Linköping: Vårdadministratör till allergicentrum

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vårdadministratör till allergicentrum i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och ha inflytande - då är vi kliniken för dig! Då en av våra vårdadministratörer går vidare till annat uppdrag, letar vi nu efter en ny lagspelare till vår verksamhet och administrativa team.

Allergicentrum ingår i medicincentrum och är en nytänkande klinik ett 30-tal medarbetare som utreder och behandlar barn och vuxna med astma, allergi och överkänslighet i team. Här arbetar specialister i barn- och vuxenallergologi, lungmedicin och hudsjukdomar. Vi har ca 8 000 patientbesök per år.

Vi bedriver utbildning och forskning inom allergi- och astmaområdena samt satsar på att vara ett nationellt kunskapscentrum inom området. Vi arbetar över klinikgränser och har ett nära samarbete med barnkliniken och primärvården för att ge den bästa vården till patienter i Östergötland. Verksamheten kännetecknas av ett nära samarbete mellan yrkeskategorierna och vi är en arbetsplats med god stämning och starkt förbättringsfokus. Vi värnar om en god arbetsmiljö, vi vill att man ska trivas och känna trygghet. Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård i rätt tid.

Kliniken har en stabil vårdadministratörsgrupp på fem personer som är samlokaliserade och har tätt samarbete, hjälper och stöttar varandra. Som vårdadministratör är du en viktig del av hela verksamheten och involveras i våra olika utvecklingsprojekt. Verksamhetsutveckling ses som en självklar del i verksamheten. Vår klinik är gärna med och provar nya tekniska lösningar.  Vi arbetar i trevliga lokaler på Garnisonsområdet, nära Universitetssjukhuset i Linköping. Arbetstiden är förlagd dagtid.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör och som vill delta i det fortsatta arbetet med att utveckla vår klinik. Vi har bl.a. startat upp arbete med produktionsplanering på kliniken.

Grunden i uppdraget är journaldokumentation, bokningar samt övrigt sedvanligt administrativa uppgifter. Det finns möjligheter att utvecklas inom olika ansvarsområden ex lokaladministratör Cosmic, webbredaktör, administratör i kompetensportalen och 1177. Du har möjlighet att påverka innehållet utifrån kompetens och erfarenhet. Vi ser gärna att du har arbetat med taligenkänning. Vi har en receptionist på heltid, i ditt uppdrag ingår att vid frånvaro täcka i receptionen. Att handleda studenter och att aktivt bidra till kompetensöverföring är en viktig del av arbetet.

Vi erbjuder dig en introduktion som är anpassad efter dina behov. Vi är måna om att du ska känna dig trygg som ny hos oss. Du kommer att få en mentor knuten till dig under din introduktion. Du ges möjlighet att gå bredvid olika yrkeskategorier och våra olika verksamheter för att få en inblick i hela vår verksamhet.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör. Uppdraget kräver goda administrativa kunskaper och datorvana.

Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är ett krav samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Några års erfarenhet i yrket, ITR-utbildning och intresse av detta samt kodningsutbildning är meriterande. 

Personliga egenskaper

Du har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra och kan lyssna, kommunicera på ett konstruktivt sätt. Du samarbetar med olika yrkesprofessioner i team där god kommunikation är en förutsättning.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I ditt arbete har du förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och hålla tidsramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och hög social kompetens.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare.

Vårdadministratör till vårdcentralen Tranan

Läs mer Mar 12
Vi söker nu en vårdadministratör till vår fina mottagning Tranan i Tranås.

Tycker du om att arbeta brett med administrativa ärenden och brinner för att ge kvalitativ service? Då ser vi verkligen fram emot att lära känna dig! 

Vad erbjuds du?
Hos får du en bred tjänst, med viktiga arbetsuppgifter såsom skriva journaler, intyg, scanning, receptions- och kassaarbete, telefonservice, posthantering samt vara övrig personal behjälplig i administrativa ärenden. Vi hoppas att du uppskattar charmen med att arbeta på en liten mottagning, med mycket kompetens och hjärta. 

Vem söker vi?
Vi söker dig som är vårdadministratör, har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) alternativt läkarsekreterare utbildningen. Vidare bör du ha god vana och goda kunskaper av Office-paketet. Kunskap i journalsystemet Cosmic och tidigare arbete inom primärvård är meriterande. 

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en hög social kompetens och att du brinner för att ge patienterna en utmärkt service och bemötande. Vår arbetsplats har patienten i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga vård. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet – empatisk, engagerad och kompetent. 

Mer om tjänsten
Tjänstgöringsgrad kan diskuteras med rätt kandidat. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på vårdcentralen Tranan i Tranås. Urval och intervjuer sker löpande.





Mottagning

Vårdcentralen Tranan har ca 3700 listade invånare. Vi har som målsättning att erbjuda bästa möjliga tillgänglighet, kontinuitet och vårdkvalitet. Vi finns i nya fräscha lokaler.

Om företaget

Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Ansök nu

Administratör med övergripande stödfunktion

Läs mer Mar 27
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Drivs du av att arbeta administrativt och vara en övergripande stödfunktion? Då kan du vara vår nya kollega på Kansliet! 

I rollen som administratör stöttar du medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig inom rehabilitering (MAR) såväl som förvaltningsledning inom Vård- och omsorgsförvaltningen. I arbetet förväntas du administrera avvikelsehantering, diarieföring, arkivering, utlämnande av allmänna handlingar, enkätunderlag, enklare kommunikationsuppdrag och utskick. I din tjänst ansvarar du också för ekonomiadministration, fakturor såväl som rapportering till vårt personalsystem Heroma. 

Du förväntas hålla en god ordning i förvaltningens diarium och arbetar för en rättssäker hantering av handlingar och dokumentation utifrån gällande lagstiftning inom offentlig och sekretess. Arbetet består bland annat av att registrera ärenden i vårt ärendesystem W3D3. 

Enheten Kansli är ny på förvaltningen och du kommer ha möjligheten att påverka din roll och gemensamma arbetssätt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor inom Kansliet arbeta för att driva utvecklingsarbetet framåt och skapa bra förutsättningar för förvaltningens administrativa stöd. 

Din arbetsplats
Kansliet ansvarar för att samordna det övergripande administrativa stödet och säkerställa de administrativa processerna inom Vård- och omsorgsförvaltningen samt för Vård- och äldreomsorgsnämndens nämndprocess.

Vår enhet verkar för utveckling av effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser med målsättningen att gå mot ett mer digitaliserat arbetssätt. Vår enhet finns till för att skapa goda förutsättningar för en bred och samlad kompetens med hög tillgänglighet för hela Vård- och omsorgsförvaltningen. I rollen arbetar du övergripande med många kontaktytor och verkar som en stödfunktion till förvaltningsledningen och till förvaltningens funktioner. 

Arbetet utgår från vårt kontor i centrala Linköping och arbetstiderna är kontorstider med flextidsavtal. 

Du som söker
Vi söker dig med en avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Det ses som positivt om du dessutom har utbildning inom administration, ekonomi, arkivering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. 

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom registrering, ärendehanteringssystem och avvikelsehantering. Har du tidigare arbetat med administration inom vård- och omsorgssektorn eller myndighet är även detta meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av och kunskap inom digitaliserade arkiv och diarieföring samt om du har erfarenhet av ekonomiadministration. 

Eftersom att du i tjänsten dels kommer att läsa och tolka underlag från myndigheter och självständigt producera skriftliga underlag ställs krav på svenska i tal och skrift. För att vara framgångsrik behöver du även ha kunskap i offentlighets- och sekretesslagen. 

Eftersom att du jobbar tätt med dina kollegor och stöttar såväl interna som externa aktörer ser vi att du arbetar bra med andra människor och att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående är för dig en självklarhet. Då du under arbetsdagen behöver kunna skifta fokus och trivas i att arbeta med utveckling ser vi att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare tar du ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv dina angreppssätt och driver processerna vidare. 

I den här rekryteringen kommer vi att använda arbetspsykologiska tester som en del av vårt urval. Urval påbörjas efter sista ansökningsdagen och intervjuer kommer att preliminärt hållas vecka 16.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12766

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Administratör med övergripande stödfunktion

Läs mer Mar 22
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Drivs du av att arbeta administrativt och vara en övergripande stödfunktion? Då kan du vara vår nya kollega på Kansliet! 

I rollen som administratör stöttar du medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig inom rehabilitering (MAR) såväl som förvaltningsledning inom Vård- och omsorgsförvaltningen. I arbetet förväntas du administrera avvikelsehantering, diarieföring, arkivering, utlämnande av allmänna handlingar, enkätunderlag, enklare kommunikationsuppdrag och utskick. I din tjänst ansvarar du också för ekonomiadministration, fakturor såväl som rapportering till vårt personalsystem Heroma. 

Du förväntas hålla en god ordning i förvaltningens diarierum och arbetar för en rättssäker hantering av handlingar och dokumentation utifrån gällande lagstiftning inom offentlig och sekretess. Arbetet består bland annat av att registrera ärenden i vårt ärendesystem W3D3. 

Enheten Kansli är ny på förvaltningen och du kommer ha möjligheten att påverka din roll och gemensamma arbetssätt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor inom Kansliet arbeta för att driva utvecklingsarbetet framåt och skapa bra förutsättningar för förvaltningens administrativa stöd. 

Din arbetsplats
Kansliet ansvarar för att samordna det övergripande administrativa stödet och säkerställa de administrativa processerna inom Vård- och omsorgsförvaltningen samt för Vård- och äldreomsorgsnämndens nämndprocess.

Vår enhet verkar för utveckling av effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser med målsättningen att gå mot ett mer digitaliserat arbetssätt. Vår enhet finns till för att skapa goda förutsättningar för en bred och samlad kompetens med hög tillgänglighet för hela Vård- och omsorgsförvaltningen. I rollen arbetar du övergripande med många kontaktytor och verkar som en stödfunktion till förvaltningsledningen och till förvaltningens funktioner. 

Arbetet utgår från vårt kontor i centrala Linköping och arbetstiderna är kontorstider med flextidsavtal. 

Du som söker
Vi söker dig med en avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Det ses som positivt om du dessutom har utbildning inom administration, ekonomi, arkivering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. 

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom registrering, ärendehanteringssystem och avvikelsehantering. Har du tidigare arbetat med administration inom vård- och omsorgssektorn eller myndighet är även detta meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av och kunskap inom digitaliserade arkiv och diarieföring samt om du har erfarenhet av ekonomiadministration. 

Eftersom att du i tjänsten dels kommer att läsa och tolka underlag från myndigheter och självständigt producera skriftliga underlag ställs krav på svenska i tal och skrift. För att vara framgångsrik behöver du även ha kunskap i offentlighets- och sekretesslagen. 

Eftersom att du jobbar tätt med dina kollegor och stöttar såväl interna som externa aktörer ser vi att du arbetar bra med andra människor och att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående är för dig en självklarhet. Då du under arbetsdagen behöver kunna skifta fokus och trivas i att arbeta med utveckling ser vi att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare tar du ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv dina angreppssätt och driver processerna vidare. 

I den här rekryteringen kommer vi att använda arbetspsykologiska tester som en del av vårt urval. Urval påbörjas efter sista ansökningsdagen och intervjuer kommer att preliminärt hållas vecka 16.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12766

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Vi växer och behöver rekrytera

Läs mer Feb 8
Om oss

Capio vårdcentral Berga ligger i Linköpings södra stadsdelar, cirka 3-4 km från Linköpings centrum. Vi växer och behöver bli fler.

Vi har drygt 12600 listade patienter. Berga är ett spännande område att arbeta i med patienter i alla åldrar, flera äldreboenden, många barnfamiljer, däribland en del patienter från andra länder. Vi är cirka 55 anställda personer som arbetar tillsammans för patienternas bästa. Utöver yrkesspecifika möten har vi dagligen gemensamma möten och ett nära samarbete med hemsjukvården. I nuläget har vi etablerade team kring diabetes, astma/KOL, BVC, inkontinens, bensår och psykosociala besvär. Vårdcentralen erbjuder även sexualrådgivning, hjälp med tobaksavvänjning, rehab-koordinator och fysioterapeut samt äldremottagning.

I mitten av december 2019 öppnade vi ytterligare en vårdcentral i Linköping, Vasastaden. Det är en mindre enhet med ca 4400 listade. Vi bedriver ett tätt samarbete mellan dessa båda vårdcentraler genom kontinuerligt förbättringsarbete, flexibilitet och att hjälpa varandra när det behövs.

Roll
Hos oss på Capio är varje patientmöte unikt och våra samlade erfarenheter används för att utveckla bästa tänkbara vård. Här finns möjlighet för dig att göra skillnad och hos oss är patientens hälsa i goda händer.

Vi söker nu en vårdadministratör/ medicinsk sekreterare på vår vårdcentral. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte.

Arbetet som vårdadministratör/medicinsk sekreterare är omväxlande och stimulerande. I tjänsten ingår medicinsk dokumentation, remisshantering och scanning. Dessutom ingår kassa- och receptionsarbete samt övriga administrativa uppgifter.

Vi vill att du växer i din roll och uppmuntrar till kompetensutveckling.

Vi erbjuder dig

Kollektivavtal
Närvarande chef
Kompetensutveckling, både internt och externt
Friskvårdsbidrag, innebandy varje vecka, lunchpromenader i naturskönt område
Frukost varje fredag och lättare frukost dagligen
Som anställd har du fri tillgång till vårt gym, lunchyoga planeras
En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra

Om dig

Vi söker nu en vårdadministratör/medicinsk sekreterare till vår vårdcentral. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte.

- Du är utbildad inom området och har datavana. Erfarenhet från journalsystemet Cosmic är meriterande.

- Du är en lagspelare som kan ta egna initiativ utifrån givna förutsättningar.

- Du har en vilja att utveckla dig och verksamheten.

Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi sex månaders provanställning.

Vi rekryterar fortlöpande.

Sista ansökningsdag: 2024-03-15

Ansök nu

Vårdadministratör till Vårdcentralen Tranan i Tranås

Läs mer Dec 13
Vi söker nu en vårdadministratör till vår fina mottagning Tranan i Tranås. Tycker du om att arbeta brett med administrativa ärenden och brinner för att ge kvalitativ service? Då ser vi verkligen fram emot att lära känna dig! 



Vad erbjuds du?

Hos får du en bred tjänst, med viktiga arbetsuppgifter såsom skriva journaler, intyg, scanning, receptions- och kassaarbete, telefonservice, posthantering samt vara övrig personal behjälplig i administrativa ärenden. Vi hoppas att du uppskattar charmen med att arbeta på en liten mottagning, med mycket kompetens och hjärta. 



Vem söker vi?

Vi söker dig som är vårdadministratör, har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) alternativt läkarsekreterare utbildningen. Vidare bör du ha god vana och goda kunskaper av Office-paketet. Kunskap i journalsystemet Cosmic och tidigare arbete inom primärvård är meriterande. 



För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en hög social kompetens och att du brinner för att ge patienterna en utmärkt service och bemötande. Vår arbetsplats har patienten i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga vård. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet – empatisk, engagerad och kompetent. 



Mer om tjänsten

Tjänstgöringsgrad kan diskuteras med rätt kandidat. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på vårdcentralen Tranan i Tranås. Urval och intervjuer sker löpande.



Om du har frågor är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef Birgit Liljegranath,  birgit.liljegranath@primvård.se alt. 0701674097.



Vi ser verkligen fram emot din ansökan!



Om mottagningen
Vårdcentralen Tranan är en fullt utrustad vårdcentral. Vi har precis flyttat till nya och härliga lokaler. Vi har som målsättning att erbjuda bästa möjliga tillgänglighet, kontinuitet och vårdkvalitet. Personalgruppen består av cirka 16 personer; distriktsläkare, distriktssköterskor och sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratör, psykosocialt team, fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi har ca 3800 listade patienter och vi finns vid Willyshuset i Tranås.

 

 

 

 

Vi undanber oss vänligen all kontakt med rekryterings- och bemanningsbolag. 




Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Ps. Visste du att vi även investerat i Sms-livräddare för att fler människor i Sverige ska kunna få hjälp av en frivillig livräddare vid hjärtstopp? Läs gärna vidare här: https://www.smslivraddare.se/

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND

Nedan visas andra jobb i Linköping från REGION ÖSTERGÖTLAND .

Är du operationssjuksköterska? Se hit!

Operationssjuksköterska
Läs mer Jan 12
Är du intresserad av att arbeta med akutsjukvård och högspecialiserad operationssjukvård i världsklass? Då ska du söka dig till ett av landets bästa sjukhus, Linköpings Universitetssjukhus!


På vår operationsavdelning finns de två enheter; Nord och Syd.

Här erbjuds anestesi- och operationservice till olika kirurgiska inriktningar. Här bedrivs högteknologisk avancerad operationssjukvård och akut omhändertagande av traumapatienter. Operation Nord är inriktad på neurokirurgi med endovaskulär interventionsbehandling, avancerad bukkirurgi, gynekologi, urologi och robotkirurgi. Operation Syd bedriver ortopedi, ryggkirurgi, hand-och plastikkirurgi med brännskadevård samt en barnenhet med blandad barnkirurgi. Här finns också en specialenhet som inrymmer öron, näsa och hals kirurgi, käk och anestesiservice för utgårda verksamheter. Våra enheter bedriver både elektiv- och akutkirurgi med arbetet förlagt dygnet runt.

Går du och funderar på något nytt i din karriär?

Vi erbjuder dig
Ett omväxlande och stimulerande arbete där operationssjuksköterskan har en betydelsefull roll i samarbetet med kollegorna i operationsteamet. Här finns en trivsam arbetsplats med teamarbete som präglas av engagemang, nyfikenhet, ansvar och respekt för patienten och varandra. Vi utgår från patienten och arbetar för att varje medarbetare ska få rätt kompetens för att kunna upprätthålla en hög kvalitet och hög patientsäkerhet. Vi erbjuder en individanpassad introduktion och du får även möjlighet till kompetensutveckling, rotationstjänst, intern och externa utbildningar samt forskning. Vi ingår i ett hälsobefrämjande projekt vilket innebär 34 timmars arbetsvecka med heltidslön när man ingår i 24/7 verksamhet.

Arbetsbeskrivning
Som operationssjuksköterska kommer du att ha en sektionstillhörighet, men med viss introduktion på alla sektioner för att kunna delta i jourarbete. Detta innebär att du arbetar på din sektion men har kunskap om akuta ingrepp på respektive enhet jourtid. Vi söker nu medarbetare till alla våra enheter som beskrivs ovan.

Vi träffar dig gärna och presenterar våra verksamheter. Om du vill vara med en dag och se hur vår verksamhet fungerar, hör gärna av dig!

Om dig
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård. Du ska ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift då du ska kommunicera med patienter, närstående och kollegor. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och mognad.

Arbetet präglas av spänning och variation där jag får använda min flexibilitet och problemlösningsförmåga. Jag är en nyfiken person och vill vara med att bidra till verksamhetens utveckling.

Jag är trygg, självgående och strukturerad och kan planera, organisera och prioritera arbetet. Jag trivs med teamarbete och arbetar bra med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är jag en engagerad person som vill vara med och bidra till en positiv arbetsmiljö.

Stämmer den här beskrivningen in på dig? Sök till oss!

Anställning och ansökan
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Praktisk tjänstgöring efter kunskapsprov för läkare

Läkare
Läs mer Jan 29
Praktisk tjänstgöring genomförs under sex månader och är ett led i att du som läkare har möjlighet att ansöka om svensk legitimation via Socialstyrelsen.

Det är alltså ingen tillsvidareanställning, utan en tidsbegränsad period då dina medicinska kunskaper och färdigheter bedöms.

Formella krav för att få söka praktisk tjänstgöring
Du som söker praktisk tjänstgöring är läkare med utländsk utbildning utanför EU/EES och har klarat Socialstyrelsens kunskapsprov.

Följande dokument ska bifogas ansökan:


Beslut från Socialstyrelsen om 6 månader praktisk tjänstgöring
Detta innebär att du behöver ha blivit godkänd i båda teoretiska och praktiska kunskapsprovet.
Betyg/intyg i svenska språket motsvarande Svenska 3/Svenska som andraspråk 3, nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen för språk(GERS) eller kurs/prov som ger behörighet till högskolestudier
CV
Personligt brev

Om du befinner dig i Sverige och har någon form av arbetstillstånd/uppehållstillstånd för studier från Migrationsverket ber vi dig informera oss om detta i din ansökan.

Genomförande
International Office tar emot alla intresseanmälningar och tar därefter kontakt med lämplig klinik/vårdcentral för att undersöka om de har möjlighet att erbjuda plats för praktisk tjänstgöring. International Office har inga egna platser att förfoga över. Tillgången på platser inom Region Östergötland varierar över tid. Det innebär att vi tyvärr inte kan erbjuda praktisk tjänstgöring till alla som söker. Vi rekommenderar dig därför att även söka hos andra regioner.

Om kliniken/vårdcentralen har möjlighet att ta emot en läkare för praktisk tjänstgöring kallas du till intervju. Därefter fattar verksamhetschefen beslut om praktisk tjänstgöring kan erbjudas.

Ansök nu

Nu öppnar vi fler vårdplatser på KAVA och söker sjuksköterska

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 8
Nu öppnar vi fler vårdplatser och söker sjuksköterskekollegor! Hoppa på tåget, nu åker vi!
KAVA är en del av kirurgiska kliniken på universitetssjukhuset i Linköping.

Här bedrivs vård och behandling av patienter inom akutkirurgi och trauma. KAVA är en akutvårdsavdelning som består av fyra vårdlag där vi strävar efter att vårda 5-6 patienter i varje vårdlag. På KAVA sätter vi Din trygghet och Din utveckling i första rummet.

Stämmer det här?


Du vill:
• utveckla dig inom din yrkesprofession på en trygg och omhändertagande arbetsplats
• jobba utifrån en personcentrerad vård
• ingå i ett professionellt team som hjälper akut sjuka patienter 24/7
• vara delaktig, påverka och utveckla kirurgisk akutsjukvård på ett universitetssjukhus
• arbeta på en klinik där forskning och kliniskt arbete går hand i hand

Då ska du lämna in din ansökan till oss!


Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Vi jobbar med fortbildning på arbetstid för att öka din kunskap, bland annat genom utbildning i olika ämnen varje tisdag, temavecka i omvårdnad varje termin och schemalagd administrativ tid för egen påbyggnad. Det finns möjlighet att vidareutbilda sig inom kirurgisk omvårdnad och bli specialistsjuksköterska efter några år i klinisk tjänst.

Vi erbjuder schemaläggning utifrån schemaverktyget Tessa. Din återhämtning och hälsa är viktig för oss. Vi har reflektionsstunder varje vecka där vi diskuterar och funderar kring olika teman. Vi håller också på att utveckla den dagliga reflektionen i teamen. Det är viktigt att gå hem från jobbet med en bra känsla och ett sug på att komma tillbaka till nästa pass. Vi har ett gäng med specialistutbildade sjuksköterskor inom kirurgi som är ett viktigt stöd och bollplank i den dagliga verksamheten för dig som ny kollega hos oss. Vi vårdenhetschefer sätter stor vikt vid att vara närvarande för våra medarbetare. Vi finns både på ”golvet” och på kontoret. Vi är båda gamla KAVA-syrror som älskar kirurgisk akutsjukvård. På tal om hälsa och återhämtning har vi en trivselgrupp som ordnar för oss på kliniken samt en fantastisk festfixargrupp som ser till att vi kan ses utanför kliniken och ha roligt regelbundet. Givetvis har vi fredagsfika som stående inslag.

Här kan du läsa om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Du som sjuksköterska kommer att ingå i ett team med flertal professioner så som läkare, specialistsjuksköterska, avancerad specialistsjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och kurator. Vi har farmaceut och apotekare dagligen för att underlätta och säkerställa säkerheten kring läkemedelshanteringen exempelvis inför hemgång, det ger Dig som sjuksköterska förutsättningar att få mer tid till patienterna.

Arbetsgrupp

Vi på KAVA kan erbjuda ett utvecklande och roligt arbete i moderna lokaler med grymt bra utsikt och med fantastiska kollegor. Vi ser det av största vikt att du ska trivas och känna dig trygg och välkommen!

Om dig

Du är legitimerad sjuksköterska och har några års arbetserfarenhet inom slutenvård. Erfarenhet av nattarbete är meriterande då vi jobbar på rotationsschema. Har Du önskan om att jobba mycket natt kan vi ordna en ren nattjänst.

Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift.

I arbetet som sjuksköterska på vår klinik är det viktigt att skapa en professionell relation med patienter, närstående och vårdgrannar. I teamet där Du ingår jobbar vi utifrån en personcentrerad vård. Patienten ska känna sig trygg och välinformerad under hela vårdtiden. Vi ser att du kommer att trivas hos oss om du är en driven person och tycker om att utvecklas inom din profession. Du är ansvarstagande, vill utföra ett arbete av god kvalitet med patienten i fokus genom att prioritera, planera och strukturera ditt arbete ihop med kollegorna i teamet.

Ansökan och anställning

Visstid eller fast anställning på rotationsschema. Inskolning på nattpass efter ett år av dag och kvällstjänstgöring om Du saknar erfarenhet av nattjänstgöring.

Har du Instagram kan du kika in på vårt konto, kava182linkoping, för att få en inblick i delar av vår vardag.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Timvikarier/semestervikarie som servicevärd till Service US

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Feb 7
Vill du vara med på en spännande resa där vi tillsammans skapar service i världsklass? Då är du rätt person för oss på Service US.

Vi levererar tjänster inom lokalvård och inre logistik på Universitetssjukhuset i Linköping. Verksamheten har ca 220 medarbetare och vårt uppdrag är bland annat att stödja vården med olika typer av servicetjänster inom lokalvård och inre logistik.

Arbetsbeskrivning

Vi söker timvikarier/semestervikarier som servicevärd på service US

Som servicevärd avlastar du vårdpersonalen med varierande uppgifter. I arbetet ingår det bland annat att ta upp mat beställningar från patienterna och registrera dessa i beställningssystemet, dela ut och plocka in matbrickor samt beställa matvaror till patient­köket. Det är därför viktigt att du har ett stort intresse för mat och måltidens betydelse för patientens tillfrisknande. Andra arbetsuppgifter är att utföra daglig patientnära städning, slutstädning när patient gått hem och fylla på patientnära förråd.

Här är det viktigt att du är noggrann och förstår servicevärdens roll i arbetet med att bryta smittvägar vilket är en viktig del i arbetet med att minska vårdrelaterade infektioner. Vissa patienttransporter, bland annat till taxi, förekommer också. Måltidshantering, städning och förrådshantering kommer att vara dina huvudsakliga arbetsuppgifter men nya kan tillkomma allt utifrån vårdens behov.

Som servicevärd arbetar du till största delen tillsammans med dina servicevärdskollegor, men det är också mycket nära samarbete med vårdpersonalen, framförallt med undersköterskorna. Du blir en del av teamet på avdelningen och ditt arbete är betydelsefullt för att det ska fungera kring patienten. Det finns tydliga arbetsbeskrivningar för vad servicevärden ska göra under ett arbetspass.

Om dig

Har du erfarenhet från vård, omsorg och lokalvård eller något serviceyrke är det meriterande. Du har gymnasie­kompetens eller motsvarande och behärskar svenska språket i både tal och skrift.

Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötes­gående i ditt bemötande mot patienter och anhöriga.

Då du är en del i teamet på avdelningen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är ansvarstagande, flexibel och strukturerad då förutsättningarna för arbetet snabbt kan ändras. 

Ansökan och anställning
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

Semestervikariat BMA/biolog, laboratoriemedicin

Biomedicinsk analytiker/BMA
Läs mer Nov 28
Diagnostikcentrum har cirka 1000 medarbetare och består av röntgenklinikerna vid länets tre sjukhus, fysiologiska kliniken på Vrinnevisjukhuset i Norrköping samt laboratorieklinikerna vid länets tre sjukhus och på flertalet av länets vårdcentraler.

Diagnostikcentrums laboratoriekliniker bedriver verksamhet inom alla laboratoriespecialiteter. Diagnostikcentrum är navet i hälso- och sjukvården. Med forskning i framkant, modern teknik och spetskompetens ligger Diagnostikcentrum steget före och visar vägen till bra vård och bättre hälsa.

Arbetsbeskrivning
Till sommaren 2024 söker vi semestervikarier till:

-Linköping som huvudort: laboratoriemedicin sjukhus, patientnära laboratoriemedicin (primärvården), klinisk mikrobiologi, klinisk immunologi och transfusionsmedicin (inklusive GeBlod), klinisk patologi, klinisk genetik samt klinisk farmakologi.

-Motala som huvudort: laboratoriemedicin sjukhus och patientnära laboratoriemedicin.

-Norrköping som huvudort: laboratoriemedicin sjukhus och patientnära laboratoriemedicin.

Inom patientnära laboratoriemedicin kommer du främst att arbeta med provtagning och analysarbete, nära patienten och i samverkan med primärvården. Inom sjukhuslaboratorierna kommer du att arbeta både med högautomatiserade analysinstrument och manuellt laborerande inom de olika laboratoriespecialiteterna. På GeBlod kommer du arbeta med blodgivning i Linköping och på vår blodbuss. Du behöver också kunna hantera våra olika IT-stöd.

Semestervikariaten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi kan komma att bearbeta ansökningshandlingar till och med juni månad. Välkommen att anmäla ditt intresse via vårt rekryteringssystem. Glöm inte att bifoga kopia på examensbevis, betyg eller legitimation med din ansökan.

Om mig
Du är legitimerad biomedicinsk analytiker eller student inom biomedicinska analytikerprogrammet. Alternativt är du medicinsk biolog eller student inom medicinsk biologi eller motsvarande biomedicinsk utbildning som vi bedömer likvärdig. Även du som är student på läkarprogrammet, lägst termin fyra, är välkommen att söka. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann, samt kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Arbetet kräver en förmåga att utföra självständigt arbete likväl som att arbeta i grupp. Vi söker därför dig som är bra på att samarbeta, har god förmåga att både lyssna och vara tydlig i din kommunikation samt trivs med problemlösning.

Ansökan och anställning
Läs gärna https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner om våra villkor och förmåner.

Vi ser helst att man kan arbeta hela sommarperioden. Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

 

 

Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu

ST-läkare i allmänmedicin, Vårdcentralen Nygatan

ST-läkare
Läs mer Mar 26
Vill du jobba som ST-läkare på Vårdcentralen Nygatan? Nu har du chansen! Vi har nu möjlighet att rekrytera ST-läkare till ett stimulerande arbete med människor i alla åldrar och med fokus på helhetssyn.

Vårt erbjudande

Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, fyra jourcentraler, Vårdcentrum Finspång, barnhälsovårdsenheten, vaccinationskliniken, 1177 och allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede.

Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning.

Region Östergötlands ST-utbildning i allmänmedicin organiseras av Allmänmedicinskt utbildningscentrum (AMC), där studierektorer och utbildningssekreterare samordnar sidoutbildningar, ordnar kurser och utbildningar och deltar i utformandet av ST-läkarens utbildningsplan. Läs mer om AMC (klicka på länken).

Region Östergötland har också ett specialistövergripande ST-kansli, som arrangerar ST-utbildningar för alla specialiteter, läs mer om ST-kansliet (klicka på länken).

Läs också gärna vår karriärstege för läkare och även om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Du har din grundplacering på Vårdcentralen Nygatan. Till att börja med är det mycket patientmottagning på enheten, men efter randutbildningar kommer du också att jobba med både BVC och äldreboende. Du får också ansvar för en egen lista. Viss jourtjänstgöring ingår också i uppdraget. Likaså ska handledning av studenter ingå i uppdraget.

Vårdcentralen Nygatan ligger mitt i centrala Linköping. Vårt närområde expanderar med mycket nybyggnation och vi har en åldersmässig och socioekonomisk blandad befolkning som är listad hos oss. Vi har idag drygt 12 000 listade patienter. 

Vi är drygt 40 medarbetare som bedriver en komplett mottagningsverksamhet med bland annat läkarmottagning, BVC, specialistmottagningar för astma/KOL, diabetes, inkontinens, sårvård, blodtryck, dietist- och samtalsmottagning samt fotvård. Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård i rätt tid. Vi söker nu ST-läkare. Har du rätt kompetens och motivation för att vara med och utveckla vår vårdcentral in i en spännande framtid där vi skapar framtidens primärvård? Då är du välkommen att bli en av oss!

Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här.

Om dig

Du har svensk läkarlegitimation (bifogas ansökan) och du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift med patienter, anhöriga och kollegor.

Du har god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera i ditt arbete. Du klarar att jobba under stundtals pressade förhållanden, har gott omdöme, och kommunicerar på ett tydligt sätt. Vi vill att du är prestigelös och tycker om att jobba i team och bidrar till ett positivt arbetsklimat på enheten. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska ha utvecklingsfokus, driv och ett intresse för att vara en bidragande part i skapandet av framtidens primärvård. Du trivs i en dynamisk miljö där du kan vara med och utveckla verksamheten med övriga teamet på vårdcentralen. Du är engagerad, har ett professionellt förhållningssätt och intresse för att utveckla olika frågor med koppling till primärvård.  

Ansökan och anställning

Tillträde 1 juni eller enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Bifoga kopia på examensbevis och legitimation med din ansökan.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ansök nu