Linköping: Linköping: Redovisningskonsult till Asklöfs

Hitta ansökningsinfo om jobbet Linköping: Redovisningskonsult till Asklöfs i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-27 // Varaktighet: Heltid

Jobba hos oss Redovisningskonsult

Nya Asklöfs söker Engagerad Redovisningskonsult med  erfarenhet!


Vad sägs om att börja jobba på Asklöfs tillsammans med oss. Vi är ett litet (5  st) men härligt team. Vi tycker att vi har världens bästa arbetsplats, men vi kan ju  vara lite partiska. Vi söker efter någon som vill jobba med oss heltid med start  typ imorgon. Mycket kundkontakt, stor variation, noggrannhet, hög kvalité, högt  tempo och periodvis kan det vara lite stressigt, allt detta gör att dagarna går fort.


Ribban ligger högt, men vi har även roligt när vi hjälper våra många kunder med  det mesta inom redovisningsområdet.


Tycker du om att hjälpa företagare och vill bli en del av vår framgångsrika  verksamhet? Vill du tillhöra vårt team där alla förväntas ta stort eget ansvar, är  en driftig person vars natur är medveten om sin omgivning och hjälper till där  det behövs? Då vill vi gärna lära känna dig och ge dig möjlighet att stimuleras  och utvecklas tillsammans med oss.


Nya Asklöfs Affärs- & Revisionsbyrå AB är en SRF Auktoriserad byrå som sätter  kunden i fokus, ingen fråga är för liten eller för stor för oss. Vår samlade  erfarenhet gör att vi vågar påstå att vi är unika i vår rådgivning, långsiktiga  skatteplanering, riskanalys och affärsutveckling. Vi arbetar mest med digitala  lösningar anpassade för våra kunder. Våra kunder är ägarledda företag som  driver sin verksamhet i olika bolagsformer som verkar inom flertalet branscher.


Asklöfs söker dig som helst har examen i ekonomi och har arbetat flera år som  redovisningskonsult. Har du erfarenhet av att arbeta på byrå och är du
Auktoriserad Redovisningskonsult via SRF eller FAR, så är det extra meriterande.  Vi erbjuder en tjänst med stor variation och stort eget ansvar som utgår ifrån
redovisning och skatterådgivning med alla de rutiner och uppgifter som kan  tänkas ingå.


Vi förväntar oss att du är engagerad, noggrann och har ett genuint intresse för  utveckling, service och att skapa mervärde i en positiv kommunikativ miljö med
våra kunder. Vidare ser vi att du är flexibel och gillar att ta dig an olika typer av  arbetsuppgifter både efter eget initiativ och via direktiv. Tempot är emellanåt  högt, så det är till din fördel att du är stresstålig.


Arbetet sker mestadels på vårt kontor som ligger centralt i Linköping, med  närhet till tåg och bussförbindelser. Möjlighet finns att arbeta hemifrån och  ibland sker det ute hos våra kunder.  Vi ser gärna att du arbetar heltid, men deltid kan vara aktuellt om det är viktigt  för dig. 

Ansökan

Du är vamt välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan". Ange löneanspråk i din ansökan! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan tillsammans med CV & ett personligt brev.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, andreas@recruitmore.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Linköping som Redovisningskonsult.

Junior redovisningskonsult till familjära RTL Ekonomi & Revision!

Läs mer Nov 25
Om bolaget och tjänsten RTL Ekonomi & Revision AB är en framåtsträvande aktör inom revision, redovisning, löneadministration och rådgivning i Linköping. Med en gedigen historia som sträcker sig närmare 50 år tillbaka är de idag ett kompetent, stabilt bolag på marknaden. Sedan 2023 är RTL en del av Klara Consulting, en av Sveriges främsta och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster – flerfaldigt prisbelönad och med kontor runt om i hela landet. Bolaget befinner sig i enspännande tillväxtresa och söker nu en Junior redovisningskonsult som är i början av sin karriär inom redovisning.
Här är utvecklingsmöjligheterna många och du erbjuds en unik möjlighet att växa i en familjär och trivsam miljö där teamkänslan står i fokus.På kontoret i Linköping sitter cirka 30 medarbetare som ser fram emot att välkomna dig!
På RTL är företagskulturen präglad av engagemang, glädje och gemenskap och i tjänsten erbjuds du:
Stora utvecklingsmöjligheter i en familjär atmosfär
Duktiga och trevliga arbetskamrater
Ett aktivt mentorsskap, där du blir väl omhändertagen från start
Goda förmåner och en bra balans mellan arbete och fritid


Arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du bli en del av en grupp på cirka 15personer och arbetagentemot olika kunder.Här kommer du ha en bred roll där du får chansen att lära dig och utvecklas i din takt. Du kommer till en början få stöttning från mer erfarna medarbetare och allteftersom ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter, växa i din roll och ta eget ansvar!

Arbetsuppgifterna innefattar till exempel:
Löpande bokföring
Bankavstämningar och andra balansavstämningar
Vara behjälplig i månads- kvartals- och årsbokslut
Vara behjälplig i inkomstdeklarationer
Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi



Vem är du?
För att trivas i rollen är du driven, noggrann, prestigelös och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Har erfarenhet av arbete inom redovisning, som minst via till exempelpraktik eller sommarjobb.
Är flytande i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska


Det är extra meriterande om du:
Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå
Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke
Har arbetat i systemen Fortnox eller Capego


Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!


Praktisk information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Linköping
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
I samband med rekryteringsprocessen kan personlighets- och/ eller kunskapstest komma att användas.
Den här processen hanteras av Klara Consulting För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.seOm bolaget
RTL Ekonomi & Revision AB är en aktör inom revisions-, redovisnings-, löneadministrations- och rådgivningstjänster. Som en betydande aktör i Östergötland har de etablerat sig som en ledande kraft i branschen och har sedan 2023 nya ägare i Klara Consulting, en av landets främsta aktörer på marknaden och tillsammans står en stark fortsatt tillväxt i fokus. Läs mer om RTL Ekonomi & Revision AB HÄR
Läs mer om Klara Consulting HÄR

Ansök nu

Senior redovisningskonsult med ledarpotential till BDO

Läs mer Apr 22
Har du erfarenhet inom redovisning och ledarskap? Är du relationsdriven och vill bidra till den fortsatta utvecklingen av vårt kontor i Linköping? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss på BDO!
 
Om BDO
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013.

BDO präglas av en familjär företagskultur, där vi prioriterar kompetensutveckling hos våra medarbetare och samarbete mellan kollegor, kontor och affärsområden. Läs gärna mer om oss här: www.bdo.se
 
Om rollen
På BDO i Linköping är vi idag 9 medarbetare inom affärsområdena redovisning och revision. Du kommer från dag ett bli en viktig del av BDO:s redovisningsteam och få möjlighet att vara med på vår tillväxtresa. 

Som senior redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga arbetsuppgifter såsom:
Löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och deklarationer.
Projektledning för större uppdrag där offertarbete, prisdiskussioner, bemanning, budget samt ekonomisk uppföljning ingår.
Ledarskap - arbetsledning, coaching samt uppföljning av medarbetarnas välmående och prestation.
Daglig kundkontakt med viss rådgivning inom bolagsekonomi.
Vårda befintliga och attrahera nya kunder via deltagande på mässor och events.

Vi jobbar i flera olika system, i vår egen portal och med moderna applikationer för att ge kunden den bästa digitala lösningen. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek och vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag.
 
Om dig
Vi söker dig med:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
Minst 5 års erfarenhet som redovisningskonsult på redovisningsbyrå.
Erfarenhet som ledare, eller med stor ledarpotential.
Erfarenhet av redovisning och bokslut inom K2 och K3.
God systemvana, gärna erfarenhet av Fortnox.

För att trivas i rollen är du lyhörd, duktig på att bygga relationer och har kunden i fokus samtidigt som du har ett naturligt affärsdriv och analytiskt sinne med förmåga att se situationer ur olika perspektiv och på olika nivåer. Du trivs med att jobba både självständigt och i team mot uppsatta mål och har förmåga att leda med gott exempel. Du brinner för att bidra till dina kollegors utveckling, har en naturlig fallenhet för att skapa tillitsbaserade relationer och kan anpassa ditt sätt att leda på ett sätt som tar fram dem bästa sidorna hos varje enskild individ.

Då vi verkar i en miljö med system som ständigt utvecklas ser vi att du är förändringsbenägen med förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Framför allt vill du tillsammans med oss leva upp till våra värdeord; relation, fokus, mod och relevans.
 
Vi erbjuder dig
Hos oss ges du möjlighet att från första början ta stort ansvar och kunna påverka ditt arbete. Arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva digitala lösningen för kunden.

Vi erbjuder även utbildning och karriärmöjligheter inom olika områden, ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!
 
Vill du bli en av oss?
Vad roligt, då är du varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup men du kommer att bli anställd direkt av oss på BDO. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se eller 0730496812.
Rekryteringsarbetet sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag!
 
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Linköping

Samtliga sökande kommer att få en första återkoppling inom 2 veckor från dess att ansökan inkommit. De steg som ingår i rekryteringen är: telefonintervju, djupintervju hos OnePartnerGroup, kompetensbaserade tester, djupintervju hos BDO, bakgrundskontroll och referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningskonsult till RTL!

Läs mer Nov 14
Om företaget och tjänstenRTL Ekonomi & Revision AB är en framåtsträvande aktör inom revision, redovisning, löneadministration och rådgivning i Linköping. Med en gedigen historia som sträcker sig närmare 50 år tillbaka är de idag ett kompetent, stabilt bolag på marknaden.Sedan 2023 är RTL en del av Klara Consulting, en av Sveriges främsta och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster – flerfaldigt prisbelönad och med kontor runt om i hela landet. Bolaget befinner sig nu i en spännande tillväxtresa och nu söker vi dig som vill vara med på resan!
RTL söker nu en Redovisningskonsult medstort engagemang som är redo för en ny utmaning.Här erbjuds du en unik möjlighet att växa i en familjär och trivsam miljö där teamkänslan står i fokus. Är du redo att utvecklas, ta dig an nya utmaningar och göra skillnad varje dag - då kan detta vara rätt plats för dig. På kontoret i Linköping sitter cirka 30 medarbetare och här kommer du bli en del av redovisningsteametsom utgör hälften av detta gäng!
På RTL är företagskulturen präglad av engagemang, glädje och gemenskap och i tjänsten erbjuds du:
Stora utvecklingsmöjligheter i en familjär atmosfär
Duktiga och trevliga arbetskamrater
Ett aktivt mentorsskap, där du blir väl omhändertagen från start
Goda förmåner och en bra balans mellan arbete och fritid


Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningskonsult ansvarar du för flertalet kunder i olika storlekar och branscher. RTL är inriktade påägarledda bolag vilket innebär en större närhet till kunden och dess verksamhet.Du kommer att jobba hands-on med redovisningens hela flöde, men också ta dig an uppgifter av rådgivande karaktär. Ditt huvudansvar blir att hantera redovisningen från början till slut, med möjlighet att sätta din egen prägel på arbetet och påverka organisationens utveckling. Här väntar en roll där du får använda ditt engagemang fullt ut och där din insats verkligen gör skillnad!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:
Bokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationeroch rapportering
Löpande bokföring, avstämningar, moms- och arbetsgivardeklarationer
Rådgivning till kund
Handleda och stötta juniora medarbetare
Vara med och utveckla rutineroch processer





Vem är du?
För att trivas i rollen är dusjälvgående, flexibel och kommunikativ – en person som trivs i konsultrollen och har ett starkt driv. Med din positiva inställning och lösningsfokus ser du förändring som en möjlighet att växa och utvecklas.

Vi söker dig som:
Har några års arbetslivserfarenhet av arbete inom redovisning
Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller längre arbetslivserfarenhet
Är flytande i svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska

Det är extra meriterande om du:
Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå
Har erfarenhet av koncernredovisning
Har erfarenhet av K3-regelverk
Har erfarenhet av att hantera privata inkomstdeklarationer
Har erfarenhet av systemen Fortnox,Capego och/eller Wolters Kluwer


Låter detta som du? Bli en del av en familjär organisation med stora utvecklingsmöjligheter i en växande koncern!


Praktisk information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Linköping
Anställningsform: Tillsvidare
Lön: Fast enligt överenskommelse

I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps-och personlighetstest komma att användas.
Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om bolaget
RTL Ekonomi & Revision AB är en aktör inom revisions-, redovisnings-, löneadministrations- och rådgivningstjänster. Som en betydande aktör i Östergötland har de etablerat sig som en ledande kraft i branschen och har sedan 2023 nya ägare i Klara Consulting, en av landets främsta aktörer på marknaden och tillsammans står en stark fortsatt tillväxt i fokus.Läs mer om RTL Ekonomi & Revision AB HÄR
Läs mer om Klara Consulting HÄR

Ansök nu

Senior redovisningskonsult med ledarpotential till BDO

Läs mer Mar 17
Har du erfarenhet inom redovisning och ledarskap? Är du relationsdriven och vill bidra till den fortsatta utvecklingen av vårt kontor i Linköping? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss på BDO!
 
Om BDO
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013.

BDO präglas av en familjär företagskultur, där vi prioriterar kompetensutveckling hos våra medarbetare och samarbete mellan kollegor, kontor och affärsområden. Läs gärna mer om oss här: www.bdo.se
 
Om rollen
På BDO i Linköping är vi idag 9 medarbetare inom affärsområdena redovisning och revision. Du kommer från dag ett bli en viktig del av BDO:s redovisningsteam och få möjlighet att vara med på vår tillväxtresa. 

Som senior redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga arbetsuppgifter såsom:
Löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och deklarationer.
Projektledning för större uppdrag där offertarbete, prisdiskussioner, bemanning, budget samt ekonomisk uppföljning ingår.
Ledarskap - arbetsledning, coaching samt uppföljning av medarbetarnas välmående och prestation.
Daglig kundkontakt med viss rådgivning inom bolagsekonomi.
Vårda befintliga och attrahera nya kunder via deltagande på mässor och events.

Vi jobbar i flera olika system, i vår egen portal och med moderna applikationer för att ge kunden den bästa digitala lösningen. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek och vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag.
 
Om dig
Vi söker dig med:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
Minst 5 års erfarenhet som redovisningskonsult på redovisningsbyrå.
Erfarenhet som ledare, eller med stor ledarpotential.
Erfarenhet av redovisning och bokslut inom K2 och K3.
God systemvana, gärna erfarenhet av Fortnox.

För att trivas i rollen är du lyhörd, duktig på att bygga relationer och har kunden i fokus samtidigt som du har ett naturligt affärsdriv och analytiskt sinne med förmåga att se situationer ur olika perspektiv och på olika nivåer. Du trivs med att jobba både självständigt och i team mot uppsatta mål och har förmåga att leda med gott exempel. Du brinner för att bidra till dina kollegors utveckling, har en naturlig fallenhet för att skapa tillitsbaserade relationer och kan anpassa ditt sätt att leda på ett sätt som tar fram dem bästa sidorna hos varje enskild individ.

Då vi verkar i en miljö med system som ständigt utvecklas ser vi att du är förändringsbenägen med förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Framför allt vill du tillsammans med oss leva upp till våra värdeord; relation, fokus, mod och relevans.
 
Vi erbjuder dig
Hos oss ges du möjlighet att från första början ta stort ansvar och kunna påverka ditt arbete. Arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva digitala lösningen för kunden.

Vi erbjuder även utbildning och karriärmöjligheter inom olika områden, ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!
 
Vill du bli en av oss?
Vad roligt, då är du varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup men du kommer att bli anställd direkt av oss på BDO. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se eller 0730496812.
Rekryteringsarbetet sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag!
 
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Linköping

Samtliga sökande kommer att få en första återkoppling inom 2 veckor från dess att ansökan inkommit. De steg som ingår i rekryteringen är: telefonintervju, djupintervju hos OnePartnerGroup, kompetensbaserade tester, djupintervju hos BDO, bakgrundskontroll och referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsspecialist till företag på global marknad

Läs mer Mar 28
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, search, second opinions, interimslösningar och HR-stöd till privata företag och offentliga organisationer. Våra konsulter har många års erfarenhet av rekrytering, personbedömning, HR och affärsutveckling från ledande positioner inom olika branscher.
Vi söker nu en erfaren Redovisningsspecialist / Business Controller för kunds räkning, med placering i Linköping.
Om tjänsten
Här blir du en viktig spelare i en mindre grupp med ett stort ansvarsområde. Man arbetar dynamiskt över avdelningarna i bolaget som befinner sig i stark tillväxt och därför behöver förstärkning - kanske av dig? I rollen som Redovisningsspecialist ansvarar du operativt för ett antal av företagets kundenheter i Sverige och Europa. Du arbetar löpande med bokföring av affärstransaktioner, avstämningar, bokslut, analys- och rapporteringsarbete kopplat till det affärssystem med tillhörande tjänster som företaget erbjuder sina kunder. Även momsredovisning och löpande hantering av skatt hanteras av dig.
I nära samarbete med kollegorna och övriga intressenter är du med och driver förbättringsarbete för avdelningen och är delaktig i att formulera standardiserade arbetsmetoder samt utforma manualer och regelverk för arbetsprocesserna.
Du är eventuellt med i budget- och prognosarbetet för respektive marknad beroende på tidigare erfarenhet. Arbetet innebär oavsett tät dialog med kollegor, revisorer och country officers i de olika länderna.
Tjänsten innebär initialt ett konsultuppdrag på heltid över 6-12 månader som anställd hos Sententia Rekrytering & Konsult, med chans till förlängning eller erbjudande om fast anställning direkt hos kundföretaget därefter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom bokföring, bokslutsarbete, analys och rapportering, och gärna från just internationell miljö. Du behöver ha kännedom om, och intresse för, redovisningsprinciper och relaterade regelverk. Det är en fördel om du känner till IFRS och har förståelse för stora bolagsstrukturer. Därtill har du lätt för att sätta dig in i olika IT-system, arbetsmetoder och hela affärsprocesser.
Du besitter förmågan att hantera stora datamängder, reagera på avvikelser och analysera rapporter. Meriterande om du har vana att upprätta årsbokslut, årsredovisning och skattedeklaration och har deltagit i lagstadgad revision och internkontroll.
Vi ser att du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning och god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Din profil
För att trivas hos oss tror vi att du är en person som utmanas av att arbeta i föränderliga miljöer där arbetsuppgifterna kan variera och du kan behöva identifiera och införa nya lösningar inom olika områden. Du är en utpräglad teamspelare som tycker om att lära av, och arbeta tillsammans med dina kollegor för att optimera avdelningens arbetssätt, men uppskattar även det individuella arbetsansvaret och besitter ett eget driv.
Du har ett positivt och lösningsorienterat synsätt och högt servicetänk. Det är en självklarhet för dig att tillvarata företagets intresse och vilja vara med och påverka och bidra till utvecklingen av affären i positiv riktning på de sätt du kan bäst.

Vårt erbjudande
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Företaget grundades 2011 och har ett mycket brett nätverk och många års erfarenhet av kompetensförsörjning i ledande positioner inom olika branscher. Till den här tjänsten söker vi dig som vill verka som konsult med en inledande anställning hos Sententia, och goda chanser till erbjudande om direkt anställning hos kundföretaget efter uppdragets slut. Det interima uppdraget omfattas av kollektivavtal och innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia, ett företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar. Samtidigt erbjuder vår kund ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.
Ansökan
Skicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 13 april 2025. Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningsperioden, vilket innebär att rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Frågor besvaras av rekryteringskonsult: Linda Molin på tfn 0702-677332, alt linda.molin@sententia.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Jobbakuten Väst AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Jobbakuten Väst AB .

Jönköping: Senior IT-arkitekt hybridtjänst

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 14
Vi söker en IT-arkitekt för kundsräkning som ska delta i förstudier och projekt kring viktiga system inom vården.

Vem är du? 

Certifierad IT-arkitekt med relevant högskoleexamen.
Erfarenhet av IT-stöd vid upphandlingar inom vården.
Erfarenhet av digitalisering inom eHälsa.
Erfarenhet av molntjänster.
Erfarenhet av GDPR.
Kan svenska flytande i tal och skrift.
Vi söker dig som är Certifierad IT-arkitekt med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som IT-arkitekt hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som IT-arkitekt behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Ansök nu

Jönköping: Senior Javautvecklare hybridtjänst

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 14
Vi söker en Senior Javautvecklare för kundsräkning som har erfarenhat av e-tjänster, för en spännande digitaliseringsresa. I arbetsuppgifterna ingår både frontend och backend samt att säkerställa kvalitet genom testning.

Vi söker dig som har erfarenhet av:    

Java EE och Java 11+
EJB/CDI
JPA
REST
Microservices
OpenAPI
Frontend:  Angular, Typescript och JavaScript
Enhetstester och integrationstester (JUnit eller liknande)
Kan svenska flytande i tal och skrift.
Vi söker dig som är Senior Javautvecklare med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som Javautvecklare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som Javautvecklare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal

Ansök nu

Jönköping: Senior Javautvecklare hybridtjänst

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 27
Vi söker en Senior Javautvecklare för kundsräkning som har erfarenhat av e-tjänster, för en spännande digitaliseringsresa. I arbetsuppgifterna ingår både frontend och backend samt att säkerställa kvalitet genom testning.

Vi söker dig som har erfarenhet av:    

Java EE och Java 11+
EJB/CDI
JPA
REST
Microservices
OpenAPI
Frontend:  Angular, Typescript och JavaScript
Enhetstester och integrationstester (JUnit eller liknande)
Kan svenska flytande i tal och skrift.
Vi söker dig som är Senior Javautvecklare med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som Javautvecklare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som Javautvecklare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal

Ansök nu

Jönköping: Senior IT-arkitekt hybridtjänst

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Feb 27
Vi söker en IT-arkitekt för kundsräkning som ska delta i förstudier och projekt kring viktiga system inom vården.

Vem är du? 

Certifierad IT-arkitekt med relevant högskoleexamen.
Erfarenhet av IT-stöd vid upphandlingar inom vården.
Erfarenhet av digitalisering inom eHälsa.
Erfarenhet av molntjänster.
Erfarenhet av GDPR.
Kan svenska flytande i tal och skrift.
Vi söker dig som är Certifierad IT-arkitekt med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som IT-arkitekt hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som IT-arkitekt behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Ansök nu

Linköping: Senior utesäljare inom industri till Cargo Oil AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Aug 28
Vi söker efter en engagerad utesäljare med distrikt östergötland till Cargo Oil i Partille!

Vem är du?

Vi söker dig som är van och trivs med att arbeta relationsskapande och affärsinriktat med försäljning, där du både bearbetar nya potentiella kunder och utvecklar befintliga kunder. Vi vill att detta ska bli ditt sista jobb, vi har långa anställningstider snittet på sälj idag är 11 år i anställningstid.

Du gillar utmaningar och tycker om att arbeta med nykundsbearbetning och bygga långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god social kompetens och trivas med att arbeta självständigt. Du kommer få sköta hela processen från första kontakt till löpande försäljning. Allt från första samtalet till avtalssignering eller liknande.

Om tjänsten

Uppsökande försäljning av smörjmedel till tillverkande industri inom ditt geografiska område. Som utesäljare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att driva försäljningen och utveckla kundrelationer. Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till affär. Under en arbetsdag besöker du allt från den lokala cykelhandlaren till ett pappersbruk eller en detaljist som säljer specialtillverkade tangentbord till gamers. Du förväntas arbeta affärsmässigt, självständigt och målinriktat utifrån uppsatta mål. Du kommer främst arbeta gentemot nya kunder genom att hitta nya affärsmöjligheter, men du kommer även utveckla befintliga kunder. Kunderna är idag mekaniska verkstäder, livsmedel, MedTech, Automotive och övrig generell verkstadsindustri.

Vår roll när vi är ute är en av två hos kund:

De har ett smörjmedelsproblem som vi avhjälper (det roligaste)
Vi byter ut en befintlig leverantör
Vi räknar med att man behöver göra 6-8 kundbesök om dagen för att nå målen. Man är ute ca 4,5 dagar per vecka ibland mer. Distrikten är utformade så att man ska slippa övernattningar – men det förekommer ca 4-5 /år

Vad kan Cargo Oil erbjuda dig?

En omväxlande roll i ett tillverkandebolag som växer 10% per år. Du kommer ingå i ett positivt och stöttande team med engagerade kollegor. Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde men också företaget i sin helhet. Cargo Oil erbjuder dig ett flexibelt arbete med marknadsmässiga förmåner. Vi erbjuder förmånsbil och andra relevanta arbetsverktyg. För rätt person finns goda möjligheter för att både utvecklas och utveckla verksamheten.

Dina kvalifikationer

Flera års erfarenhet av B2B försäljning, gärna inom metall eller industriförsäljning.
Självgående med en stark drivkraft att nå uppsatta mål.
Aktivt söka nya affärsmöjligheter och potentiella kunder.
Flexibilitet och förmåga att resa då det blir ca 4-5 resdagar per vecka.
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska
B-körkort är ett krav.
Meriterande med tidigare erfarenheter av att arbeta på ett mindre företag.
 

I din roll som utesäljare på Cargo Oil är din förmåga att arbeta självständigt, kvalitativt och affärsmässigt av största vikt, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.

Ansök nu

Linköping: Tekniskt intresserad alltiallo

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 25
Vi rekryterar en mångsidig alltiallo till StjärnaFyrkant i Linköping

StjärnaFyrkant i Linköping har många års erfarenhet av kommunikationslösningar för företag och organisationer. Bolagets kunder är allt från små bolag till företag med över 1000 anställda. Vi erbjuder behovsanpassade lösningar inom kommunikation till kontor, ute på fält och i fordon.

Produkterna och tjänsterna innefattar bl.a. Telefoni, Komradio och utrusning inom Fordonsteknik.

Nu söker StjärnaFyrkant en ny medarbetare till sitt team!

Om jobbet

I din roll som alltiallo kommer du ha varierande arbetsdagar som innefattar försäljning/kundsupport och reparation av produkter.  Ibland kommer du även vara delaktig ute på fältet där du och en kollega arbetar i team i olika projekt med kabeldragning.

 Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:

Ta emot orderbeställningar från kunder som kommer till butiken samt via telefon eller e-post
Kundsupport till både besökande och digitala kunder 
Reparation/Service av headsets, hörselkåpor mm
Kabeldragning
Du kommer få upplärning på plats. Arbetstiden är dagtid. Resor kan förekomma. 

Om dig

Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare men det är inte ett krav.

För att passa in rollen har du ett stort tekniskt intresse. Du är serviceminded och tycker om att hjälpa både kunder och dina kollegor. Du har ett stort intresse för att vilja lära dig nya saker och är van att uppdatera dig själv med nyheter inom din yrkesroll.

Ansökan

Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken ”Skicka ansökan”.

Ansök nu