Linköping: Erfaren testingenjör till Svenska Grindmatriser AB (SGA)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren testingenjör till Svenska Grindmatriser AB (SGA) i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Svenska Grindmatriser AB (SGA) är ett framgångsrikt och växande företag som i nära samarbete med våra kunder designar, utvecklar och tillverkar elektronikkomponenter i form av kundspecifika integrerade kretsar, ASIC’s. Vi grundades redan 1985 och har idag 18 medarbetare med lokaler på Brigadgatan nära Linköpings citykärna. Våra kunder finns i en mängd olika branscher då behovet av komponenter för industrielektronik spänner brett. Produkter från oss återfinns tex i komplexa industriutrustningar och i elektronik för grundläggande samhällsinfrastruktur. Vi levererar miljontals enheter per år till kunder som vi har mycket långsiktiga relationer med. SGA ägs sedan ett par år tillbaka av Storskogen, en mycket långsiktig ägare.
Läs mer om oss på www.sga.se

Vi expanderar nu vår verksamhet och söker därför en erfaren testingenjör!

Som testingenjör hos oss är du involverad i verifieringen av nya ASICar och utveckling av produktionstestlösningar för volymproduktion. Du kommer att jobba nära utvecklarna som konstruerar nya kretsar men också jobba nära produktionen. I produktionen finns utrustning för komponenthantering i volymproduktion, även utrustning för skivtest. Vi moderniserar just nu vår testplattform och att fortsätta den processen kommer vara en viktig del av ditt arbete.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av testutveckling. Erfarenhet av analog och mixed-signal ASIC testutveckling är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i elektronik, programmering, statistik och mätdataanalys. Erfarenhet av komponenttest och skivtest är önskvärt. Grundläggande kunskaper i halvledarfysik och analoga integrerade kretsar är meriterande.
Tjänsten kräver mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.

Mer information

För mer information ring Jan Schröder (jan.schroder@asb-executive.se), 0706-181161.

Ansök senast den 2023-02-12.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Systemtestare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Systemtestare.

Software Tester till Qvantum

Läs mer Jan 19
Vi är en grupp människor som tänker annorlunda, har en passion för entreprenörskap och strävar efter att behålla en platt organisation där vi alla förväntas göra skillnad. Vi tror på att göra det omöjliga möjligt tillsammans - genom att bygga på varje individs personliga styrkor. Vårt mål är att förändra hur städer i Europa värms upp och kyls ner, vill du forma framtiden tillsammans med oss?

Nu har du en unik möjlighet att få ta del av en spännande tillväxtresa! Vi söker flera nya medarbetare och du har möjligheten att vara delaktig i utformningen och utvecklingen av din roll. Vi erbjuder spännande utvecklingsmöjligheter och är nyfikna på vad du vill i din karriär!

OM ROLLEN
I rollen som Software Tester kommer du testa applikationer och lösningar som placerar Qvantum i en ledande position inom värmepumpsindustrin.

Du jobbar nära mjukvaruteamet och hela produktutvecklingskedjan där du kommer ansvara för att:

- Utföra manuell och automatiserad testning

- Delta i utvecklingsfasen genom att testa nya och gamla funktioner

- Arbeta mot att koddesignen ska vara mer testbar

- Följa upp buggar, köra testfall, utvärdera krav

- Utföra dokumentation av utfört arbete

- Vara en bidragande del i utvecklingsarbetet och strukturera upp testarbetet

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som vill utvecklas vidare i karriären genom att vara delaktig i utvecklingsarbetet och ansvara för att att testa både webb- och mobilapplikationer. Vi tror att du är en nyfiken, driven och engagerad person med ett stort intresse för problemlösning och att leverera resultat. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs också bra i ett team där du samarbetar nära andra. Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och som uppskattar att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö.

Som Software Tester har du höga krav på noggrannhet. Du är kvalitetsmedveten där du både jobbar systematiskt och strukturerat. Vi tror även du har en helhetssyn, detta då rollen är en nyckelposition i teamet och du kommer bli den personen kan produkterna bäst.

Utöver det ser vi att du har:

- Kandidat- eller masterexamen i datavetenskap eller annat liknande område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

- Flerårig erfarenhet av testarbete mot webb- och mobilapplikationer

- Intresse för programmering, gärna via fritidsprojekt eller liknande

- Kunskaper i Python och/eller JavaScript

- Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt

OM QVANTUM
Vår värld befinner sig mitt i en energiomställning från fossila bränslen till förnybara energikällor. Vi på Qvantum har utvecklat en lösning för att tackla en svår utmaning som ingen har lyckats lösa tidigare - hur man möjliggör för de många människorna med tunna plånböcker i storstäderna att leva ett liv utan beroende av fossila bränslen för värme och kyla. Vi har utvecklat ett brett sortiment av smarta värmepumpslösningar för nästa generations värme- och kyltekniker, byggda bla på modern mjukvara. Produkterna passar för allt från mindre lägenheter till stora fastighetskomplex och hela bostadskvarter.

Qvantum, med över 30 års erfarenhet av värmepumpar, har nyligen påbörjat en spännande och omfattande tillväxtresa när ett antal entreprenörer med lång erfarenhet från både värmepumpsindustrin och energibranschen, förvärvade bolaget. Vi är idag runt 100 anställda, lokaliserade i flertalet europeiska länder, och vi fortsätter växa i rask takt. Med en ny fabrik under uppstart i Åstorp, norr om Helsingborg, förväntas Qvantum bli en av de ledande aktörerna inom sitt segment i Europa.

ÖVRIGT
Vi är nyfikna på vem du är och vad du vill göra - vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Qvantum och de olika arbetsmöjligheterna här: www.qvantum.a-hub.se (https://www.qvantum.a-hub.se/)

I denna rekrytering samarbetar Qvantum med A-hub, vid frågor om processen vänligen kontakta Sebastian Dejler, sebastian@a-hub.se eller Alice Lindell, alice@a-hub.se.

Ansök nu

Passionerad Testare

Läs mer Jan 9
Vi erbjuder
Är du redo att anta utmaningar och växa i den digitala eran? Letar du efter en plats där dina idéer kan förverkligas i den verkliga världen? Vill du göra skillnad varje dag? Sluta leta - hos Netadmin erbjuder vi otaliga möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi tillhandahåller en vänlig, samarbetsvillig och stimulerande miljö för lärande och framgång. Läs mer om hur det är att arbeta här. (https://career.netadminsystems.com/pages/working-here)

Jobbet - vad du skulle arbeta med
Vi söker en person som har en stor passion för att ta ta reda på hur saker och ting fungerar och är uppbyggda. Du kommer primärt att jobba med testning av vår mjukvara men även med användardokumentation vilket innefattar att få en djup förståelse för hur mjukvaran är uppbyggd och fungerar.

Som Testare i produktutvecklingsteamet kommer du att testa både ny funktionalitet och buggrättningar i våra produkter. Du kommer att jobba i ett team där du har stor möjlighet att påverka både ditt eget sätt och teamets sätt att arbeta. Det dagliga arbetet drivs genom system som; Jira, Confluence, Bitbucket, PractiTest och Umbraco.

Förutom din roll som Testare kommer du även att vara involverad i att ta fram och strukturera olika typer av dokumentation för systemet. Detta innebär att du kommer att ha möjligheten att bidra med allt från hur dokumentationen ska skrivas till hur den ska presenteras. Det är ett stort plus om du har en genuin passion och entusiasm för att producera högkvalitativ dokumentation.

Primära ansvarsområden

- Utformning och genomförande av detaljerade testplaner och testfall.

- Utförande av manuella och automatiserade tester.

- Felsökning och rapportering av buggar och avvikelser.

- Samarbete med utvecklingsteamet för att säkerställa kvalitet i slutprodukten.

- Kontinuerlig uppdatering och underhåll av testdokumentation.

- Utformning, strukturering och framtagning av användardokumentation.

Sekundära ansvarsområden

- Bidra till förbättring av testprocesser och metoder.

- Delta i produktplanering och designmöten.

- Hjälpa till med kundsupportfrågor relaterade till produktkvalitet.

- Genomföra prestanda- och belastningstester.

Kompetenser
Krav:

- Utbildning inom IT, datavetenskap eller motsvarande.

- Minst två års erfarenhet av mjukvarutestning.

- God kunskap om testmetoder och verktyg för mjukvarutestning.

- Erfarenhet av arbete med Agile/Scrum-metodik.

- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.

- Stark analytisk förmåga

Meriterande:

- Erfarenhet av PractiTest för testdokumentation.

- Erfarenhet av Umbraco som dokumentationssystem.

- Kunskap och erfarenhet inom fibernätsindustrin

- Erfarenhet av automatiserad testning och testautomatiseringsverktyg.

- Erfarenhet av prestandatestning och säkerhetstestning.

- Certifieringar inom mjukvarutestning.

- Erfarenhet av arbete med molnbaserade lösningar och tjänster.

- Kommunicera på tyska i både tal och skrift.



Vi söker dig som
Vi löser problem och levererar nästa generations programvara som vi är stolta över och vi brinner för våra kunders framgång. Så för oss är passion ovillkorligt. Vi, Netadmins är experter inom våra olika områden, passionerade över det vi jobbar med och vi är alltid på jakt efter nya och bättre sätt att hjälpa våra kunder att växa.

Vi letar efter entusiastiska, nyfikna personer som löser problem, som ser världen ur kundernas perspektiv och är genuint intresserade av att hjälpa våra kunder.

Är du den vi söker?
Vi letar efter dig som finner en djup tillfredsställelse i att utmana och förbättra mjukvarusystem. Din passion ligger i att inte bara hitta brister, utan också att förstå systemet från ett helhetsperspektiv. Vi värderar din mångsidighet högt - vare sig det handlar om att noggrant dokumentera buggar, skapa effektiva script, eller att förstå slutanvändarens behov. För dig är kvalitet inte bara ett ord, det är en grundprincip i ditt arbete. Du är ständigt nyfiken och drivs av viljan att utvecklas och lära dig nya saker i systemutvecklingens dynamiska värld

Kort sagt; Det handlar om att hitta rätt person för rätt roll och låta dem bidra direkt till vårt företags framgång. Du behöver helt enkelt en nyfikenhet och uppskatta utmaningar utifrån personliga egenskaper.



Kom och gör skillnad
Netadmin är ett företag där människan står i centrum. Vi prioriterar kontinuerlig utveckling, välmående och lärande är några exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Det innebär att ta sig an utmanande projekt, prova nya saker och dela kunskap med kollegor och att ha en balans mellan arbete och fritid.

Vi är ett företag som erbjudit en hybrid arbetsplats i nästan ett årtionde, med teammedlemmar i över 15 städer över hela världen. Vi fokuserar på innovation och ger dig tid, flexibilitet och självständighet för att du ska kunna utvecklas i din karriär, oavsett om du arbetar hemifrån, på kontoret eller på ett kafé.

Som en Netadmin kommer du att få möjligheten att arbeta med olika uppgifter, utnyttja banbrytande teknik och samarbeta med talangfulla, passionerade specialister för att utveckla programvarulösningar. Vi uppmuntrar dig att ta med nya idéer och att bygga en långsiktig karriär hos oss.

Kunskapsdelning spelar en viktig roll på Netadmin. Vi tror att genom att dela kunskap och expertis lär vi oss av varandra, samarbetar effektivt och vi driver innovation, tillsammans. Det ger oss möjlighet att dra nytta av vårt teams samlade kunskap och kontinuerligt förbättra våra lösningar och tjänster. Läs mer om hur det är att arbeta här. (https://career.netadminsystems.com/pages/working-here)



Våra förmåner
Smidig vardag
Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det smidigt att kombinera jobb med vardagen och att ha en balans mellan arbete och fritid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna fokusera på det som är viktigt. Därför erbjuder vi olika förmåner, som exempelvis hälsosamma snacks och frukostar, för att göra din vardag enklare och bekvämare.

-
Hybridarbete - Du har flexibiliteten att arbeta från våra kontor eller på distans, vilket gör att du kan hitta den bästa arbetsmiljön som passar dina behov och preferenser.

-
Hälsovårdstjänster - Vi erbjuder omfattande hälso- och wellness-tjänster till alla våra medarbetare, inklusive regelbundna hälsoundersökningar via OneLab (https://onelab.se/).

-
Kvalitativ arbetsmiljö - Du kan fritt välja da...

Ansök nu

Ingenjör som vill designa flygegenskaper för stridsflygplan

Läs mer Feb 8
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld.



Din roll

Du kommer att ingå i ett högpresterande team på 6-7 personer med det primära uppdraget att tillgodose att flygplanet är stabilt och kan manövreras med önskade egenskaper. Teamet ansvarar för designen av styrlagarna för alla Aeronautics flygande plattformar. I dagsläget är det framförallt Gripen-systemen. Utöver det har också börjat att förbereda oss för att kunna utveckla nästa generations stridsflygplan.

I ditt jobb designar du styrsystem i Simulink/Matlab-miljö. Du utvärderar din implementation i simuleringsmiljö och därefter i våra flygsimulatorer tillsammans med erfarna stridspiloter som ger sin feedback på din design. Du kommer att delta i planering och genomförande av flygprov för att verifiera att systemet beter sig som kravställt. Du är således delaktig i hela utvecklingskedjan, från koncept till verifierat krav.

Du kommer att tillhöra området Flygteknik som är en del av affärsområdet Gripen E/F, under vilket vi ansvarar för produktutveckling inom de tekniska områdena styrsystem, aerodynamik, flygmekanik och prestanda. Totalt arbetar cirka 100 personer inom området uppdelat i sju sektioner.



Din profil

Du är civilingenjör inom exempelvis flyg-/farkostteknik, teknisk fysik, elektroteknik, maskinteknik eller liknande med en gedigen bas inom reglerteknik. Forskarutbildning inom ett relevant teknikområde är meriterande, men inget krav. Stort allmänintresse av flyg ses som en fördel. Likaså är utbildning eller på annat sätt tillskansade kunskaper i Matlab/Simulink samt programspråket C fördelaktigt. All dokumentation sker på engelska, varför goda kunskaper i engelska är ett krav.

Tidigare arbetslivserfarenhet ifrån produktutveckling inom reglerteknisk design eller erfarenhet av flygindustri är meriterande. Då mycket av arbetet inbegriper att utvärdera och bedöma flygegenskaper så ses även innehav av eget flygcertifikat som ett plus, men det är inte något krav.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.



Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska.

Ansök nu

Systemsäkerhetsingenjör till Saab

Läs mer Dec 8
Nu kan du förkovra din inom systemsäkerhet. Ett arbete där du kommer behöva analysera och förstå olika hydraliska system. Tjänsten passar dig som har ett stort intresse för flyg och flygteknik och som vill förkovra dina kunskaper på djupet!

Om rollen
I rollen som Systemsäkerhetsingenjör kommer du fylla en viktig funktion för utvecklingen av hårdvaran och mjukvaran för att realisera styrsystemen till flygplan. Tillsammans med kollegorna kommer du ansvara för att ta fram komplexa styrsystemlösningar som stabiliserar flygplanet, skapa förutsättningar för en bra ”körkänsla” för piloten, samt olika funktioner som avlastar piloten.

Som Systemsäkerhetsingenjör kommer att arbeta med säkerhetsstandarder för mekatroniska system. Det görs genom att analysera varje funktionskedja in i minsta detalj och identifiera risker. Detta göra genom att göra analyser, räkna på sannolikheter och konsekvenser av om vilket utfall ni får om ni ändras på något i systemet. Du kommer få vara delaktig i hela utvecklingskedjan från att ta fram koncept, designa, verifiera, provflyga till att göra driftuppföljningar. Tillsammans med dina kollegor kommer du ansvara för analys och kravställning av system, funktion, mjukvara och hårdvara. Vidare kommer du att biträda projektledare i olika frågor, samt samarbeta mycket med Aeronautics centrala systemsäkerhetsteam.

Din profil
För att trivas i rollen som Systemsäkerhetsingenjör ska du tycka det är roligt och spännande och gräva ned dig i nya teknik och flygteknik. Du gillar att förstå saker på djupet och har ett göra för detaljer. Detta är viktigt att för att du ska lyckas genomföra analyserna. är inte rädd för att be om hjälp samt är noggrann med att dela med dig av viktig information till andra. Vidare har du ett gott ordningssinne. Detta eftersom det är viktigt att kan arbeta på ett strukturerat sätt för att hålla ordning analyser och konsekvenser.

Skallkrav för tjänsten:
•Civilingenjörsexamen/Masterexamen inom Datateknik/Elektronik/Mekatronik/Teknisk Fysik/Mekanik inriktning Produktutveckling/Systemsäkerhet/Motsvarande
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Krav på visst medborgarskap pga. arbete inom säkerhetsklassat område

Meriterande för tjänsten:
•Erfarenhet av att leda ett projekt/team
•Kunskaper i mjukvarutestning

Om Saab
Saab utvecklar och levererar produkter inom ett flertal olika områden, både till den militära och civila marknaden. I rollen som Systemsäkerhetsingenjör kommer du arbeta på Saab Aeronautics i Linköping som utvecklar och tillverkar stridsplanet Gripen. Saab Aeronautics tillverkar även flygkomponenter till civila flyg och underleverantör till kommersiella flygproducenter.

Saab erbjuder:
•Ett inkluderande arbetsklimat och en härlig företagskultur
•Trygg och stabil arbetsgivare med goda möjligheter till personlig utveckling, fortbildning och karriär
•Arbeta tillsammans med kompetenta kollegor och spännande produkter

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Systemsäkerhetsingenjör, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! Om du erbjuds en tjänst kommer du att säkerhetsprövas. Säkerhetsprövningen måste bli godkänd för att du ska kunna påbörja din tjänst.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som Systemsäkerhetsingenjör kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt hos Saab.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Linköping, on-sight
Arbetstider: Mån-fre, flextid
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Systemtestare mjukvara

Läs mer Feb 2
Vi söker en mångsidig testare som uppskattar variation i vardagen. Saab erbjuder en bred roll med möjlighet att delta i alla delar av utvecklingskedjan men där huvudfokus ligger på test och verifiering.

Din roll

Du kommer i Din roll delta och på sikt leda tester från utveckling till slutverifiering. Ditt fokus kommer att ligga på testbarhet samt ny eller vidareutveckling av tester. Du kommer att jobba i nära samarbete med alla typer av roller i teamet. Är du en erfaren testare/ utvecklare så har vi stort intresse av att du deltar i designarbetet, så att designen stöttar test.

Inom uppdraget kommer Du att:

*

Planera, driva samt genomföra tester av produkten.
*

Ta fram rapporter, verifiera krav och skriva testfall.
*

Arbeta i ett team.



Det finns även möjlighet att delta vid och genomföra utbildningar som i första hand riktar sig till underhållstekniker hos våra kunder. Utbildningen har fokus på användandet av applikationen MGSS.



Rollen kräver att Du har en helhetssyn, är lyhörd, samt villig att hjälpa till även utanför Ditt direkta ansvarsområde. Vi förväntar oss att Du är en aktiv part i att lösa problem och komma framåt.

På Saab finns stora möjligheter till personlig utveckling. Detta kan innebära allt från utbildningar till samarbeten med andra sektioner.

Din profil

Vi söker dig som gillar test, teknik och trivs i rollen som problemlösare. Du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ samt har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv. Det är viktigt att du trivs i en roll där du både själv och i samarbete med andra, driver arbetet framåt och får saker att hända.

Det är en fördel om du har några års erfarenhet av test.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av något av nedanstående:

*

C# .Net
*

Microsoft
*

Visual Studio
*

Azure DevOps
*

Scrum eller Kanban
*

Kravhantering

Det är en förutsättning att du har en god förmåga att uttrycka Dig i skrift både på svenska och på engelska.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här



Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Projektet Maintenance Ground Support System består av ca 20 personer med olika roller som jobbar med utveckling av stödsystemet MGSS. Projektet består av utvecklare, systemingenjörer, testare, tekniska ledare samt projektledare med varierande ålder och erfarenhet. Du kommer att få arbeta i ett team där en naturlig del av kulturen är att vi delar kunskap och hjälper varandra i olika utmaningar.

Låter det intressant så sök till en spännande arbetsplats där du får möjlighet att vidareutvecklas!

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Nedan visas andra jobb i Linköping från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led .

HR-direktör till Region Östergötland

Personaldirektör
Läs mer Feb 16
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Vi ska skapa goda och attraktiva livsvillkor för invånarna. Den mest omfattande verksamheten är att erbjuda en god hälso- och sjukvård inklusive tandvård.

Som vår HR-direktör blir du en drivande och stöttande kraft i den tuffa omställning vi är mitt uppe i.

Vårt erbjudande

För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill vara i framkant med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Nu har du chansen att vara med och leda verksamheten genom den viktiga omställningen till en god och nära vård, som finns där östgöten behöver den. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb hos länets största arbetsgivare. I rollen har du tillgång till breda nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling. Du har din arbetsplats i Region Östergötlands kontorslokaler i centrala Linköping.

Läs gärna om dina förmåner hos oss. 

Arbetsbeskrivning

Som vår HR-direktör står du för integritet och stabilitet. Du jobbar genom din organisation och i ditt agerande är du en förebild för andra. HR befinner sig i en förändring från att ha varit mer decentraliserat till att nu samlas ihop i det centrala regionledningskontoret.

Som HR-direktör har du ett regionövergripande ansvar att leda, följa upp och vidareutveckla HR-processerna och regionens utbildningsuppdrag. Du ansvarar även för att forma HR-strategier och riktlinjer utifrån Region Östergötlands övergripande mål. Du rapporterar direkt till regiondirektören och ingår i regionledningen. Där bidrar du aktivt till Region Östergötlands samlade uppdrag och utveckling. I din roll ingår att vara tillgänglig för media.

Region Östergötlands HR-organisation har cirka 100 medarbetare som ger kvalificerat stöd både verksamhetsnära och centralt till ledningen. Många av våra medarbetare inom HR jobbar med det nära stödet till chefer i hälso- och sjukvård och övrig verksamhet. Ett team erfarna HR-strateger ger stöd till dig och regionledningen inom olika specialistområden. Det finns även en enhet med specialister inom rekrytering, kompetensutveckling, hälsa, rehabilitering och chef- och ledarutveckling samt en enhet för löneadministration och arbetsgivarfrågor. En central enhet för stöd och service ger dagligt stöd till medarbetare och chefer.

Om dig

Vi söker dig med akademisk utbildning inom HR. Meriterande är ytterligare specialisering eller vidareutbildning inom HR-området eller områden som organisationsutveckling, ekonomisk styrning eller strategisk ledning.

Du har en gedigen bakgrund inom HR och erfarenhet av strategiskt utvecklings- och förändringsarbete i en komplex organisation. Vi ser att du har flera års erfarenhet som chef och ledare, även som chef över andra chefer. Du har förståelse för och kunskap om hur det är att arbeta i en offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. 

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en personlig mognad och att du är ödmjuk. Vi ser att du har ett prestigelöst förhållningssätt och förmåga att samarbeta med flera olika parter. Du är en trygg ledare som kan skapa engagemang och delaktighet. Din förmåga att lyssna och förstå behov, kombinerat med ett proaktivt agerande, är avgörande. Du är tydlig i din kommunikation och drivs av att låta medarbetare växa och att ni tillsammans skapar de bästa resultaten.

Mer information

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvariga på AS&B Executive; Veronika Otterborg, veronika.otterborg@asb-executive.se alt 070-568 82 66, eller Jan Schröder, jan.schroder@asb-executive.se alt 070-618 11 61.

Uppdraget kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Sista ansökningsdag är 10 mars 2024.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetschef till Linköpings Domkyrkopastorat

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Feb 16
Linköpings domkyrkopastorat – ett pastorat som gör skillnad.

I Linköpings domkyrkopastorat verkar människor med djup kompetens inom teologi, diakoni, pedagogik, musik, administration och service. Mellan och inom varje yrkesgrupp finns plats för kunskapsutbyte, reflektion, skratt och goda samtal. Vårt mål är att på bästa sätt använda oss av varandras resurser, arbeta tillsammans och att ständigt utvecklas utifrån vår vision ”För att världen ska leva”. Pastoratets mål är att bidra till det goda samhället och ett särskilt fokus på dop och konfirmation.

Domkyrkopastoratet består av nio församlingar. Vi firar gudstjänst i 11 kyrkor där ideella medarbetare i hög grad bidrar till ett levande församlingsliv. Här finns fler än 200 anställda medarbetare med en gemensam förvaltning som tillhandahåller ett professionellt stöd med relevant kompetens inom ekonomi, HR, begravnings- och fastighetsfrågor, lokalvård, kommunikation och IT.

Vi söker nu en Fastighetschef!

Som Fastighetschef hos oss ansvarar du för vår fastighetsenhet med 13 medarbetare, som tillsammans med dig underhåller och utvecklar våra 30-talet fastigheter i centrala Linköping med omnejd. Vi är stolta över våra fastigheter, som har en spännvidd från 1100-talet till nybyggnationer, flera av fastigheterna är unika och är väl underhållna. Vi utvecklar vårt fastighetsbestånd kontinuerligt för att optimera nyttjandet och för närvarande bygger vi en helt ny maskinhall och en ekonomibyggnad i Lilla Aska. Vi har också ett tydligt hållbarhetsfokus, inom pastoratet satsar vi på bland annat solcellspark och energibesparande insatser av olika slag. I din enhet ingår en förvaltare, en driftingenjör, tre fastighetstekniker, en drifttekniker inriktad på ljud och ljus samt en lokalvårdsgrupp med en städledare. Du ingår i kyrkoförvaltningens chefsgrupp och rapporterar till förvaltningschef Karolina Einehag.

I tjänsten ingår bland annat följande:

·       Budget- och resultatansvar

·       Personalansvar

·       Ansvar för att uppnå verksamhetsmål

·       Projektledning

·       Säkerställa att vi lever upp till myndighetskrav

·       Säkerställa ändamålsenliga lokaler för de som nyttjar dem

·       Säkerhetsfrågor rörande våra fastigheter

·       Miljöansvar

·       Tekniskt ansvar

·       Kontinuerlig utveckling av fastighetsbeståndet för optimalt nyttjande

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller har införskaffat motsvarande kompetens genom gedigen erfarenhet. Vi ser med fördel att du har verkat i ansvarsfulla roller inom fastighetssektorn, det är meriterande om du har ledarerfarenhet från eget linjeledarskap eller projektledning, men det är inget absolut krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från roller inom den offentliga eller idéburna sektorn. Som person är du handlingskraftig och trygg, du har såväl initiativkraft som mycket god samarbetsförmåga. Rollen innebär många externa och interna kontakter, för att trivas behöver du vara en utåtriktad person som gärna finns mitt i verksamheten och som gillar att arbeta såväl operativt som strategiskt. Andra viktiga egenskaper som vi söker är god kommunikativ förmåga, helhetssyn och hög social kompetens.

Tjänsten kräver god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, du behöver även ha körkort för personbil. Vi förutsätter att du delar Svenska Kyrkans värdegrund.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Jan Schröder på AS&B Executive, 070-618 11 61, eller förvaltningschef Karolina Einehag på 013-30 35 01.

Om du vill vara en del av Svenska kyrkans arbete och utveckling är du varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Top talents till Combitech talent program

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Jan 25
Är du nyutexaminerad och vill fokusera på din kompetensutveckling i kombination med spännande uppdrag i teknikens framkant? Sök till Combitech Talent Program - en ambitiös utbildningssatsning som ger dig en helt unik start på din karriär! 

Din roll inom Combitech talent program inom affärsområde Kritiska system

Till affärsområde Kritiska system på Combitech söker vi nu efter dig som vill varva spännande uppdrag/projekt inom högteknologisk produktutveckling med kurser i teknik, personlig utveckling och erfarenhetsutveckling enligt Combitechs helt unika, omtalade och erkända metodik. Vi erbjuder dig en skräddarsydd kompetensutveckling baserat på just dina ambitioner och mål. 

I ditt uppdrag får du variation i din vardag med olika uppgifter primärt inom system- eller mjukvaruutveckling. Du kommer att arbeta i team och får möjlighet att lära dig mycket genom ”learning by doing”, genom att tillsammans med de andra i teamet lösa uppgifter. 

Combitech ger dig tillgång till marknadens bästa kompetensutveckling i form av bland annat coaching, sparring, mentorskap och nätverk. Som nyutexaminerad får du en unik möjlighet till professionell utveckling samt mycket goda framtidsutsikter. 

Vem är du? 

Vi söker nyutexaminerade högskole- eller civilingenjör från elektroteknik, datateknik, teknisk fysik, eller motsvarande med start så snar som möjligt. Du har en passion för teknik med huvudfokus inom mjukvaruutveckling, reglerteknik, signalbehandling, modellering alternativt närbesläktade teknikområden. Vi söker dig med stort engagemang som är intresserad och nyfiken inför nya utmaningar. Du ställer frågor, har god samarbetsförmåga och är hjälpsam med tydligt fokus på att det projekt du deltar i ska drivas framåt. Du ska ha genomfört din utbildning med goda studieresultat och ha en klar ambition att nu ta ett nästa steg. 

Varför ska du jobba inom affärsområdet Kritiska system på Combitech?

Affärsområdet Kritiska System är ett affärsområde inom Combitech med tre tydliga teknikområden - Säkerhetskritiska system, Industri 4.0 samt Autonomi (självkörande fordon). Inom affärsområdet finns en affärområdesunik akademi vars uppdrag är att maximera varje enskild medarbetares kompetensutveckling inom ett, eller flera, av våra teknikområden.



Våra medarbetare är kärnan i affärsområdet och med hjälp av vår affärsområdesunika akademi kan vi dessutom erbjuda skräddarsydd kompetensutveckling för varje enskild medarbetare.  

Kom och gör skillnad!

Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet.  

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Sista ansökningsdatum: 7/1-2024 men urval sker löpande så sök gärna snarast möjligt.

Ansök nu

Kvalitetschef till Stjärnägg AB

Kvalitetschef
Läs mer Feb 12
Stjärnägg är det gemensamma varumärket och säljorganisationen för de fyra svenska äggpackeribolagen KG:s Ägg, Västkustägg, Thuressons och Skåneägg. Huvudägare till Stjärnägg AB är KG:s Ägg. Bolaget Stjärnägg AB bildades ur insikten att vi skapar de bästa förutsättningarna för hög kvalitet på äggen och en hållbar produktion genom att arbeta tillsammans. Bakom Stjärnägg står genuina entreprenörer som utifrån egna äggpackerier och produktionsanläggningar arbetar med hela värdekedjan från äggproduktion till färdigpackade ägg. Vi är idag Sveriges största leverantör av ägg, med familjeägda packerier i fyra regioner och ett 90-tal certifierade gårdar som dagligen levererar färska svenska ägg och äggprodukter till kunder över hela landet. Med närhet till producent, kund och konsument säkerställer vi den mest hållbara leveranskedjan för ägg. Genom vår struktur kan vi tillgodose marknadens krav på hållbara och effektiva logistiklösningar av närproducerade produkter.

Vi är certifierade enligt IFS food, ISO 9001, ISO14001 och KRAV. KG:s Ägg, inklusive Stjärnägg omsätter ca 1400 Mkr, och har sitt huvudkontor i Linköping.

Kvalitetschef

Verksamhetsutveckling kvalitet hållbarhet och producentsupport

I den här rollen får du en central och viktig roll, du kommer att ansvara för Stjärnäggs interna kvalitetsarbete, vårt strategiska hållbarhetsarbete samt inte minst ha en stödjande roll för våra äggleverantörer. Som Kvalitetschef för Stjärnäggsgruppen är du processägare för processerna primärproduktion, kvalitet och hållbarhet samt miljö. Du leder Stjärnäggs kvalitets- och hållbarhetsgrupp där kvalitetscheferna för Västkustägg och Thuressons ingår.

Du kommer att ha ett samordnande ansvar för Stjärnäggs ledningssystem inom kvalitet, miljö och hållbarhet. Du kommer att vara direkt underställd VD, och ingår i ledningsgrupperna för såväl Stjärnägg som KG:s Ägg. Som kvalitetschef får du en viktig roll genom hela vår värdekedja, från primärproduktion till slutkund. I rollen ingår att utveckla funktionen producentsupport, med ett aktivt stöd till våra äggleverantörer genom löpande kontakter och besök. Du hjälper våra leverantörer i deras kvalitets- och verksamhetsutveckling, för att ständigt utveckla och förbättra vår produktionsprocess och våra relationer. Denna del av ditt uppdrag innebär att hjälpa våra äggleverantörer i deras verksamhetsutveckling inom hållbarhet, samordning och myndighetskontakter samt smittskydd och djuromsorg. Som Kvalitetschef har du ett löpande samarbete med våra kunder, och ger ett coachande stöd till Stjärnäggs kundansvariga.

Vår nuvarande kvalitetschef kommer att arbeta parallellt med dig under en övergångsperiod fram till pension, så du får en gedigen onboarding och ett gott stöd i alla branschspecifika frågor. 

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roller inom livsmedelsbranschen, där du har haft ansvar för livsmedelssäkerhet, kvalitet, miljö och hållbarhet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av internrevisionsarbete, samt har god IT-vana när det gäller ledningssystem för kvalitetsuppföljning och produktion. Du har en relevant akademisk utbildning, till exempel som agronom eller lantmästare, alternativt motsvarande kompetens baserad på lång erfarenhet. Du kommer att ha många kontaktytor internt och externt, du blir en viktig länk mellan Stjärnägg och våra äggproducenter vilket ställer krav på god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. En annan viktig del i ditt uppdrag är att vårda och utveckla våra relationer med kvalitets- och hållbarhetsansvariga hos såväl kunder som underleverantörer.

Som person är du initiativrik, självständig och ansvarstagande, med en stark målinriktning och ett stort intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete. Mycket god samarbetsförmåga och hög social kompetens är självklart också viktiga faktorer för att lyckas i rollen. Tjänsten kräver körkort för personbil samt att du behärskar svenska och engelska väl.

Tjänsten är placerad på Stjärnäggs kontor i Linköping, hybridarbete är möjligt till viss del. Tjänsten innebär en del resor för att besöka och supporta våra äggleverantörer på plats ute på gårdarna, men övernattningar krävs sällan. Din formella anställning kommer att vara på vår största delägare KG:s Ägg AB, som är samlokaliserat med Stjärnägg.

På Stjärnägg drivs vi av vår vision #365 Ägg – Hälsosamma ägg varje dag i en hållbar värld! Vårt kundlöfte att göra det enklare att välja ägg. Stjärnägg präglas av våra ägares entreprenörsanda, ett öppet klimat och att det är nära till kollegor och beslut. Hos oss får du stora möjligheter att påverka och göra skillnad, välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetschef till Stjärnägg AB

Kvalitetschef
Läs mer Jan 17
Stjärnägg är det gemensamma varumärket och säljorganisationen för de fyra svenska äggpackeribolagen KG:s Ägg, Västkustägg, Thuressons och Skåneägg. Huvudägare till Stjärnägg AB är KG:s Ägg. Bolaget Stjärnägg AB bildades ur insikten att vi skapar de bästa förutsättningarna för hög kvalitet på äggen och en hållbar produktion genom att arbeta tillsammans. Bakom Stjärnägg står genuina entreprenörer som utifrån egna äggpackerier och produktionsanläggningar arbetar med hela värdekedjan från äggproduktion till färdigpackade ägg. Vi är idag Sveriges största leverantör av ägg, med familjeägda packerier i fyra regioner och ett 90-tal certifierade gårdar som dagligen levererar färska svenska ägg och äggprodukter till kunder över hela landet. Med närhet till producent, kund och konsument säkerställer vi den mest hållbara leveranskedjan för ägg. Genom vår struktur kan vi tillgodose marknadens krav på hållbara och effektiva logistiklösningar av närproducerade produkter.

Vi är certifierade enligt IFS 22000, ISO 9001, ISO14001 och KRAV. KG:s Ägg, inklusive Stjärnägg omsätter ca 1400 Mkr, och har sitt huvudkontor i Linköping.

Kvalitetschef

Verksamhetsutveckling kvalitet hållbarhet och producentsupport

I den här rollen får du en central och viktig roll, du kommer att ansvara för Stjärnäggs interna kvalitetsarbete, vårt strategiska hållbarhetsarbete samt inte minst ha en stödjande roll för våra äggleverantörer. Som Kvalitetschef för Stjärnäggsgruppen är du processägare för processerna primärproduktion, kvalitet och hållbarhet samt miljö. Du leder Stjärnäggs kvalitets- och hållbarhetsgrupp där kvalitetscheferna för Västkustägg och Thuressons ingår.

Du kommer att ha ett samordnande ansvar för Stjärnäggs ledningssystem inom kvalitet, miljö och hållbarhet. Du kommer att vara direkt underställd VD, och ingår i ledningsgrupperna för såväl Stjärnägg som KG:s Ägg. Som kvalitetschef får du en viktig roll genom hela vår värdekedja, från primärproduktion till slutkund. I rollen ingår att utveckla funktionen producentsupport, med ett aktivt stöd till våra äggleverantörer genom löpande kontakter och besök. Du hjälper våra leverantörer i deras kvalitets- och verksamhetsutveckling, för att ständigt utveckla och förbättra vår produktionsprocess och våra relationer. Denna del av ditt uppdrag innebär att hjälpa våra äggleverantörer i deras verksamhetsutveckling inom hållbarhet, samordning och myndighetskontakter samt smittskydd och djuromsorg. Som Kvalitetschef har du ett löpande samarbete med våra kunder, och ger ett coachande stöd till Stjärnäggs kundansvariga.

Vår nuvarande kvalitetschef kommer att arbeta parallellt med dig under en övergångsperiod fram till pension, så du får en gedigen onboarding och ett gott stöd i alla branschspecifika frågor. 

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roller inom livsmedelsbranschen, där du har haft ansvar för livsmedelssäkerhet, kvalitet, miljö och hållbarhet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av internrevisionsarbete, samt har god IT-vana när det gäller ledningssystem för kvalitetsuppföljning och produktion. Du har en relevant akademisk utbildning, till exempel som agronom eller lantmästare, alternativt motsvarande kompetens baserad på lång erfarenhet. Du kommer att ha många kontaktytor internt och externt, du blir en viktig länk mellan Stjärnägg och våra äggproducenter vilket ställer krav på god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. En annan viktig del i ditt uppdrag är att vårda och utveckla våra relationer med kvalitets- och hållbarhetsansvariga hos såväl kunder som underleverantörer.

Som person är du initiativrik, självständig och ansvarstagande, med en stark målinriktning och ett stort intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete. Mycket god samarbetsförmåga och hög social kompetens är självklart också viktiga faktorer för att lyckas i rollen. Tjänsten kräver körkort för personbil samt att du behärskar svenska och engelska väl.

Tjänsten är placerad på Stjärnäggs kontor i Linköping, hybridarbete är möjligt till viss del. Tjänsten innebär en del resor för att besöka och supporta våra äggleverantörer på plats ute på gårdarna, men övernattningar krävs sällan. Din formella anställning kommer att vara på vår största delägare KG:s Ägg AB, som är samlokaliserat med Stjärnägg.

På Stjärnägg drivs vi av vår vision #365 Ägg – Hälsosamma ägg varje dag i en hållbar värld! Vårt kundlöfte att göra det enklare att välja ägg. Stjärnägg präglas av våra ägares entreprenörsanda, ett öppet klimat och att det är nära till kollegor och beslut. Hos oss får du stora möjligheter att påverka och göra skillnad, välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-chef till Linköpings kommun

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Jan 9
IT-chef till Linköpings kommun

Tjänsten är placerad inom förvaltningen Verksamhetsstöd och service som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Inom förvaltningen finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. Vi bidrar till utveckling av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter

Som kommunens IT-chef leder du vår avdelning LK-data, där du har det övergripande ansvaret att leda och utveckla organisationens förmåga att stödja Linköpings kommuns verksamhet och ansvarsområden med leverans av högkvalitativa IT-tjänster. Vårt uppdrag innebär att vi är en aktiv part i kommunens utveckling där lyhördhet, förändringsorientering och medborgarnas behov i fokus är våra övergripande kärnvärden. Till din hjälp att leda avdelningen har du åtta enhetschefer med olika ansvarsområden inom kundaffärsrelationer, teknik- och service, applikationsförvaltning, kundservice, produkt och utveckling, projekt och automation, system och kommunikation samt tele.

Uppdraget innebär ett nära samarbete och god samverkan med utvecklings- och digitaliseringsenheten samt med våra förvaltningar och bolagen inom kommunkoncernen. Du kommer även att ingå i olika samverkans- och styrgrupper knutna till verksamhetsutveckling, digitalisering och portföljstyrning.  

Du rapporterar till förvaltningsdirektören för Verksamhetsstöd och service och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du förväntas bidra med din erfarenhet och kompetens för hela förvaltningens bästa . 

Din arbetsplats

LK-data är en del av förvaltningen Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun. Inom LK-data arbetar cirka 100 kollegor med att tillhandahålla IT- tjänster till kommunens verksamheter och i förlängningen mot brukare, elever och invånare i Linköpings kommun.

Vi arbetar processorienterat i enlighet med ITIL Service Management och är certifierade enligt ISO 20 000, vilket ger oss möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom hela vår verksamhet. Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av att det är högt i tak och ett öppet klimat där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till kompetensutveckling.

Några av våra viktiga uppdrag och våra framgångsfaktorer är att vara öppna för innovation och kontinuerlig utveckling, att ha starkt fokus på cybersäkerhet samt att samverka med kommunens olika verksamheter för att skapa förutsättningar för sömlös integration av digitala lösningar. Givetvis ansvarar vi också för att den dagliga driften av våra IT-tjänster ska hålla högsta kvalitet.   

Vi sitter i nya och fina lokaler i Ebbe Park.

Du som söker

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leda komplex IT-verksamhet i stora organisationer och för uppdraget relevant utbildning. Sannolikt har du examen på akademisk nivå, men även annan utbildning i kombination med gedigen erfarenhet är intressant.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt ledarskap där vi förväntar oss att du har gedigen chefserfarenhet och att du leder via tillit, stort engagemang med hög grad av delaktighet, men också med tydlighet att vi ska nå våra högt ställda mål. Framgångsrik erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling är viktiga erfarenheter du bär med dig. 

Som person är du trygg i dig själv, prestigelös och har lätt för att skapa goda möten och relationer. Om du har erfarenhet av politiskt styrd verksamhet och kunskap om kommuners olika verksamheter är det särskilt meriterande. 

Ditt ansvarsområde spänner över att både ha förståelse för LK-datas uppdrag på övergripande teknisk nivå till att i nära samarbete med kommunens olika verksamheter arbeta med verksamhetsutveckling och digitalisering. Du behöver därför kunna röra dig mellan att både analysera på detaljnivå samt att se frågor ur ett strategisk perspektiv. Att utifrån god helhetssyn förstå hur LK-data på bästa sätt kan stödja verksamhetsutvecklingen och digitaliseringen inom Linköpings kommun är därför viktigt.

Linköpings kommun har precis vunnit iCapital Awards i kategorin European Rising Innovative City för vårt arbete att på ett innovativt sätt bemöta samhällsutmaningar såsom klimatomställning, segregation och en åldrande befolkning. Vill du ha en aktiv roll och bidra till vår fortsatta utveckling av välfärden genom verksamhetsutveckling, digitalisering och IT kan det här vara uppdraget för dig! Välkommen med din ansökan till oss!

Välkommen med din ansökan senast den 13 januari 2024.

Ansök nu