Linköping: Innesäljare/mötesbokare i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare/mötesbokare i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-29 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du en stark inre drivkraft och gillar att arbeta mot högt uppsatta mål? Är du dessutom målmedveten och vill göra skillnad på riktigt? Då har vi tjänsten för dig!

För direktrekrytering till vår kund i Linköping söker vi innesäljare/mötesbokare för start omgående.

Detta är en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndag-fredag 08.00-17.00. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Ansvarsområden
 För rollen kommer dina ansvarsområden innefatta att: 
Kontakta potentiella kunder över telefon och presentera företagets tjänster och produkter samt boka kundmöten för företagets fältsäljare.
Bemöta olika typer av kunder samt erbjuda mervärde på ett förtroendeingivande och tryggt sätt.


Du erbjuds:
En gedigen introduktion och kontinuerlig coaching för din utveckling.
En energifylld arbetsplats med härliga kollegor. 
Fast månadslön + provision
Goda utvecklingsmöjligheter och karriärmöjligheter både lokalt och internationellt.

 

Kvalifikationer
Till aktuell roll söker vi dig som har: 
Flytande kunskaper i svenska, tal & skrift.
God datorvana.
Det är ett plus om du har erfarenhet av kundservice eller försäljning men inte ett krav.



Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper till denna roll och för att lyckas tror vi att du:
Har en stark drivkraft, gillar att utmana dig själv och att arbeta mot högt uppsatta mål.
Är målmedveten och motiveras av att göra skillnad för kunder som du har kontakt med.
Har en hög servicekänsla och leverera service i världsklass.
Trivs i en miljö som kännetecknas av gemenskap och omtanke.

 

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Besöksbokare/Kundbokare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Besöksbokare/Kundbokare.

Mötesbokare till Verisure

Läs mer Apr 22
Välkommen till en riktigt rolig arbetsplats!
Nu söker vi en mötesbokare till vår fantastiska Telebooking-avdelning på vårt huvudkontor i Linköping. Som mötesbokare ansvarar du för att erbjuda våra tjänster till blivande kunder och säkra att de kommer i kontakt med oss.

Vi erbjuder dig:
* Grundlön och en attraktiv provisionsstege
* Kollektivavtal och friskvårdsbidrag
* Daglig stöttning för att du ska kunna utvecklas i din karriär
* En energifylld arbetsplats med härliga kollegor
* Attraktiv karriärstege
* mållön 35000

Vad innebär tjänsten?
Som mötesbokare på Telebooking-avdelningen tillhör du en avdelning som har fullt fokus på att hjälpa familjer att säkra sina hem. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att boka in möten för en kostnadsfri säkerhetsrådgivning som våra säkerhetsexperter genomför hemma hos kund. Vårt främsta mål är nöjda kunder, så vi ser det som en självklarhet at du har en hög servicekänsla. 

Detta är en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndagar-torsdagar 08.00-17.15 och fredagar 08.00-16.00. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Vi söker dig som:
* Drivs av att jobba mot högt uppsatta mål
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
* Är fri från belastningsregistret
* Trivs med att arbete i ett högt tempo
* Är bekväm med att ta kontakt med kunder via telefon
* Tidigare erfarenhet av telebooking eller kundtjänst är meriterande
 

Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så sök redan idag!

Ansök nu

Mötesbokare till Verisure

Läs mer Feb 26
Välkommen till en riktigt rolig arbetsplats!
Nu söker vi en mötesbokare till vår fantastiska Telebooking-avdelning på vårt huvudkontor i Linköping. Som mötesbokare ansvarar du för att erbjuda våra tjänster till blivande kunder och säkra att de kommer i kontakt med oss.

Vi erbjuder dig:
* Grundlön och en attraktiv provisionsstege
* Kollektivavtal och friskvårdsbidrag
* Daglig stöttning för att du ska kunna utvecklas i din karriär
* En energifylld arbetsplats med härliga kollegor
* Attraktiv karriärstege
* mållön 35000

Vad innebär tjänsten?
Som mötesbokare på Telebooking-avdelningen tillhör du en avdelning som har fullt fokus på att hjälpa familjer att säkra sina hem. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att boka in möten för en kostnadsfri säkerhetsrådgivning som våra säkerhetsexperter genomför hemma hos kund. Vårt främsta mål är nöjda kunder, så vi ser det som en självklarhet at du har en hög servicekänsla. 

Detta är en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndagar-torsdagar 08.00-17.15 och fredagar 08.00-16.00. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Vi söker dig som:
* Drivs av att jobba mot högt uppsatta mål
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
* Är fri från belastningsregistret
* Trivs med att arbete i ett högt tempo
* Är bekväm med att ta kontakt med kunder via telefon
* Tidigare erfarenhet av telebooking eller kundtjänst är meriterande
 

Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så sök redan idag!

Ansök nu

Vi söker en tidsbokare till däckföretag - snabb tillsättning!

Läs mer Mar 5
Beskrivning
Till vår trevliga kund söker vi nu dig som vill arbeta som tidsbokare under vårens däckskiftessäsong.

Gillar du att prata i telefon, är serviceinriktad och organiserad?

Då är det dig vi söker!

Arbetsuppgifter
Tjänsten som tidsbokare innebär att ringa befintliga kunder via telefon och boka in dessa via ett enkelt affärssystem. Vissa administrativa uppgifter kommer att ingå i tjänsten. Vidare kan du vid behov få hjälpa till med att hantera betalningar, kundorder och försäljning av däck. 

Kvalifikationer
- Service är A och O inom denna roll och därför söker vi någon som är serviceorienterad och som gillar kundkontakt via telefon. Du är van att arbeta självständigt i en dynamisk miljö och är organiserad.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice eller inom liknande områden.
- Grundläggande datakunskaper då du kommer hantera kundorder, bokningar, betalningar m.m. 
- Du kommer att arbeta i team där god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga krävs.

Vidare är B- körkort är meriterande för rollen.

Villkor
Du blir anställd av Q och arbetar hos vårt trevliga kundföretag. Uppdraget är ett säsongsuppdrag mars- april, och vi förutsätter att du kan arbeta hela perioden. Tjänsten är på heltid med placering  och ska tillträdas i mars. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Vi söker en tidsbokare till däckföretag - snabb tillsättning!

Läs mer Mar 1
Beskrivning
Till vår trevliga kund söker vi nu dig som vill arbeta som tidsbokare under vårens däckskiftessäsong.

Gillar du att prata i telefon, är serviceinriktad och organiserad?

Då är det dig vi söker!

Arbetsuppgifter
Tjänsten som tidsbokare innebär att ringa befintliga kunder via telefon och boka in dessa via ett enkelt affärssystem. Vissa administrativa uppgifter kommer att ingå i tjänsten. Vidare kan du vid behov få hjälpa till med att hantera betalningar, kundorder och försäljning av däck. 

Kvalifikationer
- Service är A och O inom denna roll och därför söker vi någon som är serviceorienterad och som gillar kundkontakt via telefon. Du är van att arbeta självständigt i en dynamisk miljö och är organiserad.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice eller inom liknande områden.
- Grundläggande datakunskaper då du kommer hantera kundorder, bokningar, betalningar m.m. 
- Du kommer att arbeta i team där god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga krävs.

Vidare är B- körkort är meriterande för rollen.

Villkor
Du blir anställd av Q och arbetar hos vårt trevliga kundföretag. Uppdraget är ett säsongsuppdrag mars- april, och vi förutsätter att du kan arbeta hela perioden. Tjänsten är på heltid med placering  och ska tillträdas i mars. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Mötesbokare till Verisure

Läs mer Jan 29
Välkommen till en riktigt rolig arbetsplats!
Nu söker vi en mötesbokare till vår fantastiska Telebooking-avdelning på vårt huvudkontor i Linköping. Som mötesbokare ansvarar du för att erbjuda våra tjänster till blivande kunder och säkra att de kommer i kontakt med oss.

Vi erbjuder dig:
* Grundlön och en attraktiv provisionsstege
* Kollektivavtal och friskvårdsbidrag
* Daglig stöttning för att du ska kunna utvecklas i din karriär
* En energifylld arbetsplats med härliga kollegor
* Attraktiv karriärstege

Vad innebär tjänsten?
Som mötesbokare på Telebooking-avdelningen tillhör du en avdelning som har fullt fokus på att hjälpa familjer att säkra sina hem. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att boka in möten för en kostnadsfri säkerhetsrådgivning som våra säkerhetsexperter genomför hemma hos kund. Vårt främsta mål är nöjda kunder, så vi ser det som en självklarhet at du har en hög servicekänsla. 

Detta är en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndagar-torsdagar 08.00-17.15 och fredagar 08.00-16.00. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Vi söker dig som:
* Drivs av att jobba mot högt uppsatta mål
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
* Är fri från belastningsregistret
* Trivs med att arbete i ett högt tempo
* Är bekväm med att ta kontakt med kunder via telefon
* Tidigare erfarenhet av telebooking eller kundtjänst är meriterande
 

Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så sök redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Cloud Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 11
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att forma framtiden för medicinskt IT och bidra till ett tryggare och effektivt säkerhetsarbete? Vill du bli en nyckelspelare i kundens engagerade säkerhetsteam? Vår kund söker nu dig som har en passion för teknik och säkerhet i rollen som Cloud Security Engineer. Du kommer att ha en central roll i att säkra våra kunders framgång genom att tillhandahålla säkra lösningar för att säkra kundernas data. Din kreativitet och tekniska skicklighet kommer bidra till att forma säkerhetsarkitektur och design, implementera robusta kontroller samt övervaka system för att upptäcka och hantera hot i våra kunders molnmiljö ur ett informations säkerhetsperspektiv. Vidare kommer du att arbeta på den globala arenan, med kollegor, kunder och partners i många olika regioner världen över, där du ständigt anpassar dig för att ge dem bästa möjliga service. Vår kund är en ledande internationell leverantör inom medicinska IT-system och letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet. Vår kund är mer än bara en arbetsplats – de stödjer din kompetensutveckling och du ges möjlighet att arbeta på en global scen samt påverka teknik och säkerhet på en internationell nivå.


Arbete sker på plats i Linköping samt vissa dagar på distans. Arbetstider 08.00-17.00

Ansvarsområden
Du kommer ha en viktig påverkan när det kommer till design och implementation av säkra molnmiljöer för deras kunder. Hantering av sårbarhets kontroller, ständig övervakning/administration av system samt granskning av säkerhetsloggar Endpoint-skydd inklusive anti-malware och detektionsteknik Identity Access Management (IAM). Du kommer aktivt delta i incidenthantering och digital forensisk för att skydda mot och reagera på hot. Kontinuerlig övervakning av pågående tjänster och tillhörande nätverkskomponenter.

Kvalifikationer
Civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning om minst 3 år vår kund bedömer som likvärdig
Tidigare erfarenhet av informationssäkerhet
Meriterande med erfarenhet inom Linux/Windows, OpenStack och Microsoft Azure samt erfarenhet av att testa/ utreda säkerhetsaspekter 
Kandidatexamen eller motsvarande


Du behöver kunna prata och skriva på svenska. Kunden kommer även att utföra tester med vald talang. Detta är en konsultrekrytering där du blir anställd hos kunden efter ca 6-12 månader

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad professional i linköping/norrköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 12
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!
Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.
Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.
ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:
Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.
Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.
Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.
Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.
Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping eller i Norrköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-11 Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till:Manager Recruitment Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT-tekniker 50%

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 12
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en person som kan jobba 50% som IT-tekniker hos vår kund. Jobbet innebär IT-support för företagets kunder, både över telefon och på plats. Arbetstiderna är flexibla och behöver inte vara samma varje vecka. Vår kund sitter i Mjärdevi.

Ansvarsområden
Hantera inkommande supportärenden
Kundbemötande




Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT.
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Teknikintresse
Annan huvudsaklig sysselsättning
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Körkort B

Vi tror att du är någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Global funktionsledare

IT-samordnare
Läs mer Feb 29
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?
Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.
Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år. Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret.
För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund.

Ansvarsområden
Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna.
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet.


Kvalifikationer
3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

talent manager till randstad i linköping

Personalansvarig
Läs mer Apr 11
Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra superduktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på andra håll. Vi söker dig som är van vid att lyckas med det du företar dig, som har stark drivkraft och som brinner lite extra för att göra andra människor nöjda. Oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är som sagt mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där du har några av våra duktiga konsulter som arbetar. Konsulterna är anställda av oss så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men inte minst försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. Plus allt däremellan som administration, skriva annonser, träffa kunder, kandidater & medarbetare.
Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt och kan vara tjänstemän eller arbetare. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.
Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.
ansvarsområden
Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp duktiga konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen i form av bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv.
Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c



varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.
Du kan ha bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kan tidigare ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget (kanske alla delar?) eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Kanske har du en eftergymnasial utbildning eller haft ett eget bolag men vill nu påbörja en ny karriär?
Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef!
Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-04-25.
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Sophie Jörnelius, manager professionalsvia:sophie.jornelius@randstad.se eller på nummer:+46721678143
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Systemadministratör

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Är du systemadministratör eller ingenjör i början av din IT-karriär och intresserad av att arbeta med molnbaserade IT-system inom vården? Företaget är ett av världens ledande leverantörer av IT-system för hantering av medicinska bilder. Vår långsiktiga ambition är att vara ledande när det gäller att göra kundernas diagnostik mer effektiv och bidra till bevisat förbättrade vårdresultat för patienter. Att implementera våra lösningar, leverera uppgraderingar till våra kunder och möta deras önskemål om till exempel integrationer och migrationer är nyckeln för våra kunders framgång och tillfredsställelse. Du kommer att uppleva, och vara en del av, att sätta teknologier på plats som stödjer patientresan i sjukvårdssystemen runt om i världen.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du: vara en del av planering och leverans av kundprojekt genom att sätta upp virtuella system och installera, underhålla och uppgradera medicinska IT-produkter arbeta med och ständigt lära dig mer om IT-miljöer, komplexa databaser, virtualisering, operativsystem, nätverk, molnlösningar och integrationer mellan olika system inom hälso-IT tänka mycket! Felsökning och problemlösning är en stor del av att ständigt driva på utvecklingen av våra tjänster

Kvalifikationer
Som systemadministratör är du en teknisk expert som gör att företaget kan leverera produkter och tjänster till våra kunder. Du kommer att ingå i Cloud Operations-avdelningen och arbeta i projekt för nya och befintliga kunder, både inom och utanför Sverige. I projekt kommer du att arbeta med komplett installation av nya system i vår privata, OpenStack-baserade, miljö samt i Microsoft Azure. Du kommer att arbeta med automation och alltid sträva efter att förbättra vår effektivitet för att leverera våra tjänster. Du kommer att arbeta i ett brett tekniskt koncept, med virtualisering, olika operativsystem, nätverk med mera, vid sidan av deras egna produkter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu