Linköping: Socionomkonsulter till Cura Nord Vi har uppdrag runt om i Sverige

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socionomkonsulter till Cura Nord Vi har uppdrag runt om i Sverige i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Socialsekreterare.

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi har uppdrag runt om i Sverige

Läs mer Jan 24
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socialsekreterare till samverkan skola/socialtjänst

Läs mer Jan 20
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Individ- och familjeomsorgen inom Leanlink och dess medarbetare arbetar med ett brett spektra av socialt arbete fördelat på många olika arbetsgrupper. Du och din arbetsgrupp kommer att ha nära till produktivt samarbete och lärande.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i den här verksamheten arbetar du i samverkan mellan skola och socialtjänst i syfte att stärka eleven/ungdomen för att ge denne bästa möjliga förutsättningar till närvaro, måluppfyllelse och ett gott mående. Du ska arbeta tillsammans med skolor och deras elevhälsoteam samt stödja föräldrarna, direkt och indirekt, i deras föräldraansvar. Mest kommer du att arbeta operativt direkt med och för ungdomar för att stärka förmågor och resurser samt påverka omgivande faktorer i en främjande riktning. Du kommer att genomföra individuellt- och gruppinriktade motiverande- och stödjande insatser. Du kommer att fungera som en länk till insatser som erbjuds av andra aktörer. Du kommer att hålla i planeringsmöten där många ur elevens nätverk ingår.

Din arbetsplats
Teamet kommer att bestå av 6 socialsekreterare. Arbetsplatsen där du och teamet utgår ifrån kommer vara centralt belägen för att på så sätt ha nära till kommunens skolor. Stor del av din arbetstid kommer vara förlagd nära ungdomarna dvs i skolan, i hemmet mm där du samverkar med andra aktörer som exempelvis elevhälsan, socialtjänst och andra vårdgivare. Verksamheten erbjuder dig en arbetsplats där du kommer att få möjlighet att göra skillnad för ungdomar och på så sätt för hela samhället. Som medarbetare hos oss kommer du att arbeta med spännande och varierande uppdrag. Du kommer att få möjlighet att via ett närvarande ledarskap erhålla ramar inom vilka din kreativitet, erfarenheter och kunskaper kommer till användning och utvecklas. I takt med förvärvad erfarenhet och kunskap kommer du att kunna ta ett allt större eget ansvar för dina bedömningar och beslut. Din professionella identitet och mognad kommer att utvecklas.

Du som söker
Vi söker dig som är socionom eller har annan beteendevetenskaplig utbildning, minst kandidatexamen, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet inom socialt arbete med barn/ungdomar och gärna erfarenhet av insatser riktade till familj. Utöver det är det meriterande om du har erfarenhet eller god kunskap om skolans uppdrag och metoder.

Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav då tjänsten innebär interna och externa kontakter med tillhörande dokumentation. God kännedom om socialtjänstens och andra vårdgivares utbud av insatser är önskvärt. Du ska ha dokumentationsvana och B-körkort för denna tjänst. 

Du är engagerad och driven i frågor som rör barn och unga och deras förutsättningar till ett gott liv. Du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera. Det är viktigt att du har en god förmåga till samarbete. Förmåga att med stort engagemang och gott bemötande själv och tillsammans med kollegor och samverkanspartners fånga upp ungdomars perspektiv, idéer och tankar på ett sätt som lockar dem till att själva vara delaktiga i att finna fungerande lösningar. 

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 6

Ref. nr: 10634

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Socialsekreterare inom LSS till avdelningen Barn och Unga

Läs mer Jan 31
Om Social- och omsorgsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som socialsekreterare inom LSS består av att handlägga ärenden enligt gällande lagstiftning utifrån LSS och SOL (Socialtjänstlagen), kommunala reglementen, fastlagda mål och rutiner. Handläggaren utreder behovet, fattar beslut och ansvarar för att beslutet verkställs genom att göra en beställning till utförare. I samband med utredning ingår att ge information samt råd och stöd till brukare och samarbetspartners. I arbetet ingår även uppföljning av fattade beslut gentemot utförare.

Vi arbetar och samverkar inom enheten och avdelningen kring alla ärenden kopplat till barn och unga. Därför kommer du ha insyn och kännedom även i andras ärenden.

Vi dokumenterar utifrån IBIC modellen (individens behov i centrum), ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt, där den enskilde individens behov och förmågor står i centrum. I samband med utredningen ansvarar socialsekreteraren för att ge information samt ge råd och stöd till brukare och samarbetspartners. I arbetet ingår även uppföljning av fattade beslut gentemot utförare.

Din arbetsplats
Avdelningen för Barn och unga består av Mottagning, fyra Utrednings- och uppföljningsenheten, Familjerätt, Rekrytering och matchning samt Kvalitet och utveckling. Avdelningen leds av avdelningschef tillsammans med 8 enhetschefer. Avdelningen har uppdraget att utreda, besluta om och tillgodose insatser utifrån målgruppens behov samt driva uppföljnings-, kvalitets- och utvecklingsarbetet med fokus på barn och unga.

Inom enhet 1 handläggs även ärenden inom LSS och funktionshinder kopplat till barn och unga. Dessa ärenden handläggs av 7 socialsekreterare med inriktning mot LSS och arbetsleds av en LSS-samordnare. Nu söker vi 2-3 nya medarbetare som kommer arbeta med dessa ärenden. Inom grupperna tar vi ett gemensamt ansvar för de ärenden som behöver fördelas. Detta arbetssätt ger oss goda möjligheter att hålla en hög kvalitét på vårt arbete, att utveckla våra metoder och att samverka med brukaren i fokus.

Du som söker
Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetenskaplig examen med kurser i socialt arbete, socialrätt, förvaltningsrätt samt psykologi. Du har tidigare erfarenhet av socialt myndighetsarbete, utredningsarbete och uppföljningsarbete inom LSS-lagstiftningen. Vi ser det som meriterande om du arbetat enligt IBIC, har erfarenhet av målgruppen barn och unga och har vana av att arbeta i Treserva. Önskvärt är även erfarenhet av utredningsarbete mot barn och unga enligt SoL och LVU. B-körkort är ett krav för den här tjänsten.

Du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär klientkontakter och dokumentation. 

Du är lugn, trygg i dig själv och kan sätta gränser när det behövs. Du kan både arbeta självständigt och samverka tillsammans med andra, samt upprätthålla goda relationer med externa parter. Du är duktig på att prioritera och planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Då vi är en verksamhet i förändring behöver du kunna se helheter och ha lätt för att anpassa dig efter ändrade situationer och förutsättningar. 

I denna rekrytering kommer vi använda tester som en del av vår bedömning.

Välkommen med din ansökan! 

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 10758

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Socialsekreterare med fokus mot familjehem

Läs mer Jan 25
Om Social- och omsorgsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.
 
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Som Socialsekreterare på Rekrytering och matchning kommer du att leta, matcha, utreda och följa upp familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Du utreder och bedömer förmåga hos varje uppdragstagare, detta görs genom djupintervjuer och hembesök. I arbetet ingår även att följa upp och finnas för uppdragstagaren regelbundet under den tid som uppdragstagaren har ett uppdrag att stötta barnet/ungdomen. Vidare samverkar du med olika delar inom förvaltningen såsom barnet/ungdomens socialsekreterare likväl som du samverkar med externa aktörer.

I arbetet ingår det även att vara en del i utvecklingsuppdraget kring verksamhetssystem och BBIC bland annat.

Din arbetsplats
Social- och omsorgsförvaltningen har genomgått en stor omorganisation och består sedan 1 november 2020 av avdelningarna Barn och unga (0-20 år), Vuxna, Äldre samt Staben. Syftet med den nya organisationen är bland annat att vi ska få en ökad helhetssyn och utveckla vår samverkan utifrån ett brukarperspektiv. 

Avdelningen Barn och unga består av Mottagning, fyra Utrednings- och uppföljningsgrupper, Familjerätt, Rekrytering och matchning samt Kvalitet och utveckling. Inom Rekrytering och matchning arbetar det socialsekreterare som rekryterar, utreder, bedömer, handleder och utbildar resurser såsom jourhem, familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner.  

Som socialsekreterare arbetar du utifrån de mål som social- och omsorgsnämnden beslutat om. Nämndens verksamhet ska genomsyras av professionellt bemötande och god tillgänglighet. Myndighetsutövningen ska ske rättssäkert och effektivt. Arbetet kräver stor flexibilitet och erfarenhet då behoven ser olika ut utifrån individens förutsättningar och arbete med olika målgrupper.

Du som söker
Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetenskaplig examen med högskolekurser inom psykologi, socialt arbete, förvaltningsrätt och socialrätt. Du har erfarenhet av utredningsarbete och uppföljning inom socialt myndighetsarbete och det är meriterande om du har erfarenhet av familjehemsvård. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då arbetet innehåller dokumentation. Du har B-körkort för manuell växellåda och det är meriterande om du har kunskap om MI. 

För att lyckas i rollen som Socialsekreterare har du förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att ta över personens känslor. Arbetsdagen kan snabbt förändras och därmed har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och har förmågan att förändra ditt synsätt. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett adekvat sätt och du arbetar bra med andra människor där du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. I rollen kan du komma att ställas inför svåra avvägningar och då krävs det att du kan väga samman komplex information och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. 

I denna rekrytering använder vi oss eventuellt av tester som en del i vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Tillträde: 2023-05-01 

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning tom 2024-05-01

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10741

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Enhetssamordnare med inriktning mot det bosociala området

Läs mer Jan 12
Om Social- och omsorgsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.
 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
I rollen som enhetssamordnare arbetar du i ett nära samarbete med medarbetare samt enhetschefen. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet som avser myndighetsutövningen och det vräkningsförebyggande arbetet inom den del av enheten som heter Boende, Utredning och uppföljning.

Som enhetssamordnare ska du vara uppdaterad i gällande lagstiftning, föreskrifter samt styrdokument och därmed kunna ge ärendehandledning och säkerställa att handläggningsprocessen sker i enlighet till dessa. Du kommer att driva utvecklingsuppdrag samt ansvara för framtagande av rutiner inom enheten. Du kommer även att delta i framtagande av gemensamma processer tillsammans med övriga enheter.

Tjänsten är ett förordnande på 1 år, men en tillsvidaretjänst på förvaltningen i sin grundprofession som är socialsekreterare. Arbetstiderna är 07:50-17:00 med flextidsavtal.

Din arbetsplats
Vi söker nu en enhetssamordnare till Boendeenheten. Enheten är organiserad inom Avdelning Vuxna och består av två grupper, Utredning och uppföljning samt Boendeservice. Gruppen Utredning och uppföljning utför myndighetsutövning och utreder och följer upp boendeärenden enligt socialtjänstlagen samt bedriver vräkningsförebyggande arbete. Gruppen Boendeservice är kommunens bosociala resurs som jobbar med operativ in- och uthyrning av lägenheter för målgrupper kommunen har ett särskilt ansvar för. 

Den vakanta tjänsten finns inom gruppen Utredning och uppföljning där enhetens 12 socialsekreterare är organiserade. 

Kommunens socialtjänst har det yttersta ansvaret för att för att enskilda får det stöd och den hjälp som de behöver. Till socialnämndens uppgifter hör att genom uppsökande verksamhet och på annat sätt främja förutsättningarna för goda levnadsförhållanden. Det finns inga bestämmelser i SoL som ger bostadslösa en allmän rätt till att få en bostad av socialtjänsten. För att få rätt till bistånd krävs enligt SoL att den sökande inte själv kan tillgodose sina behov eller kan få dem tillgodosedda på annat sätt. Den enskilde ska genom biståndet tillförsäkras en skälig levnadsnivå och socialtjänstens bistånd ska utformas så att det stärker den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv.

Socialtjänstens ansvar kan exempelvis handla om att bistå med olika former av akuta och mer långsiktiga boendelösningar utifrån individuella behov och efter biståndsbedömning.

Du som söker
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt beteendevetenskaplig examen eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 

Det är ett krav att du har flerårig erfarenhet som socialsekreterare inom socialtjänsten och i synnerhet IFO. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet i en samordnande eller arbetsledande roll som t.ex enhetssamordnare, 1:e socialsekreterare eller chef. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från det bosociala området.

Då arbetet innebär samverkan samt dokumentation är god förmåga i svenska i tal och skrift ett krav. B-körkort är även ett krav för tjänsten då det förekommer hembesök och uppsökande av arbete. 

Som person arbetar du bra tillsammans med andra människor och relaterar till dom på ett lyhört och smidigt sätt. Då arbetet innebär att det kan bli ändrade omständigheter är det viktigt att du har förmågan att ändra ditt synsätt och förhållningssätt för att kunna anpassa dig till de nya förutsättningarna. Vidare är du en person som tar initiativ och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Då arbetet innebär att leda och fördela det dagliga arbetet vill vi att du är duktig på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver även ha förmågan att förstå vilken roll du har men även kunna se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I rollen som enhetssamordnare har du flera kontaktytor där du ska förmedla information, därav är det viktigt att du talar välformulerat samt lyssnar och är mottagning för motparten och anpassar dig till situationen.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning med ett förordnande som enhetssamordnare på 1 år

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10643

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Cura Nord bemanning & rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Cura Nord bemanning & rekrytering AB .

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi har uppdrag runt om i Sverige

Socialsekreterare
Läs mer Jan 24
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi har uppdrag runt om i Sverige

Socialsekreterare
Läs mer Dec 20
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi har uppdrag runt om i Sverige

Socialsekreterare
Läs mer Nov 15
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi har uppdrag runt om i Sverige

Socialsekreterare
Läs mer Okt 10
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Två dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord

Socialsekreterare
Läs mer Aug 29
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Två dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord

Socialsekreterare
Läs mer Maj 20
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor!
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll?
Just nu söker vi specifikt socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta med aktuella uppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Två dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu