Linköping: Vi söker 2 st onsite tekniker till kund i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker 2 st onsite tekniker till kund i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-06 // Varaktighet: Heltid

Till vår kund söker vi nu 2 st. onsite tekniker som främst kommer att arbeta med enkel felavhjälpning, omsättning och leveranser av arbetsstationer!

Om uppdraget

På detta uppdrag kommer du få arbeta för en av landets viktigaste myndigheter som värnar om våra värderingar och demokrati i landet. Till vår kund i Linköping, söker vi 2 st. tekniker med start så snart som möjligt till och med 1 år framöver. Arbetsplatsen är belägen i Linköping!

Dina arbetsuppgifter

- Felsökning, byte och installation av hårdvara och mjukvara
- Nyinstallation och leverans av datorer
- Felsökning, byte och installation av IT-utrustning i konferenssalar
- Uppsättning av utbildningsmiljöer
- Driftsätta och konfigurera IT-system, IT-utrustningar och kommunikationsutrustning.

- Registrera, uppdatera och dokumentera information i ett stödsystem

Dina kvalifikationer

Vi vill att du:
Har ett högt säkerhetsmedvetande, är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor. Du tycker om att arbeta både självständigt men i grupp, du är engagerad, proaktiv, strukturerad, och vill nå resultat av hög kvalité.





- Svensk medborgare

- Fullständig gymnasieutbildning

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort för manuell växellåda

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

First line support sökes till kund i Linköping

Läs mer Jan 15
Trivs du i en roll där du får vara IT-enhetens ansikte utåt och ge professionell och serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line support? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Kunden, en statlig myndighet, är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag. Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet. Uppdraget är med start omgående och framöver med arbetstider 08.00-16.30 måndag-fredag.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering ute hos vår kund i Linköping.Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras.
Dina arbetsuppgifter
IT-supporten fungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.Vissa ärenden löser supporten själva medan andra mer avancerade ärenden hanteras genom att de skickas vidare till second eller third line på IT-enheten.
Dina kvalifikationer
Ett (1) års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport
God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd
Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara
God social kompetens
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Godkänd gymnasieexamen


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 31 januari 2025.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Klienttekniker sökes till spännande uppdrag - Linköping!

Läs mer Nov 28
Om rollen:Som Klienttekniker får du en central roll där du ansvarar för drift och förvaltning av kunders IT-infrastruktur med fokus på klienter, både fysiska och virtuella. Du kommer att delta i olika projekt och ha en drivande roll i uppdrag och projektorganisationer. Ditt arbete innebär nära samarbete med kunder för att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar deras IT-miljöer.
Tjänsten innebär även arbete med 2:a och 3:e-linje support samt deltagande i kundernas projektorganisationer, där du bidrar till att driva tekniska lösningar framåt. Tillsammans med ett team av experter arbetar du för att skapa effektiva och hållbara IT-lösningar som möter kundens behov.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta med IT-infrastruktur och klientteknik, inklusive Windows Server, AD, GPO, SCCM/MECM/Intune och MDT
Färdigheter inom felsökning på klientnivå och gärna erfarenhet av Powershell och scripting
Erfarenhet av behörighetsadministration, PKI och MFA
God kommunikationsförmåga på Svenska och Engelskaför effektivt samarbete med kunder och kollegor

Som person ser vi att du är självgående, flexibel, målmedveten och relationsskapande. Du är en kommunikativ problemlösare med förmåga att hantera utmaningar och leverera kvalitativa lösningar.
Välkommen med din ansökan!Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!
Rekryteringen sker fortlöpande. Har du några frågor om tjänsten eller processen, är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

Export control tool support

Läs mer Jan 23
Vår kund inom Försvarsmakten är idag en grupp på 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och test till drift, support och uppdragsledning. Exportkontrollförvaltningen ansvarar för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera exportkontrollerad information i enlighet med gällande föreskrifter. Nu behöver de stärka upp på förvaltningssidan.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som Export control tool support kommer du att arbeta med:
-
Applikationsdrift: Hantering av larm och certifikat.
-
Test av applikationer: Inför driftsättning samt felsökning i produktionsmiljö.
-
Supportärenden: Hantering av inkommande supportfrågor och felsökning i verktygsstödet.
-
Stöd till verksamheten: Hjälpa till med frågor och behov relaterade till nuvarande och framtida verktygsstöd.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är trygg med att formulera instruktioner och dokumentation. 
Du bör ha erfarenhet av:
-
Applikationsdrift och relaterade processer.
-
Användarinriktad testning av applikationer.
-
Felsökning och supportärenden i produktionsmiljö.
Erfarenhet av exportkontrollområdet är meriterande.
Vår kund ser gärna att du har:
-
Akademisk utbildning med teknisk inriktning (ej ett krav).
-
Praktisk erfarenhet av applikationsförvaltning eller motsvarande.
Nyexaminerade med stort intresse för området är också välkomna att söka!
Varför Försvarsmakten? 
Här blir du en del av en engagerad och kunnig grupp som arbetar med ett viktigt och samhällsbärande område. Du erbjuds en utvecklande miljö där din insats gör skillnad.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 7
Vill du vara en del av ett företag i Linköping som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vår kund inom Försvarsmakten erbjuder en spännande och varierad miljö där ni tillsammans skapar de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT onsite support ansvarar du för att möjliggöra en effektiv och stabil IT-miljö på arbetsplatsen.
Du supporterar och förbättrar slutanvändarnas vardag genom att:
-
Lösa tekniska problem som kräver fysisk närvaro
-
Installera och leverera IT-hårdvara samt uppdatera hårdvaruregister
-
Hantera VIP-ärenden och dokumentera lösningar
-
Underhålla konferensrum och skrivare
-
Bistå kollegor vid driftstörningar eller säkerhetsincidenter
Du är en del av ett engagerat team som arbetar för att erbjuda hög service och funktionalitet på kontoret i Linköping.

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse och en vilja att supportera och underlätta för andra. Vi ser gärna att du är proaktiv, affärsmässig och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Bra kommunikationsförmåga och en kundorienterad inställning är avgörande för rollen.
Du har:
-
Erfarenhet av att arbeta med IT-support i en stor organisation.
-
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
-
B-körkort (krav).
-
Minst 8 års erfarenhet inom aktuellt område (mycket djup/hög kompetens eller generalistkompetens)
Krav på erfarenhet
-
Systematisk felsökning i komplexa IT-miljöer
-
Erfarenhet av att arbeta med kunskapsdatabaser och dokumentation
-
Support av IT-relaterad hårdvara och programvara
Meriterande 
Erfarenhet från arbete i säkerhetsklassade miljöer.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu

Ansök nu

IT-tekniker | Linköping | Experis

Läs mer Feb 6
Besitter du en kreativitet som smittar av sig och ett sinne för innovativa lösningar? Låt oss erbjuda dig en varierande vardag, full av utvecklingsmöjligheter hos vår kund Saab! Vad väntar du på? Ta kontakt med oss redan idag! ????

Din vardag

Har du en passion för teknik och problemlösning? Hos vår kund Saab får du en nyckelroll i att skapa effektiva och säkra IT-miljöer. Vi söker en driven It-tekniker som vill vara med och utveckla tekniska processer och säkerställa att system är flexibla och pålitliga.

I denna roll får du arbeta med en bred variation av uppgifter, från installation, systemadministration och felsökning till IT-drift, säkerhet och support. Du kommer att samarbeta med olika delar av verksamheten och säkerställa att IT-lösningar möter höga krav på innovation och säkerhet.

Vill du vara med och forma framtidens teknik på Saab? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vi på Experis värdesätter inte bara din arbetsmiljö utan även din chans att visa och utveckla din potential. Det är mycket betydelsefullt för oss att göra dig till en del av Experis-familjen och sprida ditt nätverk inom arbetslivet. Vi ser framemot att se dig blomstra och bygga vidare på dina kunskaper, som IT-tekniker hos oss! Genom att samverka i team men också arbeta med individuellt ansvar blir din vardag otroligt gynnsam för din personliga utveckling.

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Ellen Egnell!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* B-körkort

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Vi ser framemot att höra från dig!

Låter detta som något för dig? Kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda!

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Bemannia Kontor AB .

Nu söker vi två receptionister till Linköping

Receptionist, telefonist
Läs mer Aug 6
Bor du i Linköping och vill arbeta inom Reception? Då har du chansen att få arbeta hos vår trivsamma kund. Skicka in din ansökan idag!Om uppdraget
Vi söker två receptionister till vår kund i centrala Linköping som behöver personal till en av sina receptioner. Uppstart kommer att ske under hela vecka 37 så det är viktigt att du finns tillgänglig redan då.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist hos oss kommer du arbeta inom en reception. Arbetsuppgifterna varierar där du i en verksamhet bland annat kommer ta emot klienter, göra ankomstregistreringar, ge hänvisningar och ta betalt. Du kommer arbeta administrativt med att stödja personalen i huset, ta emot besökare, svara på mejl och göra felanmälningar. Viss posthantering kan även ingå.
Det är många varierande arbetsuppgifter så det är viktigt att du är strukturerad och noggrann för att passa i rollen. Som person är du framåt och social, initiativtagande och har lätt för att samarbeta. Du kommer att arbeta 07.30-16.00 måndag-fredag under hela hösten med chans till eventuell förlängning.

Dina kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda kunskaper i MS Office och god datavana
Meriterande med erfarenhet som receptionist
Meriterande med erfarenhet av kundbemötande i någon form
Meriterande med kunskaper inom journalföringssystem

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och annonsen kommer att vara kvar så länge behovet kvarstår.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Camilla Lundquist, camilla.lundquist@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på073-980 54 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vikarier till receptioner i Linköping

Receptionist, telefonist
Läs mer Aug 6
Vill du arbeta extra som receptionisti Linköping! Då är du välkommenatt ansöka om att bli vikarie i vår bemanningspool!
Om uppdragetUppdraget innebären behovsanställning som startar efter överenskommelse ochsom innefattarextraarbete vid frånvaro hos ordinarie personal. Frånvaron är både inplanerad och mer akut. Detfinns även möjlighet till utökat arbete under semesterperioder. Det är viktigt att du kan arbeta på vardagar under kontorstid, med möjlighet att bli inringd med kort varsel.
Vår kund har femreceptioner centralt i Linköping ochdu blirförst upplärd av ordinarie personal på plats. Att ingå i vår bemanningspool innebär att vi ringer upp dig som är tillgänglig för att fråga om du kan arbeta samma dag, samma morgon eller för arbetspass längre fram. Därför krävs det att du både är flexibel, kommunikativ och trivs med att arbeta ambulerande.
Du ska ha möjlighet att kunna arbeta minst 2 vardagar i veckan. Arbetstiderna är förlagda till 8 timmars pass med tidigast start kl 6.45 och senaste sluttid kl. 17.15.
Dina arbetsuppgifterSom receptionist ger du informationsservice till kunder och medarbetare samt hanterar mottagningen av besökare och bud på ett professionellt sätt. Arbetsuppgifter kan också innebära tidsbokningar, kopiering och besöksregistrering. Vi ser att du är bekväm med att svara i telefon och koppla vidare samtal. För rollen ser vi också att du är noggrann och strukturerad såväl som trevlig i ditt bemötande. Att ha ett flexibelt förhållningssätt är en förutsättning då du kommer vikariera för ordinarie personal.
Dina kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda kunskaper i MS Office och god datavana
Meriterande med erfarenhet som receptionist
Meriterande med erfarenhet av kundbemötande i någon form

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan.Ansök snarast då vikariepoolen snabbt fylls upp. Annonsen är kvar så länge behovet kvarstår.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Camilla Lundquist, camilla.lundquist@bemannia.seeller på nummer 073- 980 54 00Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Orderläggare till Linköping sökes

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 25
Har du erfarenhet av orderläggning och vana av olika affärssystem/beställningssystem? Sök till tjänsten redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu en orderläggare/artikeldataadministratör till vår kund inom den offentliga sektorn.Du kommer att tillhöra avdelningen inköp, service och logistik. Uppdraget beräknas starta vecka 32 och pågå i 6 månader, med möjlighet till förlängning.Tjänstgöringsgrad: 100%. Placeringsort: Linköping. Detta är ettkonsultuppdrag via oss på Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är orderläggning och artikeldataadministration. Det är önskvärt att man kan arbeta med båda delarna då manska kunna komma in och bidra på artikeldataadministration, förutom orderläggning.Du kommer att hantera följande delar:
Säkerhetsställaen hög och kontinuerlig kvalitet av artikeldata
Artikeladministration UBW, vilket bland annat omfattar att skapa, ändra och radera master data
Underhålla och kvalitetssäkra verksamhetens register över artiklar, leverantörer och inköpspriser
Objektsspecialist för UBW och Sesam
Kundtjänstärenden
Ansvara för att utveckla och förvalta styrning av artikeldataprocessen där bland annatrevideringsprocess, livscykelhantering samt hantering av olika datastandarder och regelverk ingår
Ansvarar för att tillsammans med intressenter, bygga upp och styra hantering och bearbetning av artikeldata
Handläggning av beställningar på förbrukningsmaterial, medicinteknisk utrustning samt handläggning av inkommande kundtjänstärenden
Handläggning av inkommande inköpsfakturor och felaktiga varumottag
Inkommande avrop för leasingbilar och förmånsbilar
Interna beställningar (catering/gåvor)

Dina kvalifikationer
Gymnasieutbildning
KY-utbildning eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet
Van att jobba i ett affärssystem/beställningssystem, gärna från Unit4då arbetet sker i ekonomisystem Unit4 Business World samt ärendehanteringssystemet Marval
Goda kunskaper isvenska, ibåde tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
Arbetslivserfarenheter av administrativt arbete
Personliga egenskaper är att du ärlättlärd, självgående, flexibel, kommunikativ och positiv

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-07-02.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Nadine Ayari på nadine.ayari@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 842 03 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till Linköping

Studieadministratör
Läs mer Jun 10
Har du ett års erfarenhet av administrativt arbete och vill utöka dina erfarenheter på ett läroverk i Linköping? Då har vi jobbet för dig!Om uppdraget
Vi söker nu en handläggare tillett läroverk i Linköping, du kommer att tillhöraavdelningen verksamhetsstöd somarbetar med att stödja verksamheten genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån behov. Uppdraget påbörjas den 5 augusti 2024och pågår till27 juni 2025. Arbetet är på heltid, med arbetstider 8:00-17:00.Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Bemannia, och duarbetar ute hos vår kund i Linköping.Dina arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för denna tjänst innebär olika uppdrag inomflera administrativa områden där man växlar mellan att vara specialist och generalist.
Dina arbetsuppgifterna är följande:
Vara avdelningsadministratör för en av institutionens ämnesavdelningar. Det innebär att ge administrativt stöd till avdelningens arbete med utbildning, forskning och samverkan.
Arbeta som administrativt stöd till studierektor på en av avdelningarna vilket bland annatinnebär att ta fram underlag för fördelning av arbetsuppgifter rörande undervisning och examination för medverkande lärare inför nästkommande termin eller år mm.
Vara bokare för undervisningslokaler.
Arbeta på studerandeexpedition.

Dina kvalifikationer
Minst slutbetyg från 3-årigt gymnasium.
Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Officepaketets standardprogram och särskilt erfarenhet avatt arbeta i excel.

Meriterande
Studier på universitet/högskola.
Börja uppdraget den 5 augusti.

Som person ser vi att du ärstrukturerad och har god förmåga att planera och organisera sitt arbete på ett effektivt sätt, ha god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och ha god kommunikationsförmåga.Vi ser även att du har godförmåga att arbeta självständigt och ha initiativförmåga. Kunnabidra med ettengagemang för arbetet och, delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-06-17.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.Perjons@Bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare till Linköping

Studieadministratör
Läs mer Maj 31
Har du ett års erfarenhet av administrativt arbete och vill utöka dina erfarenheter på ett läroverk i Linköping? Då har vi jobbet för dig!Om uppdraget
Vi söker nu en handläggare tillett läroverk i Linköping, du kommer att tillhöraavdelningen verksamhetsstöd somarbetar med att stödja verksamheten genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån behov. Uppdraget påbörjas den 5 augusti 2024och pågår till27 juni 2025. Arbetet är på heltid, med arbetstider 8:00-17:00.Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Bemannia, och duarbetar ute hos vår kund i Linköping.Dina arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för denna tjänst innebär olika uppdrag inomflera administrativa områden där man växlar mellan att vara specialist och generalist.
Dina arbetsuppgifterna är följande:
Vara avdelningsadministratör för en av institutionens ämnesavdelningar. Det innebär att ge administrativt stöd till avdelningens arbete med utbildning, forskning och samverkan.
Arbeta som administrativt stöd till studierektor på en av avdelningarna vilket bland annatinnebär att ta fram underlag för fördelning av arbetsuppgifter rörande undervisning och examination för medverkande lärare inför nästkommande termin eller år mm.
Vara bokare för undervisningslokaler.
Arbeta på studerandeexpedition.

Dina kvalifikationer
Minst slutbetyg från 3-årigt gymnasium.
Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Officepaketets standardprogram och särskilt erfarenhet avatt arbeta i excel.

Meriterande
Studier på universitet/högskola.
Börja uppdraget den 5 augusti.

Som person ser vi att du ärstrukturerad och har god förmåga att planera och organisera sitt arbete på ett effektivt sätt, ha god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och ha god kommunikationsförmåga.Vi ser även att du har godförmåga att arbeta självständigt och ha initiativförmåga. Kunnabidra med ettengagemang för arbetet och, delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-06-17.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.Perjons@Bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Extrapersonal sökes till reception i Linköping

Receptionist, telefonist
Läs mer Maj 29
Bor du i Linköping och vill arbeta extra inom Reception? Då har du chansen att bli vikarie i vår bemanningspool och få arbeta vid behov hos vår trivsamma kund. Skicka in din ansökan idag!Om uppdraget
Vi söker vikarier till vår kund i centrala Linköping som behöver extrapersonal till sina receptioner. Som vikarie kommer du ersätta ordinarie personal som är frånvarande på grund av sjukdom eller ledighet. Vi kontaktar de vikarier som angivit sig som tillgängliga genom att ringa upp och tillfråga om man kan arbeta antingen samma morgon, samma dag eller för arbetspass längre fram.
För att arbeta som vikarie i vår bemanningspool förväntas du tillgänglighetsrapportera samt att du kan arbeta minst två vardagar per vecka. Det krävs att du har möjlighet att ta arbetspass med kort varsel samt är flexibel och kommunikativ.
Anställningsformen är en behovsanställning då du arbetar endast vid behov. Behovet kan öka ytterligare under sommar -och julledighet.
Dina arbetsuppgifter
Som receptionist hos oss kommer du arbeta inom tre verksamheter. Verksamheternas arbetsuppgifter varierar från varandra där du i en verksamhet bland annat kommer ta emot klienter, göra ankomstregistreringar, ge hänvisningar och ta betalt. I de andra två verksamheterna kommer du arbeta mer administrativt med att stödja personalen i huset, ta emot besökare, svara på mejl och göra felanmälningar. I en av verksamheterna kommer du även att gå postrundor.
Det är många varierande arbetsuppgifter så det är viktigt att du är strukturerad och noggrann för att passa i rollen.

Dina kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda kunskaper i MS Office och god datavana
Meriterande med erfarenhet som receptionist
Meriterande med erfarenhet av kundbemötande i någon form

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och annonsen kommer att vara kvar så länge behovet kvarstår.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza.ruiz@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070-833 23 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu