Linköping: Digital Communication Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital Communication Coordinator i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-02 // Varaktighet: Heltid

Digital Communication Coordinator


Att självständigt tänka nytt och göra verklighet av sina idéer är den viktigaste tradition som familjen Stark fört vidare genom generationer i Väderstad.


Nu söker vi en Digital kommunikatör till vår avdelning?Communication. Inom Digital Communication är vi fyra personer och vi har 15 kollegor till inom funktionerna Corporate Communication och Inhouse Production.


Vi är ett gäng som har roligt tillsammans?och som i vårt arbete får möjlighet att påverka och vara nytänkande i olika globala projekt och kommunikationsinsatser.





Om rollen
Som Digital kommunikatör?planerar, samordnar och driver du innehållet i våra digitala kanaler, både på uppdrag av samarbetspartners inom koncernen och proaktivt med projekt som initierats av oss på kommunikationsavdelningen. Allt i linje med Väderstads varumärke, mål och verksamhet.
Du skapar både självständigt och i samverkan?med Corporate Communication, Inhouse Production och ibland med externa leverantörer.


I dina arbetsuppgifter ingår även att:


Stötta, utbilda?och upprätthålla?ett gott samarbete med våra?redaktörer på respektive lokal marknad och på företagets olika avdelningar


Ansvara för att skapa och publicera målgruppsanpassat innehåll i Väderstads interna och externa digitala kanaler




Den vi söker
Du är en van skribent som gillar att skriva och har förmågan att förstå och anpassa innehåll och tonläge?efter målgrupp och kanal samt är van att arbeta mot deadlines.
Din kreativa ådra med känsla för färg och form tillsammans med ditt intresse för den digitala utvecklingen kommer väl till pass hos oss.


Att ta initiativ, bolla idéer, bygga relationer och samarbeta med kollegor är motiverande för dig.?Då du kommer att ha många kontaktytor inom företaget trivs du med att samarbeta och samverka tvärfunktionellt.


För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och ta?dig an såväl enkla som större uppgifter och vi?värdesätter att du som person är självständig och?vågar ta beslut. Du har en analytisk förmåga och är strukturerad och noggrann i ditt arbete.





Du har:


Eftergymnasial utbildning inom digital kommunikation och marknadsföring


God kunskap om CMS uppbyggnad och?responsivitet med mobile first som utgångspunkt


Erfarenhet av att skriva för web


Goda kunskaper i svenska och engelska




Vårt erbjudande till dig
Att arbeta hos oss på Väderstad innebär möjlighet till både personlig och professionell utveckling. Det är lätt att trivas då företagskulturen präglas av familjekänsla, en sammanhållning som skapar trygghet och glädje samt omtanke om medarbetarna. Det finns en stor stolthet över de innovativa premiumprodukter som vi producerar.



Övrig information
Tjänsten är initialt ett vikariat för föräldraledighet, fram till februari 2025. Placeringsort är Väderstad. Arbetstiden är förlagd till dagtid med flexibel arbetsplats.
För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Charlotta Björklund,?Director Digital Communication,?0142-816 10. För frågor gällande rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist, på 0142-814 36.





Vill du ha mer info så titta gärna på denna korta film om Väderstad AB:


https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg





Ansökan
Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 19:e november.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Marknadskommunikatör

Nedan visas andra jobb i Linköping som Marknadskommunikatör.

Engagerad och driven marknadsförare med fokus på content creation

Läs mer Apr 16
Om Impact Coatings
Vill du jobba i ett svenskt miljöteknikbolag? Impact Coatings i Linköping erbjuder hållbar beläggningsteknik, effektiva och flexibla beläggningssystem för ytbeläggning och tjänster för legobeläggning.
Till Impact Coatings kommer kunder från hela världen för att utveckla morgondagens beläggningslösningar, till bland annat elektrolysörer och bränsleceller för vätgasapplikationer. Vi jobbar också med miljövänlig metallisering för specialiserade fordonsapplikationer som används av några av världens främsta fordonstillverkare.
Våra egenutvecklade beläggningssystem och vår beläggningsteknik ligger i absolut framkant och utvecklas och monteras i våra produktionslokaler i Linköping. Produkterna svarar mot några av världens största utmaningar. Kommande år fortsätter vi vår globala expansion och vi har flera spännande lanseringar att dela med oss av.
Mer information om bolaget och våra produkter finns på vår hemsida: www.impactcoatings.com

Dina arbetsuppgifter
Du jobbar tätt med VP Marketing & Communication för att ta fram marknadsföringsplan, marknadsunderlag, samt med att producera segmenterat innehåll till samtliga marknadsföringskanaler hos Impact Coatings och bolagets dotterbolag. Uppföljning, mätning och förbättring av resultat ingår som en naturlig del i dina arbetsuppgifter. Du stöttar också med planering och projektledning vid medverkan i internationella mässor. Tjänsten kräver att du kan driva ditt arbete framåt och att du kan leverera enligt utsatta deadlines.

Din profil
Vi söker dig som utmanas av att ta fram säljande kommunikation och innehåll som konverterar och driver sälj. Du har några års arbetslivserfarenhet, god förståelse för B2B marknadsföring och är utbildad inom marknadsföring, grafisk produktion och kommunikation. Det är ett krav att du behärskar programvaror för grafisk produktion – vi gör det mesta inhouse och du har stor möjlighet att påverka vårt innehåll. Därför är det viktigt att du gillar att se resultat och att paketera, planera och dela innehåll med tydligt kundvärde. Har du dessutom ett starkt teknikintresse och driv att vara med på resan mot att ställa om till en mer hållbar framtid har du hittat helt rätt.
Du har god förståelse för B2B-marknadsföring
Du har starkt affärsmannaskap och vill växa med bolaget
Du är kreativ med känsla för formgivning och det skrivna språket
Du hanterar både tryckt produktion och optimering för online och digitalt
Mycket god kompetens inom Adobe Creative Suite
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Du har god förståelse för olika typer av marknadsföringsplattformar och hur de relaterar till varandra
Du gillar teknik, inte minst miljöteknik

Ansök nu

Marknadssupport till Stjärnägg AB

Läs mer Jul 4
Stjärnägg är det gemensamma varumärket och säljorganisationen för de fyra svenska äggpackeribolagen KG:s Ägg, Västkustägg, Thuressons och Skåneägg.

Bolaget Stjärnägg AB bildades år 2002 under devisen ”lokala äggleverantörer i samverkan. Våra ägare är genuina entreprenörer och äggmästare som har bedrivit verksamhet inom äggbranschen sedan 1970-talet.

Vi är idag marknadsledande leverantör i Sverige av ägg och äggprodukter, som vi levererar från någon av våra sju produktionsanläggningar till kunder inom dagligvaruhandel, foodservice och industri. Äggen produceras på gårdar i nära anslutning till våra produktionsanläggningar. Genom vår struktur kan vi tillgodose marknadens krav på hållbara och effektiva logistiklösningar av närproducerade produkter.

Vi är certifierade enligt IFS Food, ISO 9001 och ISO14001. Stjärnägg AB omsätter 890 Mkr, och har sitt kontor i Linköping. 

Marknadssupport, med inriktning marknadsföring och kommunikation

 Marknadssupport är en centralt placerad roll med många kontaktytor internt och externt. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår säljorganisation och få ett helhetsansvar för Stjärnäggs marknadsföring och kommunikation. I rollen ingår vissa säljadministrativa uppgifter som stödjer våra försäljningschefer, sortimentsansvarig och VD, men också ett övergripande ansvar att vårda och utveckla Stjärnäggs varumärke, ansvara för sponsring, samarbeta med våra partners inom reklam- och kommunikationstjänster m.m. I ditt ansvar ingår att ta fram årliga marknadsförings- och kommunikationsplaner, säkerställa effektiv kommunikation genom alla olika kanaler, inklusive sociala medier där du blir ansvarig för att skapa content och även ta fram våra pressmeddelanden och interna kommunikation.

 Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med inriktning på marknadsföring och kommunikation, samt några års erfarenhet av liknande roller. Har du erfarenhet av att arbeta med företagskonton på sociala medier samt av att arbeta med Indesign eller liknande program är det mycket meriterande. Du behöver ha mycket god förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift, samt förmåga att generera kreativa och innovativa förslag. Du behöver trivas i roller som ställer krav på struktur och noggrannhet, då viss säljadministration ingår i uppdraget. Rollen innebär många kontakter såväl internt som externt, för att lyckas behöver du ha god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du initiativrik, serviceinriktad och ansvarstagande samt så klart med ett stort intresse för marknadsföring och kommunikation.

Välkommen att söka till en mångfacetterad, central position i ett framgångsrikt företag!

 Tjänsten är placerad på Stjärnäggs kontor i Linköping, hybridarbete är möjligt till viss del.

På Stjärnägg drivs vi av vår vision #365 Ägg och vårt kundlöfte att göra det enklare att välja ägg. Stjärnägg präglas av våra ägares entreprenörsanda, ett öppet klimat och att det är nära till kollegor och beslut. Hos oss får du stora möjligheter att påverka och göra skillnad, välkommen med din ansökan!

 För mer information kontakta gärna vår rekryteringskonsult Jan Schröder på AS&B Executive, 070-6181161. Välkommen med din ansökan senast den 11/8!

Ansök nu

SFHM söker marknadskommunikatör med grafisk inriktning till Flygvapenmuseum

Läs mer Jun 5
Statens försvarshistoriska museer söker marknadskommunikatör med grafisk inriktning till Flygvapenmuseum dnr 197-2.3.9/24

Vill du jobba med ett av regionens mest populära besöksmål och ta marknadsföringen till nya höjder? Lockas du av kombinationen museum, konferens- och eventverksamhet och försvarshistoria? Om du gillar en plats med högt tempo och stort engagemang är Flygvapenmuseum en plats för dig. Vi erbjuder dig en dynamisk roll där du både självständigt och i grupp planerar och driver projekt och marknadsföringsinsatser

Statens försvarshistoriska museer (SFHM)

SFHM är en statlig myndighet under Kulturdepartementet som har till uppgift att sprida kunskapen om det svenska försvaret genom tiderna och om försvarets roll i samhällsutvecklingen. I SFHM ingår Armémuseum och Flygvapenmuseum, gemensamma funktioner samt Försvarets traditionsnämnd. För mer information om myndigheten: www.sfhm.se.

Flygvapenmuseum
Flygvapenmuseum är ett modernt teknik- och kulturhistoriskt museum som speglar det svenska militärflygets utveckling från pionjärtid fram till i dag. Museets ansvar omfattar bevarande, förmedling och kunskapsuppbyggnad om det svenska militärflyget. På Flygvapenmuseum arbetar omkring 30 personer samt timanställd personal inom två enheter, den publika enheten samt samlingsenheten.

Det är ett besöksmål som kombinerar museum, konferens och eventverksamhet med många olika målgrupper. Denna komplexitet är det unika och de olika verksamhetsdelarna utgör museets drivkraft. Flygvapenmuseums samarbetsaktörer är både stora och små, lokala, regionala, nationella och internationella.

För ytterligare information besök gärna www.flygvapenmuseum.se

Arbetsuppgifter
Flygvapenmuseum arbetar mot gemensamt uppsatta verksamhetsmål. Med utgångspunkt i dessa, museets behov och verksamhetsutbud kommer du att arbeta både med snabba och korta insatser i originalproduktion, uppdatering av Flygvapenmuseums hemsida samt våra sociala kanaler. Du kommer delta i flera projekt regelbundet där du tar ansvar för och håller ihop marknadsföringen. Detta kräver en förmåga att kunna samarbeta och vara i nära dialog med både kollegor och chef för att uppnå bästa möjliga resultat för verksamheten. Du bör ha bred kunskap och arbetslivserfarenhet inom marknadsföring med god förmåga att prioritera, organisera och planera dina arbetsuppgifter.  

Du kommer att jobba på plats i Linköping och tillhöra Flygvapenmuseums publika enhet, men ha ett nära samarbete med myndighetens befintliga kommunikationsenhet som består av olika kompetenser.

Kunskaper och erfarenheter
Du ska ha:


• flerårig erfarenhet av arbete på reklambyrå, inhousebyrå eller marknadsavdelning
• förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska
• gedigen kunskap i Adobe Creative Suite, främst Indesign, Photoshop och Illustrator
• kunskap om hela produktionskedjan från idé till färdig trycksak
• erfarenhet av att arbeta med sociala medier

Meriterande:


• tidigare erfarenhet av arbete inom kultur, besöksnäring eller annan publik verksamhet.
• vana vid korta deadlines
• erfarenhet av att ta fram strategier för marknadsföring
• erfarenhet av att arbeta med marknadsföringsbudget
• kunna utforma och ansvara för marknads- och aktivitetsplaner riktade till olika målgrupper
• erfarenhet av att producera olika marknadsmaterial, både print och digitalt för olika ändamål
• kunna utföra enklare uppdateringar av webb (idag använder vi Wordpress)

Kompetenser
Kommunikationsfunktionens uppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Flygvapenmuseums varumärke samt till att förverkliga verksamhetsmålen. För att lyckas i din roll som kommunikatör hos oss är du som person samhällsintresserad, kreativ och driven. Du behöver ha förmåga att se till helheten och samtidigt kunna se detaljer, förstå besökarperspektivet samt veta vad som krävs för att skapa effekt genom kommunikation och marknadsföring. Du ser dialog och förtroendefulla relationer som naturliga arbetssätt. Att samarbeta med andra är en självklarhet för dig och du relaterar till andra på ett lyhört sätt. Du är flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Ditt fokus på mål och resultat får genomslag i prioriteringar, planering och agerande i ditt dagliga arbete.

I gengäld erbjuder vi omväxlande arbete på en engagerad arbetsplats där vi arbetar med ett viktigt samhällsuppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Tjänsten är på 100% och vi önskar tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen att göra din ansökan genom att klicka på knappen nedan senast den 23 juni 2024. Ansökan ska innehålla CV och en kort presentation av dig själv. SFHM strävar efter att ha en jämn könsfördelning, ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Ansök nu

Student employee Employer Branding marketing

Läs mer Jun 3
At SICK Linköping, we develop software for 2D and 3D cameras as well as entire systems for robot control, primarily in factory and logistics automation. Maybe it was our cameras that scanned the luggage tag when you last checked in your bag at an airport, inspected the milk packaging you have in the fridge or sorted out the package waiting to be picked up by you?

We are a great team of 90 people, most of whom are engineers with an interest in image processing. “We take great pride in our award-winning, innovative, and unpretentious culture, as well as our efforts to create a healthy and appealing workplace.”

Our employees are our most important resource. Attracting and retaining the right skills are crucial for our continuous success and ability to attract the sharpest talents. We are therefore looking for a student employee on a part-time basis, approximately one day per week, to reinforce the work with employer branding, and social media communication.

About the job and the skills required

Your primary responsibility is to convey our work ethos and award-winning company culture to inspiring content and marketing material, that will be used for internal and external employer branding. To succeed your active engagement and presence during internal and external employer branding events is a necessity. You will collect stories and photos and turn this into content for social media, our career page, internal communication, and employer branding marketing material.

You will act in a project management role where the success will depend on your social and organizational skills to engage your colleagues and lead the work from idea to execution.

It’s therefore beneficial if you have precious experience from marketing and/or communication in social media, or at least are active in social media yourself. You need fluency in English and the ability communicate effortlessly in a contemporary tone and use digital tools unhindered.

Your profile and availability

As a person, you are creative, organized and brave. You dare to express your ideas, take on tasks without hesitation and conduct your tasks in a structured way. You are not afraid to contact new people and contribute in a positive way to our great atmosphere in the workplace.

You need to be able to spend about 8 hours per week to contribute in this role and we prefer if you have at least one year left in your studies.

What‘s in it for you?

This presents an excellent opportunity for you who wish to enhance your communication and creative skills to prestart your future career. You will be able to sharpen your project management skills, challenge your self-leadership and influence our Employer Branding strategy forward. All this while having a lot of fun along the way. You will be a part of and work in close collaboration with our HR-team as well as our global social media community.

Does this sound interesting? Welcome with your application no later than 2024-06-16.

For more information about the position, contact:

Charlotte Axelsson, HR Manager, 0739-20 99 50.

A little more about us

SICK is a world-leading supplier of sensors and sensor solutions for industrial applications. We are 12,000 employees in 50 countries and our headquarters is located in Waldkirch, Germany.

SICK in Linköping is an innovation center for Machine Vision and we are 90 committed employees with a big passion for image processing and visualization. For more than 35 years, our team at SICK Linköping has successfully developed and delivered software for technically leading products within the field of 2D and 3D vision, as well as system solutions for robot guidance and quality control.

Ansök nu

Communications Manager till företagsinkubatorn LEAD

Läs mer Maj 22
På LEAD har du stor frihet att planera dina arbetsuppgifter, vilket också innebär ansvar. Det ställer krav, men erbjuder också möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling. Här får du chansen att våga testa nytt och bidra till framtidens innovationer!

Om företaget
LEAD är en företagsinkubator som accelererar utvecklingen av tech-startups genom att förse innovatörer och entreprenörer med riktade resurser, insatser och tjänster för att de ska nå snabbare och säkrare tillväxt. Genom en strukturerad affärsutvecklingsmetodik som grundar sig på en nära och engagerad affärscoachning, samt ett väl etablerat nätverk till kapital, affärskontakter och spetskompetens har LEAD visat på stor effekt.

LEAD arbetar med ungefär 40 bolag som sysselsätter omkring 80-100 personer sittande på inkubatorn i Linköping och Norrköping och ett nätverk av ett 60 tal alumnibolag som tillsammans omsätter närmare 2,1 miljard kr .

LEAD erbjuder en omväxlande och spännande miljö där du har möjlighet att få testa nya saker och omges av drivna människor.


Dina arbetsuppgifter
I den här rollen ansvarar du för kommunikationen för LEAD, LiU Invest samt stöttar LEAD-bolagens PR-relaterade arbete för att främja och synliggöra LEAD. Utifrån vår marknadsstrategi kommer du planera, producera, genomföra och utvärdera kommunikations- och marknadsaktiviteter, med fokus på att skapa relevant och engagerande innehåll för olika kanaler, inklusive grafik, digitala medier, film och ljud. Du ansvarar för den dagliga omvärldsbevakningen, relaterad till kommunikation och marknadsföring och kan utifrån det, proaktivt skapa nyhetsvärde som ligger i linje med företagets strategi.

Om du hade varit här redan nästa vecka hade du kanske:
* Haft ett avstämningsmöte med kommunikationsteamet om de kommande veckornas aktiviteter
* Intervjuat en person från ett bolag som deltagit i vårt affärsutvecklingsprogram BootUp för att skriva en artikel och samtidigt ta fram en kort film
* Schemalagt inlägg och annonser till våra sociala medier
* Uppdaterat vår sajt med information till ett kommande event
* Brainstormat med några kollegor om hur vi på bästa sätt lockar fler forskare vid LiU till att ansöka till Sommarmatchen, där deras affärsidéer marknadsverifieras av drivna studenter.
* Koordinerat och feedbackat ett pressutskick om en investering LiU Invest har gjort i ett av de tidiga LEAD bolagen.

Vår kommunikationsavdelning består idag av två personer: en Community Manager och Operations Manager som arbetar med strategisk kommunikation. Du har din huvudsakliga arbetsplats på Mjärdevi i Linköping men du är också på vår site i Norrköping varje vecka.

Läs mer om hur det är att arbeta på LEAD nedan!


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet som kommunikatör och samt en relevant eftergymnasial utbildning. Som person tar du naturligt ägarskap för dina arbetsuppgifter, du har ett strukturerat arbetssätt och tar därigenom saker i mål, det gör också att du hanterar vår agila tillvaro med ett naturligt lugn. Du får energi av att träffa nya människor och du har en naturlig nyfikenhet på innovation och utveckling.

Du behärskar produktion av grafiskt material och video i Adobesviten eller motsvarande och du har erfarenhet av att jobba i CMS system.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, är ett krav och du är en god skribent.

Hur är det att arbeta på LEAD?
Vi har naturligtvis projektplaner, veckomöten, deadlines och medarbetarsamtal, allt som en modern arbetsplats erbjuder. Men två saker gör jobbet hos oss speciellt:
* Du får en inblick i framtiden. På LEAD rör vi oss bland innovatörer, entreprenörer, forskare och experter inom olika områden. Här blir man dagligen imponerad av den tekniska utvecklingen. Våra lokaler i Linköping och Norrköping Science Parks är öppna och moderna, och vår kaffemaskin är en samlingspunkt för inspirerande möten.
* Du kommer att ha engagerade och drivna kollegor. Vi brinner för att hjälpa bolagen att nå sina mål och visioner. Vårt fokus är på att kommersialisera ny teknik och forskning, och det kräver både passion och ödmjukhet.
Innovation är kärnan i allt vi gör! Vi möjliggör att ny teknik blir framgångsrika företag och når marknaden. Vi testar, utvärderar och anpassar kontinuerligt våra metoder för att skapa värde. Lean startup-metodiken och ständiga förbättringar genomsyrar vårt arbete.

På LEAD har du stor frihet att planera dina arbetsuppgifter, vilket också innebär ansvar. Det ställer krav, men erbjuder också möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling. Här får du chansen att våga testa nytt och bidra till framtidens innovationer.


Ansökningsförfarande
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 0708-52 32 36.

Välkommen med din ansökan, vi har ambitionen att slutföra rekryteringen innan midsommar och sista dag att ansöka är redan 30/5 så vänta inte!

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Väderstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Väderstad AB .

Application Specialist ERP (IFS)

Applikationsingenjör
Läs mer Feb 16
Väderstad AB genomför en spännande förändringresa med fokus på globalisering och söker därför flera Applikationsspecialister som vill vara med på denna resa. Inom ramen för vårt globaliseringsarbete bygger vi en modern affärsplattform där IFS Cloud blir en central del.
Om rollen
Du ingår i teamet Business Applications som består av applikationsspecialister, systemarkitekter och förvaltningsledare. Teamet har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara ERP där du tillsammans med dina kollegor blir en viktig del i det pågående implementationsprojektet och den framtida förvaltningen och vidareutvecklingen av vår IFS Cloud-lösning.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Exakt hur din roll kommer se ut påverkas av din nuvarande erfarenhet och kompetens samt hur du vill utvecklas framåt. Du kommer vid behov arbeta ganska brett, i kombination med att du blir specialiserad inom ett begränsat antal områden som kan vara både tekniska, applikationsnära och kopplade till affärsprocesserna.
Exempel på arbetsuppgifter inom teamet:
I samarbete med verksamheten omsätta dess behov till lämpliga lösningar
Genomföra löpande förvaltningsarbete såsom incident, request, problem och change management
Delta i, alternativt driva, projekt i syfte att vidareutveckla vår affärsplattform
Säkerställa stabil drift och tillgänglighet
Planera för och genomföra uppdateringar och releaser
Utföra nyutveckling, anpassningar, konfigurering
Skapa och underhålla systemdokumentation och instruktioner
Genomföra utbildningar i verksamheten eller inom IT-avdelningen
Samarbeta med externa leverantörer
Arbeta proaktivt genom bland annat omvärldsbevakning
Arbeta med ständiga förbättringar



Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
… Du har erfarenhet av att arbeta med IFS ERP-system utifrån något eller några av de tre perspektiven Verksamhet (tillverkande industri), Applikation eller Teknik/Systemutveckling. Du har sannolikt IT-relaterad högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektledning och koordinering.
Då din roll kommer vara väldigt varierande krävs det att du tar stort eget ansvar och har eget driv. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och tycker om att samarbeta. En av dina viktigaste drivkrafter är kundnytta.
Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 3:e mars 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

UX-designer inom Smart Machines

UX-designer
Läs mer Dec 22
UX-designer inom Smart Machines
Vi söker dig som vill anta utmaningen att tillgängliggöra avancerad teknik inom lantbruk för en kundgrupp som inte alltid har mjukvara närmast hjärtat.


Våra maskiner hjälper till att säkerställa matproduktionen över hela världen och samtidigt minska dess påverkan på miljö och klimat. Vi genomför nu en resa där mjukvara utvecklas för att göra våra maskiner ännu smartare och bättre. Detta är ett led i att förbereda inför framtidens autonoma jordbruk.


Nu behöver vi din hjälp för att skapa mjukvara i världsklass som hjälper våra kunder att använda maskinerna på bästa sätt så att upplevelsen är så smidig, rolig och enkel som möjligt.
I den här rollen kommer du att komma in i ett helt nytt område, Smart Machines, som just nu skapas på Väderstad och får därmed stora möjligheter att anta nya utmaningar, forma rollen och sprida din UX-kunskap inom företaget. Vi tror att avancerad hårdvara tillsammans med användarvänlig och smart mjukvara kommer att skapa nästa stora grej inom lantbruk. Häng med på resan!


Om rollen...
Du kommer tillsammans med UX-gruppen att arbeta med hela UX-processen från lösa tankar och idéer i diskussioner med produktägare till att skapa wire-frames, site-maps, storyboards, prototyper, etc.
Tillsammans kommer ni att planera, genomföra och analysera användartester för att kontinuerligt förfina och förbättra design och funktion i våra produkter för att tillse att användarnas behov och målsättningar uppfylls.
Du kommer tillsammans med UX-gruppen på företaget bygga upp interna processer och sprida kunskap om UX och dess verktyg på alla nivåer i företaget.



Utöver detta kommer du bli en naturlig del i det mjukvaruutvecklingsarbete som pågår på avdelningen och hjälpa till med din kunskap för att hjälpa utvecklarna att förstå kundens behov och problem.


Den vi söker…
Du har en kandidatexamen med relevant inriktning inom produktutveckling, UX-design, HMI, interaktionsdesign eller motsvarande utbildning.
Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet eller på annat sätt god erfarenhet av att arbeta praktiskt med UX.
Du har en passion att presentera avancerad teknik på ett lättillgängligt sätt.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska och engelska.



Det är meriterande om du sedan tidigare har en portfölj med exempel på tidigare projekt att visa upp. Även kunskap inom mjukvaruutveckling (React.js eller liknande) och tidigare erfarenheter av lantbruk är meriterande men inget krav. Du kommer att ha möjlighet att lära dig det du behöver för jobbet när du är på plats hos oss.
För att trivas i rollen
Stort fokus kommer att ligga på kunden, vi ser det som naturligt att du håller med i denna bedömning. Vi söker efter en person som drivs av att leverera goda resultat, trivs med att ta egna initiativ och är duktig på att kommunicera mellan olika funktioner.
Vårt erbjudande till dig
Du kommer arbeta på ett företag som verkar för att säkra tillgången på mat i framtiden och samtidigt minska matproduktionens påverkan på klimat- och miljö.
Du kommer att anta en stor utmaning i att designa UX för avancerad teknik till en kundgrupp som är ovan med mjukvara.
Du kommer att erbjudas en bred roll på en ny avdelning med stora möjligheter att växa samt utveckla din kompetens.
Du kommer kunna medverka i att utveckla UX-processer och bygga ett UX-team på Väderstad och sätta området på agendan inom företaget.
Du kommer att arbeta på ett fint och modernt kontor i mitten av Linköping Science Park i Mjärdevi.



Övrig information
Placeringsort är Linköping men resor och arbete på vårt kontor i Väderstad förekommer.
Rollen rapporterar till Roger Wahlström som arbetar som Director för avdelningen Smart Machines på R&D. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Roger på roger.wahlstrom@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.


Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 21 januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.


Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, kolla gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Algoritmutvecklare inom Smart Machines

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 18
Algoritmutvecklare inom Smart Machines
Vi söker dig som brinner för att utveckla nya smarta algoritmer som gör vardagen för våra kunder enklare.
Våra maskiner hjälper till att säkerställa matproduktionen över hela världen och samtidigt minska dess påverkan på miljö och klimat. Vi genomför nu en resa där mjukvara utvecklas för att göra våra maskiner ännu smartare och bättre. Detta är ett led i att förbereda inför framtidens autonoma jordbruk. Maskinerna är avancerade tekniska produkter där mycket kan gå fel. Därför är det viktigt att maskinerna själva kan upptäcka problem och föreslå lösningar för våra kunder så att maskiner kan användas som det är tänkt under den stressiga odlingssäsongen.
I den här rollen kommer du att spela en nyckelroll i ett helt nytt område Smart Machines som just nu skapas på Väderstad och får därmed stora möjligheter att anta nya utmaningar, forma rollen och sprida din kunskap inom företaget. Vi tror att avancerad hårdvara tillsammans med användarvänlig och smart mjukvara kommer att skapa nästa stora grej inom lantbruk. Häng med på resan!
Om rollen…
Du kommer att genomföra dataanalys, sensorfusion och signalbehandling för att hitta mönster i data och skapa algoritmer som kopplar detta till diagnostik.
Du kommer att vara med och ta ett helhetsgrepp för nästa generations diagnostiklösningar på våra maskiner och vara med i allt från val av sensorer till utveckling av algoritmer.
Du kommer att arbeta på systemnivå och kartlägga nuvarande diagnostiklösningar för att hitta utvecklingsområden och initiera arbetet med att förbättra dessa tillsammans med interna produktägare och tekniska produktchefer.

Utöver detta kommer du bli en naturlig del i det mjukvaruutvecklingsarbete som pågår på avdelningen och hjälpa till med din kunskap för att hjälpa utvecklarna att förstå avancerade algoritmer för att kunna implementera dem i vårt styrsystem.
?
Den vi söker…
Du har en civilingenjörsexamen (eller motsvarande) inom ett relevant område som exempelvis: elektroteknik, teknisk fysik, maskinteknik eller liknande.
Du har mycket goda teoretiska kunskaper och praktisk erfarenhet av arbete inom något eller några följande områden: signalbehandling, diagnostik, sensorfusion, bildbehandling, statistik, maskininlärning och/eller liknande.
Du har goda kunskaper inom något programmeringsspråk så att du kan skapa prototyper av algoritmer i Matlab, Python eller liknande.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har kunskap inom mjukvaruutveckling (C++, React.js eller liknande) och tidigare erfarenheter av lantbruk är meriterande men inget krav. Du kommer att ha möjlighet att lära dig det du behöver för jobbet när du är på plats hos oss.
För att trivas i rollen?
I denna roll så kommer det ställas krav på dina färdigheter inom problemlösning. Du är resultatorienterad och trivs i en organisation där du får ta egna initiativ. Vi söker också efter en person som trivs i en samarbetande kontext.
?
Vårt erbjudande till dig
Du kommer arbeta på ett företag som verkar för att säkra tillgången på mat i framtiden och samtidigt minska matproduktionens påverkan på klimat- och miljö.
Du kommer att arbeta med avancerad teknik för produkter i världsklass på ett mycket innovativt företag med stor möjlighet att förverkliga egna idéer.
Du kommer att erbjudas en bred roll på en ny avdelning med stora möjligheter att växa samt utveckla din kompetens.
Du kommer att arbeta på ett fint och modernt kontor tillsammans med kompetenta medarbetare i mitten av Linköping Science Park i Mjärdevi.

Övrig information
Placeringsort är Linköping men resor och arbete på vårt kontor i Väderstad förekommer.
Rollen rapporterar till Roger Wahlström som arbetar som Director för avdelningen Smart Machines på R&D. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Roger på roger.wahlstrom@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142–81436 eller Patrik.Schultzen@vaderstad.com.
?
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senaste den 7:e januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, kolla gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Förvaltningsledare

Systemförvaltare
Läs mer Dec 18
Väderstad AB genomför en spännande förändringsresa med fokus på globalisering och digitalisering och förstärker därför med en Förvaltningsledare, som vill vara en del av detta.
Du blir en del av teamet Business Applications som består av Applikationsspecialister, Systemarkitekter och Förvaltningsledare. Teamet arbetar globalt och har ett brett ansvarsområde som innefattar systemstöd inom både ERP, BI, CAD och PLM. Ditt fokus kommer vara inom CAD och PLM där du tillsammans med dina kollegor förvaltar systemen samt deltar i projekt kopplade till Väderstads förändringsarbete.
Teamet präglas av kundfokus, hjälpsamhet, prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande vilket är egenskaper som vi vill att även du känner igen dig i.
Om rollen
Du kommer ansvara för i dagsläget fyra olika förvaltningsobjekt bestående av ett tjugotal olika systemlösningar inom produktutvecklingsområdet, där tyngdpunkten ligger på CREO och Windchill.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:
Globalt ansvara för förvaltningsobjektens totala IT-leverans samt dess budget
Planera förvaltningsarbetet tillsammans med verksamheten och andra relevanta parter
Genomföra regelbundna förvaltningsmöten
Leda det löpande förvaltningsarbetet med incident, request, problem och change
Hantera mjukvarulicenser
Ha kontakt med leverantörer gällande operativa och affärsrelaterade frågor
Följa upp leveranskvalitet och ekonomiskt utfall samt rapportera resultat och avvikelser
Säkerställa proaktivitet och bevaka trender och utveckling på marknaden
Delta i/leda projekt som rör förvaltningsobjekten



Det kan finnas en matchning mellan Väderstad och Dig om…
…Du har erfarenhet av förvaltnings- och projektledning och med fördel goda kunskaper inom de processer som systemen stödjer, såsom tillverkande industri, produktutveckling och mekanisk konstruktion. Vidare har du sannolikt en högskoleutbildning inom IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
I rollen krävs ett stort eget ansvarstagande och driv. Det är även viktigt att du är kommunikativ och lyhörd samt att du har en mycket god förmåga att leda och samarbeta. Några av dina starkaste drivkrafter är kundnytta, affärsmässighet och ordning och reda.
Övrig information
Rollen rapporterar till Director Business Applications IT, Eva Ahlin.
För frågor gällande rollen vänligen kontakta Eva på 0142-81636 eller eva.ahlin@vaderstad.com.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Specialist på 0142-81436 eller patrik.schultzen@vaderstad.com.
Placeringsort är antingen Väderstad eller Linköping.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV senaste den 7:e januari 2024.
Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu

Spännande Studentjobb som Hydraulic Engineer hos Väderstad AB!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 2
Spännande Studentjobb som Hydraulic Engineer hos Väderstad AB!
Söker du efter en meningsfull möjlighet att utvecklas inom hydraulik, produktutveckling och systemdesign samtidigt som du pluggar?
Är du redo att ta steget in i den spännande världen av jordbruksautomation?
Gillar du att jobba i team med andra ingenjörer?

Då har vi ett stimulerande och utvecklande jobb att erbjuda dig!
Om oss
Väderstad AB är en ledande aktör inom jordbruksindustrin, och vi är på en resa mot en mer avancerad och automatiserad framtid. Våra jordbearbetnings- och såmaskiner utrustas med avancerade hydrauliska system, och du kan vara en del av det här spännande utvecklingsarbetet. Som Hydraulic Engineer hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att utforma och driva innovation inom hydraulik för våra produkter.
Ditt uppdrag
Hos Väderstad AB kommer du att vara en del av vårt team bestående av cirka 18 ingenjörer som arbetar med att utveckla och förvalta hydraulsystemen för våra jordbearbetnings-, så- och precisionssåmaskiner. Ditt arbete kommer att inkludera allt från konstruktion och simulering till prototypbyggnation och testning. Här är några av de spännande ansvarsområden du kan förvänta dig:
Designa och dimensionera hydrauliska system, komponenter och scheman
Designa hydraulsystemens installation och placering på maskinerna
Bidra till hydraulikavdelningens metodik och arbetssätt vad gäller systemdesign, installation och simulering
Stötta vid prototypbyggnation och testning

En tidigare students erfarenheter hos R&D Hydraulics:
"Jag tycker att det viktigaste med studentjobbandet har varit att jag fått andra perspektiv på ingenjörsyrket, produktionsindustrier, utvecklingsarbete och de tekniska discipliner jag pluggat. Det har varit lättare att ta till sig studierna när man kan sätta dem i en kontext. Jag tycker också att det har varit viktigt att få vara en del av ett team ingenjörer. Det finns mycket att lära av sina kollegor!"
Vi tror att du har
En pågående utbildning inom mekanik, hydraulik eller relaterat område
Intresse för hydraulik, produktutveckling och systemdesign
Förmåga att kommunicera på svenska och engelska

Meriterande är
Praktisk erfarenhet inom hydraulik, till exempel testning eller montering
Erfarenhet av simuleringsverktyg för hydraulik, som Matlab Simulink eller Automation Studio
Erfarenhet av CAD-verktyg
Kunskaper inom reglerteknik och styrsystem
Intresse eller kunskap inom jordbruk och agronomi

Personliga Egenskaper
Vi söker någon med en stark analytisk förmåga som kan arbeta självständigt och ansvarsfullt. Du kommer att vara en del av ett team och bör trivas med samarbete och vara flexibel nog att anpassa dig till förändrade omständigheter. Din entusiasm och ditt engagemang är värdefullt för oss.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär inom hydraulik och systemdesign och vill vara en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö, då är detta studentjobb för dig! Ansök nu och bli en viktig del av Väderstad AB:s framtida framgång!
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrig information:
Du kommer att jobba hos Gustav Marmelid, Design Manager Hydraulic Systems. För frågor gällande rollen vänligen kontakta Gustav på 0142-814 25 eller Gustav.Marmelid@vaderstad.com.
Har du frågor gällande processen så får du gärna höra av dig till Patrik Schultzén, Talent Acquisition & Employer Branding Specialist på 0142-814 36.

Ansök nu

Director Project Management Office (PMO)

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Nov 20
Inom R&D söker vi nu en engagerad Director PMO. Denna roll är avgörande för att forma framtidens produktutvecklingsprojekt och utgör en nyckelposition inom Väderstad.


Du kommer att arbeta med att skapa förutsättningar för att långsiktig utveckla, styra och förbättra vår produktutveckling genom att värna innovation och standardiserade arbetssätt Du kommer även arbeta med resursdimensionering och planering i samband med utvecklingen av nya och befintliga produkter.





Om rollen...


Utveckla och leda vårt projektledarkontor (PMO).


Fungera som processägare för företagets globala huvudprocess för ny produktutveckling och ändringar (PUM).


Upprätta riktlinjer och skapa förutsättningar för att driva affärsutveckling inom PMO och över hela organisationen i samband med utveckling, implementering och förvaltning av huvudprocessen ”Utveckla Produkter” på Väderstad.


Se till att teamet har de nödvändiga resurserna för att leverera kompetens och resurs i enlighet med Väderstads värderingar.




Vår utvecklingsprocess är global och arbetet kommer att innebära flera kontakter och samarbeten internationellt.





Den vi söker...


Har en teknisk utbildning på högskolenivå (högskola/teknisk högskola eller motsvarande teknisk utbildning). Du har flera års erfarenhet av utvecklingsarbete, projektledning samt ledarskap. Vi ser gärna att du har en dokumenterad hög leveransförmåga. Du anses även vara flytande i både svenska och engelska.





Som person…


Har du förmågan att skapa engagemang och en positiv atmosfär i de grupper som du tidigare arbetat i. Du är samtidigt självgående och målinriktad, något som du kan påvisa genom tidigare erfarenheter. Du trivs i en roll där du förväntas ta mycket ansvar och engagera dina medarbetare.





Vårt erbjudande till dig
Möjligheter att utvecklas och bygga din roll inom avdelningen.


En kreativ och positiv arbetsmiljö.


Chansen att vara en del av ett framgångsrikt företag med en vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst.





Övrig information


Rollen rapporterar till Senior Vice President R&D, Johan von Mecklenburg som är baserad i Väderstad.


För frågor gällande rollen vänligen kontakta Johan på Johan.vonmecklenburg@vaderstad.com.





För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition & Employer Branding Specialist, Patrik Schultzén på antingen patrik.schultzen@vaderstad.com eller 0142-81436





Ansökan


Är du intresserad av tjänsten och uppfyller kraven, är du välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 10:e december.





Notera att ansökningar via mail inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.


Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.





Om Väderstad


Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2022 hade Väderstad 2000 medarbetare och omsatte 5,5 miljarder kronor.





Vill du ha mer information? Kolla gärna på denna korta film om Väderstad AB:


https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Ansök nu