Linköping: Requirements Manager till Saab Aeronautics

Hitta ansökningsinfo om jobbet Requirements Manager till Saab Aeronautics i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Just nu söker vi en Requirements Manager till Saab Aeronautics. Välkommen till en bred och rolig roll där den ena dagen inte är den andra lik. Vill du arbeta brett med administrativa uppgifter i en ständigt utvecklande och lärande organisation? Här agerar du problemlösande och stöttar dina kollegor med en mängd olika uppgifter. Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
SAAB är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Mest känt av dessa är Gripen där Aeronautics har ett helhetsansvar från utveckling till försäljning och även support på sålda flygplan.

Dina arbetsuppgifter
Saabs komplexa produkter, som Gripen och dess stöd- och träningssystem, har en omfattande kravbild från kunder och våra myndigheter. Med många produkter är det viktigt att ha ordning och reda på kravbilden för respektive produkt för att kunna visa kravuppfyllnad och uppfylla kundens förväntningar.

Du blir en viktig del i det dagliga arbetet med både kravhantering och verifieringsrapportering, både internt Saab och gentemot deras kunder och myndigheter.

Arbetet består av:

• Kravhantering; framtagning och uppdatering av våra kravspecifikationer
• Hantering av verifieringsinformation för våra produkt-, myndighets- och kontraktskrav
• Utveckling av våra metoder och arbetssätt som används vid rapportering av verifieringsresultat internt samt till kunder och myndighet.
• Stöttning till organisationen i kravrelaterade frågor

Din profil
Du är en öppen och kommunikativ person som skapar goda relationer med andra i din omgivning. I ditt dagliga arbete är du proaktiv och driven samtidigt som du bidrar till ett gott arbetsklimat med en god laganda. Du strävar efter tydlighet, ordning och reda men har ändå flexibilitet då omständigheter ibland kräver alternativa lösningar.

Du vill bli utmanad, både intellektuellt och som person, du har en positiv attityd och tar egna initiativ. Du tycker att det är inspirerande att delta i eller driva stora som små projekt och förstår vikten av en god relation med kunder och myndigheter.

För att lyckas i denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift då dokumentation ofta är på engelska och kommunikationen med kunder och myndigheter ofta sker på engelska.

Om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inklusive kravhantering och verifiering samt erfarenhet och förståelse för kunders och myndigheters behov är det meriterande. Ett visst tekniskt intresse är även det meriterande.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Erik Öquist på mailadress erik.oquist@skill.se.

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Linköping som Administrativ chef.

Gruppchef till Stadsmiljöavdelningen

Läs mer Nov 21
Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Om arbetsplatsen
Som gruppchef på Stadsmiljöavdelningen får du verka mitt i händelsernas centrum för Linköpings kommun!

Ett 60-tal ingenjörer, landskapsarkitekter, ekologer, förvaltare, färdtjänsthandläggare, administratörer och andra experter förverkligar stadsmiljön så att invånare samt närings-och föreningsliv får ut det bästa av kommunen. Vi ansvarar tillsammans för utveckling, drift, underhåll och tillgänglighet av attraktiva, funktionella, trygga offentliga platser såsom torg, parker, naturområden och gator.  

Just nu är vi i ett spännande skede där vi utvecklar och förstärker vår avdelning. Vi har en hög utvecklingstakt där vi söker dig som vill vara med och på resan.

Arbetsbeskrivning
Denna nya tjänst finner du på en av Stadsmiljöavdelningens tre nya enheter; Kundenheten, i grupp Avdelningsstöd. I uppdraget arbetar du nära teamet, agerar bollplank och vägledande i det dagliga arbetet. 

Som gruppchef ansvarar du för personal- och verksamhetsfrågor genom att du bland annat planerar och säkerställer framdrift för verksamheten, medarbetar-och lönesamtal och verksamhetsuppföljning.

Tillsammans har ni inom gruppen ett starkt kundfokus som ger Linköpingsborna det bästa av staden!

Du kommer att leda en grupp om 7 medarbetare med ansvar för bl a:


• säkra avdelningens informationshantering
• utveckla kundkontakter och arbetssätt relaterat till detta
• utveckling av gruppens arbetssätt

Du är del av avdelningens ledningsgrupp och en viktig nyckelperson är att skapa förutsättningar för en stark förvaltningsövergripande samverkan.

Kvalifikationer
 Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnadsområdet alternativt en högskoleutbildning inom socialt arbete, informationshantering eller inom kundrelationer. Utbildningens inriktning kan variera då uppdraget är mångfacceterat. Det viktiga är att utbildningen lett dig till gedigen erfarenhet av arbete med människor och informationshantering. Tidigare chefserfarenhet eller annan arbetsledande funktion är meriterande.

Som gruppchef skapar du engagemang och delaktighet genom din egna inställning till uppdraget som präglas av utvecklingsorientering. Vi söker dig som undviker att allt för snabbt hamna i "så här har vi alltid gjort". Du har god självinsikt och vågar visa mod i svåra situationer t ex ta snabbt itu med konflikter eller fatta snabba beslut. Du kan också prestigelöst fatta nya beslut och ändra riktning när det krävs.Din enhet är ny så därför är det viktigt att du vågar ta initiativ och driva processer framåt . Då fortsätter du skapa motivation och influerar även andra i detta. Du är lyhörd och du är den andra ofta söker vägledning hos. Du är van vid att arbeta med komplexa frågor och underlag som leder till strategiska analyser och utvecklingsförslag.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10167

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Administrativ chef

Läs mer Okt 27
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Institutionen för hälsa, medicin och vård (HMV) har en utbildnings- och forskningsverksamhet som spänner över ett brett medicinskt ämnesfält och utmärker sig genom sin tvärvetenskapliga profil. Målet för vår verksamhet är att kunna möta kompetensbehovet och den höga förändringstakten som finns inom hälso- och sjukvården och inom samhället i övrigt. HMV är lokaliserat i Linköping och Norrköping.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/hmv

Ditt ansvar och framtida arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ chef till HMV. Uppdraget för Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är att med ett starkt helhets- och verksamhetsperspektiv ge professionellt administrativt stöd och ansvara för en ändamålsenlig utveckling av området utifrån institutionens behov.

Som chef leder och samordnar du institutionens administrativa verksamhet och är avdelningschef för VS. Du ansvarar för att det administrativa stödet utvecklas och följs upp för att möta universitetets och institutionens fastställda mål och strategier för ett professionellt verksamhetsstöd. Du deltar också i utvecklingen av gemensamma, ändamålsenliga och effektiva arbetsformer inom Linköpings universitet och medverkar i vårt nätverk för administrativa chefer.

Som chef får du möjlighet att forma din avdelning med dess enheter för att ytterligare stärka arbetet med god arbetsmiljö och tydligt ansvar för enheternas medarbetare. Kompetensutveckling och rekrytering av framtida medarbetare är en viktig del i ditt uppdrag.

Du ska säkerställa väl fungerande administrativa processer inom olika områden:


• ledningsstöd
• HR
• lokalfrågor
• utbildnings- och forskningsledningsstöd
• arkiv och registratur
• information och kommunikation
• ekonomi, inköp och upphandling för institutionens räkning

 Som administrativ chef ingår du i institutionens ledningsgrupp och är ett viktigt övergripande ledningsstöd till prefekturen.

Din framtida arbetsplats
Du kommer att arbeta vid Institutionen för hälsa, medicin och vård på Campus US, Linköping. Institutionen har verksamhet både i universitetets administrativa byggnad på Campus US och i sjukhusets korridorer samt på Campus Norrköping.  Vi är ca 350 medarbetare som bedriver grund- och forskarutbildning och forskning inom den medicinska fakulteten. VS fungerar som en sammanhållande avdelning för hela institutionen. Vid VS arbetar ca 25 medarbetare.

Vi är en stark forsknings- och undervisningsinstitution som samlar de stora vårdutbildningarna. Att utbilda framtidens vårdpersonal inom såväl beprövad som ny teknik är en viktig förutsättning för att kompetensförsörjningen ska möta ett samhälle i förändring.

Fortsatt pedagogisk utveckling och förnyelse är ett prioriterat område för vår institution.

Våra forskningsområden täcker ett brett spann – från experimentell grundforskning och forskning om nya tekniker och metoder i hälso- och sjukvården till samhällsvetenskaplig och folkhälsovetenskaplig forskning. Flera forskningsprojekt är omfattande med såväl nationella som internationella samarbetspartners medan andra är av mindre skala men även de med tydligt fokus på patient- och samhällsnytta.

Läs mer om oss här https://liu.se/organisation/liu/hmv 

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har ett starkt intresse för att verka i en miljö där högre utbildning och forskning är i fokus. Du är en trygg och tydlig ledare som har förmåga att skapa engagemang och delaktighet i ditt operativa ledarskap för att nå verksamhetens mål. Vi ser gärna att du har förmågan att arbeta strategiskt på en övergripande nivå med administrativa processer. Som person är du strukturerad och har förmåga att prioritera bland uppgifter. God samarbetsförmåga och förmåga att driva processer framåt är ytterligare egenskaper som är viktiga i rollen som administrativ chef.

Det är krav på:


• en för uppdraget relevant akademisk examen
• erfarenhet av ledarskap med personalansvar
• erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete
• förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande med:


• en bakgrund av liknande arbetsuppgifter från offentlig verksamhet
• kunskap om universitets- och högskolesektorns administration och/eller kärnverksamhet

Anställningens omfattning
Heltid, tillsvidare.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.
Facklig kontaktperson i den här rekryteringen är Carina Wennerholm: 013-28 67 71, carina.wennerholm@liu.se

Ansökan
Vi samarbetar med Signpost i detta uppdrag, se kontaktuppgifter nedan. Vi kommer behandla din ansökan när ansökningstiden gått ut den 1 december 2022.

Lika villkor


Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Enhetschef till Rättsmedicinalverket i Linköping

Läs mer Okt 20
Vill du arbeta som enhetschef på enheten för verksamhetsstöd inom Rättsmedicinalverket i Linköping och bidra till ett rättssäkert samhälle? 

"Att jobba som chef på Rättsmedicinalverket är inspirerande. Här får du utvecklas i din roll som ledare samtidigt som du är med och bidrar till ett rättssäkert samhälle. På Rättsmedicinalverket får du göra både och."

Susanne Hilke, avdelningschef på avdelningen för rättsgenetik och rättskemi

På Rättsmedicinalverket (RMV) har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar med svar i rättskedjan och till att skapa ett rättssäkert samhälle.

Vi är den medicinska länken i rättskedjan. Här arbetar kemister, biomedicinska analytiker, biologer, toxikologer, administratörer och många fler på uppdrag av bland andra polis, åklagare och domstol.

Rättsgenetiska och rättskemiska avdelningen analyserar prover för att bland annat identifiera avlidna, fastställa faderskap och för att spåra och fastställa koncentration av alkohol, narkotika, läkemedel och dopingpreparat.

Det här gör vi:
Rättsgenetik - Rättsmedicinalverket (rmv.se)
Rättskemi - Rättsmedicinalverket (rmv.se)

Enheten för verksamhetsstöd (EVS) i Linköping består av flera olika stödfunktioner, bl.a. ekonomi, reception/växel, arkiv och registratur, samt vaktmästeri, totalt 14 personer och en gruppchef. 

Ditt uppdrag

Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen. Dina uppgifter innebär, förutom personalansvar och ett arbetsledande ansvar för enhetens gruppchef (tidsbegränsat uppdrag) och dess medarbetare, också ansvar för att driva och samordna de centrala processerna inom ekonomi såsom redovisning, budgetering, prognostisering, uppföljning, upphandling samt investeringshantering inom avdelningen. 

Verksamheten är flerfinansierad vilket innebär att du jobbar med anslags-, avgifts- och bidragsfinansierad verksamhet. I uppgifterna ingår också att följa upp och utveckla verksamheten inom EVS, se till så att de administrativa processerna har god kvalitet och blir så effektiva som möjligt, samt samordna det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och arbetar nära övriga chefer inom avdelningen.

Kvalifikationer


• Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som RMV bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet som chef/ledare
• Erfarenhet av arbete som verksamhetscontroller eller liknande
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande


• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet, gärna inom ekonomi

Dina personliga egenskaper/förmågor


• Vi söker dig som är intresserad av att se människor och verksamheter utvecklas och tycker det är inspirerande att ha det arbetsledande ansvaret för en grupp.
• Du ska kunna coacha, motivera, stödja och skapa förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential.
• Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande, ser helheter och tar hänsyn till det större och bredare perspektivet i ditt strategiska tänkande.
• Vi förutsätter att du har en problemlösande analysförmåga i komplexa frågeställningar gällande ekonomiska ställningstaganden.
• En mycket viktig egenskap är förmågan att samarbeta och skapa dialog och förtroende inom gruppen och inom övrig verksamhet, men också förmågan att våga ställa krav.

Anställningen

Tillsvidareanställning på heltid på avdelningen för rättsgenetik och rättskemi i Linköping, enheten för verksamhetsstöd, med en inledande provanställning om sex månader. Förordnandet som enhetschef är tidsbegränsat på fem år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. RMV tillämpar individuell lönesättning.

Vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess och det kan förekomma arbetspsykologiska tester, kunskapsprov eller arbetsprov. I vissa av våra rekryteringar genomförs en bakgrundskontroll. I samband med anställningen vid Rättsmedicinalverket följer en skyldighet att krigsplaceras.

Vill du veta mer?

För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande avdelningschef Susanne Hilke, vxl tfn 010-483 41 01. Facklig företrädare för Saco är Maritha Torkildsen Nilsson, tfn 010-483 41 27, för ST Nina Ringquist, tfn 010-483 41 31, och för Seko Christer Johansson, tfn 010-483 46 24.

Här kan du möta några av våra medarbetare:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Ta gärna del av våra förmåner:
https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/att-jobba-pa-rattsmedicinalverket/formaner-hos-oss/ 

Vill du också vara med och bidra till ett rättssäkert samhälle?

Välkommen med din ansökan senast 2022-11-11. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Rättsmedicinalverket värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i denna rekrytering.

Ansök nu

Vi söker en Resultatansvarig ledare i Region Mitt, Linköping

Läs mer Okt 6
Vi växer i Linköping och behöver nu utöka vårt ledarteam med ytterligare en person.

Huvuduppgiften för dig som en av våra ledare är att utveckla våra medarbetare tillsammans med affärer med kunder som tar fram innovativa produkter och lösningar som starkt bidrar till en Bättre Värld.

Detta betyder att du är extra betydelsefull både för Together Tech, befintliga och kommande kunders och våra medarbetares framtida utveckling i Region Mitt. För din egen del kan detta bli starten på en fortsatt utvecklingsresa tillsammans med oss!

Du kommer att ansvara för en grupp av medarbetare och arbeta nära tillsammans med Regionsansvarig för region Mitt, samt övriga kollegor.

Du behöver vara naturligt intresserad av teknik, gärna en teknisk utbildning, älska människor och att göra goda affärer. Erfarenhet av teknisk produktutveckling och som konsult tänker vi att du redan har.

Som person är du driven, initiativrik och kreativ. Du ber om hjälp när du behöver, gillar att dela med dig av dina kunskaper på samma sätt som du tar emot hjälp och erfarenheter från dina kollegor. Du entusiasmerar både kunder och kollegor och vill ha roligt på jobbet. Du leder genom närvaro, god kommunikation och vill vara en förebild för vår vision och värdegrund. Du är van att styra mot affärs- och lönsamhetsmål.

Arbetet kommer att, förutom ett nära samarbete med våra övriga ledare inom företaget, innebära att du även kommer arbeta nära HR och övriga supportfunktioner. Detta kommer ge dig en bra plattform för din utveckling som Resultatansvarig och medarbetaransvarig hos oss på Together Tech.

Låter detta intressant? Vi kommer löpande genomföra intervjuer, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2022-10-10. Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Hanna Widforss, Regionsansvarig Mitt, tel. 0700-889752 eller
Kristina Tollbo, HR, tel. 0736-61 48 50

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Skill Rekrytering & Bemanning AB .

Saab söker ingenjör inom flygsäkerhetsmateriel

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 3
Nytt
Saab i Linköping söker nu en mångsidig ingenjör som uppskattar variation i vardagen. Vill du arbeta i en bred roll med möjligheter till uppgifter inom allt från tekniska utredningar till framtagning av instruktioner inom ett spännande och användarnära teknikområde – flygsäkerhetsmateriel. Då är du välkommen med din ansökan!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.

Dina arbetsuppgifter
Som ingenjör inom flygsäkerhetsmateriel är din roll att ansvara för underhåll och utveckling av olika typer av flygsäkerhetsmaterial. Ditt uppdrag är i huvudsak att stötta kund och brukare i tekniska ärenden som kan uppstå under hela produktens livslängd.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:

• Själv driva och genomföra tekniska utredningar eller underhållsberedningar
• Ta fram rapporter och sammanställa statistik
• Utveckla och förbättra materielen tillsammans med brukaren
• Producera instruktioner
• Hålla utbildningar för tekniker inom dina områden.
På Saab finns även stora möjligheter till personlig utveckling. Detta kan innebära allt från teamledning till fördjupning inom dina områden.

Din profil
Vi söker dig som är teknikintresserad och som trivs i rollen som problemlösare. För att passa i rollen tror vi att du har en teknisk bakgrund som till exempel:

• Högskoleingenjör med några års arbetslivserfarenhet
• Arbete inom underhållsberedning
• Flygtekniker
• Teknisk utbildare
Erfarenhet av arbete med flygsäkerhetsmateriel och systemsäkerhet är meriterande men inget krav. Det är även positivt om du har kunskaper om regler för militär luftfart.

Vidare ser vi att du har lätt för att samarbeta och kommunicera samt har förmågan att ödmjukt sätta dig in i andras perspektiv. Det är viktigt att du trivs i en roll där du är den som själv driver arbetet framåt och får saker att hända. Samtidigt som du är handlingskraftig, inser du vikten av noggrann analys och välgrundade beslut. Det är en förutsättning att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Detta är ett konsultuppdrag hos Skill med goda möjligheter till förlängning alternativt anställning direkt på Saab efter en tids inhyrning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Daniella Nygren, daniella.nygren@skill.se.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Strategic sourcing manager till Saab!

Inköpare
Läs mer Jan 11
Är du en engagerad och kommunikativ inköpare som uppskattar att arbeta mot uppsatta mål och tidsplaner? Vi söker nu en Strategic Sourcing Manager med högteknologiskt innehåll till Saab Aeronautics i Linköping.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Du blir en del av Aeronautics verksamhetsområde, som ansvarar för att utveckla, producera, marknadsföra, sälja och supporta flygande plattformar, såsom Gripen och T-7.

Dina arbetsuppgifter
Funktion består av sektionerna Strategiskt inköp och Supply Chain, samt Leverantörskvalitet som samarbetar tätt inom leverantörsteam ofta i direkt samspråk med affärsägarna, vilket är nyckeln till en snabbfotad och respekterad organisation hos våra projekt- och programägare. Vi har ett gott renommé som en grupp med god sammanhållning, trevlig arbetsmiljö och förmåga för innovationer, som är centralt för att fortsatt driva effektiva affärer.

Som Strategic Sourcing Manager på Aeronautics arbetar du med affärer, projekt och relationer kopplade till Aeronautics produkter, främst kopplat till Gripen och T-7A Trainer. Du är ansvarig för verksamhetens relationer med utvalda strategiska leverantörer med fokus på deras långsiktiga engagemang för Saab. Det ingår att kontinuerligt utveckla och upprätta strategier för din leverantörsbas samt förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal. I arbetsuppgifterna ingår det även att upprätta förfrågan, utvärdera offerter, förhandla och upprätta inköpsorder.

Som en del av rollen kan du även fungera som projektledare för inköpsteam som en del av större projekt. Du förväntas även initiera och driva den ständiga utvecklingen inom ditt ansvarsområde. Fokus i rollen är att säkra att Saabs inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och uppfylls. Som Strategic Sourcing Manager kommer du att bygga ett stort professionellt nätverk inte bara med vår leverantörsbas utan även med kunder och inom den egna organisation.


Din profil
För att trivas i rollen har du kommersiell erfarenhet och gedigen kunskap inom strategisk sourcing. Du är engagerad och ditt arbete är strukturerat, noggrant och visar på affärsmannaskap. I rollen ingår det att driva och medverka i tvärfunktionella team, vilket kräver att du är kommunikativ och har en fallenhet för att skapa relationer samt bygga och underhålla ditt nätverk. Du har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i team och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis.

Vi söker dig som har formell utbildning inom inköp och några års erfarenhet av inköpsarbete, med fördel inom tillverkande industri med internationella kontakter. Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska samt meriterande med kunskaper i affärssystemet IFS och/eller SAP. Kunskaper om ytterligare språk eller internationell erfarenhet ses båda som fördelar.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Frida Jakobsson på mailadress frida.jakobsson@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till Flowserve

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Feb 1
Söker du en produktnära ingenjörsroll med fokus mekanisk konstruktion där du på snabbt kan se effekterna av ditt arbete? Då har vi tjänsten för dig!

Om företaget
Flowserve är en global koncern inom ventil- och pumpindustrin med 16 000 anställda i 55 länder och en omsättning på 5 miljarder USD. I Linköping (NAF AB) tillverkar, utvecklar och marknadsför vi ventiler för processindustrin. Företaget i Linköping omsätter ca 140 MSEK, har ca 50 anställda och finns centralt i Linköping. Flowserve i Linköping arbetar globalt och har en exportandel på ca 75%. Läs mer om oss på www.naf.se och www.flowserve.com.

Dina arbetsuppgifter
Övergripande ansvarar du, tillsammans med dina tre kollegor, för utveckling och kundanpassning inom vår produktflora. Du kommer in i startskedet av projekt och arbetar tätt tillsammans med kund och kollegor för att säkerställa att applikationen uppfyller krav och den kvalité som kännetecknar oss på Flowserve.

Utöver ovan kan du bland annat förvänta dig:
• Att tillsammans med produktion lösa problem kopplat till konstruktion
• Variantkonstruktion för NAF’s egentillverkade huvudprodukter
• Granska konstruktionsunderlag
• Medverka och driva utvecklingsprojekt

Även om utvecklingsavdelningen på pappret är liten, med fyra personer inklusive chef och provning/test, så är funktionen desto större. Det finns idag ett inarbetat tänk och ett nära samarbete med ingenjörscentrum i Indien. Verksamheten och vår förhoppning är att du, tillsammans med oss, vill vara med och ta vår utvecklingsfunktion och med det verksamhet till nästa nivå.
I rollen arbetar du nära övriga avdelningar så som försäljning, inköp, kvalitet och produktion/montering och rapporterar direkt till teknisk chef.

Din profil
För att du ska vara framgångsrik i rollen ser vi att du arbetat i en liknande roll i ett antal år, en roll där ”teknisk förståelse”, problemlösning och konstruktion av mekaniska produkter/komponenter varit tydliga inslag.

I övrigt ser vi att du:
• Har erfarenhet av CAD-program, gärna SolidWorks
• Talar och förstår svenska och engelska

Av andra beskrivs du som en skicklig problemlösare som tar ansvar för sina uppgifter. Dina nuvarande kollegor uppskattar även din förmåga att bibehålla tydlighet i komplexa projekt.

Vi tror även du känner igen dig i och trivs med:
• Att självständigt driva aktiviteter
• Nära samarbete med flera funktioner

Flowserve är ett internationellt bolag med verksamheter på flertalet kontinenter. Är du intresserad av att utvecklas och ta dig an nya utmaningar på global nivå finns det goda möjligheter. Föredrar du att stanna i Sverige kan du på sikt specialisera dig inom ett område som du antingen har, eller funnit ett intresse för.

NAF följer Teknikavtalet. Utöver en trygg anställning får du ett generöst friskvårdsbidrag men framför allt, ett spännande, varierande och utmanande arbete. Siten i Linköping är centralt belägen i stadsdelen Tannefors med goda förbindelser, både kollektivt och med bil.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Vid frågor om tjänsten, vänligen vänd dig till: Rasmus.rosander@skill.se. Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Produktingenjör

Applikationsingenjör
Läs mer Feb 1
I den här rollen kommer du att vara ansvarig för att utveckla nya och förbättra befintliga världsledande plattvärmeväxlare för tunga fordon. Du kommer att vara involverad från första kundkontakt och spela en central roll i utvecklingsprocessen, från idé till en färdig produkt. Om detta låter spännande för dig, är detta en stor möjlighet att utveckla dina färdigheter inom mekanisk konstruktion och fluidmekanik tillsammans med oss.

Om företaget
TitanX Engine Cooling AB är en global partner till tillverkare av kommersiella fordon för värmeöverföring. Med stöd av våra ägare TataAutoComp Systems är vårt uppdrag att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga lösningar för värmehantering för att påskynda arbetet med renare transporter. På TitanX litar vi på att varje teammedlem gör skillnad, bidrar med innovativa idéer och tillför värde till företaget. Våra beslutsvägar är korta, vi agerar snabbt och tar ägandeskap. Vi är ett globalt team och uppnår bättre resultat tillsammans.

Dina arbetsuppgifter
Som produkt/applikationsingenjör är du tekniskt ansvarig för en eller flera av våra produkter. Med hjälp av verktyg, standardiserad arbetsmetodik och kompetenta kollegor säkerställer ni att produkten som tas fram uppfyller kundkraven. Du kommer även att initiera, definiera och driva kontinuerliga produktförbättringar för att säkerställa konkurrenskraft.
Utöver ovan ingår bland annat att:
• Ta fram teknisk dokumentation
• Initiera, definiera och analysera resultaten av termiska beräkningar och simulationer
• Delta och bidra i tekniska möten med kund
• Genomföra riskanalys, DFMEA
Utvecklingsavdelningen är ett tight team, bestående av tre personer inklusive chef. Vi har idag världsledande produkter, framgångsrika arbetsmodeller, och ett nära samarbete med provning, produktion och projektledning. Vår förhoppning är att du, tillsammans med oss, vill vara med och ta vår utvecklingsfunktion och våra produkter till nästa nivå.

Din profil
För att du ska vara framgångsrik i rollen ser vi att du arbetat i en liknande roll, i fem år eller mer, där teknisk förståelse, problemlösning och konstruktion av mekaniska produkter är centralt. Har du dessutom arbetat enligt IATF16949 blir vi extra glada. Vi tror att ditt genuina tekniska intresse tog dig till högskola/universitet där du studerat mekanik, gärna inriktning produktutveckling.

Andra beskriver dig som en skicklig problemlösare som tar ansvar för sina uppgifter. Dina nuvarande kollegor uppskattar även din förmåga att bibehålla tydlighet i komplexa projekt.

Vi tror även du känner igen dig i och trivs med:
• Att äga aktiviteter och ta ansvar för att driva aktiviteter framåt
• Nära samarbete med flera olika funktioner
Vi ser även att du har erfarenhet av:
• 3D-modellering, gärna i CATIA V5
• 2D-ritningar & GD&T
• Värmeöverföring
• Simuleringar (CFD, FEA)

Du trivs i en miljö med snabba förändringar och drivs av att planera och genomföra ditt arbete samt fatta beslut inom ditt ansvarsområde. Du är proaktiv, tar initiativ, ser vad som behöver göras och gör det.

Vad vi erbjuder:
Vi beskriver vårt arbetsklimat som internationellt, stärkande, mångkulturellt, snabbt och dynamisk. TitanX:s medelstora och globala närvaro kräver engagemang från oss alla. Det här är en plats där du kan göra skillnad!


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetare TitanX med Skill. Vid frågor kopplat till tjänsten, vänligen vänd dig till: Rasmus.rosander@skill.se eller Andreas.schmidt@skill.se. Vi tillämpar löpande urval. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Dags för nytt jobb inom mjukvara? Östergötland se hit!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 6
Är du en nyexad utvecklare som är nyfiken på att ta ett kliv ut i arbetslivet och få arbeta med ny teknik? Eller har du kanske erfarenhet men befinner dig i ett läge där du letar efter förändring, med nya arbetsuppgifter och häftiga miljöer? Vi på Skill samarbetar med många spännande företag i regionen som kanske kan bli din nya arbetsgivare.

Skicka in ditt CV, skriv några rader om vad du har för preferenser och vill framåt så tar vi kontakt med dig när vi har något som kan matcha ditt intresseområde!

Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Vi har god kännedom om marknaden och flera långsiktiga samarbetspartners vilket ger oss möjligheten att för dig presentera olika arbetsgivare som ligger i linje med vad du ser för framtiden. Vi på Skill sätter en stolthet i att samarbeta med företag som vi ser som goda arbetsgivare.


Dina arbetsuppgifter
Vi samarbetar med bolag som rör sig inom olika branscher och områden, från inbyggda system till modern webb, och allt där emellan. För oss är det dina intressen, önskemål och eventuella erfarenheter och kompetenser som lägger grunden för vilka tjänster/företag som kan vara aktuella att ta en vidare dialog kring.

Din profil
Våra partners letar efter olika kompetenser och bakgrunder. Skicka in ditt CV, skriv några rader om vad du har för preferenser och vill framåt så hör vi av oss så fort vi ser att vi har något som skulle kunna vara matchande.

Ansökningsförfarande
Skicka in ditt CV som en intresseanmälan, så fort vi har något som vi tror kan passa dina intresseområden hör vi av oss till dig.

OBS! Är du intresserad av en specifik tjänst som är utannonserad på https://skill.se/lediga-jobb/ ? Ansök via den aktuella annonsen för att vara säker på att bli del av den specifika rekryteringsprocessen.

Ansök nu