Linköping: Vårdadministratör till allergicentrum

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vårdadministratör till allergicentrum i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och ha inflytande - då är vi kliniken för dig! Då en av våra vårdadministratörer går vidare till annat uppdrag, letar vi nu efter en ny lagspelare till vår verksamhet och administrativa team.

Allergicentrum ingår i medicincentrum och är en nytänkande klinik ett 30-tal medarbetare som utreder och behandlar barn och vuxna med astma, allergi och överkänslighet i team. Här arbetar specialister i barn- och vuxenallergologi, lungmedicin och hudsjukdomar. Vi har ca 8 000 patientbesök per år.

Vi bedriver utbildning och forskning inom allergi- och astmaområdena samt satsar på att vara ett nationellt kunskapscentrum inom området. Vi arbetar över klinikgränser och har ett nära samarbete med barnkliniken och primärvården för att ge den bästa vården till patienter i Östergötland. Verksamheten kännetecknas av ett nära samarbete mellan yrkeskategorierna och vi är en arbetsplats med god stämning och starkt förbättringsfokus. Vi värnar om en god arbetsmiljö, vi vill att man ska trivas och känna trygghet. Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård i rätt tid.

Kliniken har en stabil vårdadministratörsgrupp på fem personer som är samlokaliserade och har tätt samarbete, hjälper och stöttar varandra. Som vårdadministratör är du en viktig del av hela verksamheten och involveras i våra olika utvecklingsprojekt. Verksamhetsutveckling ses som en självklar del i verksamheten. Vår klinik är gärna med och provar nya tekniska lösningar.  Vi arbetar i trevliga lokaler på Garnisonsområdet, nära Universitetssjukhuset i Linköping. Arbetstiden är förlagd dagtid.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör och som vill delta i det fortsatta arbetet med att utveckla vår klinik. Vi har bl.a. startat upp arbete med produktionsplanering på kliniken.

Grunden i uppdraget är journaldokumentation, bokningar samt övrigt sedvanligt administrativa uppgifter. Det finns möjligheter att utvecklas inom olika ansvarsområden ex lokaladministratör Cosmic, webbredaktör, administratör i kompetensportalen och 1177. Du har möjlighet att påverka innehållet utifrån kompetens och erfarenhet. Vi ser gärna att du har arbetat med taligenkänning. Vi har en receptionist på heltid, i ditt uppdrag ingår att vid frånvaro täcka i receptionen. Att handleda studenter och att aktivt bidra till kompetensöverföring är en viktig del av arbetet.

Vi erbjuder dig en introduktion som är anpassad efter dina behov. Vi är måna om att du ska känna dig trygg som ny hos oss. Du kommer att få en mentor knuten till dig under din introduktion. Du ges möjlighet att gå bredvid olika yrkeskategorier och våra olika verksamheter för att få en inblick i hela vår verksamhet.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör. Uppdraget kräver goda administrativa kunskaper och datorvana.

Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är ett krav samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Några års erfarenhet i yrket, ITR-utbildning och intresse av detta samt kodningsutbildning är meriterande. 

Personliga egenskaper

Du har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra och kan lyssna, kommunicera på ett konstruktivt sätt. Du samarbetar med olika yrkesprofessioner i team där god kommunikation är en förutsättning.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I ditt arbete har du förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och hålla tidsramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och hög social kompetens.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare.

Vårdadministratörer välkomnas sommaren 2023

Läs mer Nov 11
”Jag har alltid älskat att hjälpa andra och hela rollen handlar om, på ett eller annat sätt, att underlätta för både patienter och sjukhuspersonal.

Även om det är en roll med huvudfokus på dokumentation och administration så är det varierande arbetsuppgifter som både har utmanat och utvecklat mig som person. Jag känner också att jag gör ett viktigt jobb i vården av patienten. Om inte journaler blir skrivna, remisser blir skickade eller återbesök bokas stannar vården av patienten upp. Vi gör alla ett viktigt jobb för patienten”

…såhär beskriver en av våra medarbetare hur det är att arbeta som vårdadministratör i Region Östergötland. Med ett sommarvikariat får du möjlighet att bredda dina erfarenheter och kunskaper samtidigt som du knyter värdefulla kontakter inför framtiden. Kanske hamnar du rätt direkt, och när du gör det – då vet du. Du är rätt person på rätt plats. Och i vården behöver vi sådana som dig.

Arbetsbeskrivning
Som vårdadministratör är du en nyckelspelare i vårdkedjan, dels för att upprätthålla patientsäkerheten kring journaldokumentation och dels för att underlätta det administrativa flödet för vårdpersonal i deras arbete med patienter. De flesta arbetsuppgifterna har att göra med dokumentation och administration men din arbetsdag kan innehålla många olika typer av arbetsuppgifter och beroende på verksamhet kan din arbetsdag se olika ut. Detta kan bland annat innebära:

- Journaldokumentation med tillhörande diagnoskodning och efterföljande registreringar. Remisser.
- Hantering av väntelistor. Kalla och boka in patienter för besök och telefonbesök, provtagningar.
- Receptionsarbete. Du välkomnar patienter, och se till att de har all information de behöver inför sitt besök.
- Föra protokoll. Här är du den som ser till att alla alltid vet vad som har sagts och gjorts och vad som ska göras.
- Fakturering, skanning och posthantering.


Från introduktion till karriär och kompetensutveckling
Eftersom vi tror att kompetens och säker vård är grunden till en trygg arbetsmiljö, lägger vi stort fokus vid introduktion. Utöver introduktionen på avdelningen kommer du att gå ett regionövergripande introduktionsprogram för vårdadministratörer med 9 olika programsteg. Allt för att du ska känna dig trygg in i din anställning i regionen. Region Östergötland har ett långsiktigt, strukturerat arbetssätt för karriär- och kompetensutveckling för vårdadministratörer. Läs gärna mer om den https://dokument.regionostergotland.se/regsam/Ã?vergripande dokument webben/HR/Karriarstege vÃ¥rdadministratör.pdf.

Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller motsvarande, alternativt studerande vid vårdadministratörsutbildningen. Det är meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Cosmic samt arbetslivserfarenhet av journalskrivning. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning för att kunna kommunicera med patienter, närstående och kollegor.

Personliga egenskaper
Våra förväntningar på dig är att du gör det bästa du kan utifrån din kunskap och förmåga, och att alltid ha fokus på det vi finns till för – våra patienter. Rollen som vårdadministratör är ett dynamiskt yrke och din arbetsdag kan innehålla många olika typer av arbetsuppgifter. Det är därför viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och arbetar effektivt samtidigt som du är kvalitetsmedveten och strukturerad. Oavsett var du jobbar så kommer du att vara en del av ett team och ha flera kontaktytor. Här kommer du att få användning för din naturliga förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad ska jag tänka på när jag skickar in min ansökan?
För att förenkla urvalsarbetet önskar vi en så komplett ansökan som möjligt med den efterfrågade informationen i ansökningsformuläret. Informationen är viktig för oss för att underlätta och effektivisera urvalsarbetet och matchningen mot verksamheternas behov av sommarvikarier.

Komplett ansökan innehåller:

- Bifogat personligt brev och ett CV där du beskriver dina tidigare arbetslivserfarenheter. Har du gjort praktik kan du inkludera detta.
- Bifogade intyg från utbildningar, legitimation eller examensbevis. Om du ännu inte har examen, bifoga LADOK-utdrag från de kurser du läst. Vi säkerställer att de kompletterande dokument du bifogat är giltiga och att du är behörig för tjänsten.
- Kontaktuppgifter till referenter till minst två referenser. I första hand önskas kontaktuppgifter till chef och/eller handledare. Förbered gärna dina referenter på ett samtal då vi eventuellt kontaktar dina referenter innan intervjun.

Om din ansökan saknar något av ovanstående kan vi komma att be dig att göra en komplettering.

Läs mer om rekryteringsprocessen och sök tjänsten https://regionostergotland.varbi.com/se/apply/positionquick/564646/?where=4.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vårdadministratör, Hand- och Plastikkirurgiska kliniken

Läs mer Jan 31
Hand- och Plastikkirurgiska kliniken med Brännskadecentrum (HPK) ingår som en av 12 kliniker i Sinnescentrum i Östergötland och bedriver vår verksamhet på Universitetssjukhuset i Linköping.

HPK ger sjukvård av högsta internationella klass inom verksamhetsområdena handkirurgi, plastikkirurgi och brännskadevård. Vi är cirka 160 medarbetare. Verksamheten bedriver region- och länssjukvård och har både öppen-, dag- och slutenvård. Vårt Brännskadecentrum är en nationell högspecialiserad enhet. Kliniken bedriver ett intensivt forsknings-och utvecklingsarbete och är en universitetssjukvårdsenhet.

Vår målsättning är att ge god och säker vård med patienten i fokus, genom hög kompetens, engagerade medarbetare och en god arbetsmiljö. Vi är ett stort kompetenscentrum för sårvård och rehabilitering, från fingerleden till hela kroppen med målsättning att återfå bästa tänkbara funktion.

Söker du ett roligt och stimulerande jobb? Nu har du nu möjligheten att bli en i vårt härliga gäng!

Vi är en klinik som riktar vårt fokus framåt genom utbildning, utveckling och forskning. Nu har du möjligheten att bli en del av vår arbetsgrupp som har ett välkänt gott rykte utifrån vår arbetsmiljö och vårt goda utbildningsklimat.

Nu söker vi en vårdadministratör som har en viktig roll i navet av vår verksamhet!

Arbetsuppgifter
Tycker du om att jobba självständig men vill också tillhöra ett team motiverade kollegor så är vi arbetsplatsen för dig!

Vi är ett team med 13 vårdadministratörer med en stor samarbetsvilja. Vi delar på arbetsuppgifterna för verksamhetens bästa och du kommer i första hand att arbeta med ansvar för Hand och Plastik mottagningen. Det innebär varierade arbetsuppgifter som journalskrivning, scanning, Tele Q och 1177, remisser, bokningsunderlag, bokning av mottagning och återbesök, mm.

Ytterligare arbetsuppgifter/karriärvägar för just dig planerar vi tillsammans utefter verksamhetens behov, dina önskemål och tidigare erfarenheter.



Utbildning och erfarenhet
Du har examen som vårdadministratör. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Erfarenhet av medicinsk journaldokumentation i Cosmic är meriterande. ITR-utbildning, kodningsutbildning och goda kunskaper i Officepaketet är meriterande men inget krav.
Om du är ny examinerad eller fortfarande går utbildning tveka inte att söka. Vi är flexibla med tid för tillträde om du fortfarande går din utbildning.



Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och drivs av att lösa uppgifter. Du är serviceinriktad, är positiv och bidrar till en god stämning i gruppen. Du är strukturerad och kan hantera stressiga situationer och du har en god kommunikationsförmåga samtidigt som du har förmågan att samarbeta. Att du är flexibel ser vi som en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan
Sista dag för ansökan är 20230312 men intervjuer sker löpande så inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt.

Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vårdadministratör mot slutenvården/avdelning B164 gyn

Läs mer Dec 18
Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård.

Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårds-regionen. Vårdadministrationens främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Vårdadministratören har sin huvudplacering i en enhet och roterar till en annan, utefter kompetens, schemalagt eller vid behov. Administrationen förändras och utvecklas aktivt och kontinuerligt enligt RAK, Rätt Använd Kompetens. Kvinnoklinikens vårdadministration är HBTQ diplomerat.

Arbetsbeskrivning 

Att arbeta i kvinnoklinikens vårdadministration med inriktning mot slutenvården/avdelning B164 gyn är ett roligt och omväxlande arbete. Som vårdadministratör hanterar man in-/utskrivningar, operationsberättelse, daganteckningar, dokumentation av PAD-svar och remisshantering. Man har också ett nära samarbete med onkologen och man arbetar i diverse patientregister. Därutöver anpassar vi tjänsten utefter dina kunskaper och intressen.

Det här är en tillsvidaretjänst på 100 %. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. Placering är på kvinnoklinikens vårdadministration, Universitetssjukhuset i Linköping. 

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Utbildning och erfarenhet

Du är utbildad vårdadministratör. Har du utbildning men ingen erfarenhet, låt inte det hindra dig från att söka! Du kan känna dig trygg i att du lärs upp av kunniga medarbetare som skapar ett introduktionsprogram och finns tillhands vid introduktion. Efter introduktionen finns de kvar som bollplank och dina nya kollegor.

Personliga egenskaper

Du är positiv som person, trivs bra att arbeta självständigt, men även i grupp. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du arbetar effektivt, är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Du är flexibel, stresstålig och prioriterar arbets-uppgifterna utifrån hela verksamhetens behov. Ansvarstagande och uppmärksamhet är andra egenskaper du har och använder dig av i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande med erfarenhet av Cosmic.

 

Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vårdadministratör till BUP-Kliniken

Läs mer Jan 20
Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken (BUP) inom Psykiatricentrum är en verksamhet som riktar sig till barn och ungdomar från 0 till 18 år.

Barn- och ungdomspsykiatriska mottagningen är en del av barn- och ungdomspsykiatriska kliniken i Linköping som bedriver kvalificerat utrednings- och behandlingsarbete. Kärnverksamheten består av öppen-, mellan- och slutenvård samt flera subspecialiserade enheter såsom ätstörningsmottagningen, ätstörningsenheten (länsteam), traumamottagningen Elefanten, föräldra- och spädbarnsverksamheten Hagadal och Barnahus. BUP är även i uppstarten av integrerad vård för barn placerade på SiS Folåsa. Det administrativa teamet serverar klinikens alla professioner och enheter.

På kliniken eftersträvar vi ett varmt och öppet arbetsklimat. Kliniken är en universitetsvårdande enhet, vilket innebär att kärnverksamheter jämte hälso- och sjukvård är klinisk forskning och utbildning, liksom kunskapstillämpning och kunskapsspridning för hälso- och sjukvårdens utveckling. Förbättrings- och utvecklingsarbete är en del av vår vardag och vi bedriver även undervisning och forskning. Vi har forskningsledare, professor och psykologiskt ledningsansvarig (PLA) i verksamheten.

Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken, med sina cirka 160 anställda, är för närvarande inne i en spännande utvecklingsfas där vi tillsammans får möjlighet att påverka och utforma framtidens barnpsykiatri.

Välkommen att bli en av oss!

Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig ett varierande och stimulerande arbete där dina huvuduppgifter kommer att vara journaldokumentation, bokning av besök och receptionsarbete. Även övriga administrativa uppgifter kommer att ingå i din tjänst. Inom teamet finns goda möjligheter till individuella ansvarområden samt utveckling utifrån egna intressen och verksamhetens behov.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med adekvat utbildning till vårdadministratör. Erfarenhet av arbete i datajournalen Cosmic är önskvärt.

Personliga egenskaper
Är du nyfiken, positiv, noggrann och serviceinriktad är du rätt person för oss. Det är viktigt att du har förmåga att själv planera och strukturera ditt arbete, är bekväm i att ta eget ansvar och trivs med att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND

Nedan visas andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND .

Sjuksköterska till Avdelning B181 Neurologiska kliniken

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 30
Neurologiska kliniken är en högspecialiserad klinik med regionsansvar för hela Sydöstra sjukvårdsregionen.

Kliniken omfattar en avdelning med en akutneurologisk enhet, en strokeenhet, en högspecialiserad utredningsenhet och en övervakningsenhet. Vidare finns öppenvårdsmottagningar på både Universitetssjukhuset i Linköping och Vrinnevisjukhuset i Norrköping med omfattande verksamhet inom samtliga neurologiska diagnosområden samt ett neuromuskulärt laboratorium/enhet med ett nationellt uppdrag för högspecialiserad vård. Kliniken har cirka 170 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

På avdelning B181 arbetar du med både de somatiska och psykiska aspekterna på dina patienters diagnoser då sjukdomar i hjärna och nervsystemet påverkar båda dessa delar. Du får arbeta med såväl akutsjukvård som palliativ vård och rehabilitering.

Då patienterna har stora omvårdnadsbehov har du möjlighet att verkligen bli expert på omvårdnad, din professions specialistområde. Du tränar din kliniska blick då våra patienters tillstånd snabbt kan försämras och du får goda medicinska erfarenheter och kunskaper. Vi arbetar tätt samman i team med läkare, undersköterskor och paramedicinare och har Team-ronder tre gånger i veckan där alla professioner är representerade.

Neurologjour är stationerad på universitetssjukhuset även nattetid vilket ger en kort inställelsetid vid behov och är en stor trygghet för dig som sjuksköterska. Du har alltid en sjuksköterskekollega att samverka med och avdelningen har en förhållandevis hög bemanning av undersköterskor relaterat till patienternas omvårdnadsbehov.

Neurologiska kliniken är en klinik som värdesätter utveckling, utbildning och nytänkande. Vi vet att arbetet som sjuksköterska ibland kan vara utmanande och därför jobbar vi mycket med att ge våra sjuksköterskor stöd, både i det dagliga arbetet och på längre sikt.                                                                                                                               

Det finns sju ledningssjuksköterskor på kliniken. Deras uppgift är bland annat att driva specifika processer ur ett omvårdnadsperspektiv samt att verka som mentorer och kunskapsstöd till mer oerfarna kollegor. Detta ger kliniken goda förutsättningar vad det gäller utveckling och stöd till nya medarbetare.

Vi är mycket måna om studenterna som gör sin verksamhetsförlagda utbildning (VFU) på kliniken och strävar efter att alla sjuksköterskor ska ha handledarutbildning. Huvudhandledarna jobbar mycket aktivt på avdelningen och vann VFU-priset 2021.

Vi söker dig som är intresserad av rotationstjänst dag/kväll/natt men om du vill arbeta ständig natt med veckoarbetstidsförkortning till 32 timmar finns den möjligheten också. Möjlighet finns även till viss partiell ledighet om du önskar det. Har du planer på att bedriva omvårdnads-forskning, nu eller i framtiden, är vi öppna för diskussioner runt hur en klinisk tjänst kan kombineras med forskning på kliniken. Vi har önskeschema och arbetar två av fem helger.

Introduktionen sker på dagtid, efter dina egna behov. Vi tror att en individuellt anpassad start leder till en trygg medarbetare. Vi har under åren successivt utvecklat vårat introduktionsprogram som bland annat inkluderar ProAct-kurs och ett mentorprogram under det första anställningsåret. Vi erbjuder även Kliniskt Basår till alla våra nyutbildade sjuksköterskor.

Utbildning och erfarenhet

Du har sjuksköterskeexamen. Erfarenhet av neurologi, akutsjukvård och/eller övervakningsvård är meriterande. Du behärskar god svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person tar du ansvar och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och prioritera dina insatser. Du har god samarbetsförmåga.

Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Sommarvikarier till lokalvården på Universitetssjukhuset

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 18
Vill du vara med på en spännande resa där vi skapar service i världsklass? Då är du rätt person för oss.

Service US levererar lokalvård- och inrelogistiktjänster på Universitetssjukhuset (US) i Linköping. Verksamhetsområde har cirka 220 anställda och vårt uppdrag är bland annat att stödja vården med olika typer av servicetjänster inom lokalvård och inre logistik.

Arbetsbeskrivning
Vi söker timvikarier till lokalvård på service US sommaren 2023. Lokalvård arbetar med lokalvårdstjänster på Universitetssjukhuset i Linköping. Det innefattar bland annat lokalvård i vårdsalar, mottagningar, kund och patientkontakt. Inom enheten står man inför spännande utmaningar framöver med bland annat iPads, städflöden med mera. I rollen som servicemedarbetare inom lokalvård är du en del av en medarbetargruppering på 35-40 antal medarbetare som jobbar i fem team. Som servicemedarbetare kommer du arbeta med lokalvårdstjänster till vården. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- Hygienstädning, bryta smittvägar.
- Städning med krav på hög kvalitét.

Som timanställd är du anställd på timmar.

Utbildning och erfarenhet
Du som söker har gymnasieexamen och 1-2 års erfarenhet av arbete inom serviceyrken sedan tidigare då främst inom lokalvård. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad och anstränger dig lite extra för att leverera tjänster och hjälpa andra. Du samarbetar bra med andra människor och är flexibel i ditt förhållningssätt. Det innebär att du inte har några bekymmer att ändra arbetsuppgifter och ser möjligheter i förändringar. Då kvalité är ett centralt begrepp i vår verksamhet är det viktigt att du som person är noggrann och följsam till de kvalitetsstandarder vi har.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Timvikarier/semestervikarie som servicevärd till Universitetssjukhuset

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 18
Vill du vara med på en spännande resa där vi tillsammans skapar service i världsklass? Då är du rätt person för oss på Service US.

Vi levererar tjänster inom lokalvård och inre logistik på Universitetssjukhuset i Linköping. Verksamheten har ca 220 medarbetare och vårt uppdrag är bland annat att stödja vården med olika typer av servicetjänster inom lokalvård och inre logistik.

Arbetsbeskrivning
Vi söker timvikarier/semestervikarier som servicevärd på service US

Som servicevärd avlastar du vårdpersonalen med varierande uppgifter. I arbetet ingår det bland annat att ta upp mat beställningar från patienterna och registrera dessa i beställningssystemet, dela ut och plocka in matbrickor samt beställa matvaror till patient­köket. Det är därför viktigt att du har ett stort intresse för mat och måltidens betydelse för patientens tillfrisknande. Andra arbetsuppgifter är att utföra daglig patientnära städning, slutstädning när patient gått hem och fylla på patientnära förråd.

Här är det viktigt att du är noggrann och förstår servicevärdens roll i arbetet med att bryta smittvägar vilket är en viktig del i arbetet med att minska vårdrelaterade infektioner. Vissa patienttransporter, bland annat till taxi, förekommer också. Måltidshantering, städning och förrådshantering kommer att vara dina huvudsakliga arbetsuppgifter men nya kan tillkomma allt utifrån vårdens behov.

Som servicevärd arbetar du till största delen tillsammans med dina servicevärdskollegor, men det är också mycket nära samarbete med vårdpersonalen, framförallt med undersköterskorna. Du blir en del av teamet på avdelningen och ditt arbete är betydelsefullt för att det ska fungera kring patienten. Det finns tydliga arbetsbeskrivningar för vad servicevärden ska göra under ett arbetspass.

Utbildning och erfarenhet
Det är meriterande med erfarenhet från vård, omsorg och lokalvård eller något serviceyrke. Du har gymnasie­kompetens eller motsvarande och behärskar svenska språket i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötes­gående i ditt bemötande mot patienter och anhöriga.

Då du är en del i teamet på avdelningen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är ansvarstagande, flexibel och strukturerad då förutsättningarna för arbetet snabbt kan ändras. 

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Skötare välkomnas sommaren 2023

Skötare
Läs mer Nov 11
”Känslan av att se framsteg hos en patient, man får så mycket tillbaka, varje dag.

Vi arbetar med hela patienten, inte bara en del. Jag gillar att man får använda hela sin kompetens, både psykiatrisk omvårdnad men även den somatiska hälsan. Det gör att det är en varierande vardag och självutvecklande. Jobbet handlar ofta om kommunikation – att förstå vem jag har framför mig och hur kan jag anpassa min kommunikation för att möta personen, där den befinner sig nu. Att arbeta så intensivt med människor gör att man utvecklas hela tiden, även själv som person.”

…. såhär beskriver en av våra medarbetare om hur det är att arbeta som skötare inom Region Östergötland. Vill du göra en viktig insats och stor skillnad i människors liv?

Medarbetarna inom psykiatrin möter människor i alla livets skeden – människor som på ett eller annat sätt behöver hjälp och stöd att komma på rätt väg igen. Oavsett om du jobbar med barn, vuxna eller äldre så gör du verkligen skillnad, för både patienter och närstående.

Kanske är detta ditt första jobb som färdigutbildad skötare, eller så läser du till sjuksköterska eller läkare. Ett sommarvikariat är en möjlighet att bredda dina erfarenheter och kunskaper samtidigt som du knyter värdefulla kontakter inför framtiden. Kanske hamnar du rätt direkt, och när du gör det – då vet du. Du är rätt person på rätt plats. Och i vården behöver vi sådana som dig.

Arbetsbeskrivning
Som skötare är du en nyckelspelare för att få tillvaron att fungera på bästa sätt för patienter som på olika sätt behöver hjälp och stöd att komma på rätt väg igen. Du är därmed en viktig del i ett team där du samarbetar med andra skötare, sjuksköterskor, läkare, kuratorer och psykologer. I teamen samordnas omvårdnad och behandling tillsammans med patenten och närstående utifrån patientens individuella behov.

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Att stödja patienterna så att de upptäcker och utvecklar sin egen förmåga att klara sin vardag genom samtal.
- Stödja patienten i vardagliga aktiviteter som exempelvis laga mat, städa och träna.
- Ta prover, ge injektioner och dokumentera
- Dela ut läkemedel, efter delegering från sjuksköterska.
- Arbeta för att skapa trygghet, både för patienter och anhöriga.


Från introduktion till karriär och kompetensutveckling
Eftersom vi tror att kompetens och säker vård är grunden till en trygg arbetsmiljö, lägger vi stort fokus vid introduktion. Utöver introduktionen på avdelningen kommer du att gå ett regionövergripande introduktionsprogram för skötare med 14 olika programsteg. Allt för att du ska känna dig trygg in i din anställning i regionen. Region Östergötland har ett långsiktigt, strukturerat arbetssätt för karriär- och kompetensutveckling för medarbetare. Läs gärna mer om dessa https://regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Karriar--utvecklingsmojligheter/.

Utbildning och erfarenhet
För att arbeta som skötare krävs det att du är utbildad skötare/undersköterska eller sjuksköterske- eller läkarstuderande som vid anställningens start är godkänd på termin 3. Det är meriterande om du är godkänd i kursen Psykiatri 2, 200 poäng, samt godkänd arbetsplatsförlagt lärande (APL) för den kursen. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från psykiatri, beroende, primärvård eller vård och omsorg och/eller arbete med fokus på god service. För att vi ska kunna erbjuda våra patienter en god och säker vård är det viktigt att våra medarbetare kan kommunicera på svenska i tal och i skrift.

Personliga egenskaper
Våra förväntningar på dig är att du gör det bästa du kan utifrån din kunskap och förmåga, och att alltid ha fokus på det vi finns till för – våra patienter. Oavsett var du jobbar så kommer du att vara en del av ett team som tillsammans jobbar för att ge bästa möjliga vård och omsorg. Här kommer du att få användning för din naturliga förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten. Samtidigt arbetar du för att varje patient ska känna sig trygg och väl omhändertagen. Det gör du genom att du är inkännande, uppmärksam, lyhörd och ha en förståelse för människors olika förutsättningar och behov.

Läst mer om rekryteringsprocessen https://regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Lediga-jobb/Sommarvikariat/och sök tjänsten https://regionostergotland.varbi.com/se/apply/positionquick/564653/?where=4.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vårdadministratörer välkomnas sommaren 2023

Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare
Läs mer Nov 11
”Jag har alltid älskat att hjälpa andra och hela rollen handlar om, på ett eller annat sätt, att underlätta för både patienter och sjukhuspersonal.

Även om det är en roll med huvudfokus på dokumentation och administration så är det varierande arbetsuppgifter som både har utmanat och utvecklat mig som person. Jag känner också att jag gör ett viktigt jobb i vården av patienten. Om inte journaler blir skrivna, remisser blir skickade eller återbesök bokas stannar vården av patienten upp. Vi gör alla ett viktigt jobb för patienten”

…såhär beskriver en av våra medarbetare hur det är att arbeta som vårdadministratör i Region Östergötland. Med ett sommarvikariat får du möjlighet att bredda dina erfarenheter och kunskaper samtidigt som du knyter värdefulla kontakter inför framtiden. Kanske hamnar du rätt direkt, och när du gör det – då vet du. Du är rätt person på rätt plats. Och i vården behöver vi sådana som dig.

Arbetsbeskrivning
Som vårdadministratör är du en nyckelspelare i vårdkedjan, dels för att upprätthålla patientsäkerheten kring journaldokumentation och dels för att underlätta det administrativa flödet för vårdpersonal i deras arbete med patienter. De flesta arbetsuppgifterna har att göra med dokumentation och administration men din arbetsdag kan innehålla många olika typer av arbetsuppgifter och beroende på verksamhet kan din arbetsdag se olika ut. Detta kan bland annat innebära:

- Journaldokumentation med tillhörande diagnoskodning och efterföljande registreringar. Remisser.
- Hantering av väntelistor. Kalla och boka in patienter för besök och telefonbesök, provtagningar.
- Receptionsarbete. Du välkomnar patienter, och se till att de har all information de behöver inför sitt besök.
- Föra protokoll. Här är du den som ser till att alla alltid vet vad som har sagts och gjorts och vad som ska göras.
- Fakturering, skanning och posthantering.


Från introduktion till karriär och kompetensutveckling
Eftersom vi tror att kompetens och säker vård är grunden till en trygg arbetsmiljö, lägger vi stort fokus vid introduktion. Utöver introduktionen på avdelningen kommer du att gå ett regionövergripande introduktionsprogram för vårdadministratörer med 9 olika programsteg. Allt för att du ska känna dig trygg in i din anställning i regionen. Region Östergötland har ett långsiktigt, strukturerat arbetssätt för karriär- och kompetensutveckling för vårdadministratörer. Läs gärna mer om den https://dokument.regionostergotland.se/regsam/Ã?vergripande dokument webben/HR/Karriarstege vÃ¥rdadministratör.pdf.

Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller motsvarande, alternativt studerande vid vårdadministratörsutbildningen. Det är meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Cosmic samt arbetslivserfarenhet av journalskrivning. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning för att kunna kommunicera med patienter, närstående och kollegor.

Personliga egenskaper
Våra förväntningar på dig är att du gör det bästa du kan utifrån din kunskap och förmåga, och att alltid ha fokus på det vi finns till för – våra patienter. Rollen som vårdadministratör är ett dynamiskt yrke och din arbetsdag kan innehålla många olika typer av arbetsuppgifter. Det är därför viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och arbetar effektivt samtidigt som du är kvalitetsmedveten och strukturerad. Oavsett var du jobbar så kommer du att vara en del av ett team och ha flera kontaktytor. Här kommer du att få användning för din naturliga förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad ska jag tänka på när jag skickar in min ansökan?
För att förenkla urvalsarbetet önskar vi en så komplett ansökan som möjligt med den efterfrågade informationen i ansökningsformuläret. Informationen är viktig för oss för att underlätta och effektivisera urvalsarbetet och matchningen mot verksamheternas behov av sommarvikarier.

Komplett ansökan innehåller:

- Bifogat personligt brev och ett CV där du beskriver dina tidigare arbetslivserfarenheter. Har du gjort praktik kan du inkludera detta.
- Bifogade intyg från utbildningar, legitimation eller examensbevis. Om du ännu inte har examen, bifoga LADOK-utdrag från de kurser du läst. Vi säkerställer att de kompletterande dokument du bifogat är giltiga och att du är behörig för tjänsten.
- Kontaktuppgifter till referenter till minst två referenser. I första hand önskas kontaktuppgifter till chef och/eller handledare. Förbered gärna dina referenter på ett samtal då vi eventuellt kontaktar dina referenter innan intervjun.

Om din ansökan saknar något av ovanstående kan vi komma att be dig att göra en komplettering.

Läs mer om rekryteringsprocessen och sök tjänsten https://regionostergotland.varbi.com/se/apply/positionquick/564646/?where=4.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Undersköterskor välkomnas sommaren 2023

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Nov 11
”Jag har världens bästa jobb! Jag har alltid varit och är en omhändertagande person.

Rollen som undersköterska är så mycket mer än att ta prover och kontroller. Det är vi som är närmast patienten i vardagen genom att vi lyssnar, stöttar, uppmuntrar och underlättar. Att få vara en del av att hjälpa människor genom att vara den medmänniskan ger så mycket tillbaka, varje dag”

…. såhär beskriver en av våra medarbetare hur det är att arbeta som undersköterska inom Region Östergötland. Medarbetarna inom vården möter människor i alla livets skeden. I största lycka och djupaste sorg, i glädje och rädsla. I början av livet, mitt i eller i slutet. Oavsett om du jobbar på sjukhus eller på en vårdcentral. Med somatisk eller psykiatrisk specialistvård så gör du verkligen skillnad, för både patienter och närstående.

Kanske är detta ditt första jobb som färdigutbildad undersköterska, eller så läser du till sjuksköterska eller läkare. Ett sommarvikariat är en möjlighet att bredda dina erfarenheter och kunskaper samtidigt som du knyter värdefulla kontakter inför framtiden. Kanske hamnar du rätt direkt, och när du gör det – då vet du. Du är rätt person på rätt plats. Och i vården behöver vi sådana som dig.

Arbetsbeskrivning
Som undersköterska/vårdbiträde är du en nyckelspelare för att få tillvaron att fungera på bästa sätt för patienter som på olika sätt behöver hjälp, stöd och vård. Du är därmed en viktig del i vårdlaget där du samarbetar med olika professioner för att utföra behandlingar och undersökningar.

Att arbeta som undersköterska/vårdbiträde inom Region Östergötland innebär att du arbetar på någon av sjukhusens vårdavdelningar eller på en vårdcentral. Arbetsuppgifterna varierar beroende på verksamhet, men omsorg och omvårdnad är alltid kärnan i ditt arbete. Du arbetar nära patienterna genom att se och dokumentera hur de mår och rapportera förändringar till andra yrkesgrupper.

Att arbeta på Sjukhus
Här handlar arbetsuppgifterna mycket om att ta hand om och ta kontroller på patienterna, till exempel genom att ta prover, mäta kroppstemperatur, puls och syresättning, lägga om sår samt se till att patienterna inte har ont. Du hjälper även patienterna med vardagssysslor som förflyttning, att tvätta sig och klä på sig, bädda och dela ut mat.

Att arbeta på Vårdcentral
Här arbetar du ofta med olika typer av provtagningar, till exempel att ta snabbsänka och blodsocker etcetera. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är borttagning av stygn, såromläggning eller blodtryckskontroller. Du stöttar även patienterna på vårdcentralen och får dem att känna sig trygga och väl omhändertagna. Du assisterar även läkare och/eller sjuksköterskor vid både akuta och planerade undersökningar och ingrepp.

Från introduktion till karriär och kompetensutveckling
Eftersom vi tror att kompetens och säker vård är grunden till en trygg arbetsmiljö, lägger vi stort fokus vid introduktion. Utöver introduktionen på avdelningen kommer du att gå ett regionövergripande introduktionsprogram för undersköterskor med 14 olika programsteg. Allt för att du ska känna dig trygg in i din anställning i regionen. Region Östergötland har ett långsiktigt, strukturerat arbetssätt för karriär- och kompetensutveckling för medarbetare. Läs gärna mer om dessa https://regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Karriar--utvecklingsmojligheter/.

Utbildning och erfarenhet
För att arbeta som undersköterska/vårdbiträde krävs det att du är utbildad undersköterska med akutsjukvård, 200 poäng samt godkänd APL för den kursen. Alternativt är du sjuksköterske-/eller läkarstuderande som vid anställningens start är godkänd på termin 3.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från sjukhusvård, primärvård eller vård och omsorg och/eller arbete med fokus på god service. För att vi ska kunna erbjuda våra patienter en god och säker vård är det viktigt att våra medarbetare kan kommunicera på svenska i tal och i skrift.

Personliga egenskaper
Våra förväntningar på dig är att du gör det bästa du kan utifrån din kunskap och förmåga, och att alltid ha fokus på det vi finns till för – våra patienter. Oavsett var du jobbar så kommer du att vara en del av ett team som tillsammans jobbar för att ge bästa möjliga vård och omsorg. Här kommer du att få användning för din naturliga förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten. Samtidigt arbetar du för att varje patient ska känna sig trygg och väl omhändertagen. Det gör du genom att du är inkännande, uppmärksam, lyhörd och ha en förståelse för människors olika förutsättningar och behov.

Vad ska jag tänka på när jag skickar in min ansökan?
För att förenkla urvalsarbetet önskar vi en så komplett ansökan som möjligt med den efterfrågade informationen i ansökningsformuläret. Informationen är viktig för oss för att underlätta och effektivisera urvalsarbetet och matchningen mot verksamheternas behov av sommarvikarier.

Komplett ansökan innehåller:

- Bifogat personligt brev och ett CV där du beskriver dina tidigare arbetslivserfarenheter. Har du gjort praktik kan du inkludera detta.
- Bifogade intyg från utbildningar, legitimation eller examensbevis. Om du ännu inte har examen, bifoga LADOK-utdrag från de kurser du läst. Vi säkerställer att de kompletterande dokument du bifogat är giltiga och att du är behörig för tjänsten.
- Kontaktuppgifter till referenter till minst två referenser. I första hand önskas kontaktuppgifter till chef och/eller handledare. Förbered gärna dina referenter på ett samtal då vi eventuellt kontaktar dina referenter innan intervjun.

Om din ansökan saknar något av ovanstående kan vi komma att be dig att göra en komplettering.

Läs gärna mer om rekryteringsprocessen https://regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Lediga-jobb/Sommarvikariat/och sök tjänsten https://regionostergotland.varbi.com/se/apply/positionquick/564653/?where=4.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu