Linköping: Supplier Quality Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supplier Quality Engineer i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-16 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Om du gillar att vara "spindeln i nätet" och dessutom har ett stort intresse för kvalitet - då har du nu hittat rätt! Vi på Randstad Engineering söker efter en Supplier Quality Engineer som genom konsultuppdrag kan stärka våra kunders kvalitetsarbete. Detta genom att arbeta med avvikelser orsakade av leverantör där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta den bästa lösningen. 

Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Du arbetar med avvikelser orsakade av leverantör där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta den bästa lösningen. Din dag är varierande där vissa uppdrag kan medföra leverantörsbesök, koordinering av möten och att vara på plats där avvikelser hanteras. Andra dagar kan handla om att dokumentera, följa upp och ta fram data. Rollen är operativ och flexibel vilket medför möjligheten att utföra en stor del av arbetet utanför kontoret.


Koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid.
Säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande. 
Analysera statistik kopplat till kvalitetsbrister orsakade av leverantör i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser.
Utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde.


Kvalifikationer
Du har minst en teknisk utbildning, och tidigare arbete inom kvalitet är meriterande.
Du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet.
 Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt som inom företaget du jobbar på eller externt.
Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och du är bra på att kommunicera på många nivåer.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, då arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin.

Kvalitetsingenjör – kravhantering

Läs mer Jan 29
Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare inom kvalitetsavdelningen Fighter Production i Linköping. Deras avdelning står inför en spännande utmaning med upptakt inom produktionen, där kvalitetsarbetet/förbättringsarbetet blir viktigare än någonsin.Tjänsten är ett föräldravikariat men planen är att tjänsten övergår i en fast anställning efter avslutat vikariat.I rollen som Kvalitetsingenjör (kravhantering) tillhör du kvalitetsstaben och rapporterar direkt till kvalitetschefen. Du kommer att ansvara för förvaltning av deras POE (”produktionshandbok”) samt verka i gränssnitten med Flyginspektionen (granskande myndighet). Du kommer även att verka som navet i de tillståndsrevisoner som genomförs. Kombinerat med arbetet kring kvalitetskravhantering kommer du, tillsammans med andra förbättringscoacher, även att stötta verksamheten i dess förbättringsarbete.
Kvalifikationer
Du är i grunden gymnasie- eller högskoleingenjör.
Du har arbetslivserfarenhet där du verkat i en teknisk organisation med inriktning mot kvalitetsutveckling & förbättringsarbete.
Du har goda kunskaper inom kvalitetsledningssystem, processoptimering och förbättringsarbete.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Meriterande: Kunskaper inom ISO 9001 och EN 9100

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har en mycket god vana att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra. Du är drivande och har en stor vilja att hitta lösningar. I ditt arbete är du noggrann och analytisk, med fokus på såväl detaljer som helhet. Som person ser vi även att du är pedagogisk i syfte att utveckla andra medarbetare inom förbättringsarbete.
Företagspresentation
Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension.
Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa i ca 6 månader med chans till överrekrytering. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Läs mer Dec 20
Har du en passion för kvalitet och förbättringsarbete och trivs i en omväxlande arbetsmiljö? Vill du arbeta med spännande uppdrag och bidra till våra kunders framgång? Då är detta konsultrollen för dig!
Om rollen
Som Kvalitetsingenjör hos Conmore kommer du att få möjlighet att arbeta med varierande projekt hos våra kunder, där ditt arbete bidrar till att säkerställa högsta kvalitet i deras produkter och processer. Rollen är mångsidig och innebär nära samarbete med kunder, leverantörer och interna team.
Dina uppdrag kan exempelvis inkludera:
Utveckling och implementering av kvalitetsprocesser för att stödja kundens mål.
Genomförande av leverantörsgranskningar och utvärderingar.
Identifiering, analys och lösning av kvalitetsproblem.
Drivande av förbättringsprojekt för att optimera kundens produktkvalitet och processer.
Byggande av starka relationer med kundens leverantörer för att främja samarbete och utveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som är flexibel och anpassningsbar, med en stark förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer och projekt. Du har en teknisk bakgrund, gärna med en ingenjörsutbildning eller kvalitetsutbildning, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom praktisk erfarenhet.
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du:
Har en analytisk och lösningsfokuserad inställning.
Är kommunikativ och bekväm med att interagera med olika intressenter, både på svenska och engelska.
Har en god balans mellan självständigt arbete och teamarbete.
Är metodisk och strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Erfarenhet av kvalitetsstandarder som ISO 9001 och verktyg som 8D och FMEA är meriterande.
Vilka är vi?
Conmore är ett konsultföretag som prioriterar sina anställda högt. Vi tillhandahåller spännande och utmanande uppdrag och gör vårt yttersta i varje situation för att möta ditt önskemål med en matchande tjänst. För att stärka och höja dig som individ har alla medarbetare en egen utvecklingsplan för individuell tillväxt. För att alla ska utvecklas vidare och trivas i sin roll som konsulter ägnar gruppchefen tid till regelbundna ett-till-ett-samtal för att lyssna och följa upp arbetsplanen, behov av utbildning, ge feedback med mera för att säkerställa du är nöjd och på rätt plats.
Vi är stolta över vårt företags unika gemenskap och värdesätter kompetens och en trygg arbetsmiljö som vi tror bidrar till en trevlig och motiverande arbetsplats. Förutom professionella aktiviteter som utbildningar med mera erbjuder vi regelbundna sociala aktiviteter som för oss samman för att ha det bra och dela kunskap och erfarenheter i gruppen. Trots vår ständiga vilja att växa som företag betonar vi fortfarande att bevara vår varma gemenskap.
Vi på Conmore har även ett kvinnligt nätverk som heter KICO. Vi hoppas på att kunna skapa en trygghet hos våra medarbetare samt vara en förebild i ingenjörsbranschen genom vårt kvinnliga nätverk “Kvinnliga Ingenjörer på Conmore” (KICO). KICO är ett nätverk där vi inspirerar, delar erfarenheter och agerar förebilder för varandra och brukar ha ca 2-3 event per år där vi samlar alla kvinnor inom bolaget för att inspirera, nätverka och utbyta erfarenhet med varandra.Vi har representanter på alla våra kontor.Länk till KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/
Vill du också vara en del av vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan.
Vi rekryterar löpande, tveka inte med din ansökan och kontakta oss gärna om du har frågor.
Ansvarig rekryterare: Daniella HernandezMejl: daniella.hernandez@conmore.seTelefon: +46 70 967 0390

Ansök nu

Kvalitetsingenjör inom Quality Assurance BackOffice

Läs mer Apr 24
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad

Din roll

Som Kvalitetsingenjör hos oss blir du en viktig del av det operativa teamet inom Kvalitetssektionen Quality Assurance/Back Office. Här får du möjlighet att påverka, utveckla och skapa nya arbetssätt och relationer - både inom Saab och tillsammans med våra samarbetspartners.

Back Office-teamet fungerar som en central kvalitetssupport till både vår egen produktion och till externa partners. Din roll innebär att självständigt driva kvalitetsutredningar som ofta leder till omkontroller och förbättringsuppdrag. Arbetet liknar en projektledarroll där du har många kontaktytor, bland annat med produktion, inköp och design inom Saab Aeronautics.

Rollen kommer bestå i att:

* Driva kvalitetsärenden mot både intern produktion och externa samarbetspartners
* Identifiera rotorsaker, föreslå och implementera korrigerande åtgärder
* Leda kvalitetsutredningar och ansvara för att nödvändiga omkontroller genomförs
* Ha löpande kontakt med våra samarbetspartners

Du kommer att tillhöra en mindre grupp kollegor där samarbete och gemensamt driv är nyckeln till framgång. Tjänsten är placerad i Linköping och vissa resor kan förekomma i tjänsten.

Din profil

För att trivas ser vi att du är en person med starkt driv och en förmåga att ta initiativ. Du tar dig fram även när vägen är oklar, ställer relevanta frågor och vågar fatta beslut - men framför allt ser du till att de genomförs. Du kliver gärna in i pågående processer, håller ihop helheten och leder möten framåt med tydlighet och engagemang.

Du är kommunikativ och verbal, trivs i samarbete med andra och har samtidigt ett högt självledarskap. Du utstrålar trygghet och tydlighet och är inte rädd för att ställa krav när det behövs, samtidigt som du bygger goda relationer med dina kollegor och samarbetspartners.

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett affärsmässigt tänk, nyfikenhet och en stark analytisk förmåga. Du hittar snabbt praktiska lösningar, är noggrann och ser både detaljer och helhet, vilket gör att du fattar välgrundade beslut och bidrar till långsiktiga förbättringar.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från produktion och god kunskap inom kvalitet, men din personlighet väger tyngre än bakgrund och utbildning.

Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift, och ser värdet i att ständigt utveckla både dig själv och verksamheten. I denna problemlösande roll kommer din nyfikenhet, mognad och förmåga att driva arbetet framåt vara avgörande för att nå framgång.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Ansök nu

Supplier Quality Assurance Engineer Till Beyond Gravity, Linköping

Läs mer Apr 8
Om företaget

På Beyond Gravity i Linköping arbetar cirka 300 personer med utveckling och tillverkning av avancerad utrustning för användning i rymden. Våra huvudprodukter är adapter- och separationssystem där vi är världsledande. Med 90 % av den kommersiella marknaden förser vi alla större leverantörer av uppskjutningstjänster i världen med utrustning för uppskjutning av satelliter i alla storlekar. Rymdindustrin genomgår just nu en spännande förändring där den traditionella rymdindustrin utmanas av "New Space". Detta inkluderar ny teknik och lösningar, och det blir allt viktigare att kunna hantera många olika typer av kunder, leverantörer och produkter.

Om rollen

Supplier Quality Assurance Engineer är en del av vår globala kvalitetsorganisation, som ligger inom avdelningen för kvalitetssäkring av leverantörer. Vi på Quality i Linköping är idag ett team om cirka 30 personer med olika bakgrundsprofiler och expertisområden som Product Assurance, Quality Assurance, Supplier Quality och Quality Control Inspection. Tillsammans är vi ett starkt team med stor känsla för kvalité – vi ansvarar för utveckling, implementering och verifiering av produktkvalitetskraven under hela projektets livslängd. Du kommer tillsammans med oss förändra och förfina våra arbetssätt inom en nytänkande bransch med oändliga förbättringsmöjligheter.

Vi arbetar nära våra kollegor inom Programs, Engineering, Operations, och Supply chain, men även brett över hela företaget kopplat till pågående projekt. Vi samarbetar även med andra Beyond Gravity sajter i Europa och USA.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Utveckla kvalitetssäkringskraven och kulturen, säkerställa robusta kvalitetsprocesser, kostnadskvalitet för programkvalitetsutförande genom samarbete med teknik, drift och leverantörskedjan.
Fungera som länken för teknik, drift och upphandling gällande alla ämnen som rör kvalitet.
Etablera CTQ-funktioner (Critical-to-Quality) i samarbete med leverantörer, Engineering och Operations
Leda avvikelse- och felsökning när produkt- och/eller processkrav bryts
Övervaka och leda leverantörskvalificering för alla relevanta kvalitetsaspekter
Utföra all relevant Supplier Qualification, Key Inspection Point (KIP) och Mandatory Inspection Point (MIP) dokumentation (Production Records) för att verifiera kritiska funktioner/krav


Du kommer att arbeta nära dina kollegor i Linköping, men också brett över hela företaget kopplat till pågående projekt. Vi samarbetar också med andra Beyond Gravity-anläggningar i Europa och USA.

Din profil

För att passa in i rollen tror vi att du har en kandidat- eller masterexamen inom teknik eller liknande och/eller arbetat upp relevant erfarenhet inom området kvalitet och kontinuerlig förbättring. Vidare besitter du förmågan att snabbt förstå och analysera tekniska produkter/system och deras funktion samt har goda kunskaper inom relevanta områden med en god förmåga att coacha även mer praktiska moment "på golvet". Vi tror också att du har mycket god kommunikationsförmåga, i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Föredragna kvalifikationer:

God kunskap och erfarenhet av ISO 9001 - motsvarande för AS/EN 9100 ses som meriterande.
Omfattande erfarenhet av kvalitetsverktyg för problemlösning.
Erfarenhet av arbete med mekaniska produkter med höga kravbilder.
Erfarenhet av MS Office
Andra språkkunskaper (exempelvis tyska och franska) är meriterande


Som person tror vi att du är nyfiken, driven och teamorienterad samt är med och bidrar till en god stämning och ett gott samarbetsklimat. Du har en stark vilja att alltid vilja förbättra och inte rädd att stötta och utmana underleverantörer på deras förbättringsresa.

På Beyond Gravity i Linköping får du möjlighet att arbeta i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter både inom divisionen i Linköping och internationellt. Du kommer att vara en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden! I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en jämn könsfördelning i ledningsgruppen. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt helt nya fabrik och nytt kontor med eget gym.

ÖVRIG INFORMATION:

Anställningsort: Linköping.

Urval: Vi tillämpar kontinuerligt urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatumet.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Fransson på matilda.fransson@techtalents.se eller 073-060 13 38.

Ansök nu

Konsult sökes inom Compliance & Management

Läs mer Apr 22
Därför är detta jobb för dig Du vill vara en del av ett engagerat team där du får möjlighet att leda förändring och driva tekniska samt affärsdrivna projekt inom några av Sveriges mest spännande och tekniskt avancerade företag. Du ser möjligheten att bidra till utveckling och förbättring tillsammans med kollegor där kvalitet, säkerhet och långsiktig hållbarhet är i fokus.
Men hos oss handlar jobbet om mer än bara uppdraget. I vår flyttar vi in i nya, moderna lokaler i hjärtat av Linköping – en plats för utvecklande samarbeten, härliga AWs och spännande projekt. Som konsult hos oss har du alltid en plats på kontoret, oavsett om du arbetar i våra inhouse-projekt eller ute hos kund. Vi ser till att ses regelbundet, både för att dela kunskap och för att ha roligt tillsammans. Månatliga träffar, utbildningar och spontana initiativ från våra konsulter skapar en härlig gemenskap där vi stöttar och inspirerar varandra. Vi tror att det är viktigt att ha kul på jobbet – och att du både börjar och slutar arbetsdagen med en bra känsla.
Du kommer arbeta inom vårt affärsområde Compliance & Management där vi möjliggör en smidig omställning mot digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertis inom kvalitet, säkerhet och ledarskap – samtidigt som vi hjälper till att optimera produktionseffektiviteten för att stärka lönsamheten. Arbetsuppgifter Inom Compliance & Management arbetar vi med flera kompetenser och vi söker dig som vill jobba inom något av följande:
Projektledning: Leda och driva tekniska och affärsdrivna projekt inom exempelvis process/produktion, leverantör/inköp, utveckling eller automation. Hantera förändringsarbete och intressenter för att säkerställa att projekt levereras enligt tidplan och budget.
Kvalitet och säkerhet: Driva kvalitetsförbättringar, säkerställa att produkter och processer uppfyller högt ställda krav på säkerhet och prestanda. Arbeta med kvalitetsledningssystem, leverantörsutveckling och verksamhetsutveckling.
Förändringsledning och affärsutveckling: Leda och genomföra förändringsinitiativ som syftar till att implementera nya arbetssätt, processer och teknologier, och säkerställa att dessa förändringar genererar affärsvärde för organisationen.
Funktionell säkerhet: Arbeta med säkerhetskritiska system och se till att produkter och processer följer funktionella säkerhetsstandarder. Fokusera på exempelvis systemsäkerhet, underhåll, ILS och/eller CE-märkning, särskilt inom områden som försvar och industri.

Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad person som trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och trivs i en föränderlig miljö där du behöver fatta snabba beslut och anpassa dig efter kundens behov. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har:
Akademisk utbildning inom maskinteknik, elektronik, industriell ekonomi eller liknande. Alternativt enligt arbetsgivaren motsvarig arbetslivserfarenhet.
Minst 3–5 års arbetslivserfarenhet inom tillverkande industri
Erfarenhet av att arbeta i eller leda projekt
Du kommunicerar flytande på svenska och engelska

Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det?
Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten.
För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större.
Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa!
Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Mjärdevi, Teknikringen 9, Linköping (från maj Tanneforsgatan i centrala Linköping). Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-04-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Truckförare

Truckförare
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare, student och har en positiv inställning samt tidigare erfarenhet av truckkörning? Då har vi tjänsten för dig som truckförare i sommar.
Vi söker dig med truckvana för uppdrag maj till augusti. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lager där truckkörning ingår i uppdraget. Det kan även förekomma plockning och packning av varor, samt allmän lagerhantering. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att köra motviktstruck/skjutsstativ/plocktruck. Vi söker medarbetare för arbete på både dagtid, kvällstid samt natt. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval sker löpande och vi tar inte emot ansökningar via mail.


Välkommen med din ansökan.

Ansvarsområden
Som person är du praktiskt lagd, ansvarstagande och flexibel. Vi värderar ett stort engagemang och en vilja att lära sig nya saker. Då vi sätter säkerheten först förväntar vi oss att du har respekt för säkerhetsrutiner och att du vill vara med och bidra till en säker arbetsmiljö.

Kvalifikationer
B körkort
A1-A4 samt B1-B4 truckkort samt vana av att köra truck eller andra fordon
Är tillgänglig för att arbeta hos oss från början av maj till slutet av augusti
Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då dokumentation och kommunikation i arbetet är på svenska




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

VD assistent

Chefssekreterare
Läs mer Apr 24
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och strukturerad person för en spännande roll hos vår kund i Linköping.
I denna kombinerade tjänst kommer du att fungera som ett nära stöd till Sverige VD, med ansvar inom tre huvudområden: juridik, projektstöd samt exekutiv assistans. Detta är en heltidsroll med placering i Linköping. Konsultuppdraget sträcker sig över 1,5 år. Initialt sker arbetet huvudsakligen på plats, men på sikt kan upplägget anpassas till hybridarbete – med krav på närvaro minst tre dagar per vecka på kontoret.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta johan.lykkehammar@randstad.se OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Vi ser fram emot din ansökan!



Ansvarsområden
Ansvarsområden:
Hantera alla juridiska uppgifter relaterade till VD-rollen, inklusive kontrakt, juridiska dokument och processer.
Fungera som Dataskyddsombud (DPO) för den svenska verksamheten.
Förbereda och samordna möten för den svenska ledningsgruppen, inklusive ledningsgranskningar.
Planera och koordinera kommunikation från VD, inklusive s.k. ”all hands”-möten.






Kvalifikationer
Utbildning/Erfarenhet:
Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom liknande roller, minst 5 års erfarenhet
Grundläggande kunskaper i svensk lagstiftning

Kunskaper, färdigheter och egenskaper:
Förståelse för juridiska krav kopplade till hantering av en juridisk enhet
Mycket goda kommunikations- och samarbetsförmågor
Strukturerad och organiserad i sitt arbetssätt
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Hög integritet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Drifttekniker

Elkrafttekniker/Distributionstekniker
Läs mer Apr 25
Arbetsbeskrivning
Vi söker en serviceinriktad drifttekniker med inriktning mot driftoptimering till vår avdelning på Teknik & Service i Linköping. Brinner du för kundarbete, fastighetsteknik och energifrågor med ett stort intresse av att verka i ett fastighetsbolag som vill vara branschledande? Då har vi en roll för dig!


I din roll som drifttekniker har du uppdraget att kontinuerligt arbeta med optimering av system och funktioner så att våra byggnader och system körs med hög energi- och kostnadseffektivitet, med ett bra inomhusklimat samt en hög driftsäkerhet.
Du bidrar med din kunskap i kravställande av tekniska system i nybyggnads-, ombyggnads- och installationsprojekt. Du bistår även i upprättande och genomförande av underhållsplaner inom ditt kompetensområde, fördjupad felsökning och utredningar.
Som drifttekniker hos Akademiska Hus erbjuds du en varierad arbetsdag där du tillsammans med teamet ständigt arbetar för att överträffa våra hyresgästers och besökares förväntningar. Här uppmuntras du att komma med idéer och förslag som resulterar i förbättrade fastigheterur både ett affärs-, kund- och hållbarhetsperspektiv.
Du utgår från vårt kontor i Linköping samt rapporterar till avdelningschefen. Teamet du ingår i består utav nio andra drifttekniker, två teknikspecialister, tre tekniska förvaltare samt en avdelningschef. 


För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansvarsområden
I ditt ansvarsområde som drifttekniker kommer du att:
Systematiskt arbeta med driftoptimering genom ”rondering” i våra fastighetstekniska system.
Arbeta med tillsyn, felsökning av tekniska installationer inom värme, ventilation, el och styr och regler.
Bidra med förslag samt genomföra moderniserings och energibesparingsåtgärder.
Förebyggande drift- och underhållsarbete.
Delta i och driva mindre projekt och förbättringsarbeten.
Analysera i energiförbrukning i våra fastigheter.
Delta i förvaltning av fastighetstekniska system.
Styra och följa upp våra ramavtalade entreprenörer
Du kan komma att ingå i telefonlista som är en form av beredskap.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Drifttekniker ser vi att du har:
Flerårig erfarenhet inom energi, vvs, styr- och reglerteknik och övervakning av tekniska installationer.
Du bör ha erfarenhet av gränsande tekniska installationer såsom rör, ventilation och el för att förstå hur de olika disciplinerna samverkar med varandra.
Du bör ha grundläggande kunskap om (drift)nätverk och dess uppbyggnad samt ha en god allmän IT-kompetens.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.

Meriterande om du som drifttekniker också har: 
En yh- och/eller högskoleutbildning inom fastighet/drift.
El behörighet.
OVK-kunskaper.
Spetskompetens inom automation/styr och regler.
Erfarenhet/kunskap av Faciliate, iFix och Web Port.
Arbetat med kommersiella och mer tekniskt komplexa fastigheter då Akademiska Hus förvaltar lokaler anpassade för forskning.

För att du som person ska lyckas i rollen som ser vi att du är en problemlösare som drivs av utmaningar och ser lösningar samt har en positiv inställning. Du ser möjligheter till att effektivisera rutiner och ditt dagliga arbete för att bidra till ett gott resultat både på kort och lång sikt. Tjänsten förutsätter att du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta samt är van vid att ta egna initiativ. Vi ser även att du är en relationsbyggare med en hög samarbetsförmåga, både internt med kollegor samt externt mot kund och entreprenörer. Du förväntas ha en god serviceförmåga och är skicklig på att förmedla din expertis samt lösningar så att kunden känner sig nöjd.

Om företaget

Akademiska Hus AB
Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi utvecklar och förvaltar lokaler för högskolor och universitet och skapar förutsättningar för världsledande utbildning och forskning. Genom att även erbjuda labb och kontor för företag blir våra campus mer innovativa och hållbara platser, som främjar samverkan, kunskapsutveckling och kreativitet.
Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag.
Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Vi satsar på hälsa och friskvård och värdesätter olika perspektiv. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.

Nyfiken?
Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! Urval kommer att ske löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Randstad AB. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Linnea Holmström, (linnea.holmstrom@randstad.se) om du har frågor.

Ansök nu

Administratör

Administratör
Läs mer Feb 4
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administrativt arbete eller backoffice och söker nu efter nya utmaningar? Är du intresserad av att arbeta på en stor institution där service är i fokus? Då har vi rollen för dig!
Vår kund i Linköping söker just nu efter en administratör till en av deras avdelningar. Som administratör kommer du arbeta med att ge administrativt stöd till lärare, medarbetare och studenter. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta kursadministration, administration av examensarbeten och uppsatser, resultatrapportering, bokning av mötesrum, stöd till studenter och arkivering. 
Vi ser att du är lösningsorienterad, ansvarstagande, serviceinriktad och driven som person. Vi ser även att du har vana av att skapa goda kontakter med personer runt omkring dig och är van vid att arbeta med service. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag med start senast 15/4 och kommer att fortlöpa till september 2026. Det finns viss flexibilitet kopplat till arbetstidens förläggning, samt distansarbete ifall verksamheten tillåter det. Intervjuer kommer ske löpande. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag!

Ansvarsområden
Kursadministration i form av tentamenshantering
Administration av examensarbeten och uppsatser
Resultatrapportering i ladok
Bokning av lärosalar
Stöd till studenter, exempelvis utlämning av tentor
Arkivering
Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
Övrig administration


Kvalifikationer
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administration
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Gymnasieexamen
Hög användarkompetens i administrativa system
Erfarenhet av självständigt administrativt arbete
Relevant erfarenhet inom serviceyrken (Kundservice, backoffice eller liknande typ av serviceyrke)


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 24
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en redovisningsekonom till ett uppdrag på Linköpings universitet. Uppdraget är initialt mellan 1 mars 2025- 27 juni 2025. Varmt välkommen med din ansökan om du uppfyller nedan ställda krav.

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;


arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
budgetarbete
ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut 
delta i budgetuppföljning
arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
arbete med årsbokslut
arbete med bokslut och periodavslut








Kvalifikationer


Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Minst fem års erfarenhet som redovisningsekonom
Goda kunskaper i MS office
Goda kunskaper i Engelska både i tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Serviceinriktad
God kommunikationsförmåga
Initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt
Uppdraget ska utföras på plats (ej hybridarbete).
Erfarenhet av att ha arbetat i Raindance.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Förhandlingschef tillika verksamhetschef för Regiongemensam HR

Förhandlingschef, organisation
Läs mer Mar 18
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik. Vi ska skapa goda och attraktiva livsvillkor för invånarna. Den mest omfattande verksamheten är att erbjuda en god hälso- och sjukvård inklusive tandvård.
Är du en erfaren förhandlingschef med tydligt utvecklingsdriv och en förmåga att navigera i komplexa arbetsgivarfrågor? I denna roll får du möjlighet att påverka och vidareutveckla Region Östergötlands strategiska HR-arbete genom proaktivt ledarskap, professionellt stöd och samverkan med både fackliga parter och verksamheter. Vill du vara med och forma framtidens arbetsgivarpolitik? Då kan detta vara rollen för dig! 

Ansvarsområden
Förhandlingschefen förvaltar, styr och utvecklar arbetsgivarpolitiken, vilket bland annat innebär utveckling av lönebildning, avtal och villkor. I uppdraget ingår att säkerställa en samlad riktning, tolkning och tillämpning vad gäller regionens arbetsgivarpolitik och lagar, avtal och regler inom arbetsrättens område.
Som förhandlingschef är ditt uppdrag att självständigt företräda Region Östergötland i centrala förhandlingar och överläggningar.
Du leder arbetet med villkors- och lönebildningsfrågorna.
Du är rådgivare och sakkunnig i arbetsrättsliga ärenden.
Du driver och utvecklar processerna inom ditt område.
Du ansvarar för utbildningsinsatser inom lönebildning och arbetsrätt i organisationen.

Föredragning i ledningsgrupper och politiska organ förekommer. Du företräder Region Östergötland i kontakter med Sveriges Kommuner & Regioner och andra arbetsgivarföreträdare både inom regioner och andra organisationer.
I förhandlingschefens ansvar ingår följande områden/processer:
Lönebildning och löneöversynsprocess, villkorsfrågor, arbetsrätt, rehabiliteringsprocessen med arbetslivsinriktad rehabilitering, omställning, pensionsfrågor i strategiskt perspektiv, fackliga relationer och samverkan.
Som verksamhetschef för den regiongemensamma HR-funktionen ingår du i HR-direktörens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetscheferna för Verksamhetsnära HR och för HR Utbildning med mål att utvecklingen av HR-arbetet bidrar till strategiska förflyttningar och organisationens mål.
Du är chef för enhetscheferna för HR-specialistenheten, Förhandlingsenheten och Lön- och pensionsenheten samt fyra HR-strateger. Du har ansvar för verksamhetens uppdrag, ekonomi och arbetsmiljö.

Mer information:
I denna rekrytering samarbetar Region Östergötland med Randstad. Skicka in din intresseanmälan senast 2025-04-14. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Bernhoff.
När du valt att formellt ansöka kan den komma att bedömas vara allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Adam Bernhoff, adam.bernhoff@randstad.se 
Fackliga kontakter:
Camilla Berlin, Vision tel. 010-103 86 19
Peter Hallberg, Saco tel. 010-103 05 65
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Välkommen in med din intresseanmälan!

Kvalifikationer
Vi söker dig med utbildning inom HR eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har minst fem års förhandlingserfarenhet inom arbetsrätt och lönebildning inom offentlig sektor och känner dig trygg i övriga HR-områden.
Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet som förhandlingschef eller förhandlare i större offentlig organisation, och har tidigare chefserfarenhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. 

Som person är du trygg, stabil och strukturerad.
Du tar ansvar för din uppgift och har mod att agera utifrån din övertygelse och samverkar innan beslut.
Du kommunicerar tydligt och säkerställer att ditt budskap gått fram. Du skapar kontakter och underhåller relationer.
Du har god förmåga att se hur din roll och ditt agerande påverkar övriga i organisationen och ser till verksamhetens bästa vid beslut.
Du drivs av att skickliggöra kollegor, att låta medarbetare växa och att ni tillsammans skapar de bästa resultaten.

Om företaget

REGION ÖSTERGÖTLAND
För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.
Region Östergötlands HR-organisation har cirka 100 medarbetare som ger kvalificerat stöd både verksamhetsnära och centralt till ledningen. Många av våra medarbetare inom HR jobbar med det nära stödet till chefer i regionens verksamheter. Inom organisationen finns också ett team HR-strateger, en enhet med specialister inom kompetensförsörjning, en förhandlingsenhet samt en enhet för löneadministration. En central enhet för stöd och service ger dagligt stöd till medarbetare och chefer. Inom HR-organisationen finns dessutom verksamhetsområde utbildning.
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb hos länets största arbetsgivare. I rollen har du tillgång till breda nätverk och goda möjligheter till personlig utveckling. Du har din arbetsplats i Regionhuset i Linköping.
Läs gärna om dina förmåner hos oss. https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner

Ansök nu