Linköping: Vill du jobba med något viktigt- Veriure söker Innesäljare mot våra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vill du jobba med något viktigt- Veriure söker Innesäljare mot våra i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du en stjärna på kundservice och älskar kundbemötande via telefon.Trivs du i en roll där du får ha många bollar i luften och gillar ett högt tempo? Har du dessutom god datavana och erfarenhet av att arbeta administrativt? Vänta inte utan sök denna roliga tjänst redan idag !

Om tjänsten

Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt retention-team, ett team som är uppdelat på sex olika avdelningar där alla har olika specialistområden. Gemensamt för avdelningarna är att vi tar hand om befintliga kunder och ser till att kunderna är fortsatt nöjda. Ditt jobb kommer vara att lyssna in kunden, fånga upp vad den behöver hjälp med samt hitta bästa möjliga lösning med syfte att öka kundnöjdheten. Din uppgift blir helt enkelt att bibehålla en god relation med befintliga kunder samt skapa relationer med potentiella nya kunder.

Du erbjuds

• En energifylld arbetsplats där vi har roligt på jobbet.

• Härliga kollegor som stöttar och peppar varandra, där du har närvarande ledarskap till hands.

• Goda möjligheter att utvecklas i din karriär på vårt företag som är världsledande i vår bransch-många av våra anställda har gjort fantastiska interna och externa karriärsresor!

• Ett arbete där du verkligen gör samhällsnytta, vi jobbar med det som betyder mest-sitt hem och människorna i det.

Arbetsuppgifter

• Presentera Verisures tjänster och produkter och tillsammans med den befintliga kunden hitta den bästa lösningen för ökad kundnöjdhet.

• Besvara inkommande samtal från Verisures privatkunder där det handlar om att hjälpa den befintliga kunden med sin flytt, ringa ut till potentiella kunder som flyttar till en adress där Verisures larm redan är installerat. Flyttavd.
* Säkerhetställa så den redan befintliga kunden är så nöjd det bara går, så de fortsatt vill vara kund hos Verisure och ge en service i världsklass. Kundvård.
* Uppgradering av våra äldre system, där vi mest ringer ut till våra befintliga kunder och erbjuder vårt nya Verisure-koncept med otrolig innovation. Change of Concept

Vi söker dig som

• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice eller som innesäljare/ account manager.

• Har god datavana och förmågan att göra flera saker samtidigt som du har kunden i telefon.

• Har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet.

* Gillar att kunna påverka sin egen lön-här finns goda förtjänstmöjligheter !

Det är meriterande om du har arbetat med kundtjänst eller försäljning inom liknande bransch.

Då Verisure är ett auktoriserat bevakningsföretag krävs det godkännande från Länsstyrelsen och UC innan uppdraget kan påbörjas.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2023-02-28

Som person är du

• Uthållig

• Resultatinriktad

• Serviceinriktad

• Strukturerad

Övrig information

• Start: Omgående

• Lön: Fastlön + provision

• Omfattning: Heltid, vardagar 08-17

• Placering: På huvudkontoret i Linköping

Information om företaget

Verisure är ett av Europas största säkerhetsbolag, med produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet. Vårt hemlarm är det mesta installerade i Sverige. Idag är vi verksamma i 17 länder, har mer än 4,5 miljoner kunder och 22.000 anställda. Och vi får en ny kund var 30:e sekund!Vi är ett dynamiskt bolag i stark tillväxt som hela tiden arbetar med utveckling av våra tjänster, produkter samt för våra anställda.

Har du frågor om tjänsten , tveka inte utan kontakta ansvarig rekryterare Anna Rondahl på anna.rondahl@verisure.se eller 0723-886021.

 Läs mer på: https://www.verisure.se/om-oss

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kundtjänstmedarbetare.

Extrajobb som kundservicekoordinator på SGS

Läs mer Jan 19
Om företaget

SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.

SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en kundservicekoordinator på deltid ca 20%.

Din roll

Du kommer som kundservicekoordinator tillhöra avdelningen Health & Nutrition och ingå i ett kunnigt och engagerat team. Du har en väldigt varierad roll där du blir navet mellan laboratoriet, kunder och säljare/försäljning. Du har flertalet kontaktytor som kan vara allt från privatkunder till kommuner och olika industrier och kommer främst att vägleda samt stötta kunder inom livsmedelsområdet via telefon, e-post och i vissa fall även via kundbesök.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Stöttar kund i tekniska frågor vad gäller analyser och analysresultat inom bland annat mikrobiologi

- Besvarar frågor via e-post, telefon och fysiska besök

- Användarsupport gentemot kund gällande kundsystem och utbud

- Administration av kunder i interna system

Vid framåtanda och initiativtagande så finns även utvecklingsmöjligheter i tjänsten i form av nya arbetsuppgifter. Det finns också goda möjligheter till heltidsjobb under sommaren, vilket är perfekt för dig som kanske studerar och vill jobba extra på sidan av skolan och sedan jobba mer i sommar.

Önskat startdatum: Mitten/slutet av mars 2023

Omfattning: Deltid ca 20% samt extra vid behov pga exempelvis sjukdom eller ökad arbetsbelastning. Kontorstider vardagar.

Placering: SGS Linköping

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning inom naturvetenskap. Det är meriterande om du har högskolepoäng alternativt en högskoleexamen inom biologi. Vidare är det meriterande om du har arbetat med något inom mikrobiologi sedan innan, annars ser vi även stort värde i om du har erfarenhet av en liknande roll där kommunikation och support låg i fokus. För denna tjänst behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är en naturlig problemlösare och trivs med att varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du är anpassningsbar, ansvarsfull och lägger ett stort fokus på både kvalitet och noggrannhet. Vidare ser vi att du som söker är kommunikativ och serviceminded, med ett gott tålamod och positiv inställning till att hjälpa kunderna på bästa sätt. Du fungerar i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra, och du blickar gärna framåt mot nya utvecklings- och förbättringsmöjligheter. Avslutningsvis tror vi att du som lyckas i rollen trivs med frihet under ansvar och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på +4670-789 34 94. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Kundservicekoordinator på heltid till SGS!

Läs mer Jan 19
Om företaget

SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.

SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en kundservicekoordinator på heltid med start omgående.

Din roll

Du kommer som kundservicekoordinator tillhöra avdelningen Health & Nutrition och ingå i ett kunnigt och engagerat team. Du har en väldigt varierad roll där du blir navet mellan laboratoriet, kunder och säljare/försäljning. Du har flertalet kontaktytor som kan vara allt från privatkunder till kommuner och olika industrier och kommer främst att vägleda samt stötta kunder inom livsmedelsområdet via telefon, e-post och i vissa fall även via kundbesök.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Stötta kund i tekniska frågor vad gäller analyser och analysresultat inom bland annat mikrobiologi

- Besvara frågor via e-post, telefon och fysiska besök

- Användarsupport gentemot kund gällande kundsystem och utbud

- Administration av kunder i interna system

- Spindeln i nätet mellan kund, säljorganisation och labb. Även viss kommunikation med underleverantörer

- Ta fram kundstatistik samt handlägger och utvärdera deklarationskontroll inom detaljhandel utifrån bla EU-förordningen 1169/2011.



Önskat startdatum: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar

Placering: SGS Linköping

Anställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader, med målbilden att du därefter blir överrekryterad och därmed anställd direkt av SGS.



Din profil

Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning inom naturvetenskap. Det är meriterande om du har högskolepoäng alternativt en högskoleexamen inom biologi. Vidare är det meriterande om du har arbetat med något inom mikrobiologi sedan innan, annars ser vi även stort värde i om du har erfarenhet av en liknande roll där kommunikation och support låg i fokus. För denna tjänst behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är en naturlig problemlösare och trivs med att varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du är anpassningsbar, ansvarsfull och lägger ett stort fokus på både kvalitet och noggrannhet. Vidare ser vi att du som söker är kommunikativ och serviceminded, med ett gott tålamod och positiv inställning till att hjälpa kunderna på bästa sätt. Du fungerar i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra, och du blickar gärna framåt mot nya utvecklings- och förbättringsmöjligheter. Avslutningsvis tror vi att du som lyckas i rollen trivs med frihet under ansvar och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.





Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på +4670-789 34 94. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Sommarjobb/timanställning på Verisure Operations

Läs mer Jan 11
Sommarjobb/ timanställning på Verisure Operations

Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

Som kundtjänstmedarbetare alt larmoperatör hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus.

Din uppgift kan vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Utöver det är försäljning en del av det dagliga arbetet.

Som larmoperatör är fokus istället att skapa trygghet för våra kunder när larmet löser ut genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv.

Vad erbjuder vi?

Vi söker nu nya medarbetare som vill ha ett sommarjobb/ extra jobb att kanske kombinera med studier. Vi har utbildningsstarter under våren och utbildningen är förlagd både vardagar, kvällar och helger under ett par veckor. Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Efter 6 månaders provanställning har du en timlön på för närvarande 173:25kr samt möjlighet till generös provision och säljbonus. Självklart är även utbildningen betald.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och vana att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan hantera flera olika saker samtidigt med datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundskontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Ansök via länken.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare

Susanne Lundell Susanne.lundell@verisure.se

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu

Är du en stjärna på att ge kundservice?

Läs mer Nov 9
Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

 

Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

 

Som kundtjänst medarbetare hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus. Din uppgift kommer vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Då vi erbjuder tekniska lösningar är det viktigt att du har en teknisk förståelse och god datorvana. Vi tar alla ett stort individuellt ansvar i det dagliga arbetet men även genom att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla bidrar, stöttar varandra och tar egna initiativ.

 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken, gärna med någon form av säljbakgrund. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och van att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan behålla fokus. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en 4-5 veckors obligatorisk heltidsutbildning som är planerad under hösten och vintern.

 

Skicka din ansökan med personligt brev där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med, samt ditt CV. Ansök via länken.

 

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Läs mer Jan 5
Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

 

Som kundtjänstmedarbetare hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus. Din uppgift kommer vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Utöver det är försäljning en del av det dagliga arbetet. Då vi erbjuder tekniska lösningar är det viktigt att du har en teknisk förståelse och god datorvana. Vi tar alla ett stort individuellt ansvar i det dagliga arbetet men även genom att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla bidrar, stöttar varandra och tar egna initiativ.

 

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner och en grundlönestege som innebär att när du varit anställd i ett år har du den högsta grundlönenivån som idag är 29.400:-. Utöver grundlön finns möjlighet till generös provision.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en obligatorisk operatörsutbildning som är planerad under våren.

 

Arbetstiderna varierar under de öppettider för vår kundservice som är vardagar mellan kl 08.00 - 19.00. 

 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken, gärna med någon form av säljbakgrund. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och vana att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan hantera flera olika saker samtidigt med datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

 

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Ansök via länken.

 

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

 

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare

Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

 

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Verisure Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Verisure Sverige AB .

INNESÄLJARE MED STORT DRIV TILL VÅR AVDELNING FÖR BEFINLIG KUND

Telefonförsäljare
Läs mer Jan 11
Vill du vara med på vår fortsatta fantastiska resa med denna otroligt viktiga avdelning på Verisure och tycker om att göra våra befintliga kunder ännu mer nöjda – då är det här jobbet något för dig.

Om oss

Verisure är ett av världens största säkerhetsbolag, med produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet. Vårt hemlarm är det mest installerade i Sverige och vi är den ledande aktören i Europa. I dag är vi verksamma i 17 länder, har mer än 4 miljoner kunder och är 18 000 anställda. Vi är ett dynamiskt bolag i stark tillväxt som hela tiden arbetar med utveckling av våra tjänster, produkter och vår personal.

I en del av vår Retention avdelning består i dag  två viktiga enheter där du jobbar med utgående samtal, men alltid till befintlig kund. Bl.a att ringa våra befintliga kunder för att erbjuda en uppgradering av sitt äldre larmsystem. Och även aktivt ringa till våra kunder som hört av sig till vår kundvårdsavdelning för att säkerhetsställa deras kundnöjdhet.

Ditt ansvar

Befintliga kunder är dom vi pratar med på dessa avdelningar. Ditt främsta mål kommer att vara att erbjuda en uppgradering till de kunder som har äldre larm, till vårt nya fantastiska Verisure-koncept. Samt att säkerställa att våra kunder är så nöjda det bara går, där våra samtal uppskattas enomt mycket. Vi jobbar i första hand med utgående samtal.

Din profil

Vi söker dig som är driven och gillar att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål. Och som känner att en rörlig lön är motiverande. Du har fullföljt gymnasiet, har god datorvana och trivs med att prata med kunder i telefon. I denna roll krävs att du har en hög energinivå och orkar ringa många samtal. Men också med en kvalité i samtalen så att kunden känner sig så nöjd med oss det bara går.

Låter detta intressant?

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och du kommer att vara placerad på vårt kontor på Gumpekullavägen i Linköping. Eftersom vi är ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen innan anställning.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Rondahl på anna.rondahl@verisure.se eller 0723–886021.

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen är borttagen. Din ansökan med personligt brev och CV skickar du via länken nedan.Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb/timanställning på Verisure Operations

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 11
Sommarjobb/ timanställning på Verisure Operations

Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

Som kundtjänstmedarbetare alt larmoperatör hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus.

Din uppgift kan vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Utöver det är försäljning en del av det dagliga arbetet.

Som larmoperatör är fokus istället att skapa trygghet för våra kunder när larmet löser ut genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv.

Vad erbjuder vi?

Vi söker nu nya medarbetare som vill ha ett sommarjobb/ extra jobb att kanske kombinera med studier. Vi har utbildningsstarter under våren och utbildningen är förlagd både vardagar, kvällar och helger under ett par veckor. Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Efter 6 månaders provanställning har du en timlön på för närvarande 173:25kr samt möjlighet till generös provision och säljbonus. Självklart är även utbildningen betald.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och vana att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan hantera flera olika saker samtidigt med datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundskontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Ansök via länken.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare

Susanne Lundell Susanne.lundell@verisure.se

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu

Är du en stjärna på att ge kundservice?

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 9
Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

 

Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

 

Som kundtjänst medarbetare hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus. Din uppgift kommer vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Då vi erbjuder tekniska lösningar är det viktigt att du har en teknisk förståelse och god datorvana. Vi tar alla ett stort individuellt ansvar i det dagliga arbetet men även genom att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla bidrar, stöttar varandra och tar egna initiativ.

 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken, gärna med någon form av säljbakgrund. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och van att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan behålla fokus. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en 4-5 veckors obligatorisk heltidsutbildning som är planerad under hösten och vintern.

 

Skicka din ansökan med personligt brev där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med, samt ditt CV. Ansök via länken.

 

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

Ansök nu

Vill du arbeta med något livsviktigt?

Larmoperatör
Läs mer Nov 9
Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Din vardag som larmoperatör

Som larmoperatör på Verisure har du en viktig roll, eftersom du tillhör du kärnan i vår verksamhet. Vår larmcentral är öppen dygnet runt, årets alla dagar och hos oss arbetar idag cirka 100 stolta larmoperatörer. När larmet löser ut är din största prioritet att skapa trygghet för våra kunder och du förväntas agera genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv. Att ta emot inkommande samtal för att svara på frågor och supportera kunder är också dagliga inslag i rollen. Eftersom vår larmcentral har öppet dygnet runt har du som larmoperatör en dygnsgående tjänst.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du är empatisk, lyhörd och trygg som person, och har förmågan att vid en stressad situation som t.ex. inbrott, brand och hot förmedla trygghet och förtroende till våra kunder. Viktiga egenskaper ser vi är god datorvana, analytisk och förmåga att behålla lugnet.

Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du kan utföra ditt arbete på ett självständigt sätt. Att du har en hög servicekänsla ser vi som en självklarhet då nöjda kunder är vårt främsta mål.

Då vi jobbar med service är det meriterande om du har erfarenhet från tidigare serviceyrken. Har du dessutom teknisk erfarenhet eller ett tekniskt intresse är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. En bakgrundkontroll via Länsstyrelsen kommer att genomföras innan eventuell anställning.

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll inleds anställningen med en utbildning och nära coaching av teamledare och kollegor.

Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping. Anställningen inleds med en 4-5 veckors obligatorisk heltidsutbildning.

Skicka din ansökan med personligt brev där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med, samt ditt CV.

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan. Utbildningsstart är under hösten och vintern.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta

Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 5
Din nya utmaning

Tycker du det är kul att ge service, har ett tekniskt intresse och kan hålla samma höga servicenivå under årets alla dagar? Då är det här rätt tjänst för dig!

 

Som kundtjänstmedarbetare hos oss kommer du ingå i ett team på en avdelning där vi alla har samma fokus; att ge våra kunder den bästa servicen! Vi är ett företag som är marknadsledande och vi erbjuder ständigt våra kunder nya tjänster och innovationer, och det är viktigt att du kan hantera ett högt tempo och samtidigt kan behålla fokus. Din uppgift kommer vara att hantera inkommande samtal från våra kunder och besvarar frågor som rör b.la. larmprodukter, tjänster, avtal och fakturor. Utöver det är försäljning en del av det dagliga arbetet. Då vi erbjuder tekniska lösningar är det viktigt att du har en teknisk förståelse och god datorvana. Vi tar alla ett stort individuellt ansvar i det dagliga arbetet men även genom att tillsammans skapa en god arbetsmiljö där alla bidrar, stöttar varandra och tar egna initiativ.

 

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner och en grundlönestege som innebär att när du varit anställd i ett år har du den högsta grundlönenivån som idag är 29.400:-. Utöver grundlön finns möjlighet till generös provision.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en obligatorisk operatörsutbildning som är planerad under våren.

 

Arbetstiderna varierar under de öppettider för vår kundservice som är vardagar mellan kl 08.00 - 19.00. 

 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom serviceyrken, gärna med någon form av säljbakgrund. Att du har en hög servicenivå och där du i alla lägen sätter kunden främst ser vi som en självklarhet. Har du dessutom någon form av teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har god datorvana och vana att jobba i en miljö med högt tempo där du samtidigt kan hantera flera olika saker samtidigt med datorn som ditt främsta arbetsverktyg. Vi jobbar i team vilket gör att det är viktigt att du har stor passion och engagemang för såväl arbetsuppgifter som människor runt dig för att vi tillsammans ska skapa en bra arbetsplats.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

 

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Ansök via länken.

 

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

 

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare

Christoffer Nilsson på christoffer.nilsson@verisure.se

 

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu

Larmoperatör - Var med och rädda liv!

Larmoperatör
Läs mer Jan 5
Din nya utmaning
Larmcentralen på Verisure är kärnan i vår verksamhet och du som larmoperatör har en viktig och avgörande roll hos oss. På larmcentralen jobbar cirka 100 stolta larmoperatörer.
När larmet löser ut är din största prioritet att skapa trygghet för våra kunder och du förväntas agera genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv. Att ta emot inkommande samtal för att svara på frågor och supportera kunder är också dagliga inslag i rollen. Det är viktigt att du dessutom har god samarbetsförmåga då du kommer jobba i nära samarbete med dina kollegor.

Vad erbjuder vi?

Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet! Tillsammans med kundtjänst är larmcentralen en av de största operativa avdelningarna i vår organisation! Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner och en grundlönestege som innebär att när du varit anställd i ett år har du högsta grundlönenivån som idag är 29.400:-. Utöver grundlön finns möjlighet till generös provision.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i trevliga lokaler i Linköping. Anställningen inleds med en obligatorisk operatörsutbildning som är planerad under våren.

Eftersom vår larmcentral har öppet dygnet runt har du som larmoperatör en dygnsgående tjänst. 

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du är empatisk, lyhörd och trygg som person, och har förmågan att vid en stressad situation som t.ex. inbrott, brand och hot förmedla trygghet och förtroende till våra kunder. Viktiga egenskaper ser vi är god datorvana, analytisk och förmåga att behålla lugnet.

Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du kan utföra ditt arbete på ett självständigt sätt. Att du har en hög servicekänsla ser vi som en självklarhet då nöjda kunder är vårt främsta mål.

Då vi jobbar med service är det meriterande om du har erfarenhet från tidigare serviceyrken. Har du dessutom teknisk erfarenhet eller ett tekniskt intresse är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret.

Skicka din ansökan med personligt brev och CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med.

Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan.

För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Christoffer Nilsson christoffer.nilsson@verisure.se

Om oss

Verisure är Europas ledande leverantör av professionellt uppkopplade larmsystem för hemmet med dygnet runt-respons. Företaget växer snabbt och har idag 4.5 miljoner kunder fördelade över 17 länder i Europa och Sydamerika. Vår vision är att skapa trygghet för familjer och företag genom att tillhandahålla marknadens bästa tjänster och produkter. Tack vare starkt fokus på kvalité och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra och spännande plattform kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet.

Ansök nu