Linköping: Tech Lead till UCS Mindbite

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tech Lead till UCS Mindbite i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-17 // Varaktighet: Heltid

Första juli 2022 bildades bolaget UCS Mindbite med kontor i Linköping och Vimmerby. Trots att bolaget är helt nytt så finns väldigt mycket kunskap, erfarenheter och kunniga personer i verksamheten. UCS Mindbite är ett nytt dotterbolag till etablerade UCS Group och bolaget bildades genom förvärvet av Mindbite AB i Vimmerby. Det är bakgrunden, men vi blickar framåt.

Digitaliseringens framfart finner inga gränser. UCS Mindbite vill fortsätta leverera produkt- och konsulttjänster för integration, applikations- och systemutveckling, publik webb samt inom dataanalys och beslutsstöd. Det är här du kommer in!

OM BOLAGET

Då bolaget är nytt får du en unik chans att komma in tidigt. Det innebär att du får vara med att bidra, påverka samt sätta din prägel på både din roll och hur UCS Mindbite ska jobba framöver. Organisationen är platt, det är korta beslutsvägar och möjligheterna är stora.

UCS Mindbite består idag av 15 anställda, varav åtta systemutvecklare. Bolaget vill nu stärka sina positioner i regionen och utöka teamet med ytterligare en senior systemutvecklare. I denna roll kommer du utöver att själv utveckla även kombinera rollen med ett utökat Tech Lead-ansvar i olika kundprojekt och leveranser.

Hoppas du vill vara med på den fortsatta resan? En resa som bolaget gör tillsammans med sina medarbetare, där allas input och bidrag räknas. Det är teamet som är i fokus, vi gör det tillsammans.

OM ROLLEN

Som Tech Lead kommer du bli en del av projektorganisationen som driver och implementerar pågående projekt utifrån tekniskt perspektiv. I rollen innebär det att vara den primära kontakten för projektgruppen som ger teknisk vägledning på hög nivå och även strategiskt stöd till andra personer i organisationen.

I rollen som Tech Lead är du bland annat:

- Operativt delaktig i systemutveckling och projekt

- Ansvarig för kravhantering i form av att bryta ner funktionella krav, som beskriver hur systemet interagerar med användarna, till tekniska krav

- Ansvarig för att leda projektgruppens utvecklare under den dagliga verksamheten

- Ansvarig för den tekniska arkitekturen och kvaliteten på projektets leverans

- Ansvarig för teknisk onboarding av nya medlemmar till projektet eller produktdomänen

- Initierar till projektledare eventuella behov av förstudier eller proof of concepts

- Säkerställer en balans mellan leveranshastighet och teknisk kvalitet på leveranser (tid, kostnad, kvalitet) och kommunicerar till projektledare

- Ger ett tekniskt perspektiv för att stödja projektledaren i beslutsfattande

- Levererar tidsuppskattningar på hög nivå som grund för roadmap och milstolpar

- Kommunicerar till projektledare eventuella risker eller farhågor gällande projektgruppens förmåga att leverera enligt förväntningarna

Du behöver självklart inte pricka av alla punkter ovan utan rollen anpassas efter dina kunskaper, erfarenheter och önskemål.

VEM ÄR DU

Vi söker dig som har en hög teknisk kometens, samt som har mycket goda kunskaper inom system- och webbutveckling och integrationer. För att passa i rollen har du en analytisk förmåga samt problemlösningsförmåga där du med ett kritiskt tänkande ser möjligheter och lösningar. Vi tror även att du har förmågan att vara detaljorienterad, samtidigt som du inte tappar den övergripande bilden i projekten.

Som Tech Lead ser vi att du har bra ledaregenskaper där du jobbar nära verksamhetens utvecklare och projektledare. Antingen har du haft en liknande roll tidigare, eller så är rollen som Tech Lead ett naturligt nästa steg för dig i din karriär.

VI ERBJUDER DIG

- Personlig utveckling

- Flexibla arbetstider som anpassas efter dig och våra kunders behov

- En rakt igenom molnbaserad verksamhet som skapar flexibilitet i ditt liv

- Eget val av dator

- Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag

- Aktivt pensionssparande oavsett ålder

ÖVRIGT

Upplägg: UCS Mindbite samarbetar med A-hub i denna rekrytering. Du kommer bli anställd av UCS Mindbite.

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Placering: Linköping eller Vimmerby. Vi erbjuder hybridarbete.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer.

Systemutvecklare till IT-bolag i tillväxt!

Läs mer Apr 11
Vi söker nu flera systemutvecklare som precis som vivill jobba i teknikens framkant.
I rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant.
Din profilVi söker såväl dig som är junior som senior inom området! Vi tror att du som söker tjänsten nyligen har tagit examen inom programmeringsområdet, eller har hunnit arbeta alltifrån ett till flera år med programmering. Vi ser gärna att du är högskoleingenjör inom exempelvis datateknik eller motsvarande. Erfarenhet och kunskap kan i viss mån väga upp för avsaknad av fullständig utbildning. Det är meriterande om du har jobbat som systemutvecklare i arbetslivet eller med egna hobbyprojekt.
Vilket programmeringsspråk du har kunskaper i är sekundärt men vi tror att du har ett par språk som du är extra förtjust i. Du kan exempelvis ha allmänt goda kunskaper inom något av programmeringsspråken C#, C++, Java och/eller Python. Du ska ha god förståelse för agila utvecklingsmetoder, exempelvis Scrum. Du ska även ha god förståelse av både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, som drivs av att arbeta med ny teknik och att hänga med i branschens utveckling. Att du gillar att koda och att hitta lösningar på problem bör komma som en självklarhet. Vi tror att du är analytiskt lagd, har ett stort initiativtagande, gillar att arbeta systematiskt och har fötterna på jorden. I ditt arbete som konsult läggs stor vikt på att kunna samarbeta med andra på ett konstruktivt sätt och att kunna leverera projekt på utsatt tid.
Vilka är vi?SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå.
SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen.
ÖvrigtBefattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap.
Blir du nyfiken?Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Software Egnineer within eHealth

Läs mer Apr 11
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.The positionAs a software engineer at R&D Integrations, you will be working in an agile team with experienced developers, scrum masters, business analysts and QAs where knowledge sharing is part of the daily work. You will also work closely with architects, product owners, and other stakeholders of the team. You will work with development of new integrations and interfaces as well as maintaining existing solutions.
Within Integrations R&D, we work with many exciting initiatives to enable various stakeholders within the healthcare area to securely exchange information with our journal system COSMIC. The integrations provide the possibility for patients to be able to read their journal online or book an appointment online. We also contribute to healthcare professionals at a hospital being able to exchange information with an ambulance system or manage electronic sick leave certificates directly in the journal system
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About youAs a developer you enjoy programming and like solving small and large problems. You like to learn new things and do not mind helping with things not directly related to your role. We believe you will succeed in your role if you have previous work experience in Java and are familiar with REST, SOAP, XML and JSON. You have an interest in working agile and have good communication skills in English.Place of employment: Linköping or Stockholm
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Software Engineer Within E-Health

Läs mer Apr 2
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.
The position
Are you a curious Software Engineer and eager to learn? Do you want to be a part of how healthcare systems of the future will play a role in healthcare and welfare improvement? Do you want to work with complex information systems that have very high requirements to scale?
If so, then we have got a fantastic opportunity for you to become a member of our Platform team with awesome colleagues both in Sweden and Sri Lanka. Our mission is to provide the platform and tooling both for the Cambio customers but also for our application developers to give them great possibilities to create awesome experiences for our customers.
You will be a part of an agile team with product owner and developers improving and refining the technical capabilities of the product, making sure that the development aligns with the technical vision of the company and securing scalability, reliability, and availability of the product.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you
You are a hands-on, technical person with an interest to learn and develop. You are a team player who thinks good collaboration and good communication are important for your working environment. You have a great interest in technology and are passionate about programming. You understand complex and abstract concepts and you can explain them in an understandable manner. You have a DevOps mindset and always strive for improvement.
Requirements
5+ years hands-on experience in Java or other object-oriented programming languages.
Good knowledge and experience of MS Server or other relational databases.
Experience troubleshooting DB issues
Experience in Docker, Kubernetes, OpenShift or other container platform solutions
Speaks and writes English fluently

It's a bonus if you
Experience of Hibernate
Experience in JBoss or similar application servers.
Experience with Event driven solutions such as Redhat AMQ or Apache Kafka
Experience with test automation
Interest to push the DevOps mindset

Place of employment: Linköping
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Performance Engineer Within E-Health

Läs mer Apr 2
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries.
The position
Do you want to be a key-player in making Cambio COSMIC a “best in class” Electronic Health Records product in terms of scalability, robustness and stability? We are looking for a developer in the areas performance and stability testing who can help us achieve that goal.
At Cambio, performance and stability responsibility are distributed among different application teams who creates the functional scripts to be executed on our main product COSMIC. As Platform Performance Engineer, you will be a part of Cambio’s platform team who regularly executes load and stability tests. In this team, we both run and analyze the load tests which requires close coordination and communication with the functional teams.
A lot of exiting changes are happening to modernize our product such as going from an on prem solution to a SaaS solution. This means the performance and stability of the product is more important than ever, and your contribution will be vital for us.
At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you
As a person you are a humble and responsible team player who loves problem solving.
You have a passion for quality and through good communication skills you like to support and coach teams in that area.
You have a great interest in technology, curious to dig in to new techonogical areas and you agree that robustness and performance are critical for product’s success.

Requirements
3+ years’ experience in Java and preferably Javascript.
Full stack troubleshooting experience.
Speaks and writes English fluently.
Degree in Computer Science or related.

It's a bonus if you
COSMIC development experience
Knowledge in relational database
Experience with automation
Experience in performance analysis
Experience in performance and stability testing of large-scale IT systems.
Experience with JBoss application servers or similar application servers

Place of employment: Linköping
At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.
Scope: Full time
Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period
Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.
We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process.
We look forward to receiving your application!
Read more about us here!
Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

Ansök nu

Systemutvecklare till IT-bolag i tillväxt!

Läs mer Mar 14
Vi söker nu flera systemutvecklare som precis som vi vill jobba i teknikens framkant.

I rollen som konsult hos oss får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant.

Din profil
Vi söker såväl dig som är junior som senior inom området! Vi tror att du som söker tjänsten nyligen har tagit examen inom programmeringsområdet, eller har hunnit arbeta alltifrån ett till flera år med programmering. Vi ser gärna att du är högskoleingenjör inom exempelvis datateknik eller motsvarande. Erfarenhet och kunskap kan i viss mån väga upp för avsaknad av fullständig utbildning. Det är meriterande om du har jobbat som systemutvecklare i arbetslivet eller med egna hobbyprojekt.

Vilket programmeringsspråk du har kunskaper i är sekundärt men vi tror att du har ett par språk som du är extra förtjust i. Du kan exempelvis ha allmänt goda kunskaper inom något av programmeringsspråken C#, C++, Java och/eller Python. Du ska ha god förståelse för agila utvecklingsmetoder, exempelvis Scrum. Du ska även ha god förståelse av både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, som drivs av att arbeta med ny teknik och att hänga med i branschens utveckling. Att du gillar att koda och att hitta lösningar på problem bör komma som en självklarhet. Vi tror att du är analytiskt lagd, har ett stort initiativtagande, gillar att arbeta systematiskt och har fötterna på jorden. I ditt arbete som konsult läggs stor vikt på att kunna samarbeta med andra på ett konstruktivt sätt och att kunna leverera projekt på utsatt tid.

Vilka är vi?
SysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. Vi grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat till ytterligare tre städer, och vi finns idag även i Stockholm, Västerås och Luleå.

SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen.

Övrigt
Befattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap.

Blir du nyfiken? Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från A Hub AB .

Inled en karriär som miljökonsult hos ILEMA

Mättekniker, kemi
Läs mer Apr 15
ILEMA Miljöanalys erbjuder dig nu en spännande väg till en ny karriär inom miljöteknik, oavsett tidigare erfarenhet. Hos ILEMA får du en gedigen utbildning och upplärning för att bli en riktigt skicklig Miljökonsult. Vill du vara med att bidra till en renare miljö för framtida generationer? Då vill vi ha kontakt med dig! Här har du en unik möjlighet till en karriär inom miljöbranschen. Läs mer om rollen som Miljökonsult och sök tjänsten idag!
OM ROLLEN Rollen som miljökonsult hos ILEMA innebär huvudsakligen att mäta utsläpp till luft från olika verksamheter. Tjänsten innebär en variation av fältarbete, resande, kundkontakt och rapportskrivning. Som miljökonsult kommer du resa till olika industrier, pappersbruk, krematorier och energianläggningar där ditt uppdrag är att mäta luftemissioner och jämföra resultaten mot anläggningarnas villkor och tillstånd. Exempel på förekommande emissioner till luft är stoft, NOx, CO, SO2, dioxin och metaller. ILEMAs kunder är geografiskt utspridda, vilket innebär säsongsvis återkommande resor (i snitt 2-3 övernattningar per vecka, främst inom Sverige).
ILEMA SATSAR PÅ DIGTillsammans med teamet och en dedikerat mentorkommer du att arbeta och utbildas med utgångspunkt från kontoret i Linköping. Här får du de grundläggande färdigheter och kunskaper som krävs för att bli en framstående Miljökonsult genom teoretisk och praktisk utbildning.
OM ILEMA MILJÖANALYS ILEMA Miljöanalys är Sveriges största företag inom luftemissioner och hjälper sina kunder att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med miljöutsläpp. De erbjuder ackrediterade emissionsmätningar till företag som värdesätter tillförlit, effektivitet och ett högt miljöengagemang. Vår strävan är att vara branschens mest kompetenta, tillförlitliga och kundorienterade miljöanalysföretag. Det är vi genom att skapa högsta möjliga tillförlitlighet med hjälp av innovationskraft och ständiga förbättringar samt att visa ett högt kundengagemang. Därför präglas arbetet som miljökonsult hos oss av ansvarstagande, precision och kundfokus. Om du vill arbeta på ett kundorienterat och innovativt företag med ljusa framtidsplaner är ILEMA helt rätt för dig!
VI ERBJUDER Hos ILEMA Miljöanalys lever vi efter värderingen att våra anställda är den absolut viktigaste resursen, därför strävar vi efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder en modern arbetsplats med generösa förmåner och vi strävar efter att alla medarbetare ska ha intressanta arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi har en platt organisation där alla har en möjlighet att påverka företagets utveckling. Vi söker både dig som är precis i början av din yrkeskarriär samt dig som har med dig erfarenhet från andra branscher. Det som förenar oss är intresset för miljö och viljan till att utvecklas inom teknik, miljö och kemi. Hos oss får du allt du behöver för att bli en riktigt skicklig miljökonsult!
VEM ÄR DU? Till rollen som Miljökonsult söker vi dig som är självständig, strukturerad och trivs med att samarbeta med andra. Du är serviceinriktad, gillar att arbeta för en god kundrelation och är ansvarstagande för dina uppgifter. Eftersom arbetet innebär regelbundna resor trivs du med en varierande arbetsdag, där du stundtals är på resande fot med ett aktivt arbete i mätningar men även får dagar på kontoret där rapportskrivning och planering av arbete är huvuduppgiften.Utöver det har du:
Gymnasial utbildning inom naturvetenskapligt/tekniskt område med goda betyg. En högre teknisk utbildning inom kemi, miljö eller energi är meriterande men inget krav.
God datorvana.
B-körkort, manuell.
Flytande kunskaper i svenska och god kommunikationsförmåga.
OM PROCESSEN
I denna rekrytering samarbetar ILEMA Miljöanalys med A-hub. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell påalice@a-hub.se.
Lediga positioner: 1 st
Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansökan därför så snart som möjligt! Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.

Ansök nu

Affärssystemkonsult inom Visma.net till TagsIT

Applikationskonsult
Läs mer Apr 12
Vill du var en del av ett växande konsultbolag där du får hjälpa verksamhetens kunder att implementera effektiva och smarta affärssystem som levererar värde? Vill du tillhöra ett kompetent och engagerat team där du får ta stort eget ansvar i kombination med en härlig sammanhållning och högt i tak?
TagsIT utökar nu sitt team och söker Affärssystemkonsulter inom Visma.net. Du erbjuds en stimulerande miljö med passionerade kollegor och stora utvecklingsmöjligheter!
OM ROLLEN
Som Affärssystemkonsult hos TagsIT kommer du att arbeta med att implementera, projektleda, förvalta och utveckla kundernas system samt arbetssätt. Du kommer fokusera på att effektivisera kundens affärsprocesser genom att arbeta med analys, design, implementering av lösningar, tester, utbildning och dokumentation.
I rollen som Affärssystemskonsult kommer du jobba:
Kundnära – Du drivs av en nära kundkontakt för att förstå verksamheters behov
Konsultativt – Med din expertis hjälper du kunder och agerar rådgivare
Med kvalitet i fokus – För oss är hög kvalitet och kompetens en självklarhet
Med helhetsfokus – Du erbjuds att jobba med helhetslösningar, exempelvis även med kopplingen mellan Visma.net och faktura-, rapport- och projektplaneringssystem
DIN BAKGRUND
Vi söker dig med en universitets- eller högskoleexamen, med fördel inom ekonomi eller industriell ekonomi, i grunden. Vi ser även att du samlat på dig minst två års arbetslivserfarenhet i en roll som Affärssystemkonsult eller en roll med liknande arbetsuppgifter och ansvar.
För att passa och trivas som Affärssystemkonsult har du även:
Erfarenhet av implementeringsprojekt av affärssystem
Erfarenhet av arbete med Visma.net
God ekonomisk förståelse med kunskap inom exempelvis ekonomiska processer och flöden
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
VEM ÄR DU?
Som konsult på TagsIT är du affärsinriktad, trygg och nyfiken. Du har en vilja att förstå kunder och verksamheter där du är bra på att lyssna in och med ett lösningsorienterat sätt kommer med kundanpassade lösningar.
Du trivs i en roll där du förväntas ta ett stort eget ansvar, samtidigt som du självklart alltid har erfarna kollegor som bollplank. Värdesätter du att ha örat mot rälsen är det alltid ett plus, på TagsIT har du möjligheten att både utveckla kunder och bolaget i sig!
TagsIT ERBJUDER En stimulerande arbetsmiljö med öppet klimat och nära till beslut
En stark gemenskap
Professionell utveckling med ständig utbildning och utvecklingsmöjligheter i teknikens framkant
Konkurrenskraftiga villkor och förmåner
OM TagsIT
Sedan starten 2015 har TagsIT vuxit stadigt, med en tydlig vision om att förbättra och effektivisera våra kunders IT-processer. Vår styrka ligger i vår förmåga att anpassa oss efter kundernas unika behov, stödda av ett team där varje medlem bidrar med sin expertis och kreativitet. Vi är stolta över vår arbetsmiljö, som präglas av öppenhet, samarbete och en ständig strävan efter att lära och utvecklas tillsammans. Vår ambition är att skapa lösningar som inte bara möter, utan överträffar förväntningarna, och att göra detta i en atmosfär där alla känner sig värderade och delaktiga.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos TagsIT. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Placering: Tjänsten är placerad på TagsITs kontor på Dospace Link Business Center i centrala Linköping. Du kan även utgå från Stockholm, Malmö eller Göteborg. Du erbjuds flexibla arbetstider samt möjlighet att jobba hybrid.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Ansök nu

Process Specialist till välkänt industriföretag i Linköping!

IT-samordnare
Läs mer Apr 8
A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi en Process Specialisttill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN
För kunds räkningsöker vi nuen konsult till deras Operational Support Management team som består av 8 personer. Som Process Specialist tar du ägarskap för processerna genom att säkerställa att de är väl dokumenterade. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet av processerna och förankring av dessa inom IT organisationen. Du utbildar dina kollegor i processerna och du följer operativt upp att de efterlevs. Som medlem i teamet behöver du ha hög samarbetsförmåga men samtidigt kunna jobba självständigt då du driver ditt eget arbete framåt.
Du kommer bland annat jobba med följande arbetsuppgifter:
Process/Procedur
Utveckla och förbättraprocesser/procedurer
Skapa utbildningsmaterial samt utbilda
Uppföljning av procedurefterlevnad
Skapa rapporter/dashboards
Leveransuppföljning
Ärende- och trendanalyser
Major Incident Management
ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i tjänsten har du:
Kunskap och erfarenhet av IT Service management processer (tex. incidenter, problem och change mm)
Generell IT kunskap
Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift
Generell koordineringsförmåga
Drivande och förbättringsbenägen
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Teamspelare
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
Att arbeta i ITSM verktyg såsom ServiceNow
Agilt arbetsätt
Teamledning
ITIL v4

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Arbetstider:Helgfria vardagar mellan 07.00 och 18.00 samt beredskap enligt särskilt schema.
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu

Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Apr 5
A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi en Operativ inköparetill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN
Som Operativ inköpare kommer vara med att bygga långvariga och hållbara relationer med leverantörer och interna kunder. Med kunskap inom Supply Change och grundläggande kommersiell erfarenhet får du en möjlighet att både ta ansvar och/eller växa i vår kunds verksamhet.
Exempel på arbetsuppgifter kan var att arbeta med Order Management, leverantörsbevakning och avtalshantering. Rollen innefattar administration och uppföljning där vi gärna ser att du har tidigare erfarenhet av ERP-system samt goda kunskaper i MS Office/Excel.
ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i tjänster har du:
En eftergymnasial utbildning inom yrkeshögskola eller universitet, exempelvis med inriktning inköp eller liknande
Kunskap inom operativt inköpsarbete
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är även meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta inom industrisektorn eller liknande branscher
Kunskap om inköpssystem och processer

Som person har du god samarbetsförmåga där du trivs att samarbeta med både leverantörer och kollegor. Du är engagerad samt arbetar strukturerat med ordning och reda.

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och enklare säkerhetsprövning.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu

Ekonomiassistent till DOSPACE

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 26
Vill du få praktisk erfarenhet inom ekonomi samtidigt som du studerar? Vi letar efter en engagerad och ambitiös student som vill ta sig an rollen som ekonomiassistent hos härliga DOSPACE. Här får du möjligheten att utveckla och bygga värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du är med och bidrar till den bästa arbetsplatsupplevelsen!

OM ROLLEN

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära DOSPACE ekonomichef och ge administrativt stöd i olika ekonomiska uppgifter. Dina ansvarsområden kan inkludera hantering av fakturor, bokföring, kontoavstämningar, uppföljning av betalningar och andra uppgifter relaterade till ekonomi.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en pågående utbildning på universitets eller högskolenivå inom ekonomi/redovisning med minst 1 år kvar på studierna.

Som person har du ett gott sinne för ordning och struktur, är nyfiken och ansvarstagande. För att trivas gillar du, liksom oss, samarbete och god gemenskap!

Ge din karriär inom ekonomi en flygande start genom att bli en del av DOPACE team som ekonomiassistent. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, vi är nyfikna på dig! #wemakeworkawesome

VI ERBJUDER

Hos DOSPACE får du en arbetsplats att trivas på och växa med. Vi vill att du är dig själv och ger dig ansvarsfulla uppdrag att växa i!

- Flexibla arbetstider som kan anpassas efter ditt studieschema.

- Möjlighet att få praktisk erfarenhet och bygga ditt CV.

- Mentorstöd och möjlighet att lära av erfarna ekonomer.

- Ett dynamiskt och stöttande arbetsklimat.

ÖVRIGT

I den här rekryteringen samarbetar DOSPACE med A-hub och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på alice@a-hub.se.

Omfattning och placering: Du har ett flexibelt upplägg där du arbetar ca 5-8 h/veckan, från någon av siterna i Linköping.

Upplägg: Detta är ett konsultuppdrag på deltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.

Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.

Start: Start enligt överenskommelse, gärna vid månadsskifte maj/juni 2024.

Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Läs gärna mer om DOSPACE här (https://www.dospace.se/).

Ansök nu

Supporttekniker till Second Line

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 27
A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.
A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!
Just nu söker vi fleraSupporteknikertill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.
OM ROLLEN
Som supporttekniker i Second Line kommer du vara en del av en större servicedesk som hjälper bolagets medarbetare med att lösa IT-relaterade problem. Du kommer arbeta med de ärenden som inte avhjälpts i First Line, detta innebär mer avancerade problem och felsökning för att hjälpa verksamheten.
I rollen kommer du få jobba med ärenden inom bolagets Microsoftmiljö som exempelvis operativsystem (Windows 10), applikationer, hårdvara och nätverk. Du kommer även lösa grundläggande problem inom infrastruktur, servrar, SCCM och databaser mm.
När du jobbar med felsökning och problemlösning värdesätter vi att du systematiskt och metodiskt hjälper och/eller guidar användare i att finna en lösning. Arbetet utförs primärt över telefon, varvid du behöver trivas med att kommunicera och hjälpa användare på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Andra hjälpvägar är även via mail, chatt och en självbetjäningsportal.
ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
Som sökande tror vi att du har minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support och gärna en bakgrund inom kundservice i kombination med tekniskt kunnande och intresse.
Tekniskt tror vi att du har goda kunskaper inom exempelvis Windows, Microsoft Office, mjukvara, hårdvara och nätverk. Har du dessutom kunskaper och/eller erfarenheter av olika ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow), Active Directory (AD), ITIL och fjärrstyrning är det mycket meriterande.
Som person är du driven och ansvarstagande där du jobbar lika bra i team som självständigt. För att trivas i rollen har du lätt för att kommunicera samt förstår vikten av att leverera god service i dialogen med användare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i vårt urval.
Tjänsten ställer krav på att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
ÖVRIG INFORMATION
Placering:Mjärdevi, Linköping
Omfattning & Arbetstider: Heltid,varierande schema med tider mellan 07.00-18.00 måndag-fredag.
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se eller Alice Lindell på alice@a-hub.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.
A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu