Linköping: Transportledare - snabb tillsättning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Transportledare - snabb tillsättning i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-23 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Just nu söker vårt trevliga kundföretag en transportledare för sommaren.

Har du erfarenhet inom området och tycker att detta kan vara ett spännande uppdrag? Då är du kanske den vi söker!

Arbetsuppgifter
I rollen som transportledare kommer du att stötta sommarpersonalen med övervakning och dirigering av transporter samt hantera mottagning av gods. Du kommer att säkerställa att varor levereras i tid och effektivt lösa eventuella problem som kan uppstå under transportprocessen.

Kvalifikationer
- Relevant erfarenhet inom området eller motsvarande utbildning;
- Social, strukturerad och lösningsorienterad;
- God organisatorisk förmåga;
- Goda kunskaper i transportledningssystem;
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Villkor
Tjänsten innebär en anställning hos Q och arbetet utförs hos vår trevliga kund i Linköping. Detta är ett sommararbete på heltid under veckorna 24-32. Sök snarast då det är en snabb rekryteringsprocess om du är intresserad och vill ta chansen att bli en del av vårt team!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Transportledare

Nedan visas andra jobb i Linköping som Transportledare.

Driftledare till Renall i Linköping!

Läs mer Okt 18
Driftledare till Renall i Linköping!

Renall AB är ett snabbväxande miljöserviceföretag där framgången byggs genom medarbetarnas engagemang och drivkraft.

Till vårt team i Linköping söker vi nu en Driftledare med ansvar för planering av chaufförer och fordon! Gillar du ett dynamiskt arbete och drivs av att nå resultat tillsammans med dina kollegor - Då kan det vara dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan!

Din roll
I rollen som driftledare kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa att den dagliga driften fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta med planering och bemanning för att se till att vi alltid har rätt personal på plats vid rätt tidpunkt, samtidigt som du ansvarar för att leda och motivera ditt team i det dagliga arbetet.

Förutom personalansvar kommer du att hantera olika administrativa uppgifter som är kopplade till driften, vilket kräver en god förmåga att hålla koll på detaljer och struktur. En annan viktig del av tjänsten är att samarbeta med så väl andra avdelningar som våra kunder och koordinera arbetet för att säkerställa att vår leverans sker enligt plan och med hög kvalitet.

Som driftledare på Renall kommer du även att ha en viktig roll i vårt förbättringsarbete. Du förväntas kunna identifiera och implementera effektiva lösningar för att optimera våra processer och bidra till företagets utveckling. Vi söker därför en lösningsorienterad person med ett starkt driv och förmågan att både arbeta operativt och tänka strategiskt.

Om dig
För rollen söker vi en lösningsorienterad person som trivs med att ha ett helhetsansvar och arbeta med både strategiska och operativa uppgifter. Vi söker dig som tidigare haft en arbetsledande funktion och gärna ifrån branschen. Som person är du strukturerad, har god förmåga att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då kommunikationen med kollegor och kunder är en central del av arbetet. B-körkort är ett krav och har du C-körkort ser vi det som meriterande.

Om Renall
Renall är ett miljöserviceföretag som erbjuder avfalls- och återvinningslösningar, miljökonsulttjänster, kranbil- och transporttjänster, slamsugning, högtrycks-spolning, fastighetsjour, och kommunala entreprenader.

Vårt erbjudande är stort och brett men en sak förenar; vår vilja att arbeta hållbart. Hållbarhet är det som leder oss, i vår strävan att vara branschens hållbaraste helhetsleverantör. Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas.

Vill du bli en del av vårt team på Renall och bidra till vår fortsatta framgång? Varmt välkommen med din ansökan!

Är du intresserad?
Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mira Möller på EISS Rekrytering & Search. Vi svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Renall AB.

Sista ansökningsdag är 11/11. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.

EISS Rekrytering & Search
EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Driftledare till Renall i Linköping!

Läs mer Sep 16
Driftledare till Renall i Linköping!

Renall AB är ett snabbväxande miljöserviceföretag där framgången byggs genom medarbetarnas engagemang och drivkraft.

Till vårt team i Linköping söker vi nu en Driftledare med ansvar för planering av chaufförer och fordon! Gillar du ett dynamiskt arbete och drivs av att nå resultat tillsammans med dina kollegor - Då kan det vara dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan!

Din roll

I rollen som driftledare kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa att den dagliga driften fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta med planering och bemanning för att se till att vi alltid har rätt personal på plats vid rätt tidpunkt, samtidigt som du ansvarar för att leda och motivera ditt team i det dagliga arbetet.

Förutom personalansvar kommer du att hantera olika administrativa uppgifter som är kopplade till driften, vilket kräver en god förmåga att hålla koll på detaljer och struktur. En annan viktig del av tjänsten är att samarbeta med så väl andra avdelningar som våra kunder och koordinera arbetet för att säkerställa att vår leverans sker enligt plan och med hög kvalitet.

Som driftledare på Renall kommer du även att ha en viktig roll i vårt förbättringsarbete. Du förväntas kunna identifiera och implementera effektiva lösningar för att optimera våra processer och bidra till företagets utveckling. Vi söker därför en lösningsorienterad person med ett starkt driv och förmågan att både arbeta operativt och tänka strategiskt.

Om dig

För rollen söker vi en lösningsorienterad person som trivs med att ha ett helhetsansvar och arbeta med både strategiska och operativa uppgifter. Vi söker dig som tidigare haft en arbetsledande funktion och gärna ifrån branschen med en bred kunskap inom tunga fordon. Som person är du strukturerad, har god förmåga att prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då kommunikationen med kollegor och kunder är en central del av arbetet. B-körkort är ett krav och har du C-körkort ser vi det som meriterande.

Om Renall

Renall är ett miljöserviceföretag som erbjuder avfalls- och återvinningslösningar, miljökonsulttjänster, kranbil- och transporttjänster, slamsugning, högtrycks-spolning, fastighetsjour, och kommunala entreprenader.

Vårt erbjudande är stort och brett men en sak förenar; vår vilja att arbeta hållbart. Hållbarhet är det som leder oss, i vår strävan att vara branschens hållbaraste helhetsleverantör. Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas.

Vill du bli en del av vårt team på Renall och bidra till vår fortsatta framgång? Varmt välkommen med din ansökan!

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mira Möller alt Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Vi svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Renall AB.

Sista ansökningsdag är 13/10. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Transportledare

Läs mer Aug 23
Freys Express är en rikstäckande flyttkedja som erbjuder flytthjälp åt privatpersoner och företag. Vi grundades 1896 och har utfört leveranser med allt från häst och vagn till lastbilar.
Vi är ett ständigt växande och kollektivanslutet företag som nu är i behov av att hitta en ny kollega till vårt kontor i Linköping.
Läs gärna mer om oss på www.freysexpress.se
Om tjänsten
Som transportledare är du en del av hjärtat hos Freys Express i Linköping och kommer att arbeta med lösningsorienterad försäljning och hela transportuppdrag som du själv ansvarar för att planera, från ax till limpa.
Du är stationerad på vår central i Linköping där arbetsuppgifterna huvudsakligen innefattar kontakt med kunder, lägga in ordrar och planera in arbeten. Du sköter inkommande beställningar och hjälper kunder genom att planera in lastbilar och manskap på allt från bohags- till företagsflyttar.
Arbetspassen är förlagda dagtid måndag till fredag 07:00-16:00.
Om dig
- Hög arbetsmoral
- Serviceinriktad och positiv
- Självgående
- Lösningsorienterad
- Datorvana
- Manuellt B-körkort
- God svenska i både tal och skrift
Meriterande
- Tidigare erfarenhet som transportledare
- Tidigare erfarenhet inom flytt
- C- körkort

Vi erbjuder
- Möjlighet att utvecklas med ett växande företag
- Kollektivavtal
- En plats i ett målinriktat och engagerat team
- En arbetsgivare som vill att du ska lyckas tillsammans med oss

Ansök nu

Fordonsansvarig 50% samt Trafikledning 50% sökes till Linköping

Läs mer Aug 21
Vi söker nu en engagerad och kunnig Fordonsansvarig/Trafikledare att bli en del av vårt team i Linköping! Hos oss får du inte bara en avtalsenlig lön och förmånliga villkor, utan även möjligheten att arbeta på en välordnad arbetsplats med fokus på kvalitet, service och bra arbetsmiljö. Som Fordonsansvarig rapporterar du till platschefen och ansvarar för att den lokala fordonsflottan är underhållen och redo att dagligen möta kraven på trafiksäkerhet, transportekonomi, arbetsmiljö och kapacitetsbehov utifrån de kunduppdrag vi har.
Flottan består av ca 30 ekipage om både tunga och medeltunga fordon som delvis är verksamma 24-7. Vi utför inrikes godstransporter, lokaldistribution och enhetsforsling av olika typer av godsslag inkl. termotransporter.
Teknisk kunskap, flexibilitet, problemlösningsförmåga är viktiga egenskaper för denna roll. Låter det som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
50%
• Säkerställa att fordonsflottan dagligen är i skick att motsvara uppdrags och säkerhetskraven
• Följa upp och boka service och besiktningar inom givna intervaller eller behov
• Proaktivt föra dialog med chaufförer om fordonstatus, skötsel och löpande okulärbesiktning etc.
• Granska fakturor/kostnader från verkstäder/underleverantörer avseende rimlighet, rabatter, garantier etc.
• Hantera/administrera bränslekort
• Följa upp kvalitetskraven på sparsamkörning och korrekt användande av färdskrivare
• Utföra enklare verkstadsarbeten
• Medverka i budgetarbete/reinvesteringsplaner
• Löpande kontakt med central fordonsansvarig • Registervård
50%
Trafikledning:
Som trafikledare på EB Road Cargo jobbar du dagligen med att planera transporter på tidseffektivt, ekonomiskt och miljömedvetet sett. Du ska kunna hålla ett högt tempo och kunna ta snabba men genomtänkta beslut, för att på bästa vis få verksamheten att rulla.
Du kommer tillsammans med dina kollegor dagligen att jobba med att ta emot och planera uppdrag åt våra kunder, så en hög servicekänsla och god kundkontakt är en förutsättning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
? Har erfarenhet av liknande tjänst.
? Har god teknisk kunskap kring service/reparationer av tunga fordon.
? Är strukturerad samtidigt som du kan fatta snabba och välgrundade beslut.
? Förstår att vi är situationsstyrda och att oförutsedda saker händer, men du Prioriterar uppdraget och hittar lösningar.
? Är en teamspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö både på kontoret och i kontakt med våra chaufförer och leverantörer.
? Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har också goda datorkunskaper och förståelse för kostnadsberäkningar.
? Har CE-behörighet
? Erfarenhet som CE chaufför eller transportledare är en merit
Tjänsten innefattar även en del administrativa uppgifter samt att se till att all fordonsdokumentation är korrekt och uppdaterad. Som en del av vårt team förväntar vi oss att du är noggrann och effektiv.
Vill du bli en del av vårt team?
Vi hälsar dig varmt välkommen att skicka in din ansökan via formuläret nedan, och vi kommer att höra av oss till dig! Sista ansökningsdag är den 29/12-2023.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Bäcklund
Anders.backlund@ebroadcargo.se tel 0733-020916
EB Road Cargo är ett av Sveriges största privatägda åkeriföretag med över 500 fordon och 400 anställda. Vi har 12 kontor runt om i landet, vilket ger oss en stark lokal närvaro och nära relationer till våra kunder. Vi erbjuder skräddarsydda transportlösningar inom ett brett tjänsteutbud, och vårt fokus ligger alltid på att leverera hög servicekvalitet.

Ansök nu

Transportledare - snabb tillsättning!

Läs mer Maj 31
Beskrivning
Just nu söker vårt trevliga kundföretag en transportledare för sommaren.

Har du erfarenhet inom området och tycker att detta kan vara ett spännande uppdrag? Då är det kanske dig vi söker!

Arbetsuppgifter
I rollen som transportledare kommer du att stötta sommarpersonalen med övervakning och dirigering av transporter samt hantera mottagning av gods. Du kommer att säkerställa att varor levereras i tid och effektivt lösa eventuella problem som kan uppstå under transportprocessen.

Kvalifikationer
- Relevant erfarenhet inom området eller motsvarande utbildning;
- Social, strukturerad och lösningsorienterad;
- God organisatorisk förmåga;
- Goda kunskaper i transportledningssystem;
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Villkor
Tjänsten innebär en anställning hos Q och arbetet utförs hos vår trevliga kund i Linköping. Detta är ett sommararbete på heltid under veckorna 24-32. Sök snarast då det är en snabb rekryteringsprocess om du är intresserad och vill ta chansen att bli en del av vårt team!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Linköping från Quattro Bemanning & Rekrytering AB .

PCB-designer till högteknologiskt uppdrag

Systemdesigner
Läs mer Apr 30
Nytt
Vi söker nu en erfaren PCB-designer till ett konsultuppdrag hos vår kund i linköping.

Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö där din kompetens spelar en avgörande roll i utvecklingen av avancerade elektroniksystem. Uppdraget är på plats i Linköping och ställer krav på både tekniskt djup och samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter
I rollen som PCB-designer ansvarar du för att ta fram mönsterkortslayouter utifrån tekniska krav och elscheman. Du kommer att:

Läsa och tolka elscheman och därefter konstruera mönsterkortslayouter i Siemens Xpedition Layout.


Placera komponenter och rita ledningsdragningar (routing) med hänsyn till t.ex. signalintegritet, EMC och tillverkningsbarhet.


Utföra tekniska analyser och kvalitetssäkra layouten enligt gällande riktlinjer och standarder.


Dokumentera ditt arbete i PDM-systemet IFS, samt hantera versioner och uppdateringar i systemet.


Samarbeta tätt med kollegor inom elektronikdesign, systemarkitektur och mekanikkonstruktion för att säkerställa att layouten fungerar som en del av helheten.


Delta i regelbundna projektmöten och bidra med din expertis inom PCB-layout.



Du kommer även ha ett strategiskt ansvar för att utveckla och förbättra användningen av Siemens-verktygen internt. Det innebär att:

Utvärdera nya funktioner och förbättringsmöjligheter i Siemens Xpedition.


Dela med dig av din kunskap och etablera gemensamma arbetssätt, riktlinjer och best practice inom teamet.



Det här är en roll för dig som trivs med att kombinera tekniskt praktiskt arbete med ett långsiktigt förbättringsperspektiv. Du får arbeta i en samhällsviktig verksamhet där kvalitet, säkerhet och samarbete står i fokus.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs:

3–7 års erfarenhet av PCB-design


Mycket god erfarenhet av Siemens Xpedition Layout


Förståelse för signalintegritet och optimerad komponentplacering


Förmåga att tolka elscheman och omsätta dem i effektiv layout


Vana att arbeta i PDM-system, företrädesvis IFS


Intresse för verktygsutvärdering och förbättringsarbete


God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i projektform


Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ


Flytande i svenska språket i tal och skrift

Villkor
Arbetsplats: På plats i Linköping (Tannefors) (ej distansarbete)


Sysselsättningsgrad: Heltid


Period: 2025-06-30 – 2025-12-31


Möjlighet till förlängning: JA



Om du är redo att ta dig an en roll som PCB-designer inom försvarsindustrin och bidra till att skapa tekniska lösningar med verklig påverkan – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig!

Ansökan:
Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan!

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Administratör till kund i Hackefors

Administratör
Läs mer Apr 28
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Nu söker vi en noggrann och drivande administratör till vår kund i Hackefors, Linköping.

Företaget erbjuder ett innovativt koncept inom garantiservice, logistik och reparationstjänster åt några av marknadens ledande tillverkare. I denna roll får du hantera serviceärenden från start till mål, i nära samarbete med externa tekniker och verkstäder. Fokus ligger helt på administration, vilket gör tjänsten perfekt för dig som gillar att arbeta i ett högt tempo, är strukturerad och trivs med att fatta snabba beslut.

Om rollen
Som administratör ansvarar du för hela flödet kring reparationstjänster – från registrering av nya ärenden till uppföljning och avslut i systemen. Arbetet innebär tät kontakt med externa parter, dokumentation av reparationer, samt beställning och hantering av material och returer. Du säkerställer att alla steg i processen är korrekt administrerade. Du kommer att få en ordentlig introduktion, handledarstöd och tillgång till arbetsmanualer.

Vi söker dig som har:

Tidigare erfarenhet av administrativt arbete


En strukturerad, självgående och snabblärd personlighet


Ett driv och en vilja att ta ansvar och föra arbetet framåt



Det är meriterande om du har erfarenhet av:

Garantiservice, reparation eller logistik



Villkor

Plats: Hackefors, Linköping


Omfattning: 37,6 timmar/vecka (93,75 %), dagtid måndag–fredag


Start: Omgående



Vill du vara en viktig del av en administrativ process där du får arbeta nära teknik och serviceflöden utan att själv stå för det praktiska arbetet?


Ansök redan idag – vi gör urval löpande! Bifoga ditt CV i Word-format och tydliggör dina erfarenheter och kompetenser kopplade till tjänsten. Vi ser fram emot att höra från dig!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Serviceadministratör till teknikbolag i Linköping

Administratör
Läs mer Apr 23
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige.



Beskrivning
Vi söker nu en driven och noggrann administratör omgående till vår kund i Hackefors, Linköping.

Företaget erbjuder ett unikt koncept inom garantiservice, logistik och reparationer för några av marknadens största tillverkare. Här kommer du in i en roll där du kommer att hantera serviceärenden – från start till avslut. Du kommer att arbeta nära externa tekniker och verkstäder, men ditt fokus kommer att ligga helt på administration. En perfekt roll för dig som gillar att ha många bollar i luften, är snabblärd och trivs i en fartfylld vardag där din förmåga att fatta beslut verkligen kommer till sin rätt.

Arbetsuppgifter
I rollen hanterar du hela processen för reparationstjänster, från det att ett ärende inkommer tills det är avslutat i systemen. Du ansvarar för att skapa upp ärenden, kommunicera med externa parter, följa upp och dokumentera de reparationer som utförs samt hantera materialbeställningar och returer. Din roll är administrativ och innebär att du håller samman och kvalitetssäkrar hela kedjan i systemen. Du får en introduktion i början och tillgång till både manualer och handledare på plats.

Kvalifikationer

Erfarenhet av administrativt arbete


Tekniskt intresse


Bekväm med att kommunicera på engelska i tal


Strukturerad, självgående och snabblärd


Driven och har en förmåga att fatta beslut och driva arbetsuppgifter framåt



Meriterande

Tidigare arbete inom garantiservice, reparation eller logistik



Villkor
Placeringsort: På plats i Hackefors, Linköping
Sysselsättningsgrad: 37,6h/v (93,75%) Dagtid måndag till fredag
Period: Start omgående, uppdragets längd är initialt 4 veckor med plan på förlängning

Avslutningstext
Om du är redo att ta dig an en roll där du får arbeta nära teknik, leveransflöden och service – utan att själv skruva – och samtidigt bidra till att hålla ihop en viktig administrativ process, tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig!

Ansökan
Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan!

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

LIA inom ekonomi i Linköping

Ekonomikontorist
Läs mer Apr 3
Beskrivning
Q i Linköping söker dig som studerar ekonomi och är i behov av en LIA-plats efter sommaren.

Detta är en praktikmöjlighet där du får möjlighet att tillämpa dina ekonomi kunskaper som en del av din utbildning. 

Hos oss får du möjlighet att sitta bredvid vår erfarna ekonom och få en praktisk överblick av ekonomiarbetet, från ax till limpa. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar med varierande ekonomirelaterade uppgifter och får chansen att utvecklas inom flera områden.

Exempel på arbetsuppgifter
- Administration av löpande ekonomifunktioner;
- Månatliga löneutbetalningar;
- Hantering av fakturor.

Vi erbjuder dig en dynamisk och lärorik praktik där du får en helhetsförståelse för hur ekonomi fungerar i praktiken, från grunderna till mer avancerade processer.

Vi söker dig som
- Studerar någon form av ekonomi och söker en LIA-plats
- Är nyfiken, strukturerad och har ett intresse för ekonomiprocesser.

Låter detta som något för dig? Kontakta oss redan idag med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig även på telefon om du tycker det låter intressant med LIA hos oss på Q.

Observera att detta är en LIA-plats som en del av din utbildning och omfattar inte en anställning.

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

LIA inom ekonomi i Linköping

Ekonomikontorist
Läs mer Apr 17
Beskrivning
Q i Linköping söker dig som studerar ekonomi och är i behov av en LIA-plats efter sommaren.

Detta är en praktikmöjlighet där du får möjlighet att tillämpa dina ekonomi kunskaper som en del av din utbildning. 

Hos oss får du möjlighet att sitta bredvid vår erfarna ekonom och få en praktisk överblick av ekonomiarbetet, från ax till limpa. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar med varierande ekonomirelaterade uppgifter och får chansen att utvecklas inom flera områden.

Exempel på arbetsuppgifter
- Administration av löpande ekonomifunktioner;
- Månatliga löneutbetalningar;
- Hantering av fakturor.

Vi erbjuder dig en dynamisk och lärorik praktik där du får en helhetsförståelse för hur ekonomi fungerar i praktiken, från grunderna till mer avancerade processer.

Vi söker dig som
- Studerar någon form av ekonomi och söker en LIA-plats
- Är nyfiken, strukturerad och har ett intresse för ekonomiprocesser.

Låter detta som något för dig? Kontakta oss redan idag med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig även på telefon om du tycker det låter intressant med LIA hos oss på Q.

Observera att detta är en LIA-plats som en del av din utbildning och omfattar inte en anställning.

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Vi söker en driven rekryteringskonsult

Researcher, rekrytering
Läs mer Feb 26
Beskrivning
Q är ett etablerat bolag som sedan 2007 erbjuder rekryterings- och konsultlösningar.

Vi arbetar nära våra kunder för att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag när det gäller rekrytering, interimslösningar och skräddarsydda konsulttjänster Vår styrka ligger i vår lyhördhet, vårt engagemang och vår förmåga att anpassa oss efter marknadens behov.

"Vi söker en rekryteringskonsult till vårt energirika team! Hos Q får du en fri och varierad roll med både kundkontakt och rekryteringsansvar. Eftersom vi är ett mindre företag får du möjlighet att arbeta brett, vara med i snabba beslutsvägar och känna på pulsen.

Arbetsuppgifter
I rollen som rekryteringskonsult ansvarar du för hela rekryteringsprocessen – från första kundkontakt till tillsättning av rätt kandidat. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Identifiera och attrahera kandidater genom search och annonsering.
Genomföra intervjuer;
Presentera kandidater för kunder och säkerställa en god matchning;
Bygga och utveckla kundrelationer genom nykundsbearbetning;
Delta i kundmöten och branschevenemang tillsammans med kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av möten med människor, har ett affärsdriv och en skarp känsla för rekrytering. Du är relationsskapande, lyhörd och trivs i en roll där du får ta eget ansvar och driva processer framåt.

Vi ser gärna att du har:

Erfarenhet av rekrytering (gärna inom bemanningsbranschen).
En akademisk examen inom HR, rekrytering eller annan relevant inriktning.
Förmåga att arbeta självständigt genom hela rekryteringsprocessen.
B-körkort.
Flytande svenska och goda kommunikativa kunskaper i engelska.

Meriterande:

Erfarenhet av B2B-försäljning.
Ett etablerat nätverk inom näringslivet.
Tidigare erfarenhet av rekrytering inom bemanningsbranschen.

Villkor
Heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Klostergatan i Linköping.
Arbetstider 08.00 - 17.00. Måndag till fredag
Start så snart som möjligt.

På Q finns stora möjligheter till personlig utveckling, vi ser fram emot att träffa dig! Välkommen med din ansökan!

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu