Linköping: Drifttekniker fokus mediaförsörjning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker fokus mediaförsörjning i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-11 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du ett stort tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga? Är du intresserad av att vara
med och ansvara för underhåll och utveckling av Cloettas fabrik i Ljungsbro inom området
mediaförsörjning? Som mediatekniker på Cloetta kommer du vara en del av ett mediaförsörjning- och
fastighetsteam på 5 personer som har ansvaret för mediaförsörjningen och fastighetsunderhållet i
hela fabriken. Vi har alla våra olika huvudsakliga roller och ansvar men hjälps åt när det behövs!
I rollen som mediatekniker kommer du att arbeta med fabrikens mediaförsörjning, det vill säga driften
av fastighets- och produktionstekniska system såsom värme, kyla, ventilation och vatten/avlopp samt
energisystemen såsom ånga, tryckluft och gasol. Mediaförsörjningen är produktionskritisk och kravet
på tillgänglighet avseende dessa system är hög. Kravbilden driver därför vår grupp att arbeta
förebyggande och bygga och utveckla robusta system.


Arbetsuppgifterna innehåller såväl planerat förbyggande och förbättrande arbete som akuta
händelsestyrda felavhjälpande underhållsaktiviteter och reparationer. Du utför arbete på egen hand
och vid behov anlitar och har du kontakten med entreprenörer.


Utöver de dagliga arbetsuppgifterna är utmaningen med att spara energi och på andra sätt bidra till
minskad negativ miljöpåverkan dominerande. Här arbetar vi i vår grupp redan aktivt och kommer att
fortsätta göra så då vi drivs av ambitiösa miljömål. Vi i vår grupp har stora möjligheter att initiera och
genomföra stora påtagliga insatser inom vårt ansvarsområde. Dessa kommer att leda till positiv
utveckling av både vår egen och fabrikens framtid. Vi utvecklar vår kompetens inom området med
andra liknande aktörer i regionen detta t.ex. genom vårt engagemang i Linköpingsinitiativet.
På Cloetta hittar du många kollegor som är lika entusiastiska och positiva som du. Vi är motiverade
att vara bäst och att ständigt utvecklas. Vi vill göra skillnad och hela tiden skapa nya och smarta sätt
att vinna.
Cloetta kommer att coacha dig i denna önskan att växa och utvecklas eftersom vi litar på dina
förmågor. Vi ger dig den frihet som behövs för att utföra dina ansvarsområden, så att du kan ha en
riktig påverkan på verksamheten genom att implementera dina egna idéer.
Och framför allt ... vi älskar vad vi gör och har kul medan vi gör det. Vi har ett leende i vårt DNA och
är mycket stolta över vår välkomnande, öppna och inkluderande kultur.


Välkommen med din ansökan!
Ansök så snart som möjligt, urval sker löpande, sista ansökningsdagen är 15 januari 2024. Har du
frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Ylipää,
johanna.ylipaa@randstad.se alt 0703 - 42 66 38


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och
eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Som mediatekniker på Cloetta kommer du i huvudsak att ha följande arbetsuppgifter:
Arbeta med fabrikens mediaförsörjning
Planera förebyggande och förbättrande arbete
Hantera akuta händelsestyrda felavhjälpande underhållsaktiviteter och reparationer
Vid behov anlita entreprenörer
Vara delaktig i energibesparingsprojekt för att bidra till minskad negativ miljöpåverkan

Arbetet är förlagt till dagtid i fabriken i Ljungsbro

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom drift/underhåll eller motsvarande erfarenhet
Erfarenhet av att arbeta med mediaförsörjning såsom värme, kyla, ventilation, vatten/avlopp, samt ånga, tryckluft och gasol
Svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med stöd av underhållssystem.
Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är nyfiken och har en vilja att lära och utvecklas. Du behöver ha en förmåga att vara kommunikativ då rollen som mediatekniker innebär att du har kontakter och samarbeten både internt och externt. Du trivs med att dela din kunskap med andra för att bredda vår kompetens som grupp. I ditt arbete är du noggrann och trivs i en roll där du förväntas ta ansvar och utvecklas.

Om företaget

Cloetta Sverige AB
Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden, Nederländerna, Tyskland och
Storbritannien. Sammantaget säljs Cloettas produkter i fler än 50 länder. Cloetta har några av de
starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Jenkki, Kexchoklad, Malaco och
Sportlife. Cloetta har 7 fabriker i fem länder. I Ljungsbro finns Cloettas produktionsanläggning för
choklad, wafer, skum och dragerade produkter. Här arbetar idag ca 350 personer.
https://www.cloetta.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Driftmaskinist, reningsverk

Nedan visas andra jobb i Linköping som Driftmaskinist, reningsverk.

Instrumenttekniker till Tekniska Verken

Läs mer Apr 8
Är du en strukturerad person med god samarbetsförmåga som vill jobba på ett Reningsverk som ligger i framkant? Då kan denna tjänst vara något för dig.
 
Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.
 
Om tjänsten
Till affärsområdet Vatten och Avlopp söker vi nu en processinriktad instrumenttekniker som skall sköta underhållet av våra instrument på Nykvarns avloppsreningsverk i Linköping.
I arbetet ingår att sköta underhållet av instrumenten på avloppsreningsverket vilket omfattar felsökning, reparation rondering och underhåll. Du rapporterar driftstörningar och är ett stöd i instrumentfrågor till hela avdelningen.
Jobbet är omväxlande och man får jobba såväl inom- som utomhus.
 
Om Dig
Till den här tjänsten behöver du ha gått en Driftteknikerutbildning eller teknisk utbildning på lägst gymnasienivå alternativt arbetserfarenhet som kan bedömas likvärdigt. 
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Har du tidigare erfarenhet inom el eller VA-området är det meriterande.

De personliga egenskaper vi värdesätter i den här tjänsten är att du är strukturerad och noggrann och och har en god samarbetsförmåga.
 
Övrig information
Anställningen är inledningsvis under 6 månader hos OnePartnerGroup, goda chanser finns därefter till övergång av anställning direkt hos Tekniska Verken.
Omfattning: Heltid


Vid frågor vänligen kontakta konsultchef Anders Asplund via e-post anders.asplund@onepartnergroup.se. Rekryteringsarbetet sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Teknikutvecklare VVS

Läs mer Feb 20
Arbetsbeskrivning
Är du utvecklingsorienterad och vill fortsätta jobba med tekniska förbättringar kopplat till VVS-teknik?
Fastighetsbranschen är i en spännande fas och vi söker en teknikutvecklare som hjälper oss i vår förflyttningsresa med fokus på VVS. Som Teknikutvecklare samordnar du arbetet med bolagsgemensamma anvisningar gällande teknikval, driver utveckling av tekniska koncept och lösningar och bidrar med teknisk specialistkompetens till bolagets nätverk av specialister. Du har en nyckelroll i att driva teknisk utveckling i linje med vår strategi som leder oss mot våra övergripande mål.
Placeringsort: Umeå, Uppsala, Stockholm, Linköping, Göteborg eller Lund.




Tjänsten
Som Teknikutvecklare hos oss ingår du i en avdelning vars uppdrag är att hjälpa linjeverksamheten i att framtidssäkra Akademiska Hus leverans. Du bidrar till att vi har tekniska standarder och lösningar för att möta bolagets nuvarande och framtida behov. Du jobbar i huvudsak i utvecklingsforum, i projekt i och inom personliga uppdrag. Du bidrar till förbättringar genom omvärldsspaning och verksamhetsanalys.

Ansvarsområden
Exempel på uppdrag kan vara: 
• Identifiera behov, initiera, driva och utvärdera utvecklingsprojekt inom bolaget, men även externt exempelvis forskningssamverkan med lärosäten.
• Ansvar för bolagets tekniska anvisningar, lösningar och koncept inom teknikområdet.
• Bidra med teknisk specialistkompetens till bolaget genom exempelvis nätverk och sparring till byggprojekt.
• Ansvara för omvärldsbevakning inom ditt specialistområde.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du har gedigen flerårig arbetserfarenhet och därmed kunskap inom:
• VVS, kyla och energisystem
• Systemförståelse, byggnad och områdesuppbyggnad
• Installationstekniska system och dess funktioner
• Projektering och att föreskriva teknik-krav
Relevant utbildning inom VVS, kyl och installationsteknik gärna högskola eller universitet inom energi, bygg eller liknande.
Vi söker dig som har dokumenterad god förmåga att leda arbetsgrupper. Du sätter en ära i att leda värdeskapande möten såväl fysiskt som digitalt med god pedagogik. Du fångar upp behov och driver uppdrag från start till mål, ofta med målet att implementera arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Är du nyfiken?
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 20 mars 2024.
För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om företaget

Akademiska Hus AB
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Administratör

Administratör
Läs mer Feb 4
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administrativt arbete eller backoffice och söker nu efter nya utmaningar? Är du intresserad av att arbeta på en stor institution där service är i fokus? Då har vi rollen för dig!
Vår kund i Linköping söker just nu efter en administratör till en av deras avdelningar. Som administratör kommer du arbeta med att ge administrativt stöd till lärare, medarbetare och studenter. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta kursadministration, administration av examensarbeten och uppsatser, resultatrapportering, bokning av mötesrum, stöd till studenter och arkivering. 
Vi ser att du är lösningsorienterad, ansvarstagande, serviceinriktad och driven som person. Vi ser även att du har vana av att skapa goda kontakter med personer runt omkring dig och är van vid att arbeta med service. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag med start senast 15/4 och kommer att fortlöpa till september 2026. Det finns viss flexibilitet kopplat till arbetstidens förläggning, samt distansarbete ifall verksamheten tillåter det. Intervjuer kommer ske löpande. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag!

Ansvarsområden
Kursadministration i form av tentamenshantering
Administration av examensarbeten och uppsatser
Resultatrapportering i ladok
Bokning av lärosalar
Stöd till studenter, exempelvis utlämning av tentor
Arkivering
Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
Övrig administration


Kvalifikationer
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administration
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Gymnasieexamen
Hög användarkompetens i administrativa system
Erfarenhet av självständigt administrativt arbete
Relevant erfarenhet inom serviceyrken (Kundservice, backoffice eller liknande typ av serviceyrke)


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 24
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en redovisningsekonom till ett uppdrag på Linköpings universitet. Uppdraget är initialt mellan 1 mars 2025- 27 juni 2025. Varmt välkommen med din ansökan om du uppfyller nedan ställda krav.

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;


arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)
budgetarbete
ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut 
delta i budgetuppföljning
arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
arbete med årsbokslut
arbete med bokslut och periodavslut








Kvalifikationer


Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Minst fem års erfarenhet som redovisningsekonom
Goda kunskaper i MS office
Goda kunskaper i Engelska både i tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Serviceinriktad
God kommunikationsförmåga
Initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt
Uppdraget ska utföras på plats (ej hybridarbete).
Erfarenhet av att ha arbetat i Raindance.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Interimchef Infocenter

Kundtjänstchef
Läs mer Jan 3
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ledare med dokumenterad bakgrund inom chefskap och personalansvar? Har du en stark passion för att stödja och utveckla medarbetare samt skapa en arbetskultur präglad av tillit, trygghet och trovärdighet? Har du dessutom erfarenhet av att utveckla och förbättra administrativa rutiner? Då kan detta vara den perfekta rollen för dig!
Vi söker just nu en interimchef på 50% till Linköpings universitets Infocenter. Infocenter fungerar som universitetets centrala kontaktpunkt för studenter, besökare och anställda. Deras uppdrag är att ge ut allmän information om universitetet, svara på studieadminsitrativa frågor, ge viss IT-support, samt hantera telefoni och växelservice för universitetet. Verksamheten erbjuder service både fysiskt på campus och via ett digitalt ärendehanteringssystem. I dag består teamet av 11 medarbetare: 10 administratörer och en koordinator. 
Din roll som interimchef innebär att:
Leda och utveckla det befintliga teamet fram till att en permanent lösning är på plats.
Säkerställa en fortsatt högkvalitativ service och effektivitet i verksamheten.
Bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö.

Vi ser att du som person är serviceinriktad och har en god förmåga att bygga nätverk och etablera förtroendefulla samarbeten inom en komplex organisation. Du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Rollen innebär en spännande utmaning där du når framgång om du kan balansera mellan att utmana men samtidigt vara flexibel och inlyssnande gentemot uppdraget och organisationen. I en föränderlig kontext kan du se möjligheter i förändringar, tillfällen att påverka framåt. Med ett helhetsperspektiv kan du snabbt växla mellan både strategiska och operativa frågor. LiU har både nationella och internationella målgrupper, därför är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.
Omfattning: 50%
Startdatum: Slutet av februari 2025
Varaktighet: Cirka 1 år
Möjlighet finns både för dig som vill arbeta som underkonsult via eget bolag eller som konsult anställd via Randstad.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Ansök redan idag!

Ansvarsområden
Leda och utveckla det befintliga teamet fram till att en permanent lösning är på plats.
Säkerställa en fortsatt högkvalitativ service och effektivitet i verksamheten.
Bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö.


Kvalifikationer
Utförandet av uppdraget ska ske på plats hos beställaren.
Chefs-/ledarerfarenhet
Erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner
Erfarenhet av att leda i förändring
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Erfarenhet av att utveckla kundservice
Erfarenhet och intresse av att utveckla digitala arbetssätt i reception, telefonväxel och/eller ärendehanteringssystem


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Integrationsspecialist

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 5
Arbetsbeskrivning


Vad erbjuder vi!
Hög ambition att vi ska ligga i framkant inom teknik och IT området.
Här får du arbeta med Östergötlands största nätverk i en strukturerad och komplex teknisk vårdmiljö.
Modernt och flexibelt arbetssätt med hybrid arbetsplats som utmärks av en öppen dialog för förändring både i teamen och hos ledningen. Vi sitter i centrala lokaler i Linköping med närhet till allt.
Vi erbjuder våra medarbetare en viktig och stimulerande arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas på jobbet och samtidigt upprätthålla en god balans mellan yrkesliv, familjeliv och fritid.
Vi känner att vi gör nytta varje dag och att vi är del i ett viktigt sammanhang i att bidra till att förbättra vården.

I rollen som Integrationsspecialist blir du en nyckelperson tillsammans med teamet i att leverera stabila integrationer inom Region Östergötland. Vi är en grupp med utvecklare och tekniker som samarbetar med varandra på ett prestigelöst sätt i en DevOps-kultur där alla behövs för att skapa resultat.


ICC:s syfte är att stödja vården inom Region Östergötland med design och implementation av olika integrationslösningar. Arbetet inom ICC förväntas bidra till att förbättra kvaliteten och göra tidsbesparingar genom att följa principer, standarder och riktlinjer samt återanvändning. Vi bidrar till att förbättra vården, exempelvis ser till att labbsvar aldrig dröjer eller att statistik om covid i regionen rapporteras. Utifrån verksamhetens önskemål sätter vi upp informationsflöden mellan olika system på bästa, enklaste och snabbaste möjliga sätt.
Den snabba teknikutvecklingen driver oss framåt och just nu arbetar vi exempelvis med att etablera en ny API-plattform för att ytterligare snabba upp digitaliseringen inom regionen.
 
I arbetet ingår exempelvis:
·      Övervakning av våra integrationsplattformar och integrationer
·      Support, underhåll, certifikatshantering, behörigheter
·      Uppgraderingar av olika slag
·      Införande av nya plattformar och applikationer
 
Du ingår i ett team med 7 medarbetare varav en som är arkitekt och teamlead med spetskompetens inom Integrationsområdet och tillhör ICC, Integration Competence Center. ICC etablerades 2014 och är en del av verksamhetsområdet Plattformstjänster. Enheten plattformsdistribution består av 15 medarbetare och utöver ICC ingår även teamet inom webbutveckling som består av fem systemutvecklare varav en arkitekt. Enheten är en av nio enheter inom IT avdelningen. 


Vi ser fram emot din intresseanmälan.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. Dina handlingar kan komma att bli en offentlig handling om du går vidare till nästa steg i processen.

Ansvarsområden
I arbetet ingår exempelvis:
·      Övervakning av våra integrationsplattformar och integrationer.
·      Support, underhåll, certifikatshantering, behörigheter.
·      Uppgraderingar av olika slag.
·      Införande av nya plattformar och applikationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom Data- eller Systemvetenskap alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av arbete som Systemtekniker windowsmiljö, Systemförvaltare, utvecklare och/eller Teknisk support.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

 
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av:
Microsoft Windows Server eller Microsoft Server och har arbetat med klustrade miljöer.
Integrationsområden, som exempelvis BizTalk, Sql Server Integration Services (SSIS), Nodinite, UiPath (för lösningar inom RPA, Robotic Process Automation) eller Mulesoft Anypoint Platform/API:er.

Du är en utpräglad lagspelare och tycker om att kontinuerligt lära dig, men också att dela med dig av dina kunskaper. Du har sinne för kvalitet och arbetar strukturerat. Du ser till helheten men kan samtidigt dyka ner i detalj inom den egna rollens specialistområde.
 
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och kräver därför svenskt medborgarskap.

Om företaget

Region Östergötland
Region Östergötland (RÖ) ansvarar för hälso- och sjukvård och regional utveckling i Östergötland. RÖ är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare med drygt 14 000 medarbetare. RÖ bedriver sjukvård av hög kvalitet med spetskompetens inom flera områden. Utvecklingen inom IT ger oss nya möjligheter att möta patienternas behov på andra sätt än tidigare. Digitaliseringen har utvecklat patienternas möjlighet att ha kontakt med vården och blir därmed en viktig del av strategin att bygga Nära vård.

Ansök nu

Verksamhetschef näringslivsutveckling

Avdelningschef, statlig
Läs mer Jan 31
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Östergötland? Vi erbjuder en spännande möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor arbeta med Östergötlands utveckling. Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling. Regional utveckling omfattar områdena näringslivsutveckling, regional planering och kultur.
Vi söker nu en verksamhetschef som vill leda och utveckla vårt arbete med näringslivsutveckling i länet. I rollen som verksamhetschef får du en nyckelposition i att forma och genomföra regionens strategier inom områden som företagsfrämjande, innovationsfrämjande, investeringsfrämjande, kompetensförsörjning, energiförsörjning, regional marknadsföring och besöksnäring. Vi söker en person som kan vara drivande i att skapa förutsättningar för hållbart företagande, innovation och ett starkt näringsliv i Östergötland.

Ansvarsområden
Tjänsten innebär ett strategiskt och operativt ansvar där du leder och utvecklar en verksamhet med kompetenta medarbetare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för regional utveckling och rapportera till regionutvecklingsdirektören.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med övriga verksamhetsområden inom regional utveckling och att bibehålla och utveckla strategiska samarbeten med andra aktörer inom såväl näringsliv som civilsamhälle och offentlig verksamhet för att skapa ett ännu starkare Östergötland.
Som verksamhetschef ansvarar du för att stödja förtroendevalda, tjänstepersonsledning och verksamheter inom regionen med fakta, analyser och bedömningar. Du ansvarar för att initiera, driva, medverka i samt följa upp olika utvecklings- och förbättringsarbeten. Och att skapa arenor för samordning av verksamheter i syfte att säkerställa effektiva processer. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Intresse för samhällsutveckling
Relevant akademisk examen
Erfarenhet av politiskt styrd verksamhet
Gedigen chefserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande

Det är också meriterande om du har erfarenhet av regionalt utvecklingsarbete i kommun, region, myndighet eller stat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Region Östergötlands ledarsyn. Ledarsynen ger vägledning i hur chefer och ledare ska agera. Kärnan är de fyra uppmaningarna:
Omfamna komplexiteten
Skapa tillit
Ta ett utvecklande förhållningssätt
Skapa tillsammans

Tillsammans kan vi göra skillnad och skapa en ännu starkare region att leva, arbeta och växa i. Läs gärna om dina förmåner hos oss https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner. 
Frågor om tjänsten besvaras av regionutvecklingsdirektör Richard Widén richard.widen@regionostergotland.se    
I denna rekrytering samarbetar Region Östergötland med Randstad. Varmt välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-03-02. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard på jenny.gillard@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. När du valt att formellt ansöka kan den komma att bedömas vara allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Beställningsmottagare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning
Söker du efter ett givande arbete där du får utvecklas inom service? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi på Randstad har fått i uppdrag av Östgötatrafiken att hitta nya engagerade kollegor till vårt team i Mjölby. Som beställningsmottagare på Östgötatrafiken kommer du att ta emot resebeställningar via telefon och mejl samt boka in resor i systemet. Du kommer att arbeta enligt Östgötatrafikens regelverk och samtidigt sträva efter att leverera den bästa möjliga servicen för kunden. Vi värdesätter öppenhet, feedback och samarbete för att utveckla både individer och verksamheten som helhet. Tjänsten som Beställningsmottagare är ett konsultuppdrag på heltid med start under våren 2025.


Arbetet är förlagt med varierande arbetstid Mån-Sön 06:00-22:00. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag! Erfarenhet av telefonbaserat kundmöte är en fördel. Du präglas av starkt kundfokus, positiv inställning och effektivt lösningsorienterat arbetssätt. Din respekt och intresse för människor, kombinerat med ödmjukhet och lyhördhet, gör att du skapar förtroendefulla och långsiktiga relationer


För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mikael.carinci@randstad.se. 















Ansvarsområden
Arbete i ljusa och centralt belägna lokaler i Mjölby
En mångfald av arbetspass, fördelade över dygnet (06:00-22:00)
Skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram under 4 veckor
Möjlighet att vara en del av en verksamhet som verkligen gör skillnad


Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet från kundservice
Intresse för att att ge service
Lösningsorienterad
Systemvana










Erfarenhet
Kundtjänst

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu