Linköping: Flygingenjör inom underhåll och teknisk analys

Hitta ansökningsinfo om jobbet Flygingenjör inom underhåll och teknisk analys i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Jefferson Wells erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Jefferson Wells finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Hos oss på Jefferson Wells arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och kompetent individ för rollen som Teknisk analytiker och Underhållsingenjör. I denna position kommer du att spela en nyckelroll i att genomföra analyser och utredningar, utveckla och anskaffa underhållsutrustning samt säkerställa korrekt dokumentation och information genom systemstöd. Din roll kommer också att involvera arbete med kravhantering och säkerställa kravuppfyllnad, samt tekniskt stöd mot interna/externa kunder och olika interna gränssnitt såsom designorganisation och inköp.

Vem är du

- Relevant teknisk utbildning och erfarenhet.

- Förmåga att arbeta självständigt och i team.

- Kommunikationsförmåga både på svenska och engelska.

- Erfarenhet av projektledning och tekniskt arbete.

- Flexibilitet och vilja att resa vid behov.

Vi tror på mångfald och inkludering, och därför ser vi fram emot att ta emot din ansökan oavsett bakgrund och erfarenhet. Du kommer att få möjlighet att forma din roll utifrån din kompetens och erfarenhet, samtidigt som du bidrar till vår gemensamma framgång.

Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en del av ett dynamiskt team, skicka in din ansökan snarast. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt företag och tillsammans skapa framtidens lösningar.

För att trivas och passa i rollen som Jefferson Wells-konsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Vad kan vi erbjuda dig

Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Jefferson Wells eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Erik Sundqvist på erik.sundqvist@jeffersonwells.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Fin-, inrednings- och möbelsnickare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Fin-, inrednings- och möbelsnickare.

Teknisk Key Account & Sales till Beyond Gravity Linköping

Läs mer Jun 27
???? Challenge the Impossible
Om Beyond Gravity
Beyond Gravity har sitt huvudkontor i Zürich, Schweiz. Vi är inte det ”traditionella” rymdbolaget - utan en unik mix av flexibilitet, snabbhet och innovation. Vi möter ”new space” med årtionden av branschkunskap och en framgångsrik historia med 100% mission succes. Vårt team med över 1800 experter på 14 platser i 7 länder, är hängivna i att utmana gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Inte bara genom att utveckla nyckelprodukter för satelliter, bärraketer och litografi, utan också genom att bidra till att förbättra livet på jorden.
Ditt crew
Du kommer vara en del i vårt arbete att bygga upp vår funktion Customer Management i vår nya organisation för Dispenser Systems. När du blir en del av oss kommer vi vara ett gäng om 18-20 personer med olika roller och ansvarsområden inom Sales, Program Management, Contract Management, Customer Order Management, Sales and Operations Planning, Product Life Cycle Management, Change Management, Customer Documentation och Sales and Project Support. Vår kollega Erik kliver vidare i nytt uppdrag inom Beyond Gravity därför söker vi en ny stjärna och det är även Erik som kommer att utrusta oss som crew för att utmana det omöjliga – vare sig det är på jorden eller beyond!
Ditt mission
Hantera offertkampanjer och säkra kontrakt tillsammans med vårt kontraktsteam.
Representera företaget vid möten med kunder, samt marknadsföra våra produkter.
Skapa lönsamma affärer inklusive långsiktig prisstrategi i säljkampanjer.
Samordna förhandlingar och rapportera utveckling av affärsmöjligheter.
Bygga och utveckla kundnätverk.
Ansvara för orderingång mot huvudkunder.
Delta i förbättring och processutveckling inom avdelningen.

Din story
Du bör ha en tekniskkandidat- eller magisterexamen inom mekanik eller annat relevant område.
Med din imponerande bakgrund inom kundnära roller och internationell erfarenhet är du mer än redo att navigera i den ständigt växande och föränderliga rymdindustrin.
Som person trivas du med att vara på resande fot då det ingår i rollen att i perioder arbeta på internationell mark ????
Stark kommunikativ förmåga, både svenska och engelska.
Strategisk förhandlare med ett starkt affärssinne och nätverkskompetens med förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer.
Stark lagspelare som är teamorienterad, öppensinnad och som involverar villigt andra samt delar med sig av information.
Entreprenöriellt tänkande, lösningsdriven med en stark vilja att göra skillnad.

Varför Beyond Gravity?
Arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter så väl lokalt som internationellt.
Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden!
I Linköping har vi en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och en mångsidig ledningsgrupp.
Vi erbjuder en hybrid arbetsplats med flexibilitet och självständighet samt inflyttning 2024 till vår helt nya fabrik och nytt kontor med eget gym.

???? Are you ready to lift off?
Våra värdeord - passion, tillsammans, och nyfikenhet – vi gör utmaningar till möjligheteter. Följ med på en resa utöver det vanliga. Skicka in din ansökan genom att klicka på Apply now senast den 4 augusti 2024. Vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så fort vi hittar rätt kandidat. Vänligen notera att vi kommer att kicka igång rekryteringen av vår nya stjärna vecka 32 på grund av sommarledighet.
Om du har frågor om tjänsten vänligen kontakta: Erik Olsson | +46708193154
Om du har frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta: Belinda Moore | +46 (0)76 610 46 60

Ansök nu

Teknisk säljare till DST Control i Linköping

Läs mer Nov 29
Beskrivning
DST Control är ett företag som specialiserar sig på avancerade kamerasystem för luftburna applikationer.

Deras produkter sticker ut på marknaden med sin unika kapacitet att fånga detaljer på avsevärt stora avstånd och samtidigt erbjuda en beundransvärt låg vikt. Användningsområdena för dessa produkter spänner huvudsakligen från flygburen sökning och spaning till inspektion och övervakning. DST Control driver en in-house utvecklings- och tillverkningsprocess där varje medarbetare spelar en betydelsefull roll i framställningen av deras avancerade kamerasystem med den senaste teknologin.

Vi söker dig med tidigare teknisk erfarenhet och som drivs av att skapa affärer och långsiktiga relationer. Möjligtvis har du en teknisk utbildning i grunden eller annan motsvarande erfarenhet och inspireras av att etablera affärsförbindelser.

Välkommen med din ansökan och för möjligheten att bli en del av ett spännande, högteknologiskt företag i en utvecklande roll som teknisk säljare!

Arbetsuppgifter
Som teknisk säljare i denna tjänst erbjuds du en unik roll där du kommer att axla ansvaret för hela säljprocessen. Det inkluderar att upprätthålla och stärka relationerna med din nuvarande kundkrets, samtidigt som du aktivt utforskar och knyter nya affärskontakter. Denna roll kommer att involvera en del resande, särskilt på internationell nivå, och ger dig möjligheten att delta i branschmässor och liknande. Du kommer att erbjudas omfattande möjligheter till personlig utveckling både inom din roll och inom företaget, och det finns även potential för att engagera dig i produktutveckling i framtiden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer bland annat att inkludera:

- Ansvara och vara pådrivande för hela säljcykeln,
- Vårda och vidareutveckla relationer med DST Controls befintliga kundbas,
- Aktivt prospektera och bearbeta nya kunder,
- Genomföra kundmöten, varav många är digitala men även fysiska,
- Delta i internationella kundbesök,
- Medverka på spännande branschmässor.

Kvalifikationer
För att kvalificera för tjänsten som teknisk säljare till DST Control tror vi att du har:

- Högskole/universitetsutbildning inom teknikområdet alternativt gymnasieutbildning med relevant inriktning och/eller motsvarande erfarenhet,
- Djupgående teknisk kunnighet,
- Erfarenhet av/god kännedom kring försäljning av högteknologiska produkter,
- Vana vid att läsa tekniska ritningar,
- God datavana,
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift,
- B-körkort.

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi framhäver följande kompetenser för att kvalificera för rollen:

- Resultatdriven: Du har en stark drivkraft att uppnå mål och leverera resultat.
- Affärsfokuserad: Du är djupt engagerad i att förstå och stärka företagets affärsverksamhet.
- Självgående: Du tar initiativ, arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppgifter.
- Serviceorienterad: Att tillfredsställa kundernas behov och leverera högkvalitativ service är en självklarhet för dig.

Villkor
Tjänsten är en anställning direkt hos DST Control i Linköping. I rekryteringen samarbetar företaget med Q Bemanning & Rekrytering AB.

Tillsättning för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Denna tjänst avser en omfattning på heltid där du kommer att utgå från DST Controls kontor i Linköping. 

Urval av kandidater sker löpande, och det är möjligt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan idag!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Training Manager

Läs mer Dec 1
Saab business area Dynamics is growing and there is an increasing need for technical advanced weaponry and autonomous vehicles. Technical training is required as a step in commissioning and integration of our products. As a Training Manager, you will work within the IPS (Integrated Product Support) organisation of Saab Dynamics.

Your role

The Training Manager will be responsible for the development, implementation, and stabilisation of training programs to support competence development within the customer's organisation. This includes overall ownership of all aspects of training strategy, including stakeholder management, curriculum design, measurement strategy, and program design for the programs you support.

Due to our broad customer base, travels within Sweden and abroad will occur.

Main tasks:

* To conduct Training Needs Analysis (TNA) to determine competence gaps and development needs in the organisations
* To work closely with the development team, partners and external vendors to ensure that the training we provide - online, in person, or otherwise - are world class
* To plan and organise training programs
* To administer training programs

Your profile

We believe that you are an open and outgoing person who can easily cooperate within both small and large projects. You have well developed communication skills which helps you connect with people in a professional way. You have the ability to grasp technical information, revise and mediate it in an easy way. You have an eye for details, and a sense of what needs to be done in order to meet and exceed customer satisfaction.

Desired skills and experiences

* Post-secondary education or equivalent
* Previous work experience from teaching or technical training
* Understanding of different ILS (Integrated Logistic Support) elements
* Military Service

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 18,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.

At business area Dynamics, all employees share the same mission: to create conditions for a safe society. Whether it's missile systems, underwater technology, camouflage solutions, support weapons, training systems or field hospitals, you are part of this mission. We work in close cooperation in developing, manufacturing and maintaining our world-leading products, systems and solutions for customers worldwide. Read more about us here

You will be part of a team that provides technical information within the Development Unit of Saab Dynamics. The unit is located in Linköping and Karlskoga, but your main workplace will be in Linköping. If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. Observe that you can send us your application in either Swedish or English. We look forward to read your application soon!

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities.

Ansök nu

Teknisk säljare till DST Control i Linköping

Läs mer Nov 21
Beskrivning
DST Control är ett företag som specialiserar sig på avancerade kamerasystem för luftburna applikationer.

Deras produkter sticker ut på marknaden med sin unika kapacitet att fånga detaljer på avsevärt stora avstånd och samtidigt erbjuda en beundransvärt låg vikt. Användningsområdena för dessa produkter spänner huvudsakligen från flygburen sökning och spaning till inspektion och övervakning. DST Control driver en in-house utvecklings- och tillverkningsprocess där varje medarbetare spelar en betydelsefull roll i framställningen av deras avancerade kamerasystem med den senaste teknologin.

Vi söker dig med tidigare teknisk erfarenhet och som drivs av att skapa affärer och långsiktiga relationer. Möjligtvis har du en teknisk utbildning i grunden eller annan motsvarande erfarenhet och inspireras av att etablera affärsförbindelser.

Välkommen med din ansökan och för möjligheten att bli en del av ett spännande, högteknologiskt företag i en utvecklande roll som teknisk säljare!

Arbetsuppgifter
Som teknisk säljare i denna tjänst erbjuds du en unik roll där du kommer att axla ansvaret för hela säljprocessen. Det inkluderar att upprätthålla och stärka relationerna med din nuvarande kundkrets, samtidigt som du aktivt utforskar och knyter nya affärskontakter. Denna roll kommer att involvera en del resande, särskilt på internationell nivå, och ger dig möjligheten att delta i branschmässor och liknande. Du kommer att erbjudas omfattande möjligheter till personlig utveckling både inom din roll och inom företaget, och det finns även potential för att engagera dig i produktutveckling i framtiden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer bland annat att inkludera:

- Ansvara och vara pådrivande för hela säljcykeln,
- Vårda och vidareutveckla relationer med DST Controls befintliga kundbas,
- Aktivt prospektera och bearbeta nya kunder,
- Genomföra kundmöten, varav många är digitala men även fysiska,
- Delta i internationella kundbesök,
- Medverka på spännande branschmässor.

Kvalifikationer
För att kvalificera för tjänsten som teknisk säljare till DST Control tror vi att du har:

- Högskole/universitetsutbildning inom teknikområdet alternativt gymnasieutbildning med relevant inriktning och/eller motsvarande erfarenhet,
- Djupgående teknisk kunnighet,
- Erfarenhet av/god kännedom kring försäljning av högteknologiska produkter,
- Vana vid att läsa tekniska ritningar,
- God datavana,
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift,
- B-körkort.

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi framhäver följande kompetenser för att kvalificera för rollen:

- Resultatdriven: Du har en stark drivkraft att uppnå mål och leverera resultat.
- Affärsfokuserad: Du är djupt engagerad i att förstå och stärka företagets affärsverksamhet.
- Självgående: Du tar initiativ, arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppgifter.
- Serviceorienterad: Att tillfredsställa kundernas behov och leverera högkvalitativ service är en självklarhet för dig.

Villkor
Tjänsten är en anställning direkt hos DST Control i Linköping. I rekryteringen samarbetar företaget med Q Bemanning & Rekrytering AB.

Tillsättning för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Denna tjänst avser en omfattning på heltid där du kommer att utgå från DST Controls kontor i Linköping. 

Urval av kandidater sker löpande, och det är möjligt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan idag!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Experis AB .

Utvecklare | Experis | Linköping

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jul 8
Är du personen som knäcker koderna andra tycker är omöjliga? Vill du arbeta med likasinnade kollegor som också gör det? Är du duktig på C++? Nu har vi på Experis lediga jobb för utvecklare som kommer få arbeta med avancerad teknik inom en riktigt spännande bransch!

Arbetsbeskrivning

Via oss får du möjlighet att använda dig av det du redan är bra på samt vidareutveckla nya kompetenser! Tillsammans med våra kunder kan vi erbjuda spännande projekt där du som specialist blir en viktig del.
Du kommer utveckla dina kunskaper dagligen och inspireras av dina kollegor. Experis arbetar med flera aktörer som ligger i framkanten inom systemutveckling med både innovation och kunskap om människor. Vill du vara med och utveckla morgondagens lösningar?

Du som person

Vi ser att du vill framåt, brinner för utveckling och att testa nya saker samt räds inte för att vidga dina vyer. Vi tror att du är lösningsorienterad där du ser pusslet och faktiskt också vill lägga det. Sist men inte minst önskar vi att du är samarbetsvillig - vi är ett team och det är tillsammans vi lyckas!



För att du ska trivas i rollen ser vi att du har/är:

* +2 års arbetslivserfarenhet inom systemutveckling, mjukvaruutveckling eller programmering
* Utbildad inom IT på Universitet, Högskola eller Yrkeshögskola
* God programmeringsnivå inom antingen C eller C++
* Flytande svenska och engelska



Vad innebär det att arbeta som konsult hos oss?

Vill du utvecklas och lära dig mest möjligt inom ditt område? Ja, vi kan faktiskt garantera dig utvecklings- och utbildningsmöjligheter - allt för att du ska kunna nå dina egna ambitioner, och vi kommer stötta dig på vägen. För oss är det också viktigt att du som konsult känner dig som en del av hela Experis-gänget, detta redan från dag 1 (kanske också även tidigare). Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba på projekt eller uppdrag som matchar dina intresseområden och karriärmål. Önskar du en flexibel arbetsvardag eller möjligheter till hemmakontor? Vi värderar dig och dina önskemål respektive behov högt!



Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna utbildningsportal får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Emil Christensen på mailadress emil.christensen@se.experis.com.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylspecialist

Controller
Läs mer Jun 5
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi en kalkylspecialist med god kännedom om facility management och erfarenhet av kalkyleringar till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylspecialist hos oss kommer du att genomföra kalkyler med ansvar för att säkerställa affärs- och marknadsmässig prissättning. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare. Du ansvarar också för kalkylarbetet i teamleveransen för anbudsprocessen, och redovisar kalkylerna för aktuella intressenter.

I din roll säkerställer du att vi arbetar enligt Samhalls styrande principer för kalkyl. Som kalkylspecialist får du dessutom en viktig roll i att bidra i utvecklingen av vårt kalkylarbete, våra kalkylverktyg och digitalisering.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer ha möjlighet till distansarbete stora delar av din arbetstid om så önskas.

Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylspecialist hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att kommunicera, samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål.

Du har eftergymnasial utbildning med utbildning inom kalkylering eller motsvarande. Du behöver också ha flerårig erfarenhet av affärsrelaterat kalkylarbete samt god kännedom om facility management. Har du kunskaper inom LOU och offentliga affärer är det starkt meriterande.

För denna roll behöver du behärska svenska väl i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.



Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylerare

Controller
Läs mer Jun 5
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi tre kalkylerare med erfarenhet av kalkylprocesser till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylerare hos oss kommer du att genomföra kalkylering i våra kalkylverktyg och mallar i enlighet med Samhalls riktlinjer och metodik för kalkylering. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare för att säkerställa förståelse för uppdraget och rätt kalkylmetod i relation till affärsmodellen i affären. Arbetet görs enligt Samhalls styrande principer för kalkyl och anbud. Du kommer att säkerställa marknadsmässig prissättning med hjälp av våra nyckeltal och prisstrategier.

I din roll ingår också att också kontinuerligt bidra med idéer om förenklingar och utveckling av våra kalkylverktyg och mallar.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylerare hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vidare är du serviceinriktad och öppen för förändringar.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande med utbildning inom kalkylering. För att lyckas i rollen behöver du också ha erfarenhet av kalkylarbete och/eller arbetat som ekonom med goda resultat.

Du har en god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.

Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylerare

Controller
Läs mer Jun 5
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi två kalkylerare med erfarenhet av kalkylprocesser till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylerare hos oss kommer du att genomföra kalkylering i våra kalkylverktyg och mallar i enlighet med Samhalls riktlinjer och metodik för kalkylering. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare för att säkerställa förståelse för uppdraget och rätt kalkylmetod i relation till affärsmodellen i affären. Arbetet görs enligt Samhalls styrande principer för kalkyl och anbud. Du kommer att säkerställa marknadsmässig prissättning med hjälp av våra nyckeltal och prisstrategier.

I din roll ingår också att också kontinuerligt bidra med idéer om förenklingar och utveckling av våra kalkylverktyg och mallar.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylerare hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vidare är du serviceinriktad och öppen för förändringar.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande med utbildning inom kalkylering. För att lyckas i rollen behöver du också ha erfarenhet av kalkylarbete och/eller arbetat som ekonom med goda resultat.

Du har en god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.

Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Samhall rekryterar kalkylerare

Controller
Läs mer Jun 7
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och mest hållbara företag? Nu söker vi en kalkylerare med erfarenhet av kalkylprocesser till vårt team i Linköping.

Vad du kommer att göra

Som kalkylerare hos oss kommer du att genomföra kalkylering i våra kalkylverktyg och mallar i enlighet med Samhalls riktlinjer och metodik för kalkylering. Kalkyleringarna görs på avrop från vår försäljningsavdelning och i samverkan med vår driftorganisation och våra säljare för att säkerställa förståelse för uppdraget och rätt kalkylmetod i relation till affärsmodellen i affären. Arbetet görs enligt Samhalls styrande principer för kalkyl och anbud. Du kommer att säkerställa marknadsmässig prissättning med hjälp av våra nyckeltal och prisstrategier.

I din roll ingår också att också kontinuerligt bidra med idéer om förenklingar och utveckling av våra kalkylverktyg och mallar.

Placeringsorten är Linköping där din närmaste chef och många av dina kollegor med liknande kompetens är placerade. Du kommer ha möjlighet till distansarbete stora delar av din arbetstid om så önskas.

Du kommer också att samarbeta med våra övriga kollegor inom marknad och försäljning, anbud och kalkyl, och våra lokala affärschefer över hela landet. Du därmed får en roll där du får bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. En del resor i tjänsten kan förekomma.



Vem du är

Att vara kalkylerare hos oss är ett lagarbete. Du behöver därför ha god förmåga att samarbeta med andra och att skapa goda och hållbara relationer. Du behöver också vara analytisk, strukturerad och resultatorienterad i ditt arbete med god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vidare är du serviceinriktad och öppen för förändringar.

Du har gymnasial utbildning eller motsvarande med utbildning inom kalkylering. För att lyckas i rollen behöver du också ha erfarenhet av kalkylarbete och/eller arbetat som ekonom med goda resultat.

Du har en god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska i tal och skrift.

Som person delar du Samhalls grundläggande värderingar: pålitlig, uppmärksam och engagerad.



Vad vi erbjuder dig

Våra medarbetare är viktiga för oss. Vi ger dig en utvecklande arbetsmiljö med kunniga kollegor och frihet under ansvar med förtroendearbetstid. Vi erbjuder dig också möjligheter till distansarbete, tid för friskvård, arbetstidsförkortning, 6 veckors semester och generösa möjligheter till kompetensutveckling genom utbildningar och avancemang i sina roller beroende på intresse och ambition.



Intresserad av att söka?

I dessa rekryteringar samarbetar Samhall med Jefferson Wells. Du kommer att anställas direkt av Samhall.

OBS! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 augusti.



För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Christian Johansson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells, 013-35 55 09.

Besök också gärna www.samhall.se för mer information om oss.

Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100%
Sista ansökningsdag: 2024-08-12
Placeringsort: Linköping

Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktuppgifter:

Siwert Ahlm Unionen, 070-546 87 17
Asim Zilic SACO, 070-359 45 15
Maria Sköld Ledarna, 073-063 50 40



Mer om Samhall

Vi vågar påstå att vi är Sveriges viktigaste företag därför att vi kombinerar samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta på ett sätt som ingen annan kommer i närheten av. Vi samarbetar med företag som delar våra värderingar om mångfald på arbetsmarknaden. Våra kunder får hängiven arbetskraft samtidigt som de skapar en betydelsefull vardag för människor som stått utanför arbetsmarknaden under lång tid. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka möjligheterna till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Det är en hållbar affärsidé och för den har vi bland annat utsetts till Europas mest hållbara företag. Tillsammans med våra kunder bryter vi utanförskap och bidrar till ett mer hållbart Sverige. Vi kallar det för Samhallnyttan.

Ansök nu

Utbildas i systemsäkerhet | Saab | Linköping | Experis Academy

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Jul 2
Har du intresse för teknik, mekanik, elektronik, hårdvara eller mjukvara och vill djupdyka i detaljer? Tycker du att system och säkerhet är en spännande kombination? I samarbete med Saab genomför Experis Academy ett skräddarsytt utbildningsprogram där du blir anställd från första dagen och får möjlighet att bli riktigt duktig inom ditt specialistområde - systemsäkerhet!

Är du mekaniker, nyexaminerad ingenjör, arbetar i produktion, med dokumentation eller liknande och har ett starkt tekniskt intresse? Vill du jobba på ett av Sveriges mest innovativa företag, Saab? Hos Experis Academy får du möjlighet att utbilda dig inom systemsäkerhet och jobba hos dem. Utbildningen startar i november och sker fysiskt i antingen Karlskoga eller Linköping. Efter utbildningen kommer du ha specialiseringsperiod i 12 månader hos Saab i dessa städer.

Var med och jobba för en säkrare värld!

Vill du vara med och bidra till tryggare samhällen och en säkrare, mer hållbar och rättvis värld? Hos Saab får du, genom Experis Academy, vara med och ha en påverkan! Som systemsäkerhetsingenjör (System Safety) hos Saab kommer du ingå i ett team som strävar mot ett gemensamt mål: att skapa en värld där trygghet är en självklarhet. Här får du möjlighet att arbeta med systemsäkerhet inom bland annat produktområdena missilsystem, undervattensteknik, understödsvapen och träningssystem. Du får vara en del av något större och varje dag kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till att forma säkerheten och tryggheten för människor över hela världen.

Rollen som systemsäkerhetsingenjör

Som systemsäkerhetsingenjör kommer ditt primära ansvar vara att säkra att tekniska system är godkända i enlighet med standarder. Du kommer jobba tätt tillsammans med kollegor och projektgrupper, där ni gemensamt jobbat mot att utveckla och underhålla Saabs portfölj av produkter. Bland annat kommer du få möjlighet att samarbeta över flera discipliner, så som mekanik, elektronik, inköp och produktion, något som ger dig ett brett nätverk.

Din roll sträcker sig bortom att bara identifiera risker; du kommer att vara ansvarig för att analysera och minimera systemrisker för att förebygga potentiella olyckor som kan innebära skada på människor, egendom eller miljön. Dessa analyser omfattar hela systemets livscykel, vilket innebär att du kommer att arbeta med hårdvara, mjukvara och interaktionen med användare och andra externa system. Detta innebär också att du kommer att grotta ned dig i analyser, riskanalyser, dokumentation, kvalitetssäkring och utveckling. Här får du möjlighet att landa, utvecklas och bli experten inom området.

Experis Academys utbildning i samarbete med Saab

Experis Academy och Saab erbjuder dig ett arbete som inleds med en intensivutbildning inom områden för systemsäkerhet och därefter konsultuppdrag och specialisering inom detta hos Saab i Karlskoga och Linköping.

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Våra utbildningsprogram har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet att komplettera sina tekniska färdigheter med andra mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis Academy. Efter genomförd utbildning kommer samtliga anställda deltagare påbörja arbete som konsulter hos Saab, det vi nedan kallar för specialiseringsperiod.

Fördelar med Experis Academy

* Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under utbildningsperioden och tiden som konsult på ditt specialiseringsuppdrag får du ersättning och professionell handledning.
* Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Saab, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter i praktiskt arbete.
* Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna och seniora med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Vem kan ansöka?

För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för systemsäkerhet kan du lära dig - och det hjälper Experis Academy i samarbete med Saab dig med! Som person är du detaljorienterad, men klarar samtidigt av att se helheten. Du är nyfiken och det faller sig naturligt för dig att driva ditt eget arbete framåt, både självständigt och i samarbete med dina kollegor. Du drivs av att arbeta systematiskt med processer, dokumentation och analyser och har ett stort intresse för systemsäkerhet, teknik, mjukvara, elektronik och/eller mekanik. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande, men inte ett krav, om du uppfyller något eller några av följande kriterier:

* Du har genomfört en (högre) utbildning, gärna inom teknik, mekanik, elektronik eller mjukvara
* Du har genom tidigare arbete eller studier kommit i kontakt med uppgifter inom system eller systemsäkerhet
* Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokumentation, analyser eller processer
* Du har tidigare arbetat inom produktion och montering
* Du har intresse för bakomliggande systemarkitektur och konstruktion

Praktisk information

* Utbildningsstart: November 2024
* Utbildnings- och specialiseringsorter: Karlskoga och Linköping
* Arbetstid: Heltid
* Uppdraget förutsätter att du genomgår och godkänns enligt de gällande säkerhetsbestämmelserna. För vissa roller med säkerhetsklassificering kan det finnas krav på specifikt medborgarskap

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu