Linköping: Jobb (25-50%) som personlig assistent hos kille i Malmslätt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobb (25-50%) som personlig assistent hos kille i Malmslätt i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Deltid

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker en härlig kille på 10 år efter dig som vill vara hans personliga assistent i Malmslätt, där han bor med resterande av sin familj. Hans diagnos innebär bland annat att han har låg muskeltonus, epilepsi samt kommunicerar icke verbalt, är ljudkänslig och har ett självskadebeteende, vilket innebär att han är i konstant behov av tillsyn.

Som assistent blir du kundens förlängda armar, ben och ögon. Du kommer att behöva hjälpa honom med allt i hans vardag. Från matsituationer, personlig hygien, förflyttningar till träning av motorik och kommunikation, samt en hel del lek och bus såklart.

Arbetspassen är förlagda enligt följande:

- Morgon innan skolan och eftermiddag/kväll efter skoltid.

- Under helger samt lov ligger passen som heldagar



Om dig

Som person är du tålmodig, påhittig, lyhörd samt har en god fysik och gillar att ta initiativ, bland annat till lek. Du är en person som kan se till dina medmänniskors behov och har ett pedagogiskt arbetssätt.



Meriterande är om du har:

- Kunskap/erfarenhet av epilepsi sedan tidigare

- Eventuell kunskap om kognitiva funktionsnedsättningar

- Erfarenhet av personer med självskadebeteende

- Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat pedagogiskt arbete





För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: En deltidstjänst omkring 25-50%.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Linköping som Personlig assistent.

Personlig assistent sökes till Darisk-talande kvinna

Läs mer Nov 24
Brinner du för att hjälpa andra människor och samtidigt vill arbeta inom ett arbetslag som består av Glädje, Engagemang och Trygghet?

Just nu söker vi en darisk-talande personlig assistent till en äldre kvinna bosatt i Linköping. Du kommer att arbeta en dag i veckan och ha möjlighet till extra arbete vid behov. Arbetstiderna sträcker sig från 08:00 till 08:45 och från 17:30 till 20:00 på vardagar och helger. Som personlig assistent kommer du att vara en stöttepelare i kundens liv. Du kommer att hjälpa till vid på- och avklädning, assistera vid dusch och personlig hygien samt ge stöd vid matlagning. Kunden använder en rullator, och din hjälp kommer att vara avgörande för att underlätta hennes dagliga rutiner. Med förståelse och empati kommer du att skapa en trygg och respektfull miljö. Kunden önskar kvinnliga sökande, men vi välkomnar alla ansökningar eftersom personlig kemi är mest avgörande.

VEM SÖKER VI?
Vi söker efter dig som är en flexibel, lyhörd och arbetsvillig person. Eftersom arbetet som personlig assistent ställer höga krav på att du är handlingskraftig, så behöver du vara trygg i dig själv samt ta egna initiativ. Tidigare erfarenheter inom vård och omsorg är meriterande, men störst betydelse har dina personliga egenskaper, då personkemin mellan dig och kunden är avgörande för en god assistans.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN

- Kan prata dari (dariska)

- Förmåga att anpassa sig till kundens behov och önskemål.

- Pålitlighet och ansvarstagande.



ÖVRIG INFORMATION
Tjänstgöringsgrad: En arbetsdag i veckan samt extra vid behov
Schema: Arbetstid alla dagar 08:00-08:45 & 17:30-20:00
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående, vänta inte med din ansökan då vi intervjuar löpande

ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!

DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN
Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan.

Ansök nu

Personlig assistent sökes till man i centrala Linköping

Läs mer Nov 13
Om tjänsten

Kunden är en man i 60-års åldern som bor i en lägenhet centralt i Linköping.

Han har en neurologisk sjukdom som bland annat innebär att han behöver stöd när han går, hjälp att komma ihåg att ta sina mediciner, samt hjälp med en del praktiska saker i sin vardag så som vanlig förekommande hushållssysslor, förflyttningar, hygien, social trygghet etc.
Han har även epilepsi och lite svårt med talet. Dagarna är oftast ganska lugna och han befinner sig mest i hemmet, men ibland tycker han om att åka iväg och hitta på saker.

Du är:

Rökfri
Empatisk
Tålmodig
Lyhörd
Pedagogisk person

Du har en lugn personlighet, då mitt funktionshinder gör det svårt för mig att kommunicera. Det är en fördel om du kan prata persiska och laga persisk mat.

Du måste kunna jobba både förmiddag och kväll både vardagar, helger och nätter.

Tidigare erfarenhet som personlig assistent 2-3 år eller utbildning av ett vårdyrke är en merit.

Omfattning:
50 procent

Tillträde:
Enligt överenskommelse

Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

Om oss:

Bonzi personligt stöd är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.

Vi har kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till arbetet. För denna tjänst krävs det att du har ett Bank-id som du godkänner att använda i tjänsten.

Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia .Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

För dig med anställningsstöd: BonZi personligt stöd är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju

Ansök nu

Personlig assistent sökes till man i centrala Linköping

Läs mer Nov 3
Om tjänsten

Kunden är en man i 60-års åldern som bor i en lägenhet centralt i Linköping.

Han har en neurologisk sjukdom som bland annat innebär att han behöver stöd när han går, hjälp att komma ihåg att ta sina mediciner, samt hjälp med en del praktiska saker i sin vardag så som vanlig förekommande hushållssysslor, förflyttningar, hygien, social trygghet etc.
Han har även epilepsi och lite svårt med talet. Dagarna är oftast ganska lugna och han befinner sig mest i hemmet, men ibland tycker han om att åka iväg och hitta på saker.

Du är:

Rökfri
Empatisk
Tålmodig
Lyhörd
Pedagogisk person

Du har en lugn personlighet, då mitt funktionshinder gör det svårt för mig att kommunicera. Det är en fördel om du kan prata persiska och laga persisk mat.

Du måste kunna jobba både förmiddag och kväll både vardagar, helger och nätter.

Tidigare erfarenhet som personlig assistent 2-3 år eller utbildning av ett vårdyrke är en merit.

Omfattning:
Extra vid behov, med chans till fast.

Tillträde:
Enligt överenskommelse



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.


Tillträde:

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

Om oss:

Bonzi personligt stöd är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.

Vi har kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till arbetet. För denna tjänst krävs det att du har ett Bank-id som du godkänner att använda i tjänsten.

Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia .Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

För dig med anställningsstöd: BonZi personligt stöd är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju

Ansök nu

Personlig assistent sökes till aktiv kille i Linköping

Läs mer Okt 3
Vill du ha ett viktigt, roligt och varierande arbete där du kan göra skillnad i någon annan människas liv? Då är jobbet som personlig assistent något för dig!

Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta med våran kund i Linköping. Till en start timmar vid behov, med chans till fast schemarad. Kunden är en glad och aktiv 17årig rullstolsbunden kille.

Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa kunden med allt i vardagen, vara kundens högra hand, föreslå och följa med på aktiviteter såsom simning, luftgevär, elhockey eller diverse evenemang. Du som personlig assistent ska arbeta lågeffektivt samt vara kreativ och initiativtagande.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete. Du som person bör du vara lugn, ödmjuk, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt med kundens bästa i åtanke. Förutom detta ser vi att du:

- Är en manlig sökande, 20-35 år gammal
- Har god fysik då förflyttningar och lyft förekommer
- Har körkort (detta är ett krav)
- Talar du dari/persiska är detta meriterande

Det är viktigt att du är strukturerad, tydlig och stabil i ditt arbete med kunden. Viktigast är dina personliga egenskaper och personkemi mellan dig och kund.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Om Frösunda Personlig Assistans

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information

- Anställningsform: Behovsanställd

- Omfattning: Timmar vid behov (chans till fast schemarad)

- Arbetstid: Varierade arbetstider (Dag-och kvällstider)

- Tillträde: Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande!

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 2023-11-03



Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Marion Eriksson, Verksamhetschef Frösunda
marion.eriksson@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent sökes till hockeyintresserad man

Läs mer Sep 27
Tycker du om att lyssna på rockmusik och gå på hockeymatcher? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta med våran kund i Linköping. Kunden är en rullstolsbunden man i Linköping som har dygnet-runt assistans. Vi söker nu vikarier på timmar, med chans till schemarad.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.

Om Frösunda Personlig Assistans

Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.

Övrig information

- Anställningsform: Behovsanställd

- Omfattning: Timmar inledningsvis (med chans till fast schemarad)

- Arbetstid: Dag, kväll och nattarbete förekommer

- Tillträde: Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande!

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag 2023-10-27



Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Marion Eriksson, Verksamhetschef Frösunda
marion.eriksson@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Olivia Personlig Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Olivia Personlig Assistans AB .

Jobb för Personliga Assistenter finnes i Linköping

Personlig assistent
Läs mer Nov 21
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

I och med rådande situation gällande ökad smitta av Covid-19 är vi i behov av vikarier till våra kunder i Linköpingsområdet.

En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg.

Vi har kunder som letar efter någon som kan utföra arbetsuppgifter som att till exempel hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider och därtill vid förflyttningar beroende av respektive kunds behov.

Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis läkarbesök och inköp av livsmedel. Du hjälper kunden att leva ett så fullvärdigt liv som möjligt utifrån dennes förutsättningar.



Om dig
Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd och flexibel samt en bra lagspelare.

Meriterande är om du har:

- Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg

- Vårdutbildning eller motsvarande

- Körkort och Tillgång till bil



För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)





Omfattning: Projektanställning (tjänsten kan uppgå till en extra eller deltidstjänst).

Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes till kvinna i Linköping

Personlig assistent
Läs mer Nov 10
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna i 25-årsåldern med dels en hjärnskada, utvecklingsstörning samt epilepsi boendes i området Valla i Linköping. I dagsläget har hon inget talat språk och har begränsad kommunikationsförmåga. Kunden tycker bland annat om att bada, rida eller ta sig iväg på promenader. Hon gillar att hålla igång och aktiveras kontinuerligt samt åker då på diverse aktiviteter. För närvarande bor hon tillsammans med en vän i lägenhet, som även har assistans.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider där PEG används
- Lyft kan förekomma vid förflyttningar (hjälpmedel finns tillhands)


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider alla dagar under veckan:

- Kl. 09-18

- Kl. 18-09 (väntetid om cirka 6 timmar förekommer under nattetid)

- Dubbelbemanning sker vid exempelvis aktiviteter och liknande



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.



Meriterande är om du har:

- Erfarenhet av personer med hjärnskada, utvecklingsstörning eller epilepsi

- Kunskap av att hantera PEG eller Treacheostomi

KRAV:

- Tidigare vårderfarenhet eller motsvarande

- Utbildning inom vård- och omsorg




För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: 1 tillsvidareanställning på cirka 80-100%.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes för deltidstjänst hos man utanför Linköping

Personlig assistent
Läs mer Nov 27
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 65-årsåldern med en hjärn- och ryggmärgsskada boendes 20 minuter sydöst om Linköping. Kunden har bland annat tre hundar samt två katter och andra djur på gården har bor på. Han är en företagsam person som gillar att skoja omkring.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom att medverka under arbetsdagen, träning för rehab och även därtill förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Lyft kan förekomma vid förflyttningar (diverse hjälpmedel finns tillhands)


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:15-18:00 under måndag, onsdag, torsdag och fredag

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:30-21:00 under tisdagar

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:00-17:30 under helger



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.

KRAV:

- Körkort samt Tillgång till bil




För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Deltid på cirka 23 timmar/vecka.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes för deltidstjänst hos man utanför Linköping

Personlig assistent
Läs mer Nov 22
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 65-årsåldern med en hjärn- och ryggmärgsskada boendes 20 minuter sydöst om Linköping. Kunden har bland annat tre hundar samt två katter och andra djur på gården har bor på. Han är en företagsam person som gillar att skoja omkring.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom att medverka under arbetsdagen, träning för rehab och även därtill förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Lyft kan förekomma vid förflyttningar (diverse hjälpmedel finns tillhands)


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:15-18:00 under måndag, onsdag, torsdag och fredag

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:30-21:00 under tisdagar

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:00-17:30 under helger



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.

KRAV:

- Körkort samt Tillgång till bil




För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Deltid på cirka 23 timmar/vecka.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig Assistent sökes för deltidstjänst hos man utanför Linköping

Personlig assistent
Läs mer Nov 28
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?

Om tjänsten

Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en man i 65-årsåldern med en hjärn- och ryggmärgsskada boendes 20 minuter sydöst om Linköping. Kunden har bland annat tre hundar samt två katter och andra djur på gården har bor på. Han är en företagsam person som gillar att skoja omkring.

Arbetsuppgifterna är enligt följande:

- Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom att medverka under arbetsdagen, träning för rehab och även därtill förekommande hushållssysslor
- Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
- Lyft kan förekomma vid förflyttningar (diverse hjälpmedel finns tillhands)


Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider:

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:15-18:00 under måndag, onsdag, torsdag och fredag

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:30-21:00 under tisdagar

- Kl. 08:00-12:45 samt 14:00-17:30 under helger



Om dig

Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare.

KRAV:

- Körkort samt Tillgång till bil




För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.



Omfattning: Deltid på cirka 23 timmar/vecka.

Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

För dig med Anställningsstöd

Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Om rekryteringsprocessen

Efter en eventuell intervju försöker vi alltid återkomma inom 14 dagar till att man får höra mer om tjänsten. Detta förutsatt att vi även fått information från eventuella referenser. Därefter ser vi över en möjlig matchning med någon av våra kunder.

Vid eventuell anställning kan du komma att bli ombedd för att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret från polisen.

Hantering av din ansökan

Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia.

Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans

Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Uppdragsansvarig chef inom personlig assistans i Linköping

Administrativ chef
Läs mer Nov 28
Vi vill bli fler hos oss på Olivia Personlig Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded

Är en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har vana av att jobba administrativt i olika system

Har erfarenhet av arbete inom Personlig assistans

Har B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Linköping.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: Januari 2024, enligt överenskommelse.

Om frågor och mer om rekryteringen

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 20 dec 2023, så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryterare inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: regina.lindstedt@teamolivia.se

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.

Om oss

Olivia Personlig Assistans är en av de större privata aktörerna inom personlig assistans i Sverige och är en del av Team Olivia. Vi erbjuder omsorgs- och rehabiliteringstjänster och har tio lokalkontor från Uppsala till Malmö. Vårt mål är att erbjuda den bästa omsorgen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Läs gärna mer om oss här; www.oliviapersonligassistans.se (http://www.oliviapersonligassistans.se/)

En del av Team Olivia

Olivia Personlig Assistans ingår i Team Olivia som är en ledande vård- och omsorgskoncern med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag Läs mer om Team Olivia här;
www.teamolivia.se (https://app.teamtailor.com/companies/59p_T9Vv69U/jobs/2921628/edit/www.teamolivia.se)

Ansök nu