Linköping: Operatörer till Regionledningscentralen i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operatörer till Regionledningscentralen i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du veta mer om vad det innebär att vara operatör vid polisens ledningscentral?
Välkommen till en informationsträff på Brigadgatan 17 (Polisområdet) Linköping
Vi träffas onsdagen den 15.e mars 2023 klockan 18:00
OBS! Anmälan till träffen sker via: rekrytering-rlc.region-ost@polisen.se
Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Operatör till vår Regionledningscentral i Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Om regionledningscentralen
Region Östs Regionledningscentral, RLC, är en sektion vid operativa enheten och ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i regionen som omfattas av Södermanlands, Östergötlands och Jönköpings län.
Inom RLC region Öst bedöms och prioriteras inkommande telefonsamtal och radioanrop dygnet runt, året om. Här leds och planeras också större händelser i regionen.
Vill du veta mer om arbetet på RLC? I Polispodden Öst, avsnitt 28 får vi lyssna till en operatör och en gruppchef från verksamheten som berättar kring deras arbete. Du kommer till avsnittet via följande länk: https://poddtoppen.se/podcast/1482248552/polispodden-ost/28-polisens-ledningscentral-rlc
Arbetsuppgifter
RLC-operatörens huvuduppdrag är att under ledning av arbetsledare RLC ta emot inkommande samtal till RLC, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag enligt en nationellt fastställd prioriteringsordning.
RLC-operatörer samordnar alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet dokumenteras och övervakas i realtid av RLC-operatören i vårt ledningssystem. Arbetet har till stor del en teknisk inriktning där hantering av kameraövervakning, radiokommunikation med mera ingår.
RLC-operatörer arbetar i team med löpande ärenden och insatser, där samarbetet i teamet liksom med kollegorna i yttre tjänst är avgörande för att vi ska klara vårt uppdrag i samhället. RLC är bemannat dygnet runt årets alla dagar, inklusive veckoslut och storhelger, arbetstiden förläggs genom treskift.
RLC-operatörer samverkar med olika funktioner inom polismyndigheten liksom med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners som exempelvis SOS Alarm, Länsstyrelserna, Räddningstjänsterna och ambulansverksamheten i regionen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande
• Har ett par års arbetslivserfarenhet
• Har kunskap om och känner sig bekväm med digitala system och är van att använda datorn som arbetsverktyg
• Behärskar svenska språket väl muntligt, skriftlig och i förståelse
• Behärskar engelska, framför allt muntligt och i förståelse


Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet från att ha mött människor i utsatta situationer
• Ytterligare språkkunskaper
I urvalsförfarandet kommer praktiska tester och intervjuer genomföras. Preliminärt kommer testerna och intervjuerna hållas under vecka 16 och vecka 17.


Personliga egenskaper
I rollen som RLC-operatör handlar en stor del av arbetet om att kommunicera, skapa förtroende och bemöta människor i utsatta och stressade situationer. Därför söker vi dig med god kommunikativ förmåga där du kan agera lyhört, kontaktskapande och empatiskt, även under stressande förhållanden. Du kommer också hantera olika arbetsuppgifter parallellt och stundtals är arbetsbelastningen hög. Att du är trygg och stabil och kan prioritera dina arbetsuppgifter, dokumentera och arbeta på ett systematiskt sätt är därför viktigt.
Som operatör kommer du att leda polisoperativ verksamhet och överblicka yttre resurser och händelser. Du behöver därför ha förmåga till helhetssyn och gott omdöme, kunna fatta beslut och agera självständigt, samt ge tydliga direktiv till andra när det behövs.
Arbetsplatsen är prestigelös och det händelsestyrda arbetet bygger på ett väl fungerande samarbete, både internt och externt. Vi förväntar oss därför att du har en positiv attityd och tycker om att samarbeta med andra.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Övrigt
Placeringsort: Linköping
Anställningsform: Särskild visstidsanställning under utbildningen därefter tillsvidareanställning med provanställning om sex månader förutsatt godkänd certifiering.
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid. Arbetet bedrivs i tre-skift dygnet runt, året runt.
Tillträde: Utbildning som är 18 veckor startar måndag 21 augusti 2023
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 mars 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som SOS-operatör

Nedan visas andra jobb i Linköping som SOS-operatör.

Region Öst söker Operatörer till Regionledningscentralen i Linköping

Läs mer Apr 20
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu Operatörer till vår Regionledningscentral i Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Myndigheten består av drygt 30 000 medarbetare. Polismyndigheten är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Region Östs Regionledningscentral, RLC, ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i regionen som omfattas av Södermanlands, Östergötlands och Jönköpings län.
Inom RLC region Öst bedöms och prioriteras inkommande telefonsamtal och radioanrop dygnet runt, året om. Här leds och planeras också större händelser i regionen.


ARBETSUPPGIFTER
RLC-operatörens huvuduppdrag är att under ledning av arbetsledare RLC ta emot inkommande samtal till RLC, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag enligt en nationellt fastställd prioriteringsordning.

RLC-operatörer samordnar alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet dokumenteras och övervakas i realtid av RLC-operatören i vårt ledningssystem.

RLC-operatörer arbetar i team med löpande ärenden och insatser, där samarbetet i teamet liksom med kollegorna i yttre tjänst är avgörande för att vi ska klara vårt uppdrag i samhället. RLC är bemannat dygnet runt årets alla dagar, inklusive veckoslut och storhelger, arbetstiden förläggs genom treskift.

RLC-operatörer samverkar med olika funktioner inom polismyndigheten liksom med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners som exempelvis SOS Alarm, Länsstyrelserna, Räddningstjänsterna och ambulansverksamheten i regionen.

I urvalsförfarandet kommer praktiska tester och intervjuer genomföras. Preliminärt kommer testerna och intervjuerna påbörjas under vecka 20, onsdag till fredag, 200513-200515.


KVALIFIKATIONER
Du som söker;
• Har ett par års arbetslivserfarenhet
• Har kunskap om och känner sig bekväm med digitala system och är van att använda datorn som arbetsverktyg
• Har gymnasieexamen eller motsvarande
• Behärskar svenska språket väl muntligt, skriftlig och när det gäller förståelse.
• Behärskar engelska, framför allt muntligt och i förståelse.

Det är meriterande om du har;
• Ytterligare språkkunskaper
• Erfarenhet från att ha mött människor i utsatta situationer

Som person har du;
• Förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från
medborgare som befinner sig i utsatta situationer,
• Förmåga att klara av tempoväxling med bibehållen prioriteringsförmåga och
klara av att arbeta systematiskt och metodiskt också vid stor arbetsbelastning,
• Simultankapacitet och kunna utföra flera arbetsmoment samtidigt,
• Förmåga att samarbeta med kollegor och arbetsledare, där laget går före jaget,
samtidigt som du måste ha förmågan att fatta självständiga beslut
• Förmåga att prestigelöst samverka med andra funktioner inom polisen och med
externa aktörer och samarbetspartners,
• Kommunikativ förmåga, där förmåga att lyssna, vara lyhörd och tydlighet är
centralt liksom förmågan att anpassa kommunikationssätt till situation.
• Förmåga att leda operativ verksamhet och ge yttre resurser tydliga, muntliga
direktiv, med stöd av arbetsledare RLC och operatörskollegor
• Empatisk förmåga och kan samtidigt vara stabil, trygg och sätta gränser.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Allmän visstidsanställning under utbildningen därefter tillsvidareanställning med provanställning om sex månader förutsatt godkänd certifiering.
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Arbetet bedrivs i tre-skift dygnet runt, året runt.
Tillträde: Utbildning som är 17 veckor startar måndag 31 augusti 2020
Funktion: Operatör RLC

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande
arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad. Genom stort engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att skapa en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Några av förmånerna som myndigheten erbjuder: Friskvårdsbidrag. Syftet med bidraget är att stärka och främja en god hälsa genom att uppmuntra dig som medarbetare att utöva motion och friskvård. Genom friskvårdsbidraget (för närvarande 1800 kr/år) får du möjlighet att välja en friskvårdsaktivitet helt utifrån ditt eget behov och intresse. Du har även en friskvårdstimme i veckan då du kan utöva fysisk aktivitet på arbetstid.
Tjänstepension. För den som jobbar statligt betalar arbetsgivare in till din tjänstepension enligt pensionsavtal PA16. Den kompletterar den allmänna pensionen som alla har rätt till.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 maj 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Linköping från Polismyndigheten .

QA-samordnare till Biologisektionen NFC, Linköping

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Mar 25
Är du redo för en större uppgift?
Biologisektionen vid Nationellt Forensiskt Centrum, NFC i Linköping söker en QA-samordnare med erfarenhet av kvalitetsarbete inom laborativ verksamhet.
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Nationellt forensiskt centrum
Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga.

Biologisektionen
På Biologisektionen vid nationellt forensiskt centrum genomförs forensiska DNA-analyser på tillvaratagna bevismaterial, på biologiska spår från brottsplatser och på ett stort antal salivtopsningar. Sektionen hanterar också de svenska DNA-registren med DNA-profiler från misstänkta och dömda brottslingar samt från olösta brott.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som sektionens QA-samordnare ingår i NFC:s övergripande kvalitetsråd för den laborativa verksamheten. QA-samordnaren har en viktig funktion att ta med sig frågor från sektionen, bereda frågor vid sektionen och att fungera som en länk ut i verksamheten. QA-samordnaren ska vara väl insatt i ledningssystemet, det övergripande kvalitetsarbetet vid den egna sektionen och NFC, samt för ackrediteringen gällande standarderna (ISO 17025/17020). Dessutom ska QA-samordnaren kunna fungera som stöd i kvalitetsfrågor vid sektionen och NFC.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. nedanstående:
• driva och samordna sektionens kvalitetsarbete
• systematiskt och fortlöpande utveckla, säkra och förvalta
sektionens kvalitetsarbete
• leda kvalitetsgruppen inom sektionen
• vara sektionens representant i NFC:s kvalitetsgrupp
• ansvar för förvaltning av sektionens styrande dokument
• kvalitetsgranska kvalitetsdokument
• samordna och delta i externa och interna revisioner
• samordna och fördela kvalitetstester
• bistå, driva och samordna utredningar, t.ex. avvikelser och
riskbedömningar
• vara uppdaterad om gällande regelverk och standarder (bl.a.
ISO 17025)

Tjänsten är en heltidstjänst inriktad mot Biologisektionens arbete med kvalitetsfrågor. Tjänsten kan bestå av 100% kvalitetsarbete alternativt fördelas på deltid mellan andra arbetsuppgifter på sektionen.

KVALIFIKATIONER
Krav
Det är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad master/civilingenjör examen inom teknisk biologi/ kemisk biologi/ molekylär bioteknik eller från annat närliggande område
• arbetslivserfarenhet som QA-samordnare (t.ex. ISO 17025) eller motsvarande funktion
• goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

Arbetet kräver ett fullgott färg-, siffer- och bokstavsseende.

Meriterande kunskaper
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av/kunskap inom något eller alla av följande områden:
• ett års arbetslivserfarenhet som QA-samordnare
• två års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete i enlighet med standarden ISO 17025
• dokumenterad god förmåga av att skriva rapporter på svenska
• erfarenhet/kunskaper inom forensisk verksamhet
• revisor vid kvalitetsrevisioner inom laborativ verksamhet

Personliga egenskaper
Ditt dagliga arbete är beroende av att du tar egna initiativ och att du självständigt kan planera, organisera och driva ditt arbete. Du har mycket god förmåga att samarbeta och bidrar till att skapa ett prestigelöst kommunikativt klimat där alla arbetar mot samma mål. Du har ett pragmatiskt och pedagogiskt sätt att uttrycka dig och förmåga att anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på mottagare. Vi tror att du är skicklig i att ta ansvar för din uppgift och på egen hand strukturerar ditt angreppssätt för att driva kvalitetsrelaterade frågeställningar vidare. Det är viktigt att du i vissa fall förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna och kan producera egna dokument av hög kvalitet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Utredare till Bedrägeriberedningen i region Öst

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 22
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Öst
Polisregion Öst är organiserad i tre polisområden: Södermanland, Östergötland och Jönköping som tillsammans är indelade i nio lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, utredningsenheten och underrättelseenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Utredningsenheten
Den regionala utredningsenheten ansvarar tillsammans med polisområdena för regionens utredningsverksamhet. Utredningsenheten samordnar och driver verksamhetsutveckling ur ett regionalt perspektiv i samverkan med nationella operativa avdelningen och övriga regioner. Den regionala utredningsenheten arbetar med bland annat utredning av grov brottslighet, brottsofferarbete och kriminalteknik.

Bedrägeriberedningens uppdrag är att kvalitetssäkra, bereda, samordna, bedöma och besluta i alla inkommande ärenden. Beredningen sköter även ärendesamordningen på regional nivå och fördelar ärenden till polisområdenas bedrägerigrupper. Alla ärenden som enligt brottskatalogen hanteras av bedrägerigrupperna passerar först beredningsgruppen. Vi arbetar enligt Polismyndighetens utredningsstrategi för att få ett effektivt och rationellt flöde. Målsättningen är att endast ärenden som kan förväntas leda till lagföring och påverka påföljden fördelas till polisområdenas bedrägerigrupper.

Under hösten 2021 startade region Öst upp ett projekt där bedrägeriberedningens uppdrag breddas. En interimistisk grupp med en utökad personalstyrka har tillsats för att kunna utföra fler utredningsåtgärder i inkommande ärenden. Vi har nu permanentat gruppen och har nu 1-4 tillsvidaretjänster då vi ser att verksamheten kräver flera utredare.

Placeringsort i regionen är Jönköping eller Linköping. Ange i din ansökan vilken ort du är intresserad av.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare handlägger och ansvarar du för olika typer av utredningar som ligger inom gruppens arbetsområde. Du arbetsleds av en förundersökningsledare och utför inledande utredningsåtgärder för att säkra bevisning och om möjligt få fram en misstänkt. Du håller till exempel målsägande- och vittnesförhör, säkrar övervakningsfilm och inhämtar underlag från banker, företag och andra myndigheter. Arbetet innebär många olika kontakter både internt och externt. Som utredare på bedrägeriberedningen jobbar du i ett högt tempo och driver många ärenden parallellt.

KVALIFIKATIONER
KRAV:
• Polisexamen eller akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, kriminologi, beteendevetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• God datorvana som exempel arbete med Excel
• Erfarenhet av utredningsarbete gärna med ekonomiska analyser
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• B-körkort

MERITERANDE:
• Erfarenhet av att hålla förhör eller av arbetsgivaren bedömd som likvärdig uppgift
• Arbetserfarenhet med Analyst´s Notebook
• Erfarenhet från bank, försäkringsbolag eller motsvarande
• Erfarenhet av att tolka och tillämpa lagar
• Erfarenhet gällande att tolka bank-id loggar
• Erfarenhet av utredningsarbete från statlig myndighet

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel, har en väl utvecklad analytisk förmåga, ett objektivt synsätt och kan hantera stora mängder information. Du har förmåga att ta egna initiativ och kan arbeta både självständigt och i grupp. För att klara av arbetsuppgifterna krävs det också att du har lätt för att kommunicera i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Jönköping eller Linköping

Fackliga företrädare:
Seko Polisen Monica Veberg 070-549 11 35
ST Region Öst st.region-ost@polisen.se
Polisförbundet och SACO-S nås via polisens växel 11414

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

IT-beställare till IT-avdelningen, Linköping

Drifttekniker, data
Läs mer Mar 18
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med IT där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en IT-beställare som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga för att stärka upp vårt team på Polismyndighetens IT-kundservice. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1100 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 37 000 anställda.
Enheten IT-kundservice ansvarar för teknisk support, incidenthantering, behörigheter,
IT-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och specialister och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner. Resor förekommer i tjänsten.
Hos oss har du möjlighet att arbeta både med flexibla arbetstider och med viss möjlighet att arbeta på distans. Vi har goda förutsättningar för att utöva friskvård då vi har fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Som anställd hos oss har du även möjlighet att träna en timme i veckan på betald arbetstid.
Arbetsbeskrivning
Som IT-beställare hanterar du uppdrag som täcker hela landet, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att stödja regionerna och nationella avdelningar i ärenden som avser IT-beställningar. Du genomför beställningar och är, med ditt stora kunnande om Polisens teknik, ett konsultativt stöd för hela verksamheten. Du arbetar nära Produktägare samt Leverans och support på IT-avdelningen.
I din roll som IT-beställare arbetar du med uppdrag från hela landet och hanterar frågor och beställningar som rör:
IT-användarutrustning
Hantering av utrustning när personer slutar eller byter tjänst inom polisen, för att IT-utrustningen ska omfördelas på ett effektivt sätt
Bidra i utvecklingsarbetet för att skapa en enhetlig service vad gäller IT-beställningar inom polismyndigheten
Medverka i framtagandet av rutinbeskrivningar för IT-beställningar.

Arbetet innebär mycket kontakter med Polisens operativa verksamhet, nationella avdelningar och IT-avdelningen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
Minst 1 års erfarenhet, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Ett stort och brett tekniskt kunnande och intresse
Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet
Arbetslivserfarenhet inom en komplex miljö med många olika kontaktytor
Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att driva förändringsarbete, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande

Beskriv så utförligt som möjligt dina tidigare uppdrag. Ditt ansvar och hur du har arbetat ska framgå tydligt.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Vi tror att du har ett högt självledarskap och förmågan att samarbeta med andra.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010–56 65 187
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14
Övrig information:
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: IT-beställare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering.
Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 8 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A134.854/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta rekryterande chef.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Polismyndigheten söker HR-konsult till HR-Nära

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 25
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en HR-konsult till vårt team i Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige

Polismyndighetens uppdrag är att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Myndigheten består av ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner och ett antal nationella avdelningar där HR-avdelningen är en av dem.

HR i region Öst har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom Arbetsgivarutveckling, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Öst leds av en HR-chef och består av ca 11 medarbetare. Inom HR Öst finns HR-konsulter, HR-partners samt HR-specialister med olika inriktningar.

Till vår HR-avdelning söker vi nu en HR-konsult som är kommunikativ, lyhörd och prestigelös. Du kommer tillhöra HR-nära i öst med placering i Linköping och arbeta i teamet tillsammans med HR-chef, HR-partners, HR-specialister, HR-controller och HR-konsulter.




ARBETSUPPGIFTER
Denna roll förväntas arbeta operativt, planerande, stödjande med frågor inom bl.a. chefsutveckling, löneöversynsarbete, rekrytering, bemanningsfrågor och vara ett flexibelt stöd för dina kollegor i gruppen beroende på lägesbilden. Det innebär att bredden på arbetsuppgifter ibland kan vara stor, vilket också innebär att man får chansen att bygga på sig nya erfarenheter och kunskaper. I praktiken innebär det också att denna roll är ett s.k. hands on stöd gentemot chefer i alla möjliga frågor av generell karaktär.

Denna roll förväntas också vara en resurs inom flera områden där vi bl.a. bistår med kunskapshöjande insatser för chefer ex. kring behovsanalyser etc. inför bemannings- och rekryteringsärenden samt grundläggande arbetsrätt kring detta.

I rollen ingår en del löpande administrativa arbetsuppgifter, såsom en del diariearbete och bevakning av vår mail-funktionslåda där ärenden behöver hanteras och besvaras. Det förekommer också arbete med att sammanställa underlag och stödja HR-chef och samordnare i deras arbete.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Examen inom HR/personalvetare eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Ett par års erfarenhet av att konsultativt stötta chefer inom HR-området som arbetsgivaren bedömer relevant
• Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt


Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av arbete inom HR-området inom det statliga avtalsområdet
• Erfarenhet av rekrytering inom staten
• Erfarenhet av chefsrekrytering inom staten

Personliga egenskaper

Vi söker dig som betraktar sig själv som en kommunikativ person som trivs med att uttrycka sig tydligt och lyssna uppmärksamt på andra. Din pedagogiska inställning gör att du kan förklara komplexa fakta på ett tillgängligt sätt, vilket underlättar för andra att förstå och lära sig.

Flexibilitet är en nyckelkomponent i ditt arbetssätt; du är van vid att anpassa dig till förändrade omständigheter och krav, vilket gör dig effektiv och anpassningsbar i olika situationer.

Samarbetsförmåga är för dig avgörande; du trivs i teammiljöer och är övertygad om att samarbete leder till bäst resultat. Att vara lyhörd gentemot andras behov och åsikter är en grundläggande del av ditt arbetssätt, och du strävar alltid efter att skapa en öppen och inkluderande atmosfär där alla känner sig hörda och respekterade.

Du betraktar dig själv som prestigelös och ödmjuk inför dina egna styrkor och svagheter. Du är öppen för feedback och ser det som en möjlighet till personlig och professionell utveckling. Ditt helhetsfokus innebär att du alltid håller det övergripande målet i åtanke och strävar efter att bidra till utveckling på alla nivåer.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Funktion: HR-konsult


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8/4 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Vi samarbetar med rekryteringspartnern Academic Work i följande process och en första kontakt med sökande kommer att tas av Academic Work

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Timanställd Verksamhetscontroller till Regionkansli Öst, Linköping

Controller
Läs mer Mar 20
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en timanställd Verksamhetscontroller till Polisregion Östs kansli och grupp för verksamhetsstyrning och analys (VSA). Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Öst
Polisregion Öst är organiserad i tre polisområden: Södermanland, Östergötland och Jönköping som tillsammans är indelade i nio lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, utredningsenheten och underrättelseenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Regionkansli
Regionkansliets huvudsakliga uppgift är att ge stöd till regionpolischefen samt planera och följa upp verksamheten på övergripande nivå. Regionkansliet bedriver verksamhet i hela regionen där majoriteten av frågorna är av strategisk karaktär. Arbetet sker i nära samarbete med regionledningen, polisområden och enheter.
Du som verksamhetscontroller har en central roll i regionkansliets styrning och uppföljning och har en unik möjlighet till inblick i hur polisverksamheten styrs. Du samverkar och ingår i många sammanhang vilket ställer höga krav på lagarbete och servicekänsla. Inom laget hjälper och stöttar vi ständigt varandra. Vardagen präglas av stor variation och kräver därför även stor flexibilitet. Möjligheterna till utveckling är alltså oändliga.
Vi söker nu en timanställd verksamhetscontroller med placering i Linköping.


Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du har möjlighet att utvecklas mot kvalificerade arbetsuppgifter. Uppdraget innebär bland annat att stödja organisationen med planering och uppföljning samt sammanställning av underlag i olika former som exempelvis utlämnande av allmän handling.
I rollen som verksamhetscontroller arbetar du med att:
· Sammanställa och analysera resultat, verksamhetsförändringar och effekter med hjälp av olika IT-system samt producera skrivelser kring detta.
· Ta fram data ur olika system/databaser och via Excel bearbeta resultat.
· Presentera sammanställningar på ett pedagogiskt sätt.
· Samordna uppdrag och handlägga yttranden gällande remisser och delningar inom verksamhetsområdet.
· Fungera som ett stöd till organisationen genom att planera och följa upp verksamheten.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Högskolepoäng inom områden så som statistik, juridik, statsvetenskap, ekonomi eller motsvarande
· Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
· Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet, särskilt Excel
· Kunskap inom offentlighet och sekretess
· Svenskt medborgarskap


Det är meriterande om du även har:
· Erfarenhet av statistiska metoder
· Erfarenhet av arbete i statlig verksamhet
· Erfarenhet av att hämta uppgifter i olika IT-system, exempelvis Qlik View
· Dokumenterad arbetslivserfarenhet


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är självgående, tar eget ansvar och engagerar dig i dina arbetsuppgifter. Du är lösningsinriktad och strukturerar ditt angreppssätt samt driver dina processer vidare. Du har förmågan att uthämta och sammanställa data från flera källor vilket ställer krav på att du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du uppskattar vidare att arbeta med siffror och ord. Som person är du tydlig, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du arbetar bra självständigt såväl som i grupp.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Lisa Wissting, Gruppchef, lisa.wissting@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Josefin Persson, josefin-m.persson@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via Polisens växel 114 14


Övrig information
Anställningsform: Timanställning 10–60%
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Vi vill även informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Du kan därför behöva svara på ett antal urvalsfrågor utifrån aktuell kravprofil för den roll du har sökt. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gruppchefer till data- och elektronikanalys vid NFC

Driftchef, data
Läs mer Mar 18
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv.

Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga.

Sektionen för data- och elektronikanalys vid nationellt forensiskt centrum är ansvariga för att hantera och analysera digitala enheter på både hårdvaru- och mjukvarusidan. På hårdvarubaserade sidan utförs fysiskt arbete på olika typer av digitala enheter såsom mobiltelefoner, fordon och IoT-sensorer så som att reparera skadade enheter, analysera deras funktion eller försöka kringgå lösenordsskydd. På den mjukvarubaserade sidan fokuseras på att extrahera och analysera den komplexa variationen av digital information som lagras och bearbetas i olika format och enheter. Dessutom ingår kompetensområden som täcker både hårdvara och mjukvara för att förstå enheters funktionalitet och eventuellt överlista säkerhetsåtgärder.

ARBETSUPPGIFTER
Som gruppchef rapporterar du till chefen för sektionen för data- och elektronikanalys samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har ansvar för gruppens verksamhet som innefattar allt från undersökning och analys, forskning och utveckling, kvalitetsarbete till utbildning inom ämnesområdet. Som chef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

Denna roll är av avgörande betydelse då hela sektionen befinner sig i en intensiv tillväxtfas. Vi söker en passionerad och engagerad ledare som inte bara kan navigera i den nuvarande dynamiken utan också vill vara en central del i att driva och utveckla verksamheten framåt.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• kandidatexamen med inriktning mot datateknik, elektronik, teknisk fysik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som första linjens chef, projektledare eller liknande
• erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbeten i en teknikintensiv verksamhet
• erfarenhet inom IT- och teknikområdet
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum
• erfarenhet av leda verksamhet med fokus på forskning och utveckling
• chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• erfarenhet av IT-forensik, cybersäkerhet, IT-säkerhet eller annan verksamhet med fokus på utredning eller säkerhet av digital information.
• erfarenhet av polisorganisationens verksamhet

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
• Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placeringsort Linköping

Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu