Linköping: Teknisk förvaltare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk förvaltare i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du med planering, genomförande och uppföljning av vårt underhållsarbete. Det ingår i rollen att projektleda mindre projekt, så som underhållsåtgärder och kundanpassningar. Ett tydligt fokus ligger på ständig utveckling där du som teknisk förvaltare söker och utreder nya tekniska möjligheter kontinuerligt. Du har ett nära samarbete med våra drifttekniker, driftchef och energisamordnare i stora och små förvaltnings- och utvecklingsfrågor. Du kommer att tillhöra Fastighetsområde Öst och utgå ifrån vårt kontor i Linköping. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:


• Agera kravställare samt beställare av projekt och underhållsarbeten.
• Genomföra underhållsbesiktningar och kundanpassningar, projektleda underhållsåtgärder samt medverka vid budgetarbete.
• Genomföra utredningar för att identifiera de tekniska system och produkter som är kritiska för en effektiv förvaltning.
• Ansvara för att nödvändigt underhåll utförs i tid och på bästa sätt utifrån ett kundperspektiv.

Vi jobbar hela tiden med att förbättra våra arbetsmetoder och rutiner inom fastighetsunderhållet i nära samarbete med våra kunder och våra projektledare.

Exempel på ansvar:


• Ansvarig för planering, genomförande samt styrning av underhållsinsatser och underhållsprojekt.
• Ansvarig för framtagande och genomförande av strategi/handlingsplan för satsningen kring digitalisering, samt för bolagets miljö- och hållbarhetsarbete.
• Ansvarig för framtagande, samt löpande uppdatering av underhållsplan för fastighetsbeståndet i samråd med fastighetsområdeschef.

Om dig

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning på fastighets- eller byggteknik alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har flerårig yrkeserfarenhet inom fastighetsteknik.

Kvalifikationer:


• Ett genuint intresse av att arbeta med energioptimering och hållbarhetsfrågor.
• 3 års relevant arbetslivserfarenhet från underhållsarbete och/eller ombyggnadsprojekt.
• Upphandlingserfarenhet och beställarkompetens.
• Relevanta kunskaper inom AB 04/ABT 06 samt Byggarbetsmiljö.
• Erfarenhet av att arbeta med fastighetsspecifika program.
• God social förmåga och ett serviceinriktat arbetssätt då du kommer ha mycket kontakt med både hyresgäster och medarbetare.

Erfarenhet av att arbete med säkerhetsfastigheter, energioptimering, hållbarhetsfrågor och Sunda hus är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din drivkraft. Vi söker dig som gillar utmaningar och samarbete med dina kollegor. Du är analytisk, strukturerad och trivs i en roll med mycket ansvar. Du känner dig trygg i din kompetens och tycker om att dela den med andra.

Placering

Din placeringsort blir Linköping, men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor och körkort för personbil är ett krav.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 10 december.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Fastighetsförvaltare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Fastighetsförvaltare.

Förvaltare inriktning byggnader och mark

Läs mer Sep 26
Tjänsten är placerad inom Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi ser till att stadsplanera så att många värden tas till vara: näringsliv och kultur, trafik och miljö. Nu och i framtiden. Tillsammans utvecklar vi en attraktiv, spännande och hållbar stad.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Som förvaltare av fastigheter arbetar du bland annat med förvaltning av kommunens kvartersmark och icke planlagda mark med tillhörande byggnader.

I uppdraget ingår att förhandla och teckna avtal gällande arrenden och hyror. Arrendatorer/hyresgäster utgörs av både privatpersoner, näringslivet, föreningar samt kommunala bolag. Vidare jobbar du som beställare av större och mindre fastighetsentreprenader samt mark - och fastighetsunderhåll. Även jaktfrågor kopplade till kommunens mark kan ingå. Du bidrar i ett strategiskt viktigt arbete med att säkerställa att kommunens mark kan exploateras enligt plan och att förvaltningen av fastigheterna under tiden fram till dess fungerar på ett bra sätt. Det innebär mycket samverkan med övriga intressenter inom samhällsbyggnadssektorn, såväl externa som interna. Det är en utåtriktad roll som, utöver intern samverkan, innebär mycket extern kontakt med bland annat arrendatorer/hyresgäster och leverantörer och du är ofta företrädare för kommunens räkning.

Din arbetsplats
Tjänsten som förvaltare är placerad på Stadsmiljöavdelningen som upprätthåller och utvecklar attraktiva, funktionella och tillgängliga gator, torg, parker och naturmiljöer inom Linköpings kommun. Avdelningen säkerställer ny- och ombyggnation av befintliga och nya offentliga platser, trafikinfrastruktur samt naturområden i takt med att kommunen växer och utvecklas. Avdelningen arbetar på uppdrag av samhällsbyggnadsnämnden och består av tre enheter; stadsmiljöutveckling, drift och underhåll samt support. Avdelningen har cirka 60 medarbetare. 

Som förvaltare tillhör du enheten drift och underhåll, som består av två grupper där din tjänst tillhör mark och förvaltning. Gruppen består av 11 medarbetare, 6 driftingenjörer, 1 Stadsträdgårdsmästare, 1 GIT-koordinator samt 3 förvaltare.

Verksamhetsområde fastighetsförvaltning har ett brett uppdrag och vi förvaltar byggnader och mark som ägs av Linköpings kommun där det bl.a. ingår fastigheter som är strategiskt viktiga för stadens framtida stadsutveckling. På uppdrag av kommunstyrelsen och vår politiska nämnd ska vi på bästa sätt förvalta och sköta kommunens markinnehav till nytta för kommunens invånare, näringsliv och andra intressenter.

Vi söker dig som vill bidra i arbetet att möjliggöra en god exploatering inom kommunen samt etablera och bibehålla goda relationer med våra avtalsparter.

Arbetsplatsen är belägen i nya lokaler i Ebbepark. Vi jobbar aktivitetsbaserat, flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta viss tid på distans.

Välkommen att bygga den attraktiva staden tillsammans med oss! 

Du som söker
Vi söker en fastighetsförvaltare med intresse för fastighetsjuridiska frågor, som vill bidra till stadsutveckling. Du som söker har erfarenhet av förvaltning av byggnader och mark, det är meriterande om du har relevant utbildning inom området.

Du har erfarenhet av förhandling och upprättande av arrende- och hyresavtal. Vidare har du kunskap och erfarenhet av att beställa uppdrag från entreprenörer. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i skrift och muntligen, eftersom du hanterar avtalsskrivning och förhandling. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor inom kommunen.

Som person är du prestigelös och lyhörd. Du kan se helheten och planera långsiktigt och trivs lika väl med ensamarbete som med samverkan i grupp. Du har lätt för att samarbeta med andra, du är drivande och kan fatta beslut. Uppdraget kräver stor flexibilitet och ett strukturerat arbetssätt.

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11846

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Fastighetskoordinator med Campusansvar i Valla

Läs mer Sep 7
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu en fastighetskoordinator inom Fastighetsavdelningen. 

Om jobbet
Rollen som fastighetskoordinator med ansvar för vårt campus i Valla innebär bland annat att:


• vara kontaktperson för lokalrelaterade frågor samt föra dialoger med fastighetsägare, institutioner samt övriga verksamheter inom LiU.
• tillsammans med andra medarbetare inom enheten förvalta och utveckla universitetets förhyrda lokaler i form av laborationslokaler, lärmiljöer och studieplatser samt arbetsplatser för medarbetare.
• koordinera och bereda inkomna lokalrelaterade ärenden, fördela dem internt inom enheten.
• arbeta med övergripande förstudier, projekt i tidigt skede, agera övergripande projektledare vid större ny- och ombyggnationer samt driva mindre lokalanpassningar.
• delta i övergripande arbete med campusutveckling tillsammans med fastighetskoordinatorer för campus Norrköping och US, koordinator för strategiska projekt, enhetschef och fastighetsdirektör.
• arbeta med frågor kring befintliga hyresavtal, formulering av styrdokument och riktlinjer samt driva samordnat underhåll med fastighetsägare.

I rollen koordineras olika uppgifter internt och externt parallellt och det finns många kontaktytor. Emellanåt driver vi projekt i projektovana miljöer där vi kommer i kontakt med engagerade forskare och studenter. Utvecklingsarbetet sker i nära samarbete med verksamheter vid hela LiU samt med kollegor på Fastighetsavdelningen. Arbetet är en del av en helhet och är långsiktigt och processövergripande.

Om dig
Vi söker dig som är strategisk, lösningsorienterad och ser samarbete som nyckeln till gott resultat. Du har goda ledaregenskaper med förmåga att driva processer och arbete framåt tills dina projekt nått resultat.

Vi vill att du har:


• en akademisk examen om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• god erfarenhet av lokalfrågor och lokalförvaltningsarbete.
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:


• tidigare erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning och/eller arbete med forskning och utbildning.
• erfarenhet av att driva lokalanpassningar och/eller byggprojekt.
• kunskaper inom fastighetsjuridik.

Din arbetsplats

Fastighetsavdelningens uppdrag är att erbjuda attraktiva, stödjande och nyskapande lokaler med en konkurrenskraftig, kostnadseffektiv och kvalitetssäkrad campusutveckling. Vi erbjuder service och säkerställer en trygg och säker miljö för alla som vistas på våra campus. Du kommer att arbeta på vårt campus i Valla med Linköping som placeringsort.

Campusutvecklingsenheten har 16 medarbetare som arbetar med en mängd kontakter både inom universitetet och med andra lärosäten. Enhetens huvuduppdrag är:


• Campusutveckling
• Lokalförvaltning
• Lokalprojekt

Som en av regionens största arbetsgivare erbjuder vi dig:


• ett spännande och aktivt jobb med samhällsnytta.
• möjligheter att vidareutveckla dig själv och din kompetens.
• utrymme att driva utveckling och andra förbättringar inom fastighetsbeståndet.

Om anställningen

Tillsvidare, heltid.

Tillträde enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta.

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 1 oktober 2023. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Urvalsarbete sker löpande så ansök redan idag. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Förvaltare idrottsanläggningar

Läs mer Aug 22
Tjänsten är placerad inom Kultur- och fritidsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi erbjuder alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter.  

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi på kultur- och fritidsförvaltningens idrottsgrupp en ny kollega i form av förvaltare idrottsanläggningar. Dina arbetsuppgifter utgår i huvudsak från att du ansvarar för idrottsanläggningar runt om i Linköping där driften sker på entreprenad. Du är den som deltar i hela upphandlingsprocessen och följer upp de tecknade avtalen. I rollen har du även ansvar för den ekonomiska uppföljning som är knuten till respektive anläggning.

Du deltar även i projekt när nya idrottsanläggningar ska projekteras och byggas, där du bland annat arbetar med framtagande av funktions- och lokalprogram för dessa.

Som förvaltare har du ett övergripande ansvar för drift och utveckling av idrottsanläggningarna på Stångebro, där fotbollsplaner, bandyplan, ishallar, hallar för racketsport inklusive Saab arena ingår.

Vi står inför en spännande framtid med flera nya idrottsanläggningar på gång, där du kommer ha en betydande roll med inflytande över detta. Vi kan erbjuda dig ett sammanhang där du kan utvecklas i yrkesrollen och finna gott stöd från chef och medarbetare.

Din arbetsplats
Kultur- och fritidsförvaltningens uppdrag är att erbjuda alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Förvaltningen står inför nya spännande utmaningar såsom byggnation av nya idrottsarenor, satsning på mer offentlig konst och utveckling av kreativa mötesplatser.

Kultur- och fritidsförvaltningens idrottsgrupp arbetar i huvudsak med idrottsutveckling, anläggningsdrift och föreningsstöd. I gruppen hanteras såväl bidrag till idrotts- och fritidsföreningar som fördelning och bokning av tider i kommunens idrottsanläggningar. Gruppen utgår i huvudsak från en modern kontorsmiljö på Apotekaregatan, i hjärtat av centrala Linköping. Kultur- och fritidsförvaltningen med dess drygt 200 medarbetare erbjuder en mångfacetterad kultur- och ungdomsverksamhet. Vi är idag sex personer som arbetar med idrottsfrågor på kultur- och fritidskontoret i Linköpings kommun.

Linköpings kommun har på senare år uppmärksammats för sitt arbete med det idrottspolitiska programmet Aktiv hela livet, vilket lett till utmärkelser som Sveriges mest jämställda idrottskommun och Sveriges bästa breddidrottskommun.

Vill du vara med och skapa ännu bättre förutsättningar för idrottsföreningarna i kommunen? Vill du bidra till att fler människor kan vara aktiva genom hela livet? Då är det förmodligen dig vi söker.

Du som söker
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Du har även erfarenhet från fastighetsförvaltning, projektledning och utvecklingsarbete.

Har du erfarenhet av arbete i kommunal förvaltning, fastighetsbolag eller erfarenhet från projekt som inkluderat upphandling och samordning av underentreprenörer ser vi det som meriterande för uppdraget. Erfarenhet från bygg-, anläggning- och entreprenadverksamhet är meriterande.

Du kan uttrycka dig tydligt i skrivna underlag och känner dig trygg vid muntliga presentationer, varav god svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Du som söker gillar att arbeta självständigt och har en god förmåga att planera och driva dina projekt och arbetsuppgifter framåt. Du uppskattar även att arbeta tillsammans med andra, både internt i närmaste arbetsgruppen likväl som med externa samarbetspartners. Vi söker dig som är en god kommunikatör och som är duktig på att uttrycka dig tydligt samt har förmågan att säkerställa att budskap når fram till berörda parter. Du är även noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 11706

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Junior Teknisk Förvaltare!

Läs mer Jul 10
Om tjänsten
Vi växer och söker därför förstärkning i vårt team med en Teknisk Förvaltare. I rollen som Teknisk Förvaltare vårdar och vidareutvecklar du företagets kundrelationer. Du har ett övergripande ansvar för kundernas tekniska förvaltning och säkerställer att tjänsteleveransen motsvarar uppdraget vi fått av kund. Din prestation mäts i kundnöjdhet, men även i skapandet av mervärdet hos kunderna.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

- Kontinuerlig kundkontakt och uppföljning

- Teknisk rådgivning åt kunderna

- Tillsyner och underhållsbesiktningar

- Handlägga försäkringsärenden

- Ansvara för driftsekonomi

- Driva mindre projekt

Vi söker dig som

- Är diplomerad förvaltare eller har annan likvärdig utbildning inom fastighetsförvaltning

- Har B-körkort (Manuell)

- Goda kunskaper i svenska, i tal såväl som i skrift

Har du tidigare erfarenhet av teknisk förvaltning ses det som meriterande

Som person är du

- Självständig

- Kommunikativ

- Resultatmedveten

- Strukturerad

Övrig information

- Placering: Linköping

- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning

- Start: Enligt överenskommelse

Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi hittat vår framtida kollega.



Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat de tre bolagen: Bredablick Förvaltning, Bredablick Facility Services och Sustend. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Teknisk förvaltning.

Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Specialfastigheter Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Specialfastigheter Sverige AB .

Är du vår nya ekonomkollega?

Ekonomikontorist
Läs mer Dec 5
Nytt
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet av ekonomi och vill bli en del i vårt team? I rollen kommer du löpande arbeta med kund- och leverantörsfakturaflöden, vidarefakturering, projektuppföljning, redovisning och bokslut. Du behöver ha ett intresse för systemfrågor gällande affärssystem och reskontra. Arbetet innebär många kontaktytor, både internt med kollegor men också externt med leverantörer och kunder. Du kommer ingå i ekonomienheten som idag består av fem personer, där det också finns ett nära samarbete med vår controllingenhet.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta


• Kund- och leverantörsreskontra
• Vidarefakturering
• Projektuppföljning
• Löpande avstämningar och kvartalsbokslut

Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom ekonomi och med kund- eller leverantörsreskontraflöden, men framförallt har du en nyfikenhet och driv till att lära. Vi söker dig som har utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet. För att trivas i rollen bör du vara flexibel och uppskatta att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och naturligt ansvarstagande. Du är kommunikativ och kan arbeta brett med många arbetsuppgifter såväl självständigt som i grupp.

Kvalifikationer:


• Akademisk utbildning eller alternativt några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi.

Meriterande men inte krav:


• Tidigare erfarenhet av fastighets- eller byggbranschen.
• Erfarenhet av Agresso redovisnings- och leverantörsfakturasystem

Placering
Din placeringsort är Linköping.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 14 januari men urval sker löpande så ansök gärna redan idag.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.

Ansök nu

Nätverksspecialist till Specialfastigheter

Nätverkstekniker
Läs mer Dec 5
Nytt
Är du en nätverksspecialist som vill jobba med Sveriges säkraste fastigheter?
Specialfastigheter är Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Vi har kunder som bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu växer vi snabbt och har fler spännande projekt än någonsin tidigare – därför behöver vi dig! Bli en del av vårt team som nätverksspecialist i Linköping eller Stockholm!Det här får du göra
Som Nätverksspecialist kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av våra nätverkslösningar, både ute på anläggningarna och på kontoret. Du kommer att vara delaktig i att bygga vår framtida plattform samt bidra med din kompetens och erfarenhet inom Routing/Switching, LAN, WLAN och brandväggar baserat på teknologier från flera tillverkare. Vidare samarbetar du med central IT-drift kring systemlösningar, deltar i verksamhetens förbättringsarbete samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten.

Det här behöver du kunna
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom Nätverk och Datakommunikation eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som relevanta. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom nätverksområdet, är självgående och har en god samarbetsförmåga. Du har en god analytisk förmåga, är van vid att lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och har erfarenhet att arbeta i projekt.

Som person är du öppen, social och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du är initiativtagande och resultatorienterad, och arbetar strukturerat med planering och prioriteringar. Du är också noggrann med dokumentation och uppföljning.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom Nätverk och Datakommunikation samt erfarenhet från verksamhet med höga säkerhetskrav. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat aktivt med omvärldsbevakning.

Körkort B är ett krav.

Det här erbjuder vi dig
Som anställd hos oss får du vara med och bidra till samhällsnyttan genom att utveckla och förvalta fastigheter som är viktiga för vårt lands säkerhet. Du får arbeta i en organisation som präglas av engagemang, kompetens och professionalism. Du får också möjlighet att utvecklas i din roll och ta del av våra förmåner, som till exempel friskvårdsbidrag och tjänstepension.

Information
Din placeringsort är Linköping eller Stockholm men du kommer att resa i tjänsten eftersom vi har fastigheter i hela landet. Tillträde sker enligt överenskommelse.


Ansökan
Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 7 januari 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!

Rekryterande chef: Ann-Charlotte Widgren - Enhetschef IT Infrastruktur
ann-charlotte.widgren@specialfastigheter.se

I den här rekryteringen samarbetar Specialfastigheter med Experis, ManpowerGroup. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Erik Svahn på 0722-00 40 86 alternativt erik.svahn@jeffersonwells.se.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.

Ansök nu

IT-säkerhetsansvarig till Specialfastigheter

Säkerhetsansvarig, IT
Läs mer Dec 4
Nytt
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
Är du vår nya IT-säkerhetsansvarig?
IT-säkerhet är ett prioriterat och viktigt område på Specialfastigheter. Nu söker vi en erfaren IT-säkerhetsansvarig till Linköping eller Stockholm som ska förstärka och fortsätta utveckla vårt IT-säkerhetsarbete. Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är en av våra mest prioriterade frågor.
Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, arbetar bolagsövergripande med det systematiska säkerhetsarbetet, där informationssäkerhet, IT-säkerhet, personalssäkerhet och säkerhetsskydd utgör centrala delar. IT-säkerhetsområdet omfattar alla delar inom IT, från fysisk IT-infrastruktur (datahallar, nätverk, servers, lagring och klienter) till användarnära IT-tjänster (mjukvaruapplikationer och system).
Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för IT-säkerhetsområdet på Specialfastigheter, där ditt fokus ligger på att hantera, leda, styra och utveckla områdets rutiner, processer, kravställningar, riktlinjer och regelverk. Du kommer också att axla controllerfunktionen för IT-säkerhetsområdet, där du tillsammans med övriga ansvarigroller inom enheten granskar, analyserar, utvärderar och förbättrar processer och arbetsmetoder. I rollen ansvarar du för riskanalyser, omvärldsbevakningar, utbildningar och föredrag inom IT-säkerhetsområdet.
Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp bestående av specialister och ansvarigroller inom säkerhet och informationssäkerhet. Du kommer också att ha nära samarbete med nyckelroller inom enheterna IT infrastruktur och IT verksamhet. Du rapporterar till Specialfastigheters säkerhetschef som ingår i ledningsgruppen för avdelningen IT och Säkerhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
tidigare arbetat med IT-säkerhet och informationssäkerhet på strategisk nivå i komplexa IT-miljöer
mångårig erfarenhet av arbete inom liknande uppgifter och ansvar som beskrivs ovan
tidigare arbetat med och känner dig trygg med att upprätta, hantera och utveckla riktlinjer och regelverk inom IT-säkerhet
förmåga att leda och samordna mindre uppdrag och arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har:
relevant certifiering inom IT-säkerhetsområdet
kunskap inom riskhantering och sårbarhetsanalyser
erfarenhet av att hålla utbildningar
erfarenhet från verksamhet med höga säkerhetskrav



För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är självgående i ditt arbete och att du tar ansvar för dina uppgifter samtidigt som du har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Med hjälp av din struktur, ditt analytiska sätt kan du effektivt leverera samt anpassa dig efter nya förutsättningar och ta dig an uppgifter med ett helhetsperspektiv. Som person är du öppen, social och kan arbeta med flera uppgifter parallellt.
Information
Din placeringsort är Linköping eller Stockholm, men resor förekommer i tjänsten eftersom verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 7 januari 2024.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).


Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28


Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.
Kontaktperson
Eva Wisth
Rekryteringskonsult
011-191897
eva.wisth@jeffersonwells.se

Ansök nu

IT-Specialist till Specialfastigheter

IT-strateg
Läs mer Dec 5
Nytt
Vill du vara med och utveckla Sveriges säkraste fastigheter?
Specialfastigheter är Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Vi har kunder som bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu växer vi snabbt och har fler spännande projekt än någonsin tidigare – därför behöver vi dig! Bli en del av vårt team som IT-specialist inom objektet IT- arbetsplats!Det här får du göra
Som IT-specialist inom objektet IT- arbetsplats kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med förvaltning, underhåll och utveckling av våra IT-lösningar. Du är delaktig i pågående projekt, driver egna aktiviteter inom objektet samt ger teknisk rådgivning till både interna och externa intressenter. Tjänsten innefattar även att skapa, uppdatera och underhålla teknisk dokumentation samt hantera ärenden inom gällande objekt. Du har även ett nära samarbete med Objektledare IT och vår externa IT Drift leverantör.

Det här behöver du kunna
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom datavetenskap eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer relevanta. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom IT-området, är självgående och har en god samarbetsförmåga. Du har en god analytisk förmåga, är van vid att lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och har vana att arbeta i projekt.

Som person är du öppen, social och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du är initiativtagande och resultatorienterad, och arbetar strukturerat med planering och prioriteringar. Du är också noggrann med dokumentation och uppföljning.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom IT support, systemförvaltning eller liknande samt erfarenhet från verksamhet med höga säkerhetskrav. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat aktivt med omvärldsbevakning.

Körkort B är ett krav.

Det här erbjuder vi dig
Som anställd hos oss får du vara med och bidra till samhällsnyttan genom att utveckla och förvalta fastigheter som är viktiga för vårt lands säkerhet. Du får arbeta i en organisation som präglas av engagemang, kompetens och professionalism. Du får också möjlighet att utvecklas i din roll och ta del av våra förmåner, som till exempel friskvårdsbidrag och tjänstepension.

Information
Din placeringsort är Linköping men du kommer att resa i tjänsten eftersom vi har fastigheter i hela landet. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ansökan
Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 7 januari 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!

Rekryterande chef: Ann-Charlotte Widgren - Enhetschef IT Infrastruktur
ann-charlotte.widgren@specialfastigheter.se

I den här rekryteringen samarbetar Specialfastigheter med Experis, ManpowerGroup. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Erik Svahn på 0722-00 40 86 alternativt erik.svahn@jeffersonwells.se.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.

Ansök nu

Inköpare Drift & Underhåll

Inköpare
Läs mer Nov 29
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Som Inköpare Drift & underhåll blir du en del av en inköpsavdelning som idag består av nio personer men avdelningen förväntas fortsätta expandera.

Som inköpare hos oss arbetar du brett i inköpsprocessen och genomför upphandlingar enligt LOU och LUFS med fokus på teknisk drift och utemiljö. Ansvarar för upphandlingsunderlag, utvärdering, avtalstecknande och implementering av avtal. I rollen ingår också att stötta Specialfastigheters verksamheter och följa upp att upphandlingarna ger de önskade resultatet samt medverka till förbättrad leverantörssamverkan. Då vi befinner oss i en kraftig tillväxtfas är en väldigt viktig del av arbetet att driva och leda ständiga förbättringar inom inköpsarbetet och både utveckla och vidareutveckla inköpsavdelningens arbetsprocesser. 


Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning inom ekonomi, inköp, juridik, entreprenad eller annan relevant inriktning för tjänsten.  
Flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inklusive:
- Utveckling av arbetssätt och processer kopplat till inköp
- Upphandling enligt LOU/LUFS och avtalsimplementering
- Förhandling och leverantörsstyrning
- Upphandlat enligt AFF och avtalsuppföljningar enligt ABFF
- Erfarenhet av drift- och underhållsavtal inom fastighetsbranschen
- Meriterande AB, ABT, ABK
- Erfarenhet inom entreprenadjuridik

Vi söker dig som är driven, engagerad och som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling. Det är av stor vikt att du uppskattar att arbeta i samarbete med andra. Som inköpare hos är du affärsmässig, kvalitetsmedveten och mån om att skapa och upprätthålla goda relationer. Då du kommer att arbeta nära tillsammans med både kollegor och leverantörer är det även viktigt att du har en god social kompetens och värnar om ett gott samarbetsklimat. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.


Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping eller Stockholm. Inköpsavdelningen sitter till stor del i Linköping idag och vår organisation är geografiskt utspridd i landet vilket medför en del resor i arbetet.


Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 17 december!


Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.

Ansök nu