Linköping: Administratör till Förskola - Sturefors/Bestorp/Brokind

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Förskola - Sturefors/Bestorp/Brokind i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Att vara administratör hos oss innebär att vara ett stöd till ledningen och verksamheten. Du kommer att ha daglig kontakt och ge service till rektor, biträdande rektorer, medarbetare, barn och vårdnadshavare.

Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter såsom personal- och löneadministration, administration kring barngrupper, ekonomi, inköp och fakturahantering. De administrativa system som används är Heroma, Unit4, W3D3, Timecare och IST. Arbetsuppgifterna utförs med olika administrativa verktyg, i uppdraget ingår också att ge god service. Du kommer att ingå i ett administrativt nätverk där det finns möjlighet att utbyta erfarenheter, få information och kompetensutveckling riktad mot din yrkesgrupp. 

Din arbetsplats
Förskolorna i området i Sturefors, Bestorp och Brokind består av sju förskolor i nära anslutning till naturen. Vår vision: Att varje barn ska lyckas!

Engagemang, kompetens, arbetsglädje är våra ledord!

I området arbetar engagerade och stolta medarbetare med erfarenhet och kompetens. Vi arbetar utifrån läroplanen för förskolan och fokusområde det här utbildningsåret är språkutveckling. Gemensamt tema för förskoleområdet är “Djur och Natur”. Vi satsar på att utveckla förskolornas lek och lärmiljöer för en likvärdighet och ett lustfyllt lärande.

Till vårt område söker vi nu en administratör. I uppdraget har du nära samarbete med rektor, biträdande rektorer och bemanningsadministratör, tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för barn och personal i vårt område.

Du som söker
Vi söker dig som har gymnasial utbildning. Erfarenhet av arbete med löne-, ekonomi- och/eller personaladministration är meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska språket då det är en förutsättning för att kunna utföra förekommande dokumentation och kommunikation med andra.

Som person söker vi dig som är trygg, stabil och har driv. Du arbetar självständigt och strukturerat och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta deadlines. Du har god serviceförmåga och kan se de behov som finns inom det administrativa uppdraget. Samarbetar bra med andra och kommunicerar på ett tydligt och positivt sätt. Du har förmåga att anpassa dig till ändrade förutsättningar, du tar också ansvar för ditt uppdrag och är kvalitetsmedveten.

Övrig information
Tillträde: 2024-02-01 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 12150

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev.

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Linköping som Administrativ assistent.

Affärsstöd på deltid till A-hub Östergötland!

Läs mer Okt 19
Är du student och söker en flexibel deltidstjänst inom ett expansivt bolag med kollegor som uppmuntrar, firar och har roligt längs vägen? Då kan det vara just dig vi söker!

OM OSS
A-hub öppnade i Linköping för cirka två år sedan och har sedan dess haft en spännande och utvecklande tid som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag. Under uppstarten har vi inlett flertalet stora kundsamarbeten och bidragit till att många kandidater fått möjligheten att ta sig an nya utmaningar och växa i karriären hos våra kunder.

Vi har över 35 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland. Tillsammans har vi haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat med mycket goda resultat.

Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig - att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft!

OM TJÄNSTEN
Vi söker dig som vill ha en flexibel deltidstjänst att bygga upp din arbetslivserfarenhet med under studietiden. Du kommer agera affärsstöd till vår innesäljsfunktion och främst arbeta med prospektering och affärsadministration. Dina arbetsuppgifter är främst kopplade till vårt CRM-system.

A-hub är en medarbetaranpassad arbetsgivare för dig som är målinriktad och gillar att vara med och påverka i en flexibel samt entreprenöriell miljö. Vi erbjuder frihet under ansvar och självklart stort förtroende. Du kommer att vara med på en häftig tillväxtresa där du får vara med och göra skillnad!

VEM ÄR DU?

Vi tror starkt på mänskliga drivkrafter och ambition. Med det sagt vill vi ändå att du studerar på högskola/universitet samt har:

- Ett öga för struktur, du tycker om att ha ordning och reda

- Förmågan att motivera dig själv och arbeta självständigt

- Nyfikenhet och en positiv inställning till nya utmaningar

- Engagemang och en analytisk ådra, samt är initiativtagande och pålitlig

För ett gott samarbete tror vi att du har förmågan och viljan att överträffa förväntningar. Du vill jobba med likasinnade kollegor som uppmuntrar i stället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen!

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Cirka 4-8 timmar/vecka eller enligt överenskommelse

Placering: Linköping

Lön: Timbaserad

Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör med språkkompetens - Danska

Läs mer Nov 2
Pratar du god flytande danska och gillar administration samt kan börja inom kort för ett nytt spännande uppdrag? Titta då vidare i annonsen och se om du finner dig själv i beskrivningen.

Din roll

Du kommer ha en varierande roll där du hjälper till med teknisk administration av felanmälda produkter som kommer från slutkund.
Produkterna är nyare och varierande och till stor del värmepumpar, TV, vitvaror och el cyklar som är högst 3 år gamla och går på garanti samt köpta utökade garantier av kund.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Produkt och ärenderegistrering
* Administrera ärendet och det fortlöpande arbetet kring varje produkt.
* Beställa reservdelar
* Kontakt med underleverantörer och viss kontakt med kunder
* Analys och validering av felkoder på produkten
* Traditionella administrationsuppgifter

För rätt person erbjuder tjänsten ett utmanande, utvecklande och variationsfyllt arbete där man kan fylla på med arbete beroende på teknisk och ett generellt intresse.

Din profil
Vi söker dig som pratar god danska och tycker om när det är mycket på gång, du är driven, initiativtagande och effektiv i ditt sätt att arbeta. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra, och är positiv och nyfiken.

Du har som lägst gymnasieutbildning. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta med siffror och dokumentation, samt att du har goda kunskaper i MS Office-paketet.

Tidigare erfarenhet från affärssystem eller ärendesystem är ett plus, men inte ett krav. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom närliggande områden (t.ex. administration, handläggning eller liknande tjänst/bransch)
Vidare pratar du bra Engelska och Svenska då slutkunderna finns i Norden i samtliga länder men ditt huvudsakliga arbete sker mot Danmark och därav söker vi dig som har goda kunskaper i Danska vilket är ett krav i tjänsten.

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan!

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Office Coordinator: bli vår kontorshjälte!

Läs mer Nov 20
Söker du efter en deltidstjänst som inte bara passar perfekt med dina övriga åtaganden och intressen, utan som också ger dig en varierad och engagerande arbetsmiljö? Är du en social och entusiastisk person som älskar att skapa struktur samt koordinera och hantera olika administrativa utmaningar i en dynamisk techmiljö? Gör dig då redo att bli en värdefull del av Epishines spännande resa i rollen som vår Office Coordinator!

Om Epishine
Epishine är ett svenskt företag med inriktning på hållbarhet vars teknologi använder inomhusljus för att energiförsörja elektronik. På Epishine främjar vi en kultur av samarbete, kreativitet och nytänkande där vi uppmuntrar våra medarbetare att utmana status quo och driva innovation. Nu växer Epishine och vi söker därför fler drivna talanger som vill växa och utvecklas tillsammans med oss. Gå till www.epishine.com (http://www.epishine.com/) för att läsa mer om Epishine och vår vision.

Vad kommer du att bidra med?
Som Office Coordinator kommer du ha en stödjande roll som möjliggör framgång i alla Epishines team. Du är hjälten som gör vårt nyrenoverade kontor i Linköping till en plats där arbetsglädje och effektivitet går hand i hand. Din viktigaste uppgift? Att se till att vårt kontor fungerar som en välsmord maskin där våra medarbetare vill hänga för att umgås och samarbeta med varandra. Du kommer vara det centrala navet för interna förfrågningar och behov som uppstår; det kan vara allt från att boka företagsevenemang till att fixa en trasig kaffemaskin - inget problem är för stort eller för smått för dig, du löser dem alla med ett leende. Utöver detta kommer du ha ansvar för att sköta allt det dagliga som hör till kontoret, såsom att ta emot och sortera inkommande post och paket, scanna och hantera fakturor, hantera kvitton, säkerställa att förbrukningsmaterial finns på plats och allt därtill.

Vi söker dig som vill arbeta deltid på 50% på vårt kontor i Tornby, Linköping. För rätt person är vi även öppna för andra deltidslösningar.

Vem söker vi?
Då rollen som Office Coordinator på Epishine innehåller breda arbetsuppgifter är det av vikt att du är en flexibel och prestigelös person som gärna utför de arbetsuppgifter som situationen kräver. Du är pålitlig och lägger vikt vid att göra det som du tagit dig an, samtidigt som du är en proaktiv kommunikatör som tar hjälp av dina kollegor vid behov. Utöver detta är du en strukturerad person som har ordning och reda och har en förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du engagerad med en stark vilja att hjälpa andra. Slutligen ser vi att du är en social person som är nyfiken på andra människor och du sprider din positiva energi till dem runt omkring dig.

Utöver dig som person ser vi också att du har erfarenhet av att arbeta administrativt i en liknande koordinerande roll i en dynamisk techmiljö. Du har god datorvana och du är bekväm i Office-paketet. Då Epishines medarbetare utgörs av personer från olika delar av världen är det av vikt att du, utöver svenska, kan kommunicera bekvämt på engelska i både skrift och tal.

Varför ska du jobba på just Epishine?
Vi erbjuder dig en möjlighet att bli del av en spännande resa och chansen att bidra till en mer hållbar planet. Som ett snabbt växande scale-up kommer det finnas stora möjligheter för dig att utvecklas såväl personligt som kompetensmässigt och du kommer ha engagerade kollegor som stöd. På Epishine kommer du vara del av en mångkulturell företagskultur där samarbete, innovation och hållbarhet är i fokus. Utöver detta får du en trygg anställning med kollektivavtalade försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om du delar vår passion för hållbarhet och vill vara en del av ett team som driver förändring, då är Epishine rätt plats för dig!


Ansökningsprocess
Lockar den här tjänsten dig? Vi genomför löpande urval så sök till tjänsten redan idag om du är intresserad! Startdatum är flexibelt, men gärna så fort som möjligt om vi får välja.

I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och i processen genomför vi därför personlighets- och logiktester.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu

Bemanningsadministratör till förskolor T1/Vasastaden

Läs mer Nov 29
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Att vara bemanningsadministratör hos oss innebär att vara ett stöd till ledningen och framförallt till våra verksamheter. Du kommer att ha daglig kontakt och ge service till chefer och medarbetare på våra förskolor. Detta kommer ske både via telefon och e-post men också genom besök i verksamheterna för att lära känna verksamheterna, pedagogerna, den digitala strukturen samt pågående säkerhetsarbete. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter såsom schemaläggning, daglig bemanning, ansvar för IKT samt del i säkerhetsarbetet för våra förskolor och omsorg på kvällar, nätter och helger. Den dagliga bemanningen kommer kräva din närvaro från ca kl. 07.00 på morgonen där du ansvarar för att se över och eventuellt omfördela personal mellan förskolorna i området. Alla som arbetar i förskolan jobbar #förvarjebarn, genom att bidra till fokus på kärnverksamheten, ett professionellt förhållningssätt samt långsiktighet och uthållighet.

Du kommer i huvudsak att arbeta med schemaläggning och samplanering där du vid behov fördelar om personal mellan våra olika förskolor. Vidare kommer du arbeta med olika administrativa system och fungera som en länk mellan förskolorna och biträdande rektor där du ansvarar för schemaläggning och samplanering. Du kommer också ha det övergripande ansvaret för IKT-lösningarna i området vilket bland annat innebär att hålla digital utrustning fungerande, ha kontakt med LKdata samt arbeta för att våra medarbetare har den kompetens som krävs för att använda våra digitala system och stötta i dagliga frågor om system och utrustning. Som säkerhetsombud har du bland annat till uppgift att stödja cheferna att samordna, dokumentera och följa upp säkerhets- och brandskyddsarbete.

Vi söker nu en bemanningsadministratör på en tidsbegränsad anställning.  

Din arbetsplats
Våra förskolor ligger i områdena T1 och Vasastaden med behändigt gång- eller cykelavstånd från vår expedition som i dagsläget är belägen på Brunnsgatan 10. På expeditionen sitter vårt team som med våra olika roller tillsammans leder Förskolor T1/Vasastaden. Teamet består av rektor, tre biträdande rektorer, en specialpedagog, en administratör. Samarbetet med de tre biträdande rektorerna och vår administratör kommer att bli viktigt i din roll som bemanningsadministratör hos oss. Förskolor T1/Vasastaden har i dagsläget sammanlagt 7 förskolor samt en verksamhet med omsorg på kvällar, nätter och helger. Våra förskolor är olika stora och med olika många anställda men sammanlagt har vi ca 90 fantastiska medarbetare.

Du som söker
Vi söker dig som har gymnasial utbildning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med schemaläggning och bemanningsplanering ses det som meriterande. Vi ser det också som meriterande med erfarenhet av digitala system och vi ser gärna att du arbetat i systemen Google Drive, Infomentor, MDM/VPA och/eller Timecare. Har du erfarenhet av arbete inom förskola ses det som meriterande.Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska språket då det är en förutsättning för att kunna utföra förekommande dokumentation och kommunikation med andra.


Som person söker vi dig som är professionell och trygg samt har självinsikt. Att arbeta bra med andra människor kommer naturligt för dig där du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vi ser även att du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande och att du har ett prestigelöst förhållningssätt som skapar goda relationer samt att du kommunicerar på ett tydligt sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du ser helheten och det större perspektivet.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: 2023.01.08, eller enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2024.07.31

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1 

Ref. nr: 12241

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Linköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Linköping från Linköpings kommun .

Sommarjobb och timvikariat inom stöd, vård och omsorg

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Nov 27
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb?

Vi kan erbjuda dig ett varierande arbete i någon av våra verksamheter inom äldreomsorg, LSS och Råd & Stöd. Du kommer bidra till att skapa bra dagar tillsammans för de medborgare i behov av stöd eller hjälp. Ingen dag är den andra lik. I huvudsak består arbetet av att erbjuda och motivera till olika aktiviteter, social gemenskap och en meningsfull sysselsättning. I ditt arbete ingår att följa med på promenader och ordna fritidsaktiviteter. Målet är att bidra till ett så självständigt liv som möjligt.  

Du kommer att utföra och stötta vid vardagssysslor såsom att diska, tvätta, laga enklare mat, städa och utföra enklare ärenden. Du kommer även hjälpa till med personlig omvårdnad, vilket innebär att stötta vid på- och avklädning, duschning och toalettbesök. Du blir introducerad till verksamheten och till arbetsuppgifterna genom att gå bredvid ordinarie personal under ett antal introduktionspass samt genomföra en digital introduktionsutbildning. Efter genomförd utbildning i medicindelegering ingår även att ge färdigpackad medicin.

Som timvikarie har du möjlighet att jobba dagtid, kvällstid, helger, vaken natt och sovande jour. Sommarperioden pågår mellan v.25-32, men vi har behov av timvikarier även under våren.

Din arbetsplats
Vi har över 100 olika verksamheter och är drygt 2500 medarbetare som dagligen förbättrar och underlättar vardagen för våra medborgare. Var vill du bidra och samtidigt samla lärorik erfarenhet?

Inom Äldreomsorg arbetar vi med att stötta och vårda äldre individer. Du fungerar som en hjälp för den enskilde i vardagen, där syftet är att stödja personens individuella förmågor. Du arbetar på något av våra vårdboenden, korttidsboenden, inom hemtjänsten eller på dagverksamheter.

Inom LSS Funktionsstöd stöttar vi barn eller vuxna som har intellektuell funktionsnedsättning, autismspektrumtillstånd, förvärvade hjärnskador eller andra omfattande funktionshinder. Vi erbjuder arbete på bland annat gruppbostad, servicebostad, korttidsboende för barn eller vuxna, fritidshem för barn/ungdomar med LSS-beslut och inom personlig assistans.

Inom Råd & Stöd erbjuder vi arbete inom socialpsykiatrin på våra stödboenden, träningsboenden och inom boendestöd. Vi har även stödboenden och HVB-hem för unga. Vi stöttar både äldre och unga vuxna med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsvariationer samt personer med missbruk och social problematik. 

Du som söker

Vi söker dig som lägst har en påbörjad eller slutförd svensk gymnasieutbildning alternativt avslutad och godkänd SFI C. För att arbeta hos oss behöver du vara minst 18 år med hänsyn till de uppgifter som ingår i arbetet. Du behöver även kunna utföra personlig omvårdnad av alla brukare. 

Det är meriterande om din utbildning är inom barn- och fritid eller vård- och omsorg. Alternativt en YH-eller universitetsutbildning inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska, läkare, logoped eller fysioterapeut. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet från arbetslivet i form av praktik eller betalt arbete. 

Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär det är krav på att du har en god förmåga att kunna kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Vi vill att du har god datorvana då arbetet till viss del innebär digital dokumentation.

I vissa verksamheter krävs det att du kan cykla och andra verksamheter kräver att du har körkort. För vissa verksamheter kan det även vara fördelaktigt att ha tillgång till egen bil.

Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du arbetar även bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är också viktigt att du har en empatisk förmåga som innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation. 

Välkommen med din ansökan!


Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta leanlinkjobb@linkoping.se för att få hjälp. 

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 

Sysselsättningsgrad: Varierande

Ref. nr: 12057

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Sommarvikariat inom ekonomiskt bistånd

Socialsekreterare
Läs mer Dec 4
Nytt
Tjänsten är placerad inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi stärker möjligheterna för Linköpingsbor som är beroende av ekonomiskt bistånd, att bli självförsörjande och självständiga. Vi bidrar också med kompetensförsörjning till Linköpings kommun och näringsliv.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Mottagningen, Integration och Arbetsliv och försörjning 1-3 söker nu sommarvikarier till sommaren 2024. Detta är en unik möjlighet för dig som vill få erfarenhet inom myndighetsutövning.

Sommarvikarier arbetar i första hand med att handlägga ansökningar om ekonomiskt bistånd och ha klientkontakt när ordinarie personal är på semester.

Sommarvikariatet är förlagd under perioden juni till augusti under 7-9 veckor. Möjligheten till ledigheter under den här tiden är begränsad. I vissa fall erbjuder vi även timvikariat redan under våren 2024, med introduktion och arbete på någon av avdelningens enheter.

Din arbetsplats
Inom avdelning Arbetsliv och försörjning bedrivs handläggning av ärenden gällande ekonomiskt bistånd på 5 enheter med olika inriktning. Enheterna leds av respektive enhetschef och på enheterna finns enhetssamordnare som sköter det operativa arbetet. 

Inom Arbetsliv och Försörjning finns enheterna


• Mottagning
• Integration
• Kompletterande insatser  
• Arbetsliv och Försörjning 1-3 (ekonomisk bistånd)
• Arbetsliv och Försörjning 4-5 (arbetsmarknad)

Inom enheterna handlägger vi ansökningar om ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt utreder bakomliggande orsaker och eventuella hinder för egenförsörjning. Mottagningen utreder biståndsbehov hos nya ärenden. Integration utreder både nya ärenden och ärenden i behov av löpande bistånd samt ansvarar även för mottagandet av nyanlända. Arbetsliv och Försörjning 1-3 utreder ärenden med löpande bistånd. Målet inom alla enheter är att individen så snart som möjligt ska bli självförsörjande. Arbetet bedrivs utifrån en helhetssyn där insatser planeras tillsammans med andra samverkanspartners.

Du som söker
Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetenskaplig examen, är socionomstuderande eller studerar annan beteendevetenskaplig utbildning. Dokumenterad utbildning i socialrätt samt erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är meriterande. Har du annan erfarenhet från myndighetsutövning och myndighetsdokumentation, gärna i Lifecare är det meriterande. För tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då arbetet innebär kontakt med myndigheter och dokumentation.

Arbetsuppgifterna förutsätter förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du initierar arbetsuppgifter på egen hand inom ditt ansvarsområde.

Du har välgrundade värderingar och har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du kan hantera stressiga situationer och behåller fokus på uppgiften samt kan ta snabba beslut. Du är trygg och har god självinsikt samt förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter.  

I den här rekryteringsprocessen använder vi oss utav videofrågor som en del av vår bedömning.

Intervjuer kommer att påbörjas v 2. 

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 20-25

Ref. nr: 11832

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Stödassistent till gruppbostad

Stödassistent
Läs mer Dec 5
Nytt
Tjänsten är placerad inom förvaltningen Leanlink som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt med vård, stöd och omsorg, för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
I rollen som stödassistent arbetar du med personer med fysiska, psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Du arbetar tillsammans med individen utifrån dennes behov och tillsammans skapar ni en meningsfull vardag  där ledord är självständighet och delaktighet. Dina arbetsuppgifter innebär att du ger stöd i såväl vardagsliv som fritidsliv, personlig omvårdnad, hälsa och funktionsförmåga. Du ger pedagogiskt stöd och arbetar medvetet för att individen ska använda och utveckla sina förmågor så självständigt som möjligt. I arbetet ingår också att du är länken till samhället där du kan behöva hjälpa till i kommunikationen med bland annat myndigheter och sjukvård. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår att du städar, tvättar, gör inköp samt  hanterar mediciner. 

Vi arbetar med IBIC (individens behov i centrum) vilket innebär att du har individens behov i fokus. Du är kontaktman och ansvarar för att tillsammans med den enskilde strukturera och planera dennes vardag samt att ni tillsammans utformar insatserna som ges. Omfattningen av insatserna och innehåll utgår alltid från den enskildes behov och mående och upprättas via en genomförandeplan. Du ansvarar för att uppdatera och revidera genomförandeplanen och hålla den aktuell. I arbetet ingår också att du dokumenterar och journalför i systemet Treserva. Som kontaktman har du också en nära kontakt med närstående och andra externa parter.

Du arbetar såväl självständigt och i team, i bostaden, i den dagliga verksamheten eller annan plats där individen vistas. 

Din arbetsplats
Är du vår nya kollega som vill skapa bra dagar tillsammans med oss? Som en del i det fortsatta förbättringsarbetet och för att nå nya höjder söker vi nu engagerade och handlingskraftiga stödassistenter till Jungfrubergsvägen i södra Linköping. 

Jungfrubergsvägen ligger vackert beläget i Jakobsdal med närhet till natursköna promenadstråk och Ekholmen centrum. Hit åker du lika enkelt med kollektivtrafiken som med bil eller cykel. Boendet består av två stycken olika våningar där det bor 4 st brukare på varje våning. Målgruppen är vuxna personer med funktionsnedsättning, autism, och varierande omvårdnadsbehov. 

Jungfrubergsvägen är en Boda-enhet vilket innebär att du både arbetar i de boendes hemmiljö men även i daglig verksamhet. Den dagliga verksamheten är anpassad utifrån individens behov och önskemål och kan vara aktivitetsinriktad men även bestå av praktiskt utomhusarbete. Exempelvis finns ett växthus på boendets innergård där möjlighet finns till odling.

Du som söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta inom stöd, vård och omsorg samt en godkänd slutförd gymnasieutbildning. Har du en utbildning inom vård och omsorg ser vi det som meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av individer med intellektuell och/eller fysisk funktionsnedsättning samt erfarenhet av aktivitet och daglig verksamhet. Då vi arbetar utifrån PBS, positivt beteende stöd, är det en fördel med kunskaper om PBS. Brukarna har begränsningar i den verbala kommunikationen därför är det även önskvärt med kunskap inom alternativ kompletterande kommunikation. Då visst utåtagerande beteende förekommer är det även önskvärt om du har erfarenhet av detta.

Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att det är ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Du har förmåga att använda digitala verktyg i ditt arbete och det är meriterande om du  har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem och har arbetat utifrån IBIC.

Vid många aktiviteter i verksamheten används vår minibuss, det är därför önskvärt om du har B-körkort för manuell växellåda.  

Som person är det viktigt att du är intresserad av människor. Du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du arbetar även bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är även viktigt att du har en empatisk förmåga och kan sätta dig in i andras perspektiv och situation.  

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 70-100%

Antal lediga befattningar: Fler än 2 

Ref. nr: 12237

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Specialpedagog till Birgittaskolans gymnasium

Specialpedagog
Läs mer Nov 14
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Dina arbetsuppgifter
Som specialpedagog på Birgittaskolans gymnasium kommer du arbeta med elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd. Din roll är att fungera som spindeln i nätet och tillsammans med pedagogisk personal och övriga i elevhälsoteamet arbeta förebyggande och hälsofrämjande men även operativt med komplexa ärenden. I din roll som specialpedagog kommer du arbeta med elevens kunskapsutveckling mot en högre måluppfyllelse i samarbete med elevens lärare och mentor. Du handleder och stöttar pedagoger i elevärenden samt är behjälplig i upprättande av åtgärdsprogram och pedagogiska utredningar samt övriga ärenden av administrativ karaktär.

Som specialpedagog har du helhetsbilden vad gäller pedagogisk kartläggning av enskilda elever och elevgrupper i behov av extra anpassningar och särskilt stöd. Du upprättar och följer upp handlingsplaner på både grupp- och individnivå samt handleder och stöttar arbetslag och ämneslag i arbetssätt och metoder. Du är även ett stöd i att utveckla verksamheten och skapa lärmiljöer där utveckling och lärande främjar alla elever.

Specialpedagogen agerar på såväl individnivå, som på grupp- och organisationsnivå, beroende av behov och lokala anpassningar. Specialpedagogen blir en samtalspartner och rådgivare för elever, kollegor, rektor, vårdnadshavare och andra berörda parter i såväl frågor kring stödverksamhet som pedagogiska frågor. I uppdraget ingår även att vara delaktig i skolans kompetensutvecklingsarbete och att följa med i aktuell teori och forskning.

Din arbetsplats
Birgittaskolan är en plats för möten mellan människor – möten som präglas av ömsesidig respekt och glädje. All verksamhet vilar på och utgår från skolans värdegrund - respekt, trygghet, samarbete, glädje och kunskap. Skolan består idag av både gymnasium och vuxenutbildning och finns centralt i Linköping. 

Birgittaskolans gymnasium består av cirka 470 elever och drygt 70 personal. Vi erbjuder Barn- och fritidsprogrammet, Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet vilket ingår i Vård- och omsorgscollege. IVAS är en del av gymnasiet som riktar sig mot gymnasieelever inom autismspektrumtillstånd med ca 90 elever. 

Idag har vi NIU (Nationellt godkänd idrottsutbildning) i samarbete med LHC, Landeryds golfklubb och Linköpings konståkningsförening samt LIU (Lokal idrottsutbildning) i samarbete med RP IF. För mer info besök gärna skolans hemsida: Birgittaskolans Gymnasium

Du som söker
Vi söker dig som har lärarlegitimation, specialpedagogexamen och tillägnat dig erfarenhet av det pedagogiska arbete som läraruppdraget innebär enligt Skolverket. 

Du har ett positivt förhållningssätt och tillför entusiasm och energi i arbetet. Du skapar delaktighet och har en god samarbetsförmåga. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett effektivt sätt. Du har god insikt i hur människor tar till sig kunskap och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskap till andra. Du är trygg i dig själv, ser relationer i dess rätta perspektiv och har förmåga att sätta dig in i andra människors situation. Vidare tar du ansvar för att planera och organisera aktiviteter på ett effektivt sätt. 

Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Omgående

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2024-06-30

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11936

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

LSS-handläggare avdelning vuxna

LSS-handläggare
Läs mer Nov 27
Tjänsten är placerad inom Social-och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Förvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Vi utökar nu med LSS-handläggare till avdelning vuxna, utredning och uppföljning i samband med vår omorganisering som sker under 2024. Arbetet består av utredningsarbete och uppföljning av beslutade insatser för vuxna personer över 21 år. Som LSS-handläggare arbetar du riktat mot personer med funktionsvariationer och handlägger ärenden enligt gällande lagstiftning både utifrån SoL och LSS. I arbetet ingår även motivationsarbete (MI) samt att ge information och rådgivning till brukare och samarbetspartners. Andra förekommande arbetsuppgifter är samverkan internt inom förvaltningen samt externt med andra berörda aktörer såsom utförare och hälso- och sjukvård.

Du kommer att möta vuxna i utsatta situationer, där den ena dagen inte är den andra lik. Det är ett utmanande, roligt och viktigt arbete där du får en chans att bidra. Som stöd i ditt arbete finns mentorer, arbetsgruppens ärendehandledning, extern handledning, administrativt stöd, enhetssamordnare samt stöd av enhetschef.

Arbetstiden är förlagd vardagar kl 07:50-17:00 med flextidsavtal.

Din arbetsplats
Avdelningen Vuxna stödjer Social- och omsorgsnämnden med myndighetsutövning och beställning. Här arbetar cirka 100 medarbetare. Avdelningen består av enheterna Mottagning, Utredning och uppföljning, Boende samt Kvalitet och utveckling.

Enheten Utredning och uppföljning består av en multiprofessionell verksamhet vilket innefattar socialsekreterare, biståndsbedömare och LSS-handläggare. Enheten Utredning och uppföljning består av cirka 50 personer fördelade på tre enheter med samma uppdrag. Enhetens uppdrag är att handlägga inkomna ansökningar och anmälningar i pågående ärenden samt utrednings- och uppföljningsarbete. Handläggningen sker enligt socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt lag om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Varje enhet innefattar en enhetschef samt en enhetssamordnare och cirka 15-17 medarbetare från alla professioner. Arbetsplatsen är belägen på Hertig Karlsgatan 4 i Linköping och ligger strategiskt nära resecentrum.

Kommunens förvaltningar är i ett pågående utvecklingsarbete där översyn av nämnderna och förvaltningarna pågår. Syftet och målet med utvecklingen är att myndighet och utförarsidan ska slås ihop och arbeta närmare varandra under samma nämnd/förvaltning.

Du som söker
Vi söker dig som har socionomexamen alternativt beteendevetenskaplig examen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom läst kurser inom socialt arbete, socialrätt, förvaltningsrätt samt psykologi, ses det meriterande.

Vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet av socialt myndighetsarbete samt arbete av utredning och uppföljning. Vi ser gärna att du erfarenhet av LSS-lagstiftningen samt arbetat inom LSS eller socialpsykiatrin. Erfarenhet av arbete inom missbruk- och beroendeproblematik samt erfarenhet av IBIC ses även meriterande. 

B-körkort är ett krav då resor förekommer inom tjänsten och du behöver även ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift då tjänsten innebär såväl interna som externa kontakter med tillhörande dokumentation. Därav ser vi att det är mertierande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva. 

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du som person har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är lugn, stabil och har förmågan att hantera pressade situationer på ett bra sätt. Vidare är du duktig på att prioritera, planera och du tar ansvar för dina uppgifter. Du arbetar även bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och har en god förmåga att lyssna, kommunicera och lösa uppkomna konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du trygg och kan se relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och det professionella.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 12188

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Jurist till tillsynsverksamheten

Kommunjurist
Läs mer Nov 13
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Som jurist hos oss på Byggavdelningen arbetar du främst med handläggning (utredning, bedömning och beslut) av tillsynsärenden kopplat till plan- och bygglagen, plan- och byggförordningen och strandskyddslagstiftningen. Du har ett omväxlande och mångsidigt arbete där kontakter med allmänheten och aktörer inom byggbranschen i samtal, möten och platsbesök sker dagligen. 

Din roll kan bland annat innebära att du ska:


• bidra aktivt till utveckling av tillsynsprocessen och stötta kollegor i juridiska frågor
• identifiera kompetensutvecklingsbehov samt planera och genomföra utbildningar
• medverka vid myndighetsgemensamma insatser tillsammans med bland annat Arbetsmiljöverket, Skatteverket och Polisen med syfte att förhindra organiserad brottslighet och osund konkurrens
• fatta beslut på delegation, skriva fram och föredra ärenden i Bygg- och miljönämnden

Din arbetsplats
Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer och som medarbetare på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen får vi vara med från att ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Nu är vi i startgroparna att stärka vårt tillsynsarbete och behöver utöka vårt team.

Vi på Byggavdelningen består av cirka 40 engagerade medarbetare och vi är indelade i två enheter; Bygglovsenheten och Bygginspektionsenheten där din tjänst är placerad. 

Även om du som jurist inte handlägger bygglovsärenden, utan tar vid i en eventuell tillsynsprocess, så jobbar våra enheter nära varandra. Vi skapar de bästa resultaten tillsammans och det gör vi genom att ha högt i tak, hjälpa varandra och visa på vårt höga engagemang. Vi jobbar på uppdrag av Bygg- och miljönämnden och vi har ansvar för myndighetsutövning av plan- och bygglagen samt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Vi är även rådgivande och handlägger ansökningar i ärenden som gäller bygglov, bygganmälan, strandskyddsdispenser och bostadsanpassningsbidrag.

Vi sitter i nya lokaler i Ebbepark och arbetar aktivitetsbaserat. Arbetstiden är i huvudsak förlagd dagtid måndag-fredag. Flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta viss tid på distans.

Du som söker
Vi söker dig som har juristexamen, affärsjuridisk masterexamen, eller motsvarande examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har tidigare erfarenhet av juridiskt arbete inom något av berörda rättsområden. 

Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom plan- och bygglagstiftningen, miljöbalken (framför allt avseende strandskydd), offentlighets- och sekretesslagstiftning, förvaltningsrätt och kommunalrätt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation som kommun eller region, mark- och miljödomstol och/eller förvaltningsdomstol. Har du tidigare erfarenhet inom samhällsbyggnadsprocessen är det meriterande. 

Då tjänsten innebär myndighetsutövning är det viktigt att du behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift. B-körkort ett krav då det i arbetet åker ut på platsbesök. 

Du är lyhörd och samarbetar bra med andra människor. Du planerar och organiserar ditt arbete, når resultat och håller dina tidsramar. Du tar ansvar för din uppgift och driver processen vidare. En av dina styrkor är att anpassa ditt budskap till mottagaren, säkerställer att det gått fram. Trygg, stabil och god självinsikt, är ord som beskriver dig som person. Du fattar snabba beslut, agerar utifrån dessa och visar gott omdöme. Du har en positiv inställning till ditt arbete och verksamheten. 

Vi ser fram emot att läsa din ansökan när urval påbörjas efter sista ansökningsdag. I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i vår bedömning.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11819

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu