Linköping: Supplier Quality Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supplier Quality Engineer i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-16 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Om du gillar att vara "spindeln i nätet" och dessutom har ett stort intresse för kvalitet - då har du nu hittat rätt! Vi på Randstad Engineering söker efter en Supplier Quality Engineer som genom konsultuppdrag kan stärka våra kunders kvalitetsarbete. Detta genom att arbeta med avvikelser orsakade av leverantör där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta den bästa lösningen. 

Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Du arbetar med avvikelser orsakade av leverantör där du tillsammans med inblandade funktioner ser till att hitta den bästa lösningen. Din dag är varierande där vissa uppdrag kan medföra leverantörsbesök, koordinering av möten och att vara på plats där avvikelser hanteras. Andra dagar kan handla om att dokumentera, följa upp och ta fram data. Rollen är operativ och flexibel vilket medför möjligheten att utföra en stor del av arbetet utanför kontoret.


Koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid.
Säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande. 
Analysera statistik kopplat till kvalitetsbrister orsakade av leverantör i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser.
Utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde.


Kvalifikationer
Du har minst en teknisk utbildning, och tidigare arbete inom kvalitet är meriterande.
Du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet.
 Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt som inom företaget du jobbar på eller externt.
Du gillar att vara ”spindeln i nätet” och du är bra på att kommunicera på många nivåer.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, då arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Linköping som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin.

Product Assurance Manager till Beyond Gravity, Linköping

Läs mer Apr 8
Om företaget

På Beyond Gravity i Linköping arbetar cirka 250 personer med utveckling och tillverkning av avancerad utrustning för användning i rymden. Våra huvudsakliga produkter är adapter- och separationssystem där vi är världsledande. Med 90 % av den kommersiella marknaden förser vi alla större leverantörer av uppskjutningstjänster i världen med utrustning för uppskjutning av satelliter av alla storlekar.

Rymdindustrin genomgår just nu en spännande förändring där den traditionella rymdindustrin utmanas av "New Space". Det inkluderar nya teknologier och lösningar och det blir allt viktigare att kunna hantera många olika typer av kunder, leverantörer och produkter. För att hjälpa oss att navigera på denna föränderliga marknad söker vi nya kollegor som vill spela en central roll i att forma vår framtid!

Om rollen

Som Product Assurance Manager är du främst interfacet mellan projektet och kunden, men arbetar också parallellt med utveckling av produktionsverksamheten i samarbete med Quality Assurance och Supplier Quality funktionerna. Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

•   Ledarskap - coaching/utbildning av kollegor/funktioner i kvalitetsfrågor inom rymdbranschen

•   Kvalitetsledning - utveckla, underhålla och förbättra kvalitetsprocesser

•   Offertarbete i samarbete med sälj

•   Leda avvikelseutredningar i enl. med 8D metodiken

•   Utföra avancerade rotorsaksanalyser

•   Leda interna revisioner

•   Delta i externa revisioner

•   Upprätta projektspecifika Product Assurance Plan and Quality Manual vid behov

Din profil

Vi ser att du har en kandidat- eller civilingenjörsexamen inom teknik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har tidigare arbetat inom området kvalitet och med ständiga förbättringar samt har en stor passion för det. Du vet hur du uttrycker dig på svenska såväl som engelska. Du är driven och har förmågan att arbeta självständigt. Du är teamorienterad och trivs med att teamet ska briljera tillsammans. Resor kan förekomma i tjänsten. 

Ytterligare erfarenhet (inte ett krav, men är meriterande):

Har du kunskaper om standarder som EN9100, ECSS, NASA och MIL? I så fall är det en fördel men inte obligatoriskt. Kanske har du erfarenhet av tillämpning av kvalitetsverktyg och metoder så som FMEA, Ishikawa/Fishbone och 5Why samt 8D? Eftersom detta också är en fördel kan detta ge dig ett försprång i rekryteringsprocessen.

Vi erbjuder ett arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt. Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden.

I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt inflytt år 2024 till Linköpings fräschaste kontor/fabrik med eget gym. 

Övrig information

Anställningsort: Linköping

I denna rekrytering samarbetar Beyond Gravity med Tech Talents. Vi tillämpar kontinuerligt urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatumet. Välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Karlsson på alexandra.karlsson@techtalents.se eller 073-053 42 78.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör till Produktionskvalite

Läs mer Apr 9
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.

Din Roll

Vi söker nu en kvalitetsingenjör till Dynamics som vill vara med och koordinera kvalitetssäkring i projekt. Här får du möjlighet att bidra med bl.a kompetens inom kvalitetsstandarder och kommunicera ut krav och förväntan som ställs på oss som försvarsindustri. I rollen som kvalitetsingenjör koordinerar, rekommenderar och planerar du kvalitetssäkrande aktiviteter som skall utföras i tilldelade projekt.

Du driver och ansvarar för förbättringsåtgärder för att kontinuerligt förbättra kvalitén på våra produkter och vårt sätt att arbeta. Detta både genom att tillsammans med ett tvärfunktionellt team hitta lösningar på uppkomna problem samt att långsiktigt arbeta med kvalitets och processförbättrande åtgärder. Här erbjuds möjligheten att forma rollen efter kompetens och intressen!



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

*

Säkra produktkvalitet samt ansvara över kvalitetssäkrande aktiviteter och arbetssätt
*

Löpande följa upp kvalitetsläget och vid behov initiera kvalitetssäkrande åtgärder
*

Driva rotorsaksanalyser och korrigerande åtgärder
*

Deltaga i förberedelser och genomförande av granskningar och besluts forum
*

Bidra med att bredda avdelningens samlade kompetens

Din profil

Vi värdesätter en prestigelös personlighet som är öppen för förändring och utveckling. Ditt arbetssätt genomsyras av att arbeta analytisk, lösningsfokuserat och att alltid tänka kvalité i allt du gör. Du trivs att arbeta både i grupp som självständigt och gillar att vara spindeln i nätet med många kontaktytor. I denna roll är det också viktigt att du har god förmåga att självständigt ta ansvar över ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv samt att ditt arbetssätt genomsyras av ständig kvalitetsmedvetenhet.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska, samt förmåga att presentera och kommunicera information, då rollen kräver att på ett övertygande sätt kunna förklara kvalitetsrisker för andra i projekt och inom produktion. Vi ser att du har civilingenjörsbakgrund eller motsvarande kompetens med inriktning mot kvalitetsområdet.

Det är meriterande om du har följande erfarenheter:

*

ISO 9001, ISO 14001 och/eller EN9100
*

IPC-610, IPC-620 och IPC-640
*

Lean Six Sigma - DMAIC
*

FAI (First Article Inspection), enligt EN9102



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Ansök nu

Assisterande Chefsingenjör till designorganisationen

Läs mer Apr 11
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll.



Din roll

Som assisterande chefsingenjör involveras du i verksamhetens alla led, från design, produktion, underhåll, inköp, flygprov, myndighetskontakter, och in-service support, vilket innebär att du får en helhetsbild av hur en flygande produkt blir till.

Arbetet är väldigt brett, tekniskt orienterat, och du jobbar omväxlande med breda frågeställningar till detaljfrågor vilket också ger dig många kontakter både internt och externt. Med tanke på bredden av arbetsuppgifter kommer du att ha goda möjligheter att bygga kompetens inom teknik, kunskap om våra flygplan och regelverk, vilket ger dig stor möjlighet till personlig utveckling.

Arbetet innebär att du assisterar chefsingenjören, som i sin roll inom designorganisationen, har ansvar och behörighet för typcertifikat, luftvärdighet och utvecklingsprogram för respektive typ av special mission flygplan. Exempel på arbetsuppgifter du kommer hantera är att:

* Hjälpa till med att säkerställa att den valda designen är tekniskt sund och uppfyller kundens krav.
* Delta vid beslut om att bedöma teknisk mognad inför, under och vid tekniska granskningar.
* Säkerställa att de tekniska designlösningarna är i linje med tillämpliga krav, bästa praxis och att auktoriserade designprocesser har följts.
* Förbereda material inför tekniska beslut inom utvecklingsprojekt och under driftfas med hänsyn till funktionalitet, säkerhet och miljökrav samt tidsplan och ekonomiska aspekter.
* Medverka vid framtagning av Airworthiness Reports (AWR) för våra flygande produkter.
* Bistå med teknisk kunskap vid framtagning av flygplansmanualer, så som AFM, AOM, MMEL etc.
* Stötta produktledningen, då främst genom att göra förstudier i nuvarande projekt.



Din profil

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av utveckling av flygande produkter inom ramarna för någon luftfartsmyndighetsstyrd designorganisation där du byggt upp en god kompetens gällande luftvärdighetsfrågor och certifiering av flygande produkter. Det kan också vara så att du har en annan bakgrund där du förvärvat din tekniska kompetens inom området flygande produkter på annat sätt och där du byggt kompetens inom området luftvärdighet och certifiering i någon annan luftfartsmyndighetsstyrd tillståndspliktig verksamhet. Du har goda språkkunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift.

Vi söker dig som har förmågan att tänka analytiskt och har ett inre driv för att nå dina och verksamhetens mål. Du ser det som en självklarhet att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp, då social interaktion och samarbete med andra inte innebär några svårigheter för dig. Tjänsten ställer även krav på noggrannhet och struktur.

Följande förmågor, egenskaper och kompetenser är meriterande för tjänsten:

* Personlig integritet
* Teknik- och/eller flygintresse
* Erfarenhet av att skapa/kvalitetssäkra interna regelverk
* Erfarenhet av systemsäkerhetsarbete
* Erfarenhet av systemintegration
* Erfarenhet av Saab 340, Saab 2000, och Bombardier G6000 eller andra liknande flygplan

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här .



Du kommer att bli en del av avdelningen Special Mission & Regional Aircraft (SMRA), inom BU Aviations Services. SMRA levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Semcons härliga team i Linköping söker projektledare

Läs mer Mar 26
Har du tidigare erfarenhet av projektledning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Trivs du dessutom i en kommunikativ roll och har ett stort tekniskintresse? Då kan detta vara tjänsten för dig. Just nu söker vi en driven projektledare till vårt härliga Semconteam i Linköping.

I rollen som projektledare kommer du skapa och koordinera intressanta projekt i olika storlek. För att lyckas är det viktigt att du har en mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera med människor i din omgivning. Det är så ni som team når de mål ni tillsammans sätter upp gällande till exempel tidsplan, kvalité och budget. Som person är du bra på att planera och förutse risker i projekten och med den förmågan ligger du steget före. Genom att du gör det blir du bra på att stötta och engagera dina projektmedlemmar och du har förmågan att se vad de behöver för att lyckas.

För att du ska lyckas i rollen behöver du erfarenhet av projektledning samt en utbildning till minst högskoleingenjör, gärna inom produktionsteknik, mekanik eller liknande. Det är bra om du har certifieringar inom agila arbetsmetoder och/eller projektledning (t.ex. Prince2, PMP, IPMA). Vid behov kan det finnas möjlighet för dig att utbilda dig vidare för att ge dig en certifiering i vår egen projektmetodik, XLPM.

Svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi ser gärna både juniora samt seniora sökande för tjänsten.

Inom vårt team hjälper vi våra kunder på deras resa framåt. På kontoret i Linköping har vi en härlig kultur där vi så ofta som möjligt träffas och byter erfarenheter. Vi brinner för personlig utveckling. Vi har också ett högt resultat i våra medarbetarundersökningar och välmående medarbetare.

Hos oss på Semcon erbjuds du trygga villkor enligt kollektivavtal. Därtill erbjuder vi flera förmåner som exempelvis konkurrensmässig månadslön, friskvård samt bonus om du hittar en ny kollega eller nytt uppdrag. Vidare erbjuds en flexibel arbetsplats samt bidrag till ditt hemmakontor för att främja en sund fysisk arbetsmiljö även vid hemarbete.

Semcon är teknikföretaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid ifrån slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter & tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag.

För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Vi tror starkt på att människor med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv är viktiga för att göra Semcon till ett bra, utvecklande och roligt ställe att arbeta på. Hos oss får du möjligheten att utvecklas inom flera branscher såsom Industri, Energi, Life Science och Automotive.

Låter det spännande? Då är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

Om du har frågor kan du ställa dem till Area Manager, Nina Nordell som är rekryterande chef (nina.nordell@semcon.com)

Vi ser fram emot din ansökan!



Tjänsten omfattas av försvarssekretess och om du blir aktuell kommer du att få genomgå en säkerhetsprövning.

Då vi i denna rekrytering har tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Quality & Test Engineer till Wematter

Läs mer Nov 13
Wematter är en innovativ pionjär inom 3D-utskriftsteknik som är dedikerade att revolutionera tillverkningsindustrin. Deras avancerade teknik och passion för hållbarhet gör att de kan erbjuda deras kunder högkvalitativa 3D-utskriftslösningar som är både kostnadseffektiva och miljövänliga. Wematter tror på att samarbeta och att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom 3D-utskrifter.

Wematter är en del av världsledande 3D Systems där du erbjuds en mix av det lilla entreprenörsdriva företaget och musklerna och möjligheterna i en global kontext. Vi stärker nu upp Print Process-teamet och söker en kvalitetsmedveten och strukturerad Quality & Test Engineer som vill vara med och leda bolagets arbete inom test och kvalitet!

OM ROLLEN
Som Quality & Test Engineer säkerställer du att produktutvecklingens kvalitet, produktion och service sker med god konfidens. Du kommer jobba utvecklings- och maskinnära tillsammans med vårt Print Process-team för att säkra och förbättra våra produkters prestanda och kvalitet.

I rollen kommer du bland annat:

- Ansvara för kvalitetssäkring av produktutvecklingen

- Jobba systematiskt och strukturerat för att utveckla produkternas prestanda

- Driva rotorsaksanalys av kvalitetsproblem

- Äga produktvalideringsprocessen samt sätta upp relevanta tester

I rollen är du mottagare av kvalitetsrelaterade frågor och problem från marknad, produktion och service. En viktig del är att sammanställa datan på ett strukturerat sätt för att med relevant statistik kunna göra rätt prioriteringar och insatser. Du kommer jobba nära ingenjörerna och vara en del av utvecklingsprojekten där du kravställer, bygger upp testplaner samt tar fram nya testmetoder.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som trivs i samarbetet med andra men som också tycker om att ta mycket eget ansvar och självständigt driva dina arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har ett starkt intresse för att applicera ny kunskap då vi arbetar mycket tillsammans och lär oss av varandra. Sonika, du har ett genuint intresse för teknik!

För att passa och trivas i rollen som Quality & Test Engineer tror vi att du har:

- Akademisk bakgrund som ingenjör eller relevant erfarenhet av liknande roller

- Erfarenhet av test- och kvalitetsarbete

- Erfarenhet av arbete med tekniska produkter och avancerad testning

- Erfarenhet av att skapa och bygga upp kvalitetsprocesser

- Intresse/erfarenhet av 3D-utskrifter eller liknande tekniker är ett plus

Som person gillar du analytiskt och strategiskt tänkande. Du är strukturerad, systematisk och noggrann. Vidare värdesätter du att sammanställa statistik, väldokumenterade processer och datadrivna beslut.

Du behöver även ha mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i svenska är inte ett krav, men meriterande.

VÅRT ERBJUDANDE
På Wematter är ingen dag den andra lik, nya saker händer hela tiden och vi jobbar hårt för att ligga i framkant och vara bäst på det vi gör! Du kommer att bli en del av en liten men växande startup med höga ambitioner och en härlig arbetsmiljö. Du kommer även vara en del av 3D Systems och verka i en internationell miljö tillsammans med de bästa inom fältet.

Våra medarbetare trivs och har kul på jobbet och det är viktigt för oss att dina färdigheter och kunskaper kommer till användning. Du kommer att tilldelas ansvar från första arbetsdagen och få möjlighet att påverka framtiden inom 3D-printing!

OM FÖRETAGET
Wematter och 3D Systems erbjuder de mest avancerade och omfattande digitala 3D-design- och tillverkningslösningarna som finns tillgängliga idag, inklusive 3D-skrivare, utskriftsmaterial och molnlösningar. Dess kraftfulla ekosystem förändrar hela branscher genom att ge yrkesverksamma och konsumenter möjlighet att förverkliga sina idéer med hjälp av dess omfattande materialval inklusive plaster, metaller, keramik och ätbara material.

3D Systems är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter och är engagerad i att skapa en mångfaldig arbetsmiljö. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Wematter. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se

Placering: Tjänsten är placerad på Wematters huvudkontor i Linköping

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Cloud Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 11
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att forma framtiden för medicinskt IT och bidra till ett tryggare och effektivt säkerhetsarbete? Vill du bli en nyckelspelare i kundens engagerade säkerhetsteam? Vår kund söker nu dig som har en passion för teknik och säkerhet i rollen som Cloud Security Engineer. Du kommer att ha en central roll i att säkra våra kunders framgång genom att tillhandahålla säkra lösningar för att säkra kundernas data. Din kreativitet och tekniska skicklighet kommer bidra till att forma säkerhetsarkitektur och design, implementera robusta kontroller samt övervaka system för att upptäcka och hantera hot i våra kunders molnmiljö ur ett informations säkerhetsperspektiv. Vidare kommer du att arbeta på den globala arenan, med kollegor, kunder och partners i många olika regioner världen över, där du ständigt anpassar dig för att ge dem bästa möjliga service. Vår kund är en ledande internationell leverantör inom medicinska IT-system och letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet. Vår kund är mer än bara en arbetsplats – de stödjer din kompetensutveckling och du ges möjlighet att arbeta på en global scen samt påverka teknik och säkerhet på en internationell nivå.


Arbete sker på plats i Linköping samt vissa dagar på distans. Arbetstider 08.00-17.00

Ansvarsområden
Du kommer ha en viktig påverkan när det kommer till design och implementation av säkra molnmiljöer för deras kunder. Hantering av sårbarhets kontroller, ständig övervakning/administration av system samt granskning av säkerhetsloggar Endpoint-skydd inklusive anti-malware och detektionsteknik Identity Access Management (IAM). Du kommer aktivt delta i incidenthantering och digital forensisk för att skydda mot och reagera på hot. Kontinuerlig övervakning av pågående tjänster och tillhörande nätverkskomponenter.

Kvalifikationer
Civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning om minst 3 år vår kund bedömer som likvärdig
Tidigare erfarenhet av informationssäkerhet
Meriterande med erfarenhet inom Linux/Windows, OpenStack och Microsoft Azure samt erfarenhet av att testa/ utreda säkerhetsaspekter 
Kandidatexamen eller motsvarande


Du behöver kunna prata och skriva på svenska. Kunden kommer även att utföra tester med vald talang. Detta är en konsultrekrytering där du blir anställd hos kunden efter ca 6-12 månader

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad professional i linköping/norrköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 12
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!
Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.
Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.
ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:
Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.
Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.
Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.
Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.
Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping eller i Norrköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-11 Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till:Manager Recruitment Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT-tekniker 50%

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 12
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en person som kan jobba 50% som IT-tekniker hos vår kund. Jobbet innebär IT-support för företagets kunder, både över telefon och på plats. Arbetstiderna är flexibla och behöver inte vara samma varje vecka. Vår kund sitter i Mjärdevi.

Ansvarsområden
Hantera inkommande supportärenden
Kundbemötande




Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT.
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Teknikintresse
Annan huvudsaklig sysselsättning
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Körkort B

Vi tror att du är någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Global funktionsledare

IT-samordnare
Läs mer Feb 29
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?
Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.
Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år. Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret.
För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund.

Ansvarsområden
Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna.
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet.


Kvalifikationer
3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

talent manager till randstad i linköping

Personalansvarig
Läs mer Apr 11
Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra superduktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på andra håll. Vi söker dig som är van vid att lyckas med det du företar dig, som har stark drivkraft och som brinner lite extra för att göra andra människor nöjda. Oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är som sagt mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där du har några av våra duktiga konsulter som arbetar. Konsulterna är anställda av oss så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men inte minst försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. Plus allt däremellan som administration, skriva annonser, träffa kunder, kandidater & medarbetare.
Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt och kan vara tjänstemän eller arbetare. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.
Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.
ansvarsområden
Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp duktiga konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen i form av bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv.
Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c



varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.
Du kan ha bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kan tidigare ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget (kanske alla delar?) eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Kanske har du en eftergymnasial utbildning eller haft ett eget bolag men vill nu påbörja en ny karriär?
Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef!
Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-04-25.
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Sophie Jörnelius, manager professionalsvia:sophie.jornelius@randstad.se eller på nummer:+46721678143
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Systemadministratör

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Är du systemadministratör eller ingenjör i början av din IT-karriär och intresserad av att arbeta med molnbaserade IT-system inom vården? Företaget är ett av världens ledande leverantörer av IT-system för hantering av medicinska bilder. Vår långsiktiga ambition är att vara ledande när det gäller att göra kundernas diagnostik mer effektiv och bidra till bevisat förbättrade vårdresultat för patienter. Att implementera våra lösningar, leverera uppgraderingar till våra kunder och möta deras önskemål om till exempel integrationer och migrationer är nyckeln för våra kunders framgång och tillfredsställelse. Du kommer att uppleva, och vara en del av, att sätta teknologier på plats som stödjer patientresan i sjukvårdssystemen runt om i världen.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du: vara en del av planering och leverans av kundprojekt genom att sätta upp virtuella system och installera, underhålla och uppgradera medicinska IT-produkter arbeta med och ständigt lära dig mer om IT-miljöer, komplexa databaser, virtualisering, operativsystem, nätverk, molnlösningar och integrationer mellan olika system inom hälso-IT tänka mycket! Felsökning och problemlösning är en stor del av att ständigt driva på utvecklingen av våra tjänster

Kvalifikationer
Som systemadministratör är du en teknisk expert som gör att företaget kan leverera produkter och tjänster till våra kunder. Du kommer att ingå i Cloud Operations-avdelningen och arbeta i projekt för nya och befintliga kunder, både inom och utanför Sverige. I projekt kommer du att arbeta med komplett installation av nya system i vår privata, OpenStack-baserade, miljö samt i Microsoft Azure. Du kommer att arbeta med automation och alltid sträva efter att förbättra vår effektivitet för att leverera våra tjänster. Du kommer att arbeta i ett brett tekniskt koncept, med virtualisering, olika operativsystem, nätverk med mera, vid sidan av deras egna produkter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu