Linköping: Bid Manager till Axentia Technologies AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bid Manager till Axentia Technologies AB i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Är du tekniskt intresserad och har stor fallenhet för att driva och utveckla framgångsrika och lönsamma affärer? Axentia Technologies AB är i en kraftig tillväxtfas såväl nationellt som internationellt och söker dig som vill vara med på deras fortsatta framgångsresa!

Axentia är ett innovativt företag med en fantastisk historia och spännande framtid. Här erbjuds du att bli en del i ett företag med hög kompetens i kombination med mycket hjärta. Ta chansen att växa med ett av Sveriges mest intressanta företag!

I din roll som Bid Manager är ditt ansvar att samordna, stötta och hantera arbetet med upphandlingar och anbud tillsammans med Key Account Managers. Fokus ligger på kunden, produkten och marknaden i en bransch som andas framåtanda och med en stark produkt som bidrar till hållbarhet och bättre miljö.

Ditt huvudfokus är att fungera som ett stöd åt våra Key Account Managers vid upphandlingar. Tillsammans identifierar och säkrar ni affärsmöjligheter och säkerställer att våra anbud och dokumentation runt affärerna är av hög kvalitet och uppfyller kraven och förväntningarna hos våra kunder och samarbetspartners. I din roll arbetar du även nära projektledare och vår utvecklingsavdelning..

Du rapporterar till Säljstödschef och placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i Mjärdevi, Linköping.
Vi söker dig som har teknisk bakgrund och tidigare erfarenhet av att arbeta med upphandlingar och anbud. Då vi är ett utvecklingsbolag med hög innovationstakt värdesätter vi att du finner inspiration i kombinationen av försäljning och teknik. Vi ser också att du har en för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning.

Du bör trivas i en affärsutvecklande roll där du tillsammans med Key Account Manager får ta stort ansvar för helheten i affären. Du har ett gott affärssinne med ett tydligt ekonomiskt tänk och god förståelse för betydelsen av lönsamma affärer.

Din sociala kompetens och kommunikationsförmåga är god och du har en har en grundtrygghet i din yrkesprofession, som medför att du uppfattas som pålitlig och förtroendeingivande i alla lägen.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande om du talar andra språk.

För att trivas hos oss så bör du som person vara ödmjuk och flexibel. Vi är stolta över våra team och våra produkter, det vill vi att du ska vara också!

Varmt välkommen med Din ansökan!

Headquartered in Mjärdevi Science Park, Linköping, Sweden, Axentia creates and develops cutting edge Display Systems for the public transport sector as well as cost-effective Alarm Systems for rescue organizations. With over 15 years of experience and a dedicated staff, Axentia has become a major player in these business areas.
Axentia has a unique competence in low power electronics design, mobile network communication and FM data broadcasting which are corner stone technologies in our product portfolios.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som

Nedan visas andra jobb i Linköping som .

Anbudsansvarig

Läs mer Jun 30
Vill du…

Arbeta i ett företag som gör skillnad för individer, grupper och samhället varje dag? Vill du bidra med energi, omtanke och expertis i en meningsfull servicefunktion? Vill du ingå i vårt HK (huvudkontor) i en organisation där värdegrunden värme, kunskap, utveckling och mod levs varje dag?

Du är så varmt välkommen till oss! ??

Du gillar…?

Att driva, utveckla och koordinera anbudsarbete. Du gillar att arbeta i en kontext där fokus ligger på utveckling och mod i ett team med mycket omtanke och värme medarbetare emellan. Du uppskattar att jobba med frihet under eget ansvar. Du gillar kombinationen av proaktiv långsiktighet och hard core administration. Inte minst gillar du att vinna upphandlingar och hela tiden utveckla ditt företags affärer för att bidra med psykologisk kompetens till så många som möjligt.



Vad är det vi söker?

Vi söker en erfaren anbudsansvarig med goda kunskaper inom anbudsarbetets hela spektra. Uppgiften är att ansvara för hela anbudsprocessen dvs kartlägga och analysera tidigare och kommande upphandlingar, bidra med relevanta bedömningar, ansvara för inlämning av anbud tillsammans med kollega, att själv leda insamlandet av underlag, formulera material, administrera och att jobba långsiktigt för att bygga kundrelationer. I umgänget med andra är du lyhörd, har lätt för att samarbeta och är van att ta ledarrollen i arbetsprocessen kring anbud. Du har vana av analytiskt arbete kring anbud och upphandlingar. Vidare är du nyfiken och nytänkande, har en god känsla för detaljer och arbetar på ett metodiskt och strukturerat sätt.

Detta tar du med dig in…?

- Akademisk utbildning (gärna ekonomi eller juridik) eller motsvarande inom relevant område eller motsvarande yrkeserfarenhet

- Förmåga att självständigt driva arbetet och projektleda

- Erfarenhet av anbudsarbete inom LOU

- Kunskap om och erfarenhet av relevant analysarbete

- Du behärskar Officepaketet.

- Mycket goda kunskaper i skrift inom svenska språket

Placeringsort: På något av våra kontor i Linköping, Stockholm eller Malmö. Vid?nyfikenhet att vilja veta mer?kontakta gärna rekryterande chef?Jenny Curtsdotter, Ekonomichef,?jenny.curtsdotter@psykologpartners.se under v 32 (övrig tid värnar vi för ledighet),?eller sök tjänsten direkt här. Sista ansökningsdag är 13 augusti.

Ansök nu

Företagssäljare till Sveriges ledande IT-driftföretag!

Läs mer Maj 9
Drivs du av att skapa långsiktiga kundsamarbeten? Är du affärsmässig och har ett öga för att finna lösningar utifrån kunds utmaningar? Vi söker nu en företagssäljare till Dialects växande verksamhet i Linköping. Urval sker löpande , så skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker i samarbete med Dialect en företagssäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Dialect. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

Dialect är en franchisekedja som levererar IT- och telekommunikation till företag. Man är rikstäckande och är verksam över hela landet. Du kommer tillhöra kontoret i Linköping och bli en del av ett härligt gäng kompetenta och engagerade kollegor. Med en företagskultur grundat i ett stort kundfokus och affärsmannaskap ges du möjlighet att självständigt bygga vidare och utvecklas i din roll.

Arbetsuppgifter

Som företagssäljare arbetar du med både nykundsbearbetning och via befintlig kundportfölj inom samtliga branscher i regionen runt Linköping med omnejd för att etablera samarbeten av IT och telefonilösningar. Du utgår ifrån kontor i centrala Linköping där du även samarbetar med ca 10 personer beståendes av tekniker samt företagssäljare. Du äger dina egna försäljningsprocesser från ax till limpa vilket inkluderar arbetsuppgifter som att:  

• Identifiera och utveckla nya potentiella kunder för IT samt telefonilösningar.
• Prospektera, planera och boka besök hos kunder.
• Arbeta konsultativt mot kund där du kommunicerar lösningar utifrån aktuella förbättringspunkter och utmaningar
• Följa upp dina kunder samt arbeta efter att skapa långsiktiga kundrelationer.

Vi söker dig som:

• Har B-körkort.
• Ett tekniskt intresse.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skift.

Har du tidigare erfarenhet av företagsförsäljning eller försäljning IT och telefoni ses de som meriterande. Har du dessutom jobbat med uppsökande försäljning eller nykundsbearbetning ses det som ett stort plus för tjänsten då det krävs att du är bekväm i att presentera lösningar och upplägg för beslutsfattare hos stora företag. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen, Du är driven, utåtriktad och känner dig trygg i självständigt arbete även om lagarbete förekommer för att lösningsorientera kunders önskemål. Du är målinriktad för att uppnå din budget och ansvarstagande för att upprätthålla långsiktighet.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Linköping
URVAL: Sker löpande
Kontakt: Therese Klasén 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Företagssäljare till Sveriges ledande IT-driftföretag!

Läs mer Apr 19
Drivs du av att skapa långsiktiga kundsamarbeten? Är du affärsmässig och har ett öga för att finna lösningar utifrån kunds utmaningar? Vi söker nu en företagssäljare till Dialects växande verksamhet i Linköping. Urval sker löpande , så skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker i samarbete med Dialect en företagssäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Dialect. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

Dialect är en franchisekedja som levererar IT- och telekommunikation till företag. Man är rikstäckande och är verksam över hela landet. Du kommer tillhöra kontoret i Linköping och bli en del av ett härligt gäng kompetenta och engagerade kollegor. Med en företagskultur grundat i ett stort kundfokus och affärsmannaskap ges du möjlighet att självständigt bygga vidare och utvecklas i din roll.

Arbetsuppgifter

Som företagssäljare arbetar du med både nykundsbearbetning och via befintlig kundportfölj inom samtliga branscher i regionen runt Linköping med omnejd för att etablera samarbeten av IT och telefonilösningar. Du utgår ifrån kontor i centrala Linköping där du även samarbetar med ca 10 personer beståendes av tekniker samt företagssäljare. Du äger dina egna försäljningsprocesser från ax till limpa vilket inkluderar arbetsuppgifter som att:  

• Identifiera och utveckla nya potentiella kunder för IT samt telefonilösningar.
• Prospektera, planera och boka besök hos kunder.
• Arbeta konsultativt mot kund där du kommunicerar lösningar utifrån aktuella förbättringspunkter och utmaningar
• Följa upp dina kunder samt arbeta efter att skapa långsiktiga kundrelationer.

Vi söker dig som:

• Har B-körkort.
• Ett tekniskt intresse.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skift.

Har du tidigare erfarenhet av företagsförsäljning eller försäljning IT och telefoni ses de som meriterande. Har du dessutom jobbat med uppsökande försäljning eller nykundsbearbetning ses det som ett stort plus för tjänsten då det krävs att du är bekväm i att presentera lösningar och upplägg för beslutsfattare hos stora företag. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen, Du är driven, utåtriktad och känner dig trygg i självständigt arbete även om lagarbete förekommer för att lösningsorientera kunders önskemål. Du är målinriktad för att uppnå din budget och ansvarstagande för att upprätthålla långsiktighet.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Linköping
URVAL: Sker löpande
Kontakt: Therese Klasén 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Påverka Nu Sverige AB .

Driven och bilkunning kundmottagare/servicerådgivare

Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad
Läs mer Dec 1
För att möta den större efterfrågan på de tjänster vi erbjuder söker vi nu en driven och bilkunning kundmottagare/servicerådgivare till vår Auktoriserade BMW Service anläggning i Linköping. Tjänsten består bl.a. av att hantera och boka kunder till vår verkstad via butik, telefon och mail. I rollen kommer du hantera garantier och reklamationer mot generalagent samt hantera skadebesiktning och viss kalkylering i Cabas. Du arbetar dagligen med arbetsledning och fördelning av jobb till våra tekniker.
Vi söker dig med erfarenhet av liknade jobb och/eller som har gått fordonsteknisk/likvärdig utbildning med ett stort intresse för branschen. Du är flexibel, drivs av att ha mycket att göra, är noggrann och strukturerad. Att du är kommunikativ och gillar kundmötet ser vi som en självklarhet!

Auktoriserad BMW service verkstad i Linköping

Ansök nu

Driven och bilkunnig kundmottagare/servicerådgivare

Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad
Läs mer Dec 1
För att möta den större efterfrågan på de tjänster vi erbjuder söker vi nu en driven och bilkunnig kundmottagare/servicerådgivare till vår Auktoriserade BMW Service anläggning i Linköping. Tjänsten består bl.a. av att hantera och boka kunder till vår verkstad via butik, telefon och mail. I rollen kommer du hantera garantier och reklamationer mot generalagent samt hantera skadebesiktning och viss kalkylering i Cabas. Du arbetar dagligen med arbetsledning och fördelning av jobb till våra tekniker.
Vi söker dig med erfarenhet av liknade jobb och/eller som har gått fordonsteknisk/likvärdig utbildning med ett stort intresse för branschen. Du är flexibel, drivs av att ha mycket att göra, är noggrann och strukturerad. Att du är kommunikativ och gillar kundmötet ser vi som en självklarhet!

Auktoriserad BMW service verkstad i Linköping

Ansök nu

Säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Nov 30
Är du en resultatinriktad person som vill arbeta med försäljning i en kreativ och spännande bransch? Har du en grundkunskap och ett intresse för det grafiska? Då har vi tjänsten för dig!

Jenå Reklam är inne i en expansiv fas och söker nu en driven Säljare

Här finns goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och du kommer att ha stor frihet i ditt dagliga arbete. Som säljare hos Jenå Reklam kommer du att arbeta både mot befintliga kunder men också med nykundsbearbetning. Med ditt driv och intresse för försäljning ser du affärsmöjligheter där du genom din kompetens och ditt engagemang skapar förtroende och väcker kundens intresse för Jenås produkter och tjänster.

Du offererar, skriver ordrar och följer affären för att garantera att kvalitet och leveranstider hålls. I rollen ingår också att löpande analysera och utveckla kundstocken av såväl befintliga som nya kunder. Du kommer också att utföra kundaktiviteter. Du deltar i produktions- och planeringsmöten och arbetar tätt tillsammans med övriga på företaget.

Tjänsten är på heltid med placering i Linköping. Du rapporterar till VD.
Vi söker en resultatinriktad person med grundkunskap och ett intresse för det grafiska. Du har ett driv och intresse för försäljning och ser affärsmöjligheter. Med din goda sociala kompetens och din vana av att hantera och bemöta människor på ett professionellt sätt kommer du komma långt i den här rollen!

För tjänsten krävs körkort B.

Meriterande med eftergymnasial utbildning inom exempelvis försäljning- och eller marknad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen att söka till oss!

Jenå Reklam är ett företag vars affärsidé är produktion av skyltar, bildekorer och digitalprint. Oavsett storlek och media. Vi är ett 15-tal servicemedvetna proffs på Tornbyområdet i Linköping som vill hjälpa företag att kommunicera bättre. Fråga oss om allt inom reklam och du kommer att bli överraskad över vår erfarenhet och djupa kunskap i ämnet.

Jenå Reklam startade 1982 och är ett av de bäst etablerade Linköpingsföretagen i branschen. Varje dag innebär nya utmaningar från krävande kunder. Jenå Reklam bistår med effektiva lösningar tack vare kompetent och idérik personal med modern teknikpark. Vår strävan är att all produktion ska ske inom husets väggar för största möjliga kvalitetskontroll, snabbhet och flexibilitet.

Ansök nu

Säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Nov 29
Är du en resultatinriktad person som vill arbeta med försäljning i en kreativ och spännande bransch? Har du en grundkunskap och ett intresse för det grafiska? Då har vi tjänsten för dig!

Jenå Reklam är inne i en expansiv fas och söker nu en driven Säljare

Här finns goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och du kommer att ha stor frihet i ditt dagliga arbete. Som säljare hos Jenå Reklam kommer du att arbeta både mot befintliga kunder men också med nykundsbearbetning. Med ditt driv och intresse för försäljning ser du affärsmöjligheter där du genom din kompetens och ditt engagemang skapar förtroende och väcker kundens intresse för Jenås produkter och tjänster.

Du offererar, skriver ordrar och följer affären för att garantera att kvalitet och leveranstider hålls. I rollen ingår också att löpande analysera och utveckla kundstocken av såväl befintliga som nya kunder. Du kommer också att utföra kundaktiviteter. Du deltar i produktions- och planeringsmöten och arbetar tätt tillsammans med övriga på företaget.

Tjänsten är på heltid med placering i Linköping. Du rapporterar till VD.
Vi söker en resultatinriktad person med grundkunskap och ett intresse för det grafiska. Du har ett driv och intresse för försäljning och ser affärsmöjligheter. Med din goda sociala kompetens och din vana av att hantera och bemöta människor på ett professionellt sätt kommer du komma långt i den här rollen!

För tjänsten krävs körkort B.

Meriterande med eftergymnasial utbildning inom exempelvis försäljning- och eller marknad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen att söka till oss!

Jenå Reklam är ett företag vars affärsidé är produktion av skyltar, bildekorer och digitalprint. Oavsett storlek och media. Vi är ett 15-tal servicemedvetna proffs på Tornbyområdet i Linköping som vill hjälpa företag att kommunicera bättre. Fråga oss om allt inom reklam och du kommer att bli överraskad över vår erfarenhet och djupa kunskap i ämnet.

Jenå Reklam startade 1982 och är ett av de bäst etablerade Linköpingsföretagen i branschen. Varje dag innebär nya utmaningar från krävande kunder. Jenå Reklam bistår med effektiva lösningar tack vare kompetent och idérik personal med modern teknikpark. Vår strävan är att all produktion ska ske inom husets väggar för största möjliga kvalitetskontroll, snabbhet och flexibilitet.

Ansök nu

Operativ inköpare till Axentia Technologies AB

Inköpare
Läs mer Nov 28
Söker du en operativ inköpsroll och vill komma till ett spännande företag med hög utvecklingstakt och stort hjärta? Trivs du i en roll där du får arbeta strukturerat och utnyttja din starka administrativa förmåga till fullo? Då kan detta vara jobbet för dig!

Axentia Technologies AB är inne i en expansiv fas och söker en operativ inköpare som vill bli en del i deras härliga team! Tjänsten är en inhyrning med övergång i tillsvidareanställning efter 6 månader.

Som operativ inköpare hos Axentia har du en viktig roll i inköpsarbetet. I rollen fokuserar du på de operativa delarna i inköpsprocessen där affärssystemet Monitor är en central del i ditt dagliga arbete. Du har nära samarbete och stöd i inköpsansvarig på företaget och tillsammans utvecklar ni inköpsprocessen löpande och har ett långsiktigt perspektiv i ert arbete. Rollen kräver ofta att du arbetar tvärfunktionellt och koordinerande då du har många samarbeten både internt och externt.

I rollen ingår:

- Operativt inköpsarbete
- Orderhantering i affärssystemet Monitor ERP
- Bevaka och följa upp leveranser
- Administration av inköp
- Dialog med leverantörer
- Löpande förbättringsarbete och underhåll i Monitor

Du rapporterar till Produktionschef och placering för tjänsten är på Axentias kontor i Mjärdevi, Linköping.
Du som söker tror vi har god erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ roll sedan tidigare, gärna inom operativt inköp. Vi ser också en möjlighet för dig som är nyutexaminerad från en utbildning med inriktning mot inköp och söker ditt första jobb. För att snabbt komma in i arbetet bör du ha erfarenhet i något affärssystem. Meriterande om du har kunskaper i Monitor.

Då vi har många internationella kunder och leverantörer är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som på engelska, både i tal och skrift.

Vi söker dig som har ett naturligt eget driv och motiveras av utmaningar och ett varierande arbete. Att hålla ordning och reda och ha struktur kommer naturligt för dig och är något du värdesätter.

Du har ett högt engagemang och trivs i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Med en hög servicegrad och en mycket god kommunikativ förmåga känner du dig trygg att arbeta mot många olika kontaktytor både internt och externt.

För att trivas hos oss så bör du som person vara ödmjuk och flexibel. Vi är stolta över våra team och våra produkter, det vill vi att du ska vara också!

Headquartered in Mjärdevi Science Park, Linköping, Sweden, Axentia creates and develops cutting edge Display Systems for the public transport sector as well as cost-effective Alarm Systems for rescue organizations. With over 15 years of experience and a dedicated staff, Axentia has become a major player in these business areas.
Axentia has a unique competence in low power electronics design, mobile network communication and FM data broadcasting which are corner stone technologies in our product portfolios.

Ansök nu