Linköping: IT-tekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en IT-tekniker med flerårig erfarenhet från yrket. Vår kund behöver förstärka sitt klientteam med en tekniker med bred kunskap inom IT. I uppdraget kommer du att jobba med olika typer av ärenden och projekt inom ramen för klienthantering. Det är bra om du är van att arbeta agilt.

Ansvarsområden
Hantering av projekt och ärenden inom klienthantering.

Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Minst 7 års erfarenhet av arbete inom Teknik/support. 
Erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktop development.
Förståelse för windows 10 och windows 11 operativsystem och arkitektur
Erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell, och group policy



Det är meriterande om du ha kunskap inom: 
Infrastructure as code (IAC) 
Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur 
Versionshantering i GitHub och GitLab 
Microsoft Intune för klienthantering och säkerhetspolicyer

Vi ser att du som person är problemlösningsorienterad och analytiskt tänkande. Det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera bra med andra. Samtidigt behöver du kunna arbeta självständigt och ha flera projekt igång samtidigt. 



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Linköping som IT-tekniker/Datatekniker.

ICT Engineers to Linköping!

Läs mer Mar 13
Are you an ICT professional with the passion for technology and a drive for continous improvement? This is the role for you!



About the assignment
We are currently looking for multiple experienced ICT Engineers within two diferent teams in Linköping, on behalf of our client. The teams work during regular office hours and onsite.

As an ICT Engineer, you will play a key role in the integration, configuration, and validation of products and solutions across various network environments. Your responsibilities will include software management, such as licening, upgrades, and backups, as well as equipment management, ensuring efficient utilization of hardware assets. Additionally, you will handle case incidents, troubleshoot technical issues, and oversee the decommissioning of out-of-service equipment.

Furthermore, you will be responsible for the dministration and documentation of systems, propopsing improvements to enhance stable operations, and actively participating in local and global improvement initiatives. In this role, you will lead knowledge-sharing efforts within the team, driving activities for solutions and tools development, and acting as a mentor to junior team members.

The assignment starts on June
1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through
us at Ed:Za.

About you

- 5+ years of IT Engineering experience, preferably in a telecommnications context

- Demonstrated experience in integration, configuration, and validation of products/solutions, preferably in ICT or a related field.

- We believe that you have an educational backround within a relevant field.

As a person, you are
communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team
player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback.



We look forward to your application!
The recruitment process is handled by Ed:Za. If you have any questions or concerns related to the position or process, you are warmly welcome to contact us at charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

ICT-Technicians to Linköping!

Läs mer Mar 13
Do you have experience with server installations and an interest in technology? Then this is the role for you!

About the Team and Role
We are currently seeking several ICT technicians on behalf of our client in Linköping. You will be part of a competent team responsible for hardware installation, ensuring servers, networks, and other types of hardware are installed and functioning properly. The team works during regular office hours and onsite.

Our client is one of Sweden's largest telecom companies, and you will have varied tasks. These include planning installation of hardware including physical connections and power, maintaining and monitoring installed hardware, handling of Surplus, install SW for basic Node- configuration and use tools for request tracking.

The assignment starts on June 1st. During this assignment, you will be employed as a consultant through us at Ed:Za.

About you

- You have previous experience with server installations and cable leying

- You have good English language skills, both spoken and written

- Previous experience working in data centers and performing installations of servers, routers, and switches is highly advantageous.

As a person, you are communicative, detail-oriented, and enjoy problem-solving. You are also a team player who enjoys collaborating with oters, is humble, and welcomes feedback.

We look forward to your application!
The recruitment process is handled by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Infrastructure Support Technician till välkänt industriföretag i Linköping!

Läs mer Feb 9
A-hub?öppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.

A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!

Just nu söker vi en Infrastructure Support Technician till vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping.

OM ROLLEN
I rollen som supporttekniker till vår kund löser du avancerade ärenden tillsammans med dina kollegor. Du kommer ingå i ett sammansvetsat agilt team och arbeta brett med bland annat Windows client infrastructure, fysisk desktop development, Operativsystem och arkitektur, SCCM, AD, PowerShell och IAC.

ÖNSKADE KVALIFIKATIONER
För att passa och trivas i rollen har du:

- Erfarenhet av Windows client infrastructure och fysisk desktop development.

- Förståelse för windows 10 och windows 11 operativsystem och arkitektur

- Erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell och Group policy

- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Utöver detta tror vi att du drivs av att lösa problem. Du är analytisk, kommunikativ samt samarbetsvillig. Du trivs bra med att arbeta i team och är van vid att arbeta agilt. Du har också en god förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt.

Det är även meriterande om du har:

- Erfarenhet av Infrastructure as code (IAC)

- Kompetens inom Terraform för automatisering och hantering av infrastruktur

- Förståelse för versionshantering i GitHub och GitLab

- Erfarenhet av Microsoft Intune för klienthantering och säkerhetspolicyer

För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.

VI ERBJUDER
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.

Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.

ÖVRIG INFORMATION
Placering: Linköping

Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse

Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på love@a-hub.se
eller Alice Lindell på alice@a-hub.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

OM A-HUB GROUP
A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.

A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

Ansök nu

IT-tekniker till UCS IT Solutions!

Läs mer Apr 19
Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter!
OM UCS IT SOLUTIONS
UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas!
OM TJÄNSTEN
Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja.
Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden:
Storage och backup
VMware
Citrix
Exchange/Microsoft 365
Active Directory
Nätverk, VPN, mobilt bredband
Azure/AWS
Netapp och Veeam
Switchar, routing och brandväggar

Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
VAD ERBJUDER VI?
Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag.
UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär.
UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst?
ÖVRIGT
Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontaktaLove Fransson på love@a-hub.se
Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

IT-tekniker till UCS IT Solutions i Linköping!

Läs mer Dec 15
Drivs du av att utvecklas och ständigt lära dig om nya tekniker? Trivs du i en miljö där du får chansen att ta eget ansvar, visa driv och servicevilja? Just nu söker vi dig som vill anta rollen som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions - ett innovativt och familjärt bolag fyllt av möjligheter!

OM UCS IT SOLUTIONS
UCS IT Solutions är ett modernt bolag som drivs av ett genuint intresse för kundernas verksamheter. De arbetar utifrån ett digitalt och proaktivt arbetssätt som möjliggör närhet till kundernas utveckling. UCS IT Solutions består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Linköping, Norrköping och Vimmerby. Kulturen och värderingarna har bidragit till bolagets starka tillväxt, och de är måna om att hitta rätt individer till sitt team. Värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang präglar organisationen och verksamheten. Välkommen till en arbetsplats där du får trivas och utvecklas!

OM TJÄNSTEN
Som IT-tekniker och konsult på UCS IT Solutions ser du till att allt fungerar! Dessutom arbetar du ständigt för förbättring. Du drivs av att lösa problem och hjälpa användare med ditt tekniska kunnande. Med rollen kommer ett stort ansvar, vilket ställer krav på engagemang, driv och servicevilja.

Du kommer arbeta brett med en stor variation av arbetsuppgifter; bland annat systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i kundernas IT-miljöer. Förutom det ingår även att hjälpa kunderna med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten.

VEM ÄR DU?
Vi tror att du som söker har ett antal års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows Server-miljöer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill hålla dig uppdaterad på nya tekniker. Vi tror därtill att du har en utbildning inom IT, antingen från yrkeshögskola eller på högskole-/universitetsnivå, men det är inte ett krav. Vidare tror vi att du som söker har erfarenhet inom några av dessa områden:

- Storage och backup
- VMware
- Citrix
- Exchange/Microsoft 365
- Active Directory
- Nätverk, VPN, mobilt bredband
- Azure/AWS
- Netapp och Veeam
- Switchar, routing och brandväggar


Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du drivs av att göra ett bra arbete och göra kunderna nöjda. Din erfarenhet har gjort dig trygg i att arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du är en lagspelare som trivs bra med att arbeta i team. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

VAD ERBJUDER VI?
Som anställd hos UCS IT Solutions erbjuds du möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa! Bolaget har samarbeten med många attraktiva organisationer i Östergötland, såväl stora som små. Du får själv vara delaktig i vilka uppdrag och åtaganden du tar dig an utifrån eget intresse. Uppdragens karaktär kan också variera utifrån egna önskemål. Kanske trivs du med längre uppdrag hos samma kund, eller så drivs du av att testa dina vingar på kortare uppdrag hos olika kunder. Du får ständigt chansen att utvecklas vidare i din yrkesroll, lära dig nya tekniker och utmanas på spännande uppdrag.

UCS IT Solutions satsar på dig som anställd! Genom nära samarbete med driftorganisationen och övriga konsulter får du möjlighet till stöttning och kompetensöverföring från erfarna kollegor. Du sätter upp en personlig utvecklingsplan utifrån personliga mål tillsammans med din chef. UCS IT Solutions är måna om att du får chansen att ta dig dit du vill i din karriär.

UCS IT solutions ser alltid medarbetarna som sin främsta resurs och verkar för en inbjudande och familjär kultur där alla får vara med och påverka. De anordnar veckovisa avstämningar för att känna pulsen på medarbetarna och följer upp hur du som anställd trivs. Du som anställd erbjuds roliga aktiviteter på arbetstid, så som paddelturneringar och kundevent. UCS IT solutions uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och fritid. Dessutom erbjuds du en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar, ute hos kund eller i de egna fräscha lokalerna. Vad passar dig bäst?

ÖVRIGT
Anställning: Anställning direkt hos UCS IT Solutions. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se eller Love Fransson på love@a-hub.se

Placering: På UCS IT Solutions kontor i Linköping. Möjlig placering är även i Norrköping och Vimmerby.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ta chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa! Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Randstad AB .

Cloud Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 11
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att forma framtiden för medicinskt IT och bidra till ett tryggare och effektivt säkerhetsarbete? Vill du bli en nyckelspelare i kundens engagerade säkerhetsteam? Vår kund söker nu dig som har en passion för teknik och säkerhet i rollen som Cloud Security Engineer. Du kommer att ha en central roll i att säkra våra kunders framgång genom att tillhandahålla säkra lösningar för att säkra kundernas data. Din kreativitet och tekniska skicklighet kommer bidra till att forma säkerhetsarkitektur och design, implementera robusta kontroller samt övervaka system för att upptäcka och hantera hot i våra kunders molnmiljö ur ett informations säkerhetsperspektiv. Vidare kommer du att arbeta på den globala arenan, med kollegor, kunder och partners i många olika regioner världen över, där du ständigt anpassar dig för att ge dem bästa möjliga service. Vår kund är en ledande internationell leverantör inom medicinska IT-system och letar efter dig med några års arbetslivserfarenhet. Vår kund är mer än bara en arbetsplats – de stödjer din kompetensutveckling och du ges möjlighet att arbeta på en global scen samt påverka teknik och säkerhet på en internationell nivå.


Arbete sker på plats i Linköping samt vissa dagar på distans. Arbetstider 08.00-17.00

Ansvarsområden
Du kommer ha en viktig påverkan när det kommer till design och implementation av säkra molnmiljöer för deras kunder. Hantering av sårbarhets kontroller, ständig övervakning/administration av system samt granskning av säkerhetsloggar Endpoint-skydd inklusive anti-malware och detektionsteknik Identity Access Management (IAM). Du kommer aktivt delta i incidenthantering och digital forensisk för att skydda mot och reagera på hot. Kontinuerlig övervakning av pågående tjänster och tillhörande nätverkskomponenter.

Kvalifikationer
Civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning om minst 3 år vår kund bedömer som likvärdig
Tidigare erfarenhet av informationssäkerhet
Meriterande med erfarenhet inom Linux/Windows, OpenStack och Microsoft Azure samt erfarenhet av att testa/ utreda säkerhetsaspekter 
Kandidatexamen eller motsvarande


Du behöver kunna prata och skriva på svenska. Kunden kommer även att utföra tester med vald talang. Detta är en konsultrekrytering där du blir anställd hos kunden efter ca 6-12 månader

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad professional i linköping/norrköping

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 12
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!
Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.
Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.
ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:
Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.
Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.
Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.
Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.
Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping eller i Norrköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-11 Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till:Manager Recruitment Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT-tekniker 50%

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 12
Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad söker nu en person som kan jobba 50% som IT-tekniker hos vår kund. Jobbet innebär IT-support för företagets kunder, både över telefon och på plats. Arbetstiderna är flexibla och behöver inte vara samma varje vecka. Vår kund sitter i Mjärdevi.

Ansvarsområden
Hantera inkommande supportärenden
Kundbemötande




Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT.
Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler.
Teknikintresse
Annan huvudsaklig sysselsättning
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Körkort B

Vi tror att du är någon som brinner för teknik, är självgående och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du flexibel och har en vilja att lära sig nya tekniker och verktyg.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Global funktionsledare

IT-samordnare
Läs mer Feb 29
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom teknik och systemadministration och som kan leda och koordinera andra ingenjörer? Vill du vara med på resan för att implementera och koordinera säkerhetsinsatser och samtidigt arbeta inom ett marknadsledande företag inom medicinskt IT? Har du arbetat några år och känner att det är dags för nästa steg i karriären att utvecklas inom ledarskap?
Vi söker dig som vill arbeta med tekniken och samtidigt växa in i en Global funktionsledarroll. Som global funktionsledare kommer du vara med att leda och driva vår kunds globala arbete med att säkerställa högkvalitativa leveranser inom IT-säkerhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med leveransorganisationen för att utveckla, implementera och koordinera säkerhetsinsatser på global nivå. Samtidigt som du skapar förståelse, sprider kunskap och guidar kunderna kring deras säkerhetsarbete. Du får möjlighet att vara en nyckelspelare och samtidigt vara med att påverka kundens arbete med att säkerställa hög informationssäkerhet.
Du kommer att vara baserad på huvudkontoret i Linköping, men det kan förekomma 2-3 resor per år. Det finns möjlighet till distansarbete men önskvärt är att vara 2-3 dagar på kontoret.
För vår kund är det av stor vikt att du besitter en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer samtidigt som du har en djup teknisk förståelse. Om du motiveras av ledarskap i kombination med teknik och IT-säkerhet tveka inte att söka tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du inte når alla kraven på erfarenhet, får du gärna söka tjänsten ändå och motivera varför vi inte får missa just dig!
Randstad Technologies är specialiserade på kompetens inom IT. Vi är en världsledande aktör inom rekrytering och uthyrning av specialister. Vi ser alltid till att lära känna såväl kunder som kandidater för att hitta den perfekta matchningen. För denna tjänst blir du direktrekryterad hos kund.

Ansvarsområden
Ledning av det globala arbetet med att implementera best practices och standardkonfigurationer för att säkerställa höga informationssäkerhetsmål i leveranserna.
Utvärdering av levererade tjänster ur ett informationssäkerhetsperspektiv för att höja tjänstekvaliteten.
Ledning av interna nätverk för att sprida kunskap och medvetenhet kring informationssäkerhet.
Driva förändring genom målstyrning och KPI-uppföljning.
Tätt samarbete med säkerhetsarkitekter, lösningsarkitekter och produktarkitekter för att säkerställa hög säkerhetsnivå över produkternas livscykel.
Hantering av kritiska händelser i samarbete med berörda avdelningar inom organisationen.
Ledning av både globala och lokala aktiviteter inom "Incident Response".
Delaktighet i interna och externa revisioner kring informationssäkerhet.


Kvalifikationer
3-5 års arbetslivserfarenhet med att ha arbetat "hands on" med tekniken, till exempel med system administration
Magister- eller masterutbildning inom relevant område
Tidigare erfarenhet av att tillämpa IT-säkerhet, till exempel kring nätverk, acess managment eller server hardening
Djup förståelse för nätverkskommunikation, virtualisering och generell IT-arkitektur
God insikt i terminologi, principer och etablerade standarder inom informationssäkerhet
Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
Det är meriterande med ledaregenskaper med förmågan att skapa goda relationer och att åstadkomma resultat med hjälp av andra


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

talent manager till randstad i linköping

Personalansvarig
Läs mer Apr 11
Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra superduktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på andra håll. Vi söker dig som är van vid att lyckas med det du företar dig, som har stark drivkraft och som brinner lite extra för att göra andra människor nöjda. Oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är som sagt mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där du har några av våra duktiga konsulter som arbetar. Konsulterna är anställda av oss så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men inte minst försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. Plus allt däremellan som administration, skriva annonser, träffa kunder, kandidater & medarbetare.
Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt och kan vara tjänstemän eller arbetare. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.
Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.
ansvarsområden
Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp duktiga konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen i form av bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv.
Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c



varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig.
Du kan ha bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kan tidigare ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget (kanske alla delar?) eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Kanske har du en eftergymnasial utbildning eller haft ett eget bolag men vill nu påbörja en ny karriär?
Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef!
Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Linköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-04-25.
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Sophie Jörnelius, manager professionalsvia:sophie.jornelius@randstad.se eller på nummer:+46721678143
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Systemadministratör

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Är du systemadministratör eller ingenjör i början av din IT-karriär och intresserad av att arbeta med molnbaserade IT-system inom vården? Företaget är ett av världens ledande leverantörer av IT-system för hantering av medicinska bilder. Vår långsiktiga ambition är att vara ledande när det gäller att göra kundernas diagnostik mer effektiv och bidra till bevisat förbättrade vårdresultat för patienter. Att implementera våra lösningar, leverera uppgraderingar till våra kunder och möta deras önskemål om till exempel integrationer och migrationer är nyckeln för våra kunders framgång och tillfredsställelse. Du kommer att uppleva, och vara en del av, att sätta teknologier på plats som stödjer patientresan i sjukvårdssystemen runt om i världen.
Ansvarsområden
I denna roll kommer du: vara en del av planering och leverans av kundprojekt genom att sätta upp virtuella system och installera, underhålla och uppgradera medicinska IT-produkter arbeta med och ständigt lära dig mer om IT-miljöer, komplexa databaser, virtualisering, operativsystem, nätverk, molnlösningar och integrationer mellan olika system inom hälso-IT tänka mycket! Felsökning och problemlösning är en stor del av att ständigt driva på utvecklingen av våra tjänster

Kvalifikationer
Som systemadministratör är du en teknisk expert som gör att företaget kan leverera produkter och tjänster till våra kunder. Du kommer att ingå i Cloud Operations-avdelningen och arbeta i projekt för nya och befintliga kunder, både inom och utanför Sverige. I projekt kommer du att arbeta med komplett installation av nya system i vår privata, OpenStack-baserade, miljö samt i Microsoft Azure. Du kommer att arbeta med automation och alltid sträva efter att förbättra vår effektivitet för att leverera våra tjänster. Du kommer att arbeta i ett brett tekniskt koncept, med virtualisering, olika operativsystem, nätverk med mera, vid sidan av deras egna produkter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu