovation- och flexibilitetsanda. Treasury Systems växer fort och har en platt organisation där alla kommer in och får eget ansvar. Idag är de 37 medarbetare med kontor i Stockholm och Linköping där vi nu söker två medarbetare till kontoret i Linköping. 

Vi söker dig som

För att du ska trivas och passa in i rollen som utvecklare på Treasury Systems är det viktigt att du gillar att skriva kod och hela tiden strävar efter att utvecklas inom området. Du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och kreativ i ditt arbete. Rollen kräver samarbete i team därför är det viktigt att du är en lagspelare som trivs med att lösa uppgifter tillsammans med andra.

Vidare ser vi att du har följande kriterier:

·      Har relevant högskole- eller universitetsutbildning och därmed gett dig goda kunskaper inom objektorienterat programmeringsspråk

·      Har goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har

·      Har varit labbassistent under utbildningen

·      Är eller varit aktiv i något opensource projekt

·      Har erfarenhet av C#

Startdatum

Enligt överenskommelse

Övrig information

Arbetsplatsen är förlagd på deras kontor i centrala Linköping. Finns även möjlighet att jobba på bolagets huvudkontor i Stockholm om man skulle vilja det. Intervjuer kommer att hållas löpande så ansök redan i dag! Har du fler frågor rörande tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Daniel Ekeroth på daniel.ekeroth@techtalents.se

Ansökningsförfarande

Treasury Systems har valt Tech Talents som rekryteringspartner för denna roll.

Ansök nu

Systemutvecklare till Treasury Systems i Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 15
På Treasury blir du en del av ett stabilt och välmående bolag inom FinTech där du får arbeta med utveckling i hela kedjan från krav till produktionssättning. Vill du dessutom jobba med utveckling i Microsoftbaserad miljö och därmed jobba med tekniker som C# och Azure? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om uppdraget

Vår kund Treasury Systems söker nu fler talanger inom utveckling för att fortsätta bygga upp ett av deras team som är baserat i Linköping. Här får du chans att arbeta med kompetenta utvecklare på en trygg arbetsplats som jobbar nära resten av sina kollegor som är placerade på huvudkontoret i Stockholm. Du tillåts jobba kreativt i deras nya plattform med stort fokus på nyutveckling och utökade funktionalitet för att möta deras kunders krav och önskemål. Med dagliga standups liksom täta samarbeten mellan finans och utvecklingsteamet kommer du komma nära hela verksamheten med sikte om att bli expert dels inom utveckling och dels inom Treasury-systemet där du tillåts arbeta med problemlösning och innovation i en flexibel arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter

I rollen som utvecklare hos Treasury Systems kommer du primärt att utveckla i C#. I din roll fokuserar du på att nyutveckla och bygga på mer funktionalitet i Treasury Systems produkter baserat på kunders nya och befintliga behov. Du kommer att ha möjlighet att följa alla delar av arbetsprocessen som innefattar krav, design, implementering, testning och förvaltning. Utvecklingsarbetet sker alltid i nära samarbete med dina kollegor och du ingår i ett team med många olika kompetenser. Under en inledande fas i din anställning kommer du att bli tilldelad en mentor där du kommer att få en introduktion i systemet för att få en högre förståelse kring helheten och dels ha ett naturligt bollplank och en "go to person" som kan hjälpa dig. 

Om företaget

Treasury Systems är en ledande leverantör i Norden av Treasury Management System (TMS) till företags finansförvaltningar för kontroll, analys och administration av finansiella risker och cash management. Treasury Systems har funnits sedan 30 år tillbaka men identifierar sig som ett startupbolag med innovation- och flexibilitetsanda. Treasury Systems växer fort och har en platt organisation där alla kommer in och får eget ansvar. Idag är de 37 medarbetare med kontor i Stockholm och Linköping där vi nu söker två medarbetare till kontoret i Linköping. 

Vi söker dig som

För att du ska trivas och passa in i rollen som utvecklare på Treasury Systems är det viktigt att du gillar att skriva kod och hela tiden strävar efter att utvecklas inom området. Du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och kreativ i ditt arbete. Rollen kräver samarbete i team därför är det viktigt att du är en lagspelare som trivs med att lösa uppgifter tillsammans med andra.

Vidare ser vi att du har följande kriterier:

·      Har relevant högskole- eller universitetsutbildning och därmed gett dig goda kunskaper inom objektorienterat programmeringsspråk

·      Har goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har

·      Har varit labbassistent under utbildningen

·      Är eller varit aktiv i något opensource projekt

·      Har erfarenhet av C#

Startdatum

Enligt överenskommelse

Övrig information

Arbetsplatsen är förlagd på deras kontor i centrala Linköping. Finns även möjlighet att jobba på bolagets huvudkontor i Stockholm om man skulle vilja det. Intervjuer kommer att hållas löpande så ansök redan i dag! Har du fler frågor rörande tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Daniel Ekeroth på daniel.ekeroth@techtalents.se

Ansökningsförfarande

Treasury Systems har valt Tech Talents som rekryteringspartner för denna roll.

Ansök nu