Linköping: HR-konsult

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-konsult i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-27 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och engagerad HR-konsult som kommer att arbeta konsultativt för att tillhandahålla kvalificerat stöd i HR-frågor till både chefer och medarbetare. Som HR-konsult kommer du att ha en nyckelroll i att stödja och implementera såväl operativa som strategiska HR-processer. Du förväntas arbeta både självständigt och i grupp samt delta i resor till våra kontor i Stockholm, Lund och Göteborg.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifter:
Systematiskt arbetsmiljöarbete, inklusive organisering av arbetsmiljöarbetet och hantering av HR-system såsom Arbetsmiljö Incident.
Koordinering av utbildningar, mångfalds- och lika villkorsfrågor, rekrytering samt övrig personaladministration.
Driva egna projekt inom HR-området.
Övriga förekommande uppgifter på enheten.

Uppdraget startar den 24-02-05 och beräknas pågå t.om 24-08-31, med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
Din profil:
Akademisk utbildning inom HR-området och flerårig erfarenhet av praktiskt HR-arbete eller motsvarande.
Erfarenhet av att driva egna projekt inom HR.
Förmåga att skapa förtroende och bygga starka relationer.
Trygg, självständig och engagerad med eget driv.
Goda kunskaper inom och intresse för olika HR-system.
Pedagogisk förmåga och utvecklingsinriktad.
Förmåga att växla mellan stora och små frågor.
Uttrycksförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.


Erfarenhet
Humana resurser

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Linköping som HR-konsult/PA-konsult.

Studentmedarbetare inom rekrytering mot vård, stöd och omsorg

Läs mer Apr 10
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Som studentmedarbetare erbjuds du en möjlighet att omsätta teoretiska kunskaper till praktik samt få värdefull arbetslivserfarenhet. Våra arbetsplatser får dessutom ta del av nya perspektiv och ny forskning genom din input. Du får en personlig handledare under tiden som studentmedarbetare och tillsammans upprättar vi en plan som utgår från dina förutsättningar och som inte hindrar dig i dina studier.

Som studentmedarbetare hos oss kommer du att arbeta med rekrytering av personal inom vård, stöd och omsorg för verksamheter inom Vård- och omsorgsförvaltningen samt verksamheter inom Socialförvaltningen.

Du kommer inledningsvis få en tydlig introduktion i rekryteringsprocessen och kommer att starta med att arbeta med delar av processen såsom urval, intervju och referenstagning. Med tiden kommer du att arbeta självständigt inom samtliga delar av processen. Detta är en möjlighet för dig att växa in i din roll som HR-konsult och att omsätta teoretisk kunskap från din utbildning i praktiken. Till grund för vår rekrytering ligger Malin Lindelöws kompetensbaserade rekryteringsmetod.

Du kommer även att få ta del av och vara med i andra delar av arbetet som ordinarie HR-konsulter arbetar med såsom upprättande av kravprofil, verksamhetsbesök, delta på mässor och lönesättning.

Din arbetsplats
Inom Vård- och omsorgsförvaltningen finns HR-avdelningen HR-stöd och kompetensförsörjning, där enheten PIR (praktik, introduktion och rekrytering) är en del.

Gruppen består idag av sex HR-konsulter inom rekrytering, en administratör och en studentmedarbetare.

PIR ska bidra till att vara ett bra stöd till våra chefer och ge dem de allra bästa förutsättningarna. Vi hjälper dem i rekryteringsprocesser samtidigt som vi arbetar med förvaltningens introduktionsutbildningar, praktikprocesser och arbetsmarknadssatsningar.

HR-avdelningen sitter centralt tillsammans på Ågatan 31.

Du som söker
Linköpings kommun arbetar tillsammans med andra kommuner och flera kommunala bolag i regionen gällande studentmedarbetare. Konceptet är en överenskommelse mellan samtliga kommuner och Linköpings universitet. För att kunna anställas som studentmedarbetare ska du påbörja ditt sista utbildningsår på en kandidat-, magister- eller masterutbildning.

Vi söker därför dig som HT-24 påbörjar ditt sista utbildningsår på kandidat- magister- eller masterutbildning inom Human Resources eller motsvarande. Vi ser det som ett krav att du har kunskap om kompetensbaserad rekrytering och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering. Vi ser det också som meriterande om du har arbetat inom vård, stöd eller omsorg.

Då tjänsten innebär att ta del av och författa egna skriftliga underlag har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Som person har du förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och mot uppsatta tidsramar. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina egna processer framåt, där du säkerställer att de projekt du har igång slutförs och att resultaten blir uppnådda. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du tillmötesgående i sitt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

Urval påbörjas efter sista ansökningsdag 12/5. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester som en del i vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Augusti 2024

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. juni 2025, studentmedarbetare

Sysselsättningsgrad: 20-25%

Antal lediga befattningar: 2 

Ref. nr: 12659

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök nu

Löneansvarig med HR-kompetens till Ionbond i Linköping

Läs mer Mar 27
Är du redo att bli en del av en organisation i tillväxt med en tydlig vision för framtiden och en kultur som präglas av trygghet, glädje och utveckling? Ionbond i Linköping står inför spännande förändringar med flytt till toppmoderna lokaler och vi behöver nu förstärka vårt team med en löneansvarig med kompetens inom HR.
Om företaget
Med 35 servicecenter i 17 länder har Ionbond ett av världens största nätverk inom avancerad ytbeläggning. Vår svenska verksamhet i Linköping är en viktig del av vår internationella närvaro, där vi utvecklar och producerar ytbeläggningar med precision och kvalitet. Vi är ett stabilt företag med blicken framåt, och våra nybyggda, specialanpassade lokaler är bara ett exempel på vår satsning på framtiden.
Vi är en ledande marknadsaktör sedan 40 år och har globalt sett över 1100 anställda. Vårt svenska bolag ligger här i Linköping och har cirka 40 medarbetare. Här utvecklar och tillverkar vi ytbeläggningar med inriktning mot skärande verktyg, formverktyg, precisionskomponenter, medicinska samt dekorativa komponenter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Löneansvarig med HR-kompetens kommer du:
Ansvara för lönehantering samt avtalsfrågor för både kollektiv- och tjänstemannaanställda
Spela en viktig roll i vårt HR-arbete genom att vara ett stöd till produktionschef och VD i återkommande HR-processer, så som rehabiliteringssamtal, systematiskt arbetsmiljöarbete och introduktion av nya medarbetare
Ansvara för administrering av löne- och HR-system

Då denna position är helt ny erbjuds du stor möjlighet att aktivt forma din egen roll. Vi välkomnar dina idéer för att tillsammans skräddarsy din funktion och bidra till vårt gemensamma mål.
Din profil
Vi söker dig som
Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med lönehantering och avtalsfrågor
Har intresse och erfarenhet av att arbeta med HR-frågor
Erfarenhet av arbete i lönesystemet Hogia är meriterande
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom industribranchen
Det är en fördel om du har erfarenhet av att hantera personalsamtal, inklusive rehabilitering och konflikthantering

Som person har du förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och behåller noggrannheten även under perioder med högre arbetsbelastning. Du har en positiv inställning och ett genuint intresse för att bidra till en arbetsplats där trygghet, glädje och utveckling står i centrum. Vidare har du förmåga kommunicera effektivt, lyssna på andras perspektiv och bidra till ett gott samarbete på arbetsplatsen.
Det här erbjuder vi
En nyckelroll i en växande organisation med stark framtidstro.
Möjligheten att vara med och påverka din roll och våra gemensamma arbetssätt.
Arbete i nya, moderna lokaler anpassade för vår framtida tillväxt.
En arbetsplats där samarbete och utveckling står i centrum.

Övrig information
Vi är medlemmar i Teknikföretagen och har kollektivavtal med Unionen/Sveriges ingenjörer/Ledarna och IF Metall. Vår nya lokal byggs i området mellan Lambohov och Köpetorpsrondellen, enkelt att ta sig till och i närheten av fina grönområden.
Ansökningsförfarande
Sista ansökningsdag: 17/4.
Välkommen med din ansökan genom att skicka in ditt CV till HR-ansvarig Elin Håkansson på mailadress elin.hakansson@ionbond.com. Motivera varför du tror att den här rollen är rätt för dig, och beskriv din erfarenhet i relation till punkterna listade under rubriken ”Din profil”. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

HR-generalist

Läs mer Mar 22
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1200 anställda, varav drygt 900 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap.

Trivs du i en bred operativ HR-roll där du jobbar nära chefer och kollegor i HR-teamet? Är du en person som brinner för att skapa tillitsfulla relationer och ge kvalificerat HR-stöd? Vill du vara en del av en spännande myndighet som har till uppgift att stärka Sveriges totalförsvar? Sök jobbet som HR-generalist till FOI! Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete.


Om tjänsten

Att arbeta på FOI i en tid där myndigheten utvecklas och växer är ett viktigt uppdrag, ett bidrag till samhällsnytta och totalförsvaret och en inspirerande möjlighet. Vi söker nu en engagerad HR-generalist som kompletterar och vill bidra i vårt team!

Som HR-generalist på FOI är ditt huvudsakliga uppdrag att bistå med expertmässigt och professionellt HR-stöd på såväl operativ som strategisk nivå. Du kommer utifrån ett arbetsgivarperspektiv ge ett konsultativt och verksamhetsnära stöd till en av FOI:s avdelningar. Du kommer att arbeta med samtliga HR-relaterade frågor inom exempelvis ledarskap, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsrätt och lönebildning. Utöver det verksamhetsnära chefsstödet som utgör grunden kommer du även tillsammans med kollegor att delta i och driva strategiskt utvecklingsarbete samt utforma och genomföra utbildningsinsatser. Som HR-generalist tillhör du vårt HR-generalistteam bestående av elva engagerade kollegor som samarbetar, stödjer varandra och utbyter erfarenheter.

FOI har verksamhet och HR på samtliga verksamhetsorter vilket innebär resor för exempelvis möten eller utbildningar.

Om enheten

HR-enheten består av cirka 30 personer med kompetens inom HR, rekrytering, utbildning, lön och resor. Du rapporterar till HR-chef.

FOI finns på fyra platser: Stockholm-Kista, Umeå, Stockholm-Grindsjön och Linköping. Du kommer att ingå i HR-enheten som tillhör avdelningen  Forskningsstöd .

Har du den kompetensprofil vi behöver ? 

Vi söker dig som har

Akademisk examen på lägst kandidatnivå inom HR-området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av brett och kvalificerat HR-stöd till chefer
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Goda kunskaper i Office-paketet samt vana av att arbeta i andra administrativa IT-system
Kunskap om arbetsrätt och gällande avtal inom det statliga avtalsområdet.
Det är meriterande om du har

Erfarenhet från en liknande roll inom offentlig verksamhet
Fördjupade kunskaper inom ett eller flera områden så som arbetsmiljö, rehabilitering, ledarskap/ledarskapsutveckling, arbetsrätt, lönebildning och kompetensförsörjning.
Vad erbjuder vi dig?

FOI erbjuder en unik arbetsplats, där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för både totalförsvaret och hela samhället. FOI är en statlig myndighet under Försvarsdepartementet och är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning.

Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att  jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html

Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld?

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 14 april!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Catrine Björn. Fackliga företrädare är Fredrik Ringblom (Saco-S) och Magnus Lindström (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten.

Då vi är en myndighet betraktas inlämnade ansökningshandlingar som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen.

Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes

Ansök nu

Polismyndigheten söker HR-konsult till HR-Nära

Läs mer Mar 25
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en HR-konsult till vårt team i Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige

Polismyndighetens uppdrag är att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Myndigheten består av ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner och ett antal nationella avdelningar där HR-avdelningen är en av dem.

HR i region Öst har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom Arbetsgivarutveckling, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Öst leds av en HR-chef och består av ca 11 medarbetare. Inom HR Öst finns HR-konsulter, HR-partners samt HR-specialister med olika inriktningar.

Till vår HR-avdelning söker vi nu en HR-konsult som är kommunikativ, lyhörd och prestigelös. Du kommer tillhöra HR-nära i öst med placering i Linköping och arbeta i teamet tillsammans med HR-chef, HR-partners, HR-specialister, HR-controller och HR-konsulter.




ARBETSUPPGIFTER
Denna roll förväntas arbeta operativt, planerande, stödjande med frågor inom bl.a. chefsutveckling, löneöversynsarbete, rekrytering, bemanningsfrågor och vara ett flexibelt stöd för dina kollegor i gruppen beroende på lägesbilden. Det innebär att bredden på arbetsuppgifter ibland kan vara stor, vilket också innebär att man får chansen att bygga på sig nya erfarenheter och kunskaper. I praktiken innebär det också att denna roll är ett s.k. hands on stöd gentemot chefer i alla möjliga frågor av generell karaktär.

Denna roll förväntas också vara en resurs inom flera områden där vi bl.a. bistår med kunskapshöjande insatser för chefer ex. kring behovsanalyser etc. inför bemannings- och rekryteringsärenden samt grundläggande arbetsrätt kring detta.

I rollen ingår en del löpande administrativa arbetsuppgifter, såsom en del diariearbete och bevakning av vår mail-funktionslåda där ärenden behöver hanteras och besvaras. Det förekommer också arbete med att sammanställa underlag och stödja HR-chef och samordnare i deras arbete.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Examen inom HR/personalvetare eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Ett par års erfarenhet av att konsultativt stötta chefer inom HR-området som arbetsgivaren bedömer relevant
• Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt


Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av arbete inom HR-området inom det statliga avtalsområdet
• Erfarenhet av rekrytering inom staten
• Erfarenhet av chefsrekrytering inom staten

Personliga egenskaper

Vi söker dig som betraktar sig själv som en kommunikativ person som trivs med att uttrycka sig tydligt och lyssna uppmärksamt på andra. Din pedagogiska inställning gör att du kan förklara komplexa fakta på ett tillgängligt sätt, vilket underlättar för andra att förstå och lära sig.

Flexibilitet är en nyckelkomponent i ditt arbetssätt; du är van vid att anpassa dig till förändrade omständigheter och krav, vilket gör dig effektiv och anpassningsbar i olika situationer.

Samarbetsförmåga är för dig avgörande; du trivs i teammiljöer och är övertygad om att samarbete leder till bäst resultat. Att vara lyhörd gentemot andras behov och åsikter är en grundläggande del av ditt arbetssätt, och du strävar alltid efter att skapa en öppen och inkluderande atmosfär där alla känner sig hörda och respekterade.

Du betraktar dig själv som prestigelös och ödmjuk inför dina egna styrkor och svagheter. Du är öppen för feedback och ser det som en möjlighet till personlig och professionell utveckling. Ditt helhetsfokus innebär att du alltid håller det övergripande målet i åtanke och strävar efter att bidra till utveckling på alla nivåer.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Funktion: HR-konsult


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8/4 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Vi samarbetar med rekryteringspartnern Academic Work i följande process och en första kontakt med sökande kommer att tas av Academic Work

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

HR-partner vid Institutionen för Tema

Läs mer Feb 29
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu en HR-partner till avdelningen för verksamhetsstöd vid Institutionen för Tema.

Om jobbet
Som HR-partner hos oss får du ett omväxlande och spännande uppdrag där du blir en nyckelperson i arbetet med chefsstöd inom samtliga HR-processer, exempelvis anställningsvillkor, arbetsmiljö, förändringshantering, hälsofrämjande arbete, rehabilitering och rekrytering. Du kommer att vara en av två HR-partners på institutionen där dina dagar kommer att innehålla både operativt och strategiskt arbete. Tillsammans med kollegor får du chans att forma och säkerställa ett professionellt och effektivt HR-stöd. Du stöttar i första hand chefer men även medarbetare, och i din vardag möter du både stora och små frågor. Du driver HR-processerna inom verksamheten utifrån verksamhetens behov och mot uppsatta mål för Linköpings universitet. En del av arbetet är samverkan med universitetets centrala HR-avdelning och att utifrån ett LiU-perspektiv vara med och utveckla och implementera universitetsgemensamma processer och rutiner inom HR-området. Som HR-partner är du en del av ett större HR-nätverk vid universitetet. Vi söker dig som lockas av att arbeta i en komplex organisation där du ofta behöver navigera i mångfacetterade frågor och mellan del och helhet. Du bör trivas med att arbeta både administrativt och utvecklande inom HR-området.

Om dig

Vi söker dig som har en akademisk examen från högskoleutbildning med inriktning HR/personal, beteendevetenskap, arbetsliv och organisation samt erfarenhet av brett HR-arbete. Som person är du utåtriktad och utvecklar relationer och långsiktiga samarbeten med chefer, kollegor och medarbetare. Du agerar med gott omdöme och kan väga samman och ta hänsyn till flera olika faktorer i dina beslut. Du har förmåga att förstå verksamheten och agerar proaktivt utifrån dess perspektiv. Du är självgående och strukturerar på egen hand ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har hög integritet. Då Tema är en internationell miljö är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Din arbetsplats

Du kommer att ha din anställning inom Temas avdelning för verksamhetsstöd. På avdelningen arbetar 17 medarbetare som tillsammans bistår ledning och verksamheterna med expertis, stöd och samordning inom olika verksamhetsområden. Vid institutionen finns sammanlagt fem avdelningar med totalt ca 200 medarbetare. Läs gärna mer om Institutionen för Tema och Avdelningen för verksamhetsstöd. Linköpings universitet har idag, förutom en central HR-avdelning, även ett 30-tal HR-partners som jobbar nära de olika delarna av verksamheten. I rollen får du möjlighet att utveckla dina kunskaper inom HR och har även tillgång till ett brett kompetensnätverk och möjligheter till spännande samarbeten. Linköpings universitet arbetar aktivt och systematiskt för jämställdhet och mångfald samt hållbart ledar- och medarbetarskap.

Om anställningen

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk i din ansökan. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta.

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 21 mars 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.




Välkommen med din ansökan!





Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Cloud Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 11
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att forma framtiden för medicinskt IT och bidra till ett tryggare och effektivt säkerhetsarbete? Vill du bli en nyckelspelare i kundens engagerade säkerhetsteam? Vår kund söker nu dig som har en passion för teknik och säkerhet i rollen som Cloud Security Engineer. Du kommer att ha en central roll i att säkra våra kunders framgång genom att tillhandahålla säkra lösningar för att säkra kundernas data. Din kreativitet och tekniska skicklighet kommer bidra till att forma säkerhetsarkitektur och design, implementera robusta kontroller samt övervaka system för att upptäcka och hantera hot i våra kunders molnmiljö ur ett informations säkerhetsperspektiv. Vidare kommer du att arbeta på den globala arenan, med kollegor, kunder och partners i många olika regioner världen över, där du ständigt anpassar dig för att ge dem bästa möjliga service. Vår kund är en ledande internationell leverantör inom medicinska IT-system och letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet. Vår kund är mer än bara en arbetsplats – de stödjer din kompetensutveckling och du ges möjlighet att arbeta på en global scen samt påverka teknik och säkerhet på en internationell nivå.


Arbete sker på plats i Linköping samt vissa dagar på distans. Arbetstider 08.00-17.00

Ansvarsområden
Du kommer ha en viktig påverkan när det kommer till design och implementation av säkra molnmiljöer för deras kunder. Hantering av sårbarhets kontroller, ständig övervakning/administration av system samt granskning av säkerhetsloggar Endpoint-skydd inklusive anti-malware och detektionsteknik Identity Access Management (IAM). Du kommer aktivt delta i incidenthantering och digital forensisk för att skydda mot och reagera på hot. Kontinuerlig övervakning av pågående tjänster och tillhörande nätverkskomponenter.

Kvalifikationer
Civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning om minst 3 år vår kund bedömer som likvärdig
Tidigare erfarenhet av informationssäkerhet
Meriterande med erfarenhet inom Linux/Windows, OpenStack och Microsoft Azure samt erfarenhet av att testa/ utreda säkerhetsaspekter 
Kandidatexamen eller motsvarande


Du behöver kunna prata och skriva på svenska. Kunden kommer även att utföra tester med vald talang. Detta är en konsultrekrytering där du blir anställd hos kunden efter ca 6-12 månader

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad professional i linköping/norrköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 12
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!
Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.
Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.
ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:
Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.
Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.
Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.
Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.
Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping eller i Norrköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-11 Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till:Manager Recruitment Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT-tekniker 50%

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 12
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en person som kan jobba 50% som IT-tekniker hos vår kund. Jobbet innebär IT-support för företagets kunder, både över telefon och på plats. Arbetstiderna är flexibla och behöver inte vara samma varje vecka. Vår kund sitter i Mjärdevi.

Ansvarsområden
Hantera inkommande supportärenden
Kundbemötande




Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT.
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Teknikintresse
Annan huvudsaklig sysselsättning
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Körkort B

Vi tror att du är någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Global funktionsledare

IT-samordnare
Läs mer Feb 29
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?
Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.
Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år. Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret.
För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund.

Ansvarsområden
Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna.
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet.


Kvalifikationer
3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

talent manager till randstad i linköping

Personalansvarig
Läs mer Apr 11
Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra superduktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på andra håll. Vi söker dig som är van vid att lyckas med det du företar dig, som har stark drivkraft och som brinner lite extra för att göra andra människor nöjda. Oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är som sagt mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där du har några av våra duktiga konsulter som arbetar. Konsulterna är anställda av oss så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men inte minst försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. Plus allt däremellan som administration, skriva annonser, träffa kunder, kandidater & medarbetare.
Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt och kan vara tjänstemän eller arbetare. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.
Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.
ansvarsområden
Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp duktiga konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen i form av bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv.
Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c



varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.
Du kan ha bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kan tidigare ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget (kanske alla delar?) eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Kanske har du en eftergymnasial utbildning eller haft ett eget bolag men vill nu påbörja en ny karriär?
Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef!
Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-04-25.
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Sophie Jörnelius, manager professionalsvia:sophie.jornelius@randstad.se eller på nummer:+46721678143
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Systemadministratör

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Är du systemadministratör eller ingenjör i början av din IT-karriär och intresserad av att arbeta med molnbaserade IT-system inom vården? Företaget är ett av världens ledande leverantörer av IT-system för hantering av medicinska bilder. Vår långsiktiga ambition är att vara ledande när det gäller att göra kundernas diagnostik mer effektiv och bidra till bevisat förbättrade vårdresultat för patienter. Att implementera våra lösningar, leverera uppgraderingar till våra kunder och möta deras önskemål om till exempel integrationer och migrationer är nyckeln för våra kunders framgång och tillfredsställelse. Du kommer att uppleva, och vara en del av, att sätta teknologier på plats som stödjer patientresan i sjukvårdssystemen runt om i världen.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du: vara en del av planering och leverans av kundprojekt genom att sätta upp virtuella system och installera, underhålla och uppgradera medicinska IT-produkter arbeta med och ständigt lära dig mer om IT-miljöer, komplexa databaser, virtualisering, operativsystem, nätverk, molnlösningar och integrationer mellan olika system inom hälso-IT tänka mycket! Felsökning och problemlösning är en stor del av att ständigt driva på utvecklingen av våra tjänster

Kvalifikationer
Som systemadministratör är du en teknisk expert som gör att företaget kan leverera produkter och tjänster till våra kunder. Du kommer att ingå i Cloud Operations-avdelningen och arbeta i projekt för nya och befintliga kunder, både inom och utanför Sverige. I projekt kommer du att arbeta med komplett installation av nya system i vår privata, OpenStack-baserade, miljö samt i Microsoft Azure. Du kommer att arbeta med automation och alltid sträva efter att förbättra vår effektivitet för att leverera våra tjänster. Du kommer att arbeta i ett brett tekniskt koncept, med virtualisering, olika operativsystem, nätverk med mera, vid sidan av deras egna produkter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu