Linköping: IT-arkitekt

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-arkitekt i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en IT-arkitekt för vidareutveckling av vår IoT plattform!
Vi på Utsikt har i samarbete med Tekniska verken tagit fram en Azurebaserad IoT-plattform. Vi har även inlett ett samarbete med två andra stora energibolag i Sverige. Tillsammans så utvecklar vi webbaserade applikationer med främsta inriktning mot kommuner, kommunala bolag och energibolag. Applikationerna består oftast i att få in data från sensorer (oftast via vårt egen LoRa-nätverk) ibland också från externa källor in till vår plattform där vi visualiserar informationen, sätter larmnivåer och även har möjlighet att skicka den vidare. I vissa fall även kommunicera tillbaka till sensorn för att styra olika aktiviteter. Vi har nu kommit en bra bit på resan och lagt grunden för att relativt snabbt kunna ta fram nya applikationer utifrån det ramverk vi etablerat i plattformen.

Plattformen är baserad på Microsoft Azure och utvecklingen av vårt web-baserade gränssnitt sker bland annat i React.js. Backendmässigt ligger tyngden på .NET. Utvecklingsteamet kommer till en början bestå av ca tre erfarna utvecklare som tillsammans tar ansvar för plattformen och har goda möjligheter att påverka dess utformning.

Vi söker:

- Senior Arkitekt som har relevant fullstack- eller backend-erfarenhet och tycker om att koda (React.js, .NET, Azure, gärna IoT).
- Sätta upp ramar för vår IoT-plattform och dess applikationer och även utveckla i plattformen.
- I uppdraget ingår också att ha paraplyvision och följa med i IoT-branschens standarder.
- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:

- Tidigare erfarenhet av att leverera lösningar i Microsoft Azure eller motsvarande molnplattform.
- Djup förståelse för infrastruktur och uppsättning av flöden kopplat till applikationers livscykelhantering i Microsoft Azure.
- Erfarenhet av att sätta upp infrastruktur för skalbara lösningar i molnplattformar.
- Kunskaper om monitorering, DevOps, Configuration Management och Continuous Integration.
- Erfarenhet från IoT-lösningar eller lösningar med stora datamängder är meriterande.

Utbildningar: Universitets- eller högskoleutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Tommy Andersson, 013-20 94 03, Produktägare IoT. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. För rekryteringsprocessen svarar HR-partner Henric Wedenberg, 20 92 76.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag, men senast den 3:e april vill vi ha din ansökan. Intervjuer kan komma att inledas och tjänsten tillsättas inom söktiden.


Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen.

Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region.

Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Nedan visas andra jobb i Linköping som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt.

Platform Architect

Läs mer Nov 10
Cambio is a market-leading supplier with a comprehensive offering for the entire healthcare and care chain. The goal is to offer the most innovative and cohesive solutions for regions and municipalities. We are growing continuously and now have about 800 employees in several countries. Cambio is certified by Great Place To Work and we are placed in the top 15 list and have received the award "Sweden's Best Workplace" 2020 and 2021!

The position

Are you a skilled Software Architect with a passion for change and innovation? Do you want to be a part of how healthcare systems of the future will play a role in healthcare and welfare improvement? Do you enjoy solving challenging technical problems? Do you want to work with complex information systems that have very high requirements to scale?

If so, then we have got a fantastic opportunity for you to become a member of our Platform team with colleagues both in Sweden and Sri Lanka. Our mission is to provide the platform and tooling both for the Cambio customers but also for our application developers to give them great possibilities to create awesome experiences for our customers.

You will be a part of an agile team with product owner and developers improving and refining the technical architecture of the product, making sure that the development aligns with the technical vision of the company and securing scalability, reliability, and availability of the product.

About you

You are a hands-on, technical person with a passion for all stages of software development. You are a mature and responsible team player and can also act as a leader for your team. You have a great interest in technology and are passionate about programming. You understand complex and abstract concepts and you can explain them in an understandable manner. You have a DevOps mindset and always strive for improvement.

Requirements?

- 5+ years hands-on experience in Java or other object-oriented programming languages.

- Experience working with high-volume distributed systems.?

- Good understanding of service-oriented architectures, performance optimization techniques

- Good understanding of application security, cryptography, and protocols.

- Experience in Docker, Kubernetes, OpenShift or other container platform solutions

- You can speak and write in English fluently

It's a bonus if you

- Experience in JBoss or similar application servers.

- Experience implementing multi-factor authentication.

- Experience with Event driven solutions such as Redhat AMQ or Apache Kafka

- Experience with test automation

- Interest to push the DevOps mindset?

- Experience in MS



Place of employment: Linköping

At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too.

Scope: Full time?

Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period

Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link.?

We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in?Sweden.?We will ask for verification during the process.?

We look forward to receiving your application!

Read more about us here! (https://www.cambiogroup.com/)

Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site (https://cambio.teamtailor.com/)

Ansök nu

Product Owner

Läs mer Nov 18
IMI är en ledande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. Vi erbjuder dig möjligheten till ett omväxlande arbete, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor i en utvecklande miljö.
Framtiden är ljus för IMI med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik. IMI är en jämställd arbetsgivare som aktivt strävar efter mångfald och en inkluderande kultur. Ett exempel är den sedan länge jämna fördelningen mellan män och kvinnor, både bland personal och i ledningen.
Om rollen
Som Product Owner kommer du att arbeta med 1-2 utvecklingsteam som tillsammans bygger nästa generations WMS och TA-lösning. Vi arbetar agilt med ett ständigt förbättringstänk. Som Product Owner kommer du att vara en del av de produktteam som strävar efter att kontinuerligt utveckla och förbättra de lösningar som ger värde till våra kunder.
Du kommer att vara en av tre Product Owners som utgör en viktig del i en växande organisation. Du driver arbetet för att förstå kundernas behov och du säkerställer tillsammans med utvecklingsteamet att våra lösningar tillgodoser de behoven. Internt kommer ditt fokus vara att planera och strukturera arbetet. Du förväntas arbeta aktivt med kravhantering samt att prioritera och säkerställa att kriterierna uppfylls.
Som Product Owner kommer du att arbeta i nära samarbete med vår Product Manager som ansvarar för produktvisionen och produktplanen. Du förväntas proaktivt ge input till vår utveckling och vara förespråkare för våra lösningar internt såväl som externt. Du kommer också att arbeta tillsammans med vår Team Manager och du ansvarar för att vi levererar en produkt med hög kvalité som möter kundernas behov.
Din profil
För att passa i den här rollen är du en person som är van att arbeta med ett agilt tankesätt. Du tror på ett engagerat ledarskap, har utmärkt kommunikationsförmåga och samarbetar väl med interna och externa intressenter.
Vi söker dig som har:
Relevant högskoleutbildning, gärna högskole- eller civilingenjörsutbildning.
Erfarenhet av mjukvaruutveckling från roller som produktägare, mjukvaruingenjör, affärsanalytiker, affärskonsult eller mjukvaruarkitekt.
Erfarenhet från warehouse management, transportadministration, supply chain eller ERP-system.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Utöver detta ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av att bryta ner kunders krav och driva dem effektivt tillsammans med ett utvecklingsteam.
Som individ är du kreativ och du älskar ny teknik. Du omfamnar moderna ledarstilar och du gläds över möjligheten att forma framtiden för våra mjukvarulösningar och våra kunder. Du tror på kontinuerligt lärande och har mod att konstruktivt utmana kraven som vi förväntas leverera.
Vi är IMI
Hos oss råder övertygelsen att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar. Vi på IMI är måna om att du har en bra balans mellan arbete och fritid och vi jobbar hårt för att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din roll.
IMI är certifierade av Great Place To Work. Rankingen sker genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. Vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.
Ansökan
Inkomna ansökningar behandlas löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

IT-arkitekt till välbetalda, långsiktiga och spännande statliga uppdrag!

Läs mer Jan 30
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-arkitekt tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen bemannar med professionella, ambitiösa och jordnära IT-konsulter efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande samt en stor nyfikenhet kopplat såväl till dig som person som kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett lag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående.
Välbetalda och spännande uppdrag i hela landet med oss på PersonalExpressen!
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige och därmed kan du i en tid av stundande lågkonjuktur känna dig trygg med de uppdrag du blir förmedlad till genom oss. Vi arbetar primärt gentemot offentliga kunder och har flertalet ramavtal med statliga myndigheter såsom Sveriges riksdag, regering, utrikesdepartement och övriga centrala myndigheter fördelade över hela landet.
Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam gentemot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Vårt långsiktiga perspektiv!
På PersonalExpressen har vi alltid ambitionen att kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter för att skapa förutsättningar till att utvecklas tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också kommer att göra!
Om oss på PersonalExpressen!
Vi på PersonalExpressens finns i hela landet men har två större kontor, ett i centrala Stockholm beläget högst upp i Hötorgsskrapan närmast Sergels Torg på våning 18 och ett beläget i centrala Göteborg i World Trade Center på våning 7. Beroende på vart i landet du bor bjuder vi gärna in dig för ett fysiskt möte tillsammans med oss på något av våra kontor.
På PersonalExpressen gör vi vidare mycket mer än att förmedla konsultuppdrag inom ramarna för vår IT-verksamhet. Vi arbetar även med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är en central del av vår kundstock. Mot bakgrund av detta är det naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-verksamhet erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket kvar att göra och därmed finns det även många viktiga konsultuppdrag kvar för oss att förmedla rätt kompetens till för lång tid framöver.
På PersonalExpressen tror vi även på att slå ihop alla våra affärsområden när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 500 heltids- eller deltidsarbetande konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden. Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildnings- och yrkesbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Vi känner oss trygga med att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss för många år framöver.
Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag!
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina yrkesambitioner för din framtida karriär.
Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag så både hörs och ses vi förhoppningsvis inom kort!

Ansök nu

Lösningsarkitekt integration med intresse för ledarskap

Läs mer Feb 3
Nytt
Vi lever i en pågående förändring med att utveckla Region Östergötlands digitala plattform och undrar om du vill vara med?

Vi håller på att etablera området API management som är nyckeln till en framgångsrik digital resa.

Vi kompletterar vår verktygs och plattforms flora med nyanskaffad produkt Mulesoft Anypoint plattform och tittar även på andra plattformar för dataintegration med stöd av virtualiseringsteknik.  
Du kommer att få ägna dig åt uppgifter som kommer att vara viktiga och nödvändiga och som förändrar hur vi tillgängliggör och ger åtkomst till data på ett modernt och säkert sätt.

Vill du bidra till uppfyllelse av viktiga strategiska förflyttningar inom digitalisering utpekat av politisk- och tjänstemannaledning? Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso- och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Östergötland?

Enheten systemutveckling är en av totalt nio enheter inom IT, som stödjer projekt och förvaltningsorganisation med nyutveckling och förändringar i befintliga system. Enheten består av cirka 15 medarbetare som arbetare inom webbutveckling och integrations-utveckling samt i vårt integrationscenter (ICC).

Vi sitter i centrala lokaler i Linköping med närhet till allt. Möjlighet till distansarbete till viss del kommer att gälla även efter pandemin.

ICC:s syfte är att stödja kunder inom Region Östergötland med design och implementation av olika integrationslösningar. ICC består av cirka 8 medarbetare och etablerades 2014. Arbetet inom ICC förväntas bidra till att förbättra kvaliteten och göra tidsbesparingar genom att följa principer, standarder och riktlinjer samt återanvändning.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta med IT på Region Östergötland?

Besök oss på https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/att-jobba-hos-oss/arbeta-med-it-och-medicinsk-teknik för mer information!



Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara en viktig resurs inom Region Östergötlands Integration Competence Center (ICC) som har till uppdrag att medverka till att säkerställa att vi levererar med hög kvalitet till våra kunder samt leda, driva och samordna arbetet inom ICC-teamet. Du kommer att ha en kombinerad roll som lösningsarkitekt och teamledare. I din roll som lösningsarkitekt kommer du i samarbete med dina kollegor exempelvis att:

- Beskriva och visualisera komplexa sammanhang
- Ta fram och dokumentera lösningsförslag inom integrationsområdet som bland annat säkerställer prestanda, skalbarhet och förvaltningsbarhet
- Föra objektiva diskussioner om teknik- och realiseringsalternativ och samverka lösningsalternativ med intressenter
- Agera kravanalytiker inom området integrationer

I din roll som teamledare kommer du exempelvis att:

- Samordna teamet genom att leda, prioritera och fördela teamets resurser för det operativa arbetet
- Säkerställa drift av våra integrationer och plattformar
- Ha kontakter med kunder, leverantörer och nationella aktörer
- Arbeta med att vidareutveckla processer, rutiner och verktyg samt säkerställa att vi följer riktlinjer och regelverk inom Region Östergötland

Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har en bred och djup teknisk kompetens inom IT och teknik, såsom modellering, verktyg, databaser, ramverk och så vidare. Du har förmåga till helhetssyn och kan omsätta övergripande arkitekturella strategier till hållbara lösningar, har god kännedom och förståelse för designmönster inom integration och kan bedöma realiseringsalternativ. Det är meriterande om du har kompetens inom BizTalk och SOA samt erfarenhet av systemanalys, systemdesign, realisering och kvalitetssäkring i komplexa systemmiljöer och större organisationer. Det är meriterande med erfarenhet av API Management samt kravhantering.

Personliga egenskaper

Du är en utpräglad lagspelare och tycker om att kontinuerligt lära dig, men också att dela med dig av dina kunskaper. Du har sinne för kvalitet och arbetar strukturerat. Du ser till helheten men kan samtidigt dyka ner i detalj inom den egna rollens område. Du har lätt för dialog med olika professioner och kan målanpassa din kommunikation för att skapa hållbara lösningar i leverans av integrationer. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 28 februari 2023.

Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Utsikt Bredband AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Utsikt Bredband AB .

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 2
Nu söker vi en systemutvecklare för vidare utveckling av vår IoT plattform!
Vi på Utsikt har i samarbete med Tekniska verken tagit fram en Azurebaserad IoT-plattform. Vi har även inlett ett samarbete med två andra stora energibolag i Sverige. Tillsammans så utvecklar vi webbaserade applikationer med främsta inriktning mot kommuner, kommunala bolag och energibolag. Applikationerna består oftast i att få in data från sensorer (oftast via vårt egen LoRa-nätverk) ibland också från externa källor in till vår plattform där vi visualiserar informationen, sätter larmnivåer och även har möjlighet att skicka den vidare. I vissa fall även kommunicera tillbaka till sensorn för att styra olika aktiviteter. Vi har nu kommit en bra bit på resan och lagt grunden för att relativt snabbt kunna ta fram nya applikationer utifrån det ramverk vi etablerat i plattformen.

Plattformen är baserad på Microsoft Azure och utvecklingen av vårt web-baserade gränssnitt sker bland annat i React.js. Backendmässigt ligger tyngden på .NET. Utvecklingsteamet kommer till en början bestå av ca tre erfarna utvecklare som tillsammans tar ansvar för plattformen och har goda möjligheter att påverka dess utformning.

Vi söker:

- Senior systemutvecklare som har relevant backend-erfarenhet (.NET, Azure, gärna IoT).
- Främst utveckla i bakre delarna av plattformen och ta ansvar för bland annat inhämtning av data från sensorer, avkodning, provisionering av sensorer och hantering av data från sensorer.
- Även viktigt att denne kan jobba med resterande delen av teamet och förstå plattformen för att snabbt kunna rätta till när buggar uppstår och täcka upp för varandra.
- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om :

- Att leverera lösningar i Microsoft Azure eller motsvarande molnplattform.
- Djup förståelse för infrastruktur och uppsättning av flöden kopplat till applikationers livscykelhantering i Microsoft Azure.
- Erfarenhet av att sätta upp infrastruktur för skalbara lösningar i molnplattformar. Kunskaper om monitorering, DevOps, Configuration Management och Continuous Integration.
- Erfarenhet från IoT-lösningar eller lösningar med stora datamängder.

Utbildningar: Universitets- eller högskoleutbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Tommy Andersson, 013-20 94 03, Produktägare IoT. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. För rekryteringsprocessen svarar Henric Wedenberg 070-615 92 76.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag, men senast den 3:e april vill vi ha din ansökan. Intervjuer kan komma att inledas och tjänsten tillsättas inom söktiden.


Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen.

Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region.

Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.

Ansök nu

Vd-assistent

VD-sekreterare
Läs mer Jul 4
Nu söker Utsikt Bredband AB en vd-assistent!
För att bygga världens mest resurseffektiva region är en viktig beståndsdel ett högeffektivt bredbandsnät och digitalisering av samhället. Utsikt Bredband bygger och hanterar drift av bredbandsnät i regionen och har ett av Sveriges mest driftsäkra och framtidssäkrade bredbandsnät med över 70 000 kunder. Vi utvecklar även lösningar inom IoT och stöttar arbetet med att digitalisera samhället.

Just nu söker vi en vd-assistent som ska vara en stödfunktion inom Tekniska verkens affärsområde ”Bredband & IoT” och bolaget Utsikt Bredband AB.

Som person är du serviceinriktad och flexibel, du gillar när det händer saker och räds inte att ta dig an varierande uppgifter på olika nivåer i företaget. Du kommer arbeta administrativt och koordinerande och behöver trivas i en kommunikativ roll som kräver god planering.

Som vd-assistent är du navet och stöttar vår vd och ledning genom att samordna workshops, samverka med övriga verksamheter inom koncernen och ge stöd till verksamheten på olika sätt. Verksamheten är mötesintensiv och här spelar du en viktig roll i att på ett snabbt och flexibelt sätt hantera kalenderbokningar och olika förfrågningar.

I uppdraget ingår även att koordinera styrelsearbetet för bolaget likväl som att koordinera med övriga vd-assistenter i koncernen samt stötta i våra arbeten med våra samarbetsföretag så som VÖKBY Bredband AB och Nodena AB.

Dina arbetsuppgifter:

- Planera och koordinera styrelsemöten, interna möten, konferenser och events, samt skapa och koordinera presentationer till dessa möten
- Äga Utsikts årskalender – att vi gör det vi ska i rätt tid!
- Säkerställa att dokument/rutiner uppdateras
- Hålla informationshanteringsplan uppdaterad
- Vara Utsikt Bredband AB’s personuppgiftsombud
- Säkerställa att Utsikts registerförteckningar är uppdaterade
- Fakturahantering
- Bolagsadministration
- Vara stöd till controller i budget och prognosarbete, samt arbeta med internkontroll med uppföljning av kundfakturering och rapportering kring leverantörsuppföljningar, avtal m.m.
- Dokumenthantering av gemensamma ytor, protokoll och arkivering
- Ge stöd för intern kommunikation
- Hantera bokning av resor för Utsikts anställda
- Vara Utsikts ”fixare” i stort och smått

Du som person är drivande, flexibel och handlingskraftig i dina åtaganden. Du trivs med att vara spindeln i nätet och arbeta för att få saker att fungera och du ser inte prestige i olika uppgifter utan hjälper till där så behövs. Med din goda förmåga att kommunicera och strukturera arbetet uppnår du effektivitet och samtidigt får ihop laget. Du har hög integritet och är van att arbeta med information av konfidentiell art.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Datakunskap inom Microsoft Office
- Grundläggande kunskap om ekonomi och bolagsrätt
- Ekonomisk utbildning, som lägst på gymnasienivå
- God förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Erfarenhet av planering, koordinering och uppföljning
- Erfarenhet av att leda och genomföra projekt

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:

- Koordinering och rollen som stödfunktion till flera organisationer
- Utbildning inom projektledning
- Offentlighetsprincipen, arkivutbildning
- Centuri, vårt dokumenthanteringssystem
- Att vara utbildad inom och arbetat med styrelsearbete

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Morgan Ljungberg, vd Utsikt Bredband & IoT, 013-20 90 36. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är HR-partner Henric Wedenberg, 013-20 92 76.

Välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna ha din ansökan senast den 21 augusti.


Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen.

Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region.

Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.

Ansök nu

Vd-assistent

VD-sekreterare
Läs mer Maj 25
Nu söker Utsikt Bredband AB en vd-assistent!
För att bygga världens mest resurseffektiva region är en viktig beståndsdel ett högeffektivt bredbandsnät och digitalisering av samhället. Utsikt Bredband bygger och hanterar drift av bredbandsnät i regionen och har ett av Sveriges mest driftsäkra och framtidssäkrade bredbandsnät med över 70 000 kunder. Vi utvecklar även lösningar inom IoT och stöttar arbetet med att digitalisera samhället.

Just nu söker vi en vd-assistent som ska vara en stödfunktion inom Tekniska verkens affärsområde ”Bredband & IoT” och bolaget Utsikt Bredband AB.

Som person är du serviceinriktad och flexibel, du gillar när det händer saker och räds inte att ta dig an varierande uppgifter på olika nivåer i företaget. Du kommer arbeta administrativt och koordinerande och behöver trivas i en kommunikativ roll som kräver god planering.

Som vd-assistent är du navet och stöttar vår vd och ledning genom att samordna workshops, samverka med övriga verksamheter inom koncernen och ge stöd till verksamheten på olika sätt. Verksamheten är mötesintensiv och här spelar du en viktig roll i att på ett snabbt och flexibelt sätt hantera kalenderbokningar och olika förfrågningar.

I uppdraget ingår även att koordinera styrelsearbetet för bolaget likväl som att koordinera med övriga vd-assistenter i koncernen samt stötta i våra arbeten med våra samarbetsföretag så som VÖKBY Bredband AB och Nodena AB.

Dina arbetsuppgifter:

- Planera och koordinera styrelsemöten, interna möten, konferenser och events, samt skapa och koordinera presentationer till dessa möten
- Äga Utsikts årskalender – att vi gör det vi ska i rätt tid!
- Säkerställa att dokument/rutiner uppdateras
- Hålla informationshanteringsplan uppdaterad
- Vara Utsikt Bredband AB’s personuppgiftsombud
- Säkerställa att Utsikts registerförteckningar är uppdaterade
- Fakturahantering
- Bolagsadministration
- Vara stöd till controller i budget och prognosarbete, samt arbeta med internkontroll med uppföljning av kundfakturering och rapportering kring leverantörsuppföljningar, avtal m.m.
- Dokumenthantering av gemensamma ytor, protokoll och arkivering
- Ge stöd för intern kommunikation
- Hantera bokning av resor för Utsikts anställda
- Vara Utsikts ”fixare” i stort och smått

Du som person är drivande, flexibel och handlingskraftig i dina åtaganden. Du trivs med att vara spindeln i nätet och arbeta för att få saker att fungera och du ser inte prestige i olika uppgifter utan hjälper till där så behövs. Med din goda förmåga att kommunicera och strukturera arbetet uppnår du effektivitet och samtidigt får ihop laget. Du har hög integritet och är van att arbeta med information av konfidentiell art.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Datakunskap inom Microsoft Office
- Grundläggande kunskap om ekonomi och bolagsrätt
- Ekonomisk utbildning, som lägst på gymnasienivå
- God förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Erfarenhet av planering, koordinering och uppföljning
- Erfarenhet av att leda och genomföra projekt

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:

- Koordinering och rollen som stödfunktion till flera organisationer
- Utbildning inom projektledning
- Offentlighetsprincipen, arkivutbildning
- Centuri, vårt dokumenthanteringssystem
- Att vara utbildad inom och arbetat med styrelsearbete

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Morgan Ljungberg, vd Utsikt Bredband & IoT, 013-20 90 36. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är HR-partner Henric Wedenberg, 013-20 92 76.

Välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna ha din ansökan senast den 30 juni.


Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen.

Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region.

Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.

Ansök nu

Bredbandsmontör

Fibertekniker/Optotekniker
Läs mer Apr 12
Nu söker vi en bredbandsmontör!
Just nu söker vi en bredbandsmontör som tillsammans med oss på Utsikt Bredband vill vara med och förvalta och utveckla dagens och framtidens bredbandsnät. Du kommer ingå i ett team med gemensamt ansvar för att nätet har hög tillgänglighet, servicenivå och driftsäkerhet.

Som bredbandsmontör på Utsikt Bredband blir du en del av Tekniska verken-koncernen och tillsammans med våra kunder bygger vi världens mest resurseffektiva region.

Dina arbetsuppgifter:

- Utföra olika delar inom ny-, till- och ombyggnadsuppdrag enligt framtagna arbetshandlingar.
- Utföra drifts- och underhållsarbeten.
- Utföra felsökningar och reparationer.
- Delta i beredskap.
- Ansvara för att arbetet bedrivs i enlighet med verksamhetssystem och övriga rutiner.

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet inom el- eller teleteknisk installationsverksamhet. Du är initiativtagande och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt, med målet att leverera resultat och lösningar. För dig är det självklart att arbeta strukturerat och driva processer framåt. Du arbetar väl i grupp och är lugn och lyhörd i ditt kundbemötande.

Du har god förståelse för de fackmässiga aspekterna av ditt arbete.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Du har gymnasiekompetens med inriktning elteknik eller tele-/optoteknik, alternativt annan motsvarande utbildning.
- Din arbetslivserfarenhet omfattar flera år inom el- eller teleteknisk installationsverksamhet.
- Du har goda kunskaper inom fibersvetsning, fiberblåsning, OTDR-mätning samt förläggnings- och installationsmetoder.
- B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du är utbildad fibertekniker samt om du är certifierad enligt Robust fiber. Även BE-körkort är meriterande.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Douglas Halvarsson, avdelningschef Nät, 013-20 92 89. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är rekryterare Emma Liwell, 076-808 02 00.

Välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna ha din ansökan senast den 25 april.


Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen.

Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region.

Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.

Ansök nu