Linköping: Spanish speaking customer service in Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spanish speaking customer service in Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

The company has developed a groundbreaking cloud service for transportation companies. They have customers all over the world.
They are experiencing strong demand of their product and because of that they need to strengthen their customer support department with a Spanish speaking person.
We are looking for an outgoing and self-motivated Spanish speaking person who wants to work with customer support towards Latin America but also towards English speaking customers.


Qualifications for this job
- Excellent customer assistance and problem solving skills.
- Excellent verbal presentation and communication techniques in clear Spanish language with no accent.
- Fluent in English.
- Computer experienced and internet-savvy, and exeprience iPhone and Android user.


As a customer service agent you will primarily work with Spanish speaking customers by supporting them when they contact you needing help with the system.
Customer contacts will take place through different channels: email, web chat and phone/Skype, so you need to have an excellent command of the Spanish language, both verbally and in writing.
It is a very developing work in an international environment where you will interact with a lot of people every day.
As the product is a so called cloud service, travelling will not be required for this position.
You don't need any specific technical knowledge for this position. You will get training regarding the system, but it's important that you are computer experienced and internet-savvy and that you have excellent customer assistance and problem solving skills.
Since we are an international company it's important that you also are fluent in English.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kundtjänstmedarbetare.

Vi söker dig som är intresserad av jobb inom Kundtjänst!

Läs mer Dec 5
Nytt
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Letar du efter en spännande heltidstjänst eller ett extrajobb inom Kundtjänst? Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger och vi får regelbundet in nya Kundtjänstjobb.

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi söker personer med eller utan erfarenhet, det viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att göra ett bra jobb!

Omfattning: Heltid / Deltid / Vid behov

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Läs mer Nov 9
Din roll

Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till Motala Energi!

I rollen som kundservicemedarbetare ingår du i ett kunnigt och erfaret team, där du har möjlighet att utveckla din kompetens i ditt dagliga samarbete med dina kollegor. Du erbjuds en bred roll där du får en överblick över flera områden inom el och energi, vilket passar dig som trivs i en utmanande arbetsmiljö där du har flera bollar i luften samtidigt. Du spelar en central roll i att skapa en trygg och professionell kundupplevelse i en föränderlig elmarknad.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bidra med support till företagets kunder via telefon och mejl. Kundkontakten innebär främst kontakt med privatpersoner och företagskunder där du svarar på frågor och löser ärenden rörande fakturering, avtal samt mer generella frågor rörande el och elprismarknaden. Andra ärenden förekommer också. Rollen innefattar även administration av inkomna ärenden och du också ansvarar för återkoppling gentemot kund i dina ärenden

Du kommer att ha möjlighet att växa i rollen och gradvis få mer ansvar för specifika frågor, samt specialisera dig i olika områden.

Start: Omgående

Placering: Linköping

Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar

Anställningsform/uppdragslängd: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult på Clevry, men jobbar ute hos kund. Du erbjuds ett kontrakt på initialt 6 månader, där målsättningen är att du efter detta blir överrekryterad direkt till Motala Energi, såtillvida båda parter är nöjda.

Din profil

Vi söker dig som:

- Gymnasieexamen
- Har erfarenhet från kundtjänst eller liknande
- Du trivs i en rådgivande roll med telefon som ditt främsta arbetsverktyg
- Har mycket god data- och systemvana
- Är flytande i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
- Vi ser det som meriterande om du har kunskaper i norska


Vi söker dig som är noggrann och har en strukturerad arbetsstil, där du har förmågan att hålla ett helhetsperspektiv över information och uppgifter även under högt arbetstempo. Du har en förmåga att arbeta effektivt och målinriktat för att uppnå bästa möjliga resultat. Du är också en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du kan ta egna initiativ och vara självgående vid behov. Vi tror att du är kommunikativ och framåt, och att du trivs i en social och utmanande roll med många olika kontaktytor.

Om företaget

Motala Energi är det lilla elbolaget med det stora hjärtat som utmanar den traditionella energibranschen. Motala Energi började i det lokala Motala stad, för att idag expanderat till ett nationellt bolag, men de vill fortfarande vara företaget som på flera plan stöttar det lokala. Motala Energi siktar på nyskapande och innovation, och genom att vara i framkant har de blivit en riktigt framgångssaga.

Motala Energi strävar efter att el ska vara enkelt, prisvärt och hållbart, samtidigt som de levererar förstklassig service till sina kunder. Det är här du kommer in - Motala Energi söker nämligen en kundservicemedarbetare, som vill vara med på den spännande förändrings- och utvecklingsresa som energibranschen och Motala Energi står inför.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Motala Energi med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Kundservicemedarbetare bank/finans/försäkring

Läs mer Aug 15
Vi söker nu fler duktiga personer som vill bli en del i våra konsultteam. Hos oss får du fast månadslön, tjänstepension enligt ITP, friskvårdsbidrag på 400kr/mån samt en dedikerad konsultchef.



Vi får regelbundet nya förfrågningar om konsulter så om du älskar kundservice och att överträffa kundens förväntan så kan du nu ansöka om att bli konsult hos oss

Vi hjälper flera olika kunder inom bla energi, åkeri, fastighet, ehandel och bank/finans så hos oss kan du få testa flera olika branscher beroende på vilka uppdrag som är aktuella.

Vem är du?

- Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom kundservice/contactcenter

- Är van vid att arbeta i Microsoft officepaket

- Talar och skriver flytande svenska samt meriterande med andra nordiska språk

- Gillar att ta egna initiativ och ständigt bidra med att förenkla och förbättra arbetssätt och processer

- Vill ha kul på jobbet och är en glädjespridare!

- Meriterande om du jobbat med bank, finans eller försäkring just nu

Cronwik startade 2014 och drivs av personer som själva arbetat i samtliga roller inom kundservice. Vi kan kundservice på riktigt!

Ansök nu

Spontanansökan kundservice

Läs mer Dec 6
Nytt
OM WORKZ

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder dig en trygg, fast anställning med kollektivavtal. Vi tar ansvar för din kompetensutveckling, vi coachar och ger feedback - allt för att säkerställa att du får en lång och framgångsrik tid inom kundserviceyrket.

Vi ger dig grunden för ditt fortsatta yrkesliv. Vi vill att du ska vara den bästa möjliga kundservicemedarbetaren. Därför investerar vi både tid och pengar på att certifiera dig. Det gör vi för både din, Workz och våra uppdragsgivares skull. Certifieringen bygger på en rejäl grundutbildning följd av olika träningspass och löpande coachning och utvärdering, allt med fokus på dina egna utvecklingsbehov. Det kommer göra dig mer effektiv, trygg och glad på jobbet.

Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.

Hittar du inte rollen du söker efter? Då har du kommit rätt! Här kan du skicka in en spontanansökan. Hos oss går det undan och redan imorgon kan det vara dig vi letar efter! Vi söker ständigt nya talanger inom kundservice, så är du intresserad av att arbeta hos via oss är du varmt välkommen att skicka in en spontanansökan!

Vi söker främst dig som behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med övriga nordiska språkkunskaper. Samt dig med en fullständigt gymnasieutbildning.

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sida fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN

Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mejl direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Supportmedarbetare för kundspecifikt uppdrag

Läs mer Aug 10
Vi söker nu fler medarbetare till vårt supportteam! Arbetet utförs på plats på vårt kontor, som är beläget i centrala Linköping.

Uppdraget är tvådelat, där det dels består av att via telefon hjälpa företag att rapportera in lönestatistik, dels att utföra granskningar av företagens inskickade uppgifter.

Vem är du?
Du är lättlärd med känsla för god service och logiskt tänkande. Är du en person som trivs med högt tempo och som har ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter, så har vi jobbet för dig!

Vi ser gärna att du:

- är service-minded

- har god datorvana
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- är noggrann
- har ett logiskt tänkande och ett öga för detaljer
- är flexibel och stresstålig


Du behöver ha en god samarbetsförmåga i kombination med att du trivs med att arbeta självständigt. Det är viktigt att du kan formulera dig väl, har förmåga att göra olika rimlighetsbedömningar samt har en god servicekänsla för att kunna bemöta alla olika företag på ett korrekt och positivt sätt.

Övrigt

Våra arbetstider är vardagar kl. 8:00-17:00. Vi erbjuder anställning per timme mellan oktober och december, med chans till förlängning. Vi erbjuder inget arbete på distans.

Obligatorisk utbildning sker vecka 38 och 39.

Vilka är vi?

Vi är Origo Group, ett ledande insikts- och undersökningsföretag. Vi hjälper beslutsfattare i näringsliv och samhälle att tryggt ta steget in i framtiden. Det gör vi genom att ta fram väl underbyggda insikter om vad kunderna egentligen tycker, hur marknaden utvecklas, hur varumärket uppfattas och hur nöjda medarbetarna är.

Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Linköping och du kommer vara placerad på Linköpings kontor.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer kommer att hållas löpande under juni och augusti, så vänta inte med din ansökan! Välkommen till Origo Group!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Avenda Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Avenda Solutions AB .

Studentjobb: Löpande bokföring i Linköping

Bokförare
Läs mer Nov 28
För kunds räkning söker vi en student som vill jobba extra med löpande bokföring vid sidan om studierna.
Arbetet kommer att utföras på ett mycket intressant SaaS-företag i Linköping (Mjärdevi). Det är ett svenskt AB med kunder i över 60 länder.
För denna tjänst behöver du ha erfarenhet av löpande bokföring (från skolan eller yrkeslivet).
Denna tjänst lämpar sig väldigt bra för en ekonomistudent på universitet som har ett stort intresse för bokföring och redovisning.
Det är viktigt att du är noggrann och samtidigt kan hålla ett högt tempo när du bokför.
All bokföring görs i Visma.


Det handlar om 25-35 timmar per månad och arbetstiderna kan anpassas så att det fungerar att arbeta parallellt med studierna.


Företaget erbjuder:
* Spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.
* En trevlig arbetsmiljö och högt i tak.


Om du tycker att detta låter intressant så ser vi framemot att träffa dig. CV och en kortare presentation av dig själv kan skickas till jobs [at] avendaconsulting.se.


Observera att arbetsplatsen är i Linköping.

Ansök nu

React Native / Redux App-utvecklare till Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 4
Vi söker dig som brinner för React Native och app-utveckling och har erfarenhet av Redux. Du är målmedveten, duktig på att arbeta såväl självständigt som i team och har ett genuint intresse för programmering.


Om dig
Vi söker dig som passar in på följande beskrivning:
* Du har studerat på universitet/högskola med inriktning mjukvaruutveckling.
* Du har utvecklat appar i React Native.
* Du har redan programmerat en hel del, antingen på fritiden eller som anställd.
* Du har ett öga för snygg design.
* Du har erfarenhet av git och det är en fördel om du tidigare jobbat agilt och har erfarenhet av continuous integration.
* Du har ett bra driv och kan jobba självständigt.


Om kunden
Kunden har utvecklat en mobility as a service-plattform som används av transportbolag i hela världen.
Kunden upplever en stark efterfrågan på sin produkt och behöver därför utöka sitt utvecklingsteam.

Ansök nu

English and Spanish speaking Account Manager to Linköping

Telefonförsäljare
Läs mer Aug 15
The company has developed a groundbreaking cloud service for transportation companies. They have customers all over the world.
They are experiencing strong demand of their product and because of that they need to strengthen their sales with a Spanish and English speaking salesperson.
We are looking for an outgoing and self-motivated Spanish and English speaking person who wants to work with sales from the company's office in Linköping towards North America.


About you
Qualifications for this job
- A couple of years’ experience in B2B sales.
- Excellent customer assistance and problem solving skills.
- Fluent in English and Spanish with no accent.


We see it as a positive if you have previous experience in working with international SaaS sales.


About this position
You will mostly work with assigned qualified leads.
A lead is a transportation company who is looking to upgrade their booking system.
You will work with the full sales cycle from first demo to a closed deal. After the deal is closed you will continue working with the customers to make sure we keep them happy.
The sales will mainly be done via web meetings and phone, so travelling will not be required for this position.
It is a very developing job in an international environment where you will interact with a lot of people every day.

Ansök nu

English speaking Account Manager to Linköping

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 25
The company has developed a groundbreaking cloud service for transportation companies. They have customers all over the world.
They are experiencing strong demand of their product and because of that they need to strengthen their sales with an English speaking salesperson.
We are looking for an outgoing and self-motivated English speaking person who wants to work with sales from the company's office in Linköping towards North America.


About you
Qualifications for this job
- A couple of years’ experience in B2B sales.
- Excellent customer assistance and problem solving skills.
- Fluent in English with no accent.


We see it as a positive if you have previous experience in working with international SaaS sales.


About this position
You will mostly work with assigned qualified leads.
A lead is a transportation company who is looking to upgrade their booking system.
You will work with the full sales cycle from first demo to a closed deal. After the deal is closed you will continue working with the customers to make sure we keep them happy.
The sales will mainly be done via web meetings and phone, so travelling will not be required for this position.
It is a very developing job in an international environment where you will interact with a lot of people every day.

Ansök nu

English and Spanish speaking Account Manager to Linköping

Telefonförsäljare
Läs mer Jun 30
The company has developed a groundbreaking cloud service for transportation companies. They have customers all over the world.
They are experiencing strong demand of their product and because of that they need to strengthen their sales with a Spanish and English speaking salesperson.
We are looking for an outgoing and self-motivated Spanish and English speaking person who wants to work with sales from the company's office in Linköping towards North America.


About you
Qualifications for this job
- A couple of years’ experience in B2B sales.
- Excellent customer assistance and problem solving skills.
- Fluent in English and Spanish with no accent.


We see it as a positive if you have previous experience in working with international SaaS sales.


About this position
You will mostly work with assigned qualified leads.
A lead is a transportation company who is looking to upgrade their booking system.
You will work with the full sales cycle from first demo to a closed deal. After the deal is closed you will continue working with the customers to make sure we keep them happy.
The sales will mainly be done via web meetings and phone, so travelling will not be required for this position.
It is a very developing job in an international environment where you will interact with a lot of people every day.

Ansök nu

A highly skilled Java backend developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 26
About us
Avenda Consulting is a Swedish software consulting company.
We work both with assignments on customer site and in-house projects.


About you
Required competence:
* Expert knowledge in Java development.
* Experience in server development in Java.
* Experience in working with open source projects for Linux.


Good to have:
* Experience in PHP, HTML5 and JavaScript.
* Experience in HTTPRequests and JSON.
* Experience in Eclipse.
* Experience in Tomcat and Git.


As a person you should be outgoing and you need to be able to work both on your own as well as a part of a team.


The work task
We now need to hire a highly skilled Java developer to a client in Linköping.
This is a great opportunity for someone who wants to work in an international environment in a fast growing company.
We are looking for a senior software developer with long experience in Java backend development.
If you have been developing software all your life and if you look at programming as more than just a job, then you are definitely the right person for this position.

Ansök nu