Linköping: NFC söker handläggare inom kompetenssäkring

Hitta ansökningsinfo om jobbet NFC söker handläggare inom kompetenssäkring i Linköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Linköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-28 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare för arbete med kompetenssäkring inom den forensiska verksamheten till vår avdelning inom Polismyndigheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Placering är vid den nyinrättade Process- och utvecklingssektionen vid NFC i Linköping, i gruppen som ansvarar för avdelningens kvalitetsarbete.

Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför NFC forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Vi har elva driftställen, vårt största labb och vårt avdelningskansli finns i Linköping.
NFC expanderar och nu söker vi medarbetare som vill arbeta i en organisation som växer och utvecklas.



ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare med ansvar för kompetenssäkring av personal ingår du i gruppen som ansvarar för kvalitetsarbetet i den forensiska processen. Arbetet är en del av NFC:s kvalitetsledningsarbete och tjänsten innebär bland annat att tillsammans med process- och linjeorganisationen verka för att förvalta och utveckla kompetenssäkringen av den forensiska verksamheten utifrån ett kvalitetsperspektiv. Exempelvis:
• Upprätthålla och utveckla kompetens- och kravnivåer inom den forensiska verksamheten
• Verka för att likrikta arbetet med kompetenskrav inom hela den forensiska processen nationellt
• Upprätta, förvalta och utveckla vägledande och styrande dokument för den nationella kompetenssäkringen

Resor med övernattning kan förekomma i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd akademisk examen med inriktning mot exempelvis naturvetenskap, personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:
• Erfarenhet av arbete inom ackrediterad eller kvalitetssäkrad verksamhet, exempelvis inom ISO 17020/17025 eller motsvarande. med certifiering inom ISO 9001.
• Erfarenhet av kompetenssäkringsarbete i ledningssystem och/eller arbete med kvalitetsledningssystem
• Erfarenhet av processutveckling inom naturvetenskaplig verksamhet.

Personliga egenskaper
I rollen som handläggare krävs att du är strukturerad och kan arbeta självständigt och har förmåga att koordinera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är kvalitetsmedveten, har en god analytisk förmåga och att se organisationens utveckling i ett helhetsperspektiv. På vår arbetsplats är det viktigt att du är öppen för att ge och få återkoppling och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att samarbeta och kommunicera med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas.

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Linköping som Inspektör, Polisen

Nedan visas andra jobb i Linköping som Inspektör, Polisen.

Yttre Befäl till lokalpolisområde Linköping

Läs mer Nov 18
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu yttre befäl till polisområde Östergötland med placering i lokalpolisområde Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Östergötland är en del av region Öst och omfattar tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala.

LPO Linköping består av ingripandeverksamheten, trafikenheten, områdespolisen, NIGS, RI, hundenheten, utredning samt stöd och serviceverksamheten. Vi har helhetsansvaret för verksamheten inom vårt område vilket innebär en bredd av arbetsuppgifter.

ARBETSUPPGIFTER
I funktionen som yttre befäl kommer du utifrån befintlig problembild arbeta med att leda det händelsestyrda arbetet i lokalpolisområdet och polisområdet. Detta innebär att du kommer arbeta med ingripandeverksamhetens planlagda och lokalt uppsatta mål och/eller kortsiktiga uppdrag från vakthavande befäl eller gruppchef. Funktionen ställer krav på flexibilitet och tempoväxling, då du måste kunna anpassa arbete efter situation, samt ibland hantera flera situationer parallellt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• att ansvara för arbetsledning samt uppföljning av det händelsestyrda arbetet i polisområdet och lokalpolisområdet samt de uppgifter som befälet i övrigt fått ansvar för
• att fortlöpande hålla sig uppdaterad om lokalpolisområdets planerade verksamhet samt leda denna på uppdrag av BF/IGV-gruppcheferna
• att ansvara så långt som möjligt för att långtgående förstahandsåtgärder vidtas och kvalitetssäkras
• att påbörja, inrikta och samordna yttre ledning vid allvarliga ordningsstörningar
• att inleda eftersök av försvunnen person, samt därefter verka som polisinsatschef eller ledningsstöd åt sådan
• att samverka vid kris och ordningsstörningar i samhället
• att planera, leda och följa upp särskild händelse
• att arbeta som polisinsatschef vid i förväg kända händelser

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:

• innehar svensk polisexamen
• har erfarenhet av att arbetsleda, projektleda eller motsvarande

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:

• har god kännedom om polisområde Östergötlands ingripande verksamhet
• har genomfört för tjänsten relevanta nationella utbildningar så som t ex ledning grund, eftersök av försvunnen person och taktisk ledning
• har utredningserfarenhet
• kan uttrycka sig väl i tal och skrift

Vi söker dig som kan arbeta proaktivt och strukturerat med förmågan att sätta verksamheten i ett helhetsperspektiv. För att bli framgångsrik måste du kunna bedriva ett nära och prestigelöst samarbete internt såväl som externt. Därför måste du ha förmågan att vara rak och tydlig, men ändå lyhörd och mottaglig för andra uppfattningar. Funktionen ställer krav på din flexibilitet, förmåga till tempoväxling och förmåga att fatta snabba beslut på ett ibland ofullständigt beslutsunderlag. Du har förmågan att verka i enlighet med Polisens värdegrund, medarbetarpolicy och ledarpolicy.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Ansök genom att bifoga ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Kvalificerad handläggare till NFC:s kansli

Läs mer Okt 4
Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i polisen. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför vi forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Operativt driver vi polisens samtliga forensiska labb på tolv orter i landet och utför forensiska undersökningar, främst inom brottsutredningar, på uppdrag av förundersökningsledare. Vi bedriver också strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Avdelningen agerar även expertstöd och bedriver utbildning, till exempel för att bli kriminaltekniker.

Nu söker vi en kvalificerad handläggare till avdelningskansliet vars ansvar avser bland annat områdena, strategisk och operativ beredning och kvalitetssäkring, krisberedskap och lokalförsörjning. Gruppens uppgifter inom dessa områden är i huvudsak att skapa strukturer, samordna och driva NFC:s agerande och säkerställa kvalitet så att NFC på bästa sätt kan utvecklas. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


KVALIFIKATIONER
I din roll kommer du inom ramen för ditt ansvarsområde att ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs på ett effektivt sätt med verksamhetens bästa i fokus. Gruppens ansvarsområden innefattar såväl operativa som strategiska perspektiv på verksamheten, vilket innebär att du växlar mellan perspektiven i det dagliga arbetet. Tillsammans med dina kollegor tar du också ett aktivt ansvar för att bidra till utveckling av verksamhetens ansvarsområden i linje med de behov, regler och riktlinjer som finns inom myndigheten.

Detta är en möjlighet för dig som har:

• För funktionen relevant akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från myndighet eller annan offentlig verksamhet
• God erfarenhet av att arbeta i Office-paketet (Outlook, OneNote, Excel, Word och Powerpoint)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
• Flerårig erfarenhet av självständigt arbete som krävt planering, samordning och kvalitetssäkring.

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet av och goda kunskaper om att arbeta med organisations och-/eller process- och styrningsfrågor.
• Erfarenhet av uppdrags- eller projektledning och-/eller kvalificerat utredningsarbete inom offentlig sektor.
• Erfarenhet av analys och uppföljning av sakfrågor och särskilda verksamhetsfrågor.
• Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet såsom dataskydd och hantering av personuppgifter.

Personliga egenskaper
I rollen som handläggare krävs att du är strukturerad och kan arbeta självständigt och har förmåga att koordinera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är kvalitetsmedveten, har en god analytisk förmåga och att se organisationens utveckling i ett helhetsperspektiv. På vår arbetsplats är det viktigt att du är öppen för att ge och få återkoppling och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att samarbeta och kommunicera med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas.

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Källdrivare med poliskompetens. flera orter

Läs mer Sep 10
Är du bra på att smälta in, men vill ha ett jobb som sticker ut?
Bli källdrivare på Säkerhetspolisen i Göteborg, Linköping, Malmö, Stockholm, Umeå eller Örebro
Är du en person med ett stort intresse för människor? Nu söker vi dig som är bra på att bygga relationer och vill arbeta nära händelsernas centrum. Som källdrivare på Säkerhetspolisen arbetar du med inhämtning av information via personbaserade källor. Sök ett arbete där du bidrar till Sveriges säkerhet.

Det här är ditt uppdrag
Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och är bra på att skapa och upprätthålla kontakter. Tillsammans med ansvarsfulla och kreativa kollegor arbetar du med aktuella och viktiga ärenden.
Som källdrivare på Säkerhetspolisen arbetar du med underrättelseinhämtning genom kontakt med personbaserade källor och arbetet utförs till stor del fältoperativt. Rollen innebär både att göra det förarbete som krävs för att skapa kontakter i nya miljöer, upprätthålla relationer över tid och att sammanställa informationen i rapporter. Arbetet är både operativt och har en administrativ del och vi söker dig som uppskattar kombinationen av båda delar.
Du har en vardag med ansvarsfyllt och intressant arbete som ställer krav på stort egenansvar och flexibilitet. Dina arbetsdagar är varierande och du arbetar i olika ärenden i skiftande miljöer och med olika fokuspunkter. Din kommunikativa förmåga, ödmjuka inställning och ditt intresse för människor är avgörande för att vara framgångsrik i rollen.
Som en del i teamet bidrar du till utveckling av metoder och utbildningar för att effektivisera och skapa rätt förutsättningar för gruppen. Både nationell och internationell samverkan ingår i arbetet som källdrivare och du kommer också att samverka med myndigheter och andra samarbetspartners.
Arbetsuppgifterna kan innebära arbete utanför vanliga kontorstider samt resor och övernattningar för att utföra arbete på annan ort. Du har själv stora möjligheter att påverka förläggningen av arbetstider och resor. Resor utomlands kan också förekomma.

De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Vi söker dig som har:
Polisexamen
Flerårig arbetslivserfarenhet som polis
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Förståelse för underrättelsearbete
Språkkunskaper utöver svenska och engelska, exempelvis inom ryska, kinesiska eller arabiska


Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är trygg i rollen som polis och redo att ta nästa steg i din polisiära utveckling. Du är en social person med stort intresse för människor och en god förmåga att bygga nätverk och upprätthålla förtroendefulla relationer.
Du är trygg i dig själv och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Empati, ödmjukhet och en positiv attityd utmärker dig. Du är en aktiv lyssnare och har lätt för att kommunicera, även i pressade situationer.
Som person är du drivkraftig och initiativtagande och du trivs i en dynamisk och händelserik miljö. Du har god förmåga att anpassa arbete efter sammanhang, situation och person.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du är omdömesgill med ett högt säkerhetsmedvetande.
Säkerhetspolisen värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökanden.

Så tar du kontakt med oss
OBS! Av säkerhetsskäl kan du inte maila in eventuella frågor. Mailar du in frågor kommer du inte att kunna bli aktuell som kandidat i rekryteringsprocessen.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chefer på telefonnummer 072-201 69 48 eller 072-775 08 21.
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.

?Så ansöker du
OBS! Av säkerhetsskäl kan du inte maila din ansökan. Ansökningar som inkommer via e-post kommer inte att behandlas i rekryteringsprocessen.
Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se
Viktigt att du följer instruktionerna!

Ansök nu

Förundersökningsledare till Region Öst, LPO Linköping

Läs mer Mar 7
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Förundersökningsledare till Linköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Om arbetsplatsen
Polismyndigheten är Sveriges största statliga myndighet med drygt 37 000 anställda.
Polismyndigheten är organiserad i sju polisregioner, åtta nationella avdelningar samt rikspolischefens kansli.
Polisregion Öst är organiserad i tre polisområden: Södermanland, Östergötland och Jönköping som tillsammans är indelade i nio lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, utredningsenheten och underrättelseenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
LPO Linköping
Lokalpolisområde Linköping ingår i polisområde Östergötland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.
Arbetsuppgifter
Som förundersökningsledare har du en arbetsledande funktion, där du leder och fördelar arbetet. Inom teamet arbetar vi med brottsutredningar och i rollen bidrar du med att skapa struktur i ärenden genom riktlinjer för prioritet, resurser, tidplan och angreppssätt. Du stöttar teamet, fungerar som juridiskt stöd och säkerställer hög kvalité på utredningarna. Tillsammans med teamet driver du utvecklingen framåt. Till viss del arbetar du i egna ärenden. I rollen samverkar du med utredare, förundersökningsledare, gruppchefer och åklagare. Vid behov kan du även behöva stötta upp med förundersökning inom polisområdet som ex. jourförundersökningsledare.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
En polisexamen eller kandidatexamen inom juridik, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig verksamhet
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
B-Körkort.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Genomgått en förundersökningsledarutbildning grund eller fördjupad inom Polismyndigheten
Haft en arbetsledande position
Erfarenhet av arbete som Förundersökningsledare
Kunskap om brottsutredningsprocessen och bevisvärdering
Erfarenhet av polisens datoriserade utredningssystem DurTvå.



Personliga egenskaper
Vi söker dig som har förmågan att arbeta under tidvis hög belastning utan att göra avkall på kvalitet. Du är flexibel, stresstålig och har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter och se helheten för verksamhetens bästa. Du ska kunna hantera arbetet lika bra självständigt som i grupp.
Du är driven och med stor nyfikenhet engagerar du dig i dina arbetsuppgifter. Du har ett coachande förhållningsätt och hjälper dina medarbetare framåt i processerna.
Arbetet ställer vidare krav på att du kan se helhetsperspektiv, har förmåga att analysera samt skapa struktur och ordning.
För att klara av arbetsuppgifterna krävs det också att du har lätt för att kommunicera och har en god samarbetsförmåga med arbetskamrater på olika nivåer.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chefer:
Martin Hedberg, rekryterande chef, nås via polisens växel 114 14
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Josefine Pettersson, josefine-l.pettersson@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO-S och Polisförbundet nås via Polisens växel telefonnummer 114 14
Fackförbundet ST nås på st.region-ost@polisen.se
Seko Polisen nås via Monica Veberg 0070-549 11 35
Övrigt
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Dagtid med flex, kväll och helgsjobb kan förekomma
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Du hittar annonsen här:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=a3933694-6804-49c0-8e39-97e645eed4dd
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Linköping från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Linköping från Polismyndigheten .

Gruppchef till Grova brott

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 4
Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli.
Utredningssektionen i polisområde Östergötland är organiserad i grova brott, spaningsverksamhet, brott i nära relation, bedrägeribrott, brottsamordning samt utredningsjour. Utredningssektionen har ett polisområdesgemensamt uppdrag och utreder brott inom hela polisområdet.

Nu söker polisområde Östergötland, utredningssektionen, en gruppchef som på direkt nivå ska leda grova brottsgrupp 1. Gruppen består av utredare och förundersökningsledare. Gruppens uppdrag kräver och förutsätter en nära samverkan med övriga utredningsgrupper och andra verksamheter på olika nivåer.

Grundplaceringen kommer att vara i Linköping.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för grova brott 1 rapporterar du till chefen för utredningssektionen samt ingår i utredningssektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området utredning av grova brott och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• minst 6 månaders erfarenhet av att driva och leda tillsammans med andra chefer
• polisexamen eller för funktionen relevant examen/utbildning alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• erfarenhet av brottsutredningsverksamhet
• erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

• chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• erfarenhet av arbete med grov brottslighet och särskilt utsatta brottsoffer
• förundersökningsledarutbildning

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchefer till sektionen för bild- och ljudanalys

Gruppchef, teknik
Läs mer Jan 15
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför NFC forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Vi har elva driftställen, vårt största labb och vårt avdelningskansli finns i Linköping.
Inom sektionen för bild- och ljudanalys har vi en samlad kompetens inom ämnesområdena bild-, video-, och ljudanalys, bild- och ljudrelaterad biometri, jämförande bild- och ljudundersökningar, sensorteknik, forensisk fotografering samt automatisk bildanalys och forensisk AI. Sektionen har i uppdrag att inom verksamhetsområdena genomföra forensiska undersökningar och analyser, fortlöpande bedriva metodutveckling, vidareutveckla den forensiska processen, bedriva undervisning samt vara ett expertstöd inom rättsväsendet. Vi är omkring 80 medarbetare och finns i både Linköping och Malmö. Verksamheten växer och nu söker vi två gruppchefer till områdena Forensisk AI respektive Bildbiometri i Linköping.
Gruppen för Forensisk AI har ett fokus mot att utveckla och använda AI-teknik för att effektivisera forensiska metoder samt att utföra komplexa forensiska undersökningar, tex genom automatiska analyser av stora mängder ljud-, bild- och videomaterial. Kopplat till detta arbetar man bland annat med metodutveckling, kravställningar, kvalitetssäkringar, utbildningar samt undersökning och analys.
Gruppen för Bildbiometri arbetar primärt med biometriska registersökningar utifrån bilder, tex genom registersökning av ansiktsbild där bilder på okända gärningspersoner söks med ansiktsigenkänningsteknik i syfte att ta fram uppslag kring vem personen skulle kunna vara. Gruppen ansvarar också för bland annat införandet av nya register och fler biometrier utifrån bild och video. Kopplat till detta arbetar man bland annat med metodutveckling, kravställningar, kvalitetssäkringar, utbildningar samt undersökning och analys.
Arbetsuppgifter
Som gruppchef rapporterar du till sektionschef samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef, arbetsledare, eller liknande den senaste femårsperioden
erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbeten
kandidatexamen med inriktning mot teknik eller annan inriktning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift
relevant erfarenhet inom IT- och teknikområdet



Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda teknikintensiv verksamhet (inom tex mjukvaruutveckling)
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
ingått i ledningsforum
erfarenhet av leda verksamhet med fokus på forskning och utveckling
erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå



När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation



Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Kontaktpersoner
Vid frågor kontakta Anna Billengren, HR-konsult, på mail alternativt rekryterande chef Klas Brorsson Läthén på klas.brorsson@polisen.se.
Fackliga företrädare
Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-56 38710;
Fackförbundet ST st.region-ost@polisen.se
Seko Polisen Karna Tillheden, tfn 0732490422;
SACO Fanny Carlström Plaza, tfn 010 562 8446
Övrig information:
Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering i Linköping



Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas.
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Ansök nu

Arrestantvakter för timanställning

Arrestantvakt/Arrestvakt
Läs mer Jan 15
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet i arresten bedrivs i samarbete med polisområdets övriga verksamhet. Du kommer hantera och möta personer som berövats friheten av olika anledningar. Flera frihetsberövas i syfte att utreda brott, men det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av berusning. Arrestantvakten är den som den intagne har närmast kontakt med under sin vistelse som frihetsberövad i arrestlokalen och arbetet bedrivs under ledning av ett stationsbefäl.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Att bistå ingripandeverksamheten vid mottagning och visiteringar
• Bevakning och tillsyn av de som befinner sig i arrestlokalen
• Administrativa arbetsuppgifter, till exempel dokumentation kring omhändertagandet, dna-topsning, daktning (fingeravtrycksupptagning samt fotografering), urinprovsprovtagning och registerslagningar

Arbetstempot varierar över tid och är beroende av hur många människor som är föremål för olika typer av frihetsberövande. Som anställd som arrestantvakt så måste man vara beredd att utföra andra serviceåtgärder inom ramen för lokalpolisområdets verksamhet. Arbetet ställer krav på professionellt bemötande och ett förhållningssätt som präglas av respekt för allas lika värde. Du måste även ha god hälsa och fysiska förutsättningar då arbetet kräver att du vid vissa tillfällen måste agera fysiskt. Arbetet bedrivs dygnet runt, alla dagar om året vilket innebär oregelbundna arbetstider och innefattar dag/kväll/natt såväl vardag som helg. Det kan förekomma arbete på andra polisstationer än den du bli anställd på.

Du kommer att genomgå introduktion och utbildning för att bli behörig att verka i rollen som arrestantvakt.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Godkänd och slutförd gymnasieutbildning med fullständiga betyg eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Tidigare erfarenhet av arbete med personer i utsatta situationer från exempelvis Polismyndigheten eller Kriminalvården i närtid och/eller erfarenhet av servicearbete som innefattar mycket kundkontakter i närtid som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten
• God datavana
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket
• God förmåga att uttrycka dig, främst i tal och förståelse, på engelska
• Körkort B

Det är meriterande om du har:

• Genomfört polisens arrestantvaktsutbildning med godkänt resultat
• Erfarenhet av att arbeta som arrestantvakt eller liknande
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentationsvana

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en förmåga att göra ansvarsfulla och kloka individuella bedömningar. Arbetet kan stundtals vara stressigt samt psykiskt påfrestande vilket kräver att du uppnått en personlig mognad samt kan bibehålla en god prioriteringsförmåga och handla rationellt och professionellt även under press. Arbetet är även fysiskt påfrestande vilket kräver att du har god fysik. Vi ser gärna att du är empatisk och inkännande men du bör även kunna sätta gränser och följa beslut. Du har hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och kollegor. Det är även viktigt att du är noggrann, flexibel och tycker om att arbeta i en miljö där man hanterar flera olika uppgifter samtidigt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, timavlönad
Arbetstid: Arbetet bedrivs dygnet runt, alla dagar om året vilket innebär oregelbundna arbetstider och innefattar dag/kväll/natt såväl vardag som helg
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Sommarvikariat - Administratörer till Linköpings Reception

Kontorsreceptionist
Läs mer Dec 20
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu administratörer till reception för sommarvikariat som är serviceinriktade och har en hög känsla för rättssäkerhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet och är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping.

Polisområde Östergötland är en del av Polisregion Öst och är indelad i tre lokalpolisområden; Linköping, Norrköping och Motala, en utredningssektion samt ett kansli. Nu söker vi personal för sommarvikariat till receptionen med placering i Linköping.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet.

I receptionen erbjuds ett varierat arbete med många olika arbetsuppgifter. Här möter du upp våra samhällsmedborgare med olika polisiära ärenden. Till stor del handlar det om hantering av pass- och resehandlingar. Andra förekommande ärenden är hantering av hittegods, anmälningsmottagning, vapenmottagning och administration i ärendehandläggning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Pass- och nationell ID-korts hantering
• Hittegodshantering
• Tillståndshantering
• Anmälningsupptagning
• Extern- och intern service
• Viss vapen- och ammunitionshantering
• Besvara telefonsamtal och e-mail.

En förutsättning för att du blir aktuell för vikariatet är att du kan genomföra introduktion och grundutbildning i RES vid något av tillfällena som erbjuds i mars, april eller maj. Introduktionen och utbildningen är totalt 13 arbetsdagar. Utbildning kan ske på annan ort.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Fullständig gymnasieutbildning
•Erfarenhet av receptionsarbete eller annat arbete som innefattar kundkontakter genom personliga möten och administration, i närtid som bedöms relevant för tjänsten
• God data- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• B-körkort.

Det är meriterande om du i närtid även har arbetslivserfarenhet av:
• handläggning i systemet RES
• hittegodshantering i polisiära system
• anmälningsmottagning
• systemet Durtvå
• kassavana som bedöms som relevant för tjänsten
• Arbetslivserfarenhet av arbete inom kundtjänst.

Personliga egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är noggrann, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.

Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: VP 5:2, 40 h/vecka dagtid, även kvällstid, viss helg tjänstgöring kan förekomma
Tillträde: Sommaren 2025, juni. OBS! Obligatorisk utbildning, se under Arbetsuppgifter.
Funktion: Administratör - reception

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Materialhanterare till NFC (vikariat)

Administratör
Läs mer Dec 20
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Som materialhanterare är du en del av kedjan i polisens olika utredningar som behöver den specialistkunskap NFC tillhandahåller. Du bidrar genom att ta emot inkommande material, registrerar, hanterar och fördelar ut till undersökningsverksamheten i rätt tid. Arbetet innebär såväl fysisk materialhantering som administration i våra system. Kraven på hantering av forensiskt material är höga och du behöver ha mycket god ordning och medvetenhet eftersom såväl skyddsåtgärder som kontamineringsrisker behöver hanteras. Då du kommer att ha dagliga kontakter med övriga i verksamheten som är både av problemlösande- och rutinkaraktär behöver du ha en god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och kommunikativ.

Det dagliga arbetet kommer i huvudsak bestå av:
• Kontrollera, sortera och hantera ärendedokumentation och forensiskt material
• Post och gods hantering
• Förflytta och leverera material till laboratorieenhetens undersökningsområden
• Registrera in- och utgående försändelser och material
• Samarbeta med andra grupper på NFC
• Arkivadministration

Det är meriterande om du även i närtid har erfarenhet av:
• Arbete som inkluderar kundkontakt, exempelvis inom handel eller liknande
• Arbete inom lager/varu/materialhantering
• Datasystemen FORUM och FORMA



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av liknande arbete som innefattar materialhantering och kundkontakt i närtid
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• God datavana
• B-körkort

Det är meriterande om du även i närtid har erfarenhet av:
• Arbete som inkluderar kundkontakt, exempelvis inom handel eller liknande
• Arbete inom lager/varu/materialhantering
• Datasystemen FORUM och FORMA

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav både på självständigt arbete och att du kan samarbeta och samverka med andra på ett smidigt sätt. Du bör ha en positiv grundinställning och du bidrar till ett bra arbetsklimat. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och trivs i ett högt arbetstempo. Arbetsuppgifterna ställer även höga krav på noggrannhet och känsla för detaljer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Dagtid.
Anställningsform: Vikariat heltid från cirka den 16 juni till cirka den 15 augusti.
Tidsbegränsad till: Start- och slutdatum kan komma att bestämmas efter överenskommelse.

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-traineeprogram, Systemutvecklare - Linköping

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 5
Är du driven, engagerad, nyfiken och vill ge din it-karriär en kickstart – samtidigt som du också bidrar till ett tryggare Sverige? Polismyndighetens it-avdelning erbjuder ett unikt traineeprogram där du varvar skarpt arbete med traineeaktiviteter så som verksamhetsbesök, utbildningar och resor.
Om traineeprogrammet:
Polismyndighetens it-avdelning har haft ett traineeprogram sen 2018. Sedan 2021 genomförs programmet i samarbete med Säkerhetspolisens it- och teknikavdelning.
Programstart är den 2 september 2025 och pågår under sex månader. Som trainee hos oss blir du redan från början anställd i din hemmagrupp där du varvar arbete med aktiviteter i traineegruppen. Vissa aktiviteter genomförs gemensamt med SÄPO och andra sker på respektive myndighet. När traineeprogrammets sex månader är slut går du över till att jobba heltid i din hemmagrupp.
”Programmet blandar utbildning, studiebesök, aktiviteter och resor med det vardagliga jobbet, och därför är it-traineeprogrammet och polisen en perfekt första arbetsplats för en nyligen examinerad akademiker. Man skaffar sig många viktiga kontakter genom traineegruppen och från alla aktiviteter under programmets gång. Såklart kommer man också ha det väldigt kul och få en djup förståelse för polisens komplicerade och viktiga jobb i samhället, samt betydelsen av it i deras vardag” – William, trainee 2022
Arbetsbeskrivning:
På polisens it-avdelning är vi cirka 1 500 medarbetare. Vi utvecklar och förvaltar alla it-förmågor som används av myndighetens cirka 40 000 medarbetare – varje dag, året om. Hos oss är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och får en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Teamet Forensiska system arbetar med att utveckla och förvalta system som används i polisens forensiska verksamhet, en central del i myndighetens förmåga att utreda brott. Vi arbetar med en mängd olika applikationer såsom it-system till forensiska experter, labbdatasystem inom drog- och dna-analysområdet och system för forensiska undersökningar av exempelvis brottsplatser eller vapen.
Teamet Biometriska system ansvarar för att utveckla och förvalta biometriska it-lösningar. Vi arbetar med innovativ teknik inom bl.a. ansiktsigenkänning och fingeravtryck men även inom framtida biometriska lösningar. Våra system spänner över många områden både nationellt och internationellt.
Vill du veta mer om programmet? Läs mer här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-it-avdelningen/it-traineeprogram/
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Examen inom data/it, från en minst tre år lång utbildning på universitet/högskola (examen ska vara klar senast 2 september 2025 och examen får vara högst två år gammal vid ansökningstillfället)
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Svenskt medborgarskap.

Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har kunskaper inom ett eller flera områden nedan;
Java, Java EE
Frontend-teknologier som Angular, React, TypeScript/JavaScript
Docker och Kubernetes
Databashantering &

Personliga egenskaper:
Vi värdesätter att du som medarbetare med den senaste utbildningen bidrar med dina idéer och är nytänkande i arbetsrelaterade frågor. Du har ett positivt förhållningssätt och är engagerad med eget driv. Du vill utvecklas, lära nytt och dela med dig av dina kunskaper. Du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet. Vidare ser vi att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer med andra, samt att du har en god kommunikativ förmåga.
Polismyndigheten ställer höga krav på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande, varpå vi ser att du har hög integritet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via: student.it-avdelningen@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via mejl st.region-ost@polisen.se
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid
Tillträde: 2 september 2025
För fullständig annons samt hur du skickar in din ansökan, se annons på Polisens hemsida: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/december/trainee-it-linkoping/

Ansök nu