Linköping: Handläggare till svensk myndighet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till svensk myndighet i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Adecco söker handläggare med god datavana samt erfarenhet av kundservice per telefon för uppdrag hos Försäkringskassan med start 1 mars.

Om tjänsten
Adecco söker handläggare för uppdrag hos Försäkringskassan, avdelning GF Kundmöte, för att hantera ett ökat inflöde av ärenden med anledning av regeringens beslut om elstöd.
Som handläggare kommer du hantera inkommande samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner. Du kommer arbeta med allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuell administration kring detta stöd. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. För att du ska ha goda förutsättningar att utföra dina arbetsuppgifter kommer du, inför uppdragsstart, att få delta i en introduktionsutbildning hos Försäkringskassan. Samt erhålla fortlöpande vägledning och stöttning av handledare kring eventuella frågor som dyker upp i samtalen.

Om anställningen
Tjänsten som handläggare är ett konsultuppdrag där du är anställd av Adecco men uthyrd till Försäkringskassan.
Detta uppdrag är en heltidstjänst där arbetet är förlagt på dagtid 08:00-16:30, inklusive lunch 30 min. Planerat startdatum är 2023-03-01 och uppdragets längd är 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs på plats på Försäkringskassans kontor med placering på någon av följande orter; Göteborg, Stockholm, Västerås, Åmål, Uppsala, Norrköping och Sundbyberg.

Om dig
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande ska-krav.
Vi söker dig som har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och/eller kvalifikationer som kan prövas likvärdiga. Vidare har du erfarenhet av kundmöten och är serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice. Du har god datavana och erfarenhet av att använda telefonen som arbetsverktyg.
Som person är du kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad och du har god kommunikativ förmåga. Viktigt för tjänsten är även att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Samt att du förstår och värdesätter människors olikheter och trivs med möten över telefon.

Om uppdragsgivaren
Försäkringskassan är en av landets största myndigheter med cirka 14 200 medarbetare. Försäkringskassan administrerar de försäkringar och bidrag som ingår i socialförsäkringen i Sverige. Socialförsäkringen är samhällets ekonomiska trygghetssystem. Inom socialförsäkringen finns förmåner som täcker olika behov under livet.
Avdelningen GF Kundmöte hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Verksamheten består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning.

Ytterligare information om Försäkringskassan och dess uppdrag finns att tillgå via myndighetens hemsida www.forsakringskassan.se

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser.
Självklart har vi kollektivavtal och du som konsult har även rätt till ett förmånligt friskvårdsbidrag. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

Mer information om hur det är att arbeta som konsult på adecco kan du läsa här; https://www.adecco.se/lediga-jobb/jobba-som-konsult/

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ida Maarman via ida.maarman@adecco.se alternativt Peter Sundström via peter.sundstrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sista ansökningsdag är 9 februari. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Sökord
Handläggare, Kundservice, Kundtjänst, Support, Telefonsupport, Administration, Göteborg, Stockholm, Västerås, Åmål, Uppsala, Norrköping, Linköping, Sundbyberg, Försäkringskassan, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kundtjänstmedarbetare.

Extrajobb som kundservicekoordinator på SGS

Läs mer Jan 19
Om företaget

SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.

SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en kundservicekoordinator på deltid ca 20%.

Din roll

Du kommer som kundservicekoordinator tillhöra avdelningen Health & Nutrition och ingå i ett kunnigt och engagerat team. Du har en väldigt varierad roll där du blir navet mellan laboratoriet, kunder och säljare/försäljning. Du har flertalet kontaktytor som kan vara allt från privatkunder till kommuner och olika industrier och kommer främst att vägleda samt stötta kunder inom livsmedelsområdet via telefon, e-post och i vissa fall även via kundbesök.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Stöttar kund i tekniska frågor vad gäller analyser och analysresultat inom bland annat mikrobiologi

- Besvarar frågor via e-post, telefon och fysiska besök

- Användarsupport gentemot kund gällande kundsystem och utbud

- Administration av kunder i interna system

Vid framåtanda och initiativtagande så finns även utvecklingsmöjligheter i tjänsten i form av nya arbetsuppgifter. Det finns också goda möjligheter till heltidsjobb under sommaren, vilket är perfekt för dig som kanske studerar och vill jobba extra på sidan av skolan och sedan jobba mer i sommar.

Önskat startdatum: Mitten/slutet av mars 2023

Omfattning: Deltid ca 20% samt extra vid behov pga exempelvis sjukdom eller ökad arbetsbelastning. Kontorstider vardagar.

Placering: SGS Linköping

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning inom naturvetenskap. Det är meriterande om du har högskolepoäng alternativt en högskoleexamen inom biologi. Vidare är det meriterande om du har arbetat med något inom mikrobiologi sedan innan, annars ser vi även stort värde i om du har erfarenhet av en liknande roll där kommunikation och support låg i fokus. För denna tjänst behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är en naturlig problemlösare och trivs med att varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du är anpassningsbar, ansvarsfull och lägger ett stort fokus på både kvalitet och noggrannhet. Vidare ser vi att du som söker är kommunikativ och serviceminded, med ett gott tålamod och positiv inställning till att hjälpa kunderna på bästa sätt. Du fungerar i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra, och du blickar gärna framåt mot nya utvecklings- och förbättringsmöjligheter. Avslutningsvis tror vi att du som lyckas i rollen trivs med frihet under ansvar och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på +4670-789 34 94. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Kundservicekoordinator på heltid till SGS!

Läs mer Jan 19
Om företaget

SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.

SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en kundservicekoordinator på heltid med start omgående.

Din roll

Du kommer som kundservicekoordinator tillhöra avdelningen Health & Nutrition och ingå i ett kunnigt och engagerat team. Du har en väldigt varierad roll där du blir navet mellan laboratoriet, kunder och säljare/försäljning. Du har flertalet kontaktytor som kan vara allt från privatkunder till kommuner och olika industrier och kommer främst att vägleda samt stötta kunder inom livsmedelsområdet via telefon, e-post och i vissa fall även via kundbesök.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Stötta kund i tekniska frågor vad gäller analyser och analysresultat inom bland annat mikrobiologi

- Besvara frågor via e-post, telefon och fysiska besök

- Användarsupport gentemot kund gällande kundsystem och utbud

- Administration av kunder i interna system

- Spindeln i nätet mellan kund, säljorganisation och labb. Även viss kommunikation med underleverantörer

- Ta fram kundstatistik samt handlägger och utvärdera deklarationskontroll inom detaljhandel utifrån bla EU-förordningen 1169/2011.



Önskat startdatum: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar

Placering: SGS Linköping

Anställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader, med målbilden att du därefter blir överrekryterad och därmed anställd direkt av SGS.



Din profil

Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning inom naturvetenskap. Det är meriterande om du har högskolepoäng alternativt en högskoleexamen inom biologi. Vidare är det meriterande om du har arbetat med något inom mikrobiologi sedan innan, annars ser vi även stort värde i om du har erfarenhet av en liknande roll där kommunikation och support låg i fokus. För denna tjänst behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är en naturlig problemlösare och trivs med att varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du är anpassningsbar, ansvarsfull och lägger ett stort fokus på både kvalitet och noggrannhet. Vidare ser vi att du som söker är kommunikativ och serviceminded, med ett gott tålamod och positiv inställning till att hjälpa kunderna på bästa sätt. Du fungerar i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra, och du blickar gärna framåt mot nya utvecklings- och förbättringsmöjligheter. Avslutningsvis tror vi att du som lyckas i rollen trivs med frihet under ansvar och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.





Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på +4670-789 34 94. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Sommarjobb/timanställning på Verisure Operations

Läs mer Jan 11
Sommarjobb/ timanställning på Verisure Operations

Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

Som kundtjänstmedarbetare alt larmoperatör hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus.

Din uppgift kan vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Utöver det är försäljning en del av det dagliga arbetet.

Som larmoperatör är fokus istället att skapa trygghet för våra kunder när larmet löser ut genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv.

Vad erbjuder vi?

Vi söker nu nya medarbetare som vill ha ett sommarjobb/ extra jobb att kanske kombinera med studier. Vi har utbildningsstarter under våren och utbildningen är förlagd både vardagar, kvällar och helger under ett par veckor. Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Efter 6 månaders provanställning har du en timlön på för närvarande 173:25kr samt möjlighet till generös provision och säljbonus. Självklart är även utbildningen betald.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och vana att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan hantera flera olika saker samtidigt med datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundskontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Ansök via länken.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare

Susanne Lundell Susanne.lundell@verisure.se

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu

Är du en stjärna på att ge kundservice?

Läs mer Nov 9
Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

 

Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

 

Som kundtjänst medarbetare hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus. Din uppgift kommer vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Då vi erbjuder tekniska lösningar är det viktigt att du har en teknisk förståelse och god datorvana. Vi tar alla ett stort individuellt ansvar i det dagliga arbetet men även genom att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla bidrar, stöttar varandra och tar egna initiativ.

 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken, gärna med någon form av säljbakgrund. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och van att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan behålla fokus. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en 4-5 veckors obligatorisk heltidsutbildning som är planerad under hösten och vintern.

 

Skicka din ansökan med personligt brev där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med, samt ditt CV. Ansök via länken.

 

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Läs mer Jan 5
Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

 

Som kundtjänstmedarbetare hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus. Din uppgift kommer vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Utöver det är försäljning en del av det dagliga arbetet. Då vi erbjuder tekniska lösningar är det viktigt att du har en teknisk förståelse och god datorvana. Vi tar alla ett stort individuellt ansvar i det dagliga arbetet men även genom att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla bidrar, stöttar varandra och tar egna initiativ.

 

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner och en grundlönestege som innebär att när du varit anställd i ett år har du den högsta grundlönenivån som idag är 29.400:-. Utöver grundlön finns möjlighet till generös provision.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en obligatorisk operatörsutbildning som är planerad under våren.

 

Arbetstiderna varierar under de öppettider för vår kundservice som är vardagar mellan kl 08.00 - 19.00. 

 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken, gärna med någon form av säljbakgrund. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och vana att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan hantera flera olika saker samtidigt med datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

 

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Ansök via länken.

 

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

 

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare

Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

 

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Adecco Sweden AB .

Montörer till TitanX i Linköping

Maskinmontör
Läs mer Feb 1
Är du praktiskt lagd och har erfarenhet av att arbeta med montering i tillverkande industri? Då ska du omgående söka tjänsten som montör som vi har till dig på TitanX i Linköping.

Hur ser din arbetsdag ut?

TitanX i Linköping tillverkar premiumprodukter av kylare till ledande tungfordonstillverkare där din insats som montör/produktionspersonal kommer göra skillnad i deras dagliga produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som montör är montering av delar till kylare på din arbetsstation, du kommer jobbar både självständigt och i team.

Vi lägger stor vikt på lagarbete, kvalité och engagemang. Då det är montering som man kommer jobba med så är det en fördel att vara fingerfärdig, lättlärd och noggrann. TitanX ser gärna kvinnliga sökande.

Du kommer jobba tätt med andra montörer på TitanX. I arbetsgrupperna finns mycket stor erfarenhet som hjälper dig att komma in i ditt arbete på bästa tänkbara sätt.
Arbetstid är 2-skift (Dag: 06:20-14:30 Kväll: mån-tors 14:20-00:15).

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Tjänsten är ett konsultuppdrag med löpande behov med placering hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Vem är du?

Vi vill att du har avslutat gymnasial utbildning gärna med industriinriktning. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av industriarbete och monteringsarbete.

Tillräckliga språkkunskaper för att kunna tillgodogöra sig säkerhetsinstruktioner på svenska är ett krav.

Som person är du engagerad, har lätt för att samarbeta och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du drivs av att arbeta i ett högt tempo och har lätt för att kommunicera. Svenska i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i den dagliga kommunikationen.

För att vara aktuell för tjänsten är viktigt att du kan arbeta 2-skift och med start löpande. Vara lyhörd och kunna arbeta i team då man är beroende av att alla gör det man ska. Monteringen innebär en del plock så fingerfärdig är bara ett plus.

Om TitanX

TitanX Oil Cooling är en global leverantör av motor- och transmissionskylningslösningar till kommersiella fordon för OEM och den oberoende eftermarknaden. TitanX har en omsättning på över 1,6 miljarder kronor och 800 anställda världen över. Företaget har sitt huvudkontor i Sölvesborg och har tillverkningsanläggningar i Mjällby och Linköping, Jamestown (New York), Jaguariúna (Brasilien), Kunshan (Kina) och Saltillo (Mexiko). TitanX ägs av Tata AutoComp. www.titanx.com

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se, 0736-84 70 36

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Vi strävar efter att skapa en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Välkommen med din ansökan!

Sökord: montör, produktionspersonal, kylare, TitanX, Linköping, Adecco

Ansök nu

Fibertekniker till kund i Norrköping

Installationstekniker
Läs mer Jan 23
EDDIMA är installationsföretaget med stor kompetens och erfarenhet inom el, tele, data och stadsnätsbyggande. Med våra 30 duktiga medarbetare och 20 servicebilar är vi snabbt på plats för att hjälpa våra kunder. Vårt arbete bedrivs alltid av erfaren och certifierad personal i enlighet med våra höga miljö- och kvalitetskrav. Det garanterar att våra installationsarbeten alltid ger önskat resultat för våra kunder. Vi är ett kollektivanslutet företag och arbetar med ständiga förbättringar för våra medarbetare. Eddima Teknik AB är ett företag i framkant och har blivit utsedd till ett av Sveriges Gasellföretag.

Om tjänsten

Vi söker nu efter fibertekniker för arbete i Norrköping med omnejd. Vi tror att du tycker om nya utmaningar och att du har förmågan att arbeta både självständigt och i lag.

Då rollen innefattar kommunikation med våra kunder talar och skriver du flytande på svenska samt har körkort för bil. Eddima Teknik AB erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för dig som har viljan och drivet framåt. Du kommer att ingå i deras lag för uppbyggnad och service av optofibernät och arbeta med stadsnät och villaanslutningar i regionen.

Tjänsten som fibertekniker är en heltidsanställning till EDDIMA med start omgående eller enligt överenskommelse.

Om dig

Du har dokumenterad utbildning och vana av arbeten med fibertekniska installationer, svetsskarvning och mätning samt vana med installationsarbeten och montage. Meriterande är om du har erfarenhet av fiberblåsning och arbeten med stam och FOS samt innehar utbildning och certifieringar på kabelsystem koppar/fiber. Då rollen innefattar kommunikation med deras kunder talar och skriver du på flytande svenska. Du ska även ha B-körkort. Utdrag ur belastningsregistret krävs.

Du är driftig, noggrann och bra på att kommunicera på både svenska. Då en del av ditt arbete sker ute hos kunderna är det också viktigt att du som person är serviceinriktad, har lätt för att skapa relationer samt gillar att samarbeta.

Som person är du pålitlig med sinne för detaljer som du sätter ett stort värde i att leverera hög kvalitet i det arbete du utför.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Kontaktuppgifter

EDDIMA har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se, 0736-84 70 36

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos support via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Fibertekniker, FOS, Adecco, EDDIMA, lärling, underhåll, reparationer

Ansök nu

Svagströmsinstallatör till kund i Linköping

Installationstekniker
Läs mer Jan 23
EDDIMA är installationsföretaget med stor kompetens och erfarenhet inom el, tele, data och stadsnätsbyggande. Med våra 30 duktiga medarbetare och 20 servicebilar är vi snabbt på plats för att hjälpa våra kunder. Vårt arbete bedrivs alltid av erfaren och certifierad personal i enlighet med våra höga miljö- och kvalitetskrav. Det garanterar att våra installationsarbeten alltid ger önskat resultat för våra kunder. Vi är ett kollektivanslutet företag och arbetar med ständiga förbättringar för våra medarbetare. Eddima Teknik AB är ett företag i framkant och har blivit utsedd till ett av Sveriges Gasellföretag.

Om tjänsten

Vi söker nu efter installatörer av svagström såsom data- och telenät för arbete i Linköping med omnejd. Vi tror att du tycker om nya utmaningar och att du har förmågan att arbeta både självständigt och i lag.

Då rollen innefattar kommunikation med våra kunder talar och skriver du flytande på svenska samt har körkort för bil. Eddima Teknik AB erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för dig som har viljan och drivet framåt. Våra uppdrag finns inom ett brett spann med bland annat teleoperatörer, fastighetsägare, landsting och stadsnät som kunder.

Tjänsten som svagströmsinstallatör är en heltidsanställning till EDDIMA med start omgående eller enligt överenskommelse.

Om dig

Vi söker dig som har tre-årigt gymnasium inom el-, teleutbildning eller motsvarande, erfarenhet av data- och telenät. Har du också några års arbetslivserfarenhet inom området är det mycket meriterande.

• Viktigt att kunna arbeta självständigt med installation och service av svagströmsanläggningar.

• För tjänsten krävs B-körkort

• Utdrag ur belastningsregistret

• Branschvana

Du är driftig, noggrann och bra på att kommunicera på både svenska. Då en del av ditt arbete sker ute hos kunderna är det också viktigt att du som person är serviceinriktad, har lätt för att skapa relationer samt gillar att samarbeta.
Som person är du pålitlig med sinne för detaljer som du sätter ett stort värde i att leverera hög kvalitet i det arbete du utför.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

EDDIMA har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Björk, marcus.bjork@adecco.se , 0736-84 70 36

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos support via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord

Svagströmsinstallatör, datanätverk, serviceelektriker, elektriker, lärling, underhåll, reparationer

Ansök nu

Administratör till Verisure

Administrativ assistent
Läs mer Feb 3
Nytt
Vill du göra skillnad och arbeta i en växande global organisation som har fokus på att få människor att känna sig trygga? Då kan detta vara jobbet för dig! I Linköping söker vi nu en administratör till konsultuppdrag för teamet HR Service Center hos Verisure i Linköping.

Om tjänsten
HR Service Center är ansvariga för support och administrativ hantering av avtal och löneunderlag gentemot medarbetare och chefer. Vi stöttar alla våra sju svenska bolag och har ett stort fokus på excellent service och ständiga förbättringar. Arbetet är heltid med start omgående. Uppdraget är ett konsultuppdrag tom sista september med stora möjligheter till förlängning och senare en anställning hos kund. Delar av arbetet kan komma att ske hemifrån.

Om dig
Du är 18 år fyllda och har tidigare arbetslivserfarenhet där arbeten inom administration, HR eller service är meriterande. Det krävs att du är bekväm med att stötta medarbetare och chefer på svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och van vid att jobba mot deadlines med en förmåga att självständigt driva processer framåt. Du har ett sinne för analys och detaljer, lämnar inget åt slumpen och förstår vikten av en hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper – du blir en del av ett starkt lag som brinner för sin uppgift. Då du kommer att arbeta i en liten grupp är det viktigt att du bidrar med engagemang och energi för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig. Vi ger dig naturligtvis introduktion och god support och kan utlova dig en arbetsplats i en stimulerande miljö med härliga kollegor!

Kravprofil
- 18 år
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Då vi är ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen innan anställning

Personliga egenskaper
- Serviceminded och brinner för att ge bra support
- Administrativ och noggrann
- Uppskattar högt tempo och drivs av utmaningar
- Dynamisk och lösningsorienterad
- Arbetar strukturerat och målinriktat mot deadlines
- God samarbetsförmåga

Vi använder oss av arbetspsykologiska tester i denna rekryteringsprocess. Bakgrundskontroll via Länsstyrelsen genomförs vid anställning.

Om Verisure
Verisure är en ledande leverantör av professionella säkerhetslösningar för privatpersoner och mindre företag. Med våra marknadsledande produkter inom inbrotts, brand- och personskydd är vi framför allt människor som hjälper andra människor genom att skydda det som betyder mest. Med fler än 4 miljoner kunder och 20 000 anställda i 16 länder, är vi nummer ett i Europa och i Latinamerika. Hos Verisure finns en värld av karriärmöjligheter från norr till söder, oavsett vilket område du vill jobba inom. Vi är passionerade i det vi gör, och vi vet att våra marknadsledande produkter gör skillnad på riktigt. Genom innovation, samarbete och driv vill vi alltid vara lite bättre än vi var igår.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg via Adeccos växel 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Logistiktekniker till internationell kund i Väderstad

Logistiker
Läs mer Feb 3
Nytt
Om tjänsten
Som Logistiktekniker har du en viktig funktion i att garantera en flytande och effektiv logistikprocess. Du kommer att arbeta med att utveckla och upprätthålla försörjningsprocesser från godsmottagning, lagerhållning, satsplockning samt interna transporter för att tillgodose produktionens behov av material. Vidare är du även ansvarig för att planera och optimera logistikprocesser samt materialförvaring inom lager och produktion. Genom att föra ett nära samarbete med ledare inom internlogistik, lager, inköp, produktionsteknik och produktion, säkerställer du en samordnad och effektiv logistiklösning. Du kommer helt enkelt arbeta med ett brett nätverk och agera som en problemlösare med en passion för effektivitet och samordning.

I din roll som Logistiktekniker, kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Optimera och förbättra logistikplaneringen
- Bistå logistikavdelningen i process- och teknikrelaterade frågor.
- Agera som Supply Chain Processing representant i PUM/ECM/PPS-projekten
- Ansvara för utvärdering och beslut om emballage och förpackningsinstruktioner
- Medverka i och driva utvecklingen av nya metoder och arbetssätt inom ditt område

Tjänsten som Logistiktekniker är ett konsultuppdrag (100%) under sex månader, där målsättningen är att du vid uppdragets slut kommer anställas direkt av vår kund.

Om dig
Vi söker dig som har en självständig arbetsstil och som samtidigt trivs med att samarbeta med andra. Du har lätta för att knyta kontakter och är alltid öppen för nya möjligheter, samt besitter en nyfikenhet som gör dig väl anpassad för en dynamisk verksamhet. Du är proaktiv och strävar alltid efter att förbättra och utveckla metoder för att främja ditt och avdelningens arbete. Vidare har du en naturlig förmåga att sätta mål, samt se till att resultaten nås och följs upp. Sannolikt kommer du från en bakgrund som högskoleingenjör inom maskinteknik, eller så kanske du tog en utbildning inom industriekonomi och supply chain? Vad vi däremot är säkra på, är att du brinner för allting logistik och Supply Chain Management.

Viktigt för tjänsten är:
- Eftergymnasial examen, gärna inom maskinteknik eller industriellekonomi, alternativt inom Supply Chain
- Två till tre års erfarenhet från liknande roll inom tillverkningsindustri
- En god förståelse för Supply Chain Management och logistikprocesser.
- God kunskap inom LEAN

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Robin Hermansson via Adecco 010 – 1737300

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord,Logistiktekniker till internationell kund i Väderstad, Logtisics specialist for international customer, Logistics, Logistik specialist, Supply Chain. Supply Chain Management, Produktionstekniker, Produktionsspecialist, materialtekniker, Material specialist.  Adecco

Ansök nu

Area sales Manager till Paroc Panel Systems

Maskinsäljare, entreprenad
Läs mer Feb 3
Nytt
Om tjänsten
Som Area Sales Manager kommer du att vara länken till kund hela vägen från prospect till avtal och byggprocess. Som etablerat varumärke i premiumsegmentet är kunskap och service en viktig del av vårt erbjudande. Du kommer bli kontaktpunkt för såväl arkitekter i planeringsstadie som enskilda utförare för att säkra informationsutbyte och service som ställer stora krav på kunskap om produkterna.

Du driver din egen försäljningsbudget inom ditt geografiska ansvarsområde. Som etablerat bolag på marknaden kommer du att ta över ansvaret för befintliga kunder inom ditt område, men tar även en strategisk blick mot nya prospects. För att lyckas i rollen krävs förståelse för byggbranschen. Intressenter i olika typer av projekt kan skilja sig åt beroende på stadie, omfattning och processägare. Intressenter kan spänna mellan arkitekter i planeringsstadie, fastighetsbolag, byggbolag och enskilda aktörer på entreprenad. Du behöver på egen hand kunna avgöra vilka träffpunkter som är avgörande i både befintliga och framtida projekt för att bli en pålitlig partner i rätt skede av byggprojekt.

Vi söker för närvarande en Area Sales Managers till distrikt 4. Distrikt 4 sträcker sig från söder om Stockholm till Kristianstad och innefattar den östra halvan av Sverige. Eftersom det finns säljare i Skåne idag bor du med fördel längre norrut i Norr- Linköpingstrakten. Se distrikten illustrerade under länken. https://www.parocpanels.com/sv-se/kontakt-sv

I din roll som Area Sales Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Kontakt och service till befintliga kunder
- Försäljning, förhandling och prospecting
- Samband mot produktion, utveckling och ledning för att säkra kundens framtida behov.

Tjänsten som Area Sales Manager är en fastanställning med start så snart som möjligt.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från byggbranschen. Du kan ha arbetat säljande med produkter inom bygg, eller själv varit aktiv inom byggbranschen i relevant kapacitet där du byggt ett nätverk och förståelse. Vi lägger större vikt vid förståelse av branschen än din erfarenhet av säljande arbete.

Vidare ser vi att du är en person som ser service, förtroende- och kontaktskapande som naturligt. Du är lösnings- och affärsinriktad med en stark motivation att driva din egen budget och se din kund som en långsiktig partner.

Viktigt för tjänsten är:
- Förståelse för byggbranschen
- Förtroendeskapande och servicemind
- Entreprenöriell inställning

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Paroc Panel System

Insulated Panel Systems
Paroc Panel System offers wide range of sandwich panel systems for each type of building and different applications. Our insulated panels for facades, external & internal walls and ceilings deliver very high fire, thermal and structural performance guaranteed both, by AST® and QuadCore™ Technologies.

Our systems
We provide solutions for facilities with specialised needs, such as extra fire-safety, hygiene, sensitive acoustics, and attractive architecture. Sandwich panel solutions include everything needed to complete a structure: insulated panels, fixings, flashings, profiles, sealants, lifting equipment as well as first-class technical support.

 

 

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Emilia Thorin på emilia.thorin@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Area Sales Manager, Key Account, Sales, Marknad, Sälj, Bygg, Byggindustri, Paroc Panel System, Job, Jobb, Adecco

Ansök nu