Linköping: Teknisk specialist inom VVS

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk specialist inom VVS i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-01 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och gillar kontakt med människor? Vill du fortsätta arbeta med teknisk drift? Det sker spännande utveckling i våra fastigheter och vi söker en operativ teknikspecialist med inriktning mot VVS som vill vara med på vår resa genom att bidra med effektiv och snabb problemlösning och långsiktig planering. Rollen avser arbete med vårt fastighetsbestånd på Campus Valla i Linköping och Campus Norrköping med placering i Linköping. 


Hos oss på Akademiska Hus erbjuds du ett ansvarsfullt uppdrag, som innebär många kontaktytor i en professionell organisation med självgående och kompetenta medarbetare. Du får möjlighet att jobba i nära dialog med dina kollegor där du bidrar med din kompetens till att stötta dem i deras arbete och blir på så sätt delaktig i en långsiktig och hållbar utveckling med möjlighet att själv utvecklas. Ditt uppdrag i teamet är att optimera system och funktioner så att byggnader och system körs med hög energi- och kostnadseffektivitet, med ett bra inomhusklimat och en hög driftsäkerhet. Du är motorn inom VVS för avdelningen, du leder uppgiftsbaserade team av drifttekniker, håller ihop strukturen, dokumentationen och följer upp energimålen för byggnaderna. Rollen innebär en nyckelroll i bolagets utveckling och arbetssätt inom områdena automation och digitalisering och du kommer vara högst delaktig i implementering av bolagsgemensam utveckling i avdelningarna. 


Välkommen med din ansökan!
Ansök så snart som möjligt, urval sker löpande, sista ansökningsdagen är 13 december men vänta inte med att söka, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Forsman, emma.forsman@randstad.se alternativt 0702-438407.
För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansvarsområden
Som Teknisk specialist inom VVS på Akademiska Hus kommer du i huvudsak ha följande arbetsuppgifter:
Ansvara för spetskompetens inom ventilation och VVS-teknik
Stötta avdelningarna att ta fram strategiska planer för utbyggnad och underhåll inom ventilation och VVS området
Upprätta kalkyler för tekniska ombyggnader, underhållsarbete och energiåtgärder
Hjälpa avdelning att kravställa och följa upp i byggprojekt
Arbeta med sensorerna i våra digitala tvillingar för att optimera ventilationen
Arbeta med Twin Air Pilots | TwinAIR (twinair-project.eu)
Bistå och vid behov leda teknikprojekt där ventilation och VVS-teknik är merparten
Utbilda DT och TF inom ventilationsstyrning samt att aktivt vara med i energioptimeringsarbetet


Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kompetenser:
Civil- eller Högskoleingenjör inom VVS/Styrteknik eller motsvarande relevant utbildning
Minst fem års arbetslivserfarenhet av att arbeta i rollen som VVS-ingenjör eller motsvarande
Mycket god och mångårig erfarenhet inom projektering och drift av ventilations-, rör-, styr- och reglersystem i komplexa miljöer
God branscherfarenhet inom fastighet
God erfarenhet av arbete i projektform

Som person är du självgående och visar stort engagemang för dina uppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Problemlösning och komplexa frågor är något du har tidigare erfarenhet av och tycker är roliga att arbeta med. Du har förmågan att engagera och få med dig andra och ser samarbete som en förutsättning för att nå mål. Att du har förmågan ett se helheten och har ett kreativt och genuint intresse för energi-/teknikfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen. Som person är du prestigelös, gillar att vara en i teamet och tar eget initiativ till att lära nytt för att utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet
HVAC
Kylning, luftkonditionering och ventilation


Om företaget

Akademiska Hus AB
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Finansanalytiker

Nedan visas andra jobb i Linköping som Finansanalytiker.

Trade finance Advisor till vår globala kund i Finspång

Läs mer Okt 18
Om rollen 
Som Trade Finance Advisor tillhör du den centrala finansfunktionen i en lokal och global struktur. Gruppen om tre personer ansvarar för företagets riskhantering gällande garantier, remburser och försäkringar. Vi söker nu en Trade Finance Advisor på heltid för att göra gruppen fulltalig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

• Utifrån ett handelsriskprespektiv granska och utvärdera kreditrapporter samt kommersiella texter i remburser, bank- och företagsgarantier och kreditförsäkringar.
• Administrera företagets portfölj av garantier och remburser till företagets olika projekt, dvs hantera beställningar, arkivering och förfall. Underhålla användare och kontrollera/kontera fakturor i de olika systemen. Svara på prisförfrågningar och göra kostnadsberäkningar.
• Ge rådgivning utifrån ett riskperspektiv till företagets kommersiella sälj- och projektfunktioner av strukturer för remburser, bank- och företagsgarantier samt kreditförsäkringar.

Kvalifikationer/om dig

• Högskoleexamen med inriktning på exempelvis företagsekonomi, finansiering eller juridik, alternativt flerårig relevant arbetslivserfarenhet.
• God kommunikativ förmåga i engelska, både verbalt och skriftligt
• God kommunikativ förmåga i svenska, både verbalt och skriftligt
• Hanterar data i excel (formler/pivot)
• Har du grundläggande kunskaper inom motpartsriskhantering och internationella regelverk som styr remburs och garantihantering är det en fördel. 
• Det är meriterande med erfarenhet ifrån en banks dokumentavdelning eller ifrån annat företag med hantering av likvärdiga arbetsuppgifter, alternativt reskontra eller inköp/juridiska funktioner.
• Som person är du självständig, noggrann, ödmjuk och ansvarstagande
• Förmåga att  professionellt kunna kommunicera med olika motparter
• Lagspelare med ett högt engagemang och intresse för arbetsuppgifterna
• Kapacitet att kunna ta snabba och genomtänkta beslut under tidspress
 

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!
 

Om ansökan 
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan använd ansökningsformuläret på vår hemsida för att skicka in din ansökan. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vi uppmuntrar dig att ansöka idag!

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Wilma Lindstam via wilma.lindstam@adecco.se

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se   

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Treasury Front Office Specialist

Läs mer Jul 18
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Your role

Saab Group Treasury is a central function with a global responsibility to coordinate the financial and insurance activities within the group. The Front Office function is responsible for the Saab Group's long- and short-term funding and management of liquid assets, making liquidity planning as a key input and important work task. Another significant part of the function is to support the business areas and subsidiaries with Foreign Exchange hedging and Interest Rate risk management through all phases of a project. Front Office also aggregate this risk on a group level and manage it according to agreed policies. The function also has an advisory role, providing insights to Group Treasurer, CFO and Audit Committee, e.g. financial modelling and cash flow forecasting.

As a Treasury Front Office Specialist you will take part of all Front Office activities such as funding and investment. You will also be involved in FX hedging activities for the group. In addition, you will work in close relation with Saab's business areas and also have an ongoing contact with the banks.

* Manage the investment portfolio according to policies and directives and suggest update and improvement of policies
* FX risk management and hedging strategy analysis
* Develop risk management and analysis techniques
* Conduct and take part of projects within Treasury field

Saab's Treasury is based in Linköping. Other locations can be discussed.

Your profile

You have several years of experience in finance, preferably from working with risk management of financial instruments, investments, trading or Treasury related tasks at a large corporate or bank. We expect you to have ability to adopt new technologies and strong skills in financial systems, excel and risk analysis of financial products. You have a university degree in business or engineering.

As a person you have a strategic approach, strong analytical skills and the ability to prioritise effectively. You have demonstrated your skill to show good judgment in statements, actions and decisions. You have the ability to work in a team environment. You have good communication skills in Swedish and English, both verbal and written.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

If you have any questions, please contact Saab's Head of Front Office & Internal Bank Filip Elfström at filip.elfstrom@saabgroup.com or +46 102161580

Ansök nu

Treasury analyst

Läs mer Jun 7
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Your role

Saab is looking for Treasury Analyst that will be part of Saab Group Treasury, one of Sweden's most comprehensive and advanced treasuries. You will work at Middle Office that supports the Saab pension fund and Saab Treasury with financial risk control and analysis. The Group Treasury function is the Saab Group's in-house bank and responsible for identifying and managing the Group's financial exposures. This is a great opportunity if you have a genuine interest in finance and financial markets and instruments. The treasury team is located in Linköping.

As a Treasury analyst, you will be part of a highly skilled and driven team. You will focus on performing financial data analysis and risk modeling. The analysis will be for both internal treasury use and for management reporting. You will get in touch with a range of financial instruments within areas such as foreign exchange, interest rates, money market and securities, equity, alternative investments and real estate. You will have the chance to actively participate in forward looking forecasts and simulations. You will also work with risk control and setup and maintain limits reporting.The middle office team is a dynamic team and you will be provided with guidance and support based on your level of expertise.



The main tasks are:

*

Supporting the treasury team and pension fund with various financial data analysis requirements
*

Financial reporting and management presentation material
*

Portfolio evaluation
*

Modelling financial risk
*

Super-user in FIS Quantum, our Treasury Management System and surrounding IT-environment
*

Participate and drive process improvements and projects
*

System maintenance



Your profile

To be successful in this position we anticipate that you are a problem solver with knowledge of financial instruments and an analyzing mind set. You have a university degree within finance or engineering or similar discipline. As a person, you have a high analytical ability and can prioritize effectively. Further, you are proactive and eager to learn and explore. You must be able to handle a diverse number of tasks and thrive in a high pace environment. You are service minded and have good communication skills in both in Swedish and English. We see that you are just finalizing your university studies or have a couple of years of working experience from a similar role in a corporate, bank or a financial institution.



Required skills:

*

Bachelor / Master Degree within finance or engineering or similar disciplines
*

Communication skills in English, verbal and written
*

Knowledge of financial risk modelling such as value at risk
*

Genuine interest in finance, financial markets and financial instruments and derivatives



Additional skills that will be seen as advantageous:

*

Basic knowledge in a programming language
*

Experience from risk modeling in Matlab
*

Experience from alternative investments such as hedge funds, private debt, private equity etc.
*

Experience from portfolio analysis



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement

Ansök nu

Treasury analyst

Läs mer Apr 9
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Are you eager to develop your career within finance in general and treasury in specific? We are looking for a Treasury Analyst, who will be a key member of treasury and work in a broad role with daily management and development of our treasury operation across the Saab Group.

The Group Treasury function is the Saab Group's in-house bank and is responsible for managing the Group's financial exposures within the areas of: Funding & Investing, Foreign Exchange, Trade & Export Finance, Insurance and the Saab Pension trust. The role will require you to take own responsibility and you will be expected to collaborate with the whole treasury department.

You will be part of a people-oriented organization consisting of 20 highly motivated and skilled Treasury specialists that manage all treasury matters for the Saab Group. We believe that an open environment, where everyone's opinions and ideas are welcome, is a prerequisite for our future development.

The treasury team is located in Linköping and the Treasury Analyst will report to the Head of Internal Bank.

Your role

In the role as Treasury Analyst, you will work with tasks of both strategic and operative nature within the area of cash management and internal funding as well as projects related to treasury processes. It is important that you are service-minded and have a drive and interest to identify areas and processes which can be developed and made more efficient. You are also expected to lead in related projects.

The role includes but is not limited to:

*

Managing tasks for treasury's daily routines within cash management and internal funding
*

Capital structure analysis and management
*

Cash flow analysis and reporting
*

Transformation and change management
*

Stay up to date with new technology and standard changes in Treasury domain
*

Support business units and local companies both strategically and ad-hoc
*

Analyze the Group's banking infrastructure and suggest changes where needed
*

Maintain bank relationships such as negotiations and due diligence related questions
*

Prepare management presentation material for various internal and external meetings



Examples of project or tasks may be:

*

Payment factory solution
*

Group internal netting process
*

Streamline bank account setup
*

Analysis of payment statistics and recommendation for improvement

Your profile

To be successful in this position we anticipate that you have a few years of relevant working experience from a corporate treasury function or similar finance role within banking or larger corporation. As a person we anticipate that you are curious, communicative and a great collaborator. You enjoy working in a cross-functional setting and you're comfortable in driving change through projects. Further, you are reliable, analytical and solution-oriented with a positive problem-solving mindset. A team player who enjoys working together and helping out whenever needed. Innovative and curious about new technical solutions and ways of working is a must.


Required skills:

*

Strong communication skills, written and spoken, in both Swedish and English.
*

A good understanding in communicating cross a multifunctional setting where you are used to dealing with multiple stakeholders.
*

Strong drive to identify and lead change
*

A relevant academic degree, preferably in finance, engineering, business administration or similar knowledge acquired through working experience



Desired skills:

*

A few years of working experience from treasury or similar roles
*

Experience from change/project management.
*

Experience of working with treasury management systems, preferably FIS Quantum.

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be apart of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

Interested?

If you want to know more about the job you are welcome to contact me, Ulrika Weghammar, Head of Internal Bank (ulrika.weghammar@saabgroup.com)

Ansök nu

Treasury analys

Läs mer Feb 26
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters.

Your role

Saab is looking for Treasury Analyst that will be part of Saab Group Treasury, one of Sweden's most comprehensive and advanced treasuries. You will work at Middle Office that supports the Saab pension fund and Saab Treasury with financial risk control and analysis. The Group Treasury function is the Saab Group's in-house bank and responsible for identifying and managing the Group's financial exposures. This is a great opportunity if you have a genuine interest in finance and financial markets and instruments. The treasury team is located in Linköping.

As a Treasury analyst, you will be part of a highly skilled and driven team. You will focus on performing financial data analysis and risk modeling. The analysis will be for both internal treasury use and for management reporting. You will get in touch with a range of financial instruments within areas such as foreign exchange, interest rates, money market and securities, equity, alternative investments and real estate. You will have the chance to actively participate in forward looking forecasts and simulations. You will also work with risk control and setup and maintain limits reporting.

The middle office team is a dynamic team and you will be provided with guidance and support based on your level of expertise.

The main tasks are:

*

Supporting the treasury team and pension fund with various financial data analysis requirements
*

Financial reporting and management presentation material
*

Portfolio evaluation
*

Modelling financial risk
*

Super-user in FIS Quantum, our Treasury Management System
*

Participate and drive process improvements and projects

Your profile
To be successful in this position we anticipate that you are a problem solver with knowledge of financial instruments and an analyzing mind set. You have a university degree within finance or engineering or similar discipline. As a person, you have a high analytical ability and can prioritize effectively. Further, you are proactive and eager to learn and explore. You must be able to handle a diverse number of tasks and thrive in a high pace environment. You are service minded and have good communication skills in both in Swedish and English. We see that you are just finalizing your university studies or have a couple of years of working experience from a similar role in a corporate, bank or a financial institution.

Required skills:

*

Bachelor / Master Degree within finance or engineering or similar disciplines
*

Communication skills in English, verbal and written
*

Knowledge of financial risk modelling such as value at risk
*

Genuine interest in finance, financial markets and financial instruments and derivatives

Additional skills that will be seen as advantageous:

*

Basic knowledge in a programming language
*

Experience from risk modeling in Matlab
*

Experience from alternative investments such as hedge funds, private debt, private equity etc.
*

Experience from portfolio analysis

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Administratör

Administratör
Läs mer Feb 4
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administrativt arbete eller backoffice och söker nu efter nya utmaningar? Är du intresserad av att arbeta på en stor institution där service är i fokus? Då har vi rollen för dig!
Vår kund i Linköping söker just nu efter en administratör till en av deras avdelningar. Som administratör kommer du arbeta med att ge administrativt stöd till lärare, medarbetare och studenter. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta kursadministration, administration av examensarbeten och uppsatser, resultatrapportering, bokning av mötesrum, stöd till studenter och arkivering. 
Vi ser att du är lösningsorienterad, ansvarstagande, serviceinriktad och driven som person. Vi ser även att du har vana av att skapa goda kontakter med personer runt omkring dig och är van vid att arbeta med service. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag med start senast 15/4 och kommer att fortlöpa till september 2026. Det finns viss flexibilitet kopplat till arbetstidens förläggning, samt distansarbete ifall verksamheten tillåter det. Intervjuer kommer ske löpande. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag!

Ansvarsområden
Kursadministration i form av tentamenshantering
Administration av examensarbeten och uppsatser
Resultatrapportering i ladok
Bokning av lärosalar
Stöd till studenter, exempelvis utlämning av tentor
Arkivering
Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
Övrig administration


Kvalifikationer
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administration
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Gymnasieexamen
Hög användarkompetens i administrativa system
Erfarenhet av självständigt administrativt arbete
Relevant erfarenhet inom serviceyrken (Kundservice, backoffice eller liknande typ av serviceyrke)


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 24
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en redovisningsekonom till ett uppdrag på Linköpings universitet. Uppdraget är initialt mellan 1 mars 2025- 27 juni 2025. Varmt välkommen med din ansökan om du uppfyller nedan ställda krav.

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;


arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
budgetarbete
ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut 
delta i budgetuppföljning
arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
arbete med årsbokslut
arbete med bokslut och periodavslut








Kvalifikationer


Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Minst fem års erfarenhet som redovisningsekonom
Goda kunskaper i MS office
Goda kunskaper i Engelska både i tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Serviceinriktad
God kommunikationsförmåga
Initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt
Uppdraget ska utföras på plats (ej hybridarbete).
Erfarenhet av att ha arbetat i Raindance.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Interimchef Infocenter

Kundtjänstchef
Läs mer Jan 3
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ledare med dokumenterad bakgrund inom chefskap och personalansvar? Har du en stark passion för att stödja och utveckla medarbetare samt skapa en arbetskultur präglad av tillit, trygghet och trovärdighet? Har du dessutom erfarenhet av att utveckla och förbättra administrativa rutiner? Då kan detta vara den perfekta rollen för dig!
Vi söker just nu en interimchef på 50% till Linköpings universitets Infocenter. Infocenter fungerar som universitetets centrala kontaktpunkt för studenter, besökare och anställda. Deras uppdrag är att ge ut allmän information om universitetet, svara på studieadminsitrativa frågor, ge viss IT-support, samt hantera telefoni och växelservice för universitetet. Verksamheten erbjuder service både fysiskt på campus och via ett digitalt ärendehanteringssystem. I dag består teamet av 11 medarbetare: 10 administratörer och en koordinator. 
Din roll som interimchef innebär att:
Leda och utveckla det befintliga teamet fram till att en permanent lösning är på plats.
Säkerställa en fortsatt högkvalitativ service och effektivitet i verksamheten.
Bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö.

Vi ser att du som person är serviceinriktad och har en god förmåga att bygga nätverk och etablera förtroendefulla samarbeten inom en komplex organisation. Du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Rollen innebär en spännande utmaning där du når framgång om du kan balansera mellan att utmana men samtidigt vara flexibel och inlyssnande gentemot uppdraget och organisationen. I en föränderlig kontext kan du se möjligheter i förändringar, tillfällen att påverka framåt. Med ett helhetsperspektiv kan du snabbt växla mellan både strategiska och operativa frågor. LiU har både nationella och internationella målgrupper, därför är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.
Omfattning: 50%
Startdatum: Slutet av februari 2025
Varaktighet: Cirka 1 år
Möjlighet finns både för dig som vill arbeta som underkonsult via eget bolag eller som konsult anställd via Randstad.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Ansök redan idag!

Ansvarsområden
Leda och utveckla det befintliga teamet fram till att en permanent lösning är på plats.
Säkerställa en fortsatt högkvalitativ service och effektivitet i verksamheten.
Bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö.


Kvalifikationer
Utförandet av uppdraget ska ske på plats hos beställaren.
Chefs-/ledarerfarenhet
Erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner
Erfarenhet av att leda i förändring
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Erfarenhet av att utveckla kundservice
Erfarenhet och intresse av att utveckla digitala arbetssätt i reception, telefonväxel och/eller ärendehanteringssystem


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Integrationsspecialist

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 5
Arbetsbeskrivning


Vad erbjuder vi!
Hög ambition att vi ska ligga i framkant inom teknik och IT området.
Här får du arbeta med Östergötlands största nätverk i en strukturerad och komplex teknisk vårdmiljö.
Modernt och flexibelt arbetssätt med hybrid arbetsplats som utmärks av en öppen dialog för förändring både i teamen och hos ledningen. Vi sitter i centrala lokaler i Linköping med närhet till allt.
Vi erbjuder våra medarbetare en viktig och stimulerande arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas på jobbet och samtidigt upprätthålla en god balans mellan yrkesliv, familjeliv och fritid.
Vi känner att vi gör nytta varje dag och att vi är del i ett viktigt sammanhang i att bidra till att förbättra vården.

I rollen som Integrationsspecialist blir du en nyckelperson tillsammans med teamet i att leverera stabila integrationer inom Region Östergötland. Vi är en grupp med utvecklare och tekniker som samarbetar med varandra på ett prestigelöst sätt i en DevOps-kultur där alla behövs för att skapa resultat.


ICC:s syfte är att stödja vården inom Region Östergötland med design och implementation av olika integrationslösningar. Arbetet inom ICC förväntas bidra till att förbättra kvaliteten och göra tidsbesparingar genom att följa principer, standarder och riktlinjer samt återanvändning. Vi bidrar till att förbättra vården, exempelvis ser till att labbsvar aldrig dröjer eller att statistik om covid i regionen rapporteras. Utifrån verksamhetens önskemål sätter vi upp informationsflöden mellan olika system på bästa, enklaste och snabbaste möjliga sätt.
Den snabba teknikutvecklingen driver oss framåt och just nu arbetar vi exempelvis med att etablera en ny API-plattform för att ytterligare snabba upp digitaliseringen inom regionen.
 
I arbetet ingår exempelvis:
·      Övervakning av våra integrationsplattformar och integrationer
·      Support, underhåll, certifikatshantering, behörigheter
·      Uppgraderingar av olika slag
·      Införande av nya plattformar och applikationer
 
Du ingår i ett team med 7 medarbetare varav en som är arkitekt och teamlead med spetskompetens inom Integrationsområdet och tillhör ICC, Integration Competence Center. ICC etablerades 2014 och är en del av verksamhetsområdet Plattformstjänster. Enheten plattformsdistribution består av 15 medarbetare och utöver ICC ingår även teamet inom webbutveckling som består av fem systemutvecklare varav en arkitekt. Enheten är en av nio enheter inom IT avdelningen. 


Vi ser fram emot din intresseanmälan.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. Dina handlingar kan komma att bli en offentlig handling om du går vidare till nästa steg i processen.

Ansvarsområden
I arbetet ingår exempelvis:
·      Övervakning av våra integrationsplattformar och integrationer.
·      Support, underhåll, certifikatshantering, behörigheter.
·      Uppgraderingar av olika slag.
·      Införande av nya plattformar och applikationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom Data- eller Systemvetenskap alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av arbete som Systemtekniker windowsmiljö, Systemförvaltare, utvecklare och/eller Teknisk support.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

 
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av:
Microsoft Windows Server eller Microsoft Server och har arbetat med klustrade miljöer.
Integrationsområden, som exempelvis BizTalk, Sql Server Integration Services (SSIS), Nodinite, UiPath (för lösningar inom RPA, Robotic Process Automation) eller Mulesoft Anypoint Platform/API:er.

Du är en utpräglad lagspelare och tycker om att kontinuerligt lära dig, men också att dela med dig av dina kunskaper. Du har sinne för kvalitet och arbetar strukturerat. Du ser till helheten men kan samtidigt dyka ner i detalj inom den egna rollens specialistområde.
 
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och kräver därför svenskt medborgarskap.

Om företaget

Region Östergötland
Region Östergötland (RÖ) ansvarar för hälso- och sjukvård och regional utveckling i Östergötland. RÖ är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare med drygt 14 000 medarbetare. RÖ bedriver sjukvård av hög kvalitet med spetskompetens inom flera områden. Utvecklingen inom IT ger oss nya möjligheter att möta patienternas behov på andra sätt än tidigare. Digitaliseringen har utvecklat patienternas möjlighet att ha kontakt med vården och blir därmed en viktig del av strategin att bygga Nära vård.

Ansök nu

Verksamhetschef näringslivsutveckling

Avdelningschef, statlig
Läs mer Jan 31
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Östergötland? Vi erbjuder en spännande möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor arbeta med Östergötlands utveckling. Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling. Regional utveckling omfattar områdena näringslivsutveckling, regional planering och kultur.
Vi söker nu en verksamhetschef som vill leda och utveckla vårt arbete med näringslivsutveckling i länet. I rollen som verksamhetschef får du en nyckelposition i att forma och genomföra regionens strategier inom områden som företagsfrämjande, innovationsfrämjande, investeringsfrämjande, kompetensförsörjning, energiförsörjning, regional marknadsföring och besöksnäring. Vi söker en person som kan vara drivande i att skapa förutsättningar för hållbart företagande, innovation och ett starkt näringsliv i Östergötland.

Ansvarsområden
Tjänsten innebär ett strategiskt och operativt ansvar där du leder och utvecklar en verksamhet med kompetenta medarbetare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för regional utveckling och rapportera till regionutvecklingsdirektören.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med övriga verksamhetsområden inom regional utveckling och att bibehålla och utveckla strategiska samarbeten med andra aktörer inom såväl näringsliv som civilsamhälle och offentlig verksamhet för att skapa ett ännu starkare Östergötland.
Som verksamhetschef ansvarar du för att stödja förtroendevalda, tjänstepersonsledning och verksamheter inom regionen med fakta, analyser och bedömningar. Du ansvarar för att initiera, driva, medverka i samt följa upp olika utvecklings- och förbättringsarbeten. Och att skapa arenor för samordning av verksamheter i syfte att säkerställa effektiva processer. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Intresse för samhällsutveckling
Relevant akademisk examen
Erfarenhet av politiskt styrd verksamhet
Gedigen chefserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande

Det är också meriterande om du har erfarenhet av regionalt utvecklingsarbete i kommun, region, myndighet eller stat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Region Östergötlands ledarsyn. Ledarsynen ger vägledning i hur chefer och ledare ska agera. Kärnan är de fyra uppmaningarna:
Omfamna komplexiteten
Skapa tillit
Ta ett utvecklande förhållningssätt
Skapa tillsammans

Tillsammans kan vi göra skillnad och skapa en ännu starkare region att leva, arbeta och växa i. Läs gärna om dina förmåner hos oss https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner. 
Frågor om tjänsten besvaras av regionutvecklingsdirektör Richard Widén richard.widen@regionostergotland.se    
I denna rekrytering samarbetar Region Östergötland med Randstad. Varmt välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-03-02. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard på jenny.gillard@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. När du valt att formellt ansöka kan den komma att bedömas vara allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Beställningsmottagare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning
Söker du efter ett givande arbete där du får utvecklas inom service? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi på Randstad har fått i uppdrag av Östgötatrafiken att hitta nya engagerade kollegor till vårt team i Mjölby. Som beställningsmottagare på Östgötatrafiken kommer du att ta emot resebeställningar via telefon och mejl samt boka in resor i systemet. Du kommer att arbeta enligt Östgötatrafikens regelverk och samtidigt sträva efter att leverera den bästa möjliga servicen för kunden. Vi värdesätter öppenhet, feedback och samarbete för att utveckla både individer och verksamheten som helhet. Tjänsten som Beställningsmottagare är ett konsultuppdrag på heltid med start under våren 2025.


Arbetet är förlagt med varierande arbetstid Mån-Sön 06:00-22:00. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag! Erfarenhet av telefonbaserat kundmöte är en fördel. Du präglas av starkt kundfokus, positiv inställning och effektivt lösningsorienterat arbetssätt. Din respekt och intresse för människor, kombinerat med ödmjukhet och lyhördhet, gör att du skapar förtroendefulla och långsiktiga relationer


För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mikael.carinci@randstad.se. 















Ansvarsområden
Arbete i ljusa och centralt belägna lokaler i Mjölby
En mångfald av arbetspass, fördelade över dygnet (06:00-22:00)
Skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram under 4 veckor
Möjlighet att vara en del av en verksamhet som verkligen gör skillnad


Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet från kundservice
Intresse för att att ge service
Lösningsorienterad
Systemvana










Erfarenhet
Kundtjänst

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu