Linköping: Projektledare till Saab i Linköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Saab i Linköping i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för planering av produktion och vill vara en del av att leda projektet för utvecklingen av undervattensprodukter på Saab i Linköping? Har du erfarenhet av att leda projektteam och tycker om att arbeta mot att uppnå mål, då kanske det är dig vi söker!

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start i början på januari 2024 och sträcker sig ett år framåt. Som projektledare kommer du att ha stor betydelse för att uppnå ett framgångsrikt projektgenomförande som håller sig till tidsplanen. Att arbeta med projektledning på Saab innebär att du kommer styra och leda över ett projektteam samt säkerställa att projektet drivs på framåt. Du kommer att ansvara för och stötta projektmedlemmarna med att aktivt planera, följa upp och strukturera arbetet för produktionen av undervattensprodukter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Leda projektet och projektteamet för utveckling av undervattensprodukter.
- Ta fram planer och följa upp ekonomiska mål och andra KPI:er.
- Kommunicera med projektstyrgrupper och andra intressenter för att säkerställa tidsplanen.
- Genomföra kontroller och kvalificering av produkter i samarbete med leverantörer och kunder.

Utvecklingen av undervattensproduktionen innefattar att arbeta med dess: system, mekanik, elektronik och mjukvara.

Vem är du?
Vi önskar att du har erfarenhet av att arbeta i projekt och gärna har erfarenhet av att leda projekt. Du har goda kunskaper i planeringssystem och en förmåga att både se till helheten och detaljer. Du behöver även behärska svenska och engelska i tal såväl skrift.

I rollen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du driven, social och målinriktad. Som person kännetecknas du av stort intiativtagande, vilket innebär att du gärna sätter igång aktiviteter, slutför och uppnår resultat. Du besitter förmågan att samarbeta väl med andra och kommunicerar tydligt för att säkerställa att både budskap samt förväntningar når fram till alla berörda parter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension.

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Linköping som Projektledare, IT.

Erfaren Projektledare till UMS Skeldar i Linköping

Läs mer Nov 17
Med en kombination av forskning och utveckling erbjuder UMS Skeldar avancerade helikopterplattformar för försvarsindustri och civil säkerhet. Vi skapar tillsammans en öppen kultur med Kommunikation, Tillit och Engagemang som ledord. Vi gillar att göra roliga saker tillsammans och vi vet att vårt team är vår största tillgång. Här uppmuntras våra medarbetare att konstant utvecklas och växa till sin fulla potential.

I tjänsten som Projektledare kommer du att vara del av ett team av nio kompetenta medarbetare som tillhör projektkontoret och arbetar med att driva våra projekt från ax till limpa. Projektledarna har olika inriktningar, flera arbetar med det interna projektet, några har kundansvar och en arbetar med verksamhetsutveckling. Teamet har högt i tak och ett nära samarbete för att säkerställa att vi leder projekten på företaget på ett samordnat sätt. Våra projekt drivs parallellt och sträcker sig vanligtvis över flera år. Eftersom vi är ett företag under tillväxt arbetar projektkontoret och linjefunktioner parallellt med verksamhetsutveckling.

Din roll kommer att innebära ett ansvar för att leda det interna utvecklingsprojektet och därigenom vara spindeln i nätet som på ett effektivt sätt knyter samman de olika avdelningarna. Till hjälp finns flera delprojektledare. I rollen som projektledare kommer du att:

Leda och driva projekt från början till slut.
Säkra att projektets leveranser sker med rätt kvalité, vid rätt tidpunkt, till budgeterad kostnad.
Ha ett nära samarbete med övriga projektledare för att förstå och nyttja organisationens samlade kompetens.
Ha ett nära samarbete med organisationen för att säkerställa leverans och att projektet drivs framåt.

Detta är den perfekta rollen för dig som är en erfaren Projektledare redo för nästa steg i din karriär och vill utvecklas på ett växande företag inom en högteknologisk bransch. Låter tjänsten intressant? Tveka inte att söka redan idag!

Är du den vi söker?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att du ska trivas så bra som möjligt söker vi efter dig med engagemang, affärsmässighet, ansvarstagande och uthållighet.

För att lyckas i rollen ser vi att du har mångårig teknisk arbetslivserfarenhet och gärna en teknisk universitetsexamen. Eftersom rollen innebär att du kommer att leda andra projektledare ser vi att du har betydande erfarenhet av projektledning.

För denna tjänst ställs höga krav på såväl engelska som svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder:

- en dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik.


- en högteknologisk produkt som ligger i framkant på marknaden.

- varierande arbetsuppgifter och kunder från hela världen.

- en möjlighet att påverka innehållet i din yrkesroll.

Ytterligare information:

- Arbetsplats: Linköping.

- Tjänstgöringsgrad: Heltid.

- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.

- Resor: Förekommer i tjänsten några gånger per år.

För en anställning hos oss på UMS Skeldar krävs att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Roller där vi har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vi ser fram emot din ansökan!

Key words: Senior Project Manager, Project Manager, Uppdragsledare, Product Owner, Product Manager.

Ansök nu

Projektledare till UMS Skeldar i Linköping

Läs mer Sep 6
UMS SKELDAR är ett joint venture mellan Saab och UMS AERO Group. Vår portfolio innehåller två obemannade helikoptrar för att stötta marina, militära och public safety operationer. Vi har en snabb, dynamisk och internationell arbetsmiljö med entreprenörsanda. På UMS Skeldar får du den unika chansen att lämna ditt fotavtryck inom vår organisation med snabba reaktionstider och högt engagemang.



I tjänsten som projektledare kommer du att vara del av ett team av nio kompetenta medarbetare som tillhör projektkontoret och arbetar med att driva våra projekt från ax till limpa. Detta är den perfekta rollen för dig som är redo för nästa steg i din karriär och vill utvecklas på ett växande företag inom en högteknologisk bransch. Som projektledare på UMS Skeldar kommer du att vara spindeln i nätet som på ett effektivt sätt knyter samman verksamhetens olika avdelningar.

Då UMS Skeldar fortsätter att växa söker vi nu ytterligare en projektledare till vårt projektkontor. Teamet har högt i tak och ett nära samarbete för att säkerställa att vi leder projekten på företaget på ett samordnat sätt. Som projektledare på UMS Skeldar krävs en god teknisk kompetens för att förstå hur olika delar hör samman utifrån ett tekniskt perspektiv. Eftersom vi är ett företag under tillväxt arbetar projektkontoret och linjefunktioner parallellt med verksamhetsutveckling.

I rollen som projektledare kommer du att:

- Leda och driva projekt från början till slut.

- Säkra att projektets leveranser sker med rätt kvalité, vid rätt tidpunkt, till budgeterad kostnad.

- Ha ett nära samarbete med övriga projektledare för att förstå och nyttja organisationens samlade kompetens.

- Ha ett nära samarbete med organisationen för att säkerställa leverans och att projektet drivs framåt.

Låter tjänsten intressant? Tveka inte att söka redan idag!

Är du den vi söker?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att du ska trivas så bra som möjligt söker vi efter dig med engagemang, affärsmässighet, ansvarstagande och uthållighet.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha intresse för samt erfarenhet av att leda andra. Eftersom våra produkter är tekniskt komplexa att sätta sig in i ser vi att du har en teknisk högskole-/universitetsexamen och flera års teknisk arbetslivserfarenhet. För att kunna guida andra i rätt riktning och driva projekt från start till mål ser vi att du har betydande erfarenhet av projektledning.

För denna tjänst ställs höga krav på såväl engelska som svenska i tal och skrift.



Vi erbjuder:

- en plats i ett högpresterande team med kunskap och kompetens i fokus.

- en dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik.

- en högteknologisk produkt som ligger i framkant på marknaden.

- varierande arbetsuppgifter och kunder från hela världen.

- en möjlighet att påverka innehållet i din yrkesroll.

- en familjär arbetskultur med högt i tak och högt engagemang.



Ytterligare information:

- Arbetsplats: Linköping.

- Tjänstgöringsgrad: Heltid.

- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.

- Resor: Förekommer i tjänsten.

- Facklig representant: Vi har kollektivavtal med Sveriges Ingenjörer och Unionen.



För en anställning hos oss på UMS Skeldar krävs att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Roller där vi har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vi ser fram emot din ansökan!

Key words: Project manager, Arbetsledare, Uppdragsledare.

Ansök nu

Product Owner till Organic Response

Läs mer Aug 31
Organic Response erbjuder högkvalitativa lösningar inom armaturer, belysningskontroll och IoT. De lägger stort fokus på att leverera hållbara lösningar som främjar energieffektivitet och som förbättrar människors upplevelse inom den byggda miljön. Organic Response är ett innovativt företag som är en del av Fagerhult Group.

Bolaget stärker nu upp och söker en Product Owner till teamet i Linköping som delar deras passion för teknik och som vill arbeta tillsammans med dem för att driva företaget till nya höjder.

OM BOLAGET
Fagerhult Group består av 12 bolag som finns representerade i Sverige, Europa och Australien. Organic Response är det mindre entreprenörsdrivna bolaget med cirka 30 medarbetare, varav tio i Linköping, men som samtidigt tillhör en större innovationsdriven koncern.

Organic Response har utvecklat ett helt trådlöst "plug & play"-belysningskontrollsystem som tillåter varje enskild armatur att göra beslut om belysningen. Grunden i detta unikt flexibla system är deras sensornoder som integreras i varje armatur. Du kontrollerar sedan belysningen genom en egenbyggd Cloud-baserad portal och app.

OM ROLLEN
Som Product Owner kommer du jobba med och ha delat produktägaransvar tillsammans med ytterligare en Product Owner och en Product Manager (tillika Head of Market). Ditt fokus kommer vara mer på kortsiktiga roadmaps (cirka 6 månader), men du kommer även jobba med långsiktig produktvision och strategi tillsammans med teamet.

Övergripande exempel på arbetsuppgifter:

- Analysera produktkrav och utveckla lämpliga roadmaps med produktteamet.

- Utveckla, implementera och säkerställa tidsplaner över flera avdelningar.

- Vara involverad i agila scrum-team och driva prioriteringar och produktbeslut.

- Facilitera/bidra i möten både internt och externt.

VEM ÄR DU?
Som sökande tror vi att du har en relevant utbildningsbakgrund kombinerat med minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som Product Owner eller närliggande roll. Du har stor vana av att jobba med (tvärfunktionella) mjukvaruutvecklingsteam och agila processer.

Som Product Owner tror vi att du har en bra kommunikativ förmåga samt erfarenhet av att hantera och kommunicera med intressentgrupper för att leverera värde?till verksamheten. Då du agerar bryggan mellan Fagerhult Groups bolag och utvecklingsteamet är du duktig på relationsbyggande samt att lyssna, fånga in och förmedla information.

Har du certifieringar inom Scrum och Agila metoder är det mycket meriterande, med fördel som Scrum Product Owner.

VI ERBJUDER
Organic Response erbjuder en atmosfär präglad av samarbete och innovation. Ännu mer betydelsefullt är att du ges?möjligheten att vara i framkanten av IoT-revolutionen och utveckla en produkt som kan hjälpa till att betydligt reducera påfrestningen på vår planets sköra resurser!?

ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Organic Response. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se

Placering: På Organic Response kontor i centrala Linköping, samt att de erbjuder ett flexibelt Hybridupplägg.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Product Owner till Organic Response

Läs mer Sep 21
Organic Response erbjuder högkvalitativa lösningar inom armaturer, belysningskontroll och IoT. De lägger stort fokus på att leverera hållbara lösningar som främjar energieffektivitet och som förbättrar människors upplevelse inom den byggda miljön. Organic Response är ett innovativt företag som är en del av Fagerhult Group.

Bolaget stärker nu upp och söker en Product Owner till teamet i Linköping som delar deras passion för teknik och som vill arbeta tillsammans med dem för att driva företaget till nya höjder.

OM BOLAGET
Fagerhult Group består av 12 bolag som finns representerade i Sverige, Europa och Australien. Organic Response är det mindre entreprenörsdrivna bolaget med cirka 30 medarbetare, varav tio i Linköping, men som samtidigt tillhör en större innovationsdriven koncern.

Organic Response har utvecklat ett helt trådlöst "plug & play"-belysningskontrollsystem som tillåter varje enskild armatur att göra beslut om belysningen. Grunden i detta unikt flexibla system är deras sensornoder som integreras i varje armatur. Du kontrollerar sedan belysningen genom en egenbyggd Cloud-baserad portal och app.

OM ROLLEN
Som Product Owner kommer du jobba med och ha delat produktägaransvar tillsammans med ytterligare en Product Owner och en Product Manager (tillika Head of Market). Ditt fokus kommer vara mer på kortsiktiga roadmaps (cirka 6 månader), men du kommer även jobba med långsiktig produktvision och strategi tillsammans med teamet.

Övergripande exempel på arbetsuppgifter:

- Analysera produktkrav och utveckla lämpliga roadmaps med produktteamet.

- Utveckla, implementera och säkerställa tidsplaner över flera avdelningar.

- Vara involverad i agila scrum-team och driva prioriteringar och produktbeslut.

- Facilitera/bidra i möten både internt och externt.

VEM ÄR DU?
Som sökande tror vi att du har en relevant utbildningsbakgrund kombinerat med minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som Product Owner eller närliggande roll. Du har stor vana av att jobba med (tvärfunktionella) mjukvaruutvecklingsteam och agila processer.

Som Product Owner tror vi att du har en bra kommunikativ förmåga samt erfarenhet av att hantera och kommunicera med intressentgrupper för att leverera värde?till verksamheten. Då du agerar bryggan mellan Fagerhult Groups bolag och utvecklingsteamet är du duktig på relationsbyggande samt att lyssna, fånga in och förmedla information.

Har du certifieringar inom Scrum och Agila metoder är det mycket meriterande, med fördel som Scrum Product Owner.

VI ERBJUDER
Organic Response erbjuder en atmosfär präglad av samarbete och innovation. Ännu mer betydelsefullt är att du ges?möjligheten att vara i framkanten av IoT-revolutionen och utveckla en produkt som kan hjälpa till att betydligt reducera påfrestningen på vår planets sköra resurser!?

ÖVRIGT
Upplägg: Anställning direkt hos Organic Response. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se

Placering: På Organic Response kontor i centrala Linköping, samt att de erbjuder ett flexibelt Hybridupplägg.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Functional Safety Ingenjör

Läs mer Aug 10
Vi rekryterar just nu en Functional Safety ingenjör till ett välkänt konsultföretag! Här får du arbeta i en kreativ miljö tillsammans med engagerade kollegor.

Arbetsuppgifter

I rollen som Functional Safety ingenjör kommer du att få leda olika projekt inom kvalitetssäkring åt ledande industriföretag. Beroende på din kompetens kommer vi att kunna matcha ditt starka driv med våra kunders behov. Låter det som något för dig? Läs vidare!

Ditt huvudfokus blir att kvalitetssäkra komplexa system och komponenter. Du agerar projektledare och hjälper våra kunder att säkerställa processerna följer standarder och regelverk. Vi vill att du ska trivas i din tjänst hos oss. Du som konsult är alltid i fokus och vi arbetar med utformade metoder för personlig utveckling. Vi sätter grunderna med årliga utvecklingssamtal som följs upp med coachning av din personliga teamlead. Att ha kul på jobbet är också något som vi värderar högt. Senast åkte vi till Grekland. Vi träffas även lokalt och digitalt flera gånger per år för att bygga gemenskap och utbyta kunskaper och erfarenheter med varandra.

Vi söker dig som

- Har goda kunskaper om Functional Safety, ISO 26262, IEC 61508 och EU:s maskindirektiv

- Har goda kunskaper inom systemutveckling (C/C++ eller Python)

Intresserad?
Kul! Välkommen med din ansökan senast 20 september

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Poolia Sverige AB .

Personaladministratör till myndighet i Linköping

Personaladministratör
Läs mer Nov 23
Nu söker vi en noggrann och erfaren personaladministratör för ett konsultuppdrag hos en av våra myndigheter i Linköping.
• omfattning: Heltid 100%
• start: 2024-02-05
• längd: till och med 2024-08-31, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av Dreamwork men kommer att arbeta ute i myndighetens lokaler i Linköping.

Om tjänsten
I rollen som personaladministratör kommer du att arbeta konsultativt med kvalificerat stöd i HR-frågor till chefer och medarbetare. Arbetet innebär generellt HR-arbete, såväl operativt som strategiskt. Detta sker både i grupp och självständigt. Resor till övriga kontor i Stockholm, Lund och Göteborg kan förekomma.

Dina ansvarsområden är systematiskt arbetsmiljöarbete, vilket innebär att organisera arbetsmiljöarbetet och hantera HR-system såsom Arbetsmiljö Incident. Dessutom ingår arbete med att koordinera utbildningar, mångfalds- och lika villkorsfrågor, rekrytering samt övrig personaladministration. I arbetet ingår även andra förekommande uppgifter på enheten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
• löpande personaladministration
• handläggning av anställningsärenden
• arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• arbete med rehabiliteringsfrågor
• utformning av rutiner och anvisningar med hänsyn till lagar och avtal.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha en akademisk utbildning inom HR-området, exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet av brett, praktiskt HR-arbete eller motsvarande. Vi vill även att du har erfarenhet av att driva egna projekt inom HR-området.

Du är skicklig på att skapa förtroende och bygga relationer. Som person är du trygg, självständig, har eget driv samt är engagerad och öppen. Du är väl förankrad i din kompetens och trivs med att arbeta med människor i en förändringsbenägen miljö där du får vara delaktig och ta stort ansvar. Du har förmåga att snabbt växla mellan stora och små frågor.

För att trivas och lyckas i din roll behöver du ha goda kunskaper inom och intresse för olika HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.), ha pedagogisk förmåga, vara utvecklingsinriktad samt ha lätt för att uttryck dig i tal och skrift på svenska såväl som engelska.

Nödvändiga erfarenheter och kvalifikationer därutöver är:
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• god kännedom om lagar och förordningar på området.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Produktionstekniker till Saab!

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Nov 27
Är du lösningsorienterad och vill ta chansen att vidareutveckla dina kunskaper inom produktionsteknik? Då ska du passa på att skicka in din ansökan redan idag! Saab Dynamics söker nu en produktionstekniker inom robot, missil samt undervattensprodukter och hoppas att du vill vara en del av detta spännande arbete.

Uppdraget är på konsultbasis med önskad start i början på januari 2024 och löper 6 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I din framtida utmaning i rollen som produktionstekniker kommer du att arbeta med support och utveckling av produktionsprocessen med ökat fokus på producerbarhet, optimerade produktionsflöden samt översyn och förbättring av maskiner och utrustningar. Du ansvarar för att produktionsavdelningen har rätt utrustning och du utarbetar produktionsunderlag såsom monteringsinstruktioner och operationslistor. Ständiga förbättringar och utveckling av produktionsapparaten är av vikt och därför förväntas du ägna en stor del av din tid åt att identifiera, initiera och driva förbättringsprojekt. I nyutvecklingsprojekt samarbetar du med övriga produktionstekniker, produktkonstruktörer och produktionspersonal med tillverkningsvänliga produkter som mål.

Du kommer vara en del av en grupp på 40 personer som ansvarar för produktionsteknik och beredning för Saab Dynamics. Tjänsten är förlagd på heltid i Tannefors Linköping, och erbjuder arbete inom komposittillverkning, robot, missil och undervattenprodukter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Industrialisera nya produkter.
- Säkra tekniska lösningar.
- Kravställa samt granska konstruktionsunderlag.
- Skapa tillverkningsberedningar och arbetsinstruktioner för både nya och befintliga produkter.
- Tekniskt stötta monteringspersonal i monteringsarbetet.
- Följa upp och kvalitetssäkra tillverkningsberedningar och tillverkningsprocesser.
- Utbilda medarbetare i nya metoder eller arbetssätt.

Vem är du?
Du drivs av ett brinnande intresse för produktionsteknik och av att förändra och förbättra ihop med andra. Du har god social kompetens, gillar lagarbete och har förmågan att engagera människor med varierande bakgrund i förändringsarbete. Du är uthållig, både när det gäller att sälja in en idé och i genomförandet där du alltid fullföljer till dess att samtliga mål är uppfyllda. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom Lean Production. För att lyckas i rollen är det av vikt att du både kan arbeta självständigt, men också i grupp där du vågar ta initiativ.

Vi tror att du som person kännetecknas av ett stort ansvarstagande och att du är öppen för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att hitta nya effektiva lösningar. Som person är du engagerad i arbetet, kommunikativ och har som mål att ständigt förbättras både på personligt plan, men också bidra till utvecklingen på Saab.

Vi ser gärna att du har:
- Relevant akademisk utbildning med inriktning mot produktionsteknik eller annan eftergymnasial utbildning kombinerad med god erfarenhet.
- Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från producerande industri.
- God insikt i och erfarenhet av produktion och produktionsprocesser.
- Kunskaper inom kompositteknik och erfarenhet inom automatisering är meriterande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren projektledare till Luftfartsverket i Norrköping

Projektledare, IT
Läs mer Nov 21
Vi söker nu en erfaren projektledare till Luftfartsverket i Norrköping.

Uppdraget är ett konsultuppdrag med start januari 2024 och sträcker sig 6 månader framåt, med möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdag: 2023-11-29. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som projektledare kommer du driva projekt enligt luftfartsverkets projektprocess PPS.

Arbetsuppgifter i huvudsak:
- Leda projektteam och säkerställa framdrift i projekt.
- Säkerställa projektleveranser.
- Upprätta projektdokumentation.
- Uppföljningar.
- Identifiera, analysera och minska risker.
- Övriga arbetsuppgifter som ingår i projektledningen.

Uppdraget sker på plats hos Luftfartsverket i Norrköping, med vissa möjligheter till distansarbete enligt överenskommelse.


Vem är du?
För den här rollen söker vi dig som är driven och har en stark vilja att lyckas med dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra och har en god kommunikativ förmåga. Du är flexibel och kan hantera processer där allt inte är helt givet från början.

Krav:
- Erfarenhet av projektledning kopplat till tekniskt avancerade system.
- Relevant eftergymnasial utbildning eller annan motsvarande erfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av internationella (EU)- samarbeten.
- Förståelse för systemförvaltningsmodeller
- Erfarenhet av kravhantering, uppföljning, test och verifiering.
- Erfarenhet av att tidigare ha arbetat inom statlig myndighet, offentlig eller kommunal sektor.
- Svenskt medborgarskap.

Du bör ha:
Vana att arbeta tvärfunktionellt och med ett stöttande förhållningssätt.
Erfarenhet av att driva systemimplementering i nära samarbete med övriga parter, både interna och externa.
Erfarenhet av att genomföra förvaltningsöverlämningar.
Kunskaper i de verktyg och processer som tillämpas inom projektkontoret.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Säljledare inom Kinnarps i Norrköping

Säljledare
Läs mer Nov 23
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.

Om tjänsten
Som säljledare inom Kinnarps Norrköping leder ett mindre säljteam samtidigt som du också har ett eget kundansvar. I rollen arbetar du tätt tillsammans med ditt team med att förbättra vår affär i syfte att öka Kinnarps marknadsandelar samt utveckla försäljningen vår pågående expansion inom Kinnarps Norrköping försäljningsområde.

Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha våra säljare för att nå önskade resultat. Som säljledare har du ett personal- och budgetansvar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Leda och utveckla ditt säljteam
• Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform
• Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering
• Medverka och genomföra lokala event
• Följa upp och säkerställa genomförda leveranser

Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet av utesälj B2B (både nykundsbearbetning och utveckling av befintliga kunder) med eget kund- och budgetansvar samt att du troligen redan idag har ett personalansvar eller har arbetat som teamleader. Du är nu redo att ta nästa steg och ta ansvaret för vårt kontor och teamet i Norrköping.

Som person är du målmedveten och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Att kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.

• Erfarenhet av försäljning inom B2B
• Presentationsteknik och förhandlingsvana
• God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi
• Kontaktnät inom regionen
• Branschvana är meriterande
• B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund
• Utbildning inom området är meriterande

Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.

Tjänsten är placerad i Norrköping.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
Låter tjänsten intressant?
Denna rekrytering utförs i samarbete med Poolia. Välkommen med din ansökan via Poolia.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Cecilia Björkegren via cecilia.bjorkegren@poolia.se eller 070- 779 90 72

Ansök nu

Projektledare till Saab i Linköping!

Projektledare, IT
Läs mer Nov 20
Brinner du för planering av produktion och vill vara en del av att leda projektet för utvecklingen av undervattensprodukter på Saab i Linköping? Har du erfarenhet av att leda projektteam och tycker om att arbeta mot att uppnå mål, då kanske det är dig vi söker!

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start i början på januari 2024 och sträcker sig ett år framåt. Som projektledare kommer du att ha stor betydelse för att uppnå ett framgångsrikt projektgenomförande som håller sig till tidsplanen. Att arbeta med projektledning på Saab innebär att du kommer styra och leda över ett projektteam samt säkerställa att projektet drivs på framåt. Du kommer att ansvara för och stötta projektmedlemmarna med att aktivt planera, följa upp och strukturera arbetet för produktionen av undervattensprodukter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Leda projektet och projektteamet för utveckling av undervattensprodukter.
- Ta fram planer och följa upp ekonomiska mål och andra KPI:er.
- Kommunicera med projektstyrgrupper och andra intressenter för att säkerställa tidsplanen.
- Genomföra kontroller och kvalificering av produkter i samarbete med leverantörer och kunder.

Utvecklingen av undervattensproduktionen innefattar att arbeta med dess: system, mekanik, elektronik och mjukvara.

Vem är du?
Vi önskar att du har erfarenhet av att arbeta i projekt och gärna har erfarenhet av att leda projekt. Du har goda kunskaper i planeringssystem och en förmåga att både se till helheten och detaljer. Du behöver även behärska svenska och engelska i tal såväl skrift.

I rollen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du driven, social och målinriktad. Som person kännetecknas du av stort intiativtagande, vilket innebär att du gärna sätter igång aktiviteter, slutför och uppnår resultat. Du besitter förmågan att samarbeta väl med andra och kommunicerar tydligt för att säkerställa att både budskap samt förväntningar når fram till alla berörda parter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension.

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

HR-specialist till stort företag i Norrköping

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Nov 21
Har du tidigare erfarenhet från HR-området och vill arbeta i en bred roll där du får ta stort ansvar? Då kan vi ha ditt nästa jobb. Vi söker nu en erfaren HR-specialist till vår kund i Norrköping.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på 12 månader med start i december 2023. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!



Om tjänsten
I rollen som HR-specialist kommer du arbeta nära den operativa verksamheten med frågor som i första hand rör rehabilitering och arbetsrätt.

Arbetsuppgifter som förekommer:
- Arbeta som ett stöd till chefer och ge rådgivning och vägledning i processer som bland annat rör rehabilitering. Det kan handla om samtal kring sjukfrånvaro, uppsägningar m.m.
- Hålla dig uppdaterad gällande kollektivavtal och arbetsrätt.
- Samordna rehabiliteringsinsatser med chefer, medarbetare och övriga kontakter vid behov.
- Vara behjälplig och rådgivande mot chefer i organisationen.
- Hantera övrig administration som rör HR-området.

Resor till andra kontor kan förekomma i tjänsten.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som HR-specialist har du en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du har lätt för att knyta nya kontakter och kan ha ett bra samarbete med andra samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du kan ta ansvar för en uppgift, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är även viktigt att du kan behålla ditt lugn och hålla en hög nivå på kvaliteten även i perioder med högre arbetsbelastning.

Krav:
- Minst 5 års erfarenhet av arbete inom HR-området.
- Eftergymnasial utbildning inom HR eller likvärdigt.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Tidigare erfarenhet från att arbeta med fackliga förhandlingar och arbetsrätt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu