Linköping: Mannersons söker en erfaren lokaluthyrare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mannersons söker en erfaren lokaluthyrare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Mannersons söker en erfaren lokaluthyrare

Mannersons har under drygt 130 år varit en del av Linköpings utveckling. Idag äger vi fler än 50 fastigheter som innehåller både lokaler och lägenheter. Fastighetsbeståndet är koncentrerat till attraktiva lägen i Linköping och Motala samt nyproduktion i Norrköping och Stockholm.

Verksamheten präglas av en vilja att bidra till stadsutveckling och ortens konkurrenskraft. Detta sker genom en kontinuerlig och hög investeringstakt i befintliga fastigheter, marknadsledande kundservice samt ett aktivt deltagande i lokala och regionala utvecklingsfrågor.

I rollen som lokaluthyrare hos oss på Mannersons ansvarar du för uthyrning av kontors- och verksamhetslokaler. Det främsta målet är att arbeta med kundnöjdhet, långsiktig lönsamhet och att tillse att samtliga ytor är uthyrda.

Hos oss på Mannersons får du stora möjligheter att styra över ditt eget arbete och förväntas samtidigt bidra aktivt till gemenskapen i vårt stolta team. Du blir en viktig del i vårt långsiktiga hållbarhetsperspektiv med utveckling av vår verksamhet, våra fastigheter och arbetssätt för att möta framtida utmaningar.

Arbetsuppgifter
Som lokaluthyrare hos oss kommer du att ha en central roll i företaget. Du kommer att vara ansvarig för att skapa och utveckla relationer med både befintliga och potentiella hyresgäster, och du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa att våra lokaler alltid är uthyrda med rätt hyresgästsammansättning. Med rätt hyresgästsammansättning menar vi ett helhetsperspektiv som går i linje med såväl fastigheternas som bolagets bästa.

I det vardagliga arbetet som uthyrare ansvarar du för kunden från en första kontakt fram till inflyttning. Du träffar potentiella hyresgäster och genomför visningar, samverkar i lokalanpassningsfrågor samt leder avtalsförhandlingar och upprättar offerter.

Eftersom du arbetar med förhandlingar behöver du således ha en god förståelse för avtalsrätt/hyresjuridik och även delvis entreprenadjuridik.

Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i ett företag som är i ständig utveckling. För att lyckas i denna roll krävs det att du har en stark affärsorientering, är självgående och har förmågan att bygga långvariga relationer. Du förväntas ta en aktiv roll i lokala affärsnätverk.

Du kommer att få möjlighet att arbeta med ett engagerat och kompetent team, och du kommer att ha stor möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång.

Din profil och dina personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har runt fem års erfarenhet av lokaluthyrning och en god förståelse för fastighetsbranschen generellt. Det är meriterande om du har en utbildning inom fastighetsområdet.

Vi söker dig som är driven och initiativrik och som har ett tydligt kommersiellt tänkande. I ditt arbete är du analytisk och noggrann och du har en god förmåga att planera din arbetsvardag med hjälp av en god struktur.

Du trivs i samarbetet med andra och är fokuserad på att vi ska lyckas tillsammans. Du drivs av att skapa goda relationer såväl internt som externt med kunder och samarbetspartners.

Vi vill hitta personer som passar in i Mannersons familjeföretagskultur som utmärks av personligt engagemang, frihet under ansvar samt en härlig gemenskap.
B-körkort är ett krav för tjänsten.

Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-12-10. Du söker tjänsten genom att registrera din meritförteckning och ett personligt brev i vårt rekryteringsverktyg. I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi har för avsikt att vara klara med rekryteringsprocessen före julledigheten.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till marknadschef Cathrin Ferraro på 0708-31 30 45. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emil Linnerman på 0760-21 46 21.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Uthyrare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Uthyrare.

Arbetsledande uthyrare till Vernum Maskin i Linköping

Läs mer Okt 13
Har du ledaregenskaper och vill utvecklas i den rollen?

Vernum Maskin är ett modernt maskinuthyrningsföretag med lång erfarenhet i branschen. Vi erbjuder flexibilitet, hög servicegrad och en modern maskinpark till våra kunder. Vi hyr ut anläggningsmaskiner, byggmaskiner, bodar, fordon och trafikavstängningsmaterial. Vi fortsätter att växa som företag och söker nu dig som vill bidra till vårt team i Linköping!

Din roll

Nu söker vi en framtida ledare till vår depå i Linköping och som gillar att inspirera både kunder och kollegor! Vi erbjuder Dig en utvecklande tjänst i ett familjärt företag där alla medarbetare bidrar till vår gemensamma trivsel.

I ditt arbete som Arbetsledande uthyrare kommer du att få omväxlande arbetsuppgifter, som kan vara både taktiska som praktiska. Du planerar och bemannar veckans uppdrag, du skapar trivsel och struktur för dina kollegor och bidrar till att alla får rätt förutsättningar till att genomföra sina uppgifter. Det innebär att även du bidrar till praktiska moment på depån.

Du tar emot våra kunder, arbetar aktivt med god service och kundnytta och ser till att ingen kund lämnar vår depå utan att få den service de efterfrågar. Vidare så arbetar du med vissa inköp, samarbetar med underentreprenörer och administrerar våra kundordrar från ax till fakturering.

Låter detta som en tjänst för dig?

Om dig

Våra önskemål är att du har ett tekniskt intresse, gärna med både praktiska kunskaper och "know how" kring maskiner. Du har erfarenhet av försäljning, service och en arbetsledande position, förslagsvis inom entreprenad/anläggning eller uthyrning/försäljning.Du har B körkort och skulle du även ha truckkort och BE körkort så är det toppen. Om inte, så ser vi till att du erhåller dessa.

Du är en trygg och pålitlig person som gillar att ta ansvar. Du föregår med gott exempel och vill se andra människor utvecklas. Du har förmågan att växla mellan de större penseldragen (planering och bemanning) till de mindre detaljerna (att ge det lilla extra) för att lyckas i den här rollen.

Är du fortfarande taggad på jobbet?

Om Oss

Som medarbetare hos oss på Vernum kommer du att bli en del av vårt tighta team och vi är specialister på hög servicegrad och tillgänglighet för våra kunder. Vi lever efter mottot "rätt maskin på rätt plats spar tid och ger en bättre arbetsmiljö".Vernum Maskin är ett entreprenörsdrivet företag, med familjär känsla, med verksamhet i Norrköping och Linköping. Vi är måna om varandra och har en fin gemenskap.

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Vernum Maskin.

Sista ansökningsdag är den 15 november. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Bostadsuthyrare till Heimstaden i Linköping

Läs mer Nov 14
Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis det som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos oss på Heimstaden, något för dig!


Till vårt härliga gäng i Linköping söker vi nu en Bostadsuthyrare för att fortsätta skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Tjänsten är placerad i Linköping och i regionen finns ytterligare sex kollegor med samma roll som dig som du arbetar nära.


I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du ansvarar för köhantering, visningar, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, dokumentation samt övrig förekommande administration.


För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finns uppsatta. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten med Heimstaden.


Din profil


Vi söker dig som brinner för service och kundkontakter samt har några års erfarenhet från fastighetsbranschen - gärna inom bostadsuthyrning.


Du är van vid att arbeta i MS Office och tar enkelt till dig nya system. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i fastighetssystemet Vitec blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn och det är därför klart meriterande om du behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav.



Du har en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. 


Heimstaden

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan.


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Driven och teknikintresserad fastighetstekniker till Corem i Linköping

Läs mer Sep 8
Drivs du av varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor? Har du en bakgrund inom fastighetsteknik och vill hitta hem till ett familjärt företag? Då har du hittat rätt! Som fastighetstekniker hos Corem i Linköping välkomnas du med öppna armar till ett sammansvetsat team. Här kommer du att få möjligheten att göra en skillnad varje dag hos dina kunder genom tekniska lösningar och felsökningar. Låter detta som din nya utmaning? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Corem är ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag och de erbjuder dig ett brett arbetsfält där du jobbar långsiktigt och hållbart. Corem har ett långsiktigt perspektiv där de förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till hyresgästerna. Företaget tror på att ta tillvara allas perspektiv och kompetens och de har ett klimat där alla kan fråga vem som helst om hjälp och de hjälps åt att bli bättre, både som individer och tillsammans. Företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där de ger sina medarbetare stort förtroende och eget ansvar.

För Corem är teknik och energi i fastigheter viktiga frågor. För att förstärka kompetensen inom området och nå deras högt uppsatta mål söker de nu fastighetstekniker till Corems driftteam i Linköping. Idag har de ett sammansvetsat driftteam och företaget letar nu efter dig som vill göra gruppen komplett i rollen som fastighetstekniker. Här får du möjligheten att arbeta med breda arbetsuppgifter i olika typer av fastigheter, från kontor till skolor.

För att trivas med tjänsten behöver du tycka att det är roligt och inspirerande att arbeta med mycket sociala kontakter samt skötsel och underhåll av fastigheter. Du gillar utmaningar, är självgående och trivs med att arbeta i team. Till denna tjänst är det extra mediterande om du har en djupare kunskap inom luftbehandlingssystem därtill optimering av fastighetstekniska system.

Du erbjuds
- Ett varierande arbete med många interna och externa samarbeten
- Att bli en del av ett familjär grupp med högt i tak där alla stöttar varandra
- Möjlighet att sitta i ett fint och lokalt kontor i Linköping
- Generösa förmåner med ett stort fokus på friskvård och hälsa

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för serviceanmälan och snabbt kunna hjälpa våra hyresgäster
* Ansvara för tillsyn och skötsel samt reparationer och underhåll i våra fastigheter
* Vara delaktig i drift- och energioptimering samt uppdatering av driftinformation
* Arbeta med mätaravläsningar och tillhörande rapportering
* Delta i budget- och uppföljningsarbete samt säkerställa underhållsplaner


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom fastighetsteknik eller drift av fastigheter
- Har goda kunskaper inom felsökning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då daglig kundkontakt sker på svenska
- Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då kundkontakt kan ske på engelska
- Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Corem Property äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för framtiden. Företaget är idag verksam runtom i Sverige men även i Danmark och New York. Läs mer om företaget på deras hemsida via länken nedan! Om Corem - Corem Property Group

Ansök nu

Bostadsuthyrare till Heimstaden i Linköping

Läs mer Sep 19
Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis det som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos oss på Heimstaden, något för dig!


Till vårt härliga gäng i Linköping söker vi nu en Bostadsuthyrare för att fortsätta skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Tjänsten är placerad i Linköping och i regionen finns ytterligare sex kollegor med samma roll som dig, som du arbetar nära.


I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du ansvarar för köhantering, visningar, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, dokumentation samt övrig förekommande administration.


För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finns uppsatta. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten med Heimstaden.


Din profil


Vi söker dig som brinner för service och kundkontakter samt har några års erfarenhet från fastighetsbranschen - gärna inom bostadsuthyrning.


Du är van vid att arbeta i MS Office och tar enkelt till dig nya system. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i fastighetssystemet Vitec blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn och det är därför klart meriterande om du behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav.



Du har en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. 


Heimstaden

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/


Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan.


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Mannersons Fastighets AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Mannersons Fastighets AB .

Projektingenjör/Projektkoordinator

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Apr 1
Vårt företag växer. Mannersons Fastigheter har en stark ambition att utöka verksamheten med spännande och engagerande fastighetsprojekt där vi kan fortsätta att bidra till stadsutveckling och stadens framtida konkurrenskraft och attraktivitet.

Vi har nu omfattande pågående byggnationer i gång och mer i vår pipeline, både i Linköping, Norrköping och Stockholm. Vi behöver därför förstärkning till vår Affärsutvecklingsorganisation.

I rollen som Projektingenjör/Projektkoordinator hos oss på Mannersons blir du en aktiv del i vår tillväxtresa och att fortsätta stärka vårt varumärke med såväl nöjda hyresgäster och medarbetare som målsättning. Du blir en del av ett stabilt företag med stora visioner som ger dig resurserna som krävs för att du ska kunna göra skillnad på riktigt.

Vi har en öppen företagskultur med fokus på gemenskap och samarbete, vilket har gett oss Sveriges mest nöjda hyresgäster.

Hos oss på Mannersons får du stora möjligheter att styra över ditt eget arbete och förväntas samtidigt bidra aktivt till gemenskapen i vårt stolta team. Du blir en viktig del i vårt långsiktiga hållbarhetsperspektiv med utveckling av vår verksamhet, våra fastigheter och arbetssätt för att möta framtida utmaningar.


Arbetsuppgifter
Vi söker dig som ser dig själv som en engagerad och driven person. Du gillar att ta initiativ och beslut för att skapa processer, rutiner, förbättring och utveckling i ditt och andras arbete.

I rollen som Projektingenjör/Projektkoordinator har du en nyckelroll i teamet och du arbetar som ett övergripande stöd till organisationens projektledare. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för organisationen att leverera enligt uppsatta mål.

Du uppskattar att vara mycket drivande i ditt arbete. Din förmåga att sätta upp tydliga mål för dig och teamet i ditt arbete kommer att vara avgörande för att du och ni ska vara framgångsrika.

I ansvarsområdena ingår framför allt:

Att ansvara för
- projektering och samordning mot konsulter och entreprenörer
- dokumentation och uppföljning
- certifieringar och kontroller

Att vara behjälplig vid
- projektutformning tillsammans med projektledare, kunder och arkitekter
- myndighetskontakter gällande bygg- och marklov samt övriga tillstånd
- kalkylering och upphandling
- budgetuppföljning och tidsplanering
- besiktningar
- utveckling av mallar, rutiner och processer
- risk- och möjlighetshantering


Din profil och dina personliga egenskaper
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom fastigheter/bygg och/eller projektledning med relevant arbetslivserfarenhet från arbete som projektingenjör, projektkoordinator eller från arbete med projektledning eller från liknande roll.

Du har med fördel en god byggteknisk kompetens och gärna installationsteknisk kompetens. Om du har arbetat med energiberäkning och/eller miljöcertifieringar är det meriterande.

Du bör ha god kännedom om byggprocessens olika stadier och kännedom om detaljplaneprocessen.

Vi vill hitta personer som passar in i Mannersons familjeföretagskultur som utmärks av personligt engagemang, frihet under ansvar samt en härlig gemenskap.

I ditt arbete är du analytisk och noggrann och du har en god förmåga att planera din arbetsvardag samt skapa en god struktur.

Du trivs i samarbetet med andra och är fokuserad på att vi ska lyckas tillsammans, genom att skapa goda förutsättningar för samarbete och kommunikation såväl internt som externt med kunder och samarbetspartners.

Du gillar att lära dig nya saker och du använder dina lärdomar till att skapa processer och rutiner för att utveckla arbetet inom organisationen. Du delar gärna med dig av kunskaper till andra och strävar efter ett kontinuerligt kunskaps- och erfarenhetsutbyte i organisationen.

Du har ett genuint intresse för fastigheter och du vill arbeta i en verksamhet som vill ta till vara varje fastighets unika förutsättningar med kvalitet, utveckling och långsiktighet i fokus.

För tjänsten är det krav på B-körkort.


Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-05-02. Du söker tjänsten genom att registrera din meritförteckning och ett personligt brev i vårt rekryteringsverktyg.

I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till vår affärsutvecklingschef Christian Carlsson på 013-35 75 90.

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emil Linnerman på 0760-21 46 21.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetsskötare till Mannersons Fastigheter

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Dec 17
Mannersons har under drygt 130 år varit en del av Linköpings utveckling. Idag äger vi 57 fastigheter som innehåller både lokaler och lägenheter. Fastighetsbeståndet är koncentrerat till attraktiva lägen i Linköping och Motala samt nyproduktion i Norrköping och Stockholm.

Verksamheten präglas av en vilja att bidra till stadsutveckling och stadens framtida konkurrenskraft och attraktivitet. Detta sker genom en kontinuerlig och hög investeringstakt i befintliga fastigheter, marknadsledande kundservice samt ett aktivt deltagande i lokala och regionala utvecklingsfrågor.

Rollen som fastighetsskötare hos oss på Mannersons innebär att du ingår i en grupp som tillsammans verkar för att öka trivsel och trygghet för våra hyresgäster. Du ansvarar för den dagliga kontakten med våra hyresgäster, driften, skötseln och servicen på fastigheterna. Rollen innebär att du kommer att ha många kontaktytor och ett omväxlande arbete.

Hos oss på Mannersons får du stora möjligheter att styra över ditt eget arbete och förväntas samtidigt bidra aktivt till gemenskapen i vårt stolta team. Du blir en viktig del i vårt långsiktiga hållbarhetsperspektiv med utveckling av vår verksamhet, våra fastigheter och arbetssätt för att möta framtida utmaningar.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna för rollen som fastighetsskötare ingår framför allt:
- kontakt och samarbete med entreprenörer
- inre och yttre skötsel samt underhåll
- att komma med förslag på förbättringsåtgärder på fastigheterna
- löpande kontroll och service samt optimering av ventilationsanläggningar och undercentraler
- beredskapsarbete vintertid

I inre skötsel ingår exempelvis städning och kontroller av utrymmen samt att hantera de åtgärder som krävs i fastigheterna.
I yttre skötsel ingår exempelvis utvändig städning, snöröjning, gräsklippning och kontroller av utvändiga utrymmen samt att hantera de åtgärder som krävs.
Du hanterar även felanmälningar och reparationer.

Din profil och dina personliga egenskaper
Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet som fastighetsskötare inom bostad och/eller mot kontorslokaler. Det är meriterande om du har en utbildning inom fastighetsområdet.

Vi vill hitta personer som passar in i Mannersons familjeföretagskultur som utmärks av personligt engagemang, frihet under ansvar samt en härlig gemenskap.

Vi söker dig som är initiativrik och som är praktiskt lagd. I ditt arbete är du analytisk och noggrann och du har en god förmåga att planera din arbetsvardag samt skapa en god struktur.

Du trivs i samarbetet med andra och är fokuserad på att vi ska lyckas tillsammans. Du drivs av att skapa goda relationer såväl internt som externt med kunder och samarbetspartners.

Du har ett stort tekniskt intresse och ett driv i att fortsätta utvecklas i ditt arbete.
B-körkort är ett krav för tjänsten.

Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-01-31. Du söker tjänsten genom att registrera din meritförteckning och ett personligt brev i vårt rekryteringsverktyg. I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till förvaltningschef Marie Rydin på 013-35 75 90. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emil Linnerman på 0760-21 46 21.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektstöd Projektering

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Dec 8
Vårt företag växer. Mannersons Fastigheter har en stark ambition att utöka verksamheten med spännande och engagerande fastighetsprojekt där vi kan fortsätta att bidra till stadsutveckling och stadens framtida konkurrenskraft och attraktivitet.

Vi har nu omfattande pågående byggnationer i gång och mer i vår pipeline, både i Linköping, Norrköping och Stockholm. Vi behöver därför förstärkning till vår Affärsutvecklingsorganisation.

I rollen som Projektstöd Projektering hos oss på Mannersons blir du en aktiv del i vår tillväxtresa och att fortsätta stärka vårt varumärke med såväl nöjda hyresgäster och medarbetare som målsättning. Du blir en del av ett stabilt företag med stora visioner som ger dig resurserna som krävs för att du ska kunna göra skillnad på riktigt.

Vi har en öppen företagskultur med fokus på gemenskap och samarbete, vilket har gett oss Sveriges mest nöjda hyresgäster.

Hos oss på Mannersons får du stora möjligheter att styra över ditt eget arbete och förväntas samtidigt bidra aktivt till gemenskapen i vårt stolta team. Du blir en viktig del i vårt långsiktiga hållbarhetsperspektiv med utveckling av vår verksamhet, våra fastigheter och arbetssätt för att möta framtida utmaningar.


Arbetsuppgifter
I rollen som Projektstöd Projektering arbetar du som ett övergripande stöd till organisationens projektledare.

I ansvarsområdena ingår framför allt:

Att ansvara för:
- projektering och samordning mot konsulter och entreprenörer
- dokumentation och uppföljning
- certifieringar och kontroller

Att vara behjälplig vid:
- projektutformning tillsammans med projektledare, kunder och arkitekter
- myndighetskontakter gällande bygg- och marklov samt övriga tillstånd
- kalkylering och upphandling
- budgetuppföljning och tidsplanering
- besiktningar
- utveckling av mallar, rutiner och processer
- risk- och möjlighetshantering


Din profil och dina personliga egenskaper
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom fastigheter/bygg och/eller projektledning med relevant arbetslivserfarenhet från arbete som projektstöd eller från arbete med projektledning eller från liknande roll.

Du har med fördel en god byggteknisk kompetens och gärna installationsteknisk kompetens. Om du har arbetat med energiberäkning och/eller miljöcertifieringar är det meriterande.

Du bör ha god kännedom om byggprocessens olika stadier och kännedom om detaljplaneprocessen.

Vi vill hitta personer som passar in i Mannersons familjeföretagskultur som utmärks av personligt engagemang, frihet under ansvar samt en härlig gemenskap.

I ditt arbete är du analytisk och noggrann och du har en god förmåga att planera din arbetsvardag samt skapa en god struktur.

Du trivs i samarbetet med andra och är fokuserad på att vi ska lyckas tillsammans, genom att skapa goda förutsättningar för samarbete och kommunikation såväl internt som externt med kunder och samarbetspartners.

Du gillar att lära dig nya saker och du använder dina lärdomar till att skapa processer och rutiner för att utveckla arbetet inom organisationen. Du delar gärna med dig av kunskaper till andra och strävar efter ett kontinuerligt kunskaps- och erfarenhetsutbyte i organisationen.

Du har ett genuint intresse för fastigheter och du vill arbeta i en verksamhet som vill ta till vara varje fastighets unika förutsättningar med kvalitet, utveckling och långsiktighet i fokus.

För tjänsten är det krav på B-körkort.


Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-01-10. Du söker tjänsten genom att registrera din meritförteckning och ett personligt brev i vårt rekryteringsverktyg.

I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till vår affärsutvecklingschef Christian Carlsson på 013-35 75 90.

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emil Linnerman på 0760-21 46 21.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Förvaltare - Engagerad och driven förvaltare till Mannersons Fastigheter

Fastighetsförvaltare
Läs mer Nov 22
Mannersons har under drygt 130 år varit en del av Linköpings utveckling och vi förvaltar idag cirka 60 fastigheter som innehåller både lokaler och lägenheter. Fastighetsbeståndet är koncentrerat till attraktiva lägen i Linköping, Norrköping och Motala samt omfattande nyproduktionsprojekt i Linköping, Norrköping och Stockholm.

Verksamheten präglas av en vilja att bidra till stadsutveckling och stadens framtida konkurrenskraft och attraktivitet. Detta sker genom en kontinuerlig och hög investeringstakt i befintliga fastigheter, marknadsledande kundservice samt ett aktivt deltagande i lokala och regionala utvecklingsfrågor.

Rollen som förvaltare hos oss på Mannersons innebär att du är en aktiv del i vår tillväxtresa mot att fortsätta stärka vårt varumärke med såväl nöjda kunder som medarbetare som målsättning.

Du blir en viktig del i att fortsätta utveckla vår verksamhet, våra fastigheter och arbetssätt för att möta framtida utmaningar.

Hos Mannersons får du stora möjligheter att styra över ditt eget arbete och förväntas samtidigt bidra aktivt till gemenskapen i vårt stolta team.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna för rollen som förvaltare ingår framför allt:

- att projektleda ombyggnationer av lägenheter, återställande i samband med skador och övriga mindre löpande projekt, ex lokalanpassningar
- att ansvara för drifts- och serviceavtal, inkl. upphandling
- att vara delaktig i budgetarbete, underhållsplaner, kalkyler och analys
- att ansvara för försäkringar, skadehantering och försäkringsärenden
- att ansvara för jourhantering

I rollen som förvaltare ansvarar du för att vårda våra goda relationer med våra hyresgäster. Du arbetar i nära relation med våra entreprenörer och även internt med våra andra avdelningar för att fortsätta ge våra hyresgäster Sveriges bästa kundservice.


Din profil och dina personliga egenskaper
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom fastigheter och med relevant arbetslivserfarenhet som fastighetsförvaltare eller liknande roll.

Vi vill hitta personer som passar in i Mannersons familjeföretagarkultur och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som är initiativrik och som gillar att vara en aktiv del i beslut och aktiviteter, där du också gillar driva på och följa upp arbetet. I ditt arbete är du analytisk och noggrann och du har en god förmåga att planera din arbetsvardag samt skapa en god struktur.

Du trivs i samarbetet med andra och är fokuserad på att vi ska lyckas tillsammans, genom att skapa goda förutsättningar för samarbete såväl internt som externt med kunder och samarbetspartners.

Du har en stor teknisk kunskap, ett stort tekniskt intresse och ett driv i att fortsätta utvecklas i din profession. Vidare delar du gärna med dig av kunskaper till andra och strävar efter ett kontinuerligt kunskaps- och erfarenhetsutbyte i organisationen.

Du har ett genuint intresse för fastigheter och du vill arbeta i en verksamhet som vill ta till vara varje fastighets unika förutsättningar med kvalitet, utveckling och långsiktighet i fokus.

För tjänsten är det krav på B-körkort.

Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-12-20. Du söker tjänsten genom att registrera din meritförteckning och ett personligt brev i vårt rekryteringsverktyg.

I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till vår förvaltningschef Marie Rydin på 013-35 75 90. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emil Linnerman på 0760-21 46 21.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Förvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Nov 22
Mannersons har under drygt 130 år varit en del av Linköpings utveckling och vi förvaltar idag cirka 60 fastigheter som innehåller både lokaler och lägenheter. Fastighetsbeståndet är koncentrerat till attraktiva lägen i Linköping, Norrköping och Motala samt omfattande nyproduktionsprojekt i Linköping, Norrköping och Stockholm.

Verksamheten präglas av en vilja att bidra till stadsutveckling och stadens framtida konkurrenskraft och attraktivitet. Detta sker genom en kontinuerlig och hög investeringstakt i befintliga fastigheter, marknadsledande kundservice samt ett aktivt deltagande i lokala och regionala utvecklingsfrågor.

Rollen som förvaltare hos oss på Mannersons innebär att du är en aktiv del i vår tillväxtresa mot att fortsätta stärka vårt varumärke med såväl nöjda kunder som medarbetare som målsättning.

Du blir en viktig del i att fortsätta utveckla vår verksamhet, våra fastigheter och arbetssätt för att möta framtida utmaningar.

Hos Mannersons får du stora möjligheter att styra över ditt eget arbete och förväntas samtidigt bidra aktivt till gemenskapen i vårt stolta team.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna för rollen som förvaltare ingår framför allt:

- att projektleda ombyggnationer av lägenheter, återställande i samband med skador och övriga mindre löpande projekt, ex lokalanpassningar
- att ansvara för drifts- och serviceavtal, inkl. upphandling
- att vara delaktig i budgetarbete, underhållsplaner, kalkyler och analys
- att ansvara för försäkringar, skadehantering och försäkringsärenden
- att ansvara för jourhantering

I rollen som förvaltare ansvarar du för att vårda våra goda relationer med våra hyresgäster. Du arbetar i nära relation med våra entreprenörer och även internt med våra andra avdelningar för att fortsätta ge våra hyresgäster Sveriges bästa kundservice.


Din profil och dina personliga egenskaper
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom fastigheter och med relevant arbetslivserfarenhet som fastighetsförvaltare eller liknande roll.

Vi vill hitta personer som passar in i Mannersons familjeföretagarkultur och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som är initiativrik och som gillar att vara en aktiv del i beslut och aktiviteter, där du också gillar driva på och följa upp arbetet. I ditt arbete är du analytisk och noggrann och du har en god förmåga att planera din arbetsvardag samt skapa en god struktur.

Du trivs i samarbetet med andra och är fokuserad på att vi ska lyckas tillsammans, genom att skapa goda förutsättningar för samarbete såväl internt som externt med kunder och samarbetspartners.

Du har en stor teknisk kunskap, ett stort tekniskt intresse och ett driv i att fortsätta utvecklas i din profession. Vidare delar du gärna med dig av kunskaper till andra och strävar efter ett kontinuerligt kunskaps- och erfarenhetsutbyte i organisationen.

Du har ett genuint intresse för fastigheter och du vill arbeta i en verksamhet som vill ta till vara varje fastighets unika förutsättningar med kvalitet, utveckling och långsiktighet i fokus.

För tjänsten är det krav på B-körkort.

Information och ansökan
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-12-20. Du söker tjänsten genom att registrera din meritförteckning och ett personligt brev i vårt rekryteringsverktyg.

I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till vår förvaltningschef Marie Rydin på 013-35 75 90. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emil Linnerman på 0760-21 46 21.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu