Linköping: C# utvecklare till växande UCS Mindbite

Hitta ansökningsinfo om jobbet C# utvecklare till växande UCS Mindbite i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du hjälpa företag att effektivisera sin verksamhet genom att skapa mer lättförståeliga och användarvänliga system och funktioner? UCS Mindbite har gjort ett starkt avtryck med sin framfart sedan uppstarten i juli och vi söker nu efter fler utvecklare som vill vara med på deras framgångsresa!

Information om tjänsten
UCS Mindbite har sedan start haft en gynnsam framgång. Mycket på grund av det driv och engagemang som finns i bolaget. I dagsläget arbetar 14 härliga anställda på företaget som längtar efter sina nästa kollegor! Som utvecklare blir du en viktig pusselbit i företagets stora satsning. Tillsammans med teamet kommer du att få vara med och fortsätta lägga grunden för en långsiktig och lönsam etablering på marknaden.

I rollen kommer du primärt att arbeta fullstack med systemintegrationer, applikationer och publik webb. Du kommer att arbeta inhouse i projektform med målsättningen att på bästa vis digitalisera dina kunders visioner. Möjligheten att arbeta en del som resurskonsult ute hos kund finns med om så önskas. Som en del av UCS-koncernen har Mindbite en trygg uppbackning och nära samarbete med resterande delar av UCS-företagen.

Tobias, VD för det företaget söker nu efter sina nästa medarbetare.

Vem är du?
Först och främst ser vi att du vill vara med på en utvecklingsresa! Vad innebär det? Att du kommer med driv, engagemang och intresse för att driva varumärket framåt. Vi ser gärna att du är nyfiken, kreativ och har en vilja att utveckla och effektivisera företagets produkter och tjänster. För att hantera det dagliga arbetsuppgifterna väl ser vi att du är en självgående person med passion för problemlösning.

Du värnar om samarbeten med både kollegor och kunder och har lätt för att diskutera lösningar och göra dig förstådd. Sist men inte minst värdesätter du en god och öppen företagskultur, samtal vid kaffemaskinen och deltagande vid det roliga aktiviteterna som organiseras.

Vad bör du ha med dig in i rollen?
Du som söker tjänsten har någon form av erfarenhet inom utveckling. Kanske har du läst en utbildning inom IT, programmerat på fritiden eller tidigare arbetat som utvecklare. För att kunna samtala med alla kunder ser vi att du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Företaget arbetar med ett flertal tekniker och verktyg men det vanligaste är C# och .Net ramverket.

Vilka arbetsuppgifter kommer du att ha?
Här har du på sikt möjlighet att själv påverka vilken typ av projekt du vill ta dig an. Till en början kommer många projekt att fokusera på till exempel:

• Ny- och vidareutveckling av integrationer och applikationer
• Kravspecificering
• Förstudier
• Upprätthålla goda kunddialoger

Övrigt

START: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på felicia.engvall@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Linköping som Övriga ekonomer.

Product Owner

Läs mer Jan 20
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions supports health care professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 800 employees in several countries.

The position

Cambio has recently taken the step to become a service delivery organization.

From an installation perspective this means new challenges, not only because the product has changed but also finding well-functioning ways of working between R&D and Cambio’s new Operations organization.

We are searching for a structured individual with a technical interest who enjoys taking leadership.
Maybe you are a developer or architect who wants to try something new?
You could also be a technical PO looking for new exciting challenges?

If so, then we have got a fantastic opportunity for you to become the Product Owner for our awesome Automation & Installation team at Cambio.

As the product owner for Automation and Installation team, you will plan and manage the work for a distributed team with members both in Sweden and Sri Lanka.

You will maintain a prioritized backlog and other typical PO responsibilities.

You will be responsible for a long term vision for the products and make sure the team is moving towards the vision.

You will have a lot of interaction with both internal and external customers.

At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.?Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeate?everything we do.

About you

You are a person with good analytical and communication skills both towards internal and external stakeholders. You enjoy coordinating tasks and being a central point of contact for your product. As a person you are communicative and enthusiastic, possessing a natural drive where you enjoy shaping your own work.

You have a passion for technology, and you are curious about what new products and technologies might offer.

Requirements?

- A few years of experience working with either software development or system engineering

- Experience and understanding of automation and automation frameworks

- Experience and understanding of installation and installation frameworks

- A DevOps mindset

- A degree in computer science or similar

- Fluent in writing and speaking English

It's a bonus if you have

- Product Owner certification or experience as a Product Owner

- Experience in Load and/or Performance testing

- Experience in Docker, Kubernetes, OpenShift or other container?platform?solutions

- Experience with Redhat Ansible

- Fluent in writing and speaking Swedish

Place of employment: Linköping, Stockholm (förekommer resor till Linköping)



At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.

Scope: Full time?



Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period

Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.?

We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in Sweden .?We will ask for verification during the process.?

We look forward to receiving your application!

Read more about us here! (https://www.cambiogroup.com/)

Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site (https://cambio.teamtailor.com/)

Ansök nu

Systemutvecklare .Net till Fujitsu Development Studio

Läs mer Jan 19
Fujitsu satsar i Linköping. Både på att utöka teamet, men framförallt på dig som nästa medarbetare. Som konsult hos Fujitsu får du vara med och driva spännande kundprojekt inom ett kompetent team med erfarna och härliga kollegor. Du tilldelas stort ansvar att driva kundnära projekt inom nyutveckling och vidareutveckling. Gillar du utmaningar, modern teknik och utveckling i framkant så är detta tjänsten för dig!

VEM ÄR DU
För att lyckas hos oss är det viktigaste vem du är, inte antal års arbetslivserfarenhet av systemutveckling. Vi söker dig som är vetgirig och vill utvecklas. Ställs du inför ett nytt problem - då knyter du kontakter internt, ställer frågor och har förmågan att själv eller tillsammans med övriga teamet hitta en lösning.

Vi lägger även stort värde i din sociala förmåga. Vi tror att du tycker om människor och verkar för ett samarbete där du är kommunikativ och trevlig. Svårare än så är det inte.

På Fujitsu får du ta del av ett unikt och genomtänkt onboardingprogram. Programmet fokuserar på att skapa rätt förutsättningar för dig i din roll samt i samarbetet ut mot kund. Dessutom främjar programmet kompetensdelning mellan kollegor, vilket ger dig en unik möjlighet att lära från erfarna och kompetenta kollegor!

Kompetensutveckling är en central del hos Fujitsu. Det du inte kan idag, det kommer du få lära dig hos dem. Det finns en tydlig plan för hur alla medarbetare ska få rätt förutsättningar att växa på lång sikt - både själva och tillsammans med Fujitsu.

OM ROLLEN/TEKNIKEN
Kärnan i Fujitsus leverans bygger på Microsoft och .Net. Vi ser därför att du har en relevant utbildningsbakgrund inom området - antingen från universitet, högskola eller yrkeshögskola. Tidigare arbetslivserfarenhet är självklart meriterande, men inget krav. Vi söker både dig som letar efter ditt första jobb efter studierna, och dig som vill ta nästa steg i din karriär.

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet/kunskap inom:

- Systemutveckling .NET/C#

- React, JavaScript, HTML, CSS

- Agilt arbete, såsom Scrum, Kanban eller Extreme programming

- Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande kunskap/erfarenhet:

- TypeScript, Vue.js, Next.js, Angular

- Entity Framework

- Power Apps (Microsoft Power Platform)

VAD ERBJUDER VI
Som medarbetare hos Fujitsu möter du ny och spännande teknik. Artificiell intelligens, IoT, Big Data, Hybrid IT och mycket mer. Vi erbjuder en hybrid arbetsmiljö med flextider där du får frihet under ansvar att själv lägga upp ditt arbete. Utöver det får du ta del av en inkluderande kultur med stark sammanhållning samtidigt som du får se bortom tekniken och fokusera på den konkreta nyttan för våra kunder, för samhället och för miljön.

OM FUJITSU
Fujitsu är ett världsledande japanskt företag inom IT och kommunikation. Vår marknad bygger på närhet till våra lokala kunder samtidigt som vi har det globala Fujitsu i ryggen. Det ger oss möjlighet att erbjuda alla våra kunder en bred palett av kreativa lösningar samtidigt som det ger oss de rätta verktygen att vara en föregångare inom innovation. Fujitsu erbjuder en komplett portfölj av tjänster, lösningar och produkter - vi är en global partner i den digitala transformationen

ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Plats: Linköping, på Fujitsus centrala (och inom kort nyrenoverade) kontor

Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader med efterföljande överrekrytering till Fujitsu.

I denna process samarbetar Fujitsu med A-hub. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se.

Ansök nu

Tech Lead till UCS Mindbite

Läs mer Jan 17
Första juli 2022 bildades bolaget UCS Mindbite med kontor i Linköping och Vimmerby. Trots att bolaget är helt nytt så finns väldigt mycket kunskap, erfarenheter och kunniga personer i verksamheten. UCS Mindbite är ett nytt dotterbolag till etablerade UCS Group och bolaget bildades genom förvärvet av Mindbite AB i Vimmerby. Det är bakgrunden, men vi blickar framåt.

Digitaliseringens framfart finner inga gränser. UCS Mindbite vill fortsätta leverera produkt- och konsulttjänster för integration, applikations- och systemutveckling, publik webb samt inom dataanalys och beslutsstöd. Det är här du kommer in!

OM BOLAGET

Då bolaget är nytt får du en unik chans att komma in tidigt. Det innebär att du får vara med att bidra, påverka samt sätta din prägel på både din roll och hur UCS Mindbite ska jobba framöver. Organisationen är platt, det är korta beslutsvägar och möjligheterna är stora.

UCS Mindbite består idag av 15 anställda, varav åtta systemutvecklare. Bolaget vill nu stärka sina positioner i regionen och utöka teamet med ytterligare en senior systemutvecklare. I denna roll kommer du utöver att själv utveckla även kombinera rollen med ett utökat Tech Lead-ansvar i olika kundprojekt och leveranser.

Hoppas du vill vara med på den fortsatta resan? En resa som bolaget gör tillsammans med sina medarbetare, där allas input och bidrag räknas. Det är teamet som är i fokus, vi gör det tillsammans.

OM ROLLEN

Som Tech Lead kommer du bli en del av projektorganisationen som driver och implementerar pågående projekt utifrån tekniskt perspektiv. I rollen innebär det att vara den primära kontakten för projektgruppen som ger teknisk vägledning på hög nivå och även strategiskt stöd till andra personer i organisationen.

I rollen som Tech Lead är du bland annat:

- Operativt delaktig i systemutveckling och projekt

- Ansvarig för kravhantering i form av att bryta ner funktionella krav, som beskriver hur systemet interagerar med användarna, till tekniska krav

- Ansvarig för att leda projektgruppens utvecklare under den dagliga verksamheten

- Ansvarig för den tekniska arkitekturen och kvaliteten på projektets leverans

- Ansvarig för teknisk onboarding av nya medlemmar till projektet eller produktdomänen

- Initierar till projektledare eventuella behov av förstudier eller proof of concepts

- Säkerställer en balans mellan leveranshastighet och teknisk kvalitet på leveranser (tid, kostnad, kvalitet) och kommunicerar till projektledare

- Ger ett tekniskt perspektiv för att stödja projektledaren i beslutsfattande

- Levererar tidsuppskattningar på hög nivå som grund för roadmap och milstolpar

- Kommunicerar till projektledare eventuella risker eller farhågor gällande projektgruppens förmåga att leverera enligt förväntningarna

Du behöver självklart inte pricka av alla punkter ovan utan rollen anpassas efter dina kunskaper, erfarenheter och önskemål.

VEM ÄR DU

Vi söker dig som har en hög teknisk kometens, samt som har mycket goda kunskaper inom system- och webbutveckling och integrationer. För att passa i rollen har du en analytisk förmåga samt problemlösningsförmåga där du med ett kritiskt tänkande ser möjligheter och lösningar. Vi tror även att du har förmågan att vara detaljorienterad, samtidigt som du inte tappar den övergripande bilden i projekten.

Som Tech Lead ser vi att du har bra ledaregenskaper där du jobbar nära verksamhetens utvecklare och projektledare. Antingen har du haft en liknande roll tidigare, eller så är rollen som Tech Lead ett naturligt nästa steg för dig i din karriär.

VI ERBJUDER DIG

- Personlig utveckling

- Flexibla arbetstider som anpassas efter dig och våra kunders behov

- En rakt igenom molnbaserad verksamhet som skapar flexibilitet i ditt liv

- Eget val av dator

- Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag

- Aktivt pensionssparande oavsett ålder

ÖVRIGT

Upplägg: UCS Mindbite samarbetar med A-hub i denna rekrytering. Du kommer bli anställd av UCS Mindbite.

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Placering: Linköping eller Vimmerby. Vi erbjuder hybridarbete.

Ansök nu

Tech Lead (PHP) inom e-handel till CAG Ateles

Läs mer Jan 17
Som Tech Lead på CAG Ateles kommer du att arbeta nära kund i en rådgivande roll där du tillsammans med ditt team hjälper kunderna att utveckla effektiva e-handelslösningar för framtiden.

Det finns ett ordspråk som lyder ”- If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together”. Vi på CAG Ateles tror på att jobba tillsammans för samma mål. Vår strävan, det vi tror på och vår uttalade vision är att vara Nordens bästa arbetsplats!

Dina arbetsuppgifter
Som Tech Lead kommer du bygga dynamiska, snabba och föränderliga lösningar samt avancerade integrationer med nya tekniska plattformar. Tillsammans med ditt team ansvarar du för allt från designbeslut till systemarkitektur utifrån givna plattformar och tekniker. De e-handelsplattformar vi arbetar med är marknadsledande, till exempel Adobe Commerce (Magento) och Pimcore.

I teamet följer vi agila utvecklingsmetoder och arbetet sker främst i projektform, vanligtvis under 6-12 månader med många releaser längs vägen. Du kommer snabbt se resultatet av ditt arbete i våra kunders webbshoppar och system.

I rollen som Tech Lead kommer du utöver att själv jobba med utveckling även ta en ledande roll i arbetet. Du koordinerar och styr ditt team samt jobbar aktivt för att möjliggöra ett effektivt och bra samarbete. Du kommer ha det tekniska ansvaret där du med en helhetssyn lyfter blicken för att se vad nästa steg kommer att vara. Även kunskapsspridning är en viktig del i rollen samt att du gillar att jobba med människor och i grupp!

Som Tech Lead arbetar du tätt med andra nyckelpersoner i bolaget som exempelvis Business Analysts, Client Success Managers och projektledare. I nära samarbete med dem jobbar du konsultativt med kund för att sedan bryta ner krav och förmedla dem till teamet.

Vad vi erbjuder
Som anställd på CAG Ateles får du arbeta på ett bolag som har en utmanande och spännande resa framför sig. Du kommer vara med på den resan och påverka bolagets riktning.

Du blir en del av ett team som verkligen trivs ihop och gärna ses för flera sociala aktiviteter, kompetensutveckling och annat roligt! Hos oss finns stor frihet och vi erbjuder flexibelt distansarbete som planeras i samråd med våra kunder.

Vem är du?
Vi tror att du har minst fem års erfarenhet inom webbutveckling/systemutveckling, framför allt inom följande:

- PHP och JavaScript

- HTML5 och CSS3

- Ramverken React och/eller Vue

- XML, JSON och REST/http-tjänster

- Har du tidigare erfarenhet av e-handelslösningar eller e-handelsplattformar, exempelvis Adobe Commerce (Magento) och Pimcore, är det mycket meriterande. Även kunskaper i SEO, SEM eller CRO är meriterande

Vi tror även att du har tidigare erfarenhet av ledarskap eller en vilja att utvecklas inom området. Som person är du trygg och självständig i ditt arbete. Du har en stark ansvarskänsla, är handlingskraftig och vill leverera kvalitativa resultat. Framför allt tror vi att du tillsammans med dina kollegor hos oss vill bygga vår framtida arbetsplats!

Om oss
Vi på CAG Ateles är tech, tillväxt och innovation - allt stöpt i en form där vi älskar e-handel! Vi är drygt 50 medarbetare som trivs ihop, jobbar för att utveckla oss själva och de bolag vi arbetar med. Självklart ses vi också för AWs och andra sociala aktiviteter. På CAG Ateles utvecklas och förändras vi hela tiden, hos oss får alla vara med och bygga vår arbetsplats.

Vi är även en del av CAG-koncernen, CAG Group, där vi är totalt 10 bolag och ca 450 medarbetare. Det gör att vi kan erbjuda det lilla bolagets beslutsvägar och familjära känsla, med den stora kunskapsintensiva organisationen i ryggen. Våra medarbetare har starkt inflytande både i den individuella och organisatoriska utvecklingen.

Låter det intressant?
Anställning: Tillsvidareanställning direkt hos CAG Ateles. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta sebastian@a-hub.se

Placering: På CAG Ateles kontor i Linköping eller Borås. Vi erbjuder ett flexibelt Hybrid-upplägg med möjligheter att arbeta både från kontoret och/eller hemifrån.

Start: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Examensarbete hos oss på SysPartner

Läs mer Jan 12
Är du i slutet av din utbildning inom datateknik, mjukvaruteknik eller liknande och letar efter examensarbete till våren? Leta inte mer. Vi har flera spännande och utmanande exjobb som bara väntar på dig att hugga tag i. Under våren 2023 kommer vi att ta in flera studenter för examensarbete hos oss - missa inte chansen att bli en av dem!

Många företag pratar om vikten av sammanhållning, möjlighet till utveckling och nyttan av glada medarbetare, men inte lika många följer sina ledord. Ända sedan SysPartner grundades har vårt viktigaste mål varit att våra anställda skall må bra och trivas hos oss, att de ska få växa och utvecklas i sina yrkesroller och alltid ha chansen till de utmaningar de strävar efter. Självklart har vi moderna kontor med hybrid arbetsplats.

Vad kan exjobb hos oss innebära?
Då vi är ett företag med stort teknikintresse har vi flera spännande examensprojekt vi skulle vilja genomföra internt för att skapa nytt genom framväxande teknik. Vi är även öppna för att hjälpa dig realisera din egen projektidé om den är relaterad till vad vi gör.

Varför exjobba på SysPartner?

- Du blir tilldelad en handledare internt som kan guida dig hela vägen från start till mål.

- Som exjobbare hos oss är du självklart medbjuden på våra after works och andra roligheter, precis som resten av alla anställda, och du har givetvis en fast kontorsplats att nyttja under ditt exjobb, på vårt supermysiga och familjära kontor i Mjärdevi Center.

- Du får tillgång till ett stort, härligt nätverk av kollegor med helt grymt mycket samlad kunskap och kompetens.

- Att skriva exjobb på SysPartner är dessutom ett bra sätt att få inblick i vad det innebär att arbeta som konsult hos oss och lära känna oss som bolag.

- Är du rätt för oss, och vi för dig, finns stora möjligheter att börja jobba hos oss efteråt!

Vem är du då?
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, som gillar att koda och att hitta lösningar på problem. Du är i slutet av din utbildning inom datateknik, mjukvaruteknik eller liknande. Vi tror att du är analytiskt lagd, gillar att arbeta systematiskt och är initiativtagande samtidigt som du har fötterna på jorden. Goda kunskaper i det svenska och engelska språket är ett krav.

Ansökningsprocess
Du kan ansöka till oss antingen individuellt eller i par. Söker ni i par så vill vi gärna ha in en separat ansökan ifrån er båda, men se till att det framgår vem du vill skriva tillsammans med. Ansökan ska inkludera CV tillsammans med en kort beskrivning av vilket ämne du/ni är intresserad av och varför. Ni kan givetvis ha samma beskrivning om ni söker ihop.

Ansök via vår hemsida redan idag! Intervjuer sker löpande.

Vilka är vi?
SysPartner grundades 2005, och under våra drygt 15 år i branschen har vi växt och expanderat snabbt. Med fem gasellutmärkelser under bältet, många nöjda kunder och en konsultstab som växer för varje månad kan vi inte annat än känna stolthet.

Även om vi är verksamma inom flera olika affärsområden har vår grundpelare alltid varit IT-konsultation, och det är där vi har vår primära affärsverksamhet, med bred kompetens inom alla delar av IT-området, från supportpersonal till IT-arkitektur. På SysPartner arbetar vi enligt devisen ”Trevliga proffs”, vilket för oss innebär att vi är positiva, kunniga och ödmjuka. Våra konsulter möter de utmaningar de ställs inför med en positiv attityd, stor kompetens och en konstant vilja att leverera det absolut bästa för just deras kund eller i deras projekt.

Hoppas du blivit nyfiken på oss. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Professionals Nord Rekrytering AB .

Kundservicemedarbetare till Motala Energi

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 31
Motala Energi är utmanaren i en traditionell bransch som vill göra allt för att förenkla och tillföra värde för kunden. Att vara i framkant är en av de viktigaste framgångsfaktorerna för Motala Energi och deras vision är "El är som allra bäst när den är enkel, klimatvänlig och långsiktigt prisvärd!"

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Motala Energi en kundservicemedarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Motala Energi under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare hos Motala Energi kommer du vara ansiktet utåt och representera Motala Energi. Du kommer bli en del av ett engagerat team som strävar efter service i världsklass och siter i ljusa och fräscha lokaler i centrala Linköping. Du kommer ansvara för inkommande samtal från företagets kunder och hjälper dem kring frågor om exempelvis fakturor, abonnemang och tekniskt support. Som person behöver du vara serviceinriktad och vara lyhörd för kundens behov, samtidigt som du har merförsäljning i åtanke för att hjälpa varje kund att hitta det bästa upplägget för just dem. Du är också en duktig problemlösare som strävar efter högsta möjliga kundnöjdhet. Motala Energi satsar på sin personal och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Vi söker dig som:

• Erfarenhet av att arbeta med dator och Officepaketet
• Har intresse för att arbeta med service i världsklass 
• Kommunicerar obehindrat på svenska såväl i tal som skrift

Det är meriterande om du kommunicerar obehindrat på svenska såväl i tal som skrift

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Motala Energi. Du är lösningsorienterad, social, har en god kommunikativ förmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Dessutom är du kvalitetsmedveten, ansvarstagande och gillar att arbeta efter uppsatta mål såväl individuellt som i grupp. 

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid 
STAD: Linköping
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Solpanelsinstallatörer till Sunsolutions!

Möbelmontör/Inredningsmontör
Läs mer Jan 30
Vill du vara med och bygga framtidens energi? Sunsolutions söker nu drivna solpanelsinstallatörer som vill vara en del av en snabbt växande organisation och leverera kompletta solelslösningar. Är du den solstråle vi söker? Sök tjänsten redan idag, då urvalet sker löpande!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker i samarbete med Sunsolutions solpanelsinstallatörer till deras verksamhet i Motala. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Sunsolutions.   

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Sunsoultions önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Sunsolutions är den kompletta leverantören av solelslösningar till företag. Med en gedigen erfarenhet av mångårigt arbete inom förnybar energi leverera man idag marknadens mest kompletta solelanläggningar med produkter av högsta kvalitet. Utöver de miljömässiga aspekterna lägger man stor vikt i ekonomisk hållbarhet för att så många som möjligt ska våga satsa på en egen elproduktion.

Sunsolutions by Telecon är även verksamma inom vindkraft. Man är idag en av Sveriges ledande leverantörer till vindkraftsbranschen och har under många år installerat totallösningar för vindmätning i såväl Sverige som övriga Europa

Arbetsuppgifter:
Som solpanelsinstallatör kommer du ingå i företagets sammansvetsade installationsteam. Teamet består idag av 6 personer som tillsammans installerar solpanelsanläggningar från början till slut ute på fält. Huvudfokus ligger främst på stora fastigheter och solpanelsparker. Man har ett stort säkerhetstänk och är beroende av väder och vind vilket innebär att ingen dag är den andra lik.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara: 

• Montering av solpaneler och montagesystem
• Dokumentation och utläsning av byggnadsunderlag för de projekt man jobbar i
• Service-och reparationsarbete

Vi söker dig som: 

Har en god samarbetsförmåga , är social och kan samspela internt som externt. Rollen kräver att du kan ta eget ansvar och arbeta självständigt för att lösa en uppgift. Man lägger stor vikt i att ha ett eget driv och en initiativförmåga som gör att man kan driva processer framåt. I rollen ställs höga krav på flexibilitet då planeringen snabbt kan förändras, det är därför viktigt att du snabbt kan hitta ett tillvägagångssätt för att lösa uppgiften.

Besitter du ett gediget intresse av förnybar energi och vill vara en del av den snabbväxande branschen är det ett stort plus för den här tjänsten. 

Krav:     

• Kunna arbeta på hög höjd och trivas med arbete utomhus i ur och skur 
• B-Körkort
• God fysik och god kondition
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Har du en teknisk bakgrund eller tidigare arbetslivserfarenhet inom montage eller byggnadsarbete är det meriterande för tjänsten. Har du ett BE-körkort ses det som ett stort plus, men är inget krav för tjänsten

Du erbjuds:
En arbetsplats där man är måna om sin anställda, man prioriterar trivsel och vågar satsa på sina medarbetare för att bygga relationer på lång sikt. Du kommer bli del av ett tight team där man hjälper och stöttar varandra. Beslutsvägarna är korta och du kommer får möjlighet att vara involverad och påverka de besluts som fattas.

Sunsolutions erbjuder dessutom generösa pensionslösningar, förmånlig sjukförsäkring samt friskvårdsbidrag.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 6 månaders provanställning kommer att tillämpas
STAD: Motala
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Senior projektledare till Beyond Gravity

Projektledare, IT
Läs mer Jan 26
Beyond Gravity har sedan en tid tillbaka befunnit sig på en kraftig expansionsresa. Företaget har vuxit enormt med personal, med nya spännande uppdrag samt med en ny produktionsanläggning i Linköping som snart står klar. Nu har du möjlighet att få en nyckelroll i organisationen och samtidigt vara med och bidra till företagets framfart och tillväxt!

Information om tjänsten
För den här rollen kommer du att vara placerad på företagets kontor i Linköping och tillhöra avdelningen Programs som idag består av cirka 30 personer. Avdelningen ansvarar för att driva och samordna de projekt och program som finns i organisationen. Företaget har även kontor i Göteborg samt i övriga Europa och USA. Då arbetsmiljön är internationell förekommer tjänsteresor i mindre utsträckning.

Som senior projektledare kommer du att ansvara för Projekt Kuiper, ett projekt som Amazon driver i syfte att erbjuda ett snabbt och prisvärt bredband för människor över hela världen. Kontraktet med Amazon är den enskilt största order i Beyond Gravitys historia som kommer att stödja dussintals uppskjutningar. Till projektet kommer Beyond Gravity att designa och tillverka de skalbara dispensersystemen. För att kunna göra detta i den omfattning som krävs står snart en helt ny produktionsanläggning upprättad.

I rollen som projektledare har du möjlighet att arbeta delar av tiden hemifrån, men du behöver vara beredd på att projekten under vissa faser kräver större närvaro på plats. Denna tjänst kräver en bakgrundskontroll samt säkerhetsintervju innan anställning.

Dina arbetsuppgifter:
Som projektledare för Kuiper förväntas du leda projektet genom alla faser och framgångsrikt leverera enligt de mål vad gäller tekniska krav, budget samt tidsplan. Som stöd i rollen kommer du att ha fem underprojektledare samt en support-avdelning som bistår dig i den dagliga verksamheten och uppföljningen. Dina ansvarsområden kommer att vara fokuserade på:

• Ledning av multidisciplinärt projektteam
• Rapportering av projektstatus till styrgrupp och kund
• Uppföljning av tidsplan och kontraktuella milstenar
• Planering av projektleverans
• Kunddialoger
• Aktiv riskhantering
• Samordna underleverantörer, partners och leverantörer
• Hantering av budget
• Upprätthållande av korrekta prognoser

Vem söker vi?
För den här tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och erfarenheter. För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och van att prioritera i en komplex miljö. Du får människor med dig och uppskattar att utveckla nära samarbete med andra avdelningar för att säkerställa smidiga processer internt.

Krav:

• Utbildning inom teknik, gärna civilingenjörsnivå
• Erfarenhet av arbete i internationella projekt
• Erfarenhet av att leda och leverera komplexa tekniska utvecklingsprojekt
• Tydlig och disciplinerad kompetens inom projektledningsmetodik
• Förmåga att arbeta självständigt och visa effektivt beslutsfattande
• God kompetens i Microsoft Office-verktyg samt affärssystem, gärna IFS
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Svenskt medborgarskap

START: Efter hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid

Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, alla frågor kring tjänsten hänvisas till felicia.engvall@pn.se.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till AMRA Medical!

Backend-utvecklare
Läs mer Jan 30
Information om tjänsten
AMRA Medical är life-science företaget i spetsen för medicinsk bildbehandling och precisionsmedicin. Företaget har utvecklat en mjukvaruplattform för att mäta kroppssammansättning. Analysresultaten användas sedan som stöd för beslutsfattande inom sjukvården, medicinsk forskning och kliniska provningar. Användningsområdena är många och även om företaget funnits sedan 2010 är de fortfarande under scale-up fasen. Framöver ligger fokus på att etablera en större närvaro inom framförallt sjukvården.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos AMRA.

Om teamet i Linköping
I Linköping idag sitter drygt 60 anställda i AMRAs centrala lokaler nära järnvägsstationen. I utvecklingsorganisationen arbetar 18 personer uppdelade i mindre tvärfunktionella och självorganiserande agila team. Här finns en jämn blandning både med avseende på kön, olika kompetenser och ålder. AMRA är en arbetsplats för både juniora och seniora utvecklare som vill åstadkomma något. Alla systemutvecklare har en examen från universitet eller högskola.

Huvuddelen av tiden jobbar teamen tillsammans på kontoret, men här finns flexibiliteten och möjligheten att jobba hemifrån någon eller några dagar i veckan. Företaget arrangerar gemensamma träningspass en gång per månad och andra sociala aktiviteter.

Arbetsuppgifter
Som mjukvaruutvecklare hos AMRA är ditt uppdrag att underhålla och vidareutveckla den medicintekniska mjukvara som används för analys av bilder insamlade med hjälp av MR. Arbetsuppgifterna omfattar alla aspekter av systemutveckling:

• Definiera krav
• Tänka ut en design inklusive förändringar av arkitektur
• Implementera automatiserade tester och körbar källkod
• Bygga och installera releaser
• Ge support till våra interna användare

Teamet arbetar med ett flertal olika teknologier. Driftsmiljön är molnbaserad. Språken som används är främst Python, lite Javascript och ännu mindre C++.

Vem söker vi?
Vi söker dig som antingen är i sluttampen av din utbildning eller arbetar som utvecklare idag och är intresserad av att fortsätta din karriär hos AMRA. Som person har du en god förståelse för vad bra källkod är och förstår vikten av struktur i kodbasen. Att driva projekt och hitta nya sätt att lösa problem motiverar dig i arbetet. AMRA vill anställa personer som har den grunderfarenheten som krävs, men som framförallt har en passion för att fortsätta utvecklas tillsammans med företaget. 

Krav

• Vi ser att du som lägst har/snart har en högskoleexamen inom relevant område
• Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med ett teambaserat arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

START: När det passar dig, vi tar hänsyn till eventuell examen/uppsägningstid

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Account Manager till Webropol i Linköping!

Account manager
Läs mer Dec 19
Älskar du kontakten med människor och att skapa nya affärsmöjligheter? Är du målinriktad och trivs med att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Ta chansen att bli Webropols nya stjärna inom försäljning! Urvalet sker löpande, så sök redan idag! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Webropol flera säljare till Linköpingskontoret. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Webropol.

Webropol är ett växande företag med ett stort och stilfullt kontor i Linköpings stadskärna. Som säljare kommer du att tillhöra ett erfaret och sammansvetsat team där alla hjälper varandra och gärna delar med sig av värdefulla tips. På Webropol värdesätter de positiv energi och arbetar efter ledorden: Energi, Framåtanda och Lyhördhet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Webropols önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.johansson@pn.se

Du erbjuds:

• En dynamisk arbetsplats med möjlighet att själv styra över hur du lägger upp din arbetstid
• Friheten att självständigt driva in affärer och bygga upp ett brett nätverk

• Ett bolag som ser på dig långsiktigt där stort engagemang lönar sig
• Möjlighet att kunna påverka din lön genom en generös provisionsmodell

Arbetsuppgifter
I rollen som säljare kommer du ha ansvar över hela säljprocessen från start till mål, mestadels via telefon och digitalt men även via personliga kundbesök. Säljprocessen innefattar:

• Daglig och kontinuerlig prospektering och bearbetning av kunder
• Försäljning och information för Webropols erbjudanden av olika IT-lösningar i form av enkät- och rapporteringsverktyg
• Offerthantering

Vi söker dig som:
Har tidigare arbetslivserfarenhet från försäljning, gärna via telefon. Du behärskar svenska obehindrat i såväl tal som skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Webropol. Du har ett starkt och naturligt driv, ditt affärstänk syns tydligt i hur du bearbetar och engagerar dig i dina kunder för att skapa nya affärsmöjligheter. Du är med detta tålmodig och lyhörd för kundens önskemål och behov. Vidare trivs du med att arbeta mot uppsatta mål och att ständigt utmana dig själv. Genom din höga ambitionsnivå och positiva inställning är det endast du själv som sätter gränserna för hur långt du kan nå!

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Linköping

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

IT-säkerhetskonsult till UCS Cyber Security

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Jan 24
Vilka är UCS Cyber Security?
Att bidra till ett tryggare och stabilare IT-samhälle är företagets primära uppgift. Nu mer än någonsin behövs trygga tjänster och lösningar för att minska risken för hot och angrepp utifrån. UCS Cyber Security gjorde sin första officiella dag den 1 mars i år och har sedan dess arbetat hårt för att etablera ett första tjänste- och produktutbud. Som stöd har företaget en bra uppbackning och nära samarbete med resterande delar av UCS koncernen vilka flera är verksamma inom just IT.

Henrik, VD för UCS Cyber Security söker nu efter sina nästa medarbetare.

Vad erbjuder UCS Cyber Security dig?
Här erbjuds du en unik möjlighet att tidigt få komma in och sätta ramarna för företagets utveckling. I tjänsten ges möjlighet att själv lägga upp dina dagar utifrån dina kunduppdrag. Du kommer att verka i en väl etablerad koncern med brett kundnätverk runt om i Östergötland och utanför. Hos UCS Cyber Security får du möjlighet att utvecklas i en spännande koncern med många sakkunniga experter inom flera IT-områden. Du ges även möjlighet att vidareutvecklas genom diverse utbildningar. Det är viktigt att hela livet fungerar och företaget är måna om att sina medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och UCS Cyber Securitys önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Vilka arbetsuppgifter kommer du att ha?
Här kommer du ha möjlighet att själv påverka vilka uppdrag du vill ta dig ann utifrån din kompetens. Du kommer att få vara delaktig i hela arbetsprocessen, från kundmöte till slutfört uppdrag. Till en början kommer rollen främst att vara konsulterande, där uppdragen till exempel handlar om att:

• Analysera och kartlägga kunders verksamhet och IT-infrastruktur
• Identifiera avvikande händelser i kunders verksamhet utifrån olika typer av hot
• Efter sårbarhetsanalys ge förslag på åtgärder och implementera dessa
• Utföra säkerhetsbedömningar och skapa rekommendationer för en ökad säkerhet i kunders IT-miljöer

Arbete med vidareutveckling av företagets produkt- och tjänsteerbjudande kommer även att ingå i rollen.

Kvalifikationer

• Eftergymnasial utbildning, gärna med examen inom it/datavetenskap.
• Erfarenhet av arbete som konsult inom IT-säkerhet
• Arbetat med tekniskt relaterad IT-säkerhet, inom exempelvis applikationsutveckling eller nätverkskommunikation
• Kunskap om och erfarenhet av praktisk tillämpning av relevanta externa regelverk och standarder inom säkerhetsområdet, exempelvis ISO 27000-serien
• Tekniska kunskaper av säkerhetsprodukter
• Goda kunskaper i svenska och engelska i likväl tal som skrift

Det är meriterande med säkerhetsrelaterade certifieringar såsom CISSP m.fl.

Som person ser vi att du har en en god analytisk förmåga för att framgångsrikt analysera och bedöma IT-säkerhetsrelaterade händelser. Då rollen till stor del är kundfokuserad är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt förmågan att kunna prioritera ditt arbete väl. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på felicia.engvall@pn.se

Ansök nu