Linköping: Global Funktionsledare/Global Security Lead

Hitta ansökningsinfo om jobbet Global Funktionsledare/Global Security Lead i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-03 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? 
Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?

Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. 
Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.  

Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år.  Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret. 

För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten. 

Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!

Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund. 

Ansvarsområden


Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna. 
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet









Kvalifikationer


3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärska svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra








Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som IT-säkerhetschef

Nedan visas andra jobb i Linköping som IT-säkerhetschef.

IT-säkerhetsansvarig till Linköpings kommun

Läs mer Mar 27
Tjänsten är placerad inom Kommunledningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd och service till hela kommunen, näringsliv, organisationer samt kommunens politiska ledning.

På kommunledningsförvaltningen välkomnas du av en förvaltning med god kompetens och av drivande och hjälpsamma kollegor som betonar hur meningsfullt det är att få driva utvecklingen för hela Linköping.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter

Linköpings kommun håller på att se över och stärka upp styrning och arbetssätt i vår informations- och it-säkerhetsorganisation. Vi har etablerat en helt ny roll och behöver någon som ska leda och utveckla arbetet med strategisk it-säkerhet. Tillsammans med Informationssäkerhetsansvarig håller ni ihop informations- och it-säkerhetsarbetet i kommunen.

Ditt uppdrag som it-säkerhetsansvarig är att leda, prioritera och samordna det kommunövergripande it-säkerhetsarbetet. Med ett helhetsperspektiv och en lösningsorienterad inställning skapar du tillsammans med kommunens it-avdelning förutsättningar för vår kommuns utveckling och ett effektivt vidmakthållande av våra miljöer. Du har en central roll i att både kravställa och säkerställa att kommunen har säkra och robusta it-miljöer och tjänster. Samtidigt arbetar du tillsammans med utpekade roller i kommunens olika verksamheter, för att öka säkerhetsmedvetenheten och över tid etablera en god informationssäkerhetskultur.

Några av de viktiga arbetsuppgifterna:

ansvara för att följa upp och utvärdera att beslutade säkerhetsåtgärder följer uppsatta regelverk
utveckla och upprätthålla kommunövergripande metoder och rutiner inom området utifrån fastställd styrdokumentation
ansvara för och ställa krav på en god säkerhetsmedvetenhet och informationssäkerhetskultur på såväl individnivå, förvaltningsnivå samt inom ramen för kommunens styr- och samverkansmodell (pm3)
utforma gemensamma rutiner bl.a. för incidenthantering samt utforma mål som stödjer kraven på detta
tillsammans med Informationssäkerhetsansvarig ansvara för att upprätthålla en ständigt aktuell kommunövergripande bild över informationssäkerhetsrisker och sårbarheter
samarbeta med olika intressenter, såväl inom som utanför organisationen, för att nå gemensamma mål inom området
delta i kommunens centrala krisledning (kopplat till beredskapsfrågor)

Din arbetsplats

Enheten för Utveckling och digitalisering ingår som en av enheterna i Kommunikations- och utvecklingsstaben, som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Enheten arbetar kommunövergripande och har ansvaret för att styra, leda och samordna Linköpings kommuns utvecklingsresa samt för vår strategiska IT-styrning. Enheten har nyligen fått ett utökat ansvar för IT-säkerhet (inkl. den informella säkerheten ur ett informationssäkerhetsperspektiv).

Arbetsplatsen är i Stadshuset.

Du som söker

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom it-säkerhet eller med motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med it-säkerhet och har tidigare arbetat med att implementera säkerhetslösningar i en organisation, gärna i en ledande roll. Vi förväntar oss också kompetens och erfarenhet av att ha arbetat med ISO27001/2 och CIS controls.

Vi hoppas även att du har erfarenhet av kommunikation, uppföljning och styrning av verksamhet, då detta är en strategisk roll.

Det är meriterande om du har:

Certifieringar inom informations- och it-säkerhet såsom CISSP eller liknande
Erfarenhet av att arbeta med olika säkerhetsramverk och standarder såsom NIST Cybersecurity Framework
Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor eller annan samhällsviktig verksamhet med regulatoriska krav på informationssäkerhet


Personliga egenskaper vi värdesätter är att du är strategisk, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga samt har lätt för att samarbeta med andra kompetenser. Du är även ansvarsfull, noggrann och har förmågan att kommunicera komplexa säkerhetskoncept på ett enkelt och förståeligt sätt. Om du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö, där du får möjlighet att bidra till en säkrare digital framtid samtidigt som du får vara med och etablera en ny roll, är detta rätt uppdrag för dig.

Tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Om Linköpings kommun

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Kontaktpersoner

Conny Besterman, Rekryteringskonsult, AS&B Tfn: 0706 - 18 11 62. E-post conny.besterman@asb-executive.se

Petter Brusling, Enhetschef. Tfn:013-262232. E-post: petter.brusling@linkoping.se

Mats Olsson, Facklig företrädare Vision. Tfn: 013-206084

Linda Olsson, Facklig företrädare SSR. Tfn: 013-208711 E-post: linda.olsson@linkoping.se

Välkommen med sin ansökan senast den 3 april

Ansök nu

IT-säkerhetsansvarig

Läs mer Jan 31
Tjänsten är placerad inom Kommunledningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i
Linköpings kommun. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd
och service till hela kommunen, näringsliv, organisationer samt kommunens politiska
ledning. På Kommunledningsförvaltningen välkomnas du av en förvaltning med god
kompetens och av drivande och hjälpsamma kollegor som betonar hur meningsfullt det är att
få driva utvecklingen för hela Linköping. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Linköpings kommun håller på att se över och stärka upp styrning och arbetssätt i vår informations- och it-säkerhetsorganisation. Vi har etablerat en helt ny roll och behöver någon som ska leda och utveckla arbetet med strategisk it-säkerhet. Tillsammans med Informationssäkerhetsansvarig håller ni ihop informations- och it-säkerhetsarbetet i kommunen.

Ditt uppdrag som it-säkerhetsansvarig är att leda, prioritera och samordna det kommunövergripande it-säkerhetsarbetet. Med ett helhetsperspektiv och en lösningsorienterad inställning skapar du tillsammans med kommunens it-avdelning förutsättningar för vår kommuns utveckling och ett effektivt vidmakthållande av våra miljöer. Du har en central roll i att både kravställa och säkerställa att kommunen har säkra och robusta it-miljöer och tjänster. Samtidigt arbetar du tillsammans med utpekade roller i kommunens olika verksamheter, för att öka säkerhetsmedvetenheten och över tid etablera en god informationssäkerhetskultur.

Några av de viktiga arbetsuppgifterna:


• ansvara för att följa upp och utvärdera att beslutade säkerhetsåtgärder följer uppsatta regelverk
• utveckla och upprätthålla kommunövergripande metoder och rutiner inom området utifrån fastställd styrdokumentation
• ansvara för och ställa krav på en god säkerhetsmedvetenhet och informationssäkerhetskultur på såväl individnivå, förvaltningsnivå samt inom ramen för kommunens styr- och samverkansmodell (pm3)
• utforma gemensamma rutiner bl.a. för incidenthantering samt utforma mål som stödjer kraven på detta
• tillsammans med Informationssäkerhetsansvarig ansvara för att upprätthålla en ständigt aktuell kommunövergripande bild över informationssäkerhetsrisker och sårbarheter
• samarbeta med olika intressenter, såväl inom som utanför organisationen, för att nå gemensamma mål inom området
• delta i kommunens centrala krisledning (kopplat till beredskapsfrågor)

Din arbetsplats
Enheten för Utveckling och digitalisering ingår som en av enheterna i Kommunikations- och utvecklingsstaben, som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Enheten arbetar kommunövergripande och har ansvaret för att styra, leda och samordna Linköpings kommuns utvecklingsresa samt för vår strategiska IT-styrning. Enheten har nyligen fått ett utökat ansvar för IT-säkerhet (inkl. den informella säkerheten ur ett informationssäkerhetsperspektiv).

Arbetsplatsen är i Stadshuset.

Du som söker
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom it-säkerhet eller med motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med it-säkerhet och har tidigare arbetat med att implementera säkerhetslösningar i en organisation, gärna i en ledande roll. Vi förväntar oss också kompetens och erfarenhet av att ha arbetat med ISO27001/2 och CIS controls.

Vi hoppas även att du har erfarenhet av kommunikation, uppföljning och styrning av verksamhet, då detta är en strategisk roll.

Det är meriterande om du har:


• Certifieringar inom informations- och it-säkerhet såsom CISSP eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta med olika säkerhetsramverk och standarder såsom NIST Cybersecurity Framework
• Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor eller annan samhällsviktig verksamhet med regulatoriska krav på informationssäkerhet

Personliga egenskaper vi värdesätter är att du är strategisk, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga samt har lätt för att samarbeta med andra kompetenser. Du är även ansvarsfull, noggrann och har förmågan att kommunicera komplexa säkerhetskoncept på ett enkelt och förståeligt sätt. Om du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö, där du får möjlighet att bidra till en säkrare digital framtid samtidigt som du får vara med och etablera en ny roll, är detta rätt uppdrag för dig.

Tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 14430

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

IT-säkerhetsansvarig till Linköpings kommun

Läs mer Feb 10
Tjänsten är placerad inom Kommunledningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd och service till hela kommunen, näringsliv, organisationer samt kommunens politiska ledning.

På kommunledningsförvaltningen välkomnas du av en förvaltning med god kompetens och av drivande och hjälpsamma kollegor som betonar hur meningsfullt det är att få driva utvecklingen för hela Linköping.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter

Linköpings kommun håller på att se över och stärka upp styrning och arbetssätt i vår informations- och it-säkerhetsorganisation. Vi har etablerat en helt ny roll och behöver någon som ska leda och utveckla arbetet med strategisk it-säkerhet. Tillsammans med Informationssäkerhetsansvarig håller ni ihop informations- och it-säkerhetsarbetet i kommunen.

Ditt uppdrag som it-säkerhetsansvarig är att leda, prioritera och samordna det kommunövergripande it-säkerhetsarbetet. Med ett helhetsperspektiv och en lösningsorienterad inställning skapar du tillsammans med kommunens it-avdelning förutsättningar för vår kommuns utveckling och ett effektivt vidmakthållande av våra miljöer. Du har en central roll i att både kravställa och säkerställa att kommunen har säkra och robusta it-miljöer och tjänster. Samtidigt arbetar du tillsammans med utpekade roller i kommunens olika verksamheter, för att öka säkerhetsmedvetenheten och över tid etablera en god informationssäkerhetskultur.

Några av de viktiga arbetsuppgifterna:

ansvara för att följa upp och utvärdera att beslutade säkerhetsåtgärder följer uppsatta regelverk
utveckla och upprätthålla kommunövergripande metoder och rutiner inom området utifrån fastställd styrdokumentation
ansvara för och ställa krav på en god säkerhetsmedvetenhet och informationssäkerhetskultur på såväl individnivå, förvaltningsnivå samt inom ramen för kommunens styr- och samverkansmodell (pm3)
utforma gemensamma rutiner bl.a. för incidenthantering samt utforma mål som stödjer kraven på detta
tillsammans med Informationssäkerhetsansvarig ansvara för att upprätthålla en ständigt aktuell kommunövergripande bild över informationssäkerhetsrisker och sårbarheter
samarbeta med olika intressenter, såväl inom som utanför organisationen, för att nå gemensamma mål inom området
delta i kommunens centrala krisledning (kopplat till beredskapsfrågor)

Din arbetsplats

Enheten för Utveckling och digitalisering ingår som en av enheterna i Kommunikations- och utvecklingsstaben, som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Enheten arbetar kommunövergripande och har ansvaret för att styra, leda och samordna Linköpings kommuns utvecklingsresa samt för vår strategiska IT-styrning. Enheten har nyligen fått ett utökat ansvar för IT-säkerhet (inkl. den informella säkerheten ur ett informationssäkerhetsperspektiv).

Arbetsplatsen är i Stadshuset.

Du som söker

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom it-säkerhet eller med motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med it-säkerhet och har tidigare arbetat med att implementera säkerhetslösningar i en organisation, gärna i en ledande roll. Vi förväntar oss också kompetens och erfarenhet av att ha arbetat med ISO27001/2 och CIS controls.

Vi hoppas även att du har erfarenhet av kommunikation, uppföljning och styrning av verksamhet, då detta är en strategisk roll.

Det är meriterande om du har:

Certifieringar inom informations- och it-säkerhet såsom CISSP eller liknande
Erfarenhet av att arbeta med olika säkerhetsramverk och standarder såsom NIST Cybersecurity Framework
Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor eller annan samhällsviktig verksamhet med regulatoriska krav på informationssäkerhet


Personliga egenskaper vi värdesätter är att du är strategisk, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga samt har lätt för att samarbeta med andra kompetenser. Du är även ansvarsfull, noggrann och har förmågan att kommunicera komplexa säkerhetskoncept på ett enkelt och förståeligt sätt. Om du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö, där du får möjlighet att bidra till en säkrare digital framtid samtidigt som du får vara med och etablera en ny roll, är detta rätt uppdrag för dig.

Tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Om Linköpings kommun

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Kontaktpersoner

Conny Besterman, Rekryteringskonsult, AS&B Tfn: 0706 - 18 11 62. E-post conny.besterman@asb-executive.se

Petter Brusling, Enhetschef. Tfn:013-262232. E-post: petter.brusling@linkoping.se

Mats Olsson, Facklig företrädare Vision. Tfn: 013-206084

Linda Olsson, Facklig företrädare SSR. Tfn: 013-208711 E-post: linda.olsson@linkoping.se

Välkommen med sin ansökan senast den 23 februari!

Ansök nu

Senior Cyber Security Specialist

Läs mer Okt 30
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Brinner du för cybersäkerhet och vill bidra till att göra Sverige säkrare? Vi söker en Senior Cyber Security Specialist som vill vara med och skydda samhällsviktig infrastruktur genom att arbeta med avancerade säkerhetsfrågor. Tillsammans med ett engagerat team kommer du bidra till att skapa hållbara säkerhetslösningar som gör skillnad.
Hos oss finns möjligheten att arbeta med varierande uppdrag och vidareutveckla din specialistkompetens inom cybersäkerhet. Du kommer att:
Stötta våra kunder inom försvarsindustrin och andra samhällskritiska områden, både i privat och offentlig sektor
Utföra risk- och sårbarhetsanalyser, teknisk planering, och säkerhetsbedömningar
Implementera standarder som ISO 2700X, NIST och IEC62443.
Leverera tekniska rapporter och ge råd kring ledningssystem för informationssäkerhet
Arbeta nära både kunder och kollegor för att driva säkerhetslösningar framåt, alltid med fokus på innovation och kvalitet

Exempel på arbetsområden:
Implementation av cybersäkerhetsstandarder
Riskhantering och teknisk planering
Analys och bedömning av säkerhetsrisker
Framställning av tekniska rapporter för att bedöma säkerhetsfunktionalitet

Kravspecifikation
Vi söker dig som har lägst en akademisk examen inom ett tekniskt område (t.ex. IT eller cybersäkerhet) eller motsvarande erfarenhet. Du har:
Erfarenhet av att arbeta med IT-säkerhet eller produktsäkerhet
Tidigare arbete med säkerhetsstandarder som ISO 2700X, UNECE R-155/156, eller motsvarande
Erfarenhet av teknisk riskhantering och planering
Kunskap om NIS2 och/eller erfarenhet av att implementera standarder som ISO 2700X, NIST eller IEC62443

Då vi jobbar mot olika svenska myndigheter och organisationer så är goda kunskaper i svenska i tal och skrift ett krav.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från flera olika branscher då det är en tillgång i rollen som konsult.
Vem är du?
Vi söker dig som är:
Självgående: Du är trygg i att fatta beslut och ta ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du anpassar dig till kundens behov
Lagspelare: Du är den som samverkar lätt med andra och den som också aktivt delar med sig av dina kunskaper som senior
Konsultmässig: Du har en naturlig förmåga att agera professionellt och diplomatiskt, och kan skapa mervärde för både teamet och våra kunder
Nätverkande: Du bygger relationer, lär av erfarenheter och är lyhörd för nya affärsmöjligheter

Du är en Brave, Devoted Teamplayer - och lever efter AFRYs ledord och vågar ta modiga beslut och leverera högklassiga resultat!
Då vi ofta jobbar inom säkerhetsklassade uppdrag kan denna tjänst komma att kräva säkerhetsprövning och registerkontroll innan en anställning.
Ytterligare information
VI ERBJUDER
På AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats med globalt perspektiv, kollektivavtal och en rad personalförmåner. Vår personalklubb Club AFRY organiserar sociala aktiviteter för att stärka gemenskapen.
Vi är övertygade om att mångfald stärker oss och strävar efter att skapa en kreativ och framgångsrik arbetsplats. Vi satsar på våra medarbetares utveckling med individuella utvecklingsplaner och möjlighet att ta kurser och certifieringar.
Vi tror på balans mellan arbets- och privatliv och strävar efter att skapa en hälsosam arbetsmiljö. Det är kanske därför vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare.
En inspirerande arbetsmiljö där vi arbetar i framkant inom Cybersäkerhet och deltar i diverse utvecklingsprojekt med främsta branschaktörerna och medverkar på mässor.

KONTAKTPERSONER
Nicklas Täck, Sektionschef
nicklas.tack@afry.com
Ellinor Danielsson, Talent Aquisition Partner
ellinor.danielsson@afry.com
Sista ansökningsdag är 25 november 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Möjligheten finns att antingen tillhöra Göteborg, Trollhättan, Linköping, Malmö, Stockholm eller Uppsala.

AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

IT-säkerhetschef Helikopterflottiljen

Läs mer Jul 2
Helikopterflottiljen söker IT-säkerhetschef

Sökande enhet

A2 är en av avdelningarna vid Helikopterflottiljens stab i Linköping. Avdelningens huvudsakliga arbetsområden är underrättelsetjänst och säkerhetstjänst. A2 utövar funktionsleding inom underrättelse och säkerhetstjänst vid Helikopterflottiljen. IT-säkerhetschefen sorteras inom den militära säkerhetjänsten, direkt underställd säkerhetschefen och syftar till att skydda militära skyddsvärden för Försvarsmakten och våra allierade samarbetspartners.

Vi söker nu en IT-säkerhetschef med ansvar för IT-säkerhetsarbetet inom förbandet. Som stabsmedlem deltar du i en mängd olika planeringsgrupper inför övning och insats både internt och externt. I nära samarbete med förbandets säkerhetschef, signalsyddschef och IT-personal bidrar ni till att förbandets säkerhetskydd utvecklas och vidmaktshålls.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Genomföra IT-säkerhetsskyddsanalyser och ta fram IT-säkerhetsskyddsplaner.
• Vara rådgivare i IT-säkerhetsfrågor.
• Utbilda i IT-säkerhet och säkerhet.
• Funktionsleda IT-säkerhetstjänstarbetet vid Helikopterflottiljen.
• Omhänderta och följa upp IT-säkerhetsrelaterade incidenter.
• Stödja i ackrediteringsprocessen vid anskaffning av IT-system.
• Genomföra kontrollverksamhet.
• Arbeta med övriga säkerhetsfrågor såsom säkerhetsplanering och säkerhetsprövning.

Kvalifikationer


• IT-säkerhetsutbildning
• Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete
• B-körkort

Meriterande


• Tjänstgöring som IT-säkerhetschef i Försvarsmakten.
• Utbildning inom IT-säkerhet i Försvarsmakten.
• Utbildning inom militär säkerhetstjänst
• Tidigare arbete inom IT-säkerhet vid offentlig sektor eller i näringslivet.
• Tjänstgöring inom säkerhetstjänst i Försvarsmakten
• Utbildning inom och/eller erfarenhet av säkerhetstjänst.
• Kunskaper om Försvarsmaktens organisation och Flygvapnet i synnerhet.
• Kunskaper om Försvarsmaktens IT-system och Flygvapnets i synnerhet.
• Kunskaper om Försvarsmaktens och NATO:s IT-system.

Personliga egenskaper


• Analytisk förmåga
• Samarbetsförmåga
• Kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål.
• Initiativförmåga
• God förmåga till planering av verksamhet.
• God förmåga till muntlig och skriftlig framställning på svenska och engelska.
• Öppenhet inför nya arbetsuppgifter även inom en bredare del av säkerhetstjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten innebär goda utvecklingsmöjligheter och fördjupning inom funktionen vid förbandet. Befattningen är civil och tjänsten innebär en tillsvidareanställning vid Helikopterflottiljen med 6 månaders provanställning. Godkänt resultat enligt försvarsmaktens fysiska standard krävs.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varpå svenskt medborgarskap krävs.

Tjänsten innebär ansvar för en verksamhet men inte personalansvar.

Tjänsten innebär resor både nationellt och internationellt i synnerhet mellan förbandets verksamhetsorter Linköping, Luleå och Ronneby. Tjänsten innebär krigsplacering.

Tillträde enligt ök.

Kontakt: 

Tf C A2 Henrik Ljungqvist via mail henrik.ljungqvist@mil.se. Lämna dina uppgifter så återkommer vi så fort som möjligt.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt.

Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer.

Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge).

Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Truckförare

Truckförare
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare, student och har en positiv inställning samt tidigare erfarenhet av truckkörning? Då har vi tjänsten för dig som truckförare i sommar.
Vi söker dig med truckvana för uppdrag maj till augusti. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lager där truckkörning ingår i uppdraget. Det kan även förekomma plockning och packning av varor, samt allmän lagerhantering. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att köra motviktstruck/skjutsstativ/plocktruck. Vi söker medarbetare för arbete på både dagtid, kvällstid samt natt. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval sker löpande och vi tar inte emot ansökningar via mail.


Välkommen med din ansökan.

Ansvarsområden
Som person är du praktiskt lagd, ansvarstagande och flexibel. Vi värderar ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker. Då vi sätter säkerheten först förväntar vi oss att du har respekt för säkerhetsrutiner och att du vill vara med och bidra till en säker arbetsmiljö.

Kvalifikationer
B körkort
A1-A4 samt B1-B4 truckkort samt vana av att köra truck eller andra fordon
Är tillgänglig för att arbeta hos oss från början av maj till slutet av augusti
Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då dokumentation och kommunikation i arbetet är på svenska




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

VD assistent

Chefssekreterare
Läs mer Apr 24
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och strukturerad person för en spännande roll hos vår kund i Linköping.
I denna kombinerade tjänst kommer du att fungera som ett nära stöd till Sverige VD, med ansvar inom tre huvudområden: juridik, projektstöd samt exekutiv assistans. Detta är en heltidsroll med placering i Linköping. Konsultuppdraget sträcker sig över 1,5 år. Initialt sker arbetet huvudsakligen på plats, men på sikt kan upplägget anpassas till hybridarbete – med krav på närvaro minst tre dagar per vecka på kontoret.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta johan.lykkehammar@randstad.se OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!



Ansvarsområden
Ansvarsområden:
Hantera alla juridiska uppgifter relaterade till VD-rollen, inklusive kontrakt, juridiska dokument och processer.
Fungera som Dataskyddsombud (DPO) för den svenska verksamheten.
Förbereda och samordna möten för den svenska ledningsgruppen, inklusive ledningsgranskningar.
Planera och koordinera kommunikation från VD, inklusive s.k. ”all hands”-möten.






Kvalifikationer
Utbildning/Erfarenhet:
Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom liknande roller, minst 5 års erfarenhet
Grundläggande kunskaper i svensk lagstiftning

Kunskaper, färdigheter och egenskaper:
Förståelse för juridiska krav kopplade till hantering av en juridisk enhet
Mycket goda kommunikations- och samarbetsförmågor
Strukturerad och organiserad i sitt arbetssätt
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Hög integritet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Drifttekniker

Elkrafttekniker/Distributionstekniker
Läs mer Apr 25
Arbetsbeskrivning
Vi söker en serviceinriktad drifttekniker med inriktning mot driftoptimering till vår avdelning på Teknik & Service i Linköping. Brinner du för kundarbete, fastighetsteknik och energifrågor med ett stort intresse av att verka i ett fastighetsbolag som vill vara branschledande? Då har vi en roll för dig!


I din roll som drifttekniker har du uppdraget att kontinuerligt arbeta med optimering av system och funktioner så att våra byggnader och system körs med hög energi- och kostnadseffektivitet, med ett bra inomhusklimat samt en hög driftsäkerhet.
Du bidrar med din kunskap i kravställande av tekniska system i nybyggnads-, ombyggnads- och installationsprojekt. Du bistår även i upprättande och genomförande av underhållsplaner inom ditt kompetensområde, fördjupad felsökning och utredningar.
Som drifttekniker hos Akademiska Hus erbjuds du en varierad arbetsdag där du tillsammans med teamet ständigt arbetar för att överträffa våra hyresgästers och besökares förväntningar. Här uppmuntras du att komma med idéer och förslag som resulterar i förbättrade fastigheterur både ett affärs-, kund- och hållbarhetsperspektiv.
Du utgår från vårt kontor i Linköping samt rapporterar till avdelningschefen. Teamet du ingår i består utav nio andra drifttekniker, två teknikspecialister, tre tekniska förvaltare samt en avdelningschef. 


För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansvarsområden
I ditt ansvarsområde som drifttekniker kommer du att:
Systematiskt arbeta med driftoptimering genom ”rondering” i våra fastighetstekniska system.
Arbeta med tillsyn, felsökning av tekniska installationer inom värme, ventilation, el och styr och regler.
Bidra med förslag samt genomföra moderniserings och energibesparingsåtgärder.
Förebyggande drift- och underhållsarbete.
Delta i och driva mindre projekt och förbättringsarbeten.
Analysera i energiförbrukning i våra fastigheter.
Delta i förvaltning av fastighetstekniska system.
Styra och följa upp våra ramavtalade entreprenörer
Du kan komma att ingå i telefonlista som är en form av beredskap.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Drifttekniker ser vi att du har:
Flerårig erfarenhet inom energi, vvs, styr- och reglerteknik och övervakning av tekniska installationer.
Du bör ha erfarenhet av gränsande tekniska installationer såsom rör, ventilation och el för att förstå hur de olika disciplinerna samverkar med varandra.
Du bör ha grundläggande kunskap om (drift)nätverk och dess uppbyggnad samt ha en god allmän IT-kompetens.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.

Meriterande om du som drifttekniker också har: 
En yh- och/eller högskoleutbildning inom fastighet/drift.
El behörighet.
OVK-kunskaper.
Spetskompetens inom automation/styr och regler.
Erfarenhet/kunskap av Faciliate, iFix och Web Port.
Arbetat med kommersiella och mer tekniskt komplexa fastigheter då Akademiska Hus förvaltar lokaler anpassade för forskning.

För att du som person ska lyckas i rollen som ser vi att du är en problemlösare som drivs av utmaningar och ser lösningar samt har en positiv inställning. Du ser möjligheter till att effektivisera rutiner och ditt dagliga arbete för att bidra till ett gott resultat både på kort och lång sikt. Tjänsten förutsätter att du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta samt är van vid att ta egna initiativ. Vi ser även att du är en relationsbyggare med en hög samarbetsförmåga, både internt med kollegor samt externt mot kund och entreprenörer. Du förväntas ha en god serviceförmåga och är skicklig på att förmedla din expertis samt lösningar så att kunden känner sig nöjd.

Om företaget

Akademiska Hus AB
Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi utvecklar och förvaltar lokaler för högskolor och universitet och skapar förutsättningar för världsledande utbildning och forskning. Genom att även erbjuda labb och kontor för företag blir våra campus mer innovativa och hållbara platser, som främjar samverkan, kunskapsutveckling och kreativitet.
Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag.
Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Vi satsar på hälsa och friskvård och värdesätter olika perspektiv. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.

Nyfiken?
Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! Urval kommer att ske löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Randstad AB. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Linnea Holmström, (linnea.holmstrom@randstad.se) om du har frågor.

Ansök nu

Administratör

Administratör
Läs mer Feb 4
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administrativt arbete eller backoffice och söker nu efter nya utmaningar? Är du intresserad av att arbeta på en stor institution där service är i fokus? Då har vi rollen för dig!
Vår kund i Linköping söker just nu efter en administratör till en av deras avdelningar. Som administratör kommer du arbeta med att ge administrativt stöd till lärare, medarbetare och studenter. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta kursadministration, administration av examensarbeten och uppsatser, resultatrapportering, bokning av mötesrum, stöd till studenter och arkivering. 
Vi ser att du är lösningsorienterad, ansvarstagande, serviceinriktad och driven som person. Vi ser även att du har vana av att skapa goda kontakter med personer runt omkring dig och är van vid att arbeta med service. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag med start senast 15/4 och kommer att fortlöpa till september 2026. Det finns viss flexibilitet kopplat till arbetstidens förläggning, samt distansarbete ifall verksamheten tillåter det. Intervjuer kommer ske löpande. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag!

Ansvarsområden
Kursadministration i form av tentamenshantering
Administration av examensarbeten och uppsatser
Resultatrapportering i ladok
Bokning av lärosalar
Stöd till studenter, exempelvis utlämning av tentor
Arkivering
Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
Övrig administration


Kvalifikationer
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administration
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Gymnasieexamen
Hög användarkompetens i administrativa system
Erfarenhet av självständigt administrativt arbete
Relevant erfarenhet inom serviceyrken (Kundservice, backoffice eller liknande typ av serviceyrke)


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 24
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en redovisningsekonom till ett uppdrag på Linköpings universitet. Uppdraget är initialt mellan 1 mars 2025- 27 juni 2025. Varmt välkommen med din ansökan om du uppfyller nedan ställda krav.

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;


arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
budgetarbete
ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut 
delta i budgetuppföljning
arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
arbete med årsbokslut
arbete med bokslut och periodavslut








Kvalifikationer


Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Minst fem års erfarenhet som redovisningsekonom
Goda kunskaper i MS office
Goda kunskaper i Engelska både i tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Serviceinriktad
God kommunikationsförmåga
Initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt
Uppdraget ska utföras på plats (ej hybridarbete).
Erfarenhet av att ha arbetat i Raindance.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Förhandlingschef tillika verksamhetschef för Regiongemensam HR

Förhandlingschef, organisation
Läs mer Mar 18
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Vi ska skapa goda och attraktiva livsvillkor för invånarna. Den mest omfattande verksamheten är att erbjuda en god hälso- och sjukvård inklusive tandvård.
Är du en erfaren förhandlingschef med tydligt utvecklingsdriv och en förmåga att navigera i komplexa arbetsgivarfrågor? I denna roll får du möjlighet att påverka och vidareutveckla Region Östergötlands strategiska HR-arbete genom proaktivt ledarskap, professionellt stöd och samverkan med både fackliga parter och verksamheter. Vill du vara med och forma framtidens arbetsgivarpolitik? Då kan detta vara rollen för dig! 

Ansvarsområden
Förhandlingschefen förvaltar, styr och utvecklar arbetsgivarpolitiken, vilket bland annat innebär utveckling av lönebildning, avtal och villkor. I uppdraget ingår att säkerställa en samlad riktning, tolkning och tillämpning vad gäller regionens arbetsgivarpolitik och lagar, avtal och regler inom arbetsrättens område.
Som förhandlingschef är ditt uppdrag att självständigt företräda Region Östergötland i centrala förhandlingar och överläggningar.
Du leder arbetet med villkors- och lönebildningsfrågorna.
Du är rådgivare och sakkunnig i arbetsrättsliga ärenden.
Du driver och utvecklar processerna inom ditt område.
Du ansvarar för utbildningsinsatser inom lönebildning och arbetsrätt i organisationen.

Föredragning i ledningsgrupper och politiska organ förekommer. Du företräder Region Östergötland i kontakter med Sveriges Kommuner & Regioner och andra arbetsgivarföreträdare både inom regioner och andra organisationer.
I förhandlingschefens ansvar ingår följande områden/processer:
Lönebildning och löneöversynsprocess, villkorsfrågor, arbetsrätt, rehabiliteringsprocessen med arbetslivsinriktad rehabilitering, omställning, pensionsfrågor i strategiskt perspektiv, fackliga relationer och samverkan.
Som verksamhetschef för den regiongemensamma HR-funktionen ingår du i HR-direktörens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetscheferna för Verksamhetsnära HR och för HR Utbildning med mål att utvecklingen av HR-arbetet bidrar till strategiska förflyttningar och organisationens mål.
Du är chef för enhetscheferna för HR-specialistenheten, Förhandlingsenheten och Lön- och pensionsenheten samt fyra HR-strateger. Du har ansvar för verksamhetens uppdrag, ekonomi och arbetsmiljö.

Mer information:
I denna rekrytering samarbetar Region Östergötland med Randstad. Skicka in din intresseanmälan senast 2025-04-14. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Bernhoff.
När du valt att formellt ansöka kan den komma att bedömas vara allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Bernhoff, adam.bernhoff@randstad.se 
Fackliga kontakter:
Camilla Berlin, Vision tel. 010-103 86 19
Peter Hallberg, Saco tel. 010-103 05 65
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Välkommen in med din intresseanmälan!

Kvalifikationer
Vi söker dig med utbildning inom HR eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har minst fem års förhandlingserfarenhet inom arbetsrätt och lönebildning inom offentlig sektor och känner dig trygg i övriga HR-områden.
Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet som förhandlingschef eller förhandlare i större offentlig organisation, och har tidigare chefserfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. 

Som person är du trygg, stabil och strukturerad.
Du tar ansvar för din uppgift och har mod att agera utifrån din övertygelse och samverkar innan beslut.
Du kommunicerar tydligt och säkerställer att ditt budskap gått fram. Du skapar kontakter och underhåller relationer.
Du har god förmåga att se hur din roll och ditt agerande påverkar övriga i organisationen och ser till verksamhetens bästa vid beslut.
Du drivs av att skickliggöra kollegor, att låta medarbetare växa och att ni tillsammans skapar de bästa resultaten.

Om företaget

REGION ÖSTERGÖTLAND
För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.
Region Östergötlands HR-organisation har cirka 100 medarbetare som ger kvalificerat stöd både verksamhetsnära och centralt till ledningen. Många av våra medarbetare inom HR jobbar med det nära stödet till chefer i regionens verksamheter. Inom organisationen finns också ett team HR-strateger, en enhet med specialister inom kompetensförsörjning, en förhandlingsenhet samt en enhet för löneadministration. En central enhet för stöd och service ger dagligt stöd till medarbetare och chefer. Inom HR-organisationen finns dessutom verksamhetsområde utbildning.
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb hos länets största arbetsgivare. I rollen har du tillgång till breda nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling. Du har din arbetsplats i Regionhuset i Linköping.
Läs gärna om dina förmåner hos oss. https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner

Ansök nu